hevi taas muodissa ?

bloody.mary

mietin vaan kun huomaa että hevin, ja metallin ylipäänsä, suosio on nousussa että mitä mieltä hevarit sitten itse on siitä että nykyään yhä useammat hevariksi itseään kutsuvat ?

vaatemuodissakin tuntuu olevan paljon sellaista mikä oli ennen vain hevikansan käytössä.

mutta onhan se vähän hölmöä että useat hevarit pilkkaavat vaikkapa hoppareita mutta sitten kun hevi tulee suositummaksi ja kuuntelijoita tulee lisää halutaan että nämä ns. teinihevarit "suksisivat vittuun".

haluaako hevarit itse että metallimusiikki pysyisi vain pienen piirin suosiossa ja sillä saisivat itse ehkäpä enemmän huomiota vai mistä on kyse ?

ymmärtääköhän kukaan nyt jutun ideaa edes.. yrittäkää.

45

3487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaamosMaster

Kyllähän se suosion nousu saattaa joitakin häiritä. Itselleni on ihan sama mitä muut kuuntelee tai miten pukeutuu. tuo hevin suosion nousu saattaisi saada myös radiot soittamaan sitä. Toivottavasti. Minä kuuntelen heviä koska se on parasta. En koska muutkin kuuntelee. Ehkä hieman vituttaa semmoinen että kuunnellaan himiä ja ollaan niin "tr00" hevareita. ja sitten että Negative fanit sanoo kuuntelevansa heviä.

• Metabolica666

meikä on aika pitkälti samaa mieltä...

• Hevijätkä
        Metabolica666 kirjoitti:

meikä on aika pitkälti samaa mieltä...

Olette lukeneet ajatukseni ja kirjoittaneet ne vielä tänne.Eli samaa mieltä ollaan.

• thegodofallmortal

onhan se hienoa että hevi on suosittua, mutta se on vähän perseestä että tyypit kuuntelee sitä heviä vaan muodin/muodon vuoksi. Tai sen takia että haluavat erottua joukosta..

enkä minä ainakaan hae mitään huomiota tällä "hevaruudellani"..lukiossani itseni lisäksi ehkä kourallinen ihmisiä pukeutuu "hevarin" tavoin..joten en sinänsäkään herätä huomiota.

sen vielä sanon,että kun itse teen musiikkia. niin jos saan aikanaan sitä ihan levytettyä, niin en kyllä halua että kukaan ostaa sitä muodin vuoksi. onhan se vittumaista vääntää vuositolkulla biisejä ja lyriikoita...hikoilla studiossa verta ja siemennesteitä..ja sitten joku ostaa sen minun levyn vain sen takia kun kaveriki kuuntelee..tai jtn vastaavaa...

• JKK

Että trendi on vasta ottamassa vauhtia ja se todellinen huippu on vasta tulossa, mutta kyllähän näitä merkkejä on.

Minua ei asia oikeastaan häiritse, minua ainoastaan häiritsee se että useimmilla uusilla metallin kuuntelijoilla ei ole mitään kunnioitusta vanhempia bändejä kohtaan vaan niitä kutsutaan sukkahoususankariheviksi tai joksikin muuksi typeräksi.. se myös näkyy tuskassa ja vuosi vuodelta siellä on minulle vähemmän syitä mennä, olisi se herkkua kun joskus pääsisi Wackeniin, Bang your headiin tai Eartshakeriin mutta budjetti on vähän mitä on. Siis jokaiselle jotain tietysti, mutta minun mielestäni serkkuni asenne "kaikki jossa on korkeat vokaalit on kaupallista paskaa" on hieeman naurettava, mutta kyllä se siitä kun antaa ihmisen vähän kasvaa.

• hevimeteli!

nkyään kun kuuntelee maiden, tulee mieleen että tätähän kuuntelee nykyään joakinen 7-14 vuotias.
        sitten kun kysyy mitä mieltä olette judas priestistä.
        "vanhaa pieru paskaa kuuluu vastaus"ja sitten sanotaan että maidenin kundit osaa.
        vittu maidenin äijät on ihan yhtä vanhoja kui priestin äijät...melkein.
        ja iron maidenin musa on nykään MUOTIA!!!!!!!!!!!!!!!!vituttaa tuommoinen meininki.

• herkkusieni
        hevimeteli! kirjoitti:

nkyään kun kuuntelee maiden, tulee mieleen että tätähän kuuntelee nykyään joakinen 7-14 vuotias.
        "vanhaa pieru paskaa kuuluu vastaus"ja sitten sanotaan että maidenin kundit osaa.
        ja iron maidenin musa on nykään MUOTIA!!!!!!!!!!!!!!!!vituttaa tuommoinen meininki.

heh, kylläpäs minä repesin, ellei tuo sitten ollut vitsiksi tarkoitettu... ehkä edes Maidenia ei kuuntelisi monikaan alle 14vuotias... sama juttu esimerkiksi Children Of Bodomilla, Megadethilla, Black Sabbathilla tai Slayerilla, ei alle 15vuotiaita faneja kyllä löydy. Poikkeus vahvistaa säännön... harva kyllä löytyy, mutta tuskin montakaan esim. 11vuotiasta... :P

• bloody.mary
        herkkusieni kirjoitti:

heh, kylläpäs minä repesin, ellei tuo sitten ollut vitsiksi tarkoitettu... ehkä edes Maidenia ei kuuntelisi monikaan alle 14vuotias... sama juttu esimerkiksi Children Of Bodomilla, Megadethilla, Black Sabbathilla tai Slayerilla, ei alle 15vuotiaita faneja kyllä löydy. Poikkeus vahvistaa säännön... harva kyllä löytyy, mutta tuskin montakaan esim. 11vuotiasta... :P

kyllä ainakin noita children of bodom faneja näkyy jo alle 15-vuotiaita aikamoiset määrät.

kuten täällä yhdessä keskustelussa olikin jo, ni monet pikkukeppahousut kuuntelevat sitä siinä missä räppiä.

• KaamosMaster
        bloody.mary kirjoitti:

kyllä ainakin noita children of bodom faneja näkyy jo alle 15-vuotiaita aikamoiset määrät.

kuten täällä yhdessä keskustelussa olikin jo, ni monet pikkukeppahousut kuuntelevat sitä siinä missä räppiä.

Monet ns. roikkuperseet kuuntelee nykyään heviä. Etunenässä sitä Bodomia. Kavereillani on bändi, jossa jokainen soittaja näyttää ihan räppäriltä. Sitten ne soittelee Bodomia ja In Flamesia. Vähän oudolta se tuntuu. Ja kaikki kyllä arvostelevat Maidenia ja muita vanhuksia. Midenkin on kuulemma semmoista örinämetallia, ettei sitä voi kuunnella. Eli yhtään biisiä ei ole oikeasti kuunneltu.

Ite aloin kuuntelemaan Maidenia joskus 14-vuotiaana. Yhtään biisiä en ollut kuullut, kun ostin best of the beast levyn. Eipä ole tarvinnut sitä ostosta katua. Kaverit kyllä vittuili.

• hevimeteli!
        hevimeteli! kirjoitti:

vähän vitsillä sanottu.
        mutta kyllä tämä oli noin 70% totta

• JKK

En minä sanonut että kaikki (vaan useimmat).. tottakai niitä maiden faneja aina mahtuu joukkoon yms. Mutta suurimman osan kanssa mitä olen (jotain parisen kymmentä) puhunut niin tuntuu vähän siltä että homma menee sille gothenburg linjalle, sitten on näitä ajattaroita yms joista itse en voisi vähempää välittää. Sellainen vähän hardcoremaisempikin meininki tuntuu olevan suosittua, mitä enemmän desibelejä sen parempi.

Kyllä minä voin olla väärässä ja toivon että olen, itse vain olen ollut niin paljon tekemisissä näiden gothenburg-fanaatikkojen kanssa että en yhtään ihmettele miksi tuska ei enää minua kiinnosta.

• läskiperse
        JKK kirjoitti:

En minä sanonut että kaikki (vaan useimmat).. tottakai niitä maiden faneja aina mahtuu joukkoon yms. Mutta suurimman osan kanssa mitä olen (jotain parisen kymmentä) puhunut niin tuntuu vähän siltä että homma menee sille gothenburg linjalle, sitten on näitä ajattaroita yms joista itse en voisi vähempää välittää. Sellainen vähän hardcoremaisempikin meininki tuntuu olevan suosittua, mitä enemmän desibelejä sen parempi.

Kyllä minä voin olla väärässä ja toivon että olen, itse vain olen ollut niin paljon tekemisissä näiden gothenburg-fanaatikkojen kanssa että en yhtään ihmettele miksi tuska ei enää minua kiinnosta.

Eipä vanhassa Göteborgissa mitään vikaa ole! Kysyppäs näiltä teineiltä In Flames ja Soilwork faneilta että mikä on At The Gates niin on jo huuli mutrussa. Mielestäni on surullista että melodeathista on tullut sellaista teinien suosikkimusaa ja sen maine on mennyt ihan hevareidenkin silmissä.

• läskiperse kirjoitti:

Eipä vanhassa Göteborgissa mitään vikaa ole! Kysyppäs näiltä teineiltä In Flames ja Soilwork faneilta että mikä on At The Gates niin on jo huuli mutrussa. Mielestäni on surullista että melodeathista on tullut sellaista teinien suosikkimusaa ja sen maine on mennyt ihan hevareidenkin silmissä.

Mitäs pahaa siinä on että joku bändi on suosittu?
        Jos tämä on joku massasta poikkeamis juttu, niin eikös nuoren ihmisen kannattaisi laittaa joku Eino Grön-paita päälle, takuulla erottuu muitten joukosta.

• Atomic Punk
        herkkusieni kirjoitti:

Taidan olla poikkeus joka säännön vahvistaa. Paitsi ei helvetti, pari kaveria oli kanssa mukana remmissä. Oltiin pikkukersoja siinä '85, kun Live After Death tuli kauppoihin. Pitihän se saada. Ja ikää oli tosiaan alle 10...

• jetheh
        herkkusieni kirjoitti:

hyvin monesti kun kysyy joltain naperolta joka kuuntelee heviä, että mitkä on parhaat bändit niin listasta löytyy iron maiden. moni aloittaa siitä. onhan se toisaalta hyvä pohja metallinkuuntelulle, sillä se on kuitenkin aika rentoa menoa.

• reaper
        herkkusieni kirjoitti:

Kyllä löytyy muutama 11 vuotias ja yksi 13v jotka kuuntelevat sekä Iron Maidenia etä Children of Bodomia!!!! Sekä muuta metallia kuten Sonata Arcticaa ja Northeria....

• tiuku

mä en oikein ymmärrä tätä karkeaa jaottelua ihmisten musiikkimakujen suhteen. Mä kuuntelen heviä, koska pidän siitä. En kutsu itseäni hevariksi tms ja minulle on aivan sama mitä muut kuuntelee.

• hevimeteli!

olisi kärkisijoilla niin alkaisivatkohan pissisteinit sitä kuunnella...

• sworn666
        hevimeteli! kirjoitti:

Todennäköisesti alkaisivat kuunnella. Ne "kuuntelee" just sitä mitä sattuu listoilla olemaan, sehän se juuri ärsyttää. Sitten kun ei enää listoilla bändiä näy, niin unohdetaan koko juttu.

• JKK
        hevimeteli! kirjoitti:

Sitä emme varmaan saa koskaan tietää.. mutta niin pelottavalta kuin se kuulostaakin niin kyllä se varmaan on ihan mahdollista.

• teknobeibe
        sworn666 kirjoitti:

Todennäköisesti alkaisivat kuunnella. Ne "kuuntelee" just sitä mitä sattuu listoilla olemaan, sehän se juuri ärsyttää. Sitten kun ei enää listoilla bändiä näy, niin unohdetaan koko juttu.

mitäs väliä sillä on jos joku kuuntelee sitä mitä listoilta löytyy? minäkin kuuntelin pienenä teknoa paljon, sillä ainut ohjelma mistä näin musiikkia oli top40 ohjelma eikä minua kiinnostanut ruveta mitään ug-kamaa etsimään. listalle pääsee parhaat, miksi siis sitä ei saisi kuunnella?

• sworn666
        teknobeibe kirjoitti:

mitäs väliä sillä on jos joku kuuntelee sitä mitä listoilta löytyy? minäkin kuuntelin pienenä teknoa paljon, sillä ainut ohjelma mistä näin musiikkia oli top40 ohjelma eikä minua kiinnostanut ruveta mitään ug-kamaa etsimään. listalle pääsee parhaat, miksi siis sitä ei saisi kuunnella?

Koska metallimusiikki(en tarkoita eräitä tunnettuja,mm. teinien parissa suosittuja, pilailubändejä) ei oo mitään pilailua tyyliin "tää on ihan kivan kuulosta,että kuuntelempa vaikka Eminemin levyn jälkeen".

• hevivaari
        hevimeteli! kirjoitti:

Judas Priestin Turbo-aikoihin, kun sen suosio oli suurimmillaan, kaikenmaailman pissisteinit nimenomaan kuunteli sitä. Näkeehän sen niistä sen ajan live-videoistakin, kato vaikka "Parental guidance"

• teknobeibe
        sworn666 kirjoitti:

Koska metallimusiikki(en tarkoita eräitä tunnettuja,mm. teinien parissa suosittuja, pilailubändejä) ei oo mitään pilailua tyyliin "tää on ihan kivan kuulosta,että kuuntelempa vaikka Eminemin levyn jälkeen".

mikäs vika? miksei saa tykätä eminemistä ja rankasta deathmetalmätöstä? kyllä osaat olla sulkeutunut ihminen. minua säälittää tämmöiset "hevarit" jotka niin henkeen ja vereen vihaa räppiä mutta sitten kun kysyy mielipiteitä nii takerrutaan vain johonkin vaatteisiin ja ihon väriin. en tiedä oletko sinä semmoinen, toivottavasti et.

• Sacrificer
        teknobeibe kirjoitti:

mikäs vika? miksei saa tykätä eminemistä ja rankasta deathmetalmätöstä? kyllä osaat olla sulkeutunut ihminen. minua säälittää tämmöiset "hevarit" jotka niin henkeen ja vereen vihaa räppiä mutta sitten kun kysyy mielipiteitä nii takerrutaan vain johonkin vaatteisiin ja ihon väriin. en tiedä oletko sinä semmoinen, toivottavasti et.

Henkeen ja vereen vihaan pikkupaskalökäpöksyjä jotka hehkuttaa jotain Bodomia ja In Flamesia ja yleensä vielä tajuamatta sitä, sitten vittuillaan viikonloppuna hevareille kahden siiderin kännissä kaupungilla että hevi on perseestä, kaikki te vitun kusiset-mainstream-huorat voisitte itse MIETTIÄ sitä elämää ja minkähän takia tässä maailmassa niitä niin sanotusti "truehevareita" eli metallipuritaaneja löytyy, saatanan kusiset apinat...you don´t know nothing about METAL!

• A.H.A

Kiinnostava kysymys muuten. Onhan se tosiaan niin että nyt kun hevi on saamassa (saanutkin jo) asemaa valtavirrassa niin sitä väistämättä tulee sellainen suuntaus että "eipä nuo ole muuta ku teinixxhevipeelopaskoja". Jos taas metallin ja hevin suosio olisi laskussa päin, ei moista asennetta olisi.
      Itsekkin kyllä välillä tulee ajateltua että "voi perkele kun ei nuo nulikat oikeasti ssitä 'oikeasta' hevistä ja metallista mitään tiedä", mutta tosiasiahan on se, että on se parempi että hevillä menee hyvin kuin että vaikka räppi valtaisi senkin maa-alan mitä hevi on itselleen viimeaikoina voittanut. Ja, jos hevin asemaa ja levinneisyyttä voi parantaa ainoastaan sillä että sitten päästetään leviikkiin tälläistä teinixxx-metallia niin olkoot niin.
      Minä kuuntelen Bloodbathia, ja kerron sen saloista ja ihanuukksista niille jotka haluavat tietää. Muut junnut kuunnelkoot Bodomia. Metallilla menee hyvin, ja se on hyvä. Piste.

• dfdgfsdg

jos verrataan ulkomaihin yleensä. missään, siis EI MISSÄÄN hevi ole läheskään niin suosittua kuin suomessa.

tää on kovaa faktaa

• pink.triangle

Näin on. Se voi olla sillein että menossa ulkomeilla "muotiin" hevin kuuntelu, mutta meillähän suomessa se on aina ollut muodikasta...

• BlachSheep

hevi...saattaa se muodissa olla... mutta itse kuuntelen ihan sen takia kun pidän musiikista..en sen vuoksi että muutkin pitävät... ja kuka helvetti kattelee jonku britneyn perseen keikutusta sekuntia pidempään? Black ja dead metallia sen olla pitää...

• sworn666

Pitää sen olla myös thrash/speed/heavy metallia.

• KaamosMaster
        sworn666 kirjoitti:

Pitää sen olla myös thrash/speed/heavy metallia.

"ja kuka helvetti kattelee jonku britneyn perseen keikutusta sekuntia pidempään?"

Ai kuka kattelee? No minä ainaki. Mutta äänet otan pois telkkarista.

• sworn666
        KaamosMaster kirjoitti:

"ja kuka helvetti kattelee jonku britneyn perseen keikutusta sekuntia pidempään?"

Ai kuka kattelee? No minä ainaki. Mutta äänet otan pois telkkarista.

Ite taas en jaksa sitä äärimmäisen typerää ja ärsyttävää ämmää katella.

• Russell

Kaipa metalli on nykyään muotia. Ainakin viime vuoden Tuskassa alkoi olla jo vähän Rantarock-menoa, ja ensi kesä lienee vielä pahempi, kun uhkasivat "parantaa järjestelyitä" (eli suomeksi tunkea vielä enemmän ihmisiä samalle alueelle).

Samaten tuon trendikkyyden huomaa lisääntyvässä truuhevimies-kannassa, eli ihmisissä jotka pyrkivät kuuntelemaan vain ja ainoastaan turvallisia klassikoita tai riittävän tuntemattomia bändejä. Hyvät ja pitkänkin linjan innovatiiviset bändit saavat näiltä sankareilta tappotuomion, jos suosio (varsinkin nuoren väen keskuudessa) kasvaa liian isoksi. Hyviä esimerkkejä CoF ja Slipknot. Nämä tahvot eivät tietenkään oikeasti ole edes kiinnostuneita musiikista, kunhan ovat opiskelleet hevilehtien sivuilta, että Slayerin Reign in Blood on maailmankaikkeuden kovin juttu, ja kun sitä hokee niin on varmasti turvallisen trendikäs, juuri sopivan "erilaisella" tavalla. Toki erilaisuus on tästä aikuisten ihmisten teinikäyttäytymisestä kaukana.

Ja Black Sabbathin keikka... hohhoijjaa. Kuka oikeasti musiikista välittävä haluaa nähdä freak-shown, jossa muutama vanha tärisevä narkkari kähisee lavalla? Let's face it, Ozzyn "parasta ennen" leima oli 20 vuotta sitten, ja äijä on nykyään pelkkä tosi-tv "starba", eli ei yhtään mitään. Silti nämä edellämainitut, ja muut trendin aallolla ratsastavat "tosihevarit" tunkevat keikalle, vaikka liputkin maksavat 50 . Syynä on luulo, että kun on kerran oikea hevimies, niin on pakko, siis PAKKO digata Ozzystä. Sitten horistaan kuin ihmiset sadussa Keisarin Uudet vaatteet, ja tuetaan yhteistä massaharhaa siitä, että ollaan mukana jossain erityisen hienossa, vaikka ympärillä on 10 000 samanlaista tahvoa. Hohhoijjaa.

• thegodofallmortal

Heh heh...mielipiteensä kullakin. Minusta Ozzy on niin suosittu, koska se on niin perkeleen hyvä! Monta lätyllistä klassikoita on jo takana.. Mitä nyt nää Dreamer-radioballadit vähän vituttaa, mutta silti.

JA Ozzy on lisäksi sellainen legenda jonka monet haluaa nähdä elävänä. Ei suosion takia, ei muodon vuoksi..sen vuoksi mitä se on tehny elämässään (siis musiikin suhteen). Itse en omista yhtään Motörheadin levyä, mutta haluaisin silti nähdä LEmmyn. Ja miksi? Koska Lemmy on legenda joka on vaikuttanut moneen nykyiseen bändiin aikanaan..

Voisko sanoa että yhtä naurettavia ovat nämä kulttuuri ihmiset jotka palvovat jotain vanhoja rumia rakennuksia, koska ne on rakennettu jonku hienon keisarin aikana.. Monet palvoo maalauksi ihan vaan sen vuoksi, kun haluavat vaikuttaa niin hienoilta..

ENpä sitten tiedä onko Ozzyn kohdalla kyse mistään massaharhasta..vai haluaako ne ihmiset "oikeasti" nähdä kyseisen tyypin...?

• Russell
        thegodofallmortal kirjoitti:

Heh heh...mielipiteensä kullakin. Minusta Ozzy on niin suosittu, koska se on niin perkeleen hyvä! Monta lätyllistä klassikoita on jo takana.. Mitä nyt nää Dreamer-radioballadit vähän vituttaa, mutta silti.

JA Ozzy on lisäksi sellainen legenda jonka monet haluaa nähdä elävänä. Ei suosion takia, ei muodon vuoksi..sen vuoksi mitä se on tehny elämässään (siis musiikin suhteen). Itse en omista yhtään Motörheadin levyä, mutta haluaisin silti nähdä LEmmyn. Ja miksi? Koska Lemmy on legenda joka on vaikuttanut moneen nykyiseen bändiin aikanaan..

Voisko sanoa että yhtä naurettavia ovat nämä kulttuuri ihmiset jotka palvovat jotain vanhoja rumia rakennuksia, koska ne on rakennettu jonku hienon keisarin aikana.. Monet palvoo maalauksi ihan vaan sen vuoksi, kun haluavat vaikuttaa niin hienoilta..

ENpä sitten tiedä onko Ozzyn kohdalla kyse mistään massaharhasta..vai haluaako ne ihmiset "oikeasti" nähdä kyseisen tyypin...?

"ENpä sitten tiedä onko Ozzyn kohdalla kyse mistään massaharhasta..vai haluaako ne ihmiset "oikeasti" nähdä kyseisen tyypin...? "

No minä tiedän. Kyse on nimenomaan muodista, ja massaharhasta. Ihmiset on olevinaan niin individualisteja, että eivät edes huomaa että muotivirrat vievät heitä kuin pässiä narussa.

Jos ennen Osbournesia ja tätä "hevin uutta nousua" olis black sabbath tullut suomeen, niin tasan ei olisi katsojia riittänyt. Homma olis leimattu naurettavana uudelleenlämmittelynä, kuten Sex Pistolsin taannoinen "comeback".

Jos punkista tulis samanlainen muotiaalto, niin jopa alkais joka toinen ihminen taas hourimaan, miten on "aina salaa" ollut punkkari. Sille liikkeelle kun kaivettais joku naurettava fossiili keulahahmoksi, ni tilanne olis tismalleen sama. Sitten nämä truupunkkarit meuhkais foorumit väärällään, miten bad religion ei ole "oikeeta" punkkia, kun naapurin pikku pissiskin tietää sen.

Motörheadia nyt ei voi black sabbathiin verrata: nekun tekee vieläkin aktiivisesti musiikkia. Ja mä en usko, että Lemmy alentuis tuollaiseksi sirkusfriikiksi kuin Ozzy.

• bloody.mary

oon kyllä samoilla linjoilla tuossa mitä sanoit.
        itekkin haluisin kyllä black sabbathia katsomaan, ehkäpä juuri sen takia että se alkaa olemaan melkoinen legenda ja saisipahan kerskua kavereille, idioottimaista.

mutta siis.. kun nyt on leimattu muutamia kikkelihevibändejä "teinihevareiden" suosikeiksi, kuten children of bodom ja slipknot. niin kyllähän nämä "teinihevarit" ovat jo oppineet sen mikä todella ihmiset vakuuttaa. ne on repässy jostain underground forumilta jonku bändin mitä hehkuttavat ja kun enempiä bändistä kyselee niin aihetta muutetaan heti.

eipä siinä mitään, kukin tyylillään.

• Russell
        bloody.mary kirjoitti:

oon kyllä samoilla linjoilla tuossa mitä sanoit.
        itekkin haluisin kyllä black sabbathia katsomaan, ehkäpä juuri sen takia että se alkaa olemaan melkoinen legenda ja saisipahan kerskua kavereille, idioottimaista.

mutta siis.. kun nyt on leimattu muutamia kikkelihevibändejä "teinihevareiden" suosikeiksi, kuten children of bodom ja slipknot. niin kyllähän nämä "teinihevarit" ovat jo oppineet sen mikä todella ihmiset vakuuttaa. ne on repässy jostain underground forumilta jonku bändin mitä hehkuttavat ja kun enempiä bändistä kyselee niin aihetta muutetaan heti.

eipä siinä mitään, kukin tyylillään.

"kikkelihevibändejä "teinihevareiden" suosikeiksi, kuten children of bodom ja slipknot"

Toinen ilmiö on juurikin tämä, että käytetään termejä kikkelihevi ja esim. nu-metal haukkumasanoina välittämättä siitä, mitä tyyliä bändi edustaa. CoF ei ole goottia, CoB ei ole numetallia ja Slipknot ei ole kikkeliheviä. Kaikki yllämainitut ovat tehneet pitkän ja kiitettävän uran, ja jokainen yllämainituista on tehnyt myös hyviä levyjä.

• JKK

Näiden uusien truuhevarien oppimäärä vaan on aika pieni, ja itseäni suunnattomasti ärsyttää kun siihen oppimäärään näköjään kuuluu kaiken powerin ja perinteisemmän hiemankin melodisemman inhoaminen, sitten sellainen tajuton melodiaton langanlaiha örinäpaukutus on sitä kovaa aitoa brutaalia kylmää sitä ainoata ja oikeaa metallia, se paska on undergroundia ihan hyvästä syystä.
        Löytyyhän undergroundista hyviä perinteisempiäkin bändejä mutta jokaista sellaista kohti oli ainakin 8-10 black/death/grind bändiä.

Ja kuka sanoi että power metal bändejä on kuin sieniä sateella?

• punkkarikloppi

ett 80-luvulla hevin suurin kuuntelija joukko
      oli 13-18-weet.sillon vaan oli hienoa että
      suurin osa teineistä kuunteli heviä ja pukeutu
      kun hevari.

• KaamosMaster

Kävin rutaneito.comissa kattomassa vanhoja lehtijuttuja 80-luvun alusta ja kyllähän se niin on että hevi oli silloin varsin epäsuosittua. Soundin toimittaja haukkuu koko ajan Maidenia ja heviä yleensäkin. Mutta kun katsoo nykypäivän Soundia, niin hevihän siellä sivuilla jyrää. Eli nyt se on suositumpaa kuin 20 vuotta sitten, jolloin parhaat levyt on tehty.

• mä vaan.
        KaamosMaster kirjoitti:

Kävin rutaneito.comissa kattomassa vanhoja lehtijuttuja 80-luvun alusta ja kyllähän se niin on että hevi oli silloin varsin epäsuosittua. Soundin toimittaja haukkuu koko ajan Maidenia ja heviä yleensäkin. Mutta kun katsoo nykypäivän Soundia, niin hevihän siellä sivuilla jyrää. Eli nyt se on suositumpaa kuin 20 vuotta sitten, jolloin parhaat levyt on tehty.

jokainen joka on ollu 80-luvul teini muistaa
        kuinka hevi jyräs.nyt on vaan hoppareita ja
        puolet vähemmän nuorisoo.silloin hevarit näytti
        hevareilta.nykymassasta ku ei tiedä.
        ei paljon selkä lippuja näy.taidat itse olla
        syntynyt 80-luvulla.

• KaamosMaster
        mä vaan. kirjoitti:

jokainen joka on ollu 80-luvul teini muistaa
        kuinka hevi jyräs.nyt on vaan hoppareita ja
        puolet vähemmän nuorisoo.silloin hevarit näytti
        hevareilta.nykymassasta ku ei tiedä.
        ei paljon selkä lippuja näy.taidat itse olla
        syntynyt 80-luvulla.

"taidat itse olla
        syntynyt 80-luvulla."

Siinä loppupuolella, joten ei ole oikein muistia siitä kaudesta. Eli sanon vain sen mitä olen lukenut tai kuullut. Kyllähän nuo nykyhopparit vitututtaa. Kaikki on aivan saman näkösiä. Fakta on kuitenkin se, että paras musiikki on tehty 80-luvulla ennen minun syntymää.

• Diabolica
        KaamosMaster kirjoitti:

"taidat itse olla
        syntynyt 80-luvulla."

Siinä loppupuolella, joten ei ole oikein muistia siitä kaudesta. Eli sanon vain sen mitä olen lukenut tai kuullut. Kyllähän nuo nykyhopparit vitututtaa. Kaikki on aivan saman näkösiä. Fakta on kuitenkin se, että paras musiikki on tehty 80-luvulla ennen minun syntymää.

Samaa mieltä..Paras musiikki tehtiin 80-luvulla.. ihan sama mistä musiikki-lajista on kyse..

• jeppe
        KaamosMaster kirjoitti:

"taidat itse olla
        syntynyt 80-luvulla."

Siis nykyhopparit kaikki saman näköisiä... Siitä olen samaa mieltä mutta entä hevarit? Puku/hiuskoodi ei hevareiden välillä kauheasti vaihtele... sorry off-topic.

• t.777

En välitä paskaakaan kuka on hevari ja kuka ei, kellä on pitkä tukka kellä ei.
      Vitut välitän konserteista ja muodista.

Kunhan on kasettimankka, Dio - Dream Evil nauhalla ja kaljaa niin hyvin menee! Jos kiinnostaa niin mukaan vaan...nyt kun vielä ois kesä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4322
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      42
      2685
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      112
      2480
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      108
      2258
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1947
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1945
    7. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      211
      1632
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1607
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1598
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      79