Mikä on miehen mitta

mitämitä12

Mitä naiset haluaa miehestä? Paksu lompakko, hyvä asema, isokalu kenties, hyvä auto, komeahko vai huomaamaton, marjan poimija vaiko luolamies tyyli. Niin naiset kertokaa näkemyksiä, minä kun naiseltani kysyin samaa vastaus oli kuin poliitikon suusta. Puoliso sitten tiivisti "munaa" pitää olla.

30

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aryarryeereererr

      Naisia on erilaisia, luultavimmin tänä päivänä tämä asia on useimpien miestenkin tiedossa eli yksi nainen puhuu vain omasta puolestaan eikä "naisten" puolesta. Vaikka saisit tuhansia vastauksia, et voi yksilötasolla tietää, mitä juuri tietty tai joku nainen mieheltä haluaa.

      Joten kysymys sinällään on absurdi ja vastauksista ei voi tehdä johtopäätöksiä, ainakaan paikkaansa pitäviä.

    • Dippainssi

      Nykyään nainen ei sitoudu, koska naiset ovat itsenäisiä ja tulevat taloudellisesti hyvin toimeen, iso muna riittää ja hyvät sexitaidot, koska itellä on paksu lompuuki ja hyvä auto ja asunto.

    • kaikensaanut

      Näin vanhuuden kynnykselle jo eläneenä naisena vastaan, mutta vain omasta puolestani.

      Minä halusin silloin nuorena hieman alle parikymppisenä naisenalkuna sellaisen miehen joka voi olla minun kanssani täysin oma itsensä, joka osoittaa tunteensa, näyttää ihastumisensa ja rakkautensa avoimesti, on suora ja rehellinen, lämmin, joka arvostaa minua naisena ja ihmisenä.

      Halusin sellaisen parisuhteen jossa kummallakin on hyvä olla niin arkena kuin pyhänä, yhteenkuuluvuutta, kumppanuutta, paljon iloa ja myös lähes täyttä raittiutta, koska alkoholia en voinut sietää, se haisi pahalta :).

      Mieheni ihastui minuun ensi silmäyksellä, liikuimme samoissa kaveriporukoissa. Hän sanoi että olin kuin pajunvitsa, kaunis ja vaalea kuin kevään keijukainen, vein hänen sydämensä kuulemma ensisekunnissa. Puoli vuotta siinä meni ennen kuin minä lämpenin seurusteluun asti.

      Alkuaikoina kiinnitin huomioni ennenkaikkea luonteeseen, ystävällisyyteen, rehellisyyteen, huumorintajuun ja hänen käytökseensä kaveripiirissä. Hän oli, ja on yhä, suora ja kiltti, ei ilkeillyt eikä pätenyt taidoillaan, antoi muille tilaa puhua ja sen huomasin heti myös, ettei hän välittänyt juoda itseään humalaan asti, pari olutta riitti ja suurimmaksi osaksi ei edes niitä.
      Mieheni hymyili ja nauroi paljon, ei arvostellut muita, osasi pyytää anteeksi jos teki jotain väärin. Tsemppasi kavereitaan ja iloitsi muiden onnesta, oli täsmällinen ja tarkka ja myös erittäin siisti, asui omillaan, teki itse ruokansa ja pesi vaatteensa. Kutsui minut monesti syömään luokseen, eikä kokenut itselleen mitenkään häpeäksi tiskaamista eikä muitakaan kotitöitä.

      Haitaksi ei ollut, eikä ole vieläkään, peruskomea raamikas ulkonäkö, mutta luonne oli se joka ratkaisi. Kun sitten nuorena parina kävimme "sukuloimassa" hänen perheensä luona, ihastuksen lopulliseksi rakkaudeksi muutti hänen käytöksensä isovanhempiaan, siskonsa ja veljiensä lapsia kohtaan. Se ystävällisyys ja välittäminen millä hän läheisiään auttoi, millä taidolla mies sopeutui minun porukoitten joukkoon, oli luonteva ja mukava, antoi sellaisen kuvan, että hän on aidosti rakastava persoona, ei mikään feikkityyppi.

      Yhteistä eloa on takana jo 48 vuotta.
      On koettu sairauksia, on saateltu molempien isovanhemmat ja vanhemmat hautaan, on ollut työttömyyttä, on koettu yhden lapsemme vakava sairastuminen, on ollut tiukempia aikoja taloudellisesti, mutta rakkaus ja onni, ilo elämässämme on säilynyt.

      Mieheni on ollut juuri sellainen kuin mitä ensivaikutelma antoi ymmärtää, aidosti rakastava ja lämmin persoona, on ollut tukena ja turvana minulle ja monille muille. Yhä yhtä jämpti ja kunnollinen, iloinen ja positiivinen, rakastava isä, sen minkä lupaa hän pitää, minä, lapset ja nyt jo lapsenlapset ovat hänelle kaikki kaikessa. Toivon, tai oikeastaan tiedän :), että olen ollut hänelle hyvä kumppani myös.
      Rahalla on ollut sen verran merkitystä, että olemme molemmat samanlaisia rahan käyttäjiä. Velasta emme tykkää, yli varojemme emme elä, osaamme säästää silloin kun on pakko tai tarvetta, ostamme vain laatutavaraa, mutta emme kulje merkkien perässä.

      Voin sanoa, että olisin eronnut (ja niin hänkin minusta) jos olisi pettänyt, lyönyt, huoritellut, haukkunut tai vähätellyt, ollut ilkeä, alkoholisoitunut tai ollut muuten ikävä, koko ajan negatiivinen ja katkera.

      • hyvään.suuntaan.menee

        Siitä on aikaa 50 vuotta. Nykyään nainen valitsee ihan eri kriteereillä miehen, siinä ei kiltteys ja ystävällisyys auta. Näkeehän sen avioerotilastoista ja saa lukea iltapäivälehtien otsikoista.


      • harrasteporukanskoutsi
        hyvään.suuntaan.menee kirjoitti:

        Siitä on aikaa 50 vuotta. Nykyään nainen valitsee ihan eri kriteereillä miehen, siinä ei kiltteys ja ystävällisyys auta. Näkeehän sen avioerotilastoista ja saa lukea iltapäivälehtien otsikoista.

        Olen mukana harrastustoiminnassa jossa on paljon eri ikäisiä naisia. Harrastusporukan ikähaitari on 15 vuotiaasta - 50 vuotiaaseen. Vietämme monesti treenien tai pidemmän matsin jälkeen aikaa saunassa ja siellä lauteilla tulee porukalla juteltua kaikenlaista.

        Avioerotilastot kertovat enemmänkin tästä teknistyneesta ajastamme ja siihen liittyvistä haasteista kuin naisten muuttuneista kriteereistä. Monet miehet eivät hallitse enää oman aikansa käyttöä. Monill käytöstavat ovat mitä ovat, ei osata, kun ei ole tarvinnut opetella. Monilla on elämässään vain minä-minä-minä moodi päällä.

        Ennen vanhaan työaika oli säntillisesti määritetty ja töistä tultiin suoraan kotiin. Sitten alkoi vapaa-aika ja se vietettiin perheen ja ystävien kanssa. Tehtiin itse ruuat, tiskattiin ja siivottiin, pestiin pyykkiä ja hoidettin ne lapset, viikonloppuisin käytiin kylässä, pidettiin grillijuhlia ja sukuloitiin. Elettiin säännöllistä tehdastyöläisten/akateemisten rutiiniarkea, sen katkaisivat lomat ja nekin vietettiin yhdessä.

        Tänä päivänä monet ovat töissä 24/7/365, ei osata/haluta erottaa työtä ja vapaa-aikaa toisistaan. Aina vastataan työviesteihin ja puheluihin, ei olla kunnolla läsnä töissä eikä kotona. Ei istuta samassa ruokapöydässä oman perheen kesken syömässä kuin harvoin. Ei tehdä yhdessä kotitöitä, syödään eineksiä kertakäyttöpakkauksista. Ei eletä yhteistä arkea, kaikki menevät kuka minnekin ja sen ajan mitä ollaan kotona ollaan jokainen omalla laitteellaan. Kaikilla on kännykkä aina kädessä, ei koskaan kauempana kuin metrin päässä.

        Kyllä tänäkin päivänä nuoret naiset arvostavat miehessä hyvää luonnetta ja sitä, että mies kohtelee naista hyvin. Jos sellainen harvinaisuus on naisen kohdalle sattunut, että mies on avannut hänelle oven, siitä tulee kommenttia joka kerran, että vau, olipa kohtelias mies tänään.

        Tänä päivänä on unohdettu positiivisuus. Eletään niin kovasti raha ja tavarakeskeistä elämää, että unohdetaan nauttia ilmaisista, aineettomista asioista. Kuvitellaan että kaiken pitää olla kallista ja viimeisen päälle laitettua. Ei tarvitse, vähempikin riittäisi. Ei nähdä enää aamuvarhaisia auringon nousuja, ei herätetä toista kuuntelemaan keväällä mustarastaan tai satakielen laulua, ei osata viettää aikaa luonnossa yhdessä ihan vaan silleen hiljaa ollen ja kaksin. Tosin tähän totesi yksi nuorempi, että ei ikinä skutsiin, siellä ötökät syö elävältä, ehkä monet naisetkin ovat jo vieraantuneet luonnosta :).

        Moni eronnut kertoo, että läheisyys katosi, ei mennä enää yhdessä nukkumaan toinen jää koneelle tai tvn ääreen. Ei pidetä enää toista lähellä, ei suukotella, ei sanota olet rakas, ei anneta omaa aikaa puolisolle. Ei kosketeta spontaanisti. Kosketuksen voima on suuri. Kosketus antaa lämpöä ja luo turvallisuutta. Kun spontaani koskettaminen, halu pitää toista hyvänä jää parisuhteesta pois, katoaa myös puheyhteys, ei jakseta enää puhua tai sitten kaikki mitä sanotaan sanotaan hyvin ikävällä äänensävyllä.

        Monet sanovat, että heiltä meni "halut" kun toinen on ilkeä, ikävä, väheksyy tai moittii koko ajan kaikesta, narisee ja valittaa kaikesta, siis ei pelkästään parisuhteen sisäistä asioista vaan kaikesta. Ei ikävää ja vihaista ihmistä tee montaa kertaa mieli pitää hyvänä.

        Saunakeskusteluja vasten peilattuna, kyllä nuoremmatkin naiset arvostavat kiltteyttä ja ystävällisyyttä, sitä että parisuhteessa on koko ajan kunnioitusta, huolenpitoa ja toisen huomioimista päivittäin puolin ja toisin.


      • siinäpäseon
        harrasteporukanskoutsi kirjoitti:

        Olen mukana harrastustoiminnassa jossa on paljon eri ikäisiä naisia. Harrastusporukan ikähaitari on 15 vuotiaasta - 50 vuotiaaseen. Vietämme monesti treenien tai pidemmän matsin jälkeen aikaa saunassa ja siellä lauteilla tulee porukalla juteltua kaikenlaista.

        Avioerotilastot kertovat enemmänkin tästä teknistyneesta ajastamme ja siihen liittyvistä haasteista kuin naisten muuttuneista kriteereistä. Monet miehet eivät hallitse enää oman aikansa käyttöä. Monill käytöstavat ovat mitä ovat, ei osata, kun ei ole tarvinnut opetella. Monilla on elämässään vain minä-minä-minä moodi päällä.

        Ennen vanhaan työaika oli säntillisesti määritetty ja töistä tultiin suoraan kotiin. Sitten alkoi vapaa-aika ja se vietettiin perheen ja ystävien kanssa. Tehtiin itse ruuat, tiskattiin ja siivottiin, pestiin pyykkiä ja hoidettin ne lapset, viikonloppuisin käytiin kylässä, pidettiin grillijuhlia ja sukuloitiin. Elettiin säännöllistä tehdastyöläisten/akateemisten rutiiniarkea, sen katkaisivat lomat ja nekin vietettiin yhdessä.

        Tänä päivänä monet ovat töissä 24/7/365, ei osata/haluta erottaa työtä ja vapaa-aikaa toisistaan. Aina vastataan työviesteihin ja puheluihin, ei olla kunnolla läsnä töissä eikä kotona. Ei istuta samassa ruokapöydässä oman perheen kesken syömässä kuin harvoin. Ei tehdä yhdessä kotitöitä, syödään eineksiä kertakäyttöpakkauksista. Ei eletä yhteistä arkea, kaikki menevät kuka minnekin ja sen ajan mitä ollaan kotona ollaan jokainen omalla laitteellaan. Kaikilla on kännykkä aina kädessä, ei koskaan kauempana kuin metrin päässä.

        Kyllä tänäkin päivänä nuoret naiset arvostavat miehessä hyvää luonnetta ja sitä, että mies kohtelee naista hyvin. Jos sellainen harvinaisuus on naisen kohdalle sattunut, että mies on avannut hänelle oven, siitä tulee kommenttia joka kerran, että vau, olipa kohtelias mies tänään.

        Tänä päivänä on unohdettu positiivisuus. Eletään niin kovasti raha ja tavarakeskeistä elämää, että unohdetaan nauttia ilmaisista, aineettomista asioista. Kuvitellaan että kaiken pitää olla kallista ja viimeisen päälle laitettua. Ei tarvitse, vähempikin riittäisi. Ei nähdä enää aamuvarhaisia auringon nousuja, ei herätetä toista kuuntelemaan keväällä mustarastaan tai satakielen laulua, ei osata viettää aikaa luonnossa yhdessä ihan vaan silleen hiljaa ollen ja kaksin. Tosin tähän totesi yksi nuorempi, että ei ikinä skutsiin, siellä ötökät syö elävältä, ehkä monet naisetkin ovat jo vieraantuneet luonnosta :).

        Moni eronnut kertoo, että läheisyys katosi, ei mennä enää yhdessä nukkumaan toinen jää koneelle tai tvn ääreen. Ei pidetä enää toista lähellä, ei suukotella, ei sanota olet rakas, ei anneta omaa aikaa puolisolle. Ei kosketeta spontaanisti. Kosketuksen voima on suuri. Kosketus antaa lämpöä ja luo turvallisuutta. Kun spontaani koskettaminen, halu pitää toista hyvänä jää parisuhteesta pois, katoaa myös puheyhteys, ei jakseta enää puhua tai sitten kaikki mitä sanotaan sanotaan hyvin ikävällä äänensävyllä.

        Monet sanovat, että heiltä meni "halut" kun toinen on ilkeä, ikävä, väheksyy tai moittii koko ajan kaikesta, narisee ja valittaa kaikesta, siis ei pelkästään parisuhteen sisäistä asioista vaan kaikesta. Ei ikävää ja vihaista ihmistä tee montaa kertaa mieli pitää hyvänä.

        Saunakeskusteluja vasten peilattuna, kyllä nuoremmatkin naiset arvostavat kiltteyttä ja ystävällisyyttä, sitä että parisuhteessa on koko ajan kunnioitusta, huolenpitoa ja toisen huomioimista päivittäin puolin ja toisin.

        "kyllä nuoremmatkin naiset arvostavat kiltteyttä ja ystävällisyyttä, sitä että parisuhteessa on koko ajan kunnioitusta, huolenpitoa ja toisen huomioimista päivittäin puolin ja toisin."

        Kyllä varmaan arvostavat .....puheissaan, niin tekee lähes jokainen. Mutta todellinen ongelma onkin, etteivät ns.kauniit arvostuspuheet yms. sanahelinä tätänykyä enää konkretisoidu teoiksi.

        Ei nähdäkseni tarvita paljoa mielikuvitusta, kun katsoo ympärilleen ja näkee etteivät miehet ja naiset enää kohtaa toisiaan "lihallisesti" lainkaan siinä määrin kuin ennen. Uskoakseni kyse on paljon syvemmästä muutoksesta ihmisyhteisöissä, kuin mitä luulemmekaan. Eikä kauaa tarvitse luulla mitään, kun väkemme vähenee ja vanhenee kiihtyvää vauhtia.


      • TotuusSattuuQC
        siinäpäseon kirjoitti:

        "kyllä nuoremmatkin naiset arvostavat kiltteyttä ja ystävällisyyttä, sitä että parisuhteessa on koko ajan kunnioitusta, huolenpitoa ja toisen huomioimista päivittäin puolin ja toisin."

        Kyllä varmaan arvostavat .....puheissaan, niin tekee lähes jokainen. Mutta todellinen ongelma onkin, etteivät ns.kauniit arvostuspuheet yms. sanahelinä tätänykyä enää konkretisoidu teoiksi.

        Ei nähdäkseni tarvita paljoa mielikuvitusta, kun katsoo ympärilleen ja näkee etteivät miehet ja naiset enää kohtaa toisiaan "lihallisesti" lainkaan siinä määrin kuin ennen. Uskoakseni kyse on paljon syvemmästä muutoksesta ihmisyhteisöissä, kuin mitä luulemmekaan. Eikä kauaa tarvitse luulla mitään, kun väkemme vähenee ja vanhenee kiihtyvää vauhtia.

        "Kyllä varmaan arvostavat .....puheissaan, niin tekee lähes jokainen. Mutta todellinen ongelma onkin, etteivät ns.kauniit arvostuspuheet yms. sanahelinä tätänykyä enää konkretisoidu teoiksi."

        Tuo pätee varmaan osaan naisista mutta ei läheskään kaikkiin. Kyllä edelleen on varsin suuri joukko naisia jotka ottavat miehekseen juuri sen kiltin kunnollisen ja ihan tavallisen miehen. Oma 30-kymppinen ystävä- ja tuttavapiirini on täynnä ihan tavallisia pariskuntia eikä oikeastaan yhtään jossa mies olisi otettu ulkonäön tai lompakon perusteella.


      • siinäpäseon
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "Kyllä varmaan arvostavat .....puheissaan, niin tekee lähes jokainen. Mutta todellinen ongelma onkin, etteivät ns.kauniit arvostuspuheet yms. sanahelinä tätänykyä enää konkretisoidu teoiksi."

        Tuo pätee varmaan osaan naisista mutta ei läheskään kaikkiin. Kyllä edelleen on varsin suuri joukko naisia jotka ottavat miehekseen juuri sen kiltin kunnollisen ja ihan tavallisen miehen. Oma 30-kymppinen ystävä- ja tuttavapiirini on täynnä ihan tavallisia pariskuntia eikä oikeastaan yhtään jossa mies olisi otettu ulkonäön tai lompakon perusteella.

        "Kyllä edelleen on varsin suuri joukko naisia jotka ottavat miehekseen juuri sen kiltin kunnollisen ja ihan tavallisen miehen."

        Kyllä varmaa. Ei juuri kukaan halua mitään ns. naistenhakkaajaa yms. tapausta.

        Mutta entistä harvempi haluaa enää sitä ns. kunnollista miestäkään, koska eivät halua miestä ensinkään, kuin ehkä puheissaan ja mielikuvissaan. Tähän suuntaan asiat menevät lähes kaikissa ns. kehittyneissä yhteiskunnissa, muistaakseni japani aivan etunenässä.

        Turhautuneet miehet keksivät jos jonkinlaisia "pelimies" selityksiä vallitsevaan asiantilaan, mutta mielestäni kyse on ilmiöstä, josta emme tiedä paljoakaan, mutta joka aivan selvästi on olemassa.


      • TotuusSattuuQC
        siinäpäseon kirjoitti:

        "Kyllä edelleen on varsin suuri joukko naisia jotka ottavat miehekseen juuri sen kiltin kunnollisen ja ihan tavallisen miehen."

        Kyllä varmaa. Ei juuri kukaan halua mitään ns. naistenhakkaajaa yms. tapausta.

        Mutta entistä harvempi haluaa enää sitä ns. kunnollista miestäkään, koska eivät halua miestä ensinkään, kuin ehkä puheissaan ja mielikuvissaan. Tähän suuntaan asiat menevät lähes kaikissa ns. kehittyneissä yhteiskunnissa, muistaakseni japani aivan etunenässä.

        Turhautuneet miehet keksivät jos jonkinlaisia "pelimies" selityksiä vallitsevaan asiantilaan, mutta mielestäni kyse on ilmiöstä, josta emme tiedä paljoakaan, mutta joka aivan selvästi on olemassa.

        "Mutta entistä harvempi haluaa enää sitä ns. kunnollista miestäkään, koska eivät halua miestä ensinkään, kuin ehkä puheissaan ja mielikuvissaan."

        Toisaalta voi myös miettiä että halusiko aikaisemminkaan ihan niin moni mutta otti kuitenkin miehen ihan ympäristön paineen ja odotusten takia? Ja kun nykyään ei enää ole mitenkään pakollista olla parisuhteessa elääkseen täyttä elämää niin sitten se ihan todellinen "miehen tarve" (tai paremminkin sen vähyys) on nyt vasta tullut esiin.


    • Treu

      No, itsellä ne henkiset avut on merkannut aina, nuorempana myös ulkonäkö.

      Kun lopulta sitten viimeisen kriteerin hautasin kokonaan ja katselin friendzonelle, niin tajusin, että siellähän se unelmien mies on aina ollut, pyytteettömästi kaverina tukemassa toista kymmentä vuotta. Ainut mikä harmittaa on, etten tajunnut tuota aiemmin, olisi sydänsuruilta vältytty.

    • Normaali hyväkäytöksinen mies :)
      En ainakaan itse haluaisi et mies rupeaa maksamaan kaiken ja naisen ei tarvi.
      Yms.

    • Eimuutajakoa

      Sen suustahan parisuhdevainot puhkeaakin.

    • Tiivistettynä

      Ihmisyys eli inhimillisyys.

    • Riili

      Minäkin olen niitä naisia, jotka tahtovat kiltin ja kunnollisen miehen. Sanonta "naiset haluavat miehen, tytöt rentun!" pätee siis kohdallani.

      KIltteys ei ole sama kuin tahdottomuus, joka ominaisuus selkärangattomuuden lisäksi, löytyy enemmänkin niistä jännämiehistä, joista keskenkasvuiset haaveilevat.

      Arvostan miehessä myös urheilullisuutta, älykkyyttä ja itsekunnioitusta (joka poikii toisten kunnioituksen) sekä tervettä itsetuntoa.

      Raha tai paksu lompakko ei ole tärkeä; käytännössä tämä näkyy usein ja hyvin monella on tiedossa se, ettei rahan paljous ole edellytys onnellisuudelle tai hyvälle parisuhteelle. Saa toki väittää vastaan, ja mikäs siinä jos joku haluaa ensisijaisesti rikkaan miehen, se on hänen valintansa.

    • mukanajotainjohdatusta

      Olin lähes kolmekymppinen kun isäni menehtyi. Se oli minulle kova paikka. Hautajaisten jälkeisellä viikolla olin työreissulla kokonaan toisella puolella Suomea, istuin yksin ruokaravintolassa lounaalla, ei maistunut, itketti.
      Viereisessä pöydässä söi iso porukka työmiehiä. Ykskaks sieltä nousi vanhempi isokokoinen mies, tuli luokseni ja sanoi, että anteeksi älä loukkaannu mutta saanko halata sinua ja levitti kätensä levälleen. Kyyneleet ryöpsähtivät poskilleni, menin hänen syliinsä, hän halasi pitkään, taputti selkään kuin pientä lasta, pyyhki kyyneleeni ja sanoi, ei hätää, kaikki on hyvin, kaikki järjestyy. Kiitin ja sanoin, että olet ihana ihminen, kyllä tämä tästä. Hän halasi vielä kerran ja sanoi hyvä ja silitti tukkaani.
      Siinä tilanteessa ei ollut mitään seksististä. Uskon että se oli johdatusta, rakkaan isäni viesti minulle tämän tuntemattoman miehen kautta.

      Siinä oli kaikki mitä miehessä pitää olla, ymmärrystä, kyky nähdä millainen mieliala toisella on, kyky lohduttaa pelkällä halauksella, voimaa, siinä oli mukana sellaista isoa rakkautta mitä ei sanoin voi selittää, varmuutta ja lujaa uskoa tulevaisuuteen, uskoa, että kaikki järjestyy.
      2 vuotta tuon tapahtuman jälkeen löysin sen oikean, hänessä on kaikki nämä ominaisuudet ja päivä päivältä rakastan miestäni enemmän ja enemmän.

    • Jopspaxpox

      Rehellisyyttä ja yhdessäoloa.

    • outoa_meininkiä

      Raha ratkaisee.

      Olin kerran treffeillä, kun olin juuri työttömäksi jäänyt. Kun asiasta tuli puhetta, niin nainen muuttui suorastaan halveksivan näköiseksi. Ei nähty uudestaan.

      Sitten perustin yrityksen työttömänä ollessani ja treffeillä jälleen tuli erään naisen kanssa asiasta puhetta. Olin hänen mielestään kuin sankari ikään.

      En tosin tiedä, miten suhtautuisivat nyt treffeillä, koska olen taas toimeton. Nyt kuitenkin on se firma myyty ja tili pullottaa työn tuloksista.

      • eikunnioitusta

        Naisia kiinnostaa aina RAHA. Isäni erottuaan löysi uuden naisen, ei mennyt kauaa kun nainen sanoi että ompa hyvä että löysi mihen jolla on omaisuutta ja rahaa, siinä mulla elättäjä. Naiset pitää monet selvänä että mies elättää.


      • NäinMeilläkin
        eikunnioitusta kirjoitti:

        Naisia kiinnostaa aina RAHA. Isäni erottuaan löysi uuden naisen, ei mennyt kauaa kun nainen sanoi että ompa hyvä että löysi mihen jolla on omaisuutta ja rahaa, siinä mulla elättäjä. Naiset pitää monet selvänä että mies elättää.

        Vanhemmassa sukupolvessa noin on ehkä odotettu mutta asia on kyllä muuttunut aika lailla. Elättäjästä haaveilee enää se pieni bimbojen WT-naisten joukko joilla ei ole omaa halua tehdä töitä vaan istua kotona irtoripsiä laittamassa. Muut nuoremmat naiset ovat nykyään miehiä koulutetumpia ja monessa perheessä jo ansaitsevatkin miestään enemmän.


    • mittatikku

      Miehen Mitta:

      -Korkea moraali (työ-, omaan käytökseen liityvä-, yhteiskuntan liityvä moraali)
      -Eteenpäin menemisen halu. Tarkoitaa että jatkuvasti haluaa oppia uutta, kehittää itseään niin henkilökohtaisessa kuin ammattiin liittyvissä asioissa.
      -Rehellisyys, no tuo on korkean moraalin yksi osa.
      -Muiden kunnioittaminen ja arvostaminen.
      -Ei missään tapauksessa ole ikä-, uskonto- ihon väri- tai sukupuolirasisti.
      -Haluaa olla ja on ajan tasalla maailman tapahtumista. siis ei nurkkaan jumittunut mistään välittämätön ihminen.
      -Toimii itsensä ja yhteiskunnan hyväksi auttamalla missä vain voi.
      - Ei tarvitse alkoholia eikä huumeita iloitakseen Luojan lahjoittamista päivistä ja kykenee tajuamaan ajan arvokkuuden ja kuinka parhaiten sen käyttää
      -Vastoinkäymisien vastaantullessa käsittelee ne pois välittomästi päiväjärjestyksestä , ellei omat voimat riitä, tajuaa etsiä parhaan mahdollisen ulkopuolisen avun. Eikä jää jauhamaan samaa pahaa tapahtunutta asiaa päiviksi-viikoiksi- vuosikausiksi.

      • TotuusSattuuQC

        "-Eteenpäin menemisen halu. Tarkoitaa että jatkuvasti haluaa oppia uutta, kehittää itseään niin henkilökohtaisessa kuin ammattiin liittyvissä asioissa."

        Tämä on hyvä ominaisuus niin kauan kun se pysyy sopivissa rajoissa. Valitetttavasti osa hyvin eteenpäinmenevistä ihmisistä menee melko helposti eteenpäin myös parisuhteista eli etsii uutta ja parempaa myös sillä rintamalla. Heillä eteenpäinajava voima voi olla taipumus kyllästyä helposti ja tämä voi koskea myös parisuhteita.
        Parisuhteen kannalta tietynlainen taipumus "jämähtää" on myös positiivinen asia, ei vain negatiivinen. Varsinkin naisilla on usein taipumus kuvitella että voi löytää miehen jossa kaikki ominaisuudet ovat täydellisessä balanssissa ja jokainen aiheuttaa vain hyviä tuloksia. Oikeassa elämässä ei näin kuitenkaan useimmiten ole ja monet sinänsä hyvät ominaisuudet voivat aiheuttaa myös huonompia vaikutuksia.


      • mittatikku

        Ihmiset, niin miehet kuin naisetkin, yleensä hakevat kumppanikseen samoja ominaisuuksia arvostavia. Onhan heillä (henkisesti) paljon annettavaa toisilleen, kehittyy aiheita joista keskustella, saada toiselta ideoita ja jakaa omiaan.

        Jatkuvasti partneria vaihtavat kuuluvat omaan luokkaansa. Heille tietysti aina löytyy seuralaisia jotka tajuavat olevansa vain kertakäyttöpartnereita.
        Tuo on erittäin alentavaa partnereita kohtaan. Se kertoo kertakayttäjien huonosta moraalista: siinä ei kunnioiteta toista ihmistä lainkaan. "Uhreiksi" joutuneet saavat syyttää osittain itseään.
        Tuon moraalittomuuden osa tulee melko nopeasti esille tutustuessa toiseen.

        Kumpi tahaansa partneri kuvittelee ja hahmottaa toisen juuri sellaiseksi kuin hän itse haluaa,
        tekee tahallaan virheen huomioimatta tosiasioita jotka todistavatkin toisen aivan erilaiseksi.

        "Pata kantensa valitsee" pitää niin paikkansa! Eihän kuumaa valurautapadan kantta laiteta muovi astian kanneksi!


      • Riiiiiiii

        Mitä jos elämä on niin hyvää, että ei ole pakonomaista eteenpäin menemisen halua? En ymmärrä tuota. Eihän kukaan voi mennä taaksepäinkään, ja elämä menee kuitenkin eteenpäin. Henkilökohtaiseen elämään ei voi aina vaikuttaa eivätkä kaikki halua edetä urallaan, eivätkä edes voi.


      • mittatikku
        Riiiiiiii kirjoitti:

        Mitä jos elämä on niin hyvää, että ei ole pakonomaista eteenpäin menemisen halua? En ymmärrä tuota. Eihän kukaan voi mennä taaksepäinkään, ja elämä menee kuitenkin eteenpäin. Henkilökohtaiseen elämään ei voi aina vaikuttaa eivätkä kaikki halua edetä urallaan, eivätkä edes voi.

        Eteenpäin menemisen halu ei koskaan ole pakonomaista!

        Tiedon hankinta ja uuden oppiminen on niin omakohtainen ominaisuus ettei tuota rikkautta millään edes halua poistaa!
        Koskaan, ei koskaan kukaan tiedä liikaa. Päin vastoin, mitä enemmän oppii ja tietää, sitä selvemmin huomaa kunka paljon on opittavaa. Kaikilta aloilta: tiede, taide, ihmisten välinen kanssakäynti, kulttuurit jne. jne. jne.

        Tuo on juuri sitä mikä kohottaa ihmisen ylemmälle tasolle henkisesti. Kuka tahaansa voi saada “ hyvän elämän”, jos sillä tarkoitetaan vain uppoutumalla mammonaan. Maallisen mammonan: (paksu rahapussi ) hankkimiseen ei kovin paljon tarvita.


    • tässätoivelistani

      Tässä miehen mitta:
      Katsoo silmiin, on rehellinen, osaa käyttäytyä kaikkia ihmisiä kohtaan kauniisti eli on kohtelias eikä heittele typerää juttua muista ihmisistä edes kahden kesken ollen. Vaikka mies luonteeltaan täyttäisi kaikki alla olevat kriteerit ja olisi ulkonäöltään minkälainen taivaan lahja tahansa, mutta jos hän ei uskalla tai pysty katsomaan minua suoraan silmiin tilanteessa kuin tilanteessa, mies putoaa pois. En pysty luomaan edes ystävyyssuhdetta pälyilevän tyypin kanssa.

      Hymyilee, on positiivinen ja luontevasti avoin ja ystävällinen. Jatkuvasti valittavaa, negatiivista tyyppiä en jaksa pitkään, siinä menee oma mieliala pikkuhiljaa alaspäin. Kun toinen valittaa päivästä toiseen, minunkin mieliala harmaantuu, iskee alakulo elämään ja se ei ole yhtään kivaa. Nimimerkillä kokemusta on.

      Pituus; mieluummin pitkä kun olen itse keskivertonaista pidempi ja tykkään käyttää korkokenkiä, niin siinäpä se, on kiva katsoa miestä ylöspäin tai olla edes samalla tasolla kun suudellaan.

      Kroppa: Mielellään normaalipainoinen, ylitreenatuista lihaksista en tykkää, enkä myöskään himotreenaajista joiden on pakko olla salilla 6-7 päivänä viikossa enkä sellaisista joille ulkonäkö on kaikki kaikessa. Mies joka laittaa itseään kauemmin kuin minä on aika rasittava. Itse olen valmis lähtöön minne tahansa 30 minuutissa ja siinä ajassa ehdin käydä suihkussa, laittaa hiukset, meikata, pukea vaatteet ja lakata kynnet. En jaksa odotella ketään, jos sovitaan että lähdetään klo 10, silloin me lähdetään klo 10.

      Parasta miehen ulkonäössä on ns. työssä hankitut lihakset. Tykkään enemmän ruumiillista työtä tekevästä, kädentaitoja omaavasta miehestä kuin "älykkökaupunkilaisesta". On mukavaa tehdä yhdessä konkreettisia hommia kuten remontoida, rakentaa huonekaluja, hoitaa puutarhaa :) tällä tarkoitan lumitöitä ja kasvien hoitoa omakotitalon pihalla. Kalassa käyminen on kivaa, marjojen poimiminen on hauskaa, keväthangilla kulkeminen pienellä pakkasella aamuauringossa on maailman parasta. Hiihtäminen, luistelu, potkurilla potkuttelu, fillarilla ajo, veneily kaikki mitä parhainta ajanvietettä ja kaupungissa parasta on käydä esim. juoksulenkillä yhdessä aamulla varhain tai illalla auringon laskiessa.

      Miehen pitää olla hyvällä tavalla itsekäs, osata sanoa ei oikeassa kohdassa. En tykkää uraohjuksista, en kilpailuhenkisistä joiden on oltava aina paras, mutta en myöskään sellaisista miehistä jotka uhraavat kaiken vapaa-aikansa auttaakseen muita. Miehen pitää tietää oman jaksamisen rajat, kyetä ottamaan aikaa myös itselleen.

      Raha; tienaan keskivertosuomalaista hieman enemmän vuosittain en tarvitse miestä elättäjäksi. Minulla on omalla työllä hankittu velaton omistusasunto ja jonkun verran maata sen ympärillä ja on myös pieni velaton kaksio keskisuuressa kaupungissa. Säästän eläkepäiviin, remontteihin, ulkomaanmatkoihin, pahan päivän varalle. Oma moottoripyörä olisi kiva, ehkä sitten kun rempat on tehty. Rahan käytössä miehen pitää olla samanlainen kuin minä, osaa säästää ja olla ilman jos hankintaan ei ole sillä hetkellä varaa. Eli maalaisjärki pitää olla, ei osteta turhaa, ei velkaannuta, mutta kun/jos ostetaan niin ostetaan kerralla kunnollista eikä mitään halpakrääsää.

      Alkoholi: tämä on paha. Itse olen absolutisti, minulla ei ole mitään eettistä eikä alkoholistiperhe taustaa. Kerran pari vuodessa umpikännissä saa olla se on ok, en siitä hernettä nenukkaan vedä, mutta ei joka kuukausi. En tykkää päivittäisestä oluen/siiderin/viinin kittaamisesta. En tykkää olla vieraana viina edellä juhlissa enkä jaksa humalaisia ihmisiä ja tämä näkyy aika herkästi minulla naamasta, sori kaikki ystävät ja tutut. Tässä suhteessa olen jotenkin pieleen kasvanut. Tämä on ollut monelle miehelle kynnyskysymys ja tämän takia olen joutunut kerran jätetyksi. Olen yrittänyt joustaa ja muuttua, mutta aika huonolla menestyksellä, joten vähällä alkoholilla pärjäävä olisi minulle se paras kumppani. Saisin hieman siedätyshoitoa, mutta ei liikaa niin että alkaa kumpaakin ärsyttämään :).

      Tupakointi, nuuska, sähkötupakka; ei ei ja vielä kerran ei. Sori, noissa ei ole mitään järkeä, ei niin kerrassaan mitään, joten ei.

      Seksi: ilman en missään tapauksessa haluaisi olla, tämä on ollut isoin ongelma näin yksin ollessa, seksiä päivittäin olisi erittäin ok.

      Lapset: en tiedä, en ole päättänyt suuntaan enkä toiseen, ei tikitä mikään kello, eikä tunnu siltä että olisi pakko olla. Riippuu siitä haluaako kumppani. Tykkään ystävien ja sisarusteni lapsista kyllä. Sen voin sanoa, että en näe itseäni ison perheen äitinä, mutta ehkä jos ei tarvitsisi itse niitä lapsia synnyttää, niin mikä ettei, jos tarjolla olisi ihania valmiita lapsia :).

      Siinäpä se millaista miestä minä toivon kumppanikseni. Eipä ole vielä tullut vastaan sitä ainoaa oikeaa, tosin en ole kovin kiivaasti etsinytkään.

      • Eimitäänpaheita

        Sinä jäät vanhaksipiiaksi.


      • tässätoivelistani
        Eimitäänpaheita kirjoitti:

        Sinä jäät vanhaksipiiaksi.

        Ehkä, mutta eipä tämä elämä näin yksinkään ole kamalaa ollut :).
        Onneksi on hyviä ystäviä.


      • sinkkunavaan

        Juu, parempi olla sinkkuna vain. Taas tuli ihan mahdoton lista vaatimuksia. Tuollaisia ne naiset on, joten olen sinkkuna onnellinen ja vapaa. Vai oliko se toisinpäin parempi?


      • pitkänäeihaluapätkää
        sinkkunavaan kirjoitti:

        Juu, parempi olla sinkkuna vain. Taas tuli ihan mahdoton lista vaatimuksia. Tuollaisia ne naiset on, joten olen sinkkuna onnellinen ja vapaa. Vai oliko se toisinpäin parempi?

        Eihän tuo niin kamala lista ollut.
        Periaatteessa toivelistaajalle kelpaa kuka tahansa pitkä ja hoikka duunarimies, siis sellainen joka käy töissä, kunhan ei ole narisija eikä juoppo.

        Raitis tai vähän alkoholia nauttiva, rehellinen, silmiin katsova, positiivinen ja iloinen, liikunnallinen pitkä ja normaalipainoinen ulkoilmaihminen joka tykkää tehdä käsillään asioita. Sai olla lapsia, mutta jos ei ole eikä haluakaan niin ei sekään haitannut. Ei tuo nyt kauhean paljon ole vaadittu. Tietysti tuo päivittäinen seksi voi olla monelle miehelle ongelma.


    • Jotakuikinnoi

      Läheisyyttä, seksiä, romantiikkaa, ystävyyttä, kumppanuutta, kunnioitusts, yhteistä tekemistä, arjen jakamista, hellyyttä, läsnäoloa, rehellisyyttä, avoimuutta, keskustelua kaikesta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      67
      2914
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      412
      2812
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      99
      2247
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      87
      2014
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1904
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1834
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1830
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      151
      1785
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1602
    Aihe