Anoppini mielestä olen itserakas kun en lähde viemään häntä perheineen ihanana sunnuntai päivänä helsinkiin lentokentälle 400km päähän. Minulla tulisi ajomatkaa yli 800km ja pitäisi seuraavana päivänä mennä töihin. Reissuun menisi n.10 tuntia ilman kelivarausta. Hän sanoi että kyllä hän voi ne polttoaineet maksaa ettei ole siitä kiinni (voi miten avokätistä). Minun teki mieli sanoa vaikka vallan mitä, mutta sain hillittyä itseni.
Olenko itserakas?
7
1626
Vastaukset
- höpsis
Eikö anoppi pääse junalla ja bussilla? Lentoasemalle on helppo mennä vaikka isompienkin matkatavaroiden kanssa ihan julkisilla kulkuvälineillä.
Anopin laiskuutta kinuta kyytiä, ei sinun todellakaan tarvitse vapaapäiviäsi autolla ajamiseen tuhlata! Olisi eri asia, jos sinne ei muuten pääse. Mutta kun pääsee! - miamari
Sen verran pitää itserakkautta ollakin, mikä on enemmän itsesuojelua.
Tää anoppi sen sijaan on puhtaasti itsekäs.
Julkisilla pääsee suht kätevästi vaivaamatta muita. - Höh
Menikös anopiltasi pahemman kerran puurot ja vellit sekaisin? Itserakkaudella ja ajoreissusta kieltäytymisellä ei ole mitään tekemistä keskenään, _itsekäs_ sensijaan et ole sinä vaan anoppi itse. Aikuisen naisihmisen luulisi ymmärtävän (sinulla vielä hyvät perustelut miksei reissu onnistu) ettei toista voi noin vaan käskyttää tekemään mitä käskyttäjä tahtoo. Junat kulkee ja bussit samaten, pyhäisinkin. Tai ottakoot vaikka taksin alle, jos nimenomaan autokyytiä olla pitää.
- kummallinen ostos
Kyllä matkan järjestäjän tulisi hoitaa kaikki matkaan liittyvät matkat. Matka kotipaikkakunnalta lentokentälle ja pois.
Järjetöntä ostaa matka 400 km päästä.
Taisi kyllä hoitaakin.
Henkilöutolla oli vain mukavampi ja ehkä halvempikin, kun autokin on vävyn.
Kukahan tässä tilanteessa nyt on itserakas? - mies
Älytöntä, se soitti tytärelleen eli tulevalle vaimolleni ja sanoi että on sitten turha tulla pyytämään apua jos tarvitaan. Vähänkö rupes mulla kiehumaan, minä ja kihlattuni ollaan ne jotka on melkein aina auttanut heitä, ei me tarvita/olla tarvittu apua heilta. Älytöntä yrittää tuolla tavalla kiristää. Minä päätin että en mene käymään siellä tänävuonna.
tulevan vaimosi hoitaa asia, hänen vanhempiansahan he ovat. Ja jos tulevalla puolisollasi on ajokortti, niin mitä ihmettä he yleensäkkään sinua mokomalla asialla edes kiusaavat? Eikä sitten muuta kuin naimisiin vain, elämässäsi on pahimmassa tapauksessa edessä kymmeniä vuosia kestävä lentokenttäruljanssi ja perhehelvetti appivanhempiesi kanssa...
- mies
juho72 kirjoitti:
tulevan vaimosi hoitaa asia, hänen vanhempiansahan he ovat. Ja jos tulevalla puolisollasi on ajokortti, niin mitä ihmettä he yleensäkkään sinua mokomalla asialla edes kiusaavat? Eikä sitten muuta kuin naimisiin vain, elämässäsi on pahimmassa tapauksessa edessä kymmeniä vuosia kestävä lentokenttäruljanssi ja perhehelvetti appivanhempiesi kanssa...
Olen jo viisi vuotta kestänyt sitä, siis anoppia. Sillä on jotain mua vastaan, en ole häneltä paljoa kuullut positiivista palautetta minun tekemisistäni, eikä hän koskaan sitä minulle sano, vaan tyttärelleen. Sinnekkin reissuun se aluksi pyyti meidät mukaan ja sitten myöhemmin sanoi ettei me päästäkkään mukaan. ?????????? En tiedä, aion olla niin vähän tekemisissä anoppini kanssa kuin mahdollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483