Skootterin pyörien koko

vakavanha

Olen nähnyt myynnissä skoottereita joissa on "tavallista" isommat pyörät, esim, 14". Ovatko nuo merkittävästi vakaampia ajaa?

5

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jutustelija1

      Parhaat mallit on matalaprofiilisilla 13" renkailla varustettuja kuten minulla ollut Aprilia SR. Sitä isommat renkaat viittaavat ei niin ajettavaan malliin joka ei pärjää sporttiskoottereille. Lisäksi tuo minun SR oli niin vakaa ajaa ettei satasenkaan vauhti tuota pieneintäkään vaikeutta tai epävakauden tunnetta.

      Tuo legenda skootterin epävakaudesta on perua menneestä ajasta kun silloiset Vespat oli hieman epävakaita, mutta niin oli siihen aikaan monet muutkin. Laatuvermeet ei tänä päivänä moisesta kärsi.

      • vakavanha

        Jos sporttia haluaa, niin silloin tuskin skootteri tulee kysymykseen. Ajettavuudella voidaan ymmärtää eri asioita, toki pienipyöräinen kääntyy herkemmin jyrkkiin mutkiin, mutta lienee silti epävakaampi soralla tai muuten huonolla pinnalla.

        En ole vielä aivan vakuuttunut noilla perusteluilla.


      • Jutustelija1
        vakavanha kirjoitti:

        Jos sporttia haluaa, niin silloin tuskin skootteri tulee kysymykseen. Ajettavuudella voidaan ymmärtää eri asioita, toki pienipyöräinen kääntyy herkemmin jyrkkiin mutkiin, mutta lienee silti epävakaampi soralla tai muuten huonolla pinnalla.

        En ole vielä aivan vakuuttunut noilla perusteluilla.

        Sporttiskoottereita ovat esim juuri tuo Aprilia SR sarja, Piaggio NRG, Peugeot Speedfight ynnä muut vastaavat. Mopoista jos puhutaan niin ne ovat niin sporttia kuin voi odottaa.

        Honda Monkey pienine renkaineen toimii hyvin soralla, se on se kuvio mikä vaikuttaa enemmän kuin renkaan koko.


      • vakavanha
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Sporttiskoottereita ovat esim juuri tuo Aprilia SR sarja, Piaggio NRG, Peugeot Speedfight ynnä muut vastaavat. Mopoista jos puhutaan niin ne ovat niin sporttia kuin voi odottaa.

        Honda Monkey pienine renkaineen toimii hyvin soralla, se on se kuvio mikä vaikuttaa enemmän kuin renkaan koko.

        Kuoppatutkiksihan niitä pienipyöräisiä nimitellään... No, viime kesänä tytär vähän etukäteen harjoitteli vanhalla lainavehkeellä ja siinä taisi olla vain 10" pyörät. Tuo 13" saattaa siten menetellä, mutta ehkä tähtään johonkin 14" pyöräiseen jos kohdalle sattuu.


      • vakavanha kirjoitti:

        Kuoppatutkiksihan niitä pienipyöräisiä nimitellään... No, viime kesänä tytär vähän etukäteen harjoitteli vanhalla lainavehkeellä ja siinä taisi olla vain 10" pyörät. Tuo 13" saattaa siten menetellä, mutta ehkä tähtään johonkin 14" pyöräiseen jos kohdalle sattuu.

        Teet mitä haluat, se on sinun valintasi. Mutta fakta on että pro vehkeet tapaa olla 13" pyörillä ja kyhäelmät noilla 14" kokoisilla tai alle 13".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      98
      973
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe