Kuulostan pinnalliselta, mutta ei mahda mitään. Kiinnostuin yhdestä miehestä, mutta en vielä siinä vaiheessa tiennyt että hän puhuu häiritsevän vahvalla Pohjois-Savon murteella... Puhukaa mut nyt ympäri tästä etten hylkää hyvää (?) miestä tuon takia :(
Miehen savon murre häiritsee
hjhjhj
29413
1Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- KORPIGYMI KONKURSIIN!Miten tämä kaikentietävä jumppatyttö saa kaikki puulaakinsa konkurssiin? Kovaa meteliä piti ja Kuusamoa myöten kävi hämmentämässä, mutta lähtöpassit antoi Kuusamolaiset. Tyhjät tynnyrit kolisoo..sanottiin ennen vanhaan.…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Harmittaa vain todetaEttä elämä on ajanut meidän ohi. Se on totuus. Me oltaisiin oltu hyvä pari nuorempana, mutta ei enää. Olen liian vanha. Naiselta.
Vastaukset 29
Vanhimmat
Voe tokkiisi, taejat olla kovin pinnallinen ihminen, tae sitten oot muihen vietävissä miltä ihmisen pitää näättee ja kuuluva.
Tosi asiassa elämä pitää ottaa huumorilla, ja tehdä murteesta sitova tekijä, yhteiselle taipaleelle. Et arvaakkaan, kuinka se piristää joskus tiukan paikan tullen, kun savoksi lausuu elämän totuuksia.
Ei kukaan halua sellaista, et ole yksin. kannattaa jättää
Stadilaiset jo vähemmistö omassa kaupungissaan.
Kuulee pelkkää irakin ja somalian
murretta.
Tsadi vs. stadi
Kehasko se neitiä haaskannäköseksi?
no jos et tykkää savon murteesta niin älä sitten seurustele savolaisen kanssa. Ei kannata tutustua jos ei ole aidosti kiinnostunut.
Kiänny haaska naene
Laetoin par er kertoo piikoo persiiseen.
Jos tuollaisesta lauseesta ei nainen kostu, niin ei sitten mistään.
2️⃣r *3,1415k/cc
Noo...voisit miettiä mistä se johtuu.. Ihan issesses.
Vai oisko tekosyy..
Ymmärrän kyllä että pelkän viestittelyn jälkeen voi olla kulttuurishokki. Savon murre on ihan kamalan kuulosta, mutta siihen tottuu aikanaan.
No mitteepä ite huastelet?
Ei vissii tainnu satakuntalaiselta onnistua savon väärentäminen...Ei siinä murteessa vikaa ole mutta savolaine ja satakuntalainen ei vaan muuten käy yhteen.
Työpaikalla tosin on yks (kauniille naiselle varattu) savolainen ja saatan jopa hieman, kröhöm, "innostua" kun kuulen sen puhuvan...Tosin se kyllä puhuu ns. yleiskieltä mutta kyllä se Savo siellä taustalla väijyy.
Niin ettei murre miestä pahenna jos ei mies murretta.
Savolainen mies on ylivoimainen petipuuhissa ja onpa tehty tieteellinen tutkimuskin savolaismiesten siittiötuotannon tehokkuudesta verrattuna muihin heimoihin jotka ovat savolaisiin verrattuna lähinnä tuhkamunia.
Monella Suomea kiertävällä savolaisella komennusmiehellä onkin siitettyjä lapsia jopa kymmeniä.
Savolainen esileikki: ”Kiännyhän...”
En pysty edes kuvittelemaan sitä hellää hetkeä jolloin mies puhuu mulle Savon murteella :D
Odotahan vaan, se tarttuu. Kohta haastelet savolaisittain kilpaa ukkosi kanssa.
Lohdutuksen sanoina, siihen tottuu! Kuuntelet tarpeeksi niin et enää huomaakaan.
Voi varautua siihenkin, että jos mies puhuu savoa, niin sitä puhuu myös hänen koko sukunsa. Isät, äidit, siskot, veljet, mummot, vaarit, sedät, enot, siskonmiehet, veljenvaimot, kummit, kummin kaimat, koulukaverit, armeijakaverit, metästysseuran porukka... Eikä tässä kaikki. Kissat, koirat...
Ja puhuvat vielä vahvemmalla murteella.
Taltintittii sannoo jotta ”titipä hyvinnii ja tyy” tiällä muute...
mä RAKASTAN savonmurretta ja RAKASTAN kuunnella kun mun rakas puhuu =)
No voe tokkiisa, elä nyt lupsakko ukonrutjaketta jätä tuollalaella ku nallija kallijolle, helevettilääne!
Kuules nytte. Myö ei olla iha hyviä kaekki, mutta sen vuan sanon jotta eepä ou kyllä parempiakkaa! 😂
Ei tosiaan kannata seurustella savolaisen kanssa jos et tykkää savon murteesta
Ei se nimittäin mene oikein että yrittää alkaa muuttaa ihmistä
jos hän on savolainen silloin hän on savolainen
Kopijjoetu netistä:
"Elämänohjeita
(Olavi Rytkönen)
Liian paljon hyvvee on ihanoo.
Anna kaekkes, vua elä periks.
Kompastelu voep estee kuatumisen.
Joka ihteesä luottaa, se kykysä tuploo.
Elämän tarkotus on murheen karkotus.
Naara itelles ennen ku muut kerkijää.
Ikkee tulloo, vuan vanahaks ee tarvihe tulla.
Huominen on monesti viikon kiireisin päevä.
Jos mieles tyhjenöö, elä unneuta katkasta iäntä.
Lukemalla ee uimaan opi, vetteen se on mäntävä.
Ne tekköö, jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo.
Murheen kantaa yksinnii, vuan illoon pittää olla kaks.
Misteepä sen tietää mihinkä pystyy ennen ku kokkeiloo.
Turha hättäely ja voohoilu on mieljkuvituksen viärinkäättöö.
Koppoo kiinni tästä päevästä -- huomisessa on omat kahvasa.
Et ossoo naatiskella jootilaesuuvesta, jos siulla ee oo paljo töetä.
Monesti voettajat on hävinneitä, jotka piätti koettoo kerran vielä.
Rahalla et voe ostoo ystäviä, mutta suatpahan tasokkaeta vihollisia.
Leoka pystyyn ku tulloo kova paekka -- pyssyypähän aenae suu kiinni.
Kaks syytä olla tekemättä mittään:
- Oot yrittännä ennenkii.
- Et oo ennenkään yrittännä sitä.
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin!"
Justhiisa noin. Ei kait murtehissa mittään vikkaa oo?
Tällainenkin on näköjään joskus ollut
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000000701858.html
julkaistu vuonna 2014.
Ja mä ainakin katsoin aikanaan Poliisit-sarjassa lupsakoita Kuopion poliiseja ja hauskaa riitti. :D
Pidän kaikista idän murteista, samoin pohojalaasesta ja lappilaisesta puheesta.
Varsinais-Suomen kanssa on vähän ongelmia, missä hyöt katkoo sanat lyhheiks.
Mitä murretta sinä puhut? Mitä mies sanoo sinun murteesta?
Oon asunut eri paikoissa Suomessa, joten voisi kait sanoa että puhun nykyään aika yleiskieltä.
Olen muuten asunut Savossa aika pitkään. Ehkä mulle tulee tuon miehen murteesta jotain assosiaatioita :D