Kasviöljyt ja pehmeät

näin-on

Kasviöljyt ja pehmeät rasvat syynä tulehduksille elimistössä. Koska tämä otetaan huomioon joukkoruokailussa ja annetaan ihmisten tehdä omat valinnat? Itsemääräämisoikeus takaisin niinkuin sananvapauskin. Pehmeät rasvat ovat diabetesepidemian takana maassamme, 1960 lähes nollasta nykyiseen lähes miljoonaan tautia sairastavaan.

https://www.youtube.com/watch?v=tMx4kEtIQzw&fbclid=IwAR29jOWCq0tw4q23IhOEdTZvmaMRA33LN4Rz1LWEuaP_V0Re1oNrfsiI6kY

24

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihanpimeetä

      Kukahan sinutkin on aivopessyt?

    • sori_vaan

      Ketään ei enää kiinnosta. Syökää rasvanne.

      • Ystävän-puolesta

        Sokerit kiinnostaa enemmän, vai?


    • tulehdusruoat

      Lihavuus on matala-asteisen tulehduksen keskeinen syy. Erittäin liikapainoisen laihtuminen voi vähentää tulehdusta mittaavaa CRP-arvoa jopa 80 %. Noin 15 kilon laihtuminen vähentää sitä kolmanneksella.
      Tulehdusta hillitsevään ruokavalioon kuuluvat kasvikset, marjat, hedelmät, täysjyvävilja, ruis, rasvattomat tai vähärasvaiset maitovalmisteet, kala, kasviöljyt, kasviöljypohjaiset tuotteet, pähkinät ja siemenet.
      Tulehdusta lisäävästä ruokavaliosta löytyy sokeroidut juomat, runsassokeriset tuotteet, vaalea ja vähäkuituinen vilja, rasvaiset maitovalmisteet, punainen liha, lihavalmisteet, voi ja voipohjaiset tuotteet.

      • Myrkkyjä

        Tulehduksen tavallisin syy rasvamaksa, joka syntyy pitkäaikaisen vähärasvainen roskaruoan syönnistä. Runsashiilihydraattinen ja vähärasvainen ruoka tuhoaa elimistön pitkällä aikavälillä. Vaikutukset alkavat näkyä siinä 50 vuoden tienoilla viimeistään. Kasviöljyjä ei pidä käyttää lainkaan. Ne aiheuttavat tulehdusta ja kuumennettaessa niistä muodostuu trans-rasvoja ja aldehydejä, jotka ovat erittäin haitallisia elimistölle.


      • hpv27
        Myrkkyjä kirjoitti:

        Tulehduksen tavallisin syy rasvamaksa, joka syntyy pitkäaikaisen vähärasvainen roskaruoan syönnistä. Runsashiilihydraattinen ja vähärasvainen ruoka tuhoaa elimistön pitkällä aikavälillä. Vaikutukset alkavat näkyä siinä 50 vuoden tienoilla viimeistään. Kasviöljyjä ei pidä käyttää lainkaan. Ne aiheuttavat tulehdusta ja kuumennettaessa niistä muodostuu trans-rasvoja ja aldehydejä, jotka ovat erittäin haitallisia elimistölle.

        Kasviöljyt vähentävät tulehdusta. Transrasvaa taas saadaan mitättömän vähän. Lue vaikka 'Ravinnon rasva ja matala-asteinen tulehdus (osa 2)'


      • Myrkkyjä
        hpv27 kirjoitti:

        Kasviöljyt vähentävät tulehdusta. Transrasvaa taas saadaan mitättömän vähän. Lue vaikka 'Ravinnon rasva ja matala-asteinen tulehdus (osa 2)'

        Kasviöljyt ovat täynnä omega-6 rasvahappoja ja ne aiheuttavat tulehdusta. Ihmisten omega-6/omega-3 rasvahappojen suhde on yleensä 25:1 kun sen pitäisi olla 1:3 eli siis omega-3 rasvahappoja pitäisi saada kaksi enemmän kuin omega-6 rasvahappoja. Tätä suhdetta voidaan parantaa jättämällä kasviöljyt syömättä ja lisäämällä kalaöljyjä ravintoon. Oliviöljy on ainoa omega-6 öljy, joka ei aiheuta tulehdusta.


      • hpv27
        Myrkkyjä kirjoitti:

        Kasviöljyt ovat täynnä omega-6 rasvahappoja ja ne aiheuttavat tulehdusta. Ihmisten omega-6/omega-3 rasvahappojen suhde on yleensä 25:1 kun sen pitäisi olla 1:3 eli siis omega-3 rasvahappoja pitäisi saada kaksi enemmän kuin omega-6 rasvahappoja. Tätä suhdetta voidaan parantaa jättämällä kasviöljyt syömättä ja lisäämällä kalaöljyjä ravintoon. Oliviöljy on ainoa omega-6 öljy, joka ei aiheuta tulehdusta.

        Oliiviöljyn omegarasvojen suhde on erittäin huono eli 19:1. Rypsiöljyssä vastaavasti 2:1. Kalassa on niin vähän omega-3 rasvahappoja ettei sillä korjata omegasuhdetta

        Viimeaikaisten tutkimusten mukaan omega-6 ei aiheuta tulehdusta.


      • näin-on
        hpv27 kirjoitti:

        Oliiviöljyn omegarasvojen suhde on erittäin huono eli 19:1. Rypsiöljyssä vastaavasti 2:1. Kalassa on niin vähän omega-3 rasvahappoja ettei sillä korjata omegasuhdetta

        Viimeaikaisten tutkimusten mukaan omega-6 ei aiheuta tulehdusta.

        Näytähän se tutkimus. Miksi pitää vastustaa terveellistä linjaa?
        Koitahan alkaa miettimään ennen kuin menetät näkösi. sillä poikkeuksetta jokainen diabeetikko kärsii tai tulee kärsimään silmänpohja rappeutumis sairaudesta.
        Viimeaikaisten tutkimuksien mukaa jokainen jolla on tämä sairaus kärsii jodin puutteesta.


      • hpv27
        näin-on kirjoitti:

        Näytähän se tutkimus. Miksi pitää vastustaa terveellistä linjaa?
        Koitahan alkaa miettimään ennen kuin menetät näkösi. sillä poikkeuksetta jokainen diabeetikko kärsii tai tulee kärsimään silmänpohja rappeutumis sairaudesta.
        Viimeaikaisten tutkimuksien mukaa jokainen jolla on tämä sairaus kärsii jodin puutteesta.

        Ei kai tarvita mitään tutkimusta kun oliiviöljyssä on omega-3 sta 0.5 g ja omega-6 sta 10 g per 100 g.

        Jodin puutteesta kärsivät lähinnä hörhöt, jotka käyttävät ruususuolaa yms.


      • näin-on
        hpv27 kirjoitti:

        Ei kai tarvita mitään tutkimusta kun oliiviöljyssä on omega-3 sta 0.5 g ja omega-6 sta 10 g per 100 g.

        Jodin puutteesta kärsivät lähinnä hörhöt, jotka käyttävät ruususuolaa yms.

        Näkee ettei olla ajan tasalla, mitä ympärilläsi tapahtuu. Tosin kirjoitin hieman väärin, kun sanoin, että silmän pohjan rappeutumistauti johtuu jodin puutteesta. On nimittäin huomattu, että jokaisella silmäsairaudesta kärsivällä on huomattu olevan jodin puutetta. Asiaa tutkitaan, mistä moinen johtuu.
        Jodia on ihmisessä kaikkein eniten juuri silmässä.
        Ei pidä tuomita, jos ei itse ymmärrä. Heikkilän kirjakin tuomittiin lukematta koko kirjaa. Kuulut samaan kerhoon.
        Omega 3 ja omega 3:ssa on eroja.
        Jostain luin, että rypsiöljy muistuttaa eniten oliiviöljyä, mutta ei vain toimi samalla tavalla.
        Ihmiset ratsastaa mielipiteillä ilman faktaa.


      • hpv27
        näin-on kirjoitti:

        Näkee ettei olla ajan tasalla, mitä ympärilläsi tapahtuu. Tosin kirjoitin hieman väärin, kun sanoin, että silmän pohjan rappeutumistauti johtuu jodin puutteesta. On nimittäin huomattu, että jokaisella silmäsairaudesta kärsivällä on huomattu olevan jodin puutetta. Asiaa tutkitaan, mistä moinen johtuu.
        Jodia on ihmisessä kaikkein eniten juuri silmässä.
        Ei pidä tuomita, jos ei itse ymmärrä. Heikkilän kirjakin tuomittiin lukematta koko kirjaa. Kuulut samaan kerhoon.
        Omega 3 ja omega 3:ssa on eroja.
        Jostain luin, että rypsiöljy muistuttaa eniten oliiviöljyä, mutta ei vain toimi samalla tavalla.
        Ihmiset ratsastaa mielipiteillä ilman faktaa.

        Juu, erikoisesti Heikkilä ratsastaa ilman faktoja.

        Sekä oliiviölhyssä että rypsiöljyssä oleva Omega-3 on alfalinoleenihappoa. Sitä vaan on rypsiöljyssä 20 kertaa enemmän kuin oliiviöljyssä.

        Kyllähän nuo asiantuntijalääkärit lukivat Heikkilän kirjan ja tuomitsivat sen ihan pupuksi.


    • gefj

      Miksi sitten nuo teidän terveelliset ruokavaliot saa suolen toiminnan stoppaamaan , kun taas ihan normiherkut ja vatsa kiittää ja pelaa hyvin sokerilla ja rasvoilla sekä oljyillä , siihen minä luotan mikä hyvältä tuntuu , viis teidän yltiö kuivasta, kitkerästä ja mauttomasta ruokavaliosta , lets herkutellaan...

      • näin-on

        Meille on annettu 30 vuoden terveys takuu, jonka jälkeen paikat alkavat rispaantumaan. Odottele rauhassa.


      • perusterve

        Olen koko elämäni käyttänyt pehmeitä rasvoja ja kasviöljyjä, enkä ole sairastanut minkään laista tulehdusta.


      • hpv27
        perusterve kirjoitti:

        Olen koko elämäni käyttänyt pehmeitä rasvoja ja kasviöljyjä, enkä ole sairastanut minkään laista tulehdusta.

        Pehmeät rasvat eivät aiheuta tulehdusta. On vaan spekuloitu että omega-6 muuttuu arakidonihapoksi ja se aiheuttaisi tulehdusta. Tuosta spekulaatiosta on luovuttu. Marjat ja hedelmät vähentävät tulehdusta, kerma ja liha lisäävät sitä. Tämmöinen kannattaa lukea 'Anti-inflammatorinen eli tulehdusta vähentävä ruokavalio'.


      • näin-on
        perusterve kirjoitti:

        Olen koko elämäni käyttänyt pehmeitä rasvoja ja kasviöljyjä, enkä ole sairastanut minkään laista tulehdusta.

        En minäkään juuri sairastanut ennen 68 ikävuottani, jolloin alkoi lääkärissä käynnit lisääntymään. Et ole poikkeus. Ikää kun tulee, alkaa ongelmat lisääntymään.
        Minä myös uskoin nuorena pysyväni ikuisesti terveenä. Tässä maassa on yli puolet lääkkeiden piirissä, ja suurin osa heistä ikäihmisiä. On tietysti poikkeuksiakin, mutta melkein kaikki pitkäikäiset ei käytä teollisuusrasvoja eivätkä syö pizzoja vaan luonnollista.
        Nuorilla ja vanhemmilla on erilaiset käsitykset terveydestä, kunnes?


      • missäiässä
        näin-on kirjoitti:

        En minäkään juuri sairastanut ennen 68 ikävuottani, jolloin alkoi lääkärissä käynnit lisääntymään. Et ole poikkeus. Ikää kun tulee, alkaa ongelmat lisääntymään.
        Minä myös uskoin nuorena pysyväni ikuisesti terveenä. Tässä maassa on yli puolet lääkkeiden piirissä, ja suurin osa heistä ikäihmisiä. On tietysti poikkeuksiakin, mutta melkein kaikki pitkäikäiset ei käytä teollisuusrasvoja eivätkä syö pizzoja vaan luonnollista.
        Nuorilla ja vanhemmilla on erilaiset käsitykset terveydestä, kunnes?

        Kuinkahan vanhaksi sitä sitten pitäisi oikein elää, että näistä pehmeiden rasvojen ja kasviöljyjen syönnistä niitä tulehduksia ilmenisi, kun ikää on jo 71v?


      • eienäävoita
        näin-on kirjoitti:

        En minäkään juuri sairastanut ennen 68 ikävuottani, jolloin alkoi lääkärissä käynnit lisääntymään. Et ole poikkeus. Ikää kun tulee, alkaa ongelmat lisääntymään.
        Minä myös uskoin nuorena pysyväni ikuisesti terveenä. Tässä maassa on yli puolet lääkkeiden piirissä, ja suurin osa heistä ikäihmisiä. On tietysti poikkeuksiakin, mutta melkein kaikki pitkäikäiset ei käytä teollisuusrasvoja eivätkä syö pizzoja vaan luonnollista.
        Nuorilla ja vanhemmilla on erilaiset käsitykset terveydestä, kunnes?

        Meidän suvussa ainakin kaikki ikänsä voita ja läskiä syöneet miespuoliset henkilöt ovat vanhuuden kynnyksellä joutuneet ohitusleikkaukseen!

        Minä, vaikka olenkin nainen, olen nyt keski-iässä jättänyt voin ihan minimiin, ja lorautan leivänkin päälle suoraan oliiviöljypullosta. Siihen juustot ja tomaatit päälle, jo maistuu!


      • hpv27
        eienäävoita kirjoitti:

        Meidän suvussa ainakin kaikki ikänsä voita ja läskiä syöneet miespuoliset henkilöt ovat vanhuuden kynnyksellä joutuneet ohitusleikkaukseen!

        Minä, vaikka olenkin nainen, olen nyt keski-iässä jättänyt voin ihan minimiin, ja lorautan leivänkin päälle suoraan oliiviöljypullosta. Siihen juustot ja tomaatit päälle, jo maistuu!

        Näinpä. Oliiviöljyn kanssa silikonisuti on aika hyvä.

        Karppaajilla on inhottava tapa jättää tosiasiat kuten se, että liha ja kova rasva lisäävät tulehdusta, pois kun haluavat ahtaa niitä.


      • Vehnästä
        eienäävoita kirjoitti:

        Meidän suvussa ainakin kaikki ikänsä voita ja läskiä syöneet miespuoliset henkilöt ovat vanhuuden kynnyksellä joutuneet ohitusleikkaukseen!

        Minä, vaikka olenkin nainen, olen nyt keski-iässä jättänyt voin ihan minimiin, ja lorautan leivänkin päälle suoraan oliiviöljypullosta. Siihen juustot ja tomaatit päälle, jo maistuu!

        Kyllä sitä vehnästäkin on varmaan kulunut ihan kiitettävästi. Se vehnänen ne sydänongelmat on aiheuttanut.


      • näin-on
        eienäävoita kirjoitti:

        Meidän suvussa ainakin kaikki ikänsä voita ja läskiä syöneet miespuoliset henkilöt ovat vanhuuden kynnyksellä joutuneet ohitusleikkaukseen!

        Minä, vaikka olenkin nainen, olen nyt keski-iässä jättänyt voin ihan minimiin, ja lorautan leivänkin päälle suoraan oliiviöljypullosta. Siihen juustot ja tomaatit päälle, jo maistuu!

        Jokainen tekee tietysti, mihin uskoo. Minä jätin mainitsemassani iässä (68) vuonna 2010 margariinit ja muut teolliset rasvat. Nykyään käytän /käytämme vain luonnollisia rasvoja kuten voita, kookos- ja oliivi öljyjä. Terveyteni on erinomainen. Enkä tarvitse lihavuus leikkausta, koska painan tällä hetkellä 71 kg ja olen 181 cm pitkä. Lihavuus leikkaus suklaisillesi ei tullut voista vaan hiilihydraateista (sokerista).

        Tänä aamuna soitti eräs tuttava mulle. Hän on yksi monista, jotka eivät usko VHH ruokavalioon. hänellä on pahasti ylipainoa, mutta pahinta asiassa on se, että hänen vaimo joutuu käymään dialyysissä 3 kertaa viikossa. Ikävää, Jos he olisivat noudattaneet VHH-ruokavaliota asiat saattaisivat olla paremmin, mutta kuten sanottu, jokainen vastaa omasta terveydestään.
        Ihmisten on vaikea luopua totutuista tavoista ja ruuasta.


      • höpöjen_palsta
        näin-on kirjoitti:

        Jokainen tekee tietysti, mihin uskoo. Minä jätin mainitsemassani iässä (68) vuonna 2010 margariinit ja muut teolliset rasvat. Nykyään käytän /käytämme vain luonnollisia rasvoja kuten voita, kookos- ja oliivi öljyjä. Terveyteni on erinomainen. Enkä tarvitse lihavuus leikkausta, koska painan tällä hetkellä 71 kg ja olen 181 cm pitkä. Lihavuus leikkaus suklaisillesi ei tullut voista vaan hiilihydraateista (sokerista).

        Tänä aamuna soitti eräs tuttava mulle. Hän on yksi monista, jotka eivät usko VHH ruokavalioon. hänellä on pahasti ylipainoa, mutta pahinta asiassa on se, että hänen vaimo joutuu käymään dialyysissä 3 kertaa viikossa. Ikävää, Jos he olisivat noudattaneet VHH-ruokavaliota asiat saattaisivat olla paremmin, mutta kuten sanottu, jokainen vastaa omasta terveydestään.
        Ihmisten on vaikea luopua totutuista tavoista ja ruuasta.

        Taidat olla ihan höpö. Ohitusleikkaus ei ole lihavuusleikkaus. Koko palsta on höpö. Kaikki aloitukset ovat täyttä puppua.


    • näin-on

      Joillekin tehdään ohitusleikkaus, jotkut selviää pallolaajennuksella, joka on tehty mulle jokunen vuosi sitten. Mainitsin lihavuusleikkauksen koska ohitusleikkausta tuskin tulen tarvitsemaan vain jotakin mainitakseni.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1719
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe