Siksi autoala julkaisee tällaisia valheellia "uutisia".
https://www.is.fi/autot/art-2000006050069.html
Dieselit seisovat myymättöminä autoliikkeiden varastoissa
30
78
Vastaukset
- sinäOletLahjaMeille
Juu, tietysti uskomme sinua kuka lie oletkin, ennen kuin mitään turhia autoalan ihmisten juttuja, eihän ne tiedä mitään autoista tai markkinoista.
- ainadiesel
Siinä on ennustus autoalan tulevaisuudesta, ei faktaa mutta ennusteisiin nämä markkinat aina perustuu mihin sitten.......
Sinun lauseesi sentään on fake news koska ei perustu niin yhtään mihinkään.- P.e.n.t.t.i
Perustuupas, ääniin päässäni.
- YlästönMies
Käykääpäs katsomass Volvo Kaivokselassa käytettyjen aika uusien dieselien rivistöa ja niitä 10 euron hintalappuja autojen ikkunoissa. Eikö riitä todisteeksi.
- dieselmenee
Juuri ostin uuden Dieselin.
Minä en vihreiden jupinoihin korvaani lotkauta.
Jos yhteiskunta ryhtyy hankalaksi, menen lakkoon ja se on hyvin monelle ikävä asia.
Siihen asti diesel laulaa. - SuuntaMuuttuu
Ennuste on varmasti oikeansuuntainen diesel-bensa -keskinäisen suhteen osalta, mutta olen jokseenkin varma huomattavasti nopeammasta aikataulusta.
Perusteluna tähän on yksinkertaisesti koko ajan suuremmaksi nouseva päästöjen merkitys autojen verotuksessa ja mahdollisissa rajoituksissakin, tässä bensa-autot ovat todella heikoilla suurten päästöjen vuoksi. Ja jo ihan lähitulevaisuudessa eli jo heti ensi vuosikymmenellä.
Ja kun näyttää siltä, että vaihtoehtoiset voimanlähteetkään eivät kovin nopeasti kykene korvaamaan varsinkaan nykyisiä dieselautojen vahvoja puolia eli pitkää toimintamatkaa, luotettavuutta ja käytännöllisyyttä ja tietysti ammattiliikenteen muitakin vaatimuksia. Itse asiassa dieseleiden päästötkään eivät juurikaan ole näitä vaihtoehtoisia voimanlähteitä suurempia, kun koko elinkaarta katsotaan. Bensa-moottorilla ei näissä asioissa ole mitään mahdollisuuksia katsoita asiaa miltä kannalta tahansa. Bensa-autojen etu on niiden valmistamiskustannusten edullisuus ja päästötkin saadaan kohtuullisemmiksi pienentämällä moottorikokoa edelleen reilusti alle litraisiin, joka riittää vähäisempiin taajama-ajoihin hankittaviin edullisiin jokamiesautoihin. Tämä suuntahan onkin jo selkeästi nähtävissä uusissa myytävissä autoissa.
Kyllä nyt jo todella kannattaa harkita onko bensa-auto järkevä ostos, jos ajatuksissa on hankkia keskikokoista tai vähän isompaa autoa. Edulliset pikkuautot kauppakasseiksi on toinen juttu. Ison auton hankkiminen bensamoottorilla on jo tähänkin asti ollut jokseenkin järjetön teko jos se on hankittu jokapäiväiseen käyttöön. - saastekohujatkuuskodaTDI
https://www.hs.fi/talous/art-2000005953808.html?ref=rss
tämän takia korjaamattomat autot suomeen tulee-älä maksa liikaa jos tulee jälkikorjauksia suomeenkin kun EU patistaa - 67867867867
Kovasti menee käytetyt dieselit kaupaksi. Ne mitä olen koeajanut on menneet parin päivän sisään. Olen ollut vähän myöhässä kun halunnut nukkua yön yli asiaa pohtien.
Näin on käynyt C-sarjalaisten ja V60sten kanssa jo useita kertoja pari viikon sisään.
Vähän turhankin haluttuja nuo dieselit.- VastausLöytyyVasemmalta
Liikkuuhan ne autot, jos hinta on kohdallaan.
Itse vaihdoin joku aika sitten uudempaan. Vaihtoeuto oli vielä tulo pesussa kun yritin käydä sitä katsomassa, ja oma entinen näytti olevan myynnissä pari päivää ennenkuin hävisi myynnistä. Kummatkin dieseleitä.
- Lasxx
Suomeen on tuotu kymmeniä tuhansia uudehkoja dieseleitä pelkästään viime vuonna. Koska autoja saa hyvällä hinnalla, halvemmalla kuin autoliikkeissä. Myös tänä vuonna tuhansia.
Eli suomessa dieselin kauppaan vaihdossa antaneet, saa vaihdossa vähemmän ja niille ei löydy ostajia.
Diesel on myös tulevaisuuden polttoaine koska moottori on taloudellisempi. Kaikki muut polttomoottorit toimii dieselillä myös, eli tärkeys on suurin.
Veikkasin jo vuosia sitten että bensa katoaa, koska sitä ei käytä kuin osa autoista.
Kaasu nousee kokoajan, puhdas polttoaine jota voi tehdä ihmisen ja eläinten ulosteestakin. Bensamoottori on aika suurien haasteiden edessä. EU6 normiin lisättiin hiukkaspäästöjen massan lisäksi niiden koon välillinen mittaus partikkelien lukumäärän kautta ihan pelkästään bensakoneiden vuoksi. Ihan ensiksi bensakrematorio, tuo nykyajan nokileka, tarvitsee hiukkassuodattimen.
Ahtoa ja sen kautta lämpötilaa ja työpainetta nostettaessa alkaa myös typen oksidien määrä kasva, joten paljon on vielä tekemistä, ennen kuin bensakoneelle voi nähdä tulevaisuutta. Jossain halvoissa tiukan budjetin kaupunkikäyttöön suunnitelluissa kevytautoissa bensalla on vielä sähkön tieltä kapeneva markkinaosuus.
Kolme vuotta on nyt testattu, mutta TM Talvitestin 2017 puhtaimman dieselin voittajaa ei ole uusien bensamoottorien joukosta vielä löytynyt.
Maantiellä dieselillä ja taajamassa sähköllä.- Luonnollista
Paitsi nuo bensa-autojen päästöt, niin sekin että lähes kaikki yhteiskuntaa pyörittävä liikenne toimii dieselillä ja bensa on lähinnä vapaa-aikaan ja yksityiskäyttöön liittyvä mukavuusliikkumiseen, sitä väheksymättä kuitenkaan, liittyvä polttoaine, jonka korvaaminen on huomattavasti helpompaa kuin dieselin, niin sekin varmasti vaikuttaa siihen, että bensa-autoiluun lähitulevaisuudessa kohdistuu paineita sen vähentämiseen ihan eri tavalla kuin dieseliin.
- savupiiput_nokilekoihin
> Bensamoottori on aika suurien haasteiden edessä. EU6 normiin lisättiin hiukkaspäästöjen massan lisäksi niiden koon välillinen mittaus partikkelien lukumäärän kautta ihan pelkästään bensakoneiden vuoksi. Ihan ensiksi bensakrematorio, tuo nykyajan nokileka, tarvitsee hiukkassuodattimen.
Nokipaavo valhtelee, kuten aina. Bensakoneista ainoastaan suorasuihkutteisilla on ongelmaa hiukkaspäästöjen kanssa. Imusarjasuihkutteisilla ei, joten niille ei edes katsottu tarpeelliseksi määrätä testiä ja raja-arvoja.
Sehän on selvä, että nokipaavon aivot ovat pienhiukkasten vaurioittamat, joten nokipaavo luulee, että turbokone on suorasuihkutuksen synonyymi.
Nokilekojen isoin ongelma on huijaus. Kaikilla tasoilla. Bensakoneiden katalysaattorien käyttöönotto puhdisti kaupunkien ilmaa selvästi. Samaa odotettiin, kun nokilekojen NOx päästöjä ryhdyttiin rajoittamaan. Vaan kas kummaa, ilmanlaatumittauksissa ei mitään muutosta näkynyt. Syytä moisee olisi pitänyt ryhtyä selvittämään, mutta nokilekoja tuottaneen autoteollisuuden etu ajoi edelle.
Paska osui tuulettimeen vasta sitten, kun jenkeissä huomattiin, että nokilekat saastuttavat niin perkeleesti. Sen jälkeen alettiin Euroopassakin tutkia ja tulokset oli tosi "hauskoja". Henkilöautojen päästöt eivät tippuneet yhtään minnekään. 90-luvun tasolla ollaan.
Syykin on selvä. Raskaassa kalustossa käytetään uraliuokseen perustuvaa puhdistustekniikkaa, joka on kallis ja sitä liuosta kuluu kohtuu paljon. Joissais testissä todettiin, että "puhdas" euro6 dieselkäyttöinen henkilöauto tuotti yhtä paljon saasteita kuin 40 tonnin kuorma-auto. Kulutettua polttoainelitraa kohti henkilöauton päästöt olivat 6-kertaiset kuorma-autoon verrattuina.
Henkilöautoissa yritetään valtaosin pärjätä ilman urean kanssa läträämistä. Tällöin pitää NOx muodostumista rajoittaa mm. rajoittamalla palamislämpötilaa. Temppuina mm. pakokaasujen takaisinkierrätys. Puhdistustekniikka taitaa vähän leikata vääntöä (kun pitää maksimipainetta/lämpötilaa rajoittaa) ja kulutuskin saattaa nousta hieman. Siksi autotehtailla oli kiusaus tarttua huijausohjelmiin, jotka kytkevät puhdistustekniikan pois muulloin kuin testipenkissä.
Kalliimpi ja raskaassa kalustossa oikeasti toimiva urealiuokseen perustuva tekniikka taas arvioitiin liian haastavaksi laiskoille dieselkuskeille. Liuoksen kulutus kun säädetään liki nollaa, pakokaasut eivät puhdistu, mutta säiliön tankkausväliksi saatettiin julistaa esim. 60 tkm.
Sehän on selvä, että laiskan nokilekan ostajilla suunnilleen ensimmäiset toimenpiteet ovat auton lastutus ja EGR venttiilin tulppaus. Toisin kuin bensakoneiden kanssa, nokilekojen saastepäästöjä (NOx) ei mitata katsastuksessa, joten tästä ei jää kiinni.
Lopputulos näkyy ilmanlaadussa, joka pysyy kehnona siihen asti, kunnes nämä saastepommit kielletään kokonaan.
Hiukkaussuodattimet toimivat periaatteessa. Käytännössä "ympäristöystävällisen" nokilekan ostajien normaaliin toimintamalliin kuuluu, että suodatin "tuunataan" rautakangella ja auton ohjelmisto muutetaan niin, ettei vikavalot syty. Tämä "ennaltaehkäisevänä huoltotoimenpiteenä" ennen kuin on 100 tkm mittarissa. Tämä lastutus = hiukkasta tulee niin maan perkeleesti, kymmen/satakertaisia määriä bensakoneisiin verrattuna.
Hiukkaspäästöjäkään ei mitata, joten tempusta jää harvoin kiinni. Savutustesti on niin lepsu. Onhan mittayksikkö näkyvyyden käänteisluku. Siis lukuarvo 1,5 tarkoittaa, että auton taakseen tuottamassa nokipilvessä näkyvyys on 1/1,5 = vajaat 0,7 m. Melkein kuin puhtaan raikasta vuoristoilmaa! - BensaLlaEiTulevaisuutta
savupiiput_nokilekoihin kirjoitti:
> Bensamoottori on aika suurien haasteiden edessä. EU6 normiin lisättiin hiukkaspäästöjen massan lisäksi niiden koon välillinen mittaus partikkelien lukumäärän kautta ihan pelkästään bensakoneiden vuoksi. Ihan ensiksi bensakrematorio, tuo nykyajan nokileka, tarvitsee hiukkassuodattimen.
Nokipaavo valhtelee, kuten aina. Bensakoneista ainoastaan suorasuihkutteisilla on ongelmaa hiukkaspäästöjen kanssa. Imusarjasuihkutteisilla ei, joten niille ei edes katsottu tarpeelliseksi määrätä testiä ja raja-arvoja.
Sehän on selvä, että nokipaavon aivot ovat pienhiukkasten vaurioittamat, joten nokipaavo luulee, että turbokone on suorasuihkutuksen synonyymi.
Nokilekojen isoin ongelma on huijaus. Kaikilla tasoilla. Bensakoneiden katalysaattorien käyttöönotto puhdisti kaupunkien ilmaa selvästi. Samaa odotettiin, kun nokilekojen NOx päästöjä ryhdyttiin rajoittamaan. Vaan kas kummaa, ilmanlaatumittauksissa ei mitään muutosta näkynyt. Syytä moisee olisi pitänyt ryhtyä selvittämään, mutta nokilekoja tuottaneen autoteollisuuden etu ajoi edelle.
Paska osui tuulettimeen vasta sitten, kun jenkeissä huomattiin, että nokilekat saastuttavat niin perkeleesti. Sen jälkeen alettiin Euroopassakin tutkia ja tulokset oli tosi "hauskoja". Henkilöautojen päästöt eivät tippuneet yhtään minnekään. 90-luvun tasolla ollaan.
Syykin on selvä. Raskaassa kalustossa käytetään uraliuokseen perustuvaa puhdistustekniikkaa, joka on kallis ja sitä liuosta kuluu kohtuu paljon. Joissais testissä todettiin, että "puhdas" euro6 dieselkäyttöinen henkilöauto tuotti yhtä paljon saasteita kuin 40 tonnin kuorma-auto. Kulutettua polttoainelitraa kohti henkilöauton päästöt olivat 6-kertaiset kuorma-autoon verrattuina.
Henkilöautoissa yritetään valtaosin pärjätä ilman urean kanssa läträämistä. Tällöin pitää NOx muodostumista rajoittaa mm. rajoittamalla palamislämpötilaa. Temppuina mm. pakokaasujen takaisinkierrätys. Puhdistustekniikka taitaa vähän leikata vääntöä (kun pitää maksimipainetta/lämpötilaa rajoittaa) ja kulutuskin saattaa nousta hieman. Siksi autotehtailla oli kiusaus tarttua huijausohjelmiin, jotka kytkevät puhdistustekniikan pois muulloin kuin testipenkissä.
Kalliimpi ja raskaassa kalustossa oikeasti toimiva urealiuokseen perustuva tekniikka taas arvioitiin liian haastavaksi laiskoille dieselkuskeille. Liuoksen kulutus kun säädetään liki nollaa, pakokaasut eivät puhdistu, mutta säiliön tankkausväliksi saatettiin julistaa esim. 60 tkm.
Sehän on selvä, että laiskan nokilekan ostajilla suunnilleen ensimmäiset toimenpiteet ovat auton lastutus ja EGR venttiilin tulppaus. Toisin kuin bensakoneiden kanssa, nokilekojen saastepäästöjä (NOx) ei mitata katsastuksessa, joten tästä ei jää kiinni.
Lopputulos näkyy ilmanlaadussa, joka pysyy kehnona siihen asti, kunnes nämä saastepommit kielletään kokonaan.
Hiukkaussuodattimet toimivat periaatteessa. Käytännössä "ympäristöystävällisen" nokilekan ostajien normaaliin toimintamalliin kuuluu, että suodatin "tuunataan" rautakangella ja auton ohjelmisto muutetaan niin, ettei vikavalot syty. Tämä "ennaltaehkäisevänä huoltotoimenpiteenä" ennen kuin on 100 tkm mittarissa. Tämä lastutus = hiukkasta tulee niin maan perkeleesti, kymmen/satakertaisia määriä bensakoneisiin verrattuna.
Hiukkaspäästöjäkään ei mitata, joten tempusta jää harvoin kiinni. Savutustesti on niin lepsu. Onhan mittayksikkö näkyvyyden käänteisluku. Siis lukuarvo 1,5 tarkoittaa, että auton taakseen tuottamassa nokipilvessä näkyvyys on 1/1,5 = vajaat 0,7 m. Melkein kuin puhtaan raikasta vuoristoilmaa!Nyt kyllä päästelet näppäimistöltäsi jo epätoivoisilta näyttäviä valheita.
Uudet dieselautot ovat poikkeuksetta vähäpäästöisempiä kuin vastaavat bensa-autot. Joidenkin päästöjen osalta suurinpiirtein samalla tasolla, kuten esim typpioksidit.
Tarinasi noista huijauksista USAssa ja Euroopassakin koski vanhoja dieselautoja, joita ei ole enää valmistettu vähintääkin noin viiteen vuoteen.
Ja entistäkin naurettavaksi tarinointisi muuttuu, kun perustelet höpinöitäsi joillain väärinkäytöksillä, joita joku joskun on saattanut tehdä. Näistä on kirjoitettu vain täällä ja luultavasti kirjoittaja olet sinä itse. Mistään muualta en moista ole kuullut.
Fakta sen sijaan on, että bensa-autojen päästöt nimenomaan hiilidioksidi ja hiilimonoksidipäästöjen osalta ovat jopa kaksinkertaisia vastaaviin dieselautoihin nähden.
Hiukkaspäästöjen osalta modernit suorasuihkutusmoottoreilla varustetut uudetbensa-autot ovat varustettu hiukkassuotimilla, lähes kymmenen vuotta myöhemmin kuin dieselautot, joten pienhiukkasongelmat niidenkin osalta on kunnossa.
Varmasti sinulle on kova paikka se fakta, että dieselautot ovat päästöjen vähäisyyden osalta, kaikkien päästöjen, , menneet jo syksyn 2014 jälkeen (Euro6 voimaantulo) bensa-autojen ohi sekä oikealta että vasemmalta. Ja nyt kun päästöt nousevat koko ajan tärkeämmäksi, niin varsinkin bensa-autojen tulevaisuus ei ruusuiselta näytä polttomoottorien kanssa. Halvemman ja yksinkertaisemman tekniikan vuoksi varmaan pikkuautoissa bensa säilyy ja ehkä halvemmissa hybrideissäkin jatkossakin.
Kai ne dieselit vähitellen autoliikkeistä loppuvat, kun minäkin pari viikkoa sitten
ostin sellaisen.
Ei nyt aivan suoraan "pakasta", mutta alle 60T ajettu W212 E220CDIAT face-lift.
EURO 6 -normin auto, saa ajaa Saksan kaupunkien keskustoissakin pitkään.
Kaupan päällisiksi tuli 9-lovinen automaatti. Pitää kierrokset siinä 1400 rpm-tuntumassa,
9. menee päälle kun mittari näyttää n. 108km/h.- nastatkieltoon
Jos oikeasti ajattelee vihreästi on diesel se vaihtoehto, biodiesel sitten oikea ekoteko.
Pistokehybridit välimallin autoina ostetaan veroedun takia ja ajellaan bensalla kulutus ihana jäätävä vaikka jollain toyon ravilla tai vielä kalliimmilla volvoilla lexuksilla ,,,,, - lasu453
Käyttövoimaveron laskeminen sinne minne pitääkin tervehdyttää markkinat.
Dieselillä ajavat maksavat perusteettomasti käyttövoimaveroa joka on siis aivan perusteeton.
Bensassa ja dieselissä ne pitäisi olla samat !- njet.nafta
Unohtuiko, että dieselin polttoainevero on pienempi. Jos olisi sama niin diesel olisi bensaa kalliimpi suurimman osan vuodesta.
- KannattaaPohtia
Dieselin käyttövoimaveroa voi perustella siten, että sillä tuetaan paljon ajavien polttoainekustannuksia, kun osa polttoaineverosta peritään kiinteänä verona autokohtaisesti. Vaihtoehtona voisi tietysti olla pistää käyttövoimavero pumppuhintaan, jolloin pumppuhinta nousisi, joidenkin arvioiden mukaan jopa noin 20 senttiä. Tosin ihan näin suoraviivaisesti ei pumppuhinnat enää nykyisin mene, kun kilpailukin vaikuttaa.
Näin siis, jos verotaso halutaan pitää bensan ja dieselin osalta suunnilleen samantasoisina. Toisaalta, jos haluttaisiin tukea vähempipäästöisiä dieselautoja polttoainehinnoittelulla, niin bensaa voisikin verottaa enemmän kuin dieseliä. Tähän suuntaan luultavasti ollaankin menossa, kun päästöjen merkitys nousee edelleen.
Käyttövoimaveroahan peritään kaikilta muilta autoilta paitsi bensa-autoilta. Voi ihan perustellusti kysyä miksi. - sasds
Bensa-autoille käyttövoimavero jolla lasketaan dieselin ja kaasu-auton veroa.
Siksi koska bensa-auton verottomuus on järjetön jolla ei ole perusteita, miten edes demokraattisessa länsimaassa tälläisiä on sorvattu.
Suomessa ykstyisen liikenteen kustannuksien suunta on oltava alas. Koska liian kallista polttoainetta isolle osalle kansasta. 1 milj pienituloista.
- polttomoottorit
Tuontitilastojen mukaan Suomeen on tuotu edellisinä vuosina keskimäärin _kahdeksan vuotta_ vanhoja diesleitä, eli eivät suinkaan ole uudehkoja ja vähäpäästöisiä.
Ongelmana on se, että tuojilallakaan ei ole kunnollista autobudjettia, vaikka ympäristöllisesti olisi hyvä jos suurin osa tuoduista olisi Euro 6-luokkaisia, eli noin neljä vuotta vanhoja.
Euro-luokat: - https://fi.wikipedia.org/wiki/Euro-päästöluokitukset
Tuossa on Belgiassa myynnissä oleva Berlingo-paku 1.6 diesel 66hv - 7/2016- 116tkm - 8400e ... mutta yllättäen se on ilmoitettu Euro5-versioksi, vaikka tuonhan pitäisi olla Euro6:
- https://www.2ememain.be/véhicules-utilitaires/citroën/berlingo/citroen-berlingo-3-zit-navi-airco-518937085.html
Pitkin EU:ta jopauusein diesleidne myynti on sakannut johtuen siitä miten julkisuudessa, poliitikot mukaanlukien, niputtavat komenteissaan yleisluontoisesti dieselit saastuttaviksi autoiksi joille tulee asettaa rajoituksia ja kieltoja. Todellisuudessa EURO 6 ja varsinkaan sen viimeisimmät versiot eivät suinkaan ole sellaisia ongelmia joiksi dieselitä yleistellään.
Ps. Ulkolaisen kanavan Toyota hybrid-mainoksessakin näytettiin rinnakkain ajavia eri mootirityyppejä ja diesel oli laitettu tuuppaamaan mustaa savua ja hybrin lobattiin messiaaksi.
Surullista on se miten nämä asiat ovat saaneet lobatun aivopesullisia karikatyyrimuotoja.- NäinhänSe
No tietysti Tojota kampanjoi kovasti dieseleitä vastaan, koska omat kyvyt eivät ole riittänyt kilpailukykyisten dieselmoottorien valmistamiseen. Toinen asiaan vaikuttava seikka on tietysti, että tojotan valmistamat edulliset kansanautot sopivat paremmin bensa-autoiksi, mutta nykyaikana pelkkä bensamoottoriauto alkaa jo olla eilispäivän auto ja siksipä sitä yritetään ’modernisoida’ hybridillä. Sepä ei ole lataushybridi, vaan itselatautuva, jolka voi ajaa sähköllä vain muutamia kilometrejä, joten käytännössä kyse on kuitenkin bensa-auto. Siis jokseenkin puhdasta huuhaata, jos päästöjä ajatellaan. No ehkä, jos päivittäisajot ovat pääosin alle 10 kilometriä/päivä,
- polttomoottorit
NäinhänSe kirjoitti:
No tietysti Tojota kampanjoi kovasti dieseleitä vastaan, koska omat kyvyt eivät ole riittänyt kilpailukykyisten dieselmoottorien valmistamiseen. Toinen asiaan vaikuttava seikka on tietysti, että tojotan valmistamat edulliset kansanautot sopivat paremmin bensa-autoiksi, mutta nykyaikana pelkkä bensamoottoriauto alkaa jo olla eilispäivän auto ja siksipä sitä yritetään ’modernisoida’ hybridillä. Sepä ei ole lataushybridi, vaan itselatautuva, jolka voi ajaa sähköllä vain muutamia kilometrejä, joten käytännössä kyse on kuitenkin bensa-auto. Siis jokseenkin puhdasta huuhaata, jos päästöjä ajatellaan. No ehkä, jos päivittäisajot ovat pääosin alle 10 kilometriä/päivä,
Ei Toyota sen kummemmin "kampanjoi dieseleitä vastaan" kunhan nyt vain opportunisesti käytti mainoksessaan hyväksi jo yleistä pitkään ja ilman nyanssejä ja erittelyä rummutettua dieselvastaista lobbausta.
Pitkin EU:ta asioista päättävät poliitikot ja nyanssittomat vihreät ovat niitä äänekkäitä kaikki dieselit samaan pakettiin paketoivia.
Mutta onhan pitkin EU-maita jo kerrottu vuosiluvuista jolloin polttomoottorit laajemminkin kerrotaan laitettavan kieltoon, ainakin uusien valmsitus ja myynti. Samalla he torppaavat kaiken tulevan polttomoottorikehityksen lyömällä ko. päätöksiä lukkoon.
Ajorajoitteita ja kieltoja tietyille Euro-luokille on jo nyt pitkin EU:ta.
Ongelma on se, että sähköauto, nykymuodossaan jalanjäljeltään megaluokan ympäristösaastepommi, ei ole todellinen ratkaisu ongelmaan.
- Anonyymi
Dieselien suosioita henkentää entisestään myös ensi vuoden alussa rutkasti nouseva polttoainevero ja käyttömaksu.
- Anonyymi
Tuo veronkorotus koskee rajummin bensaa. Saas nähdä saako bensa ainoana autojen voimanlähteenä jatkoa käyttövoimaverovapautukselleen. Kaikilla muilla polttoaineillahan on käyttövoimavero, mutta eniten saatuttavilla bensa-autoilla ei.
- Anonyymi
Diesel-penttien ja myyjien epätoivo on lähes käsin kosketeltavan tiivistä täällä.
- Anonyymi
Tosiasiassa, kun tätäkin palstaa lukee, niin teidän pensa-pasien epätoivohan niissä paistaa läpi. Ei kai muuhun ajatukseen voi edes päätyä, kun pensa-pasien tarve tulla kirjoittamaan diesel-palstalle puhdasta skeidaa jatkuvasti. Mikäpä muu tarve tuohon pakkomielteeseen voi olla? Ymmärtäähän sen, kun hikisessä litraisen moottorilla varustetun halvan pikkukopperon ratissa tuska kasvaa, kun yrittää pysyä liikenteen mukana. Kateushan se iskee väistämättä.
Dieseleiden osuushan autokannassa vain kasvaa.
- Anonyymi
Kun ajan dieselbemarilla autoliikkeen pihaan, myyjät menevät piiloon. Hassua.
- Anonyymi
Totuus on se, että dieseleitä ostetaan uusina enää pelkästään raskaaseen työkäyttöön. Käytettyjä Suomen köyhälistö hinaa Ruotsista Suomeen.
- Anonyymi
Suomessa dieselien myynti romahti taas 24% viime vuoteen verrattuna.
"Dieseliä hyödyntävien henkilöautojen myynti on laskenut 24,1 prosenttia viime vuodesta"
www.is.fi/autot/art-2000006195331.html
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448339Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462288Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262142- 951738
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811677- 321497
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081103Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28870