Pitääkö Toronton siunausta varoa??

EmpäTiedä

Pitääkö sitä varoa vai olla vain välittämättä siitä vaikka sattuisikin ehkä omalle kohdalle osumaan vaikka rukouspalvelussa??

En aio tulla eksytetyksi, mutten oikein jaksa tätä että melkein jokainen kristittyjen paikka mihin menee niin siellä haetaan lihallista kokemusta ja ollaan röyhkeitä toisille ja juostaan kokemusten perässä eikä etsitä herran tahtoa.
Olen myös kuullut kaikista näistä kundalismi/okkultismi varoituksista vaikka kuinka, joten täytyyhän sitä väkisinkin olla varovainen tuollaisten tyyppien kanssa jotka kaataa ihmisiä ja saa sekoamaan.

Kertokaa nyt joku, onko tarpeen varoa noita vai yrittää vaan olla välittämättä niistä niin että voi kuitenkin olla samassa tilassa ja mennä rukouspalveluun jossa jotkut aina horjuvat tai kaatuvat... Vai pitäiskö tota varoa todella ? Onko ketään jolla ois kokemusta näistä ja osais kertoa??

24

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SananValossa

Rakas heikko uskova, vastaus kysymykseesi on PITÄÄ VAROA ns. TORONTOKIROUSTA!

se on henki, joka todella tarttuu ja sekottaa uskosi Jeesukseen, jossa Pelastut kadotuksesta vain olemalla Sanalle kuuliainen (Raamattu 33/38, käännös 92 on valheellinen sekin)!

• Jos haluat raitista Raamatun mukaista opetusta, niin tule helluntaiseurantaan.

• onliikaakinkokemusta

On kokemusta, toista kymmentä vuotta ja todellakin pitää varoa. Miksi kävisit siellä, missä ei ole ristin teologiaa ja sanomaa ristiinnaulitusta syntiemme sovittajasta ja yksin armosta pelastumisesta ilman mitään kultapaikkoja, takkien heilutuksia ja maahan kouristelemaan ja hysteerisenä nauramaan kaatumisia? Jos sitä kaipaa, voi mennä vaikka jooga kurssille ja liittyä joogien opetuksia kuuntelevien joukkoon, kristinuskoa sellainen toiminta ja nämä ilmentymät eivät ole. Ihmettelen, miten yhäkin ihmiset menevät näihin tilaisuuksiin ja juoksevat ihmeidentekijöiden ja nimekkäiden rahaa ja mainetta haalivien puhujien perässä, vaikka he väittävät olevansa Jeesuksen asialla? Eivät todellakaan ole. Johtuu siitä, että raamatun kirjoitusten tuntemus ja soveltaminen omaan elämään käytännön tasolla on olemattoman ohutta, eikä ole rikkaalle mukava sanoma se, että "mene ja myy kaikki mitä sinulla on ja tule ja seuraa minua". Kyse on ihmisen sisäisestä tilasta suhteessa siihen, mitä raamatussa opetetaan, ei siihen, mitä jokin saarnamies väittää jumalan hänelle puhuneen. Sanassa varoitetaan: katso itse eteesi, eli terve kriittisyys kannattaa. Kannattaa tutustua esim. Tapani Suonnon opetusvideoihin liittyen äärikarismaattisiin ilmiöihin. En tässä tarkoita korotta Tapani Suontoa, silä hänhän ei varsinaisesti opeta mitään sellaista, mitä ei kuka tahansa itse rukouksessa raamattuaan rehellisesti tutkiskeleva uskovainen voisi ymmärtää, mutta tietystikään kaikilla ei ole aikaa täysipäiväisesti lähteä esim.opiskelemaan teologiaa, joten on hyvä, että oppii erottamaan terveen opetuksen epäraittiista hapatuksesta ja pysymään etäällä niistä, jotka senkaltaisia ihmeitä ja merkkejä ja vääriä "profetioita" seurakunnissa valheellisesti totuuksina julistavat vieden monia petoksellaan pois todellisesta ristin sanomasta. Tunnehekuma ja kuohunta ei todellakaan ole sama asia, kuin raamatullinen opetus ja Jeesuksen seuraaminen.

• onliikaakinkokemusta

Lisäyksenä vielä, ett "katso itse eteesi" sanottiin ylipappien toimesta Juudakselle, kun tämä oli kavaltanut Jeesuksen ja sitten katui tekoaan. Papistolta ei armoa tai katumusta löytynyt ja he eivät Juudasta tämän tunnon tuskissa voineet eivätkä tahtonet auttaa. Niinpä hän meni ja hirttäytyi. Samoin ei tämänkään päivän papistolta armoa tai laupeutta löydy eikä varsinkaan apua hädässä oleville. Armo ja laupeus tulevat yksin Jumalalta, Jeesuksen ristin kautta, ristin juurelle nöyrtymisen kautta ja se on tehtävä päivittäin, koko loppuelämän ajan. Ei riitä tämä tällainen oppi, että kerran kun otat Jeesuksen vastaan, niin saat elää halleluujaa kukkuloilla kuolemaasi saakka, päinvastoin. Raamattu kertoo toistuvasti, kuinka Jeesuksen seuraajia vainottiin, pahoinpideltiin ja tapettiin johtajien ja papiston tahdosta. Sellaista sanomaa et löydä kultahipputeologien ja enkeleiden palvojien luota,.

• kiitosjeesus

Joo kyllä sitä on varottava. Minäkään en ihan alussa osannut varoa eikä ollut ketään varottelijoita. Kantapään kautta jouduin opettelemaan monia asioita. Nykyaikana on helpompaa, kun siitä on niin paljon tietoa olemassa. Niistä henkivalloista on hyvin vaikeaa päästä eroon, jos menee sinne mukaan.

• herätkää

Kannattaa käydä tutustumassa, jos tilaisuus tulee. Minä olen joskus ollut mainitunkaltaisissa. Erittäin jännittävää, hauskaa, ja viihdyttävää. Kansa osallistuu täysin palkein. Nuorisoa on yleensä runsaasti, ja todella liikuttuu kun katselee heidän kasvoiltaan loistavaa iloa , ja heidän vapautunutta liikehdintää.

Ehkä hauskin todistus jonka olen kuullut tuli eräänkin naisen sanomana. Hän oli rukoiltavana, ja joku mies lähestyi häntä ja mylvi ja ammui kuin lehmä tullessaan.

Tämä todistaja lähti silloin. Piti sitä jopa kummallisena.

• Yksinäinenb

Olen ite tosi nuori ja mietin just tota, mut missä/mikä on sitten raitis seurakunta ??ja jotenki se ahdistaa et kaikki muut nuoret juoksee just noissa herätyskokouksissa ja muissa nii tunnen oloni tosi syjäytyneeks ku oon ilmeisesti ainoo nuori ihminen aikuisten seassa joka ei halua eksyä(?) ja kaipaan muita ikäisiäni kans ympärilleni :(
      ei muut nuoret oikee näytä välittävän raittiista opista..😔

• herätkää

Teet niin kuin sydämesi sanoo. Tosin parempi hillua torontossa kuin kaljakuppilassa.

• s-seutulainen
        herätkää kirjoitti:

Teet niin kuin sydämesi sanoo. Tosin parempi hillua torontossa kuin kaljakuppilassa.

Älä kuule torontolaisuutta kenellekään suosittele - älä leikilläsikään!

>>Tosin parempi hillua torontossa kuin kaljakuppilassa.<<

Ei ole!
        Ja ymmärtänet, etten tällä houkuttele KETÄÄN ALKOHOLIN KIROILLE ALTTIIKSI JOUTUMAAN.

Torontolaisuus on perkeleellinen EKSYTYS ja HARHA!

• herätkää

Ettet nyt kumminkin vähän liioittelisi?

• pietuvaan
        herätkää kirjoitti:

• onliikaakinkokemusta

Kuullostaa tutulta. Olin itse monen vuoden ajan ns. äärikarismaattisen torontolaisen new wine ja uusapostolisuus- opin vaikutuksien alla. Tämä johtui siitä, että tein uskon ratakisun sellaisten itselleni tuohon aikaan läheisten henkilöiden välityksellä, jotka itse olivat voimakkaasti osallisina tähän äärikarismaattisuuteen. Rikkinäisen taustan omaavana, oli helppoa lähteä mukaan tuohon "uuteen viiniin" ja siinä meni hukkaan elämästä monta vuotta, ajatukset olivat täynnä mitä kummallisimpia harhaisia opetuksia ja yliluonnollisia ilmiöitä koin päivittäin. Elämä oli vuosikymmenen ajan pelkkää nauruherätystä, hengellistä sodankäyntiä, "hengellä täyttymistä",profetioita, ns. hengellistä biletystä, jossa ei ole tosiasiassa mitään muuta eroa esim. bilehuumeiden käyttöön kuin se, että siellä kohteena ja lähteenä pidetään Jeesusta, mistä ei siis todellisuudessa ole kysymys. Lihallisuudesta ja suggeroinnista sekä vääristä henkivalloista korkeintaan. Eletään kuin siat pellossa, tärkeintä on olla täynnä tätä mitäliehenkeä. Toisena laitana tuli sitten väärän opetuksen mukana menestysteologisuus, jonne en onnekseni kovin syvälle ennättänyt mennä, vaikkakin syviä vaurioita sekin ehti tuottamaan. Todellisen hädän tullen kaikki uskovaiset "ystävät" kaikkosivat kuin pieru saharaan tai sitten oli vaihtoehtona syyllistäminen ja raamatulla lyöminen. En uskaltanut luottaa omaan arviointikykyyni ja terveeseen järkeen, kuuntelin ympärilläni hilluvia ihmisiä, siis huom. ihmisiä, en Jumalaa. Pyhä Henki yritti kyllä minulle raamatun tutkiskelun hetkinäni puhua siitä, että nyt ei olla oikeassa sunnassa, mutta en ymmärtänyt, sillä kuten sanottu, ympärilläni lähes kaikki olivat tuon uuden viinin ja karismaattisuuden, puhujien voiteluiden yms lumoissa.Lopulta menetin elämässäni kaiken, perheeni, laspeni,työkykyni,mielenterveyteni. Kova hinta parista "hengen huikasta". Melkein menetin uskonikin, eikä se ole samana enää palannut, kenties todellinen usko on vasta aluillaan johtuen väärien oppien tukahduttavasta ja tuhoisasta vaikutuksesta elämääni ja Jumalasuhteeseeni. Siksi suosittelen sinua kuuntelemaan vain ja ainoastaan sitä, mikä on linjassa raamatun sanan kanssa, lue itseksesi raamattua, kuuntele esim. Suontoa, Mattilaa ja Juha Norolampea, jotka ovat tuosta samasta suosta selvinneet kuiville tai sen ilmiöistä varoittavat,unohtamatta kuitenkaan omaa kykyäsi ajatella myös ihan itse. En tahdo siis koroittaa ketään opettajaa erinomaiseksi, mutta ko hlöt ovat asiaan perehtyneet myös omakohtaisesti vuosikausien ajan ja heidän näkemyksistään on varmasti apua näinä päivinä tässä hengellisen kentän sekamelskassa. Kannattaa selvittä aina kunkin hengellisen liikehdinnän juuret, siis alkulähde, mistä he ammentavat voimansa ja oppinsa, voit yllättyä-ei kaikki mikä kiiltää, ole todellakaan kultaa. Vastuu on sinun , Herra johdattaa niitä, jotka kulkevat rukoillen-oleellista onkin oppia erottamaan Jumalan ääni siitä mikä ei ole Jumalasta ja se kyky tulee omassa rukouskammiossasi, joskus kovienkin elämänkokemusten ja raamatun luvun kautta. Siunausta etsintääsi.

• OneWayHyväTie

Torontolaisuus ja myös helluntailainen kaatuilu rukousjonoissa on harhaa. Raamatun Pyhä Henki ei kenenkään käsien alla kaada yhtään ketään. Sielullista sirkustouhuilua.

• oikeaakristinuskoa

"En aio tulla eksytetyksi, mutten oikein jaksa tätä että melkein jokainen kristittyjen paikka mihin menee niin siellä haetaan lihallista kokemusta ja ollaan röyhkeitä toisille ja juostaan kokemusten perässä eikä etsitä herran tahtoa."

"Kristittyjen"? Kristinuskoa on Katolinen kirkko, Ortodoksinen kirkko, Luterilainen kirkko, Anglikaaninen kirkko ja moni muu, vakavasti otettava klassisen kristinuskon kirkkokunta.

USA:n vapaamuurarien perustama helluntailaisuus syntyi 1800-luvun lopulla ja on alunperinkin toiminut näitä kirkkoja ja näiden opetuksia vastaan, mm. kieltämällä näiden kirkkojen kasteen ja aloittamalla uudelleenkastamiset. Helluntailaisuus kieltää lähes kaikki kristinuskon klassisten kirkkojen opit!

Jos kristittyjä etsit, mene näihin. Helluntailaisuudessa kuulet ainoastaan vapaamuurarien gnostilaisia opetuksia ja koet ja näet näiden okkultistisia ilmiöitä.

• MaanKiertäjät
      • EnOikeastaanHaluaTietää

Kenenkähän nimeen tuossakin perkeleenkirkossa on ihmisiä "kastettu"? Isä ja Pyhä Henki lienevät olleet sielläkin pannassa.
        *

• herätkää

Äläs nyt soffiina, ihminen nyt vaan on vähän ahne. Ei koko korillinen ole mätä, jos muutama mätä omena löytyykin.

• harhaoppista.karta
        herätkää kirjoitti:

Äläs nyt soffiina, ihminen nyt vaan on vähän ahne. Ei koko korillinen ole mätä, jos muutama mätä omena löytyykin.

Pieni hapatus hapattaa koko taikinan.
        *

• Tuo Helluntailaisten suosima voima minua valtasi 90 luvulla ja me naurettiin niin että pissat meinas tulla housuihin ihan hallitsemattomattomasti täysin epäjärjestyksessä. Mutta Jumala tuli ja kertoi että Jumala ei ole Hänestä ja että voin sano niin kuin joku sanoi >> pietuvaan kirjoitti
      31.3.2019 15:47
      herätkää kirjoitti:
      Näytä lisää

• herätkää

Niin niin. Se oli kuitenkin vain sinun henkilökohtainen kokemus. Joku toinen voi kokea, että nauruherätys on just mun juttu. Sehän on vain hauskaa silloin.

• s-seutulainen
        herätkää kirjoitti:

Niin niin. Se oli kuitenkin vain sinun henkilökohtainen kokemus. Joku toinen voi kokea, että nauruherätys on just mun juttu. Sehän on vain hauskaa silloin.

Tulin toisessa ketjussa maininneeksi, että olit vastaillut asiallisesti = aiheeseen ilman ketkuilua paneutuen.
        Vaan se siitä!

• Epäilempä
      • onliikaakinkokemusta

Älkää etsikö RodneyHowardBrownea tai muitakaan kundaliinivoiman levittäjiä, vaan Jeesusta Kristusta! Menkää ruokkimaan nälkäiset,parantakaa sairaat,,sitokaa särjettyjä sydämiä, tehkää laupeutta,auttakaa leski ja orpo oikeuteensa, pelastakaa ne,jotka surmapaikalle hoippuvat! Ja tätä EI siis tehdä tässä uusapostolisessa haudoilta ja riivaajilta haetussa voitelussa vaan tavallsina ihmisinä,jotka vaatimattomina turvautuvat jokapäiväisessä vaelluksessaan Jumalaan. On hirvittävää, miten paljon nuorisoa on harhautunut näiden tunne-elämää kuohuttavien valheoppien ja "voiteluiden" mukaan, ihmiset vievät näiden hirviöiden käsien alle pieniä lapsiaan, voi taivas! RHBstä on ihan omakohtaisia kokemuksia, Bakerista Jumala onneksi jo on varjellut. Karismaattisuuden ääri-ilmiöt ovat vakava harha ja eksytys.

• Erkkipappi

Ee paljo naarata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      233
      2162
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1808
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1426
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1215
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1058
    6. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      60
      1054
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      990
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      984
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      834
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    Aihe