äänet erilleen?

utelias

Onko netissä olemassa mitään sellasta ilmaista ohjelmaa, jolla vois erotella äänet esim. jostain kuorolaulusta ja kuunnella ne erikseen? Esim. jos on joku kuorolaulu jossa on neljä ääntä päälekkäin ja se on CD-levyllä ja haluais kuunnella jokaisen äänen erikseen, niin mikä ohjelma olis tähän paras ja sen sais vielä ilmaiseksi ladattua netistä?

Kiitos paljon vastauksista!

5

688

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reasonable

Ei ilmaista, ei maksullista. Valmiista miksauksesta ei jälkeenpäin saa millään ilveellä eri ääniä tai instrumentteja irrotettua erillisiksi.

• vapaa nimimerkki

Sanoisin, että paras keino harjoittaa korvaa / kuuntelukykyä, jotta äänet pystyy kuulemaan erillään. Tästä taidosta on hyötyä muutenkin.

Ohjelmia ja kirjoja tämän opiskelun avuksi löytyy kirjastosta ja ehkä työväenopistosta mutta ainakin musiikkioppilaitoksista. Vireessä oleva soitin, jolla voi soittaa sointuja, on tällaisessa opiskelussa hyvä, suorastaan olennainen apu. : )

• Ovuet

• Ihan sitä, mitä kysytään, ei löydy, mutta nuotinnusohjelma NWC on mahdollista jakaa myös siten, että se toistaa vain jonkun yksittäisen tai useamman stemman.
      Kuoroharjoittelun apuvälineenä NWC on toisaalta hyvä, mutta siihen ei pidä tuudittautua liiaksi. Nuotinlukutaito on kuitenkin laulajalle monessa tapauksessa NWC:n kanssa laulamista parempi valmius.
      Tosin tämä on vain minun mielipiteeni, ei esimerkiksi kuoromme puheenjohtajan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5296
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3681
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3253
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2485
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2092
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1977
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163