Mies maiskuttaa, mikä avuksi!?

ddk

Eli mulla on ongelma. Mulla on misofonia, minkä takia tietyt äänet häiritsevät ja saavat mut vihaseks. Mua ärsyttää, kun mieheni maiskuttaa ja rouskuttaa ruokaa, että joudun joskus pitämään kuulokkeita. Itse syön suu kiinni.

Lisäks alko jo vituttaa kun tänä aamuna heräsin joka toinen minuutti, koska hän maiskutti ja nielaisi unissaan, niin aina silloin heräsin. Mitä ihmettä mun pitäis tehdä?! Tää on sietämätöntä.

15

2365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Potkase ukko pihalle ja saat olla rauhassa. Sillä siitä pääset.

    • Mässy.mässy.röyh

      Eksäni oli aivan samanlainen mässyttäjä, ja se häiritsi suunnattomasti. Jouduin muistuttamaan hänelle jatkuvasti hyvistä pöytätavoista. Tuon tyypin kanssa kyllä tuntui, että hän oli usein iso vauva. Minusta ei ollut hänelle äidiksi.

    • Miehesi voisi laittaa tänne kirjoituksen, että naiseni on idiootti mitä tekisin?

      Ruokapöydässä maiskuttamiseen pari vaihtoehtoa

      1. Keskustelet miehesi kanssa ja pyydät häntä lopettamaan , jos ei auta, ukko pihalle
      2. Syöt eri tilassa. Ennen tätäkin keskustelisin

      Unissaan maiskuttamiseeen on keinona vain toiseen huoneeseen muutto.

    • oillikko

      Itse kuorsaan nukkuessani, se ärsytti suunnattomasti miesystävääni. Kehoitin käyttämään korvatulppia. Nykyään minulla on itselläni mukana uimareiden käyttämiä korvatulppia. Jos joudun jakamaan huoneen tms. jonkun kanssa, tarjoan aina korvatulpat. Osta korvatulpat ja käytä niitä. Ruokailun pitäisi olla miellyttävä tapahtuma, sitä se ei ole, jos joutuu kuuntelemaan toisen syömisen ääniä tai jos joku huomauttelee syömisen äänistä. Jos mies muutoin on OK, kannattaa keksiä ratkaisu asiaan.

    • njamnjamnjamnjam röh röh nöf nöf öf öf öf

    • ryystäjä

      Törkyturpahan tuommoinen otus on. Jätä se. Heti.
      Meillä laitettiin mummolle kaukalo eteiseen. Ja ovi kiinni.

    • Niiiiiina

      Ei tule muuttumaan. Perheenjäseneni on maiskuttanut koko ikänsä, ei se siitä mihinkään muutu. Vaikka tietää asian, mutta hän ei itse sitä huomaa eikä sille mitään pysty tekemään. Jos häiritsee liikaa, eroa. Saat rauhan.

    • Huahh

      Äänitä sitä massutusta ja laita äänekkäälle, kun olette ruokapöydässä. Miehesi saa kaverin. Jos ei ole moksiskaan, vie kuulotutkimuksiin.
      Jos kuulo normaali, niin vuokraa itselles oma kämppä, silloin tiedät, kumpi elämä on sinulle sopivin.

    • eiärsytäenää

      Mulla oli aiempien kumppaneiden kanssa sama ongelma. Kaikki mässytysäänet ärsyttivät ihan raivon partaalle ja diagnosoin itselläni tämän misofonian, sillä tuntui helpommalta kun vika oli minussa ja vialla oli nimi.
      Suhde edellisen mässyttelijän kanssa päättyi ja nykyisessä parisuhteessani miehen maiskuttelu ja rouskutus eivät yllättäen ärsytä yhtään, ei pätkääkään. Ja ei hän mikään erityisen hiljainenkaan syöjä ole. Luulen, että kyse toisen maiskutuksen ärsyttämisessä on siis muustakin kuin äänestä. Ärsyttääköhän hän sinua jotenkin muutenkin?

    • mariskaavaan

      No on teillä murheet, olisit tyytyväinen ettei ole pahempaa. Oneks et ole omaishoitaja.

    • PjotrZaijukoski

      Sävellän huomiseksi "Misofonia"-sinfonian! Varmaan moni tykkää, ainakin nimensä perusteella teoksestani tulee seuraava finlandia (tai siis russania, kunhan aika kuluu)

    • S3sesd5errd

      Toista ihmistä on niin kovin vaikea muuttaa. Onko tämä ongelma ollut koko suhteen ajan vai vasta äskettäin?
      Itselläni misofonia tulee ja menee stressin ja migreenien mukaan. Onko parisuhteessa muuten ongelmia tai oletko stressaantunut vaikka töistä? Miehesi tuskin maiskuttaa yhtään sen enempää kuin ennenkään ja tuskin siitä miksikään muuttuu, joten olennaisempaa on se, miksi asia risoo sinua juuri nyt.

    • Tyttökeiju

      Ja höpöhöpö. Jokainen voi opetella suu kiinnisyömistä. Se on kuin opettelisi minkä muun taidon tahansa. Eri asia on tietenkin jos hän ei katso sitä tarpeelliseksi. On siis egoisti. Ei välitä toisien tunteista. Ei taida ymmärtää, että äänekkäästi syöminen on käytöstapojen puutetta. Hän ei kelpaa sen vuoksi mihinkään julkiseen tilaisuuteen, jossa syödään.
      Olen kokenut tämän kirouksen risteilyn bufeepöydässä. Nautinto oli siitä tilaisuudesta kaukana.
      Olette ehkä kuulleet, kun sijat mässyttävät lätissään. Ihmisessä on paljon samaa sen eläimen kanssa ja joillakin näköjään vielä enemmän

    • Örri-Öykky

      Niin, riesapersoonat ärsyttävät tahallaan esittäen, että kyseessä on heidän oikeuksiensa rajoittaminen vaikka loukkaavat toisten oikeuksia. Erittäin epäkypsiäkin tietysti, loukkaantuvat lapsellisesti, jos toinen (yleensä nainen) ei tykkää heidän kaikista puolistaan. Jatkakoot äiskän etsimistä, on niitä sopivia aggoja heillekin.

    • Vaikea

      Tic häiriö,niitä on monenlaisia. Hän ei voii sille mitään muuta, kuin pitäisi opetella rentoutumaan,,hengitystä yms.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1345
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1086
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      76
      888
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      807
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      65
      737
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      691
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      688
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      665
    Aihe