Liian romanttinen?

Siirappinen

Näinpä... olen nyt seurustellut pari kuukautta yltiöromanttisen miehen kanssa. Aluksi se oli kivaa mutta nyt alkaa ahdistamaan. Pusuja ei tule muutamaa vaan muutama kymmenen. Kutsuu jatkuvasti rakas, muru, yms. ja koskettelee aivan koko ajan. Tv:tä kun katsotaan, niin koko ajan silittelee, autoa ajaessani koko ajan kiinni muussa. Siis oikeasti. Miten sitä voisi kauniisti sanoa, että vähempikin riittää? Melkein paniikkikohtaus meinaa joskus tulla, kun ei saa yhtään tilaa itselleen.

En edes osaa nauttia enää kosketuksesta. Tämä on miehen ainoa "vika" enkä tämän takia suhdetta haluaisi lopettaa mutta en näinkään pysty elämään. Vinkkejä kellään miten toimia?

27

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rönsky

      Kaikissa asioissa voi mennä liiallisuuksiin. Romanttisuus on hyvä piirre mutta noin överinä kuulostaa lähinnä toisen osapuolen epävarmuudelta. Toiset kiukuttelee mustasukkaisuuttaan, toiset alkaa ylilempeäksi ja läheiseksi. Itse en ole koskaan ymmärtänyt sitä liikaa iholla olemista ja jatkuvaa lääppimistä koska siinä tukehtuu. Mielestäni asiasta voi sanoa silleen kohteliaasti kun eihän se pidemmän päälle toimi että toiselta puuttuu kokonaan tilannetaju kun pyrkii koko ajan iholle.

    • oOoOoOoOoOo

      Itse olisin varmaankin tuommoinen jos saisin parisuhteen, koska ajattelen että sitä varten parisuhde on. Jos ihmistä vain katsellaan etäältä ja jutellaan, niin miten se eroaa mistään muusta ihmisten kohtaamisesta? Varsinkin telkkaria katsoessa on siliteltävä, en siis näe ongelmaasi kaikilta osin.

      Osittain kyse on ihmistyypistä, mutta itseäni analysoituani huomaan että käytös johtuu kyllä myös itsekkyydestä joka on petollisesti naamioitu rakkaudeksi. Hän haluaa sinusta itselleen hyvää oloa. Olet väline siihen. Tuo ei ole oikeaa rakkautta jos ei siitä tule hyvä olo sille rakkauden kohteelle.

      Älä laita poikki mutta koita selittää asia rautalangasta vääntäen, näytä vaikka tämä viesti hänelle. Voi se muuttua, mutta tässä on paljon pelissä ja huonostikin voi käydä. Voi olla että ette sovi yhteen erilaisuutenne takia, tai voi olla että hän huomaa olleensa harhassa ja joko muuttuu tai sitten ei, tai voi uskoa olevansa harhassa vaikka ei olisi vaan kyse olisi kokonaan luonteenpiirteestä ja voi yrittää vääntäytyä kieroon sellaiseksi mitä ei oikeasti ole jolloin ongelmat seuraa myöhemmin ehkä vakavampina. Voi yrittää näön vuoksi tukahduttaa itseään suhteen säilyttämiseksi vaikka ei sisimmässään muutu miksikään, mutta ei pitemmän päälle saa suhteestanne sitä mitä on siitä hakemassa ja eroatte. Tämmöisiä vaihtoehtoja tuli mieleen.

    • Lyöniskuja

      Vaihda lyövään mieheen, ehkä helpottaa.

      • Anonyymi

        kumma juttu kun alussa annetaan toinen vaikutelma ja sitten muututaan kylmäksi...en ymmärrä tällaisia. ehkä em. vaihto olisi kannattavaa...


    • Anonyymi

      Ainakin hän välitää, mutta voithan kertoa hänelle, että uskon vähemmälläkin. Entäpä, jos hän kokee, että sinä haluat huomiota ja antaa sitä sinulle.
      Jos pa keskustelisitte asioista enemmän. Tuo vaikuttaa alkuihastukselta.

    • Anonyymi

      Voi kieliä epävarmuudesta, menetyksen pelosta tai sitten hän vain on sellainen ja hänen opittava antamaan toiselle myös tilaa. Itseään ei voi täysin muuttaa mutta tilaa on osattava antaa. Hellyyden osoitukset alkavat tuntua ainakin itsestäni pian merkityksettömiltä jos niitä on yltiöpaljon. Mutta ongelmana ehkä näen enemmän sen, että sinusta tuntuu epävarmalta puhua asiasta suoraan hänen kanssaan. Ehkä kukaan ei ole hänelle ennen asiasta maininnut eikä sillä ymmärrä, että tukahduttaa toisen?

      Muut voimme vain spekuloida, parhaiten asia selviää kun juttelet hänen kanssaan. Kunhan et ole hyökkäävä vaan ymmärtäväinen. Kerrot, että pidät hänestä ja hänen antama huomio on ihanaa, mutta joskus tunnet itsesi tukahdetuksi - esimerkiksi. Kerrot vain miltä sinusta tuntuu ja yhdessä miettiä parempaa tapaa toimia. Jos hän ei osaa ottaa kritiikkiä vastaan niin se ei ole sinun ongelmasi. Kommunikointiongelmat ovat suhteissa yksi ikävimpiä ongelmia ja jos rakentavasti ei osaa keskustella niin harkitsisin onko suhteella tulevaisuutta, onko osapuolet valmiita kehittymään asiassa vai onko parempi antaa olla? Menin jo varmaan asioiden edelle, mutta näin itse ajattelen.

    • Anonyymi

      Lait ny jo se äijä kierrätysee.

    • Anonyymi

      Uskallan varmasti väittää, että kyllä tuo hellittely ja pussailu tokenee ajan mittaan, joten nauti ihmeessä nyt siitä. Jos alkaa ahdistamaan, voit hellästi nauraen sanoa, että nyt tuli kiintiö täyteen. Älä missään nimessä kivahtele tai suutu toisen hellyyden osoituksista.

      Olen ollut saman miehen kanssa yli 40 vuotta. Hän on myös romanttinen ja tykkää läheisyydestä. Minuakin se on aika ajoin rasittanut mutta toisaalta kun katson vastaavia pariskuntia, joilla ei ole tietoakaan läheisyydestä, tiedän olevani onnekas. Mies on jo pitkälti yli 60, mutta silti jaksaa pussaila ja hyväillä. Kävelemme edelleen käsikädessä ja pussailemme silloin kun huvittaa. Läheisyys on erittäin tärkeää henkiselle hyvinvoinnille!

    • Anonyymi

      Asuuko hän Vantaalla? Jos kyllä niin pakene. Pahenee ajan myötä.

      • Anonyymi

        hmmmm... jos jokin tuntuu epäaidolta ja ahdistavalta, se on piilotajunnan varoitus, joka on arkijärkeämme viisaampi, oivaltavampi ja varovaisempi. Kuuntele tunteitasi ja vaistojasi. Joskus äärimmäinen piirre voi olla toisen äärimmäisen piirteen peittelyä, kuten heikon itsetunnon ja epävarmuuden, valitettavasti usein myös aggressiivisuuden. Elämän tiukoissa käänteissä perusluonne tulee esiin, yllätyksenä puoleen jos toiseenkin, myös pettymyksenä?


    • Anonyymi

      Kokeileppa antaa takaisin! Yleensä se antaja kaipaa sitä itse... Tasapainottaa tilannetta kummasti, jos mieskin saa välillä olla vastaanottavana osapuolena.
      Terkuin Katja

    • Anonyymi

      Minä taas kaipaisin että mieheni olisi vähän enemmän sinun miehesi kaltainen :( Itse taidan olla tuollainen iholla olija. Olette vasta olleet 2 kuukautta yhdessä, melko varmaa on että se toisen huomioiminen ja välittäminen kyllä valitettavasti hiipuu...
      Mutta jutelkaa, kerro miltä sinusta tuntuu. Ei niin että sinä olet aina tälläinen ja sinä teet aina näin ja näin ;)

    • Anonyymi

      Voi hyvänen aika kun on vaikea elämä. Miksi et PUHU puolisosi kanssa vaan tulet tänne noudattamaan ongelmiasi?

    • Anonyymi

      Mä voisin ottaa tuon miehen!

    • Anonyymi

      täällä sitä kysellään miehen tietämättä asiasta mitään ja tehdään johtopäätös, jätetään äijä ja sitten mies ihmettelee mitä teki väärin kun päästit asian puhumatta siihen pisteeseen että mikään ei enää pelasta kun tunteesi kaikkosivat. Tyypillinen nykyajan nainen.

    • Anonyymi

      Annatko sille? Anna enemmän, kyllä se siitä rauhoittuu.

    • Anonyymi

      Minulla sama tilanne ja muutaman kuukauden enemmän olemme seurustelleet ja olemme asiasta myös puhuneet. Alussa silittely oli ihanaa, mutta joskus kun sanon, että nyt valitettavasti pakko nukkua, että silitellään aamulla tms. niin pari kertaa onnistunut, välillä taas ei. Sitten tuntuu että parempi nähdä vain päiväseltään, muuten ei saa rauhaa.

      Mielenkiintoista, kun joku kommentoi, että hän ilmeisesti saa itselleen hyvää oloa silittelystä ja minä tai siis silitettävä olisi vain väline. Laittoi minut todella miettimään. Mietin, miksi minulle tulee tukahduttava olo, ei alussa, mutta nyt kun se tuntuukin enemmän tavalta kuin vuoropuhelulta fyysisen kontaktin kautta.

      On tullut tunne, että tarvitsen tilaa, se käy koko ajan pienemmäksi. ps. ja asuu Vantaalla.

      Olipa täällä muuten hyviä kommentteja aiheeseen, muitakin. Toki jonkun mielestä on turhaa kirjoitella täällä, mutta kun kirjaa asioita ja lukee erilaisia näkemyksiä, niin se voi auttaa ajattelemaan laajemmin. Täälläkin oli kommentteja että yli 60 vielä samanlainen ja vaimo on tyytyväinen. Ja kokonaisuuttahan me emme koskaa tiedä ja joskus sitä omaa osuutta on vaikea nähdä (kun joku kysyi annatko riittävästi ; ) ) No en tiedä olenko lapsellinen, kun ajattelen rakastelusta, että se on yhteistä nautintoa, silloin kun molemmat sitä haluavat. Ja välimuotoja ja tilanteita voi olla erilaisia.

      Mietin kyllä myös , onko liian romanttinen minulle?

      • Anonyymi

        Yksi juttu: kukaan ei voi olla liian romanttinen.

        Tästä lähdetään siis liikkeelle. Mutta tottakai on ongelma, jos toimintatapanne ovat noin kaukana toisistanne, että toiselle parisuhde on (ainakin aluksi) ruusunpunaista "murua" ja pussailua.

        Siitä ei mihinkään päästä, että asiasta on keskusteltava. Se pitäisi tehdä niin, että kehut ensin hänen romanttisia eleitään ja sanot arvostavasi niitä. Mutta jokainen tarvitsee tilaa suhteessa ja rajoja tulee kunnioittaa. Veikkaan, että tästä rajojen ylittämisestä romanttinen osapuoli ei ole edes tietoinen.

        Ota tilanteen selvittäminen myös testinä sille, osaatteko selvittää asioita puhumalla. Siinä varmasti kumpikin opitte uusia asioita toisistanne.


    • Anonyymi

      Mulla oli tuollainen itäsuomalainen mies. Ihan loppuun saakka kokoajan kiinni. Kaikin puolin ihana. Sit halusi vaan tavata vähemmän, mutta joka tapaamisella ihana ja romanttinen. Tosin syksyn aikana 10 muutakin naista ja kaikille yhtä ihana. Ja mustasukkainen. Tajusin ettei se oo rakkautta vaan riippuvuutta ja epävarmuutta. Ja yksi nainen ei riitä. En väitä et kaikki yliromanttiset olis muiden perään.

    • Anonyymi

      Anna silittää, kyllä se siitä hyytyy...

    • Anonyymi

      Tarja Halonen sanoi: se mihin puolisossa ensin ihastuit on myöhemmin se, mihinkä ensiksi vihastut.
      luonnonlaki siis?

      • Anonyymi

        ompa hyvin sanottu ja pitää myös paikkansa, ne kaksi tärkeintä...nyt ei nappaa...hänen syystään.


    • Anonyymi

      Samaa mieltä olen,kuin joku toinenkin,että puhukaa. Keskustelkaa asiasta toista loukkaamatta.Jos hän siitä loukkaantuu,niin antaa mennä. Mutta en usko,jos oikeasti sinusta välittää. Tsemppiä.

    • Anonyymi

      Muutama vuosi eteenpäin niin valitat ettei tuo ukko edes huomaa sinua . Olet muuttunut ja maatunut maatuskaksi , viehätyksesi on kadonnut . Olethan sitten onnellinen .

    • Anonyymi

      Eikös se niin mee että jos ei tuu huomiota, kosketuksia, lahjoja, kehua, tai halua kuulua toisen elämään niin sillon se ahdistaa. Jos niitä tulee, varsinkin mieheltä, jatkuvasti niin sillon se on liikaa. Jos tulis tasasin väliajoin niin se ois sillon harmaata arkea ja haettas sitä huomioo ja seksiä,ym. sitten muualta, pettämällä,ym. Ite päätin etten harrasta suhteita ollenkaan niin ei tarvii vääntää noiden kanssa

    • Anonyymi

      niinpä - edelliseen. Nyt olen saanut muutaman päivän olla rauhassa ja miettiä. Ei yksinkään kiva ole olla ihmisen, ainakaan minun. Mutta tuo puhuminen, se on tärkeää. Kovasti on yritetty puhua ja puhutaan jatkossakin, hänessä on paljon hyvää. Mutta meissä kaikissa on omat haasteemmekin, niin minussakin.

      Tsemppiä kaikille ja nautitaan ainakin kevään lämmöstä jne yksin ja kaksin tai miten vaan. Luonnossa on ainakin ihan mahtavaa tällä hetkellä.

    • Anonyymi

      Tietenkin sanot kumppanillesi suoraan, siinä ei ole mitään pahaa kun sanot sen ystävälliseen sävyyn. Sano että yksikin pusu riittää ja että sinua alkaa jo vähän ärsyttää jatkuva "murun" hokeminen. Kehota häntä käyttämään omaa nimeäsi hellittelynimen sijaan.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2062
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1604
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe