Olenpa yrittänyt löytää Raamatusta sellaista paikkaa, jossa kiellettäisiin uudestikastaminen, mutta en ole löytänyt. Onko sekin vain sitten luterilaisten keksimä valhe?
Raamattu ei kiellä uudestikastamista
138
<50
Vastaukset
- raamatunlukija_
Älä valehtele. Et ole lukenut Raamattua. Kyllä UT kertoo että kristitylle riittää vain yksi kaste Jeesuksen nimeen ja yksi usko.
- paremminlukenut
Yksi Herra, yksi usko ja yksi kaste.
noin se järjestys menee minun Raamatussani. - parhaitenlukenut
paremminlukenut kirjoitti:
noin se järjestys menee minun Raamatussani.Ei siinä järjestystä ole, vaan kolme asiaa luetellaan. Järjestys ei kuvaa aikamuotoa minkään kieliopin mukaan.
noin se järjestys menee minun Raamatussani.Voi ajatella myös, että yhdenlainen kaste. No, en ala väittelemään asiasta, joka ei kuitenkaan pelasta meitä.:)
- Ldldldl
noin se järjestys menee minun Raamatussani.Vauva ei usko vaikka hänet kastetaan.
- jårwh
Ldldldl kirjoitti:
Vauva ei usko vaikka hänet kastetaan.
Vauva uskoo kun Pyhä Henki uskon lahjoittaa.
- jårwh
usko.vainen kirjoitti:
Mistä tiedät 🤔❓
Tiedän sen Jumalan Sanan pohjalta, että Pyhä Henki synnyttää uskon
jårwh kirjoitti:
Tiedän sen Jumalan Sanan pohjalta, että Pyhä Henki synnyttää uskon
Missä kohtaan PH synnytti vauvaan uskon 😳❓
- jårwh
usko.vainen kirjoitti:
Missä kohtaan PH synnytti vauvaan uskon 😳❓
Onko sillä väliä missä kohtaa? Tutkimattomat ovat Herran tiet.
jårwh kirjoitti:
Onko sillä väliä missä kohtaa? Tutkimattomat ovat Herran tiet.
On sillä väliä, haluan lukea sen kohdan ihan itse Raamatusta 🤓🤓
- jårwh
usko.vainen kirjoitti:
On sillä väliä, haluan lukea sen kohdan ihan itse Raamatusta 🤓🤓
Joh. 6:29
jårwh kirjoitti:
Joh. 6:29
6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt”
Ja missä sanotaan, että kastettu vauva uskoo 🤔❓- jårwh
usko.vainen kirjoitti:
6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt”
Ja missä sanotaan, että kastettu vauva uskoo 🤔❓Ei sitä tarvi erikseen missään sanoa.
Missä sanotaan että aikuinen uskoo? jårwh kirjoitti:
Ei sitä tarvi erikseen missään sanoa.
Missä sanotaan että aikuinen uskoo?Monessakin kohtaan. Voit etsiä itse niitä. Mutta vauva ei pysty uskomaan eikä kieltämään uskoaan. Se vaan on tosiasia 🤓
- jårwh
usko.vainen kirjoitti:
Monessakin kohtaan. Voit etsiä itse niitä. Mutta vauva ei pysty uskomaan eikä kieltämään uskoaan. Se vaan on tosiasia 🤓
Ei vauva pysty itse uskomaan kuten ei aikuinenkaan. Usko on Jumalan teko.
Missään ei sanota erikseen että aikuinen voi uskoa. usko.vainen kirjoitti:
Monessakin kohtaan. Voit etsiä itse niitä. Mutta vauva ei pysty uskomaan eikä kieltämään uskoaan. Se vaan on tosiasia 🤓
Tästä voit aloittaa
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=uskoi&kirjat=krjårwh kirjoitti:
Ei vauva pysty itse uskomaan kuten ei aikuinenkaan. Usko on Jumalan teko.
Missään ei sanota erikseen että aikuinen voi uskoa.Ei vauva kuule usko eikä ole uskomatta 🤓🤓🤓 joten jos ei tule niitä näyttöjä niin voit lopettaa jankutuksen, eiks niin❓
- jårwh
usko.vainen kirjoitti:
Ei vauva kuule usko eikä ole uskomatta 🤓🤓🤓 joten jos ei tule niitä näyttöjä niin voit lopettaa jankutuksen, eiks niin❓
Jos et usko että Jumaal on kykenevä herättätmmän vauvassa uskon, niin et usko.
En löydä yhtään kohtaa jossa sanotaan että aikuinen kykenee uskomaan. jårwh kirjoitti:
Jos et usko että Jumaal on kykenevä herättätmmän vauvassa uskon, niin et usko.
En löydä yhtään kohtaa jossa sanotaan että aikuinen kykenee uskomaan.Juu, en usko, että Hän tekisi niin koska siitä ei ole mitään todisteita Raamatussa 🤓
- jårwh
usko.vainen kirjoitti:
Juu, en usko, että Hän tekisi niin koska siitä ei ole mitään todisteita Raamatussa 🤓
Jos jossakin sanotaan, etä pieni lapsi on uskon ulkopuolella, eikä Jumala kykene uskoa lahjoittamaan vauvalle, niin voit laittaa kohdan.
jårwh kirjoitti:
Jos jossakin sanotaan, etä pieni lapsi on uskon ulkopuolella, eikä Jumala kykene uskoa lahjoittamaan vauvalle, niin voit laittaa kohdan.
Nyt puhuttiin vauvoista🤓 onko vauvan usko sinulle peruste vauvakasteelle va miksi tommosen oot keksinyt ❓
- jårwh
usko.vainen kirjoitti:
Nyt puhuttiin vauvoista🤓 onko vauvan usko sinulle peruste vauvakasteelle va miksi tommosen oot keksinyt ❓
Niin missä on kohta että vauva on Jumalan lahjojen ulkopuolella. Anna kohta tai lopeta jankkaaminen.
jårwh kirjoitti:
Niin missä on kohta että vauva on Jumalan lahjojen ulkopuolella. Anna kohta tai lopeta jankkaaminen.
Voisitko ensin vastata mitä kysyin 🤔
- jårwh
usko.vainen kirjoitti:
Voisitko ensin vastata mitä kysyin 🤔
Minä kysyin ensin.
- jårwh
usko.vainen kirjoitti:
Skrollaappas ylemmäs 😂😂😂
Koska et kykene näyttämään kohtaa, joka kertoo vauvojen olevan Jumalan lahojen ulkopuolella, niin asia on selvä. Päivänjatkoja!
jårwh kirjoitti:
Koska et kykene näyttämään kohtaa, joka kertoo vauvojen olevan Jumalan lahojen ulkopuolella, niin asia on selvä. Päivänjatkoja!
Osoita sinä, että vauva käyttää Jumalan lahjoja, armolahjoja.
Opettaa Jumalan sanaa, tekee diakoniatyötä, auttaa köyhiä, parantaa sairaista jne 🤔
Lahjoja ei ole jos niistä ei ole näyttöä, eiks niin ❓- HuonoEsitys
jårwh kirjoitti:
Hävisit 0 - 6
HuonoEsitys kirjoitti:
Hävisit 0 - 6
🙃 jännää kun vänkää ja vänkää mutta ei ole mitään näyttöä .
- Gammamuri
usko.vainen kirjoitti:
🙃 jännää kun vänkää ja vänkää mutta ei ole mitään näyttöä .
Minäkin ihmettelin sitä kun uskoontuleenna ennen luterilaiseen kirkkoon liittymistä liikuin vapiksella ja siellä kiellettiin pienten lasten usko. Mitään ikärajaa ei silti osattu uskolle antaa. Johannes Kastaja on hyvä esimerkki siitä, miten Jumala tekee työtään jopa sikiössä. Ei siis uskokaan ole mikään temppu Jumalalle, jolle kaikki om mahdollista. En näe Raamatusta yhtään kohtaa, jossa kumotaan pienen lapsen usko. Sitä pienen lapsen uskoa ei tarvitse erikseen todistaa, vaan sen kieltäjien pitäisi Raamatulla pystyä se perustelemaan, miksi Jumala vaikuttaisi uskoa vain tietyn ikäisillä tai tietynlaiset taidot ja kyvyt omaavilla ihmisillä.
Gammamuri kirjoitti:
Minäkin ihmettelin sitä kun uskoontuleenna ennen luterilaiseen kirkkoon liittymistä liikuin vapiksella ja siellä kiellettiin pienten lasten usko. Mitään ikärajaa ei silti osattu uskolle antaa. Johannes Kastaja on hyvä esimerkki siitä, miten Jumala tekee työtään jopa sikiössä. Ei siis uskokaan ole mikään temppu Jumalalle, jolle kaikki om mahdollista. En näe Raamatusta yhtään kohtaa, jossa kumotaan pienen lapsen usko. Sitä pienen lapsen uskoa ei tarvitse erikseen todistaa, vaan sen kieltäjien pitäisi Raamatulla pystyä se perustelemaan, miksi Jumala vaikuttaisi uskoa vain tietyn ikäisillä tai tietynlaiset taidot ja kyvyt omaavilla ihmisillä.
Vapiksissa ei kielletä pienten lasten uskoa. Uskoa joka syntyy Jumalan sanan kuulemisesta. Mutta sylivauvat eivät usko eivätkä tee paljoa muutakaan 😃
- kummijainen
usko.vainen kirjoitti:
Mistä tiedät 🤔❓
"Vauva uskoo kun Pyhä Henki uskon lahjoittaa."
"Mistä tiedät"
Sitä varten kasteessa lapsella on kummit jotka todistavat uskon lapsen puolesta ja koska heitä on kaksi on todistus pätevä. - kui2
"Tiedän sen Jumalan Sanan pohjalta, että Pyhä Henki synnyttää uskon"
Pyhä Henki siis synnyttää uskon eikä ihmisen tietoisuus, ihmisellähän ei ole haluakaan jos sitä ei anneta niin mitä se ihmisen oma teko muka vaikuttaa.
Tuossahan nimen omaan vaaditaan että ihmisen pitää ENSIN tietää ja vastaanottaa eli osata tuoda kortensa kekoon, muutoin ei mikään toimi siis jos ei ihminen ENSIN TEE.. Ihminenkö se onkin kaiken a ja o.. joka prosessit käynnistää.
Uudelleen kastajat vaativat ihmiseltä tekoja.
Turhahan näistä vääntää on, niin turha - vaan Itse Jumalallehan on kelvattava joka lafkan tavat ja opetus kasteesta ja ehtoollisesta? - Vai keskenäänkö nuo vain kilpailevat siitä kelpaavuudesta
Eli vaikket olisi puupennin arvoinen toisen kirkon ehtoollispöytään kelpaavaksi, niin omassasi sitten kelpaat Jumalalle!? - siis haloooo , kenen takia näitä toimituksia tehdään ja mikä on motiivi niistä väitellä ?? kummijainen kirjoitti:
"Mistä tiedät"
Sitä varten kasteessa lapsella on kummit jotka todistavat uskon lapsen puolesta ja koska heitä on kaksi on todistus pätevä.”Kummin tehtävät
Kummi
toimii todistajana kastetilaisuudessa. Jos vähintään kaksi kummeista ei ole ristiäisissä mukana, tarvitaan kaksi muuta henkilöä todistamaan kastetoimitusta.
on kummilapsensa aikuinen ystävä
huolehtii lapsen kristillisestä kasvatuksesta yhdessä vanhempien kanssa. Hän voi esimerkiksi osallistua kummilapsen kanssa seurakunnan toimintaan, viedä messuun tai vaikkapa pyhäkouluun. Lapsen puolesta rukoileminen on myös kummin etuoikeutettu tehtävä.”
😂 ei kummit mitään lapsen uskosta todista vaan todistavat kasteen suoritetuksi.- kummjainen
usko.vainen kirjoitti:
”Kummin tehtävät
Kummi
toimii todistajana kastetilaisuudessa. Jos vähintään kaksi kummeista ei ole ristiäisissä mukana, tarvitaan kaksi muuta henkilöä todistamaan kastetoimitusta.
on kummilapsensa aikuinen ystävä
huolehtii lapsen kristillisestä kasvatuksesta yhdessä vanhempien kanssa. Hän voi esimerkiksi osallistua kummilapsen kanssa seurakunnan toimintaan, viedä messuun tai vaikkapa pyhäkouluun. Lapsen puolesta rukoileminen on myös kummin etuoikeutettu tehtävä.”
😂 ei kummit mitään lapsen uskosta todista vaan todistavat kasteen suoritetuksi.Ainakin minun kastetilaisuudessa, sekä vanhempani että kummini todistivat uskon minun puolestani. Ja kirkon mukaan tämä todistus on pätevä sillä todistajia on kaksi tai enemmän. Kasteen aikana todistajat siis lausuivat ekumeenisen uskontunnustuksen kastettavan puolesta.
kummjainen kirjoitti:
Ainakin minun kastetilaisuudessa, sekä vanhempani että kummini todistivat uskon minun puolestani. Ja kirkon mukaan tämä todistus on pätevä sillä todistajia on kaksi tai enemmän. Kasteen aikana todistajat siis lausuivat ekumeenisen uskontunnustuksen kastettavan puolesta.
Vai niin 🤔 teillä on sitten joku oma lahko.
- Ihmettelyä
kummijainen kirjoitti:
"Mistä tiedät"
Sitä varten kasteessa lapsella on kummit jotka todistavat uskon lapsen puolesta ja koska heitä on kaksi on todistus pätevä."Sitä varten kasteessa lapsella on kummit jotka todistavat uskon lapsen puolesta ja koska heitä on kaksi on todistus pätevä."
Minä luulin, että kummien tehtävä on tukea uskonnollista kasvatusta eikä mikään todistaminen.... Mutta kerrohan kenelle kummien pitää todistaa? Jumalan luulisi tietävän asian ilman silminnäkijätodistajiakin... - Anonyymi
usko.vainen kirjoitti:
Osoita sinä, että vauva käyttää Jumalan lahjoja, armolahjoja.
Opettaa Jumalan sanaa, tekee diakoniatyötä, auttaa köyhiä, parantaa sairaista jne 🤔
Lahjoja ei ole jos niistä ei ole näyttöä, eiks niin ❓Mahtaako suomessa olla yhtään nykyihmistä jolla on Raamatullisen uskovan tunnusteot merkkinään uskosta.
- kinimerute
<<<<<Yksi Herra, yksi usko ja yksi kaste.>>>>>
Luepa tuo tarkasti ja ajatuksen kanssa. Huomaat, että ei siinä kielletä kastamista useasti.- hehhehh
"Yksi kaste" ei tarkoita montaa kastetta. Ehkä sinulle:)
hehhehh kirjoitti:
"Yksi kaste" ei tarkoita montaa kastetta. Ehkä sinulle:)
Minusta yksi kaste on se yksi ainoa oikea kaste. Sitä ei tarvitse uusia kun sen kerran on saanut 🤓
Mutta jos joku kokee kohdallaan evl.kirkon vauvavalelun vääräksi eikä tämä henkilö pidä sitä oikeana kasteenaa joten hän menee hänelle oikeaalla uskovien upotuskasteelle.
Ei se sen kummempaa ole, huolehditaan siitä, että meillä itsellämme on se oikea kaste johon luotamme 🤓 muut saavat sitten tehdä samoin.
Kristukseen kastetut ovat hänen kuolemaansa kastettu.
Ylösnousemusta ei ole ennenkuin tulee takaisin. Ja se tapahtuu vasta viimeisenä päivänä.- jeppendeerus
Jeesus oli ylösnousemuksessa ensimmäinen ja pian muut nousevat hänen perässään - todin yli 2000 vuotta myöhässä. Mutta väliäkö sillä.
- Anonyymi
jeppendeerus kirjoitti:
Jeesus oli ylösnousemuksessa ensimmäinen ja pian muut nousevat hänen perässään - todin yli 2000 vuotta myöhässä. Mutta väliäkö sillä.
jaa, että viimeinen päivä meni jo?
- kinimerute
>>>>>hehhehh
7.4.2019 11:08
"Yksi kaste" ei tarkoita montaa kastetta. Ehkä sinulle:)<<<<<<<
Yksi kaste tarkoittaa yhtä oikeaa kastetta erotuksena kaikkiin pakanallisiin kasteisiin ja harhaoppisiin vauvakasteisiin.
Yksi kaste ei silti kiellä kastamasta monta kertaa oikealla kasteella. - Mitäjäljellejää
Lukua laskevat on aina valmiit väitöksiinsä. Lyhyissä liitoissa surun on käytävä, mutta tämä on vain ihmisille.
Raamatun asiantuntijana voin kertoa Jeesuksella itsellään olleen kolme kastetta.
Ensimmäinen kaste oli juutalainen kaste eli vauvana ympärileikkaus.
Johannes kastoi hänet toiseen kertaan vedellä ja hänen kerrottiin saavan vielä kolmannen kasteen Jumalalta.- Näinseasiaon
Ehkä siellä helluntailahkossa jossa olit, mutta ei kristillisessä kirkossa!
Helluntailainen Veikko Pekki puhui kolmesta kasteesta: vesikasteesta, henkikasteesta ja tulikasteesta joista viimeinen on ikään kuin Jeesuksen tulikaste ristillä ja kristityn lopullinen päämäärä ainakin symbolisesti jos ei konkreettisesti.
- serious
KTS kirjoitti:
Helluntailainen Veikko Pekki puhui kolmesta kasteesta: vesikasteesta, henkikasteesta ja tulikasteesta joista viimeinen on ikään kuin Jeesuksen tulikaste ristillä ja kristityn lopullinen päämäärä ainakin symbolisesti jos ei konkreettisesti.
Jeesuksen tulikaste ristillä ihmiselle? Olen ajatellut, että tulikaste merkitsisi koettelemuksen tulta.
" niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on. Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan; mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi." 1kor3:11
Sama ajatus kuin mark 9:44 Sillä jokainen ihminen on tulella suolattava, ja jokainen uhri on suolalla suolattava.
- gguuuj
"Yksi Herra, yksi usko ja yksi kaste."
Tuohon jakeeseen luterilaisten ei kyllä koskaan kannata vedota sillä he itse rikkovat sitä vastaan törkeästi. Yksi Herra tarkoittaa Jeesusta mutta luterilaisilla on monia herroja kirkkoherroista, piispaherroista, Luther-herraasta, paaviherroista ja kirkkoisäherroista alkaen. - serious
Suurempi kysymys kuin vauvojen tai aikuisten kastaminen, luterilaisen kirkon, kuten jokaisen kristillisen seurakunnan kohtalonkysymys on se, että kasteen edellyttämää pelastavaa SANAA Jeesuksesta Kristuksesta syntien sovittajasta ei saarnata. Sitä sanaa, johon ihminen voi tarttua ja pelastua. Luterilaisessa kasteessa vanhemmat ja jopa kummit kummin ohjeissa velvoitetaan opettamaan lapselle kristillistä uskoa. Kuinka paljon tämä toteutuu? Kaste ilman Sanaa on tehoton luterilaisen tunnustuksenkin mukaan.
Todella uskossa olevat lapsen vanhemmat tietävät tämän. Heille Jeesuksesta puhuminen ei ole "velvollisuus" vaan suuri ilo. Ovathan he itse kokeneet pelatuksen armon kohdallaan. Uskovan perheen lapsi alkaa "kuulla" Jumalan sanaa jo äidin masussa, kun Jeesuksesta puhutaan, käydään seurakunnan kokouksissa ja kun äiti laulaa hengellisiä lauluja lapselleen. Johannes kastajasta kirjoitetaan...
Luuk 1:44 Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani. 45 Ja autuas se, joka uskoi, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!"
Ef 5:25 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä, 26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, SANAN KAUTTA (eng. with the word), 27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.
Sanoisin että kun uskoo sanan, niin yksityiskohdatkin selviävät ajan myötä. Eletään rauhassa keskenämme. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt”
Kuulostaa Koraanilta, siellä puhutaan lähettiläistä, joita on pakko uskoa.- serious
Luen tuon kohdan itse enemmänkin niin, että Jumala itse tekee työn ja vaikuttaa ihmisessä uskon, että ihminen pelastuu - ihmisen osa on vastaanottaminen.
Room 10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". 14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa? 15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? - Anonyymi
Ja taas Paavalia perusteluna....
Ja jos yksi kaste riittää, niin miten Raamatussa sitten Paavali suorittaa oman kasteensa apostolien tekojen mukaan?
19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan."
19:3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen."
19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
19:7 Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja taas Paavalia perusteluna....
Ja jos yksi kaste riittää, niin miten Raamatussa sitten Paavali suorittaa oman kasteensa apostolien tekojen mukaan?
19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan."
19:3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen."
19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
19:7 Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.Yksi kristillinen kaste riittää. Kristillistä kastetta ei Paavali uusi.
- Tarkoituskaikella
Ei ole syntiä mennä kasteelle uudestaan. Jeesus ei kaatanut lapsia vaan siunasi heidät. Vauvan kasteen ja kummien tarkoitus on jos vanhemmat kuolee kummit lupautuu huolehtimaan lapsesta. Jos lapsi kuolee niin on saanut kasteen ja näin ollen on jumalalle otollinen. Lapsikaste ei ole syntiä.
- kkuqqq
Lapsikaste on totuuden vääristelyä kasteen osalta, valehtelua, siihen luterilainen kirkko mainiosti kykenee.
- ghwrhy
kkuqqq kirjoitti:
Lapsikaste on totuuden vääristelyä kasteen osalta, valehtelua, siihen luterilainen kirkko mainiosti kykenee.
Uudestiakste on totuuden vääristelyä jota ukastajat harrastaa. Lasten kastamisessa ei ole mitään väärää.
- Anonyymi
ghwrhy kirjoitti:
Uudestiakste on totuuden vääristelyä jota ukastajat harrastaa. Lasten kastamisessa ei ole mitään väärää.
Ei olekaan jos lapsi on tullut uskoon.
- Anonyymi
kkuqqq kirjoitti:
Jollain pakanallisuuteen viittaavalla rituaalillako ihminen pakottaa Jumalan ottamaan itsensä omakseen.
Raamatullisia kasteita tuskin on enää jaossa, joten kannattaa varmaan vängätä mikä on oikea rituaali.
- Virhe
Piti lukea edellisessä Jeesus ei kastanut lapsia jne.
- voihyvänenaika
Sanokaapas millaista "kristillisyyttä " sellainen mahtaa olla että kirkko ensin väkipakolla tekee vauvoista uskovia ja samaan aikaan tappaa uskoontulleet aikuiset!?
Noihan lutterin aikana oli, tuhansia vainottiin hengiltä karkotettiin ja hukutettiin, näin kertoo historia.
suomessakin karkotettiin johon joukkoon lopulta kymmeniä liittyi, melko varmaan kuolemaan, mitgäs siihen sanoo foorumin kirkkokiivailijat häh !
koittakaa nyt väitttää vastaan tätäkin!- voihyvänenaikakääkkää
Kääkkä pääsi taas mieliaiheeseensa, eli tappamiseen ja karkottamiseen! Sanokaapa mitä "kristillisyyttä" se on kun ukastajat koittaa pakolla opetttaa puhumaan kielillä ja samaan aikaan pahoinpitelee jäseniään.
Sitten vielä hylätään Raamatun Sana, välillä Jeesuksen jumaluuskin ja parhamin ylistetään. Mitäs siihen sanoo saastanen uudestikastekiivaililja eli sodomia kääkkä häh!!
Koita nyt väittää vastaan sairas pelle! - totuuttakehiin
voihyvänenaikakääkkää kirjoitti:
Kääkkä pääsi taas mieliaiheeseensa, eli tappamiseen ja karkottamiseen! Sanokaapa mitä "kristillisyyttä" se on kun ukastajat koittaa pakolla opetttaa puhumaan kielillä ja samaan aikaan pahoinpitelee jäseniään.
Sitten vielä hylätään Raamatun Sana, välillä Jeesuksen jumaluuskin ja parhamin ylistetään. Mitäs siihen sanoo saastanen uudestikastekiivaililja eli sodomia kääkkä häh!!
Koita nyt väittää vastaan sairas pelle!Vieläkin kiristittyjä vainotaan ja karkotetaan. Luterilaisia myös. Sillä että kirkko on tappanut ihmisiä, ei ole mitään tekemistä kristillisyyden kanssa.
- ehkäpilkkuriittäis
voihyvänenaikakääkkää kirjoitti:
Koita nyt väittää vastaan sairas pelle!...
- Anonyymi
totuuttakehiin kirjoitti:
Vieläkin kiristittyjä vainotaan ja karkotetaan. Luterilaisia myös. Sillä että kirkko on tappanut ihmisiä, ei ole mitään tekemistä kristillisyyden kanssa.
nostetaan
- kkyuiirfi
Kirkko kuvittelee, että valehteleminen ja Jumalan Sanan vääristäminen on sille sallittua. Kirkko luottaa joukkovoimaan. Mutta se asia kyllä koituu kirkon tappioksi loppujen lopuksi. Röyhkeästi kirkko käyt5tää vauvoja hyväkseen.
- grw
Uudestikastajat kuvitteletvat että valehteliminen ja Jumalan Sana vääristeleminen on sallittua. Sielä luotetaan enemmän änen käyttöön kuin Jumalan Sanaan. No, se koituu aikanaan heidän kohtalokseen.
- Anonyymi
Paavali syyllistyi uudelleen kastamiseen. Ap. 19. luku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali syyllistyi uudelleen kastamiseen. Ap. 19. luku.
Ei syyllistynyt
- yyylqqqqq
Röyhkeästi luterilainen kirkko käyttää vauvoja hyväkseen, valehtelee jäsenilleen palastusasiassa ja vääristelee mielin määrin Jumalan sanaa eikä se edes ymmärrä tekevänsä mitään pahaa. Paatunut on luterilainen kirkko ja sen jäsenet.
- hshrzh
Röyhkesäti uudestikastajat väittävät että ihminen ei ole syntinen ja pelastuu ilman uskoa Jeesukseen. He siis mitätöivät koko Raamatun ydissanoman. He luulevat vielä olevansa Jumalan asialla. Paautuneita nuo lahkot ovat, ja sen jäsenet, suurta Parhamia myöten.
- Jhgjjy
Ei kielläkään. Kastaa voi vaikka kuinka monta kertaa jos se tehdään yhdellä kaavalla.
Yksi kaste ei tarkoita yhtä kertaa kastamista vaan sitä, että on vain yksi tapa kastaa.- NäinJuuri
Juuri näin!
- Juuri.näin
NäinJuuri kirjoitti:
Juuri näin!
Yksi kaste on yksi kaste. Ei yhdenlainen kaste vaan yksi kaste. Numeraali kertoo lukumäärän.
- NäinJuuri
Juuri.näin kirjoitti:
Yksi kaste on yksi kaste. Ei yhdenlainen kaste vaan yksi kaste. Numeraali kertoo lukumäärän.
On myös vain yksi ehtoollinen joka nautitaan niin usein kuin mahdollista.
- näinsemeneehei
NäinJuuri kirjoitti:
On myös vain yksi ehtoollinen joka nautitaan niin usein kuin mahdollista.
Raamattu ei sano missään että "yksi ehtoolilnen"
- sdfsdfts
Yksi kaste tarkoittaa yhtä oikeaa kastetta erotuksena kaikkiin pakanallisiin kasteisiin ja harhaoppisiin vauvakasteisiin.
Yksi kaste ei silti kiellä kastamasta monta kertaa oikealla kasteella.
Yleensä ei ole tarvetta eikä järkevää kastaa ketään useita kertoja mutta sellainenkin tilanne on mahdollista kuvitella, vaikkakin se olisi äärimmäisen epätodennäköistä. Esim. jos ihminen menetää muistinsa, on mahdollista, että hänet voidaan kastaa, jos hän on uskossa ja ei muista kastettaan. - Anonyymi
Missä Raamattu sitten kieltää lapsikasteen? Siellä kerrotaan kyllä Jeesuksen siunanneen lapsia. Raamattu kyllä kehottaa varomaan lahkolaisuutta ja eriseuraisuutta.
Kaste on ilmeisesti samanlainen kulttuurijatkumo kuin moni muukin kristillinen perinne. Oikeastaan taitaa esiintyä hyvin monessa muussakin kulttuurissa.
Erilaisia puhdistautumisriittejä löytyy VT:stäkin. Niihin on sitten liitetty kaikenlaisia muotomenoja sekä tarkoituksia.
”Luukkaan evankeliumin mukaan Johannes Kastaja yhdisti hengelliseen kääntymykseen konkreettisen puhdistautumiskylvyn eli kasteen (ks. Luuk. 3:3). Myös Qumranin liikkeen ajattelussa nämä kaksi asiaa, kääntymys ja puhdistautuminen, näyttävät liittyneen toisiinsa (ks. 1QS III,4–12).”
”Johanneksen kaste oli kertakaikkinen ja tapahtui luonnonvedessä, kun taas Qumranin liikkeen rituaaliset kylvyt olivat jokapäiväisiä ja niitä varten oli erityisiä altaita.”
HY Teologinen tiedekunta ”Qumran ja Uusi testamentti”
Jeesus ei muuten kastanut ketään.
Ehkä meille ihmisille kaste on jotenkin tärkeä riitti?- Anonyymi
Kyllä Jeesus kastoi, vaikkakin suurimman osan ihmisistä kastoi hänen opetuslapsensa.
Johanneksen evankeliumi:
4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
4:2 - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa - Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Jeesus kastoi, vaikkakin suurimman osan ihmisistä kastoi hänen opetuslapsensa.
Johanneksen evankeliumi:
4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
4:2 - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -Hyvä oikaisu.
Kaste on kuitenkin meille ihmisille riitti. Sillä on oma sijansa tässä tapojen maailmassa.
- Anonyymi
Apt 19:1---> paavali kastoi uudelleen...
19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen." Kaste jaksaa jakaa mielipiteitä. Muistelisin että kaste kohdat ovat Uudessa testamentissa aoristi verbi muodossa, mikä tarkoittaa sitä että se kaste teko on kertakaikkinen, kerralla loppuun suoritettu ei uusittava,toistuva tapahtuma.
- Anonyymi
Mutta jos joku ei koe saamaansa kastetta Raamatun mukaiseksi, on täysin luonnollista mennä raamatulliselle kasteelle.
Jos sinut kastettaan jehovantodistajaksi ja tulet luterilaiseksi, ei sinun jehovissa saamasi kaste kelpaa luterilaiselle kirkolle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos joku ei koe saamaansa kastetta Raamatun mukaiseksi, on täysin luonnollista mennä raamatulliselle kasteelle.
Jos sinut kastettaan jehovantodistajaksi ja tulet luterilaiseksi, ei sinun jehovissa saamasi kaste kelpaa luterilaiselle kirkolle.Hyvä kysymys.
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinut kastettaan jehovantodistajaksi ja tulet luterilaiseksi, ei sinun jehovissa saamasi kaste kelpaa luterilaiselle kirkolle.Tarkoitin kristillistä kastetta. Jos ei pidä saamaansa kastetta Raamatun mukaisena on luonnollista kysyä että miksi ei pidä? Jos taas kaste on Raamatun mukainen ei sitä ole mitään syytä uusia.
juhani1965 kirjoitti:
Tarkoitin kristillistä kastetta. Jos ei pidä saamaansa kastetta Raamatun mukaisena on luonnollista kysyä että miksi ei pidä? Jos taas kaste on Raamatun mukainen ei sitä ole mitään syytä uusia.
Hyvän kysymyksen astetit.
Tunsin muuten henkilön, joka otti peräti kolme kastetta.- Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
Tunsin muuten henkilön, joka otti peräti kolme kastetta.MINÄ tiedän ihmisen joka meni jokeen, ja toisen joka hirtti itsensä.
Anonyymi kirjoitti:
MINÄ tiedän ihmisen joka meni jokeen, ja toisen joka hirtti itsensä.
Mitäs tuolla oli tämän kaste asian kanssa tekemistä? Ilmaisin vain, että näitä kasteita on ja erikoistapauksessa niitä voi näemmä ottaa useamman.
- Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
Tunsin muuten henkilön, joka otti peräti kolme kastetta.Kirkkokin kastaa uudelleen sellaisen, joka siirtyy jehovantodistajista tai mormoneista ev. lut. kirkkoon!!!
Anonyymi kirjoitti:
Kirkkokin kastaa uudelleen sellaisen, joka siirtyy jehovantodistajista tai mormoneista ev. lut. kirkkoon!!!
Juuri nuo ovat esimerkkejä erikoistapauksista.
Ei kai siitä kaapu päällä uittamisesta haittaakaan ole, jos joku kokee sen itselleen tarpeelliseksi uskonnolliseksi rituaaliksi?
- Anonyymi
Nostetaan
- Anonyymi
Lapsena saatu kaste ei ole raamatullinen kaste, joten uskovien upotuskasteen ottanut ei ole saanut kastetta kahteen kertaan.
Raamatussa opetetaan korjaamaan vanhentunut tai väärä kaste ottamalla raamatullisen uskovien upotuskasteen. Ei ole mitään estettä uskoon tulleella mennä upotuskasteelle, jos hänet on lapsen kastettu.
Ap.t 19:1 Apolloksen ollessa Korintissa Paavali vaelsi ylänköseutujen halki ja tuli Efesokseen. Hän tapasi siellä muutamia opetuslapsia [Ap. t. 18:24]
2 ja kysyi heiltä: "Saitteko Pyhän Hengen, kun tulitte uskoon?" "Emme me ole kuulleetkaan mistään Pyhästä Hengestä", nämä vastasivat.
3 "Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" kysyi Paavali. He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
4 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen."
5 Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,
Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. - Anonyymi
Päälakivalelu ei ole mikään kaste. Siksi ei myöskään ole mitään uudelleen kastamista mikäli menee aikuisena kasteelle.
- Anonyymi
mitään aikuisena kasteelle menemisiä ei tapahdu.
vain USKOONTULLEET ottavat kasteen jos halutaan Raamatussa pysytellä.
temppurata on sitten asia erikseen. - Anonyymi
Ja aikuisena voi mennä upotuskasteelle niin monta kertaa kuin haluaa jos vaikka vaihtaa seurakuntaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja aikuisena voi mennä upotuskasteelle niin monta kertaa kuin haluaa jos vaikka vaihtaa seurakuntaa.
Ei ole mitään seurakunnan vaihtamista. On vain yksi seurakunta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mitään seurakunnan vaihtamista. On vain yksi seurakunta.
Taidat sekoittaa maalliset seurakunnat taivaalliseen seurakuntaan.
Lue vaikka Ilmestyskirjaa, niin näet että maanpäälliset seurakunnat eroavat toisistaan.
"Olenpa yrittänyt löytää Raamatusta sellaista paikkaa, jossa kiellettäisiin uudestikastaminen,"
Eli kun ei ole kiellelly raamatussa niin tämä on ihan sallittua?- Anonyymi
Tuollaisella verukkeellahan koetetaan puolustaa myös vauvojen kastamista!
Kun sitä ei ole kielletty niin se on luvallista! Anonyymi kirjoitti:
Tuollaisella verukkeellahan koetetaan puolustaa myös vauvojen kastamista!
Kun sitä ei ole kielletty niin se on luvallista!NIin onko asia jota raamatussa ei ole erkiseen kielletty niin sallittua?
Mainitseeko raamattusi jossain johtaa että ei olisi sallittua?- Anonyymi
YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
NIin onko asia jota raamatussa ei ole erkiseen kielletty niin sallittua?
Mainitseeko raamattusi jossain johtaa että ei olisi sallittua?Ilmestyskirjassa kielletään omat sovellutukset:
Ilm 22
"Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; 19
"ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on " Anonyymi kirjoitti:
Ilmestyskirjassa kielletään omat sovellutukset:
Ilm 22
"Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; 19
"ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on "Niin tuossa ei tosiaan kerrota vastausta siihen mitä kysyin.
- Anonyymi
Niin tuossa ei tosiaan kerrota vastausta siihen mitä kysyin.
Kylläpäs mainittiin.
Kun Raamatussa on selvästi esitetty, mikä on kristillinen kaste , niin kirkon "oppineet" ovat muuttaneet sen pakolliseksi vauvojen kasteeksi! Aluksi sitä toteutettiin miekkojen ja keihäiden avulla.
Eihän vauvakastetta ole voitu Raamatun syntymisen aikana, kieltää, koska sellainen tapa syntyi vasta 300-luvulla jKr. Silloinhan syntyi muitakinen harha-oppeja, jotka luterilainen kirkko kuitenkin kielsi(oppi Neitsyt Mariasta, anekauppa jne.) Anonyymi kirjoitti:
Kylläpäs mainittiin.
Kun Raamatussa on selvästi esitetty, mikä on kristillinen kaste , niin kirkon "oppineet" ovat muuttaneet sen pakolliseksi vauvojen kasteeksi! Aluksi sitä toteutettiin miekkojen ja keihäiden avulla.
Eihän vauvakastetta ole voitu Raamatun syntymisen aikana, kieltää, koska sellainen tapa syntyi vasta 300-luvulla jKr. Silloinhan syntyi muitakinen harha-oppeja, jotka luterilainen kirkko kuitenkin kielsi(oppi Neitsyt Mariasta, anekauppa jne.)Ei kerrottu. Tuo on vain kohdan tulkintaa.
- Anonyymi
Ei kerrottu. Tuo on vain kohdan tulkintaa.
Totta! Ja vauvoja kun kastettiin jo alussa mutta jotkut ovat muuttannet kristillisen kasteen uudestikasteeksi. Ja uudestikastaminen on vastoin Paavalin opetuksia yhdestä kasteesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta! Ja vauvoja kun kastettiin jo alussa mutta jotkut ovat muuttannet kristillisen kasteen uudestikasteeksi. Ja uudestikastaminen on vastoin Paavalin opetuksia yhdestä kasteesta.
Joka väittä opin aneista syntyneet 300-luvulla, ei joko tunne historiaa ollenkaan, tai sitten valehtelee tarkoituksella.
- Anonyymi
Kiinnostavaa, kun mooseksen kirjoissa puhutaan, että
jo kohdussa Jumala vihasi Eesauta ja rakasti Jaakobia.
Aivan kuin ihmisen persoona olisi jo valmis ja toimiva.
Daavid kirjoittaa Psalmi 139, miten ihmeellisesti
Jumala kutoi häntä jo äidin kohdussa nähden kaikki hänen osansa.
Tällaisia kohtia on enemmänkin Raamatussa,jotka
osoittavat ettei alkio, sikiö, lapsi ole tietämätön solukimppu.
Jeesus vietiin 8:n päivän vanhana jerusalemin temppeliin siunattavaksi. Ei siinä vesikasteesta puhuta.
Johannes Kastaja alkoi kastamaan katumukseksi, mutta
se ei riittänyt myöhemmin, vaan Johanneksen kasteella kastetut kastettiin uudestaan.
Minut on kastettu oikein kirkossa, käynyt rippikoulunkin.
Mutta itse katson voivani kastaa itseni uudelleen,
silloin kun katson olevani kastettu vääriin oppeihin tai
kun saan jonkun hengellisen, voimakkaan ilmestyksen.
Eikä sitä minun tulevaa kastettani suorita mikään
epätäydellinen, syntinen pappi, joka tulee pedofiilin
ripittäyytymisestä antaen hänelle synninpäästön ja
jättäen pedofiilin uhrin oman uskonsa nojaan!
Tai kahmittuaan jotain naista sopimattomasti tai...
Selaiset eivät minua kastaJumalan yhteyteen!
Kaste tulee olemaan minun ja Jumalan välinen asia
Jeesus Kristus välimiehenä ja enkelit todistajina!
Kädet silmillä - Anonyymi
Vauvakaste on väärä kaste eikä sitä voida laskea kristilliseksi kasteeksi ollenkaan. Jos ihminen on kastettu väärällä kasteella, on hänen tietysti mentävä oikealle kasteelle, kun hän asian ymmärtää uudestisynnyttyään Jumalan lapseksi.
Paavali ei kieltänyt uudelleenkastamista vaan hän puhuu siitä, että on olemassa hengellisesti vain yksi oikea kaste, jonka Jumala hyväksyy.
Efesolaiskirje:
4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
Tuo jae muodostuu vielä luterilaiselle kirkolle tuomioksi sillä luterilaisella kirkolla on monta herraa alkaen Lutherista, kirkkoisistä, paavista, piispoista, kirkkoherroista jne..- Anonyymi
Kaste Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen on se yksi kaste mistä Paavali puhuu. Jokainen voi tietysti mennä uudelleenkasteelle jos haluaa kun Paavali ei sitä kiellä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaste Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen on se yksi kaste mistä Paavali puhuu. Jokainen voi tietysti mennä uudelleenkasteelle jos haluaa kun Paavali ei sitä kiellä
Paavali ei missään nimessä puhunut kasteesta Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Kaikki apostolit Paavali mukaanlukien kastoivat Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Se, että luterilainen kirkko ei kasta Jeesuksen Kristuksen nimeen korostaa sitä, että Jeesus ei kelpaa Herraksi luterilaiselle kirkolle, koska luterilainen kirkko on mielistynyt niihin vääriin herroihinsa niinkuin kirkko on mielistynyt myös väärään kasteeseensa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei missään nimessä puhunut kasteesta Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Kaikki apostolit Paavali mukaanlukien kastoivat Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Se, että luterilainen kirkko ei kasta Jeesuksen Kristuksen nimeen korostaa sitä, että Jeesus ei kelpaa Herraksi luterilaiselle kirkolle, koska luterilainen kirkko on mielistynyt niihin vääriin herroihinsa niinkuin kirkko on mielistynyt myös väärään kasteeseensa.Myöskin helluntaiseurakunta, vapaakirkko, baptistit ja adventistit kastavat Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Jeesusko ei kelpaa näillekään? Vain jotkut pienet porukat kastavat Jeesuksen nimeen vastoin Jeesuksen omaa ohjetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myöskin helluntaiseurakunta, vapaakirkko, baptistit ja adventistit kastavat Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Jeesusko ei kelpaa näillekään? Vain jotkut pienet porukat kastavat Jeesuksen nimeen vastoin Jeesuksen omaa ohjetta.
Se, että jotkus eivät kasta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, kertoo, ettei kolmiyhteinen Jumala kelpaa heille Herraksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myöskin helluntaiseurakunta, vapaakirkko, baptistit ja adventistit kastavat Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Jeesusko ei kelpaa näillekään? Vain jotkut pienet porukat kastavat Jeesuksen nimeen vastoin Jeesuksen omaa ohjetta.
Jeesus ei kelpaa Herraksi enää vapaillekaan suunnille, se on totta. He ovat saaneet ekumeenisen tartunnan katolisesta kirkosta.
Anonyymi kirjoitti:
"Vain jotkut pienet porukat kastavat Jeesuksen nimeen vastoin Jeesuksen omaa ohjetta."
Tuota en ole tullut ajatelleeksi. Onko asia tosiaan näin?- Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
"Vain jotkut pienet porukat kastavat Jeesuksen nimeen vastoin Jeesuksen omaa ohjetta."
Tuota en ole tullut ajatelleeksi. Onko asia tosiaan näin?Eikö wikistä löydy mitään?
Anonyymi kirjoitti:
Eikö wikistä löydy mitään?
Eikö sinun pitäisi osata selventää tuota paremmin? Sillä kuka kastaa Jeesuksen nimeen ja miten he sen perustelevat?
- Anonyymi
On vain yksi Herra ja hänellä on vain yksi nimi. Siihen nimeen on kastettava. Se on Jeesus Kristus.
Mikä sitten on "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi"? Tietääkö kukaan? Mikä on Pyhän Hengen nimi? Isä ja Poika ovat maskuliineja, Pyhä Henki on neutraali. Ei ole olemassa sellaista nimeä, joka olisi yhtä aikaa maskuliininen ja neutraali.
Apt 4:10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
4:11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." - Anonyymi
Tämän nostamiselle on näköjään tarvetta.
- Anonyymi
Niin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on.
Ap 19 kertoo, kuinka väärällä eli Johanneksen kasteella kastettiin uudelleen Herran nimeen.
Käsittääkseni kaste kohdat ovat Raamatussa aoristi-verbi muodossa. Suomen kielessä kyseinen verbi muoto puuttuu. Kreikan kielessä aoristi muoto tarkoittaa kertakaikkista, loppuun suoritettua toimintaa. Preesens muoto puolestaan vastaa jatkuvaa toimintaa.
- Anonyymi
Sieltä löytyy ainakin yhdestä kohtaa tuo preesens, eli jatkuva. Näissä raamattu puhuu varmastikin Pyhästä Hengestä. Joskus seurannut tuota keskustelua ja
ihmetellyt etenkin helluntai ja luterilaisten tarpeesta väitellä kasteesta. Uskova puhuu yleensä Vapahtajastaan, synnin voittajasta ja maksajasta. Anonyymi kirjoitti:
Sieltä löytyy ainakin yhdestä kohtaa tuo preesens, eli jatkuva. Näissä raamattu puhuu varmastikin Pyhästä Hengestä. Joskus seurannut tuota keskustelua ja
ihmetellyt etenkin helluntai ja luterilaisten tarpeesta väitellä kasteesta. Uskova puhuu yleensä Vapahtajastaan, synnin voittajasta ja maksajasta.Aivan, olisi mielenkiintoista tutkia kaikkien kohtien verbi-muodot. Ja itse samaa mieltä aika turhaa kinastella kasteesta. Helluntailaiset ja Luterilaiset ovat kuitenkin samaa meiltä että kastaa pitää :)
Ja parempi olisi julistaa ja puhua Jeesuksesta ja Hänen työstään ihmisten hyväksi.juhani1965 kirjoitti:
Aivan, olisi mielenkiintoista tutkia kaikkien kohtien verbi-muodot. Ja itse samaa mieltä aika turhaa kinastella kasteesta. Helluntailaiset ja Luterilaiset ovat kuitenkin samaa meiltä että kastaa pitää :)
Ja parempi olisi julistaa ja puhua Jeesuksesta ja Hänen työstään ihmisten hyväksi."Helluntailaiset ja Luterilaiset ovat kuitenkin samaa meiltä että kastaa pitää :)
Ja parempi olisi julistaa ja puhua Jeesuksesta ja Hänen työstään ihmisten hyväksi. "
Juuri näin, mielestäni tästä kinastelu on aika turhaa.- Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
"Helluntailaiset ja Luterilaiset ovat kuitenkin samaa meiltä että kastaa pitää :)
Ja parempi olisi julistaa ja puhua Jeesuksesta ja Hänen työstään ihmisten hyväksi. "
Juuri näin, mielestäni tästä kinastelu on aika turhaa.Mutta kun jollekin puhuu Jeesuksen sovitustyöstä ja siitä, että sovitus on otettava vastaan , niin useimmat vetoavat siihen, että kun heidät on lapsena kastettu, se riittää pelastukseen.
Lapsikasteella johdetaan ihmisiä harhaan!
Hautajaisissakin pappi vetoaa siihen, että kun tämä vainaja on lapsena kastettu...., vaikka hän ei eläessään välittänyt hengellisistä asioista tuon taivaallista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun jollekin puhuu Jeesuksen sovitustyöstä ja siitä, että sovitus on otettava vastaan , niin useimmat vetoavat siihen, että kun heidät on lapsena kastettu, se riittää pelastukseen.
Lapsikasteella johdetaan ihmisiä harhaan!
Hautajaisissakin pappi vetoaa siihen, että kun tämä vainaja on lapsena kastettu...., vaikka hän ei eläessään välittänyt hengellisistä asioista tuon taivaallista.Raamattu kieltää selvästi avioliiton rikkomisen ja uudestiavioitumisen, mutta sitä ei kirkko noudata.
"Minkä Jumala on yhdistänyt, sitä ei saa eroittaa."
Miksihän uudestikastaminen on joillekin kauhistus? Eihän kirkko noudata muitakaan Raamatun kohtia. mummomuori kirjoitti:
"Helluntailaiset ja Luterilaiset ovat kuitenkin samaa meiltä että kastaa pitää :)
Juuri näin, mielestäni tästä kinastelu on aika turhaa.Ihan totta, tärkeämmät asiat, kuten Jeesus ja evankeliumin ilosanoma, jäävät taka-alalle.
- Anonyymi
Itse sinä itsellesi olet valhe, jos tollaisesta alat vääntämään "asiaa". Onko merkitystä valellaanko ihminen vedellä 1, 2, tai kolme kertaa??? Lue KIRJASTAS toveri hyvä. Ja vielä sama havainnollistaminen: Koirille, kissanpennuille, sekä lypsylehmillekkin annetaan nimi, mutta ristitty kastetaan, niinkuin on aina tehty. Ja KUKAAN EI voi toisen Pyhän Hengen nimissä annettua kastetta tehdä tyhäksi! USKO! Äläkä kiemurtele keittiöntuolillas.
- Anonyymi
Myös ortodoksit ja katoliset väittävät, että uudestikastaminen olisi kielletty raamatussa. Sitähän se ei ole.
- Anonyymi
> Olenpa yrittänyt löytää Raamatusta sellaista paikkaa, jossa kiellettäisiin uudestikastaminen, mutta en ole löytänyt.
Mutta miksi haluaisit uuden kasteen? Miksi kaste Jeesuksen opetuksen mukaisesti ei riittäisi? Mitä kuvittelet kasteella ansaitsevasi?
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Mat.28:19-20 '
Jeesuksen opettamalla kasteella ihmisestä tulee Jeesuksen opetuslapsi. Yksi kerta riittää, jos haluaa olla Jeesuksen opetuslapsi. Mutta ehkä haluat olla jonkun muun opetuslapsi? - Anonyymi
Raamattu on ihmisen keksimää hevonpaskaa, jolla on alistettu ja tapettu miljoonia ihmisiä.
- Anonyymi
raamattu kieltä lahkoja,,,,kaikki mitä jakaa ihmiset eri ryhm,,on paholais palvonta
jumala määräs kaikki sovussa ja jeesus,kin sanoi
jos ei o rakkauden ,,ei ole tekojla ,,,ilman tekoja on usk,, kuollut
rakkaus kaiken,ihmis kohdalla,,,ei vain,,,hei veli,,hei sisar,,kun murhajat,kin ovat velijeks,keskenään,,,
kysyit ,,,oletko nähn,raamatussa,,et,,
mene helsingis,,jossain hienos hotel,,aulassa ja ala pissaileman lattialla,,,,kun tule virkamies kysel,,sua miksi pissat täällä,,,helppoa voit vastaa,,et---
kun täällä ei lukee missään ettei saa pissata
tollais kaverista saksalaisilla on sanonnan--on hyväksynyt kohtalonsa - Anonyymi
Kuudesti( ei saa sekoittaa kuudestilaukeavaan)kastaminen on aivan luterilaisten omaa huuhaata ja keksintöä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.905449Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.483615Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j612985Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin462191Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611966Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2951825- 471616
- 961481
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441386Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.91333