Vangelis: Alpha

Henrik J.

Osaako kukaan sanoa, että sävelsikö Vangelis Alphan jotakin erityistä tarkoitusta varten esimerkiksi muuten vaan, vai onko se vain levysävellys?

Mielestäni se on kaikkien aikojen hienoin sävellys. Miten muut keskustelijat analysoisivat Alphaa?

Vangeliksen kokoelmalevyjä on useampia. Alpha on levyllä THE BEST OF VANGELIS, jonka kannessa on kosketinsoittajan kädet.

8

4898

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peeter

Tuo biisi ilmestyi ainakin sinkkuna, ja taisi olla englannissa ilmestyneen sinkun kakkospuolena.
      Vangeliksella on muitakin hienoja sävellyksiä, esim. L'Apocalypse des Animaux-levyltä löytyvä La petite fille de la mer, yhden mainitakseni.
      Ja tällä hetkellä kokoelmissa löytyy seuraavat:
      - L'Apocalypse des Animaux (leffaan tehty)
      - Antarctica (leffaan tehty)
      - See you later
      - Heaven and Hell
      - Spiral
      - China
      - Oceanic
      - Chariots of Fire
      - El Grego
      - Mask
      - The City
      - Themes (kokoelma)
      - Page of Life (Jon and Vangelis)
      - The friends of mr Cairo (Jon and Vangelis)

• peace

Musiikki on ihanaa,niin rauhoittavaa,minulla on
        Reprise 1990-1999

Mistä näitä muita levyjä voi ostaa pk-seud?

• ostin
        peace kirjoitti:

Musiikki on ihanaa,niin rauhoittavaa,minulla on
        Reprise 1990-1999

Mistä näitä muita levyjä voi ostaa pk-seud?

pari Vangelis levyä mm. Spiral, Mythodea, El Creco ja The Best of Vangelis.

• airamia

Huomasin sattumalta, että tämä Madventuresin teemabiisinäkin soiva kappale (siinä tosin jostain syystä tekijänä Adam Strange ja kappaleen nimenä Traveller) on taustamusiikkina v. 1980 tehdyssä Carl Saganin juontamassa Cosmos-sarjassa. Levy jolta Alpha löytyy on julkaistu vasta 1981, joten oletettavasti biisi on tehty juuri tuota sarjaa varten? Kappaletta googlatessa osui tämä yli 13 vuotta vanha kysymys eteen, oli pakko vastata, jos vaikka joku muukin miettii asiaa vielä. :D

• airamia

• Anonyymi
        airamia kirjoitti:

Korjaus edelliseen, Alpha onkin julkaistu avaruusfysiikkateemaisella Albedo 0.39 -levyllä jo vuonna 1976. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Albedo_0.39

Alpha on nimenomaan räätälöity Madventuresia varten. Vangelis itse soitti Rikulle ja Tunnalle ja pyysi saada säveltää kyseisen sarjan tunnarin. Loppu on historiaa.

Se, että Albedo on julkaistu vuonna 1976 on todiste aikamatkailun olemassaolosta.

T: Vangelis ite

• Anonyymi

ITE PIDÄN VANGELIS BLADE RUNNER

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      30
      2796
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1817
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1800
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1414
    5. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      72
      1290
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      24
      1245
    7. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1178
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      76
      1131
    9. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1008
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      97
      997
    Aihe