Tuulilasikin testaa nykyään käytettyjä autoja. Yhdessä vertailussa oli 3 000 - 4 000 euron käytetyt. Vertailun Volkswagen Golf oli umpilaho: sormi upposi helmapelleistä läpi ihan painamalla. Tuulilasi tuomitsi tämän hintaisen Golfin menetetyksi.
Focuksessa oli venttiilikopassa öljyvuoto. No sen tiivisteen vaihtaa itsekin, jos vuoto haittaa. Silti asia oli kauhistus Tuulilasille. Muuten Focus oli hyvässä kunnossa.
Muissakin oli vikoja.
Kuitenkin Tuulilasi lähti siitä ajatuksesta, että tämän hintaisessa autossa ei saisi olla mitään laitettavaa. Käytännössä diy-ihmiset ostavat näitä juuri sen takia, että osaavat korjata ja siksi voivat ostaa halvan auton. Diy-ihminen kyllä skippaisi Golfin, muut ostaisi arvionsa perusteella.
Tuulilasin ja Tekniikan Maailman pitäisi testata myös alle 1 000 euron autoja. Tietysti se on onnen kauppaa minkälainen yksilö sattuu testiin, mutta niinhän se on todellisessa kauppatilanteessakin. Uusienkaan autojen vertailut eivät kerro suoraa totuutta: Tuliterä Volkswagen selviää muutaman tuhannen kilometrin vertailusta kunnialla, mutta myöhemmin moottori ja vaihdelaatikko sanoo POKS!
Tuulilasin käytettyjen autojen testi
16
60
Vastaukset
- sipsunsipsunsipsun
Testaajan asenteelle sopii vain ihan uusi Audi.
- hölmön.hommaa
En kyllä näe mitään järkeä kirjoittaa lehdessä artikkelia jostain parin tonnin katiskasta. Niistä jokaisella on takanaan niin pitkä historia että testin tulos ei kerro mitään ko automallista. Ainoastaan testiin sattuneesta yksilöstä.
Jos haluttaisiin kertoa miten joku automalli kestää aikaa niin pitäisi testata vähintään kymmenen tuollaista vanhaa katiskaa ja katsoa mitkä viat ovat toistuvia.- aina-ongelmia
Ei pidä unohtaa sitä tosiseikkaa että halvoissa autoluokissa ne huonot/huonosti pidetyt ovat jo karsiutuneet ja käytettyinä myytävät ovat keskimääräistä parempia, vähemmän ajettuja ja hyvin huollettuja.
Tosiseikka on myös se, että uusia myydään 100.000 kpl, mutta käytettyjä 300.000 . joten on luonnollista että ostajan kiinnostus kohdistuu juuri käytettyjen testeihin, joissa on usein mainittu juuri ne hintavat TYYPPIviat, joita ostajan on hyvä karttaa huolella.
Mutta testaavatko toimittajat näitä ? Eivät, sillä on paljon mukavampaa käydä lehden kustantamilla messuilla kuolaamassa ja kuvaamassa prototyyppejä ja megaurheiluautoja , joita ei käytännössä näe koskaan Suomen maanteillä.
Lehteen laitetaan sivutolkulla kuvallista potaskaa, minkä informaatioarvo on 0 .
Mites uudet autot ? Jos testissä uudesta Skodasta levisi DSG-laatikko, niin kertooko osan luotettavuudesta vai onko se valmistajan korulausein kertoma "ominaisuus".
- Tötsyt
Aina ne on testanneet vauhdin maailmaa myöten, kun käytetyillä saa parhaat kiksit.
- toimivatautot.paaliin
Aika outoa antaa hylkytuomio helmapellin ruostumisesta. Motonetista saa uuden pellin 50 eurolla, ja jos taitoa ja välineitä löytyy, sen saa vaihdettua itse. Olisin ymmärtäny tuomion,. jos runkopalkit olis ollut läpi ruosteessa.
Mutta kaipa lehdetkin on mukana tässä "autokannan uudistuksesta". Paaliin vaan kaikki yli 10 vuotta vanhat autot.- 7854618
Siinä mielessä täysin ymmärrettävä kommentti kun keskimääräisellä autonkäyttäjällä ei yleensä ole tiloja/välineitä/taitoa/mielenkiintoa lähteä tekemään peltitöitä ja maalauksia kun vastaavan ikä/hintaluokan autoja löytyy tervepeltisinäkin. Ja korjaamolla teetettynä maalauksineen tuolle tulee kyllä jo hintaa jonkun verran.
- tojotanhelmat.kuntoon
7854618 kirjoitti:
Siinä mielessä täysin ymmärrettävä kommentti kun keskimääräisellä autonkäyttäjällä ei yleensä ole tiloja/välineitä/taitoa/mielenkiintoa lähteä tekemään peltitöitä ja maalauksia kun vastaavan ikä/hintaluokan autoja löytyy tervepeltisinäkin. Ja korjaamolla teetettynä maalauksineen tuolle tulee kyllä jo hintaa jonkun verran.
Helmapellin korjaus kuulostaa isotöiseltä, mutta kun ei ota turhhoo stressii, niin se homma vann etenee...
https://www.youtube.com/watch?v=akUEO0ba1ow - Trollinmetsästäjän_fani
tojotanhelmat.kuntoon kirjoitti:
Helmapellin korjaus kuulostaa isotöiseltä, mutta kun ei ota turhhoo stressii, niin se homma vann etenee...
https://www.youtube.com/watch?v=akUEO0ba1owKyllä se oli Golf josta tässä ketjussa on keskusteltu mutta trollilla ei ole muuta mielessä kuin Toyota. Aika noloa ja lapsellista, eikö vaan.
- Volkswagen_ruostuu
7854618 kirjoitti:
Siinä mielessä täysin ymmärrettävä kommentti kun keskimääräisellä autonkäyttäjällä ei yleensä ole tiloja/välineitä/taitoa/mielenkiintoa lähteä tekemään peltitöitä ja maalauksia kun vastaavan ikä/hintaluokan autoja löytyy tervepeltisinäkin. Ja korjaamolla teetettynä maalauksineen tuolle tulee kyllä jo hintaa jonkun verran.
Helmapellin vaihdattaminen ei maksa kuin pari sataa per puoli, mutta sitä ennen kannattaa tarkastaa onko koko pohja niin laho, että siitä ei enää saa kalua katsastettavaksi. Toi vertailun Volkswagen oli kyllä jo todella kurjassa kunnossa. Fordissa oli vasta pintaruostetta eli suojaus sinne niin tulee paljon lisää vuosia.
- käyttöRatkaisee
Niin, tuollaiset autot ovat kovin selkeitä yksilöitä, eli voi olla vikaa ruostetta tai sitten ei, eli se siitä.
- oma.maailma
tuollaisessa 3.000 autossa merkkaa paljon se onko siihen uusittu kulutusosat vai ei. Jarrulevyt, kytkin jne. Jo pelkkä rengassetin kunto ja leiman pituus ovat paljon merkittävämpi asia kuin auton merkki ja malli. Tuossa hintaluokassa kun tärkein asia on kuitenkin se kuinka pitkälle autolla pääsee ennen isompaa rahanmenoa.
Oikeesti. Jos uusi satsi renkaita maksaa saman kuin auton arvo on niin se kertoo kuinka syvissä vesissä kynnetään. - halpaon
Uuden auton ostaja stressaa miten automalli pärjää testeissä ja minkälainen maine sillä on. Käytetyn ostajalle riittää, että stressaa vain omasta kärrystä.
- ÄäliötuulilasiToimittaja
Jutussa mainittiin että helmoja lukuunottamatta golffi oli muuten kunnossa. Alustassa ei väljyyttä eikä muualla ollu ruostetta. Jutun tehny toimittaja oli joko täysin amatööri tumpelo, tai sitten mukana tässä suomen sähköautohypetyksessä, että kaikki autot, joissa pienikin vika joutaa paaliin.
Helmojen korjaus olisi kustantanu tee se itse miehelle korkeintaan muutaman satasen, tai jos auton olis vieny pajalle, niin kustanus ehkä 500-800 euroa. Eli ei mikään järkky summa.- Peltipentti
Helmapeltien vaihto ja maalaus suojaus noin parin tonnin luokkaa pajalla.
- PeltiKusetus
Peltipentti kirjoitti:
Helmapeltien vaihto ja maalaus suojaus noin parin tonnin luokkaa pajalla.
Peltipentillä on sitten ylihinnoiteltu korjaamo. Kiertäisin kaukaa kyseisen puljun. Peltien hinta tarvikeliikkestä n. 100e, työ 3h/puoli= 6hx80e.=480e
Yhtensä siis 480e 100e maalit(20e)= n. 600 e.
- Käytetyissä_eroja
Se on tietysti ihan hirveää, jos Fordin venttiilikopan tiiviste tihkuu öljyä, mutta ihan ok, kun Volkswagen polttaa öljyä 5l/1000 km. :D Niin että kumman ostaisit? :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.1412072- 271928
Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha231878Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.851680Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?621478Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se201276Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo381170- 111168
Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan371163Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k101147