Kukaan täällä ei ymmärrä anarkistista yhteiskuntaa

AnarkoSyndikalisti

Ihmiset luulevat, että anarkismi on sääntöjen puutetta. He luulevat, että anarkismi on raiskausta ja ryöstöä mutta tämä ei ole totta. Lukisitte ny edes wikipediaa niin tajuutte, että anarkismissa on monimutkaista teoriaa ihan niin kuin kapitalismissa ja sosialismissa.

Anarkismi on epäoikeudenmukaisten hierarkioiden poistamista ja demokraattisten hallinto elimien rakentamista niiden tilalle.

Annan nyt esimerkin anarkistisen yhteiskunnan muodostuksesta pelkästään sääntöjen ja päättämisen osalta. Poliisi, tiet ja ruoka ovat erillinen keskustelu mihin on kyllä argumenttinsa mutta nyt keskityn anarkistisen yhteiskunnan päätöksen tekoon ja sääntöihin.

Kansallisvaltio ei ole ainoa mahdollinen tapa muodostaa yhteiskunta, valtio ja yhteiskunnan hallitseva elin eivät ole sama asia. Anarkismissa yhteiskunnan asioista päättäisivät demokraattiset federaatiot. Ajatellaan, että Helsinki olisi anarkistinen yhteiskunta.
Kaupunki olisi jaettu kaupunginosiin, jokainen kaupunginosa olisi jaettu 4 vyöhykkeeseen, jotka muodostaisivat sitten yhden kaupunginosan. Kaupungin osan mielipide päätettäisiin demokraattisti kaupungin osan vyöhykkeiden kesken. Jokaisesta kaupungin osasta lähtisi 4 äänestettyä tai satunnaisesti valittua henkilöä 1 joka vyöhykkeeltä. He olisivat delegoituja eli heillä ei olisi oikeaa edustuksellista valtaa he vain veisivät muiden viestin perille. Sitten koko kaupungin kokouksessa delegoidut henkilöt kertoisivat mitä oma kaupungin osa oli mieltä tietystä asiasta, josta äänestettiin. Jokaiselta kaupungin osalta tulisi yksi ääni ja enimmistä voittaisi ja esitetty asia menisi läpi tai hylättäisiin.
Juuri tämän kaltaiset solut muodostaisivat federaation, joka sitten kommunikoisi muiden federaatioiden kanssa ja lopuksi suomen yhdistyneet federaatiot päättäisivät vaikka ulkopolitiikasta. Tärkeintä on silti se, että ihmiset itse hoitaisivat paikalliset asiansa.
Huom. Tämä oli vain esimerkki. Minulla on myös lukivaikeus, joten anteeksi kirjoitusvirheistä.

2

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anarkohuoraapuukotetaan

Haista vittu. Anarkismi on paskaa!

Delegoin federaatiosi kaltaistesi huoraperseiden tappamiseen.

• AnarkoSyndikalisti

Kommenttisi todistaa pointtini, kukaan ei ymmärrä tai ei halua ymmärtää anarkismia. Sen sijaan tullaan vaan kiro toisten keskusteluihin, vaikka haluun vaan argumentoida hyvässä hengessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      304
      3011
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2343
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2027
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      118
      1794
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1719
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      65
      1347
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1223
    Aihe