Pitäisikö vaihtaa työpaikkaa?

HowAndWhen

Oon ollu tänhetkises duunis nyt pian 3kk, eka kuukausi suju ihan hyvin vaikkakaan en työstä tykkää yhtään, suoraansanoen vihaan. Nyt kuitenkin 2kk sisään on yöunet alkanut olemaan huonoi, herään hiestä märkänä kun nään jonkinäkösiä painajaisia työstä, kuitenkin herään 30min liian myöhässä aina ja tulee kiire lähtemään töihin, viikonloppusin jos herätykset unohtunu päälle herään heti ilman ongelmaa. Ruokahalu on todella vähissä, syön työpäivinä kerran, viikonloppusin normaalisti. Teen töitä 50h/vko 10h/päivä, yhtäkään taukoa ei ole, palkkakin vaan 8e/h ja ei tahdo palkasta vuokran ja laskujen jälkeen jäädä kunnolla rahaa loppukuukaudeks, käytännössä vapaa-aikaa ei ole, ja jos on niin oon liian väsynyt tekemään mitään. Työt aiheuttaa lieviä ahdistuksen ja masennuksen oireita.

En vaan tiedä mitä tehdä...

41

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JosOlisinSinä

      niin ottaisin loparit!

      • HowAndWhen

        Alan kallistumaan kans siihen!


      • KannattaaKylläHommata
        HowAndWhen kirjoitti:

        Alan kallistumaan kans siihen!

        se uusi työpaikka valmiiksi ennen tätä liikettä, mutta ansaitset paljon parempaa palkan ja muunkin suhteen! Toivottavasti kaikki järjestyy, onnea matkaan!


      • HowAndWhen
        KannattaaKylläHommata kirjoitti:

        se uusi työpaikka valmiiksi ennen tätä liikettä, mutta ansaitset paljon parempaa palkan ja muunkin suhteen! Toivottavasti kaikki järjestyy, onnea matkaan!

        Sain ens viikolle työhaastattelun, saas nähä miten käy


    • ihmettelenkovasti

      Siis miksi sinulla on 50 tunnin työviikko?? Kuka sinut käskyttää tekemään 50 tunnin työviikkoa ilman mitään taukoja. Käyttääkö joku sinua hyväksi??
      Nykyisen lainsäädännön mukaan säännöllinen työaika saa olla enintään 8 tuntia vuorokaudessa ja 40 tuntia viikossa. Jos se tilapäisesti on pidempi, kyseessä on ylityö, josta on maksettava korotettu palkka.

      • HowAndWhen

        Luultavasti haluaa vaa halvalla voittoo itselleen, työhaastattelu ens viikolla toiseen paikkaan. Jos en sinne pääse niin en tiedä kauanko mun pääkoppa kestää tätä..


    • HowAndWhen

      Myös senkin vielä mainitten että en ikinä ole tykännyt juoda/ryypätä eritysemmin, oon pitäny juomiskelut 2-5krt vuodessa, nyt kuitenkin viimeset 3vklp, oon kotona yksin ottanut perjantains ja lauantaina juomia. Ihan uutta koska en tykkää pahemmin humalatilasta mut se vie pahemman stressin ja ahdistuksen pois tästä tilanteesta

    • ORJUUS

      Ennenpitkää kyllä pääset tuosta tilanteestasi. Tuossa tilanteessa työttömänä olokin olisi parempi vaihtoehto. Ahdistus ja masennus syntyy ihan hyvästä aiheesta. Ensimmäinen vaihe on että kirjoitat tuskissasi tänne foorumille. Sitten alat samalla ottamaan selvää muista mahdollisuuksista, paremmista väylistä, ja alat järjestelemään muutosta elämässäsi. Kirjoituksesi on järkevää, joten uskon että voisit pärjätä opiskeluissakin esim. vaikka ammattikorkeakoulussa tai yliopistossa, jos vain ensin pääsisit sisään.

      Itse olen tehnyt monia "hanttihommia" joissa väsyin myös, eikä tilille jäänyt mitään. Sitten opiskelin uuden ammatin korkeakoulussa. Lomat olin töissä ja otin kaiken opintolainan mitä sai. Se kyllä kannatti. Työkokemuksesta saa lisäpisteitä kouluun pääsemiseen, pääsykokeen lisäksi. Jos tiedät ettet ikuna päivänä voisi opiskella paria vuotta uutta tutkintoa, niin hae muualle töihin. Missä tahansa työssä on yleensä parempi palkka kuin 8€/h. Tilanteesi on väliaikainen ja joskus ihmettelet että jännä että olin joskus sielläkin töissä. Älä vaan tee liian ahkerasti töitä, jos et siitä samalla ITSE hyödy riittävästi!!!

      • mielipide------

        Noissa hanttihommissa ei olot parene koskaan ei palkka eikä työtehtävät, se on ikuinen looppi eli samaa paskaa kunnes pää tai selkä hajoaa.

        Ei kannata pikkurahan takia uhrautua halpatyöhön ei ole mitään hyötyä.
        Opiskelu voi kannattaa jos on tietoa että pääsee sen jälkeen johonkin koulutusta vastaavaan työhön mutta jos ei ole suhteita niin ei varmasti ole saumaa ja saat vielä opintovelat niskaasi ja elämästäsi meni taas monta vuotta hukkaan, täysin turhaan opiskeluun velkaantumisen kera.

        Parempi vaan sluibailla jos tällaiset vaihtoehdot ovat, syy on yhteiskunnan ei yksilön, muista äänestää oikein, äläkä jää ainakaan siinä asiassa sluibailemaan kotiin.


      • HowAndWhen

        Mikä tulee mun äänestykseen niin äänestin omien arvojen mukaan ja toivon että kaikki muut tekee myös niin, ja pitää katsoo, en mä opiskeluita poissulje


      • Anonyymi
        mielipide------ kirjoitti:

        Noissa hanttihommissa ei olot parene koskaan ei palkka eikä työtehtävät, se on ikuinen looppi eli samaa paskaa kunnes pää tai selkä hajoaa.

        Ei kannata pikkurahan takia uhrautua halpatyöhön ei ole mitään hyötyä.
        Opiskelu voi kannattaa jos on tietoa että pääsee sen jälkeen johonkin koulutusta vastaavaan työhön mutta jos ei ole suhteita niin ei varmasti ole saumaa ja saat vielä opintovelat niskaasi ja elämästäsi meni taas monta vuotta hukkaan, täysin turhaan opiskeluun velkaantumisen kera.

        Parempi vaan sluibailla jos tällaiset vaihtoehdot ovat, syy on yhteiskunnan ei yksilön, muista äänestää oikein, äläkä jää ainakaan siinä asiassa sluibailemaan kotiin.

        Jos opiskelee kohtuullisen ok:sti niin kyllä on saumaa päästä vaikka mihin töihin. Tiedän itse koska olen vanhempana opiskellut ja töihin päässyt ja tiedän että muutkin pääsivät! Jos ajattelee ettei ole saumaa päästä töihin, niin silloin ei 100% varmuudella ole, mutta vain siksi koska ei yritä. Haluatko olla se joka ei koskaan pääse ongelmiensa yli? Opintolaina ei paljon haittaa esim. 10000€, koska sitä aletaan maksaa vasta pari vuotta valmistumisen jälkeen. Jos olet töissä ja tienaat lähelle 3 tonnia kuussa niin mitä se haittaa? Toki en väitä etteikö vapaaherrana olossakin ole puolensa, jos pystyy yhteiskunnan sosiaalisesta paineesta huolimatta itsensä kanssa elämään ja välttämään jatkuvan päihteiden käytön tien...


    • HowAndWhen

      Ei tästä tuu nyt mitään, työhaastattelussa kävin ja se olikin jotain paskaa puhelinmyyntityötä jollain monimutkasella provikka pistetaulukol, vaikka myyntiluontonen oonkin niin en usko et tienaisin tarpeeks millään.

    • HowAndWhen

      Saan siis palkan 2 viikon välein ja vuokran maksan aina kahdes osassa, nyt nopeesti laskettuna vuokran ja laskujen jälkeen jäö seuraavaks kahdeks viikoks 60-80 euroa, ei tällästä voi vaan jaksaa, työttömyys ei oo vaihtoehto ja oon laittanu työhakemuksia nyt mahd moneen paikkaan ja toivon että kesäkuuks saisin jostain edes jonkun paikan, oon tätä menoa pian ihan täydes taloudellisessa ahdingossa kun pitää alkaa harkita että maksaako laskut vai syökö ite mitään...

    • vaihdaennemmin

      Jää vain työttömäksi hetkeksi aikaa. Palkkasi on todella surkea, minulla on todella huono hanttihomma, jota kukaan ei tee hymyssä suin mutta saan kuitenkin 13€/h .
      Työtä ei kannata tehdä päivääkään, jos ei edes vähän rahaa saa säästöön/kk.
      Ei kannata juoda paljoa, pari kaljaa ehkä mutta pitemmän päälle jaksat vielä huonommin, kun et voi nukkua kunnolla.

      • HowAndWhen

        Tätä tilannetta nyt ei yhtään helpota tollanen 380euron lasku :D


    • sdjkskdfjklk

      Tee ilmoitus työsuojelupiiriin tuollaisesta paskatyönantajasta joka teettää jatkuvasti 10 tunnin päiviä ilman taukoja ja ylityökorvauksia. Ei tuo ole laillista.

    • HowAndWhen

      Kyl nyt on ihan pakko vaihtaa työpaikkaa, alkaa päähajoon, pitäs hampaatki pistää remonttiin mut näil tuloil yks käynti tarkottaa jo loppukuun makaroni linjaa, eikä viittis mitään 2-3tonnin lainaakaa riesaks ottaa

    • Anonyymi

      Ens viikolla on työhaastattelu, nyt rukoilen vaan et saisin sen paikan ja ees pikkasen paremmat tulot, nyt tuli hienosti 250e hammaslääkäri lasku ja siihe päälle vuokra ja sähkö jne, ei vittu jos ois ees 400e paremmat tulot kuussa olis ihan okei tilanne mut nyt ajattelee vaa et syökö ite ja velkaantuu vai maksaako laskut ja menee leipäjonoo miettimää et kuinka mahtavaa tää elämä on

    • Anonyymi

      Tilanne katsaus, edelleen samaspaskaduunis vielä pienemmällä palkalla :), läimäsin työnantajalle työehdot että ylitöistä pitää saada isompaa. Paskaa ja laski työtunnit päivältä 9h, sama 8e palkka mitää bonusta ei tule, työtä haen aktiivisesti mutta työhaastatteluihin meno on hankalaa koska rahat on kokoajan tiukilla, nyt palkasta jää käteen max 150e ja sillä pitää pärjätä 2viikkoa,mahtavaa. Toisinaan käy sunnuntaisin mieles et jos vaan hyppäis parvekkeelta. Sinäänsä surkuhupaisaa että työtön kaveri pärjää paremmin kun minä. Harrastukset (sali) on saanut nyt unohtaa. Tässä on tietysti vielä se kuukauden irtisanomisaika eli uuden työpaikan löydettyä kärsin vielä hetken. En ole voinut 6kk vierailla perheeni luona koska matkat maksaisi liikaa. Tätäkin kirjottaessa tuntuu siltä kun katujyrä olis parkkeerannu päänpäälle. Ennen töiden alkamista nukuin noin 8h yössä, nyt mennään 4-5h yöunilla koska stressi, myös muu kroppa reagoi siihen uskomattoman kovaa. Ottaisin tällä hetkellä melkein minkä tahansa muun työn vastaan missä on edes pikkusen parempi palkka, kipeänä en ole ollut kertaakaan mutta välillä stressi ja kaikki muut huolet painaa nii paljon että tekisi mieli jäädä vaan kotiin ja halvaantua.

      • Anonyymi

        Miksi teet paskaduunia, anna jo olla hyvä mies.
        Poljet paikallaan koko ikäsi ja katkeroidut noissa paskahommissa, sitäkö haluat että pääsi hajoaa lopullisesti muutaman satasen takia paskaduunissa?

        Ei noita duuneja kukaan rakasta eikä perään huutele, senkun lähdet helvettiin sieltä jo huomenna keskellä päivää niin että pomosikin näkee sen.

        Ei tuo ole mitään elämää, parempi olla työtön kuin paskaduunissa.
        Hae vaikka koulutukseen kun olet työtön.


      • Anonyymi

        Kai tiedostat, että sinulle pitää jäädä tietty summa kuukaudessa elämiseen? Vaikka käyt töissä, niin saatat olla oikeutettu toimeentulotukeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai tiedostat, että sinulle pitää jäädä tietty summa kuukaudessa elämiseen? Vaikka käyt töissä, niin saatat olla oikeutettu toimeentulotukeen.

        Vasta jos on myynyt auton ja kaiken muunkin mitä tarvitsee työssäkäyntiin. Liian huonopalkkaisessa työpaikassa ei pitäisi kenenkään kärvistellä. Jos ei palkka nouse niin silloin pitää työntekijällä kytkin nousta ja jättää moinen paskatyöpaikka omaan sontaansa märkänemään.


      • Anonyymi

        Älä hae työpaikkaa vaan hae opiskelemaan. Opiskelu on enimmäkseen leppoisaa. Opiskelupaikasta saa kaiken mahdollisen avun mitä tarvitsee - myös psykologin avun. Jos jaksat opiskella pitkälle, niin pääset todennäköisesti parempipalkkaisiin töihin. Ja niitä ei kannata kuunnella opiskelun jälkeisistä työllistymismahdollisuuksista, jotka itse ovat minimipalkkatöissä.


      • Anonyymi

        Opiskelulla ei tienaa tarpeeksi koska en voi asua koiran ja kissan kanssa yksiössä, työpaikkaa vaihdan kyllä mutta kuukauden irtisanomisaika pitää muistaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasta jos on myynyt auton ja kaiken muunkin mitä tarvitsee työssäkäyntiin. Liian huonopalkkaisessa työpaikassa ei pitäisi kenenkään kärvistellä. Jos ei palkka nouse niin silloin pitää työntekijällä kytkin nousta ja jättää moinen paskatyöpaikka omaan sontaansa märkänemään.

        Ja autoa en tarvi onneks, asun käytännössä lähellä kaikkea, junalla pääsee myös muualle kulkeen tosi helposti ja Nopeasti jos paremman työpaikan löytäis.


    • Anonyymi

      Kuka idiootti nyt vittu 10 tunnin työpäiviä tekee ilman taukoja. Nyt valoja päälle. Ei kaikkea paskaa ole pakko sietää.

      • Anonyymi

        En suostunu joten työvuoroja lyhennettiin, alko kuitenki vituttaa taas sen verta et aloin polttaan taas ja meen päivän aikana 3-4 kertaa ainakin röökille, ei haittaa vaikka saisin kenkäön


    • Anonyymi

      Tilanne katsaus, työt loppuu ens kuun jälkeen, valitin kuulemma liikaa. Tällä hetkellä vituttaa kun ei oo taukoja ja on ihan kamala paskahätä, selässä komeet iskiaskivut ja pientä flunssan alkua tiedossa, eipä täs päälle vuoteen olla oltukkaan kunnolla kipeenä. Saikkua ei kuulemma pienestä saa vaikka oon tekemisissä myös ruokien kanssa ja yskä on komee, äänikin vähän maassa.

      • Anonyymi

        Tuollaisesta paikasta työn loppuminen on vain helpotus :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisesta paikasta työn loppuminen on vain helpotus :)

        Et kuule tiedäkkään kuinka levee hymy mulla tuli kasvoille, pitkästä aikaa tuntuu että elämässä on taas jotain järkee kun tietää et muutos tulee pian


    • Anonyymi

      Mä voin kertoa että jos olet ollut siellä 3 kk niin irtisanomisaikasi ei ole 1 kk. Se on 1 kk muistaakseni jos työsuhde on kestänyt yli vuoden. Ja jos olet koeajalla, mitään irtisanomisaikaa ei ole, eli voit lähteä lätkimään vaikka lopullisesti minä hyvänsä päivänä.

      • Anonyymi

        6kk olen ollut, koeaika käytynä. Nyt suostuin siihen 2kk vaan sen takia et kerkeen löytään toisen työn


    • Anonyymi

      Vika kuukausi startannu, uus työ löytynyt ja asuntokin! Tosin nykyään joka päivä tuntuu ikuisuudelta, ihanku olis vankilass syyttä, väsyttää vaikka menis kuinka aikasin nukkumaan. Mut ehkä täs jaksaa hetken sinnitellä, sit on viikon loma ja kohti uusia haasteita

      • Anonyymi

        Hieno homma!


      • Anonyymi

        Äkkiä se aika menee ja sitten voit pyyhkiä sen paikan pölyt lopullisesti jaloistasi ja alkaa ajatella mitä haluaisit työksesi tehdä? Tsemppiä! Ei nämä meidän ongelmat kovin suurilta näytä stratosfääristä katsottuna ;)


      • Anonyymi

        Vittumainen paskaduuni tosiaankin tuntuu ihan kuin vankeusrangaistukselta eikä työltä vaikka en ole koskaan vankilassa ollutkaan. Tällaista helvettiä ei saisi työelämä olla enää 2000-luvulla!!


    • Anonyymi

      Onko tämä trolli? Meinaan vaan et miten helvetissä oot viikosta toiseen tehny 10 tunnin päiviä? Tostahan olis pitäny ilmottaa liitolle tai vaikka työsuojeluun koska tuo on laitonta. Tollasia paskasia työnantajia kun ei saada kuriin ennen ku ihmiset tajuaa pitää oikeuksistaan kiinni.

      • Anonyymi

        Höh höh höö. Tiedätkö mitä? Joskus työntekijät itse haluavat tehdä ylitöitä, koska siitä saa paljon enemmän rahaa, mutta auta armias kun laki ei salli tehdä liikaa ylitöitä! Sitten huudetaan, että menkää töihin siitä pummit!


      • Anonyymi

        No kuulepas yksinkertaisesti kun palkka on niin paska ettei ilman 10h työpäiviä perkele tienaa elantoaan niin pakko laittaa itsensä koville, ei sillä että haluaisin tehdä ihan näin pitkiä, 8h on itselle se sopivin mutta yllättävän paljon sitä tekee että luottotiedot säilyis ja et ruokaa olis kaapissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuulepas yksinkertaisesti kun palkka on niin paska ettei ilman 10h työpäiviä perkele tienaa elantoaan niin pakko laittaa itsensä koville, ei sillä että haluaisin tehdä ihan näin pitkiä, 8h on itselle se sopivin mutta yllättävän paljon sitä tekee että luottotiedot säilyis ja et ruokaa olis kaapissa

        Paskaduuni ei kannata koskaan.
        Ylityöt eivät ole ratkaisu paskaan palkkaan.
        Jää elämäkin elämättä.


    • Anonyymi

      Hei,

      Teen etätyötä tietokoneellani ja voin tehdä sitä missä vain, milloin vain, myös niin paljon tai vähän kuin haluan. Yritykseen haetaan nyt lisää työntekijöitä, joten jos sinäkin haluaisit tehdä töitä tällä tavalla niin ota yhteyttä.

      http://asiakas-palvelut.com/signup-form/?ref=FI1454

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe