Pikkumiehet ja kompensointi

Napoleoninperintö

Mutu-tuntumalta sanoisin että lyhyet pikkumiehet pönkittävät omaa egoaan etsimällä etsien muista vikoja ja haukkumalla heitä. He ovat myös aggressiivisia kuin sellaiset pienet terrierit. Keskeinen syy on siis huono itsetunto jota yritetään sitten kompensoida eri tavoilla.

34

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TaistoJumula

      Kyllä se on hauskan näköstä kans ku pieni mies ostaa helvetinmoisen moottoripyörän,
      kun niillä raukoolla ei meinaa jalat ylettää maahan. Sillä sitten miestä ajelevat ja luulevat
      että naiset kattelee ihaillen.
      Yleensä pienillä miehillä on kans pieni kyrpä eli naiset ei piittaa senkään puolesta.

    • Ei kaikki pienet miehet ole äkäisiä pienuudestaan. On niitä mukavia ja rentoja kaikin puolin mukavia pienikokoisiakin miehiä. Joilla on itsetunto kunnossa.


      • pälis

    • Mihinkä kategoriaan 180cm luetaan?


      • Päläpälä kirjoitti:

        Se on tuon pikkumiehen pidempi versio. :)

        https://youtu.be/5Vj0QwOFIYY

        Eli pikkumies kuitenkin. Ja minä kun olen aina ollut tyytyväinen.


      • Vihertäjä kirjoitti:

        Eli pikkumies kuitenkin. Ja minä kun olen aina ollut tyytyväinen.

        Kaikki on olleet pikkumiehiä, aikuisena ollaan isoja miehiä ihan sama kuinka pitkiä. :)

        Lopputulema...mies on mies, pituudesta huolimatta.


      • AsianVierestä
        Päläpälä kirjoitti:

        Kaikki on olleet pikkumiehiä, aikuisena ollaan isoja miehiä ihan sama kuinka pitkiä. :)

        Lopputulema...mies on mies, pituudesta huolimatta.

        Tuo kaveri on selvästi älykäs ja se korvaa fyysisten ominaisuuksien puutteellisuuden. Se saa nääs kavereita jotka hakkaavat sitä kiusaavia, ei itse tarvitse:)

        Mutta joo, onhan ne alle 100 kg pojat pikkupoikia.


      • Itseasiassa minulla on tapana voittaa fyysiset tappelut. Kerran olen tapellut yksin kolmea vastaan ja kerran kahta. Kummatkin voitin. Ihan puhtaita papereita en saa, sillä jouduin turvautumaan vaaralliseen kuristusotteeseen ja alapäähän kohdistuneeseen potkuun. Tosin eipä kyllä ole kovin herrasmiesmäistä hyökätä kolmen voimalla yhden kimppuun.


      • AsianVierestä
        Vihertäjä kirjoitti:

        Itseasiassa minulla on tapana voittaa fyysiset tappelut. Kerran olen tapellut yksin kolmea vastaan ja kerran kahta. Kummatkin voitin. Ihan puhtaita papereita en saa, sillä jouduin turvautumaan vaaralliseen kuristusotteeseen ja alapäähän kohdistuneeseen potkuun. Tosin eipä kyllä ole kovin herrasmiesmäistä hyökätä kolmen voimalla yhden kimppuun.

        Kuten edellä kerroin, alle 100 kg ovat poikia.


      • AsianVierestä kirjoitti:

        Kuten edellä kerroin, alle 100 kg ovat poikia.

        Minä olen alle 100kg.


      • Vihertäjä kirjoitti:

        Minä olen alle 100kg.

        Niin minäkin, mutta munat painaa useamman kilon. 😊


      • AsianVierestä
        Päläpälä kirjoitti:

        Niin minäkin, mutta munat painaa useamman kilon. 😊

        :)
        jeah


      • Päläpälä kirjoitti:

        Niin minäkin, mutta munat painaa useamman kilon. 😊

        Useamman kilon 😂


      • AsianVierestä kirjoitti:

        :)
        jeah

        Älä muuta sa! Teil on takuulla kevyemmät. 🤣


      • Vihertäjä kirjoitti:

        Useamman kilon 😂

        Olen punninnut. Kyllä...painaa, huomaa ryhdissäkin.


      • AsianVierestä
        Päläpälä kirjoitti:

        Olen punninnut. Kyllä...painaa, huomaa ryhdissäkin.

        No, kyllä repussakin on joku tilavuus:)
        Kai sen huomaisi jos itseään punnitsisi tarkasti, ennen salia ja salin jälkeen, ennen saunaa ja saunan jälkeen ennen p...a ja p....n jälkeen. Ehkä ei kuitenkaan kiloja.


      • AsianVierestä kirjoitti:

        No, kyllä repussakin on joku tilavuus:)
        Kai sen huomaisi jos itseään punnitsisi tarkasti, ennen salia ja salin jälkeen, ennen saunaa ja saunan jälkeen ennen p...a ja p....n jälkeen. Ehkä ei kuitenkaan kiloja.

        Missä repussa? Pepussa??

        P?😨


      • Päläpälä kirjoitti:

        Missä repussa? Pepussa??

        P?😨

        Voiko pepussa olla koskaan liikaa 🤔


      • Vihertäjä kirjoitti:

        Voiko pepussa olla koskaan liikaa 🤔

        Kyllä voi. Huimasti liikaa.


      • Päläpälä kirjoitti:

        Kyllä voi. Huimasti liikaa.

        Aina vaan parempi ;)


      • Vihertäjä kirjoitti:

        Aina vaan parempi ;)

        Eähä oo...liika on aina huanompi..😡


      • Päläpälä kirjoitti:

        Eähä oo...liika on aina huanompi..😡

        Pitääkö tähän vielä kuvailla mitä pepullesi tekisin? Usko nyt kun mies sanoo.


      • Vihertäjä kirjoitti:

        Pitääkö tähän vielä kuvailla mitä pepullesi tekisin? Usko nyt kun mies sanoo.

        Ei.😬


    • Miehen voi purkaa osiin tai ulottuvuuksiin:
      - fyysinen olomuoto
      - henkinen kapasiteetti
      - synnynnäiset nallekarkit

      Viimeisin ei aiheuta lopulta kovinkaan paljon turhaumia, koska jokainen yrittää päteä lähinnä oman viiteryhmänsä sisällä. Naapuria on helpompi kadehtia kuin jotain toista, jolla on ollut kultalusikka suussa syntymästään.

      Henkisen kapasiteetin vajavaisuus ei myöskään haittaa ketään, koska ""Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta."

    • Uniikki on hyvä esim siitä miten lyhyellä ja vielä ärrävikaisella miehellä voi olla hyvä itsetunto.

      • tulhverosiono

        Oletko tavannut hänet joskus oikeassa elämässä? :D Itse luonnehtisin ehkä pahimmaksi pikku-napoleoniksi päällä maan, ainakin nuorempana.

        Ei kusipäisyys aina tietenkään pelkästä pituudesta johdu.


      • Fakta-
        tulhverosiono kirjoitti:

        Oletko tavannut hänet joskus oikeassa elämässä? :D Itse luonnehtisin ehkä pahimmaksi pikku-napoleoniksi päällä maan, ainakin nuorempana.

        Ei kusipäisyys aina tietenkään pelkästä pituudesta johdu.

        Eihän tuo mitään tai ketään tunne, kunhan mutulla heittelee oman agendan mukaisia kommentteja ja räksyttää pahaa oloaan ulos.


    • hyvähänse

      Siis sehän on hyvä jos huonoa itsetuntoa kompensoi jollain lailla, moni on varmastikin menestynyt sen sillä, ätmit esimerkiksi eivät kompensoi sitä mitenkään vain uhriutuvat ja valittavat.

    • hgugughkj

      Minä en usko, että nämä aloittajan mainitsemat asiat johtuvat pituudesta tai muustakaan ulkoisesta.

      Olen havainnut, että syntymässä saatu paskamainen luonne yhdistettynä kotona paapomiseen (nykykasvatusta, lapsista kasvaa itsekkäitä kuspäitä) tuottaa ilkeitä ihmisiä. Eräänlaisia psykopaatteja.

    • Anonyymi

      Pikkumiehen syndrooma on olemassa. Tunnen lyhyitä miehiä jonkin verran. Varmasti kaikilla koko vaikuttaa jotenkin itsetuntoon. Toiset heistä ovat enemmän sinut itsensä kanssa kuitenkin. Määrittelen pikkumieheksi alle 170cm miehen. Tuntemani pikkumiehet ja lyhyet miehet ovat 157-175cm. Lyhyt mies on mielestäni 170-175cm. Suurimmat itsetunto-ongelmat ovat olleet alle 160cm miehillä.

      Ensinnäkin minusta on äärettömän surullista, jos joku ei ole hyväksynyt omaa kokoaan ja ulkonäköään, niitä Luojan meille antamia raameja. Ylipainoa ei tarvitse kenenkään hyväksyä, sille asialle voi ja pitääkin tehdä jotain (ns.terveyskysymys). Muun ulkonäön hyväksyminen kuuluu osana aikuiseksi kasvamista. On myös totta, että usein lyhyet miehet eivät ole naisten suosiossa eivätkä saa näin ollen "hyväksyntää" näiden taholta. Itsensä kuitenkin pitää hyväksyä, vaikka muut eivät hyväksyisi. Vastenmieliseksi pikkumiehen tekee agressiivinen ja kiivas halu päteä ja kompensoida. Sitä munanjatketta yritetään saada esim. koulutuksella ja tutkinnoilla, vallalla tai rahalla. Pikkumiehet ovat usein myös suulaita ja sosiaalisia. Yleensä se ainainen äänessä olemisen tarve ja ystävien keräily palautuu juuri siihen pohjattomaan kuulluksi ja nähdyksi tulemisen tarpeeseen. Olen myös huomannut agressiivisen kilpailun (näkyy esim. matkimisena) kuuluvan joidenkin pikkumiesten vakiokäyttäytymiseen. Nämä piirteet tekevät pikkumiehestä todella vastenmielisen, vielä vastenmielisemmän kuin hänen ulkonäkönsä.

      Minä en ottaisi pikkumiessyndroomasta kärsivää miestä koskaan. Sillä täytyy olla vaikutusta parisuhteeseen. Nainen voi pahimmassa tapauksessa tukea miestään kompensoinnissa, pätemisessä ja kilpailussa ja lähteä mukaan siihen, etenkin jos naisella itsellään on myös itsetunto-ongelmia. Yleensä itsetunnoltaan samankaltaiset ihmiset hakeutuvat keskenään parisuhteeseen.

      Se on mielestäni surullista, jos joku ei ole normaalimittainen ja omaa keskiverto ulkonäköä ja että ihminen joutuu sen vuoksi kärsimään. Sitä ei kuitenkaan pidä ratkaista kiivaalla kompensoinnilla, pätemisellä ja kilpailulla vaan hyväksymällä itsensä, vaikka muut eivät hyväksyisi. Pikkumiehen on aivan turha alkaa myöskään tavoittelemaan missi- tai mallityyppisiä naisia (eikä pidä muidenkaan miesten, jotka eivät itse täytä mallimittoja). Kyllähän niitä 150-155cm naisia löytyy vaikka ulkomailta alle 160cm miehille.. Mielestäni ihmiset jaetaan kauniisiin/komeisiin, tavallisen näköisiin ja keskivertoa vähemmän viehättäviin tai fyysisesti ei viehättäviin ihmisiin (en halua käyttää tässä yhteydessä sanaa ruma). Kannattaa tavoitella puolisoa siitä omasta kategoriasta. Itselleni parinvalinnassa merkitsee 40% persoona, luonne ja arvomaailma, 30% ulkonäkö, 30% älykkyys. Kaiken tulee tavallaan miellyttää.

    • Kannattaako siitä koosta märehtiä kun ei siihen voi vaikuttaa..

      Se on mikä on. :D

    • Anonyymi

      Jopas sattui. Komein näkemäni mies koskaan on lyhyehkö. Oikea tummahiuksinen hurmuri 😍😍😍😘😗😙😉

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      218
      1852
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1689
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      68
      1485
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1162
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1080
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1055
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1046
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      2
      970
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      940
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe