Mennäänkö naimisiin vai ei

Morsianko

Puolisoni lupasi olla rehellinen mutta hän valehtelee koko ajan en usko että kannattaa mennä naimisiin vai mitä

10

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Morsianko

      Auttakaa mua mitä teen

      • Whaat_

        Valehtelee kokoajan? Mistä?


    • oppeliini1

      Mitä kauneutta, hyotyä ja iloa näet edes viettää vähää vapaa-aikaasi tuon tason ihmisten kanssa?!
      Vai oletko taas niitä typerän pateettisia ihmisiä joille kuka tahaansa, miten huono tasoinen tahaansa, kelpaa. Mitä ala-arvoisempi, sitä parempi?

      Tee ensin itsellesi kristallin kirkkaasti selväksi, minkä tason ihmisistä välität, ketä huoli ja haluat seuraksesi. Sitten, ajatuksella ja huolellisesti harkiten tee päätoksisi millaisen tulevaisuuden haluat.
      Kaikki tuo on sinun oman valinnan vallassa. Ei muiden.

      • Anonyymi

        Mä en ite tykkää ihmisistä puhuttavan tason kautta. Mun mielestä ihmiset lähtökohtaisesti on kaikki samanarvoisia. No, on mullakin ennakkoluuloja ja käsityksiä, vaikka en helposti myönnäkään. Onneksi on fiksuja teinejä, jotka oikeesti laittaa ajattelemaan ja haastaa joka päivä. Mutta ap:lle itse valehtelu. Millaista se on? Luottamus on oikeesti yksi suhteen kulmakiviä ja valehtelijan kanssa se särkyy ennen pitkää. Pidänkin alotusta trollina. On totta, niinkuin tuolla alla joku toteaa, että valkoisia valheita kaikki suoltaa välillä ja jättää varmaan joitain asioita kertomatta. Mutta valehtelu, että suoranaisesti kerrot valheita ja vaikka vielä jäät kiinni valheesta niin jatkat. Valehtelun sanotaan tuhoavan toisen mielenterveytta vähitellen eli sanoisin ap:lle, että lähde mitä pikemmin sen parempi. Valehtelija ei noin vaan parane tavoistaan, ne on yleensä opittu tapa eli valehtelija on jostain syystä oppinut lapsena, että valehtelemalla hän pääsee helpommalla, lisäksi hän raukkamaisesti on yleensä kykenemätön ottamaan vastaan toisen ihmisen negatiivisia reaktioita eli hän omien sanojen mukaan suojelee toista, mutta itseasiassa hän suojelee itseään ja on kyvytön ottamaan vastuuta omasta toiminnastaan. Saattaa myös syyttää sinua valehtelustaan. Summa summarum lähde!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ite tykkää ihmisistä puhuttavan tason kautta. Mun mielestä ihmiset lähtökohtaisesti on kaikki samanarvoisia. No, on mullakin ennakkoluuloja ja käsityksiä, vaikka en helposti myönnäkään. Onneksi on fiksuja teinejä, jotka oikeesti laittaa ajattelemaan ja haastaa joka päivä. Mutta ap:lle itse valehtelu. Millaista se on? Luottamus on oikeesti yksi suhteen kulmakiviä ja valehtelijan kanssa se särkyy ennen pitkää. Pidänkin alotusta trollina. On totta, niinkuin tuolla alla joku toteaa, että valkoisia valheita kaikki suoltaa välillä ja jättää varmaan joitain asioita kertomatta. Mutta valehtelu, että suoranaisesti kerrot valheita ja vaikka vielä jäät kiinni valheesta niin jatkat. Valehtelun sanotaan tuhoavan toisen mielenterveytta vähitellen eli sanoisin ap:lle, että lähde mitä pikemmin sen parempi. Valehtelija ei noin vaan parane tavoistaan, ne on yleensä opittu tapa eli valehtelija on jostain syystä oppinut lapsena, että valehtelemalla hän pääsee helpommalla, lisäksi hän raukkamaisesti on yleensä kykenemätön ottamaan vastaan toisen ihmisen negatiivisia reaktioita eli hän omien sanojen mukaan suojelee toista, mutta itseasiassa hän suojelee itseään ja on kyvytön ottamaan vastuuta omasta toiminnastaan. Saattaa myös syyttää sinua valehtelustaan. Summa summarum lähde!

        Jokainen täysiälyinen ihminen asettaa oman tasonsa.
        Joillekin asettamansa taso edustaa valehtelua, asioiden väärentelyä, lintsaamista mistä aita on matalin.
        Joillekin asettamansa taso edustaa laiskuutta, välinpitämättomyyttä, halua elää kuin kala haaleassa vedessä, rehellisyyden ali-arviointia jne., jne..

        Ihmisen valitsemalla itselleen oman tasonsa, suhtaudutaan siihen , no, jokainen eri tavalla.
        Saman tason omaavat hyväksyvä kaiken, eri tasolla toimiville se taas on kovin vastenmielistä ja iljettävää.
        Tuo juuri tekee jokaisesta omanarvoisen, erilaisen.
        Se ei ole hyvä eikä paha. Meille kaikille on suotu täysi valinta millaisia arvoja ja millaista tasoa elämme ja kannatamme.


    • Mummo1960

      Seuraappa yhden vuorokauden ajan, pystytkö olemaan valehtelematta. Voit huomata että se ei ole sullekaan helppoa. Ota laskuun mukaan kaikki valheet. Valkouset valheet, liioittelut, pikkuhuijaukset. Ihan kaikki. Seuraavana päivänä sitten laske montako valhetta tuli. Sitten mieti niitä vaimokkeen valheitä ja mieti onko nissä mitään eroa omiisi nähden.

    • Anonyymi

      Ootko pöljä? Siis hyvällä ajatuksella. Mieti nyt itsekin...

    • Anonyymi

      Mummo on oikeassa.
      Kukaan meistä ei ole 100% rehellinen. Joku valehtelee pienissä asioissa, joku suurissa joku kaikissa. Ne jotka sanovat olevansa aina rehellisiä ovat pahimpia, he valehtelevat myös itselleen.

      Jokainen meistä asettaa itselleen valehtelemiselle rajan . Joillakin ei ole minkäänlaista toleranssia, he voivat valehdella mistä vain. Jotkut valehtelevat hyötyäkseen, jotkut huvikseen, jotkut eivät edes tajua valehtelevansa.

      Sitten on niitä jotka ovat joutuneet lapsena kohtaamaan hyvinkin vaikeita asioita täysin yksin.
      Eikä heillä ole ollut muuta ulospääsyä tai keinoa selviytyä tilanteesta kuin valehtelu. Se on kuin pakoon juoksemista sanojen voimalla. Kun valehteli ei tarvinnut puhua mikä oli oikeasti hätänä. Kuulun tähän sarjaan. Isäni kuoli, maailmani kaatui sinä yönä, kukaan, ei yksikään ihminen kysynyt kuinka minä voin. Yksikään opettaja ei sanonut otan osaa isäsi kuoleman johdosta. Isäni kuolema vaiettiin täysin niin kotona kuin koulussakin. Kuljin kuin syvässä suossa, askeleet painoivat tonnin, en kyennyt tekemään koulutehtäviä. Kun en saanut henkiselle puolelle apua aloin keksiä fyysisiä vikoja ja niitä sitten hoidettiin jopa sairaalassakin. Jollakin tasolla tiedostin sen että ei minulla ollut kaikkia vaivoja, mutta jotenkin pystyin ne kuitenkin itselleni henkisesti tuottamaan. Muistan miten kannoin syyllisyyttä monista asioista, kymmenistä, ja kymmenistä tekemättömistä läksyistä, huonoista koenumeroista kun päässä ei pysynyt pieninkään ajatus. Silti pääsin koulun läpi aika hyvin arvosanoin.
      Lukiossa paras ystäväni, myöhemmin hänestä tuli poikakaverini, oli huostaanotettu alle 10 vuotiaana. Hän valehteli kaikesta, niin hän oli tottunut selviytymään kotonaan ja lastenkodissa.
      Yhdessä olemme kasvaneet rehellisiksi aikuisiksi jotka pystyvät puhumaan myös vakavista asioista. Valehtelu on kummallakin jäänyt pois.
      Yritämme tukea lapsiamme, antaa heille sellaisen kodin jossa asiasta kuin asiasta uskaltaa puhua, ettei heidän tarvitsisi valehdella meille mistään.

      Ennen kuin tuomitset rakkaasi, mieti miksi hän valehtelee, millaisista asioista hän valehtelee.

    • Anonyymi

      kiukuttelemisen sijasta mieti asiaa syvällisemmin; miksi, millaisista asioista, missä tilanteessa hän valehtelee.

    • Anonyymi

      Naimisiin meneminen on melko turha riitti, en näe tai koe olevan siitä mitään hyötyä joten aion itse pysyä "naimattomana". Muistuu vaan mieleen kun naiskumppani odotteli aikoinaan kosintaa, hänen ainoa mielenkiintonsa oli olla kaiken keskipiste hetken aikaa, juhlia, nauttia, ns. vaimona olo ei häntä hetkauttanut tai kiinnostanut sen enempää. Joten ei kannata aloittajankaan mennä, siitä ei hyödy mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      269
      2255
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1103
    3. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1033
    4. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      76
      1021
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      274
      862
    6. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      805
    7. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      789
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      64
      680
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      670
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      659
    Aihe