...mainitaan tuolla:
https://www.is.fi/viihde/art-2000006054394.html?ref=rss
" Keniasta tuli mato, joka todettiin verikokeissa. Kun sain tietää sen latinankielisen nimen, siinä kohtaahan on järkevintä, että potilas googlaa. National Geographicilta löytyi vielä parin minuutin pätkä, jossa kerrottiin, että mato syö ensin sisäelimet, sitten keskushermoston, sitten aivot ja sitten potilas kuolee. Se oli sellainen positiivinen hetki mennä röökille. Tjänare vaan, että mitäs sit tehtäisi, ohjaaja heittää hirtehiseen tyyliinsä."
"Ohjaaja muistaa hetken, jolloin mato todennäköisesti tarttui. Hän oli tuolloin kuvaamassa Keniassa tyttöjen turvakodissa ja söi tyttöjen kanssa samaa ruokaa. Vesi ruuanlaittoon otettiin pihalta. Paikallinen apulaisohjaaja käveli ohi ja näki Berghällin syömässä tyttöjen kanssa.
– Hän katsoi puoliksi syötyä annosta, sitten mua, teki näin (kurkunleikkausele) ja elehti suullaan, että älä syö sitä.
Berghäll näytti puoliksi syötyään ruokaansa. Liian myöhäistä."
Monikohan innoissaan eksoottisiin kohteisiin matkustava oikeasti tiedostaa että niistä voi saada vaikka millaisia tuliaisia mukaansa? Minä vähän veikkaan että tiedostavuus on enimmäkseen "Ei minulle mitään satu" -luokkaa mutta sitten jos sattuukin se on sitten voi voi.
Eksoottinen tuliainen...
10
<50
Vastaukset 10
Suomi on muuten aika eksoottinen maa sekin. Ootkos sitä hoksannut?
Et niin.Olen toki hoksannut mutta jotenkin mulla on kutina että eksomaahan lähtijät ei osaa ihan niin paljon varoa tuolla vierailla mailla kuin täällä, Onhan meilläkin esim. punkit joista voi saada vaikka mitä.
Harmaaritari kirjoitti:
Olen toki hoksannut mutta jotenkin mulla on kutina että eksomaahan lähtijät ei osaa ihan niin paljon varoa tuolla vierailla mailla kuin täällä, Onhan meilläkin esim. punkit joista voi saada vaikka mitä.
Kyllä ne täytyy kaikki rokotuksetkin ottaa..ja silti saa viikon ripulin..👏
Wwuwuw kirjoitti:
Kyllä ne täytyy kaikki rokotuksetkin ottaa..ja silti saa viikon ripulin..👏
Mutsi joutui Englannissa viikoksi sairaalaan ruokamyrkytyksen takia..
Harmaaritari kirjoitti:
Olen toki hoksannut mutta jotenkin mulla on kutina että eksomaahan lähtijät ei osaa ihan niin paljon varoa tuolla vierailla mailla kuin täällä, Onhan meilläkin esim. punkit joista voi saada vaikka mitä.
Ja aikoinaan Euroopasta lähteneet "valloittajat" sairastutti alkuperäiskansoja ties mihin tauteihin..
Ja mikä oli opetus?Wwuwuw kirjoitti:
Mutsi joutui Englannissa viikoksi sairaalaan ruokamyrkytyksen takia..
Joo, niitä on paljon kuollutkin ihmisiä ruokamyrkytyksiin vaikka on asuneet ihan hyvämaineisissa hotelleissa. Paras tapa suojautua ruokamyrkytykseltä, sekä täällä että missä muualla tahansa, on olla ottamatta salaattipöydän antimia ja syödä pelkästään kunnolla kypsennettyjä tuotteita, etupäässä lihaa, maailma kärsii mutta itse voi paremmin. Kylmät salaatit ja kala aina arveluttavia.
Wwuwuw kirjoitti:
Ja aikoinaan Euroopasta lähteneet "valloittajat" sairastutti alkuperäiskansoja ties mihin tauteihin..
Ja mikä oli opetus?"Ja mikä oli opetus?"
No niinpä, rajat kiinni s..na niin kaikki ovat turvassa, niinhän minä olen aina sanonut :DWwuwuw kirjoitti:
Ja mikä oli opetus?Esmes jonkun tuollaisen leviämisen estäminen ei mitenkään mahdollista rajat auki -poliitiikassa, leviää kuni kolovalkea joka paikkaan:
https://historianet.fi/tiede/laeaeketiede/espanjantauti-vaati-50-miljoonaa-ihmishenkeaHarmaaritari kirjoitti:
"Ja mikä oli opetus?"
No niinpä, rajat kiinni s..na niin kaikki ovat turvassa, niinhän minä olen aina sanonut :DLuuletko etten sitä arvannut.
Kaikki vain rajojen sisäpuolella, ei ulos, ei sisään..kuten Pohjpis-Koreassa...Jee.
Sullakin on muuten vielä toivoa..
"Stand up -koomikko Iikka Kivi kasvoi pienessä valkoisessa maalaiskaupungissa, jossa uskottiin väkevästi kotiin, uskontoon ja isänmaahan. Ennakkoluulot rehottivat.
– Muutin uuteen kaupunkiin. Olin vihainen ja yksinäinen nettikirjoittelija, jolla oli monikulttuurisuuden pelko. Konservatiivinen ajattelu tuntui silloin turvalliselta, Iikka Kivi muistelee.
Kivi kertoo kuuluneensa “halla-aholaiseen maahanmuuttovastaiseen liikkeeseen”. Hän etsi netistä joka päivä tuntikausia todisteita maahanmuuttajien pahuudesta ja levitti niitä ympärilleen.
– Minun rasismini oli järkisyistä rakentunutta. Olin salonkikelpoinen rasisti, joka oli äänestämässä ensimmäistä jytkyä kasaan, Ilkka Kivi naurahtaa.
Kiven rasistiset ennakkoluulot alkoivat rapistua, kun hän alkoi tehdä stand up -komiikkaa ja tapasi maahanmuuttajataustaisia koomikoita.
– Tunnen syyllisyyttä siitä, mitä tein. Se mitä on tehty, sitä ei saa tekemättömäksi. Se on pysyvä paskatahra sielussani.
– Nyt menen pää edellä tilanteisiin ja kysyn aidosti ihmisiltä heidän arjestaan sen sijaan, että lietson omia ennakkoluulojani ja pelkojani. En tiedä, olenko olennaisesti aikaisempaa parempi ihminen, mutta aiheet joista väännän ja provosoin ovat paljon mukavampia, Iikka Kivi sanoo."
https://yle.fi/uutiset/3-10713486Wwuwuw kirjoitti:
Luuletko etten sitä arvannut.
Kaikki vain rajojen sisäpuolella, ei ulos, ei sisään..kuten Pohjpis-Koreassa...Jee.
Sullakin on muuten vielä toivoa..
"Stand up -koomikko Iikka Kivi kasvoi pienessä valkoisessa maalaiskaupungissa, jossa uskottiin väkevästi kotiin, uskontoon ja isänmaahan. Ennakkoluulot rehottivat.
– Muutin uuteen kaupunkiin. Olin vihainen ja yksinäinen nettikirjoittelija, jolla oli monikulttuurisuuden pelko. Konservatiivinen ajattelu tuntui silloin turvalliselta, Iikka Kivi muistelee.
Kivi kertoo kuuluneensa “halla-aholaiseen maahanmuuttovastaiseen liikkeeseen”. Hän etsi netistä joka päivä tuntikausia todisteita maahanmuuttajien pahuudesta ja levitti niitä ympärilleen.
– Minun rasismini oli järkisyistä rakentunutta. Olin salonkikelpoinen rasisti, joka oli äänestämässä ensimmäistä jytkyä kasaan, Ilkka Kivi naurahtaa.
Kiven rasistiset ennakkoluulot alkoivat rapistua, kun hän alkoi tehdä stand up -komiikkaa ja tapasi maahanmuuttajataustaisia koomikoita.
– Tunnen syyllisyyttä siitä, mitä tein. Se mitä on tehty, sitä ei saa tekemättömäksi. Se on pysyvä paskatahra sielussani.
– Nyt menen pää edellä tilanteisiin ja kysyn aidosti ihmisiltä heidän arjestaan sen sijaan, että lietson omia ennakkoluulojani ja pelkojani. En tiedä, olenko olennaisesti aikaisempaa parempi ihminen, mutta aiheet joista väännän ja provosoin ovat paljon mukavampia, Iikka Kivi sanoo."
https://yle.fi/uutiset/3-10713486Vielä tähän..
"– Minun rasismini oli järkisyistä rakentunutta. Olin salonkikelpoinen rasisti, joka oli äänestämässä ensimmäistä jytkyä kasaan, Ilkka Kivi naurahtaa."
= Tunteista johtuvien syiden rationalisointi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi yritti murhata mopopojan
Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti7053060Käviskö tällainen suhde
Tutustutaan, fyysistä kontaktia, mutta ensijaisesti tarkoituksena ei ole aloittaa mitään virallista tai rikkoa mitään? E72963- 42837
- 69776
- 88637
Olen pahoillani
Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi43569Poutalan onnettomuus
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit50541Harvinaisin persoonallisuustyyppi
Vihdoin löytyi selitys sille mitä olen. En olisi uskonut että löytyisi. Signs You Are the Rarest Personality Type o80475Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta
Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k25470Taisin vihdoin saada sinut ulos luuristani stalkkeri
Et selvästikään ole niin pätevä kuin luulet. Tai minä niin huono.82461