Minkä ikäinen

kumppani sulle sun mielestä " kuuluu"?

Nalli sanoo, että 30 naiselle kuuluu 50 mies...ja miksiköhän???

190

56

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sopivan ikäinen. Riippuu hyvinkin paljolti ihmisestä. Fyysinen ja henkinen ikä ei välttämättä heijasta sitä kuinka vanha on. Hyvänä sääntönä pitänyt tällä iällä noin kahdeksan vuotta molempiin suuntiin.

      • Että et olis samaa mieltä, kun Nalli? Kolmekymppiselle kuuluu viiskymppinen jne. :)

        Mutta, et ehkä itse kolmekymppisenä kumminkaan ottaisi 50 naista?


      • Päläpälä kirjoitti:

        Että et olis samaa mieltä, kun Nalli? Kolmekymppiselle kuuluu viiskymppinen jne. :)

        Mutta, et ehkä itse kolmekymppisenä kumminkaan ottaisi 50 naista?

        En sanoisi että kuuluu, mutta jos tulevat hyvin toimeen ja pitävät toistensa seurasta niin miksi ei. En todennäköisesti ottaisi 30 vuotiaana 50 vuotiasta taikka 50 vuotiaana 30 vuotiasta.

        Aloin kanssa miettimään, kuinkahan moni on mennyt yhteen tietämättä toisen ammatista tai omaisuudesta mitään. Onhan niitä tarinoita missä prinssit ottavat tuhkimoita, mutta ottaisiko prinsessa renkiä.


      • Irvokas kirjoitti:

        En sanoisi että kuuluu, mutta jos tulevat hyvin toimeen ja pitävät toistensa seurasta niin miksi ei. En todennäköisesti ottaisi 30 vuotiaana 50 vuotiasta taikka 50 vuotiaana 30 vuotiasta.

        Aloin kanssa miettimään, kuinkahan moni on mennyt yhteen tietämättä toisen ammatista tai omaisuudesta mitään. Onhan niitä tarinoita missä prinssit ottavat tuhkimoita, mutta ottaisiko prinsessa renkiä.

        Niinpä sana kuuluu, on aika huonon kuuloinen. Ihan kuin olisi jokin automaatio ja pakko kuulua, mennä jonkin tietyllä tapaa, tietyllä kaavalla.

        Kun niinhän se menee, että kuuluu sinne, mihin tuntee kuuluvansa. :)

        Noin 20-vuotta kumpaankiin suuntaan on aika paljon, hyvin helposti...mutta tietysti tässäkin taas tuo yllä sanottu, mihin tuntee kuuluvansa.

        Onhan prinsessat suukotelleet sammakkoakin ja siitä sammakosta tuli se prinssi. Oikean elämän prinsessat ovat naineet aivan tavallisia rivimiehiäkin. Prinsessa Stephanie esimerkiksi, sirkusakrobaatin kanssa lapsia ja yksi isä on jäänyt salaisuudeksikin. :)


      • Päläpälä kirjoitti:

        Niinpä sana kuuluu, on aika huonon kuuloinen. Ihan kuin olisi jokin automaatio ja pakko kuulua, mennä jonkin tietyllä tapaa, tietyllä kaavalla.

        Kun niinhän se menee, että kuuluu sinne, mihin tuntee kuuluvansa. :)

        Noin 20-vuotta kumpaankiin suuntaan on aika paljon, hyvin helposti...mutta tietysti tässäkin taas tuo yllä sanottu, mihin tuntee kuuluvansa.

        Onhan prinsessat suukotelleet sammakkoakin ja siitä sammakosta tuli se prinssi. Oikean elämän prinsessat ovat naineet aivan tavallisia rivimiehiäkin. Prinsessa Stephanie esimerkiksi, sirkusakrobaatin kanssa lapsia ja yksi isä on jäänyt salaisuudeksikin. :)

        Se on paljon siitä parista kiinni itsestään mistä tykkäävät. Ei kaikkea pidä aina lokeroida, on monia eri syitä miksi asiat ovat niin kuin ovat. :) Kakskymppisenä haitari on varmaankin joku muutaman vuoden, mutta kasikymmpisenä voi olla jo 20 vuotta.

        Niin, ja onhan Shrek kanssa metsän suosta löytänyt prinsessan. :D Ja Aasi Lohikäärmeensä.


      • Irvokas kirjoitti:

        Se on paljon siitä parista kiinni itsestään mistä tykkäävät. Ei kaikkea pidä aina lokeroida, on monia eri syitä miksi asiat ovat niin kuin ovat. :) Kakskymppisenä haitari on varmaankin joku muutaman vuoden, mutta kasikymmpisenä voi olla jo 20 vuotta.

        Niin, ja onhan Shrek kanssa metsän suosta löytänyt prinsessan. :D Ja Aasi Lohikäärmeensä.

        Nimenomaan noin, parista itsestään kiinni. Minusta nämä palstan tyyppiset "KUULUU" jutut on ihan hölönpölöä...

        Kasikymppisenä villiintyy ja heittäytyy ikinuoreksi...otanpa nuoren morsiammen, vaikka velaksi kunhan saan. :D Vitsi..

        Niii, Shrek ja aattele mimmonen vaikkukorva sekin on...Fionan vaan löysi ja aasi sai sydämiä ilmaan suukottelevan lohiksen. :D <3<3


    • LiianNuorellaEiOoAivoja

      Olen sinkku mies 31v ja sanoisin, että etsin naista haarukassa 25-35v. Ei liian, nuori, koska niiden jutut on niin kamalaa rääkymistä, muttei liian vanhakaan. Tarvii olla sitä jotain "class" as i would say it. :)

      • Että minkään ikäiset pissaliisat ei sinua kiinnosta? :)


      • YouKnow_

        Jos jutun laatu on vitun munapää, niin ei kyllä kiinnosta. Ulkoisesti eri asia, mutta en jaksa olla kenenkään isä.


      • YouKnow_ kirjoitti:

        Jos jutun laatu on vitun munapää, niin ei kyllä kiinnosta. Ulkoisesti eri asia, mutta en jaksa olla kenenkään isä.

        No nyt voin sanoa, että ymmärrän. Ymmärrän hyvin miksi ei. :)


    • saajalle.kuuluu

      "Sille se kuuluu, joka sen saa" totesi Väinö Paavo Haavikon Rauta-ajassa teininaisesta.

      • Hmm..niin sitten vielä otetaan huomioon miten saa ja kenen luvalla. :)


    • Tuollainen

      Sinkkumies 43v. Mielestäni nainen voisi olla ~10 vuotta suuntaansa.

      Riippuu täysin ihmisestä. Hassu kysymys.

      • Kysymys on hassu, mutta sitäkin mielenkiintoisempi. Kuinka ihmisten käsitykset asiasta poikkeaa toisistaan ja poikkeaako kuinka paljon. :)

        Kysyn, koska olen kyllästynyt yleistyksiin. Haluan aitoja mielipiteitä, yksilöiltä en huutaja sakilta.


      • Päläpälä kirjoitti:

        Kysymys on hassu, mutta sitäkin mielenkiintoisempi. Kuinka ihmisten käsitykset asiasta poikkeaa toisistaan ja poikkeaako kuinka paljon. :)

        Kysyn, koska olen kyllästynyt yleistyksiin. Haluan aitoja mielipiteitä, yksilöiltä en huutaja sakilta.

        Tuossa on järkeä. Tosin mielipiteetkin tulevat mölyapinoilta. Kovasti komppaavat toisiaan ja etsivät paikkaansa laumassa.

        "Tuollainen"


      • TimoSimilä kirjoitti:

        Tuossa on järkeä. Tosin mielipiteetkin tulevat mölyapinoilta. Kovasti komppaavat toisiaan ja etsivät paikkaansa laumassa.

        "Tuollainen"

        Uggh!!


    • jookostar

      Huomio kaikki! Älkää kirjoittako "20 vuotias" ja "20-vuotta". Oikeat muodot: "20-vuotias" ja "20 vuotta". Liian yleinen virhe nyt tällä palstalla, että pakko oikaista.

      • Koitetaan kirjoittaa oikein. :)


      • Anteeksi. Nyt elämäni on pilalla.


    • Pillujen--asiantuntija

      Nykyään ihan normaalia että mies on naista 10 tai 20 v vanhempi. Nainen haluaa varakkaan miehen ja kyllä naiset vanhasta ukosta kiinnostuu jos hyötyy taloudellisesti. Miksi eerika 26 v on dännyn kanssa vaikka on 50 v nuorempi. Dänny on varakas top 10 mies, en näe muuta syytä kun taloudelliset syyt.

      • On se ollut joskus paljon ennen meidän "ajanlaskuakin" ihan normaalia. Jossain vaiheessa sitten yleistyi haeskella liki oman ikäisiä kumppaniksi. Yleisesti on pidetty hyväksytympänä muutenkin, että mies olisi naista vanhempi.

        Joskin niitä rajoja on nyt jo jonkin aikaa rikottu. Ja sen edestäkin kohistu, kun puumat ja vanhat naiset tolleen nuoren miehen kanssa julkisesti...jne jne.

        Luultavasti siinä on rahalla osansa, mutta varmasti myös heidän henkiset puolet kuljettaa mukavasti toisiaan. Voisin ajatella, että heillä on kummallakin myös henkisesti toisilleen annettavaa...jotain mitä toisiltaan kaipaavat.


      • Gjkugcbk

        Ota selvää asioista. 90% parisuhteista ikäero - 5v.


    • Nojopason

      Jaa, no mä oon vanha jo itse, mut kai ihan ok säilynyt, jos asian näin voi sanoo 😂

      Mä en pohdi itse asiaa suuremmin iän kannalta (no ei kuitenkaan nyt mitenkään alle 30-vuotias ja ylöspäin en oo lukua pohtinu)
      Itselle tärkeää on sen ihmisen ajatukset, miten yleinen ajatusmaailma kohtaa asioista, mitä asioita se ihminen pitää tärkeinä elämässä, ei niinkään ulkoiset seikat, vaikka en voi tietenkään sanoa ettei asialla mitään merkitystä olisi, on siinä ihmisessä oltava jotain joka itseään ulkoisesti viehättää myös
      Et jaa, oli ihminen minkä ikäinen tahansa, niin omalla kohdalla merkitsee henkinen kypsyys asioissa

      • Päläpälä

        Että periaatteessa ikä on vaan numeroita, jos se saman henkinen kohdalle osuu kopsahtamaan? Pystyy paremmin joustamaan tuosta iästä, kun niistä ajatusmaailmoista? :)

        Jos se nyt olis vaikka, 29-vuotias, mutta aivan kertakaikkisen oikeanlainen ihminen sun kylkeen, niin ei haittaisi?


      • Nojopason

        Juuri niin, iästä on huomattavasti helpompi joustaa :)
        Se suhde harvemmin kaatuu ikään ja siihen liittyviin asioihin, useammin juuri aivan muihin, ja henkisesti kypsä ihminen voi olla myös nuori iältään ja taas jo vaikka yli 50-vuotias voi olla ajatusmaailmaltaan ja henkiseltä kypsyydeltään hyvinkin nuoren tasolla


    • noin.paras

      no 30v naiselle 28-42v mies ja 35v naiselle 33-47v mies ja 40v naiselle 38-52v mies ja 30v miehelle noin 25-32v nainen ja 40v miehelle 30-42v nainen ja 50v miehelle 40-52v nainen mutta paras on samanikäiset eli esim 50v mies niin nainen 47-50v

      • 30v naiselle 28-42v mies
        35v naiselle 33-47v mies
        40v naiselle 38-52v mies

        30v miehelle noin 25-32v nainen
        40v miehelle 30-42v nainen
        50v miehelle 40-52v nainen

        mutta paras on samanikäiset eli esim 50v mies niin nainen 47-50v

        Mites nää menee ikään kuin vähän ristiin keskenään?

        Miksi oman ikäinen olisi paras?


    • Mirellag

      Olen 32v nainen ja ikähaarukka 28-38v, sitten alkaa mennä pappaosastolle, enkä ole muumioihin sekaantuja.

      • Ikä merkkaa enemmän, kun vaikkapa persoona tai muu henkinen/fyysinen seikka? :)


      • saman.ikäiset
        Päläpälä kirjoitti:

        Ikä merkkaa enemmän, kun vaikkapa persoona tai muu henkinen/fyysinen seikka? :)

        saman ikäiset sopii parhaiten keskenään niin luonnotonta jos mies 40v ja nainen 19v ja miehen tytär 20v tai nainen 45v ja mies 18v ja naisen poika 25v ja eikä normaali mies vaimokseen ota 20 vanhempaa tai nuorempaa naista ja 40v nainen katsoo 40-46v miestä miehekseen eli samanikäiset sopii parhaiten toisilleen ja niin harva nainen katsoo aviomiehekseen 15-100v nuorempaa tai 15-200v vanhempaa miestä


      • saman.ikäiset kirjoitti:

        saman ikäiset sopii parhaiten keskenään niin luonnotonta jos mies 40v ja nainen 19v ja miehen tytär 20v tai nainen 45v ja mies 18v ja naisen poika 25v ja eikä normaali mies vaimokseen ota 20 vanhempaa tai nuorempaa naista ja 40v nainen katsoo 40-46v miestä miehekseen eli samanikäiset sopii parhaiten toisilleen ja niin harva nainen katsoo aviomiehekseen 15-100v nuorempaa tai 15-200v vanhempaa miestä

        Saman henkiset ehkä pikemminkin, on ne sitten saman ikäisiä tai eri ikäisiä. :)

        Tai mitä kukakin siitä kumppanistaan janoaakin...voihan se olla jotakin aivan itsensä vastakohtaakin.


    • "Nalli sanoo, että 30 naiselle kuuluu 50 mies...ja miksiköhän??? "

      Sitä ajatusta on liikkeellä, että joku kuuluu jollekin. Urheilulliselle urheilullinen, pitkälle pitkä, työssäkäyvälle työssäkäyvä, akateemiselle akateeminen ja feminiiniselle maskuliininen.

      Naisten iän suhteen on olemassa vedenjakaja, joka syntyy niistä motiiveista, joilla miehet naista etsivät. Uusperhesirkusta voi pyörittää minkä ikäisenä vaan, mutta ensimmäisen kierroksen aika tai mahdollisuus on jossain vaiheesa ohi.

      • Eli suomeksi, jos haluaa pariutua lapsettoman kanssa on koitettava tehdä se nuorena?

        Toisaalta, nythän on paljon lapsettomia miehiä ja naisia vanhemmissakin ikäluokissa, joten valinnanvaraa on enemmän myös heissä. Lisääntymisen kannalta naisen olisi tietysti hyvä olla edes mahdollisesti kyvykäs saamaan lapsia. Sitähän ei tietysti missään iässä voi taata, että lapsia saa vaikka lapsia haluaa.


      • Päläpälä kirjoitti:

        Eli suomeksi, jos haluaa pariutua lapsettoman kanssa on koitettava tehdä se nuorena?

        Toisaalta, nythän on paljon lapsettomia miehiä ja naisia vanhemmissakin ikäluokissa, joten valinnanvaraa on enemmän myös heissä. Lisääntymisen kannalta naisen olisi tietysti hyvä olla edes mahdollisesti kyvykäs saamaan lapsia. Sitähän ei tietysti missään iässä voi taata, että lapsia saa vaikka lapsia haluaa.

        Lapsettomia on tietysti vanhemmissakin ikäluokissa, mutta heille pätee pääsääntö, että parempi yksin kuin huonossa suhteessa. Suurin osa ns. valinnanvarasta ei ole millään tavalla kiinnostavaa.

        Lapsettomissa 30 naisissa on hyvin todennäköisesti se "vika", että etsivät ensisijaisesti mahdollistajaa lapsihaaveilleen.


      • scrg kirjoitti:

        Lapsettomia on tietysti vanhemmissakin ikäluokissa, mutta heille pätee pääsääntö, että parempi yksin kuin huonossa suhteessa. Suurin osa ns. valinnanvarasta ei ole millään tavalla kiinnostavaa.

        Lapsettomissa 30 naisissa on hyvin todennäköisesti se "vika", että etsivät ensisijaisesti mahdollistajaa lapsihaaveilleen.

        Mutta onhan paljon nykyään näitä vela ihmisiä, naisissakin. Jotka eivät koskaan etsi yhtäkään siittäjää. :)


      • Päläpälä kirjoitti:

        Mutta onhan paljon nykyään näitä vela ihmisiä, naisissakin. Jotka eivät koskaan etsi yhtäkään siittäjää. :)

        Uskoisin, että se sitten nostaa vaatimustasoa entisestään sellaisiin sfääreihin ettei oikein mikään kelpaa.


      • scrg kirjoitti:

        Uskoisin, että se sitten nostaa vaatimustasoa entisestään sellaisiin sfääreihin ettei oikein mikään kelpaa.

        Voipihan sekin olla. :)

        Vaikka omsta puolestani sanoisin, että kun olin 30 lapseton nainen, en hakenut kumppanikseni mitään tavallista ihmistä miestä kummallisempaa. Enkä ollut edes vauvakuumeinen ja haaveillut perheestä. Ajattelin, että kunhan yhdessä olis mukava olla..kaikki muu lutviutuu itsekseen miten lutviutuu...ei tyrkitä mihinkään päin. Mennään vaan päivä kerrallaan.


      • Päläpälä kirjoitti:

        Voipihan sekin olla. :)

        Vaikka omsta puolestani sanoisin, että kun olin 30 lapseton nainen, en hakenut kumppanikseni mitään tavallista ihmistä miestä kummallisempaa. Enkä ollut edes vauvakuumeinen ja haaveillut perheestä. Ajattelin, että kunhan yhdessä olis mukava olla..kaikki muu lutviutuu itsekseen miten lutviutuu...ei tyrkitä mihinkään päin. Mennään vaan päivä kerrallaan.

        Sorry, jos teen mielestäsi epäreiluja päätelmiä, voin olla väärässäkin.

        Mä luulen että sinä olet ollut 30 lapseton nainen, koska et siihen mennessäkään ole hakenut mitään erityistä, vaan tavallaan vaan "ajautunut" suhteesta toiseen, koska niin kovasti haluat olla jonkun kanssa.

        Suurin osa 30 lapsettomista naisista ei ole samssa tilanteessa, vaan takana on joko pitkä parisuhde jonkun kanssa, joka ei sittenkään ollut jomman kumman tahdosta sopiva perhekuvioon tai sitten takana on värikkäämpää sinkkuelämää ja elämässä on aika siirtyä ns. nextille levelille.


      • scrg kirjoitti:

        Sorry, jos teen mielestäsi epäreiluja päätelmiä, voin olla väärässäkin.

        Mä luulen että sinä olet ollut 30 lapseton nainen, koska et siihen mennessäkään ole hakenut mitään erityistä, vaan tavallaan vaan "ajautunut" suhteesta toiseen, koska niin kovasti haluat olla jonkun kanssa.

        Suurin osa 30 lapsettomista naisista ei ole samssa tilanteessa, vaan takana on joko pitkä parisuhde jonkun kanssa, joka ei sittenkään ollut jomman kumman tahdosta sopiva perhekuvioon tai sitten takana on värikkäämpää sinkkuelämää ja elämässä on aika siirtyä ns. nextille levelille.

        Kyllä mä siihen menessä hain, oli kriteereitäkin ja oli haaveita lapsistakin. Lapsettomuushoidotkin siinä vuosia käytiin. Mutta mun kriteerit ja se hakeminen itseasiassa loppui juurikin tuossa kohtaa, kun exästä erosin.

        Lopetin hakemisen, niin päin. Ei noin päin kun sä sanoit. :)

        Mä halusin kovasti jonkun kanssa ennen, nyt en niinkään. Mutta päätin ottaa vielä yhden riskin "epäonnistua". :D

        Mulla on takana kaksi 7 vuoden mittaista suhdetta. 21 v aloitettu ja 28 v aloitettu ja nykyinen alkoi, kun olin melkein jo 34 v. Toki tutustuin jo viimisempään puoli vuotta ennen, kun edes yhteen oltiin menossa.

        Ennen 21 ikää oli sitten useampi lyhyempi yritys. :)


      • Päläpälä kirjoitti:

        Kyllä mä siihen menessä hain, oli kriteereitäkin ja oli haaveita lapsistakin. Lapsettomuushoidotkin siinä vuosia käytiin. Mutta mun kriteerit ja se hakeminen itseasiassa loppui juurikin tuossa kohtaa, kun exästä erosin.

        Lopetin hakemisen, niin päin. Ei noin päin kun sä sanoit. :)

        Mä halusin kovasti jonkun kanssa ennen, nyt en niinkään. Mutta päätin ottaa vielä yhden riskin "epäonnistua". :D

        Mulla on takana kaksi 7 vuoden mittaista suhdetta. 21 v aloitettu ja 28 v aloitettu ja nykyinen alkoi, kun olin melkein jo 34 v. Toki tutustuin jo viimisempään puoli vuotta ennen, kun edes yhteen oltiin menossa.

        Ennen 21 ikää oli sitten useampi lyhyempi yritys. :)

        Korjaan 27 v aloitettu. 28 v ikäisinä muutettiin yhteen exän kanssa. :)


      • Ekan kerran aloin seurustella 16 vuotiaana, taikka tarkalleen olin 16-vuotta ja 11 kk vanha. :)

        Nää on helppo muistaa, kun ei ole ollut kovin montaa muistettavaa. Ja 4 kanssa ehdin lyhyesti seurustella ennen näitä kolmea viimeisintä. Mutta aina mä oon hakenut samoja asioita, en vaan ole osannut niitä aina oikeasta paikasta etsiä ja löytää. :)

        Pysyvää suhdetta ja lapsia, joita lapsettomuustuomiosta huolimatta lopulta sain, juuri kun ei sillä olis enää ollut mulle niin väliä saanko vai en. Joskus kun luopuu jostakin ajatuksesta kokonaa se tapahtuu...


      • Päläpälä kirjoitti:

        Ekan kerran aloin seurustella 16 vuotiaana, taikka tarkalleen olin 16-vuotta ja 11 kk vanha. :)

        Nää on helppo muistaa, kun ei ole ollut kovin montaa muistettavaa. Ja 4 kanssa ehdin lyhyesti seurustella ennen näitä kolmea viimeisintä. Mutta aina mä oon hakenut samoja asioita, en vaan ole osannut niitä aina oikeasta paikasta etsiä ja löytää. :)

        Pysyvää suhdetta ja lapsia, joita lapsettomuustuomiosta huolimatta lopulta sain, juuri kun ei sillä olis enää ollut mulle niin väliä saanko vai en. Joskus kun luopuu jostakin ajatuksesta kokonaa se tapahtuu...

        Mun mielestä jos sä olet käytännössä seurustellutkoko aikuisikäsi, niin et ole voinut pysähtyä hakemaan mitään. Tai sitten olet seurustellut jonkun kanssa ja samaan aikaan hakenut jotain muuta joko siitä seurustelukumppanista tai jostain muualta.


      • scrg kirjoitti:

        Mun mielestä jos sä olet käytännössä seurustellutkoko aikuisikäsi, niin et ole voinut pysähtyä hakemaan mitään. Tai sitten olet seurustellut jonkun kanssa ja samaan aikaan hakenut jotain muuta joko siitä seurustelukumppanista tai jostain muualta.

        Aina sinkkuna ja suhteisiin hakeutuessa olen hakenut. Siksihän ne jotkut suhteet on loppuneetkin, kun ei ole kumpikaan oltu sitä mitä on haettu. Ei vaikka on hakemalla just kumppanistakin haettu...

        Sit uutta kohti...

        Sitä just meinaan, että kun luovutti exän jälkeen hakemisesta, sai enemmän kun hakemalla...tai sit osaa olla vaan tyytyväisempi siihen mitä on saanut, joko tai.😄


      • Päläpälä kirjoitti:

        Aina sinkkuna ja suhteisiin hakeutuessa olen hakenut. Siksihän ne jotkut suhteet on loppuneetkin, kun ei ole kumpikaan oltu sitä mitä on haettu. Ei vaikka on hakemalla just kumppanistakin haettu...

        Sit uutta kohti...

        Sitä just meinaan, että kun luovutti exän jälkeen hakemisesta, sai enemmän kun hakemalla...tai sit osaa olla vaan tyytyväisempi siihen mitä on saanut, joko tai.😄

        Päivä kerrallaan, hakematta, potkimatta, kääntämättä, vääntämättä...luulen et siinä on jonkinlainen onnellisuuden resepti.

        On avoin sille ihmiselle, jonka kohtaa...ei kaikki haettu ole aina hyvää. Joskus se mitä saa on parempaa...


    • En ole koskaan pitänyt ikää kovin tärkeänä. Voin viehättyä itseäni nuoremmista tai vanhemmista naisista.

      • Eli sanoisitko, että persoona ratkaisee ulkoisten ominaisuuksien ohessa? Kuten kaikki tiedämme, ikä ei ole oleellinen seikka siinä onko joku ihminen viehättävä vai ei. Joskin eri ikäisenä saattaa haluta erilaisia asioita...


      • Päläpälä kirjoitti:

        Eli sanoisitko, että persoona ratkaisee ulkoisten ominaisuuksien ohessa? Kuten kaikki tiedämme, ikä ei ole oleellinen seikka siinä onko joku ihminen viehättävä vai ei. Joskin eri ikäisenä saattaa haluta erilaisia asioita...

        Sanotaanko näin, että olen nyt saavuttanut iän, jossa ajattelen myös itseäni reilummin vanhempia miehiä jopa viehättävinä. Tai huomaan joidenkin olevan viehättäviä ihmisenä ja miehenä. Ennen katsoin heitä vain vanhoina miehinä, kuin jotain mikä ei kosketa mua vuosisataan ainakaan...

        Mitenkään. Korkeintaan iskä ja joku iskän kaveri, jotka voi ohittaa kuin liikenne tolpan, katsomatta sen enempää päin, kuin ettei vaan törmää päin.


      • Päläpälä kirjoitti:

        Sanotaanko näin, että olen nyt saavuttanut iän, jossa ajattelen myös itseäni reilummin vanhempia miehiä jopa viehättävinä. Tai huomaan joidenkin olevan viehättäviä ihmisenä ja miehenä. Ennen katsoin heitä vain vanhoina miehinä, kuin jotain mikä ei kosketa mua vuosisataan ainakaan...

        Mitenkään. Korkeintaan iskä ja joku iskän kaveri, jotka voi ohittaa kuin liikenne tolpan, katsomatta sen enempää päin, kuin ettei vaan törmää päin.

        Minä olen aina nuoresta lähtien pitänyt paljon itseäni vanhemmista, ja sitähän se seura on myöskin ollut.

        Juttujen tasot, se vaikuttaa. Elämisen kypsyysaste ja näkökulmat.


      • Päläpälä kirjoitti:

        Eli sanoisitko, että persoona ratkaisee ulkoisten ominaisuuksien ohessa? Kuten kaikki tiedämme, ikä ei ole oleellinen seikka siinä onko joku ihminen viehättävä vai ei. Joskin eri ikäisenä saattaa haluta erilaisia asioita...

        Toki oma ihanteeni on pieni ikäero, mutta se on varmaan se kuuluisa kemia joka ratkaisee. Jokun kanssa sitä vaan huomaa että kummatkin vilkuilee toisiaan sillain.

        Kyllähän se ikäero tuo paljon käytännön ongelmia suhteeseen. Toisella saattaa olla menevämpi vaihe, kun toinen haluaisi jo rauhoittua. Tai sitten kummatkin ovat kiinnostuneita oman aikansa kulttuurista ja ilmiöistä, eikä sitten ymmärrä mistä toinen puhuu.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Minä olen aina nuoresta lähtien pitänyt paljon itseäni vanhemmista, ja sitähän se seura on myöskin ollut.

        Juttujen tasot, se vaikuttaa. Elämisen kypsyysaste ja näkökulmat.

        Minäkin huomaan monesti vilkuilevani itseäni vanhempia naisia. Sitä on jotenkin samalla aallonpituudella.


      • Vihertäjä kirjoitti:

        Toki oma ihanteeni on pieni ikäero, mutta se on varmaan se kuuluisa kemia joka ratkaisee. Jokun kanssa sitä vaan huomaa että kummatkin vilkuilee toisiaan sillain.

        Kyllähän se ikäero tuo paljon käytännön ongelmia suhteeseen. Toisella saattaa olla menevämpi vaihe, kun toinen haluaisi jo rauhoittua. Tai sitten kummatkin ovat kiinnostuneita oman aikansa kulttuurista ja ilmiöistä, eikä sitten ymmärrä mistä toinen puhuu.

        Toisaalta itse uskon enemmän ihmisten persooniin ja luonteisiin, kuin ikään. Sillä kaikilla ei ole samanalisia menovaiheita, mummo tai pappavaiheita..selkeesti jotakin murrosta elämässä joka heittäisis uuntaan tai toiseen mitekään hirmusti...

        Monet on aika tasaisia läpi elämänsä...silleen ettei mitään mullistavia kausia tule. :)

        Ettei pääse stereotyyppisesti sanomaan, aina ne nuoret ja vanhana sitten..kun nykyään ihmiset on niin iästä huolimatta kuka mimmosiakin. Kypsiä ikäisekseen ja nuorekkaita ikäisekseen...

        Toiset menee läpi elämän vauhti päällä, toiset ei koskaan. :)


    • Kuuluu :D

      Juu se on hassu sana.

      Noin muuten sitten, niin sitä pitäisi miettiä. Jotenkin kallistunut aina vanhempaan, mutta mitäs sitten jos mies olisikin 28 eli kymmenen vuotta nuorempi? Jaa-a : )

      En minä tiedä.
      En todella tiedä.

      • Näyttelijä Tiia Elg miehensä kanssa ovat hyvä esimerkki. Ja he saivat juuri suloisen vauvelinkin : )

        Ei tuossa erota, että mies on niin paljon nuorempi : )

        Ihan suloista!

        Minäkin olen aika lapsenkasvoinen, pieni ja hölmöt jutut niin moni pitää paljon omaa ikääni nuorempana, tai ainakin se on outoa, että ensimmäisenä miehet tiedustelevat (joka kerta) ihan ensimmäisenä ikääni :D ja hah haa sitten ovat monttu auki! :D


      • Kuuluu!!! Tottakai kuuluu niih.. :D

        Niin, jostakin syystä helposti ajattelee, että kyllä sen vähän vanhempi olisi hyvä olla, mutta miksi? Miettiikö sitä kukaan perusteellisesti miksi?

        Onko se vaan musta tuntuu, että vanhempi olisi jotenkin "parempi", kun se nuorempi?


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Näyttelijä Tiia Elg miehensä kanssa ovat hyvä esimerkki. Ja he saivat juuri suloisen vauvelinkin : )

        Ei tuossa erota, että mies on niin paljon nuorempi : )

        Ihan suloista!

        Minäkin olen aika lapsenkasvoinen, pieni ja hölmöt jutut niin moni pitää paljon omaa ikääni nuorempana, tai ainakin se on outoa, että ensimmäisenä miehet tiedustelevat (joka kerta) ihan ensimmäisenä ikääni :D ja hah haa sitten ovat monttu auki! :D

        Niinpä saivatkin tyttö tuli! Onnea heille, vaikkei täältä varmaan mitään luekkaan. :)

        Kymmenen vuotta taitaa olla heillä se ikäero. Eihän se välttämättä mitenkään näy. Heitä kun katsoo, niin ei tuossa selkeesti voi sanoa kuka on vanhempi. :)

        Sekin on jännä juttu, että vaikka alkuun miettii, että oonko mä nyt kauheen paljon vanhemman näköinen kun se nuorempi mies...mutta ei sille kovin kauaa sua ajatustakaan. Näkee vaan sen kahden välisen suhteen ja ne tunteet miksi siinä yhdessä ollaan. Ikä tosiaan jää vain numeroiksi.

        Minä näen itseni vanhemman näköisenä, kun mieheni...mutta moni ulkopuolinen taas sanoo, ettei meidän ulkonäöstä kyllä pysty sanomaan jos ei tiedä ikäeroa. Sitten alkaa hakemaan seikkoja joista sen voisi huomata ja hakemalla haettuaan huomaakin...

        Nyt kun mieskään ei enää ole kaksikymppinen babyface..on hiukan ikäero tasoittunut mun hyväksikin. ;D


      • Päläpälä kirjoitti:

        Kuuluu!!! Tottakai kuuluu niih.. :D

        Niin, jostakin syystä helposti ajattelee, että kyllä sen vähän vanhempi olisi hyvä olla, mutta miksi? Miettiikö sitä kukaan perusteellisesti miksi?

        Onko se vaan musta tuntuu, että vanhempi olisi jotenkin "parempi", kun se nuorempi?

        Vanhemmassa on jo sitä iän tuomaa tarvittavaa kypsyyttä ja monesti ihastuu toisen viisauteen jos se tietää jostain paljon enemmän kuin itse, ja kannanotot voivat olla hitusen säyseämpiä eikä niin fanaattisia kuin omat kimpoilemiset.

        Vanhemmasta partnerista tulee tasapainoinen, rauhallinen olo. He jo monesti tietävätkin, mitä haluavat elämältään.

        Nuorten kanssa se voi mennä vähän sellaiseksi "surffaukseksi".


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Vanhemmassa on jo sitä iän tuomaa tarvittavaa kypsyyttä ja monesti ihastuu toisen viisauteen jos se tietää jostain paljon enemmän kuin itse, ja kannanotot voivat olla hitusen säyseämpiä eikä niin fanaattisia kuin omat kimpoilemiset.

        Vanhemmasta partnerista tulee tasapainoinen, rauhallinen olo. He jo monesti tietävätkin, mitä haluavat elämältään.

        Nuorten kanssa se voi mennä vähän sellaiseksi "surffaukseksi".

        Tottahan tuokin, mutta sitten on nämä ns. vanhana syntyneet. Millainen mun mieskin on. Hän on luultavasti aikuisempi ollut jo teininä, kun minä tulen koskaan olemaan mitä tulee kypsään ajatteluun. :D

        Hän monesti sanookin, etttä meidän perheen pentu..mulle.


      • Päläpälä kirjoitti:

        Tottahan tuokin, mutta sitten on nämä ns. vanhana syntyneet. Millainen mun mieskin on. Hän on luultavasti aikuisempi ollut jo teininä, kun minä tulen koskaan olemaan mitä tulee kypsään ajatteluun. :D

        Hän monesti sanookin, etttä meidän perheen pentu..mulle.

        Hän on (kauheeta ylistystä) monessa asiassa muutenkin paljon älykkäämpi ja omaa laajempia kokonaisuuksia varmaan kaikesta mitä minä koskaan. Jopa vanhempiaan enemmän tietoa.

        Kysyn mitä vaan, niin saan häneltä vastauksen ja kun en tietenkään usko häntä tuosta vaan, menen ja tarkistan sen jostakin netistä hakemalla hakien ja saan aikalailla saman vastauksen sieltäkin. On sitten pakko uskoa, että on se aika paljon mua ainakin älykkäämpi. :D

        Missä välissä noin nuori ehti sellaistakin miettimään... :D

        Ja hallitsee laajoja osa-alueita kaikessa paremmin kun minä. Mulle on nää ihmisen tunnepuolen ja psyyken jutut enemmän tuttuja ja mielenkiintoisempia...häntä taas ne ei oikeen kiinnosta.


      • Päläpälä kirjoitti:

        Tottahan tuokin, mutta sitten on nämä ns. vanhana syntyneet. Millainen mun mieskin on. Hän on luultavasti aikuisempi ollut jo teininä, kun minä tulen koskaan olemaan mitä tulee kypsään ajatteluun. :D

        Hän monesti sanookin, etttä meidän perheen pentu..mulle.

        Tuo on muuten niin totta. Nuorella voi olla hyvin aikuismainenkin ajattelumalli ja toimintatavat päässään. Se oli hyvä pointti. Minusta siihen ns. vanhasielu juttuun vaikuttaa se, että onko kasvanut miten paljon omanikäistensä seurassa vai onko siinä ollut aikuisia aina enemmän läsnä. Onko sisaruksia jne.


      • Päläpälä kirjoitti:

        Hän on (kauheeta ylistystä) monessa asiassa muutenkin paljon älykkäämpi ja omaa laajempia kokonaisuuksia varmaan kaikesta mitä minä koskaan. Jopa vanhempiaan enemmän tietoa.

        Kysyn mitä vaan, niin saan häneltä vastauksen ja kun en tietenkään usko häntä tuosta vaan, menen ja tarkistan sen jostakin netistä hakemalla hakien ja saan aikalailla saman vastauksen sieltäkin. On sitten pakko uskoa, että on se aika paljon mua ainakin älykkäämpi. :D

        Missä välissä noin nuori ehti sellaistakin miettimään... :D

        Ja hallitsee laajoja osa-alueita kaikessa paremmin kun minä. Mulle on nää ihmisen tunnepuolen ja psyyken jutut enemmän tuttuja ja mielenkiintoisempia...häntä taas ne ei oikeen kiinnosta.

        Mutta sinäkin olet selvästi hurmaantunut ja vaikuttunut juurikin siitä, miten paljon hän tietää ja mies yllättää selvästi niillä laajoilla kokonaisuuksilla, mitä hallitsee. En ihmettele yhtään kuinka se tekee vaikutuksen. Se sellainen vaan tekee.

        On muuten tosi kivan kuuloista, miten kehut häntä. Hänen pitäisi nähdä tämä nyt itse. Se tekis parisuhteessa hyvää kun mä ainakin näen, miten korkealle sinä tuolla tavalla häntä arvostat ja katsot ylpeänä. Se on rakkautta toiselle, sitä suurinta. Ajattelen ite, miten otettu olisin jos saisin miespuolisen olennon kiinni tällaisista teksteistä, joissa hän kuvailisi minua ystävilleen. Sinä olet sille miehellesi kultakimpale. Kauniisti kuvailtu se, miten kerrot.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Tuo on muuten niin totta. Nuorella voi olla hyvin aikuismainenkin ajattelumalli ja toimintatavat päässään. Se oli hyvä pointti. Minusta siihen ns. vanhasielu juttuun vaikuttaa se, että onko kasvanut miten paljon omanikäistensä seurassa vai onko siinä ollut aikuisia aina enemmän läsnä. Onko sisaruksia jne.

        Kyllä, mun mies on perheen kuopus ja isommat sisarukset on mun ikäisiä ja vanhemmatkaan ei ole mitään ihan nuoria enää olleet, kun hän on syntynyt. Ja hänen luonteenlaatu on muutenkin sellainen " ukko istuu kuin filosofi käsi leuan alla pohtii", kuin mikään villi vilistäjä ja elohiiri. Ei kyllä istu mitenkään ns. nuoren bailuhirmun ja menohaluisen miehen muottiin hän...

        Joka koheltaisi suuna päänä muitten mukana. :)

        Enemmänkin hän on se joka kattelee, kun muut säheltää ja toteaa mjaa, taidanpa lähteä kotiin. Ei niin huvita nämä hommat . :D

        No en minäkään ole kyllä bilehirmu ollut ikinä, vaikka mun musiikkimaun ja tanssivimman pohjalta hirmu usein ihmiset kuvittelee mun olevan ihan peto hillumaan ja puheripulin takia muutenkin kauheeksi sähläksi. Vaikka oikeasti en ole mitään noista. :D

        Näin hillittyä tyttöä harvoin näkee teineissä, kun oman ikäsissäkään. :)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mutta sinäkin olet selvästi hurmaantunut ja vaikuttunut juurikin siitä, miten paljon hän tietää ja mies yllättää selvästi niillä laajoilla kokonaisuuksilla, mitä hallitsee. En ihmettele yhtään kuinka se tekee vaikutuksen. Se sellainen vaan tekee.

        On muuten tosi kivan kuuloista, miten kehut häntä. Hänen pitäisi nähdä tämä nyt itse. Se tekis parisuhteessa hyvää kun mä ainakin näen, miten korkealle sinä tuolla tavalla häntä arvostat ja katsot ylpeänä. Se on rakkautta toiselle, sitä suurinta. Ajattelen ite, miten otettu olisin jos saisin miespuolisen olennon kiinni tällaisista teksteistä, joissa hän kuvailisi minua ystävilleen. Sinä olet sille miehellesi kultakimpale. Kauniisti kuvailtu se, miten kerrot.

        Juu totta. Kyllä mä arvostan häntä kaikinpuolin. Ja olenkin joskus sanonut, että viehdyn helposti älykkäisiin ihmisiin, jotka on muutenkin kuin wannabe älykkäitä. Minä olen itse enemmänkin semmoinen wannabe älykäs. :D

        Mutta jokin siinä vaan kiehtoo, kun toisella on kauheesti käsityskykyä ja ihan uudetkin asiat aukee tuosta vaan jo ensi kuulemalta...kun itse joutuu miettimään ja pähkimään, eikä sittenkään aukene. :)

        Ja se tasaisuus ( itse kuitenkin olen enemmän vikkelällä energialla varusteltu) , se on toinen kiehtova piirre. Hän on kuin mun vaakani, joka paluttaa tasapainon, jos itse onnistun sen kadottamaan. :)

        Niih, mielummin sitä toista kehuu, kun arvostelee. Onhan sitäkin ikävä kyllä ehditty jo tehdä.. :/

        Mutta kaiken kaikkiaan, kyllä mä olen hänestä tavattoman iloinen ja pidän aarteenani. :)


      • Päläpälä kirjoitti:

        Juu totta. Kyllä mä arvostan häntä kaikinpuolin. Ja olenkin joskus sanonut, että viehdyn helposti älykkäisiin ihmisiin, jotka on muutenkin kuin wannabe älykkäitä. Minä olen itse enemmänkin semmoinen wannabe älykäs. :D

        Mutta jokin siinä vaan kiehtoo, kun toisella on kauheesti käsityskykyä ja ihan uudetkin asiat aukee tuosta vaan jo ensi kuulemalta...kun itse joutuu miettimään ja pähkimään, eikä sittenkään aukene. :)

        Ja se tasaisuus ( itse kuitenkin olen enemmän vikkelällä energialla varusteltu) , se on toinen kiehtova piirre. Hän on kuin mun vaakani, joka paluttaa tasapainon, jos itse onnistun sen kadottamaan. :)

        Niih, mielummin sitä toista kehuu, kun arvostelee. Onhan sitäkin ikävä kyllä ehditty jo tehdä.. :/

        Mutta kaiken kaikkiaan, kyllä mä olen hänestä tavattoman iloinen ja pidän aarteenani. :)

        Niin ja hän varmaan vastapainona saa sinusta sen kuplivan ilon ja energian, ja pitää siitä yli kaiken silloin kun ei jaksa niitä tärkeitä juttuja ja omaa maailmaansa miettiä. :)


        Nää jutut on niin mukavia, juurikin hauskaa miettiä, mitä mikäkin persoona toiselle antaa! Haha, että eikun pöntöllekin sitten yksi kunnon matemaatikko kiitos

        (naurua)


      • Päläpälä kirjoitti:

        Kyllä, mun mies on perheen kuopus ja isommat sisarukset on mun ikäisiä ja vanhemmatkaan ei ole mitään ihan nuoria enää olleet, kun hän on syntynyt. Ja hänen luonteenlaatu on muutenkin sellainen " ukko istuu kuin filosofi käsi leuan alla pohtii", kuin mikään villi vilistäjä ja elohiiri. Ei kyllä istu mitenkään ns. nuoren bailuhirmun ja menohaluisen miehen muottiin hän...

        Joka koheltaisi suuna päänä muitten mukana. :)

        Enemmänkin hän on se joka kattelee, kun muut säheltää ja toteaa mjaa, taidanpa lähteä kotiin. Ei niin huvita nämä hommat . :D

        No en minäkään ole kyllä bilehirmu ollut ikinä, vaikka mun musiikkimaun ja tanssivimman pohjalta hirmu usein ihmiset kuvittelee mun olevan ihan peto hillumaan ja puheripulin takia muutenkin kauheeksi sähläksi. Vaikka oikeasti en ole mitään noista. :D

        Näin hillittyä tyttöä harvoin näkee teineissä, kun oman ikäsissäkään. :)

        No toi miehen perhetilannehan selittää paljon!


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Niin ja hän varmaan vastapainona saa sinusta sen kuplivan ilon ja energian, ja pitää siitä yli kaiken silloin kun ei jaksa niitä tärkeitä juttuja ja omaa maailmaansa miettiä. :)


        Nää jutut on niin mukavia, juurikin hauskaa miettiä, mitä mikäkin persoona toiselle antaa! Haha, että eikun pöntöllekin sitten yksi kunnon matemaatikko kiitos

        (naurua)

        Ehkäpä noin, vaikka mun yli energisyys joskus semmoista rauhassa olevaa miestä ärsyttääkin. rauhoitu ja istu alas. :)

        Mutta kyllä se on joskus sanonutkin, että mun leikkimielisyys ja tämä mikä varmaan palstallekin näkyy, poreilen ja pompsahtelen...millon mitenkin on se mikä viehättää. Ja vaikka itse pidänkin itseäni aika älyttömänä, hän pitää mua omien sanojensa mukaan älykkäänä ja järkevänä naisena. Ja ikinuorena...joka on varmaan henkistä sorttia. xD

        Mutta, ehkäpä se on sitten jotain muuta älykkyyttä ja järkeä, kun tietokirjallisuutteen tms perustuvaa. :)

        Mutta sinä oot paitsi piristävä , hauska, humoristinen ja leikkisä, myös älykäs. Mä nään sussa ihmisen josta on hankalaa olla tykkäämättä. Ainakin muhun vetoat täysillä. :D

        Sinun seurassa on vaikeeta olla viihtymättä, edes kun sua kiukuttaa. :D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        No toi miehen perhetilannehan selittää paljon!

        Varmaan osaltaan vaikuttaa...on myös ollut kaiken ikäisiä kavereita. Paljon vanhempia itseäänkin ja on edelleenkin. Ja onhan hänen omakin äiti heidän isää vanhempi. Joten se, että nainen on vanhempi ei ole hämmästyttävää varmaan tuonkaan takia. :)


        Kotona jo tottunut siihen, ettei jokusen vuoden ikäero ainakaan olemiseen vaikuta mitenkään. :)


      • Päläpälä kirjoitti:

        Ehkäpä noin, vaikka mun yli energisyys joskus semmoista rauhassa olevaa miestä ärsyttääkin. rauhoitu ja istu alas. :)

        Mutta kyllä se on joskus sanonutkin, että mun leikkimielisyys ja tämä mikä varmaan palstallekin näkyy, poreilen ja pompsahtelen...millon mitenkin on se mikä viehättää. Ja vaikka itse pidänkin itseäni aika älyttömänä, hän pitää mua omien sanojensa mukaan älykkäänä ja järkevänä naisena. Ja ikinuorena...joka on varmaan henkistä sorttia. xD

        Mutta, ehkäpä se on sitten jotain muuta älykkyyttä ja järkeä, kun tietokirjallisuutteen tms perustuvaa. :)

        Mutta sinä oot paitsi piristävä , hauska, humoristinen ja leikkisä, myös älykäs. Mä nään sussa ihmisen josta on hankalaa olla tykkäämättä. Ainakin muhun vetoat täysillä. :D

        Sinun seurassa on vaikeeta olla viihtymättä, edes kun sua kiukuttaa. :D

        Eli ihminen täydentää itseään ihan toisenlaisella hulvattomalla puoliskolla tai sillä järkähtämättömän vakaalla ja tyynellä persoonalla :D

        Hahaaa sinun kuvausta! Taidan ottaa sinut :’D ohi sun ukon!

        Kiitos hauskasta kuvauksesta :’D, ihana kuulla

        (pyyhkii naurunkyyneliä)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Eli ihminen täydentää itseään ihan toisenlaisella hulvattomalla puoliskolla tai sillä järkähtämättömän vakaalla ja tyynellä persoonalla :D

        Hahaaa sinun kuvausta! Taidan ottaa sinut :’D ohi sun ukon!

        Kiitos hauskasta kuvauksesta :’D, ihana kuulla

        (pyyhkii naurunkyyneliä)

        Ei nyt pelotella palstan ukkoja. :''D

        Ne tulee pian mustasukkaiseksi sinusta.. ;D


      • Päläpälä kirjoitti:

        Ei nyt pelotella palstan ukkoja. :''D

        Ne tulee pian mustasukkaiseksi sinusta.. ;D

        Tai sinusta :'D


      • flowersreally
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Tuo on muuten niin totta. Nuorella voi olla hyvin aikuismainenkin ajattelumalli ja toimintatavat päässään. Se oli hyvä pointti. Minusta siihen ns. vanhasielu juttuun vaikuttaa se, että onko kasvanut miten paljon omanikäistensä seurassa vai onko siinä ollut aikuisia aina enemmän läsnä. Onko sisaruksia jne.

        Voi sitä olla myös ns syntymästään vanha sielu.


      • flowersreally kirjoitti:

        Voi sitä olla myös ns syntymästään vanha sielu.

        Voi todellakin olla. Hyvinkin.


    • terveisinreiska

      /- 5 vuotta on passeli 👍 Olen rapiat 50 vee.

      • No kerropas tässä nyt Reiska, miksi 38 v. olisi epäilyttävä? :D

        (eikä ajatella nyt Sipilää ja vaaleja)

        *naur*


      • isäsi.ikäinen
        misspönttöuuni kirjoitti:

        No kerropas tässä nyt Reiska, miksi 38 v. olisi epäilyttävä? :D

        (eikä ajatella nyt Sipilää ja vaaleja)

        *naur*

        miksi sinulle ei kelpaa 38-42v mies tai 40v mies niin miksi miehen pitää olla yli 50v eikö 52v mies kuulu paremmin 50-52v naiselle ja sinulle 40v mies


      • Noniin, olet siis jo miehen ikään ehtinyt Reiska. :)

        Mikäs siinä miinus ja plussa 5 vuodessa tekee sen jutun?


      • isäsi.ikäinen kirjoitti:

        miksi sinulle ei kelpaa 38-42v mies tai 40v mies niin miksi miehen pitää olla yli 50v eikö 52v mies kuulu paremmin 50-52v naiselle ja sinulle 40v mies

        No kuka sanoi ettei kelpaa, mutta mikäs vika viisikymppisessäkään? :D

        Aika suhteeton juttu jos 50 v. olisi isäni ikä :D


      • tosi.outoo
        misspönttöuuni kirjoitti:

        No kuka sanoi ettei kelpaa, mutta mikäs vika viisikymppisessäkään? :D

        Aika suhteeton juttu jos 50 v. olisi isäni ikä :D

        jätä 5 kymppiset 5 kymppisille ja katsele oman ikäisiäsi miehiä ja ihmiset kyselisi jatkuvasti jos ottaisit 59-65v miehen niin kysyisivät miksi et ole oman ikäistesi kanssa samoin mieheltä kysyttäisiin samoin toisinpäinkin mies olisi 20-28v eli mieheltä kysytään miksi oman ikäiset naiset ei kiinnosta eli onko joku äiti poika fetissi tai isä tytär fetissi


      • Pönttö_ulkona
        tosi.outoo kirjoitti:

        jätä 5 kymppiset 5 kymppisille ja katsele oman ikäisiäsi miehiä ja ihmiset kyselisi jatkuvasti jos ottaisit 59-65v miehen niin kysyisivät miksi et ole oman ikäistesi kanssa samoin mieheltä kysyttäisiin samoin toisinpäinkin mies olisi 20-28v eli mieheltä kysytään miksi oman ikäiset naiset ei kiinnosta eli onko joku äiti poika fetissi tai isä tytär fetissi

        Älä kipinöi siellä ukkeli :D


      • terveisinreiska
        Päläpälä kirjoitti:

        Noniin, olet siis jo miehen ikään ehtinyt Reiska. :)

        Mikäs siinä miinus ja plussa 5 vuodessa tekee sen jutun?

        Se, että pääsemme vapaalle työelämästä suht samoihin aikoihin. En jaksaisi istua bingossa esim. kymmentä vuotta odottamassa nuorikkoni vapaille pääsyä. Ja päinvastoin. Että ei tuossa /-5 v sen kummempia pointteja ole, pieni tulevaisuuden haave vain. 😉


      • terveisinreiska kirjoitti:

        Se, että pääsemme vapaalle työelämästä suht samoihin aikoihin. En jaksaisi istua bingossa esim. kymmentä vuotta odottamassa nuorikkoni vapaille pääsyä. Ja päinvastoin. Että ei tuossa /-5 v sen kummempia pointteja ole, pieni tulevaisuuden haave vain. 😉

        Tuo on muuten totta.

        En tullut ajatelleeksi.


      • terveisinreiska kirjoitti:

        Se, että pääsemme vapaalle työelämästä suht samoihin aikoihin. En jaksaisi istua bingossa esim. kymmentä vuotta odottamassa nuorikkoni vapaille pääsyä. Ja päinvastoin. Että ei tuossa /-5 v sen kummempia pointteja ole, pieni tulevaisuuden haave vain. 😉

        Aaa, mäpäs ajattelin viettää eläkepäiviäni miten huvittaa, kun ukko käy vielä töissä. Itseasiassa tämän hetkisen tiedon mukaan pääsen eläkkeelle, un olen 66 vuotta ja 3 kk. :)

        Siihin menee jokunen vuosi, kun vasta 43 kohta täytän :D


      • Päläpälä kirjoitti:

        Aaa, mäpäs ajattelin viettää eläkepäiviäni miten huvittaa, kun ukko käy vielä töissä. Itseasiassa tämän hetkisen tiedon mukaan pääsen eläkkeelle, un olen 66 vuotta ja 3 kk. :)

        Siihin menee jokunen vuosi, kun vasta 43 kohta täytän :D

        Hän olis silloin semmonen 57-vuotias, jos oikein laskin. :D


    • AsianVierestä

      Minulle kuuluu nainen joka on sen ikäinen ettei enää halua lapsia synnyttää.
      Varmaan 38 -45 ikävuoden väliin voisi ikähaitari mahtua.

      • Vela nainen kenties? Voihan se olla nuorempikin tuolloin, jos on vela? :)


      • AsianVierestä
        Päläpälä kirjoitti:

        Vela nainen kenties? Voihan se olla nuorempikin tuolloin, jos on vela? :)

        Ei kiitos, haluan naisen jolla on kokemusta lapsista.


      • AsianVierestä kirjoitti:

        Ei kiitos, haluan naisen jolla on kokemusta lapsista.

        No jos hän on lastenhoitaja ammatiltaan?


      • LapsetonOmastaHalusta

        Mulla 62 vuotias mies. Itse olen 41 vuotias. Lapsia ei minulla ole enkä halua joten täydellinen mies minulle kun on jo omat kasvattanut.
        Rakkaudesta päädyttiin yhteen monen vuoden tuntemisen jälkeen.
        En vaihtaisi miestäni kehenkään, en uskonut aiemmin sielunkumppaniin, mutta taisin sen löytää ❤ 6 vuotta nyt ollaan oltu yhdessä.


    • No ei nyt mitenkään "kuulu", mutta normaalisti katselen seuraa ikäluokasta /- 5 vuotta omasta iästäni. Ei siis väliä onko sen 5 vuotta vanhempi vai nuorempi, kunhan suunnilleen samoissa vuosikymmenissä hiihdellään.

      • Entäs, jos osuu kohdalle vaikka 10 v vanhempi ja pyyhkäsee jalat alta? :D


      • Päläpälä kirjoitti:

        Entäs, jos osuu kohdalle vaikka 10 v vanhempi ja pyyhkäsee jalat alta? :D

        Pari vuotta sitten tuli kohdalle 7 vuotta vanhempi, ja kävi juuri noin. Tosin Facebookista sitten paljastui hänellä olleen samaan aikaan joku venäläinen tyttöystävä. En tosin pidä ikää "syypäänä" miehen petollisuuteen, minkä tahansa ikäisen kanssa olisi voinut käydä noin jos kusipäinen don juan kohdalle sattuu....

        Teoriassa siis en katselisi 10 enkä 7 vuottakaan vanhempia (esimerkiksi nettiseuranhaussa), mutta tuon kanssa tuli kohdattua live-elämässä. Joten sanoisin että ikäkriteerit ovat tiukemmat netin seuranhakupalveluissa, mutta live-elämässä löyhemmät, koska livenä ensin saa tietää miehestä ensivaikutelman, ja vasta sen jälkeen iän... Jos ensivaikutelma on ehtinyt jo säväyttää, niin ei se pari vuotta haluttua vanhempi ikä haittaa.


      • palstalutka kirjoitti:

        Pari vuotta sitten tuli kohdalle 7 vuotta vanhempi, ja kävi juuri noin. Tosin Facebookista sitten paljastui hänellä olleen samaan aikaan joku venäläinen tyttöystävä. En tosin pidä ikää "syypäänä" miehen petollisuuteen, minkä tahansa ikäisen kanssa olisi voinut käydä noin jos kusipäinen don juan kohdalle sattuu....

        Teoriassa siis en katselisi 10 enkä 7 vuottakaan vanhempia (esimerkiksi nettiseuranhaussa), mutta tuon kanssa tuli kohdattua live-elämässä. Joten sanoisin että ikäkriteerit ovat tiukemmat netin seuranhakupalveluissa, mutta live-elämässä löyhemmät, koska livenä ensin saa tietää miehestä ensivaikutelman, ja vasta sen jälkeen iän... Jos ensivaikutelma on ehtinyt jo säväyttää, niin ei se pari vuotta haluttua vanhempi ikä haittaa.

        Noniinpä, ymmärrän. Kun jonkun kanssa kohtaa irl, siinä tosiaan helposti jää tiukemmat ikäkriteeritkin hopealle silloin. :)

        Toi on toden tosi, se ei ikää katso jos ihminen on don juan.. jotkun on sitä koko elämänsä.


    • AsianVierestä

      • Päläpälä kirjoitti:

        Kumipaikka kylkeen. :)

        Jop pelittää...

        https://youtu.be/eTbXJVy3FAU

        Laitanpa toisenkin, kun jotenkin rupesi kuulostamaan hyvälle tämä 4 ruusua. :)

        https://youtu.be/HO2YvWJAHCE

        Sitten katoan omiin puuhiini ja kiitän jälleen kaikkia osallistuneita!!! Kiitos, mahtavaa lukea teidän ajatuksia ja kommentteja aiheesta, jos toisestakin. :)

        Palataan!!! Mukavaa iltaa.


      • Päläpälä kirjoitti:

        Laitanpa toisenkin, kun jotenkin rupesi kuulostamaan hyvälle tämä 4 ruusua. :)

        https://youtu.be/HO2YvWJAHCE

        Sitten katoan omiin puuhiini ja kiitän jälleen kaikkia osallistuneita!!! Kiitos, mahtavaa lukea teidän ajatuksia ja kommentteja aiheesta, jos toisestakin. :)

        Palataan!!! Mukavaa iltaa.

        Laitetaanpa tänne https://www.youtube.com/watch?v=ICEggB9jMuQ

        vielä laulu kun musiikilla olette jatkaneet.

        Timantti. : )



    • AinoJaReino

      Yli 40-vuotias neitsytnainen, jolla on ainakin yksi tohtorin tutkinto tai vastaavat tiedot sekä koloratuurisopraanon lauluääni. Punaiset aino-tossut ovat aivan must- juttu hänellä ja papeliotteja on käytettävä, ainakin lauantaisin. Autokin hänellä olisi, naisellinen Fiat 500 Abarth ylimääräisten moottoriviritysten kera, jolloin tänä pieni auto kyntää asfalttia sellaisella herkkyydellä, että bemarikuskit tuntevat häpeää autostaan ja sylettää vihreitä maailmanparantajia. Eläisikö hän vapaan poikamiestytön elämää Suomessa?

      • Hehe, no siinä on ainakin kriteereitä! :D


    • Ggddjjjk

      Nuori mieskin voi tuntea käsittmätöntä vetoa eläkeiän kynnyksellä olevaan naiseen.Ikäero 25v.

      • Varmaan voikin, mutta saako vastakaikua?


    • flowersreally

      Eipä kuulu yhtikä mittään.

      • Ei kuulu, mutta jos on vaikuttaja asialla?😄


      • flowersreally
        Päläpälä kirjoitti:

        Ei kuulu, mutta jos on vaikuttaja asialla?😄

        Sitten tarvii vissiin sitä vaikkua pehmentävää ainetta?


      • flowersreally kirjoitti:

        Sitten tarvii vissiin sitä vaikkua pehmentävää ainetta?

        Remowaxia tai hitsin hyvä rassaaja.😬


      • flowersreally
        Päläpälä kirjoitti:

        Remowaxia tai hitsin hyvä rassaaja.😬

        Vaikuttaako ikä rassauksen hyvyyteen?


      • flowersreally kirjoitti:

        Vaikuttaako ikä rassauksen hyvyyteen?

        Herranen sentään mimmonen kysymys?!?!?😳

        Nyt on kyllä sanottava, että en tiiä. En yhtään..

        Remowaxin ei ainakaan oo hyvä olla vanhaa.


    • kuuluu kuuluu kukkuluuruu.. :P

      eivaan, mulle särähtää ja pahasti jo tuo "kuuluminen", kukaan ei kuulu yhtään kenellekkään muulle ko ittelleen, mää juoksisin karkuun jos kumppani rupeis jotain "sä kuulut vain mulle, oot kaikkeni, sua ilman elää en vois..."
      mulle parisuhde perustuu ennenkaikkea vapaaehtoisuuteen, mää haluan ja valitsen olla tässä ja kumppani haluaa ja valitsee olla tässä.
      (ja tämän tajuaminen kesti pitkään, mullakin.. )
      tietty se vituttais ja varmasti märisisin pitkään jos kumppani haluaiski olla jonku muun kanssa,
      mut se on osa elämää, ketään ei voi omistaa.

      ja joo, olikai aika vitsimielessä tehty sun kysymys, mut mää oon tosikko jo kolmannessa polvessa :D

      • Juuh, kieli poskessa asettelin " kuuluun" aloitukseen, kun se särähtää aivan täsmälleen samasta syystä huonolle korvaan, kuin sullakin. Ei kuulu mikään automaattisesti, siinä ollaan jos halutaan olla..😃

        Niin se mullakin kesti kolmekymppiseksi saakka tajuta, ettei mitään kuuluuta ole olemassakaan...🤣

        Sama homma täälläkin, märisisin minäkin...mutta juu aivan noin. Menee jos on mentävä..

        Itellä tiiän, että vaikka itteni parisuhdeihmiseksi koenkin, niin en pidä uusia parisuhteita enää tarpeellisena..varmasti olisi joskus hulluksi tulla, kun kukaan ei halaa. Mutta varmaan halailisin sitten senkin edestä lapsia ja tuttavat mennen tullen..😊

        Parisuhde on kumminkin jotenkin aika hemmetin työläs juttu. Että se kulukee ko rasvattu köysi..


      • Päläpälä kirjoitti:

        Juuh, kieli poskessa asettelin " kuuluun" aloitukseen, kun se särähtää aivan täsmälleen samasta syystä huonolle korvaan, kuin sullakin. Ei kuulu mikään automaattisesti, siinä ollaan jos halutaan olla..😃

        Niin se mullakin kesti kolmekymppiseksi saakka tajuta, ettei mitään kuuluuta ole olemassakaan...🤣

        Sama homma täälläkin, märisisin minäkin...mutta juu aivan noin. Menee jos on mentävä..

        Itellä tiiän, että vaikka itteni parisuhdeihmiseksi koenkin, niin en pidä uusia parisuhteita enää tarpeellisena..varmasti olisi joskus hulluksi tulla, kun kukaan ei halaa. Mutta varmaan halailisin sitten senkin edestä lapsia ja tuttavat mennen tullen..😊

        Parisuhde on kumminkin jotenkin aika hemmetin työläs juttu. Että se kulukee ko rasvattu köysi..

        meillä viime vuosi oli ihan saatanan raskas, minun syystä, ja oltiin jo eroomassa.
        mut siinä vaiheessa ku oltiin hetki eri osoitteissa, kuitenki vielä viestiteltiin toisille, samanlaista huulenheittoa ku sillon joskus alkuaikoina..
        siitä se jotenki sitte taas lähti, ja sen jälkeen puhuttiin ja puhuttiin monet kerrat kaikki halki, arkielämät ja seksihommat ja ihastumiset muihin ja entiset suhteet ja mitä nyt ja mitä seuraavaksi ja vieläkönäätykkäätmusta ja..

        onhan tuo toinen toisinaan ihan saakelin ärsyttävä apina tai sit murnottava luolapeikko ja minä oon neuroottinen tai tuulellakäypä, mut on se toisaalta kuitenki tosi söpö apina..

        jossain vaiheessa ollaan kumpikin tahoillaan pohdittu vapaata suhdetta, minä myös polyamoriaa, näistäkin puhuttiin ja siitä et molemmat jo itekseen oltiin tultu siihen lopputulemaan et liian hankalaa ja monimutkaista, yhen outouksia vielä suunnilleen jaksaa, mut useempi..? meh.

        p.s. meillon miehen logiikka-palstalta jääny lentäväks lauseeksi se puoliskon mustanikki-kopion viljelemä "Kyä ny palakittee."


      • m.wurst kirjoitti:

        meillä viime vuosi oli ihan saatanan raskas, minun syystä, ja oltiin jo eroomassa.
        mut siinä vaiheessa ku oltiin hetki eri osoitteissa, kuitenki vielä viestiteltiin toisille, samanlaista huulenheittoa ku sillon joskus alkuaikoina..
        siitä se jotenki sitte taas lähti, ja sen jälkeen puhuttiin ja puhuttiin monet kerrat kaikki halki, arkielämät ja seksihommat ja ihastumiset muihin ja entiset suhteet ja mitä nyt ja mitä seuraavaksi ja vieläkönäätykkäätmusta ja..

        onhan tuo toinen toisinaan ihan saakelin ärsyttävä apina tai sit murnottava luolapeikko ja minä oon neuroottinen tai tuulellakäypä, mut on se toisaalta kuitenki tosi söpö apina..

        jossain vaiheessa ollaan kumpikin tahoillaan pohdittu vapaata suhdetta, minä myös polyamoriaa, näistäkin puhuttiin ja siitä et molemmat jo itekseen oltiin tultu siihen lopputulemaan et liian hankalaa ja monimutkaista, yhen outouksia vielä suunnilleen jaksaa, mut useempi..? meh.

        p.s. meillon miehen logiikka-palstalta jääny lentäväks lauseeksi se puoliskon mustanikki-kopion viljelemä "Kyä ny palakittee."

        Aaai, teillä oli tuommonen hässäkkä vuosi viime vuonna. :/

        No takuulla on ollut raskasta, siinä on käännetty ja väännetty pikkukivetkin ylös alas. Mutta mukava lukea (kuulla), että saitte teidän tilanteen takas haltuun tai ainakin siihen on pyrkimys. Musta te ootte ja olitte jotenkin niin ihastuttava pari siellä ml-palstallakin, kun lueskelin mitä kummankin näppäimiltä lähti. Jotenkin se lämmitti mieltä, vaikka ihan semmosia hölösuita ette ollu, kun me laskin alleni kanssa. :D

        Kyä ny palakittee, niiko pohojanmaalla sanotaan. :D

        Etkös sä ookkin sieltä päin kotoisinkin? Muistankohan ees oikein?

        Joo, mitä useempi se voi olla melkoinen haaste taituroida useamman mielen mukaan. Tai sitten käypikin pian niin, että joku tippuu kelkasta kumminkin jossain kohtaa. Ne on haastavia nämä ihmissuhteet, sillä en helpolla enää uuteen ryhtys, jos tosta alleen laskijasta ero tulis syystä tai toisesta...

        Vallankin kun on noita muksujakin, niin ei ennätä murehtia itteään. Ehkä jos niitä ei olis siunaantunut, voisin vielä ajatella että en mä yksin jäisi. Toisaalta en halua edes leikkiä ajatuksella, että erottas, ikinä. Se olis pakoista hommista paskoin homma..vaikka siitä varmana selviäis, mutta kyä sylettääs.. :)


      • Päläpälä kirjoitti:

        Aaai, teillä oli tuommonen hässäkkä vuosi viime vuonna. :/

        No takuulla on ollut raskasta, siinä on käännetty ja väännetty pikkukivetkin ylös alas. Mutta mukava lukea (kuulla), että saitte teidän tilanteen takas haltuun tai ainakin siihen on pyrkimys. Musta te ootte ja olitte jotenkin niin ihastuttava pari siellä ml-palstallakin, kun lueskelin mitä kummankin näppäimiltä lähti. Jotenkin se lämmitti mieltä, vaikka ihan semmosia hölösuita ette ollu, kun me laskin alleni kanssa. :D

        Kyä ny palakittee, niiko pohojanmaalla sanotaan. :D

        Etkös sä ookkin sieltä päin kotoisinkin? Muistankohan ees oikein?

        Joo, mitä useempi se voi olla melkoinen haaste taituroida useamman mielen mukaan. Tai sitten käypikin pian niin, että joku tippuu kelkasta kumminkin jossain kohtaa. Ne on haastavia nämä ihmissuhteet, sillä en helpolla enää uuteen ryhtys, jos tosta alleen laskijasta ero tulis syystä tai toisesta...

        Vallankin kun on noita muksujakin, niin ei ennätä murehtia itteään. Ehkä jos niitä ei olis siunaantunut, voisin vielä ajatella että en mä yksin jäisi. Toisaalta en halua edes leikkiä ajatuksella, että erottas, ikinä. Se olis pakoista hommista paskoin homma..vaikka siitä varmana selviäis, mutta kyä sylettääs.. :)

        joo pohojammaan perukoiltahan mää,

        mää taisin tulla logiikkapalstalle sen verran myöhään et mulla on teijän jutut menny ohi..
        vaikka jonkun mukaanhan me oltiin kumpiki saman miehen skype-morsiamia vaimitäneoli.. :D


      • m.wurst kirjoitti:

        joo pohojammaan perukoiltahan mää,

        mää taisin tulla logiikkapalstalle sen verran myöhään et mulla on teijän jutut menny ohi..
        vaikka jonkun mukaanhan me oltiin kumpiki saman miehen skype-morsiamia vaimitäneoli.. :D

        Hahaa, niin oltiin joo kuulemma. Ja T olikin yks kaks sama, kun l..v...

        Millon serpico ja metrin mittainen mies kasetti peessä..😝

        Kuule wursti, et missannut mitään muuta, kun pälinää..😜👍


    • uus.trollikka

      "Nalli sanoo..." -Muistatko sä ett Nalli ois joskus sanonut jotain järkevää... tai yleensä edes ymmärrettävää periaatteessa edes hyväksyttävää.
      Kai se on jokaisen ihmisen oma valinta; minkä ikäisen kumppanin valitsee?

      Eihän se ikä oikeastaan merkitse, jos ihminen muuten osoittautuu siksi sielunkumppaniksi ja on jo lainkin edessä täysi-ikäinen ja täysjärkinen. Siloin kun luonteet passaa sopivasti yhteen.
      Mulla nyt on 12 vuotta mua vanhempi avokki... eikä meidänkään ajatukset aina mene yksiin, tuskin koskaan edes tulee menemään, mutt sellaistahan parisuhde on: kompromisseja ja asioita joissa mä en koskaan tule joustamaan... kuten parisuhteeseen kuuluu vain 2 ihmistä, eikä kolmatta pyörää!
      Sellaisen tekemäni havainnon jälkeen... suhde on ohi, loppu ikuisesti amen.

      • On sillä joskus muutama vahinko käynyt ja suht koht järkevään suuntaan, mutta eittämättä vahinkoja ne varmasti on olleet.

        Järjen ääni meinaa sotkea hyvän hämmingin. 🤣

        Niinhän se on, eipä muut oikeen voi tietää vaikka ennustuksia tekiskin, että mistä se kunkin suhde ikäerosta riippumatta muodostuu...pari kun ite tietää se on hyvä.

        Kuinkas sun käsi voi? Ootko pahemmilta säryiltä selvinnyt? Luin siitä tömäyksestä vähän jälkeenpäin...aikamoisia päälle hyökkääjiä tuolla liikenteessä on. Kiirus on kova, kun ei ennätä varttua, että alta pois ehtii!


      • uus.trollikka
        Päläpälä kirjoitti:

        On sillä joskus muutama vahinko käynyt ja suht koht järkevään suuntaan, mutta eittämättä vahinkoja ne varmasti on olleet.

        Järjen ääni meinaa sotkea hyvän hämmingin. 🤣

        Niinhän se on, eipä muut oikeen voi tietää vaikka ennustuksia tekiskin, että mistä se kunkin suhde ikäerosta riippumatta muodostuu...pari kun ite tietää se on hyvä.

        Kuinkas sun käsi voi? Ootko pahemmilta säryiltä selvinnyt? Luin siitä tömäyksestä vähän jälkeenpäin...aikamoisia päälle hyökkääjiä tuolla liikenteessä on. Kiirus on kova, kun ei ennätä varttua, että alta pois ehtii!

        Tuossa tuo mukana keikkuu, mä olen pelkkä puhelimeen vastaaja ja sanomalehden ääneen lukija vanhuksille. Eilen pidin yhden tuolijumpan hoivan asukkaille, niille jotka "kynnelle kykenivät"... heiluteltiin käsiä ja jalkoja, sekä nosteltiin raajojamme ylös... petrattiin hiukan verenkiertoa niissä.

        Ilmeisesti mun ei olisi pitänyt ottaa kättäni kantositeestä ja heilutella sitä... ainakin mä valvoin vielä puolenyön aikaan... jomotti silleen epämukavasti, ei suorastaan tehnyt kipeetä, mutt tiesi senkin kuuluvan mun kehooni -> juilinnasta.

        Se idiootti oli kyllä täysin ajotaidoton, ja asenne vammainen. Onneks alkoi selittää siinä kaiken kansan kuullen; miten minä olin naisena syypää siihen: ett hän ajoi minun päälleni. Samoin oli selittänyt asiaa vielä poliisillekin.

        Mä pistän tuon asian ehkä vielä oikeuteen... jos pystyn. Kyllä tuolla asenteella liikkuvalta on saatava ajokortti/ lupa ajaa pois! Ehkä silloin korjaisi edes hiukan käsityksiään, jos olisi kortti ns. "hyllyllä" vaikka vain hetken aikaa... vaikka on niitä kantasuomalaisiakin mulkvisteja liikenteessä mukana.


      • uus.trollikka kirjoitti:

        Tuossa tuo mukana keikkuu, mä olen pelkkä puhelimeen vastaaja ja sanomalehden ääneen lukija vanhuksille. Eilen pidin yhden tuolijumpan hoivan asukkaille, niille jotka "kynnelle kykenivät"... heiluteltiin käsiä ja jalkoja, sekä nosteltiin raajojamme ylös... petrattiin hiukan verenkiertoa niissä.

        Ilmeisesti mun ei olisi pitänyt ottaa kättäni kantositeestä ja heilutella sitä... ainakin mä valvoin vielä puolenyön aikaan... jomotti silleen epämukavasti, ei suorastaan tehnyt kipeetä, mutt tiesi senkin kuuluvan mun kehooni -> juilinnasta.

        Se idiootti oli kyllä täysin ajotaidoton, ja asenne vammainen. Onneks alkoi selittää siinä kaiken kansan kuullen; miten minä olin naisena syypää siihen: ett hän ajoi minun päälleni. Samoin oli selittänyt asiaa vielä poliisillekin.

        Mä pistän tuon asian ehkä vielä oikeuteen... jos pystyn. Kyllä tuolla asenteella liikkuvalta on saatava ajokortti/ lupa ajaa pois! Ehkä silloin korjaisi edes hiukan käsityksiään, jos olisi kortti ns. "hyllyllä" vaikka vain hetken aikaa... vaikka on niitä kantasuomalaisiakin mulkvisteja liikenteessä mukana.

        Ai jai ai, päätit sitten kokeilla kuinka se käsi heiluu ilman kantosidettä? :P

        Se on se kun ei malta olla toipilaana. Pistät ensi kerralla jonkun vetreän vanhukset vetämään jumppaa. ;)

        Eihän sitä nyt voi naista huonommin ajaa, vaikka naisen päälle ajaakin. Tottakai sinä teit kaikki mahdolliset mutkat ja metkut, että hän poloinen sun päällesi joutui kaikista väistö yms. yrityksistä huolimatta ajamaan. Ihan vaatimalla vaadit ajaa päälle tempuillasi. xD

        Nojuu, ehkä pieni kortittomuus jakso voisi herätellä tai sitten hän on niitä ihmisiä, joilla uhma vaan kasvaa...ja mennään kahta kauheemmin ikään kuin kostoksi väärästä kohtelusta!


      • Jaaha, tulee näköjään aina näitä tupla klikkauksia kun hiirulaisella ja läppärillä täällä kirjottelee. Sori niistä. :/


    • Jaa-a kunhan ei liian nuorta mutta ei liian vanhakaan.
      Joskus yritin sopia tapaamisia itteäni monta nuoremman kans mut ei tullut mitään.

      • Mä en nyt muista sinun ikää, sä oot sen tainnut kertoa..26-27? Muistan, että nuoremmalta näytät, kun ikäisesi olettaa..☺️

        Minäkin luulen, että jos mies olis ollut erilainen persoona mitä hän on, ei meistäkään ois paria tullut...mä en mitään luu ikkunasta ulkona kartsaa ja kapakoita kiertävää kloppia olis huolinut.

        Lapsellista, mitä osa 24 v miehistä vielä on..jamma jamma ja humma humma..

        Aikuinen ja rauhallinen luonne on nuorenakin semmonen tätin mieleen.🤣

        Mutta sun ikäisiä miehiä varmasti vielä vapaana tassuttaa, kunhan osuu kohalle passeli järjenjuoksultaan..👍


      • Päläpälä kirjoitti:

        Mä en nyt muista sinun ikää, sä oot sen tainnut kertoa..26-27? Muistan, että nuoremmalta näytät, kun ikäisesi olettaa..☺️

        Minäkin luulen, että jos mies olis ollut erilainen persoona mitä hän on, ei meistäkään ois paria tullut...mä en mitään luu ikkunasta ulkona kartsaa ja kapakoita kiertävää kloppia olis huolinut.

        Lapsellista, mitä osa 24 v miehistä vielä on..jamma jamma ja humma humma..

        Aikuinen ja rauhallinen luonne on nuorenakin semmonen tätin mieleen.🤣

        Mutta sun ikäisiä miehiä varmasti vielä vapaana tassuttaa, kunhan osuu kohalle passeli järjenjuoksultaan..👍

        27 kohta puoliin yks numero lisää.
        Juu kuullut tuosta monesti et näyttää noin 20v mutta hyvähän se on nuoremmalta näyttää.
        Noitten bilehirmujen kans on hankala olla. Itekin totesin juuri siinä 21 vuotiaana ettei niitten kans tuu yhtään mitään.
        Hankala vain löytää niitä kaikista rauhallisimpia... Sekin mahdollisuus et ne on erakkoja jotka ei liiku neljän seinän sisältä kirveelläkään.
        No onhan niitä kaikenmoisia örkkejä eikun siis miehiä.
        Sulla on käynyt sanottaisko hyvä tuuri miehen suhteen :D


      • AinaNorsu kirjoitti:

        27 kohta puoliin yks numero lisää.
        Juu kuullut tuosta monesti et näyttää noin 20v mutta hyvähän se on nuoremmalta näyttää.
        Noitten bilehirmujen kans on hankala olla. Itekin totesin juuri siinä 21 vuotiaana ettei niitten kans tuu yhtään mitään.
        Hankala vain löytää niitä kaikista rauhallisimpia... Sekin mahdollisuus et ne on erakkoja jotka ei liiku neljän seinän sisältä kirveelläkään.
        No onhan niitä kaikenmoisia örkkejä eikun siis miehiä.
        Sulla on käynyt sanottaisko hyvä tuuri miehen suhteen :D

        Nonii muistinhan mä jotenkuten oikein. Kyllä mä sen verran utelias aina oon, että jotakin muistan kustakin kertoneesta.😄

        Kyllä se varmaan vähän noin on, että välimallia on vaikee löytää. Mutta jos se osua kopsahtaa sullekin silleen puoli vahingossa eteen.

        Mä löysin tuon palstalta, suomi 24..että jos näihin väyliin ei usko tai luota, niin sitten se löytyy jostain ensi kesänä. Kesäpäivän reissusta.😳

        Ennustajakin nääs...😜


      • Päläpälä kirjoitti:

        Nonii muistinhan mä jotenkuten oikein. Kyllä mä sen verran utelias aina oon, että jotakin muistan kustakin kertoneesta.😄

        Kyllä se varmaan vähän noin on, että välimallia on vaikee löytää. Mutta jos se osua kopsahtaa sullekin silleen puoli vahingossa eteen.

        Mä löysin tuon palstalta, suomi 24..että jos näihin väyliin ei usko tai luota, niin sitten se löytyy jostain ensi kesänä. Kesäpäivän reissusta.😳

        Ennustajakin nääs...😜

        Hyvä muisti kyl sulla 🙂
        No sen näkee kyllä aikanaan tuleeko missä vaiheessa eteen mutta mihinkä tässä edes kiire onkaan.
        No luottamisen puutetta kyl on sen takia koska netissä törmää kaikenlaisiin ihmisiin ei saa luottaa liian sokeanakaan.
        Palstan ennustaja?


      • AinaNorsu kirjoitti:

        Hyvä muisti kyl sulla 🙂
        No sen näkee kyllä aikanaan tuleeko missä vaiheessa eteen mutta mihinkä tässä edes kiire onkaan.
        No luottamisen puutetta kyl on sen takia koska netissä törmää kaikenlaisiin ihmisiin ei saa luottaa liian sokeanakaan.
        Palstan ennustaja?

        Joskus..välillä tuntuu kyllä, ettei muista mitään. 😬

        Tuo on ihan hyvä asenne, että ei hötkyä vaikkei heti löydykään. Löytyy kun on löytyäkseen..👍

        Se on aina riski, että jonkun ihan kahjonkin täältä löytää. Mutta on se irl riski olemassa myös. Mä oon täältä netistä melkeen löytänyt ne fiksuimmat ja irl ne pöhköimmät.😝

        Vartti ennustaja...eli mutulla mennää!!


    • pitkätukka-68

      Voin kertoa oman mielipiteeni, jos se jotakuta kiinnostaa.

      Pääsääntöisesti olen aina seurustellut suurinpiirtein omanikäisteni kanssa, tosin iän lisääntyessä toleranssi kasvaa (nuorena pari vuotta oli iso ikäero, viiskymppisenä kymmenen vuoden ero on aika sama).

      No, vähän yli nelikymppisenä tutustuin teiniin (olimme koirankusettajia molemmat, ja siksi alkoi keskustelut, joska johti yhteisasumiseen). Siinä kului nopeasti kolmisen vuotta.
      Oli meillä paljon yhteistä, mutta oli paljon erojakin; mulla oli paljon elämää takana, hänellä oikeastaan kaikki vasta edessä.
      Musta oli oikeesti nautinto seuraavan tytöystävän kanssa juttelu, kun oltiin samanikäisiä (hän oli vuoden vanhempi ja jopa kahden lapsen isoäiti) ja vaikka oltiinkin eletty ihan eri ympäristöissä ja eri maissakin, meillä oli silti ihan vastaavanlaisten kokemusten myötä aika samanlainen perspektiivi katsoa maailmaa.

      Tietysti voi olla niinkin, että kolmevitonen palstaätmi on samalla kokemustasolla kuin 15v koulutyttö, mutta sillä tytöllä on elämä edessä.

      • Noinhan se monesti tapahtuukin..ja tosiaan ei tarvi olla samoja askeleita kuljettu, kun kumminkin käsitys asioista on samanlainen.

        Perspektiivi, tarkastelukulma....


      • pitkätukka-68
        Päläpälä kirjoitti:

        Noinhan se monesti tapahtuukin..ja tosiaan ei tarvi olla samoja askeleita kuljettu, kun kumminkin käsitys asioista on samanlainen.

        Perspektiivi, tarkastelukulma....

        Mutta joo, on aina hyvä katsoa asioita eri näkökulmasta mihin on tottunut. Kyllä tuo teinin kanssa seurustelu muutti ajatuksiani, mutta kyllä haluan jatkossa seurustella ikäistenieni kanssa.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Mutta joo, on aina hyvä katsoa asioita eri näkökulmasta mihin on tottunut. Kyllä tuo teinin kanssa seurustelu muutti ajatuksiani, mutta kyllä haluan jatkossa seurustella ikäistenieni kanssa.

        Samaa mieltä, omia totuttuja rakoja on joskus hyvä kyseenalaistaa ja venyttää. Mä nautin suunnattomasti juuri siitä, että ihmisten näkemykset niin kun nämäkin kaikki mitä mulle tässä ketjussakin kerrotte ja avaatte, antaa mulle sitä arvokasta näkökulmaa asioihin...

        Ettei se ole vaan se mun iän ikuinen oma kulma. :)

        Nää on justiinsa tämmöisen paikan rikkaus...erilaiset näkökulmat ja ihmiset. Moni uskaltaa avata täällä enemmän aidointa itseään, kun vaikkapa irl...pääsee paljon syvemmälle ihmisten päihin jotenki näin. Kun välttis kasvokkain. :)


      • Päläpälä kirjoitti:

        Samaa mieltä, omia totuttuja rakoja on joskus hyvä kyseenalaistaa ja venyttää. Mä nautin suunnattomasti juuri siitä, että ihmisten näkemykset niin kun nämäkin kaikki mitä mulle tässä ketjussakin kerrotte ja avaatte, antaa mulle sitä arvokasta näkökulmaa asioihin...

        Ettei se ole vaan se mun iän ikuinen oma kulma. :)

        Nää on justiinsa tämmöisen paikan rikkaus...erilaiset näkökulmat ja ihmiset. Moni uskaltaa avata täällä enemmän aidointa itseään, kun vaikkapa irl...pääsee paljon syvemmälle ihmisten päihin jotenki näin. Kun välttis kasvokkain. :)

        Heh, rajoja mielummin ei rakoja. :D


      • pitkätukka-68
        Päläpälä kirjoitti:

        Heh, rajoja mielummin ei rakoja. :D

        Toisaalta rajoja rikkomalla estetään railot.

        Sukupuolten ja sukupolvien väliset kuilut.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Toisaalta rajoja rikkomalla estetään railot.

        Sukupuolten ja sukupolvien väliset kuilut.

        Noniin, senkin sai käännettyä voitonpuolelle. Positiivinen ajattelu kannattaa. :D


      • pitkätukka-68
        Päläpälä kirjoitti:

        Samaa mieltä, omia totuttuja rakoja on joskus hyvä kyseenalaistaa ja venyttää. Mä nautin suunnattomasti juuri siitä, että ihmisten näkemykset niin kun nämäkin kaikki mitä mulle tässä ketjussakin kerrotte ja avaatte, antaa mulle sitä arvokasta näkökulmaa asioihin...

        Ettei se ole vaan se mun iän ikuinen oma kulma. :)

        Nää on justiinsa tämmöisen paikan rikkaus...erilaiset näkökulmat ja ihmiset. Moni uskaltaa avata täällä enemmän aidointa itseään, kun vaikkapa irl...pääsee paljon syvemmälle ihmisten päihin jotenki näin. Kun välttis kasvokkain. :)

        "Ettei se ole vaan se mun iän ikuinen oma kulma. :)"

        Tiedän että vedän nyt mutkat vähän suoriksi, mutta vaikka ymmärtääkin monet engelmat, ei se tarkoita että hyväksyisin ne.
        Otetaan esimerkiksi huumeet. Ei sun tarvitse hyväksyä, muttet voi sulkea silmiäsikään. Asioita voi silti auttaa muullakin tavalla kuin kieltämällä. Ei se silti tarkoita hyväksyntää.

        Nyt taisin mennä aika sivuraiteille.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        "Ettei se ole vaan se mun iän ikuinen oma kulma. :)"

        Tiedän että vedän nyt mutkat vähän suoriksi, mutta vaikka ymmärtääkin monet engelmat, ei se tarkoita että hyväksyisin ne.
        Otetaan esimerkiksi huumeet. Ei sun tarvitse hyväksyä, muttet voi sulkea silmiäsikään. Asioita voi silti auttaa muullakin tavalla kuin kieltämällä. Ei se silti tarkoita hyväksyntää.

        Nyt taisin mennä aika sivuraiteille.

        Kyllä, kaikilla on kuitenkin se oma "moraalinen" käsitys mikä on oikein ja mikä väärin ja millä perustein. Ei tosiaan tarvi hyväksyä ei kieltää, vaikka ymmärtääkin jotain.

        Sivuraiteet sallitaan. :P


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        "Ettei se ole vaan se mun iän ikuinen oma kulma. :)"

        Tiedän että vedän nyt mutkat vähän suoriksi, mutta vaikka ymmärtääkin monet engelmat, ei se tarkoita että hyväksyisin ne.
        Otetaan esimerkiksi huumeet. Ei sun tarvitse hyväksyä, muttet voi sulkea silmiäsikään. Asioita voi silti auttaa muullakin tavalla kuin kieltämällä. Ei se silti tarkoita hyväksyntää.

        Nyt taisin mennä aika sivuraiteille.

        Kyllä, kaikilla on kuitenkin se oma "moraalinen" käsitys mikä on oikein ja mikä väärin ja millä perustein. Ei tosiaan tarvi hyväksyä ei kieltää, vaikka ymmärtääkin jotain.

        Sivuraiteet sallitaan. :P


    • Iästä nyt en niin tarkkaan osaa sanoa mutta kyllä minulle olisi halu löytää nainen joka kuuluu minulle. Keskustelutaito on kuitenkin yksi yhteiselon peruspilareista joten on tärkeää että toinen kuuluu toiselle koska kyllähän ihmisellä on tarve tulla kuulluksi.
      Vaikka sanotaan että "kellä onni on se onnen kätkeköön" niin olisi kyllä toivottavaa että ei paljoa rakastumistaan pidättelisi vaan ulkopuolisillekin tulisi heti ajatus että nuo kyllä kuuluu toisilleen.

      Ikä asiaan palatakseni niin en minä niin tarkka tuon kalenterin kanssa ole mutta harras toive olisi että elämäntilanne olisi suunnilleen sama. Lähinnä ajattelin että perikunnan määrä on saavutettu ja elämäntilanne sellainen että ilman isoa muutosta on suunnitelmat jo asettua aloilleen odottelemaan eläkettä ja elämän loppusuoraa.

      • Oh...


      • Noniin, että aikuista asettumaan ja puhumaan halukasta omaksi rakastettavaa naista voisi lykästää, kunhan ei piilottele tykkäämistään?

        Nyt melkein haluisin udella, kuinkas ne sinun treffit meni, mutta josko tuo on liian tungettelevaa...🙄

        Elämän loppusuoralla voi ottaa vielä vaikka rollaattorin ohjastus kisat ja kirmata paitasillaan pyllytellen, että ei sen tarvi tylsää onneksi olla...


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Oh...

        ...omg jäi pois.🤣


      • Päläpälä kirjoitti:

        ...omg jäi pois.🤣

        Hän saa aina huokailemaan...öh..

        *punastuu ja piiloutuu koristetyynyn taakse*


      • Päläpälä kirjoitti:

        Noniin, että aikuista asettumaan ja puhumaan halukasta omaksi rakastettavaa naista voisi lykästää, kunhan ei piilottele tykkäämistään?

        Nyt melkein haluisin udella, kuinkas ne sinun treffit meni, mutta josko tuo on liian tungettelevaa...🙄

        Elämän loppusuoralla voi ottaa vielä vaikka rollaattorin ohjastus kisat ja kirmata paitasillaan pyllytellen, että ei sen tarvi tylsää onneksi olla...

        Minä olisin halunnut kysyä sitä samaa, että tuliko jatkoa, mutta ajattelin myös, että jos tungettelen...

        *punertaa edelleen*


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Hän saa aina huokailemaan...öh..

        *punastuu ja piiloutuu koristetyynyn taakse*

        Hän on niin gentleman, ihmekkös tuo jos tomaatiksi muutut.🍅


      • Päläpälä kirjoitti:

        Hän on niin gentleman, ihmekkös tuo jos tomaatiksi muutut.🍅

        Olemme tehneet tarkan havainnon. Molemmat :D

        Hänellä on kaapeli tai wifi naisen aivoihin, burr.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Olemme tehneet tarkan havainnon. Molemmat :D

        Hänellä on kaapeli tai wifi naisen aivoihin, burr.

        Hmmmm..tai pelisilmää..🤔😲

        Tarkastellaan...tarkastellaan. Tutki sinä etupuoli minä tutkin takapuolen, siis SELKÄ puolen..😌


      • Päläpälä kirjoitti:

        Hmmmm..tai pelisilmää..🤔😲

        Tarkastellaan...tarkastellaan. Tutki sinä etupuoli minä tutkin takapuolen, siis SELKÄ puolen..😌

        Häntä pitää pitää vähän silmällä.
        Onko lintu vai kala?

        Ollaan asemissa.

        ; )


      • Päläpälä kirjoitti:

        Hmmmm..tai pelisilmää..🤔😲

        Tarkastellaan...tarkastellaan. Tutki sinä etupuoli minä tutkin takapuolen, siis SELKÄ puolen..😌

        Ja kuka hän on..


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Häntä pitää pitää vähän silmällä.
        Onko lintu vai kala?

        Ollaan asemissa.

        ; )

        Juu ei passaa päästää tota heppua silmistään, parasta kun ollaan passissa yötä päivää...voihan päivää vaan..😃


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ja kuka hän on..

        Niiiiiiii, vielä parempi kysymys kuka tai jopa ketkä!?!?!?🤔


      • Päläpälä kirjoitti:

        Niiiiiiii, vielä parempi kysymys kuka tai jopa ketkä!?!?!?🤔

        Niin, joo...

        Haluaisin uskoa hyvää, mutta AUTA ARMIAS JOS...!

        *naur*


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Niin, joo...

        Haluaisin uskoa hyvää, mutta AUTA ARMIAS JOS...!

        *naur*

        Hhmmm niii..jos..kyllä se ei nyt inahdakkaan, aattele jos pelästy ja piiloutuu meiltä..😱

        Pitää pitää nyt matalaa profiilia, ettei meidän suunnitelmat paljastu...😉


      • Päläpälä kirjoitti:

        Hhmmm niii..jos..kyllä se ei nyt inahdakkaan, aattele jos pelästy ja piiloutuu meiltä..😱

        Pitää pitää nyt matalaa profiilia, ettei meidän suunnitelmat paljastu...😉

        Hassu! :D

        Ei painosteta :D


      • Päläpälä kirjoitti:

        Noniin, että aikuista asettumaan ja puhumaan halukasta omaksi rakastettavaa naista voisi lykästää, kunhan ei piilottele tykkäämistään?

        Nyt melkein haluisin udella, kuinkas ne sinun treffit meni, mutta josko tuo on liian tungettelevaa...🙄

        Elämän loppusuoralla voi ottaa vielä vaikka rollaattorin ohjastus kisat ja kirmata paitasillaan pyllytellen, että ei sen tarvi tylsää onneksi olla...

        No koska niin huomaamattomasti asian nyt esititte niin voin minä vastatakin.

        Ihan hyvin meni treffit ja kunhan aikataulut saadaan natsaamaan niin taas nähdään. Välimatkaa kuitenkin on eikä kummallakaan ole autoa joten pientä haastetta sen suhteen. Ollaan pidetty tässä välissä muutenkin yhteyttä. Se mikä vähän mietityttää on se että minä olen aina ollut se keskustelujen aloittaja.
        Kun nyt on treffejä sen verran reippaasti takana lienee oikein ja kohtuullista että herrasmiehenä teen seuraavalla kerralla selväksi että hän on kiinnostava myös fyysisesti.

        Voisi kai sanoa että tässä tapauksessa nainen on helppo. Enkä tarkoita sitä negatiivisessa valossa kuten täällä on tapana vaan sitä että hän on oma itsensä ja hänen seurassaan on helppo olla. Myönnän että hieman meni mullakin pinnallisuuden puolelle kun hän jutusteli töissä tapahtuvista muutoksista. Siinä heitin välikommenttina jotakin tehtäväkeskeisestä johtamisesta josta taas keskustelu jatkui. Oikeasti hän puheli ja minä katselin häntä silmiin todeten itsekseni että voi luoja että olet kaunis. Saa nähdä pääseekö sitä ääneen sanomaan.


      • M184 kirjoitti:

        No koska niin huomaamattomasti asian nyt esititte niin voin minä vastatakin.

        Ihan hyvin meni treffit ja kunhan aikataulut saadaan natsaamaan niin taas nähdään. Välimatkaa kuitenkin on eikä kummallakaan ole autoa joten pientä haastetta sen suhteen. Ollaan pidetty tässä välissä muutenkin yhteyttä. Se mikä vähän mietityttää on se että minä olen aina ollut se keskustelujen aloittaja.
        Kun nyt on treffejä sen verran reippaasti takana lienee oikein ja kohtuullista että herrasmiehenä teen seuraavalla kerralla selväksi että hän on kiinnostava myös fyysisesti.

        Voisi kai sanoa että tässä tapauksessa nainen on helppo. Enkä tarkoita sitä negatiivisessa valossa kuten täällä on tapana vaan sitä että hän on oma itsensä ja hänen seurassaan on helppo olla. Myönnän että hieman meni mullakin pinnallisuuden puolelle kun hän jutusteli töissä tapahtuvista muutoksista. Siinä heitin välikommenttina jotakin tehtäväkeskeisestä johtamisesta josta taas keskustelu jatkui. Oikeasti hän puheli ja minä katselin häntä silmiin todeten itsekseni että voi luoja että olet kaunis. Saa nähdä pääseekö sitä ääneen sanomaan.

        Voi juku! Et pitänyt ilmeisesti liian tungettelevana utsimisena ...mahtavaa!!Nyt kuulostaa lupaavalle, joskin toivotaan naispuolisenkin tekevän aloitteita jatkossa enemmän.

        Nyt on hyvän kuuloista turinaa.

        Oii, sinä oot katellut ihan 😍 sitä naista siellä..💕

        Noniin, nyt siitä muru kainaloon ja loppuelämän suoralla käsikynkkää!!!!👌

        Täällä 👍tsemi peukku!!😃


      • Anonyymi
        Päläpälä kirjoitti:

        Niiiiiiii, vielä parempi kysymys kuka tai jopa ketkä!?!?!?🤔

        Niinpä...

        Jätän tähän. Kirjoitin pitkät pätkät ja pyyhin pois, mutta joo...

        xLiner


    • AsianVierestä

      Kesä tulee ja monen miehen mielestä hänelle kuuluu se 25 vuotias salilla itseään treenannut nainen kapeine vyötäröineen ja erittäin korostetusti treenattuine pakaroineen. He käyttävät vieläpä kireitä joustavia housuja korostamaan takapuolensa näyttävyyttä. En ole kovin herkkä mutta kyllä tuo näky häiritsee, positiivisessa mielessä:)

      • Äääh, älä nyt sinäkin aloita tuota pyllysalivyötärö rallatusta, ääh ei tätä jaksa. Mikä siinä nyt on ettei tavallinen fantti masumakkaroineen ja parinkymmenen liikakilon kanssa hivele äijien silmää...ja 25!?!?! Tsah...anna mun nikotella mut älä tukehtua..😰


      • AsianVierestä
        Päläpälä kirjoitti:

        Äääh, älä nyt sinäkin aloita tuota pyllysalivyötärö rallatusta, ääh ei tätä jaksa. Mikä siinä nyt on ettei tavallinen fantti masumakkaroineen ja parinkymmenen liikakilon kanssa hivele äijien silmää...ja 25!?!?! Tsah...anna mun nikotella mut älä tukehtua..😰

        No meneehän se 75 kg nainen vaimona, kaikkeen tottuu, jopa salikroppaan joten kai se sama on loppujen lopuksi millainen vartalo naisella on...tai...ehkä ei...hmm. Näkisin salikropan pikapanoon soveltuvana mutta tuskin sellaisen omaava on vaimoainesta:)


      • AsianVierestä kirjoitti:

        No meneehän se 75 kg nainen vaimona, kaikkeen tottuu, jopa salikroppaan joten kai se sama on loppujen lopuksi millainen vartalo naisella on...tai...ehkä ei...hmm. Näkisin salikropan pikapanoon soveltuvana mutta tuskin sellaisen omaava on vaimoainesta:)

        Mjaaha, olipas meriselitys..😏


    • jokumies83

      Ikä on vaan numeroita itselle. Muilla asioilla on merkitystä, kuten samankaltainen elämäntilanne ym. ym. tulevaisuuden haaveet. Ns. synkkaus pitää olla.

      • Juu, ihan voin sanoa että jaan näkemyksesi tässä asiassa. ☺️


    • 40mies

      Minulle kuuluu noin 25-28 v nainen. Olen 40 v

      • Ahaaaa, kukkuluuruu. Mikäs siinä, jos se näin on. 😬


      • Anonyymi

        Eri asia on, että saatko sen 25-28v naisen? Onko, sitä kemiaa vaikka eteesi tuli, se 25v nainen? Niinpä.


    • Pitää ottaa nuorempi emäntä kun ne ei ole vielä ehtiny poikimaan.

      :D

      • No en minäkään olis iskämiestä itse lapsettomana tahtonut, vaan joku jolla elämäntilanne sama. Eli lapseton.. Se ikä nyt on ihan sama, kunhan lisääntymisikäinen vielä jos muksuja tahtoo koittaa saada. 😃

        Mäkin olin 36 kun esikoista ootin ja toisen sain pari vuotta myöhemmin vielä... Hyvin sikisi...


      • Päläpälä kirjoitti:

        No en minäkään olis iskämiestä itse lapsettomana tahtonut, vaan joku jolla elämäntilanne sama. Eli lapseton.. Se ikä nyt on ihan sama, kunhan lisääntymisikäinen vielä jos muksuja tahtoo koittaa saada. 😃

        Mäkin olin 36 kun esikoista ootin ja toisen sain pari vuotta myöhemmin vielä... Hyvin sikisi...

        Niin se on ihan elämäntilanteesta kiinni.

        Ei haluttais ottaa sellasta naista jolla on luottotiedot menny, 200tonnia ulosotossa ja jonku toisen kaverin muksut jaloissa pyörimässä.

        :D

        Ja siihen päälle helvetinmoinen katkeruus... Kauhea tunnepaketti.


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Niin se on ihan elämäntilanteesta kiinni.

        Ei haluttais ottaa sellasta naista jolla on luottotiedot menny, 200tonnia ulosotossa ja jonku toisen kaverin muksut jaloissa pyörimässä.

        :D

        Ja siihen päälle helvetinmoinen katkeruus... Kauhea tunnepaketti.

        On kai niitä nyt naisiakin, joilla on kaikki talousasiat hyvin hoidettu, ei ole lapsia ja viittii vielä kortensakin kantaa yhteiseen kekoon? 😃

        Nii ja ei oo katkeriakaan kaikki naiset. Elämä välillä potkii päähän ja aika monesti siihin on jollain tapaa itse antanut mahdollisuuden, että niin on käynyt. Hölmöyttään tai hyväuskoisuuttaan, joten ei muuta kun oppimaan ulos siitä...katkeruus ei kanna, eikä anna. Se vaan näivettää.


      • Päläpälä kirjoitti:

        On kai niitä nyt naisiakin, joilla on kaikki talousasiat hyvin hoidettu, ei ole lapsia ja viittii vielä kortensakin kantaa yhteiseen kekoon? 😃

        Nii ja ei oo katkeriakaan kaikki naiset. Elämä välillä potkii päähän ja aika monesti siihin on jollain tapaa itse antanut mahdollisuuden, että niin on käynyt. Hölmöyttään tai hyväuskoisuuttaan, joten ei muuta kun oppimaan ulos siitä...katkeruus ei kanna, eikä anna. Se vaan näivettää.

        Joo on mutta tietyn iän jälkeen ne alkaa harvenemaan.. :D


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Joo on mutta tietyn iän jälkeen ne alkaa harvenemaan.. :D

        Harvassa vara parempi vai harvassa hyvä senkin parempi?🤣


      • Päläpälä kirjoitti:

        Harvassa vara parempi vai harvassa hyvä senkin parempi?🤣

        Saattaa olla ettei löydy naista koko kaupungista..

        :D


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Saattaa olla ettei löydy naista koko kaupungista..

        :D

        Sitten ei auta, kun loikata ratsun selkään ja ravata seuraavaan kaupunkiin..kunnes löytyy.👍


    • Anonyymi

      En tiedä siitä kuulumisesta, mutta jos joskus rupean kumppanuutta ajattelemaan niin kyllä suunnilleen samanikäinen tai hiukan vanhempi olisi paras vaihtoehto.

    • Anonyymi

      Nallihan voi paukahtaa ja sitten aivan vahingossakin kuten puolustoimiella loukkaantui jo joku kun räjähtä vahingossa, kranaatti sisällä putkessa kranaatinheittimessä.... jälleenkin...

    • Anonyymi

      Sellainen 16 vuotias

      Nim: mies 54v

    • Anonyymi

      Mahdollisimman nuori. Tällä haavaa suojaikäraja on 16 vuotta niin siitä ei ikävä kyllä voi mennä alemmaksi.

    • Anonyymi

      Nyt viiskymppisenä iällä ei ole väliä. Naisena ottaisin mieluummin nelikymppisen mutta kuusikymppinenkin kelpaisi. Eniten kyse on henkisestä vireydestä ja samantyyppisestä elämäntilanteesta. Vietän hektistä elämää töiden parissa, joten eläkeläisen kanssa kumpikin olisi onneton, kun olisin aina töissä ja mies odottelisi turhaan minua kotiin tiettyyn kellonaikaan.

      Minusta koko alkuperäinen kysymys on turha. Ihan liian helposti miehet haluaa kaksikymppistä naista iästä riippumatta ja samalla lailla naiset vanhennuttuaan alkavat haluta helposti nuorta ja viriiliä miestä. Ei sitä missään tilanteessa "ansaitse" minkään tietyn ikäistä kumppania. Toisaalta joku varmaan väittää että esimerkiksi lihava kaksikymppinen ja hoikka kolmekymppinen saattaisivat olla samalla viivalla. Valitse siitä nyt sitten

      • Peukku, tykkäsin ajatuksestasi.☺️


    • Anonyymi

      Olen 31v mies ja sanoisin, että -6vuotta on ihan jees, pysytään suurinpiirtein samalla aaltopituudella. :D

      • Aa oot skeptinen, että isompi ikäero tois mutkia matkaan?☺️

        Mulla on n. 9 v nuorempi mies, mutta en ole huomannut ikäeron aiheuttavan minkäänlaisia aallokoita.😃


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1934
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      251
      1631
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      244
      1547
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      54
      1484
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1378
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      11
      1199
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      156
      1170
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1162
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1153
    10. Trallalaa kesä on

      Helteinen ja kuuma. Hyvää huomenta. ☀️😊🫶🏼🍍❤️🐦‍⬛
      Ikävä
      190
      909
    Aihe