Tämä on vaan elämää mutta...

Lyhyesti.Vaimollani ja hänen työkaverillaan (myöskin omalla tahalloon naimisissa,lapsia) oli ainakin 2 vuotta jatkunut seksisuhde. Vaimoni jäi kiinni, pahoitteli ja lupasi lopettaa suhteen koska kuitenkin rakastaisi vain minua. Uskoin koska välitän ihan aidosti puolisostani. Pariteripiaa, riitoja, rakastelua, uutta alkua pari vuotta siihen kiinnijäämisen päälle. Sitten selvisi että suhde jatkuu edelleen (ehkei enään seksuaalisesti,en ole varma)ja kaikki aiemmat puheet tapahtumista aivan pelkkää valetta. Siitä seurasi vielä isompi kriisi. Mentiin senkin yli. Yhä edelleen yhdessä (21.v), helkkarin vaikeaa välillä arki ja meidän pari teini-ikäistä lastammekin kärsii. Ideoita , neuvoja miten eteenpäin...alkaa olemaan pikkasen loppu..

39

980

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sympatiaa

      Uskoisitko että pystyisit olemaan rauhallinen ja suht tasapinoinen isä lapsillenne siihen saakka kunnes he joko jatkavat opintojaa ja muuttavat pois kotoa joko opintojensa tai työpaikan takia?
      Silloin voisit jättää tuon huoraavan ja valehtelevan ala-arvoisen kumppanisi mulle jaettavaksi.

      Sinulla on vaikea päätös edessä. Jos tuntuu että et todellakaan enää kestä katsoa valehtelijaa, sen käytös on tarpeksi hyvä syy avioeroon. Tee kaikkesi että saat pitää lapset luonasi ( lähivanhemmuus) nuo muutamat vuodet jotka he vielä ovat riippuvaisia vanhemmistaan.

    • Tiedänmiltäsustatuntuu

      Itsellä vähän samantapainen tilanne.
      Puoliso jäi jokin aika sitten toisen kerran kiinni salasuhteesta.
      Edellisestä kerrasta oli kymmenisen vuotta ja toipuminen otti todella koville ja kesti kauan. (Eihän tuollaisesta kokonaan toivu koskaan - ainakaan entiselleen.)
      Käytiin terapiat yhdessä ja yksin, puhuttiin, riideltiin ja rakastettiin.
      Avioliiton "säännöt" olivat selvät molemmille aivan alusta asti.
      Toiselle ne eivät vain merkinneet mitään. Ensimmäisen käryn jälkeen niistä puhuttiin paljon ja kirjoitettiin jopa paperille sopimukset, että sain jonkinlaista varmistusta epävarmaan elämääni. Olin ollut aina kerrasta poikki-ihminen ja jouduin luopumaan vahvimmasta periaatteestani, koska itse päätin jäädä liittoon.

      Tämän toisen käryn jälkeen olen välillä aika tuuliajolla, mutta välillä todella itsevarma.
      Tällä kerralla itse pettämistä kovempi shokki oli se, kuinka helposti puoliso on voinut valehdella päin naamaa ja elää tätä kaksoiselämää vähintään 1,5 vuotta. Olen koko ajan tuntenut itseni rakastetuksi ja meillä on mennyt todella hyvin.
      Vaikka tunnen itseni tiskirätiksi, jota on vedetty pitkin poikin lattiaa, olen päättänyt jatkaa tätä liittoa ainakin siihen asti, että saan itseni jonkinlaiseen kuntoon.
      Tätä on varmasti monen vaikea ymmärtää ja hyväksyä. Mutta ehkä toinen samassa tilanteessa oleva ymmärtää.
      Jos on yli kolmekymmentä vuotta oltu yhdessä, irrottautuminen on vaikeaa, varsinkin kun kaikki muu elämässä on ihan hyvin ja edelleen tunnen olevani rakastettu.
      Olen pähkäillyt, että en jaksa enää tässä iässä niin isoja muutoksia, mitä avioero toisi, varsinkin kun mitään takeita tätä "onnellisemmasta" elämästä tai parisuhteesta ei ole.
      Nyt olen päättänyt keskittyä omaan elämääni täysillä, vaikka olenkin itse diagnosoinut itseni läheisriippuvaiseksi.
      Vaikka luottamus on mennyt, en enää tutki puolisoni taskuja tai kyttää hänen menojansa.
      Olen oppinut, että pettäjää ei pidättele mikään, jos hän haluaa pettää. Keinot, ajat ja paikat löytyvät aina.
      Itsevarmoina hetkinä teemme yhdessä kaikkea kivaa tai nautin itsekseni harrastuksistani.
      Muutenkin olen päättänyt aloittaa uusia harrastuksia, joista itse pidän.
      Tähän asti olen keskittynyt aivan liikaa puolisoni miellyttämiseen.
      Tottakai huonoina hetkinä elämä on aivan perseestä, koska sitä perusturvallisuuden tunnetta ei enää ole.
      Olen kuvaillut puolisolleni tilannettani niin, että olen kuin isolla uimapatjalla merellä. Siinä pitää sitten yrittää elää normaaliarkea huteralla pohjalla, vaikka takaraivossa jyskyttää koko ajan, että tästä voi tippua milloin vain. Se pelko ja tietoisuus vie paljon keskittymiskykyä ja energiaa normaalista elämästä.
      Mutta jotenkin se ensimmäinen järkytys koulutti ja ehkä kovettikin jotain sisälläni niin vahvasti, että olen nyt reilun kolmen kuukauden aikana huomannut, että tällä kertaa taidan selvitä tästä nopeammin. Asia ei ole enää joka minuutti mielessä, enkä ole hetkeäkään ollut yhtä pahassa fyysisessä ja psyykkisessä kunnossa kuin kymmenen vuotta sitten.
      Yritän tarvittaessa tsempata itseäni juuri otsikkosi sanoin; tämä on vain elämää.
      Yritä sinäkin ottaa omaa aikaa, tehdä omia juttuja, vaikka samalla yrittäisittekin hoitaa suhdetta kuntoon. Jos siitä ei aikanaan mitään tule, voit ainakin katsella asiaa taaksepäin sillä mielellä, että kaikkesi yritit, eikä mitään jossiteltavaa jäänyt.
      Olisi mukava kirjoitella ja purkaa tunteitaan ihan privaatistikin.
      Täällä tuppaa tulemaan niitä Jätä se paska, Oletpa tyhmä jos jäät -kommentteja, kun tällaisesta avautuu. Siksi en olekaan aikaisemmin uskaltanut tänne kirjoittaa.
      Jotenkin se vaan itseäkin hävettää, kun antaa itseään polkea tällä tavalla ja silloin arvostelu satuttaa. Kuitenkin jokainen petetty varmasti on puntaroinut kaikkia vaihtoehtoja moneen kertaan itsekin.
      Tämä palsta vain on niin helppo, nopea ja halpa tapa terapioida ja saada vertaistukea.

      • Anonyymi

        Totta puhut, pitkästä liitosta on vaikea lähteä, varsinkin kun puolisoiden välinen rakkaus ei ole kuollut.

        Teot eivät koskaan unohdu, nousevat tunteisiin aika ajoin, vaikka kuinka asiat on käyty läpi ja sovittu.

        Henkilökohtaisesti koen muuttuneeni ihmisenä. En usko enää pyhään avioliittoon, pelkkä ajatus tuntuu irvikuvalta.
        Joudun rakentamaan oman identiteettini ikään kuin uudelleen. Minun täytyy kehittää omia vahvuuksiani päästäkseni tapahtuneen yli ja löytääkseni elämääni tasapainon ja elämänilon.

        Lapsemme ovat joutuneet kärsimään kriisistä, se myönnän. Minusta salailu olisi kuitenkin väärin, enkä olisi pystynytkään siihen silloin. Ehkä he myös oppivat jotain kokemastaan, ottavat vaarin siitä omassa parisuhteessaan. Elämä on valintoja täynnä.

        Silti sitä kaikkea hyvää jota liitossa on, ei kannata liian hätiköidysti heittää pois. Sen eteen kannattaa tehdä töitä ja rakentaa kestävälle pohjalle.


    • Yksnäkökulma

      Oliskos aikalisä hyvä. Erota joksikin aikaa ja katsoa, miten puoliso asiat ratkaisee. Elää itsekin silmät auki ja katsella ympärilleen. Joskus salasuhteesta viehätys haihtuu, kun ei ole enää mitään jännitystä. Silloin sinullakin jo olla oma elämä ja uudet kuviot.

    • yllättynyt

      Kaasua vaan ja puhun kokemuksesta, tottahan se vitutti harmitti jne mut elämä jatkuu. Nyt ei jaksa edes ahdistaa ja miettiä mitä vaimoke teki selkäni takana.

    • Eronnutitse

      Helppohan se on toisille sanoa että eroa.
      Tuo kuitenkin nyt kuullostaa sille että vaimollasi ei ole voimia/halua lopettaa toista suhdetta. Enkä usko että tulee loppumaankaan koska hän luottaa että sinä jäät siihen.
      Sinun pitää nyt olla itsekäs ja ajatella itseäsi. Kyllä ne teinit selviää. Niillä on koko elämä edessä. Aiotko sinä elää elämäsi tuommoisessa suhteessa???

      • puheeteivaikuta

        Eukko vaan seinää vasten, niin minä ratkaisin asia, ei vaihtoehtoa joko leikkikaveri tai perhe, siinä tuli muijalle itku kurkkuun kun tajusi et olen tosissani.


      • Paljonnähnyt

        Väärin! Teinit eivät erosta selviä niin hyvin kuin eroa haluava haluaa uskoa ja vain omaa mieltään rauhoittaakseen.
        Olen lähipiirissäni nähnyt teini-ikäisten ja vähän nuorempienkin suurta tuskaa! Se peitetään vanhemmilta joilla toisella on elämä erosta sekaisin ja toisella menossa uusi, ihana kevät.
        Vanha ja kulunut lause on, että lapset ovat onnellisia jo vanhemmat ovat! Ei ole...

        Minusta on hieno ajatus yrittää pitää perhettä koossa siihen asti, kun lapset lentävät pesästä. Elämää on senkin jälkeen ja siitä pystyy nauttimaan moninkertaisesti!


      • Anonyymi

        Ja taas väärin sinä paljonnähnyt, yhtälailla teinit jotka elävät vanhempien huonon parisuhteen muodostamassa perheessä. Minä itse kärsin syyllisyyttä tästä! Nämä asiat eivät ole mitään mustavalkoisia, tosin moni haluaa ne itselleen sopivimmalla tavalla selittää. Tiedätkö kuinka vittumaista on välitä kahden huonon väliltä eli ero tai ei ero ja yrittää löytää se vähemmän paska vaihtoehto, eikä siinä kuule mieti vain itseään, vaikka vois sanoo että toinen ihminen siinä suhteessa ei asioille tee mitään ja sit muka tuntuu pahalta. Itekin haluisinbenempi kuin mitään rakkauden elämään löytää.


      • Anonyymi
        Paljonnähnyt kirjoitti:

        Väärin! Teinit eivät erosta selviä niin hyvin kuin eroa haluava haluaa uskoa ja vain omaa mieltään rauhoittaakseen.
        Olen lähipiirissäni nähnyt teini-ikäisten ja vähän nuorempienkin suurta tuskaa! Se peitetään vanhemmilta joilla toisella on elämä erosta sekaisin ja toisella menossa uusi, ihana kevät.
        Vanha ja kulunut lause on, että lapset ovat onnellisia jo vanhemmat ovat! Ei ole...

        Minusta on hieno ajatus yrittää pitää perhettä koossa siihen asti, kun lapset lentävät pesästä. Elämää on senkin jälkeen ja siitä pystyy nauttimaan moninkertaisesti!

        Totta


      • Anonyymi
        Paljonnähnyt kirjoitti:

        Väärin! Teinit eivät erosta selviä niin hyvin kuin eroa haluava haluaa uskoa ja vain omaa mieltään rauhoittaakseen.
        Olen lähipiirissäni nähnyt teini-ikäisten ja vähän nuorempienkin suurta tuskaa! Se peitetään vanhemmilta joilla toisella on elämä erosta sekaisin ja toisella menossa uusi, ihana kevät.
        Vanha ja kulunut lause on, että lapset ovat onnellisia jo vanhemmat ovat! Ei ole...

        Minusta on hieno ajatus yrittää pitää perhettä koossa siihen asti, kun lapset lentävät pesästä. Elämää on senkin jälkeen ja siitä pystyy nauttimaan moninkertaisesti!

        "Minusta on hieno ajatus yrittää pitää perhettä koossa siihen asti, kun lapset lentävät pesästä."

        Miten, jos vain toinen pitää perhettä koossa ja toinen keskittyy salasuhteisiin? Onko se oikea esimerkki teineille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minusta on hieno ajatus yrittää pitää perhettä koossa siihen asti, kun lapset lentävät pesästä."

        Miten, jos vain toinen pitää perhettä koossa ja toinen keskittyy salasuhteisiin? Onko se oikea esimerkki teineille?

        Jos vanhemmat ovat fiksuja ja osaavat pitää parisuhdedraamansa omana tietonaan, sotkematta siihen murrosikäisiä lapsiaan niin he voivat antaa teineille hyvän parisuhdemallin.
        Salasuhteilijakin pystyy halutessaan peittämään suhteilunsa lapsiltaan jopa vuosikausia kuten on nähty. Vaatii kyllä petetyltäkin fiksuutta ymmärtää jättää lapsensa asian ulkopuolelle. Muutama vuosi ihmisen elämässä ei ole mitään verrattuna lastensa tunne-elämän rikkominen sillä se kostautuu myöhemmin.

        Olen seurannut läheltä kuinka viisitoistavuotiaan tunne-elämä heilahti niin, että hän joutui huostaantetuksi ennen täysi-ikäänsä.
        Toisessa tapauksessa isän pettämisestä aiheutunut avioero suisti murrosikäisen tunnemaailman raiteiltaan, josta näkyy tulos tälläkin hetkellä. Viiskymppinen nainen on kolmatta kertaa naimissa. On pettänyt ja rikkonut muiden parisuhteita...

        Ajatelkaa lapsianne ja yrittäkää elää sovussa! Se on pieni uhraus, mutta iso asia mielenterveyden kannalta. Oma itsekkyys nyt jätettävä taka-alalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vanhemmat ovat fiksuja ja osaavat pitää parisuhdedraamansa omana tietonaan, sotkematta siihen murrosikäisiä lapsiaan niin he voivat antaa teineille hyvän parisuhdemallin.
        Salasuhteilijakin pystyy halutessaan peittämään suhteilunsa lapsiltaan jopa vuosikausia kuten on nähty. Vaatii kyllä petetyltäkin fiksuutta ymmärtää jättää lapsensa asian ulkopuolelle. Muutama vuosi ihmisen elämässä ei ole mitään verrattuna lastensa tunne-elämän rikkominen sillä se kostautuu myöhemmin.

        Olen seurannut läheltä kuinka viisitoistavuotiaan tunne-elämä heilahti niin, että hän joutui huostaantetuksi ennen täysi-ikäänsä.
        Toisessa tapauksessa isän pettämisestä aiheutunut avioero suisti murrosikäisen tunnemaailman raiteiltaan, josta näkyy tulos tälläkin hetkellä. Viiskymppinen nainen on kolmatta kertaa naimissa. On pettänyt ja rikkonut muiden parisuhteita...

        Ajatelkaa lapsianne ja yrittäkää elää sovussa! Se on pieni uhraus, mutta iso asia mielenterveyden kannalta. Oma itsekkyys nyt jätettävä taka-alalle.

        Kyllä puhut totta. Avioerot rikoo lasten tulevat parisuhteet. Teiniraskauksia, aviottomia lapsia tai erakoitumista ja päihteitä. Huonokin parisuhde on parempi malli kun tarjoaa sopivan ja turvallisen halveksunnan tason. Ja myöhemmin lempeämmän arvostuksen perustan vikoineen luonteineen kaikkineen, mutta pysyneet yhdessä rakkaat vamhemmat. Voivat sitte. tehdä pmat virheensä ja meillä viisautta ymmärtää. Kiiman viemät ei turvaa tuo.


      • Anonyymi
        Paljonnähnyt kirjoitti:

        Väärin! Teinit eivät erosta selviä niin hyvin kuin eroa haluava haluaa uskoa ja vain omaa mieltään rauhoittaakseen.
        Olen lähipiirissäni nähnyt teini-ikäisten ja vähän nuorempienkin suurta tuskaa! Se peitetään vanhemmilta joilla toisella on elämä erosta sekaisin ja toisella menossa uusi, ihana kevät.
        Vanha ja kulunut lause on, että lapset ovat onnellisia jo vanhemmat ovat! Ei ole...

        Minusta on hieno ajatus yrittää pitää perhettä koossa siihen asti, kun lapset lentävät pesästä. Elämää on senkin jälkeen ja siitä pystyy nauttimaan moninkertaisesti!

        Älä psykologi kerro paskaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minusta on hieno ajatus yrittää pitää perhettä koossa siihen asti, kun lapset lentävät pesästä."

        Miten, jos vain toinen pitää perhettä koossa ja toinen keskittyy salasuhteisiin? Onko se oikea esimerkki teineille?

        Teinien kanssa ei tarvitse vanhempien asioita selvitellä. Ymmärtää ne kumminkin, et kummalle se perhe tärkeämpi ja halveksivat pettävää vanhempaansa. Teineille on annettava oma nuoruus ja ihastukset, eikä vietävä tätä tärkeää hetkeä heiltä pois.

        Monelta nuorelta jää elämättä huoleton teinisika, jos menee vanhempien eroon ja sekoiluun. Teiniraskaudet ja toisaalta parittomuuden mahdollisuus kasvaa. Alkohoki ja huumeet myös herkässä ikävaiheessa riskinä.

        Kannatan, et alkaa elämään omaa elämää puolisosta välittämättä, mutta ihmisenä. Näin ei tarvitse rikkoa kotia ja perhettä, sillä sille on sitten myöhemmin ihan todistetisti muutakin tarvetta kuin "parisuhteen kulissi", miin kuin se pettäjä heppoisesti nyt arvottaa sen. Nuorten on ensisijaisesti annettava elää oma nuoruu, tai muuten tuhoaa niidenkim elämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä psykologi kerro paskaa

        Miettippä näin, totuus on, et erossa ehkä molemmat joutuvat muuttamaan yksiöihin ja pakosta pienempiin asuntoihin. Teinit ei mahdu tai kestä sitä. Toinen vanhempi voi kuvitella että teinit on onnellisia, jos hän on onnellinen. Lääppii pikkuasunnossa tai vanhassa kodissa uutta puolisoa pakottaen teinit kunnioittamaan suhdettaan tai muuttaan pois. Toinen vanhemmista ei pysty, tai ei voi pieneen asuntoonsa ottaa teinejä. Kuvittele tätä helvettiä, mistä ainakin toinen vanhemmista kärsii hyolehtivana vanhempana ja mihin teinit joutuvat ilman omaa syytään! Kun jopa BB-talossa vitutti sallittu ihastus, niin miten se voi vituttaa teinejä, jos sitä ei lähtökohtaisesti voi edes hyväksyä? Pitäis tätä kakkostyrkkyjemkin miettiä ja niiden sossu/auttajatätien, jotka lähtökohtaisesti tyrkyttää ja auttaa eroamaan. Kaksinaamaisesti väittävät, et perhe on ihmisen turva, mut jos tukea haet niin veltosti toteavat, ettei keneenkään kannata luottaa.


    • enpidävalehtelusta

      Minusta pettäminen on väärin. Pitkään jatkunut salasuhde on moninkertaisesti väärin. En ikinä hyväksyisi sellaista.
      Aika kova pokka pitää ihmisellä olla jos elää pettäjän kanssa ihan kuin mitään skismaa ei olisi.
      Itse en pystyisi tuollaiseen kaksinaamaisuuteen ikinä.

      Vanhemmat toimivat esimerkkinä lapsilleen ja jos joku näyttelee että kaikki on ok ja sanoo sen tapahtuvan lasten parhaaksi, niin kyllähän se on ihan sairasta. Lapsille jää täysin väärä kuva parisuhteesta. Petetty antaa lastensa ymmärtää, että ei se mitään vaikka joku pettää ja valehtelee sinulle vuosia, niin saa tehdä. Pienikin lapsi tajuaa mikä on oikein ja mikä on väärin. Anteeksi voi antaa, mutta se, että joku kävelee ylitsesi ja rikkoo toistuvasti samoissa kohdissa ihan tuosta noin vain, kertoo täysin kunnioituksen puutteesta ja sellaista ei voi hyväksyä.

      Tai tietenkin voi, silloin kun uskollisuudella ja lupauksilla ei ole merkitystä parisuhteessa.

      Itse en pystyisi aloittajan tilanteessa enää antamaan anteeksi, enkä siis jatkaisi parisuhdetta. Minulla ei olisi minkäänlaista kanttia näytellä lasteni edessä tyytyväistä ja onnellista parisuhdetta vielä vuosia koska minä tiedän että en olisi enää ikinä onnellinen tuollaisen kumppanin kanssa.

      • Anonyymi

        Olet maailman suurin valehtelija ja harhaanjohtaja! Väität että lapsille jää täysin väärä kuva, jos toinen pettäää, mutta todellisuudessa heille jää täysin väärä kuva, jos erotaan tässä tilanteessa. Jos ero tulee, niin perheneuvojat ja kaiken maailman hörhöt iskostavat mieleen että vaikene, ettei mitään pahaa saa puhua puolisosta lapsille. Niin näinhän se menee. Et sinä mitään puhetta pidä lapsillesi arvokkaasti, että mikä tilanne on menossa. Käytännössä siis ihminen pakotetaan vaikenemaan oman puolison virheistä lapsille, He elävät koko loppuelämän jonkinlaisessa epätietoisuudessa siistä, minkä eron aiheutti. Lapsille jää täysin sairas kuvio siitä, että petetty vanhempi vaikenee kaikesta paskasta miten häntä on kohdeltu perheen ulkopuolison villitessä oman vanhemman seksipeleihin.


    • manfromthewoods

      Itse kipuilin vastaavan asian kanssa pari vuotta(tosin itse olin pettäjä). Käytiin terapiassa ja yritettiin vielä kerran, mutta lopputulos oli ero.

      Kerran rikottua on mahdoton saada enää niin ehjäksi kuin normaali kunnioittava parisuhde vaatisi. Jos rikkinäiseen suhteeseen jää niin siinä kärsii kaikki, lapset ja aikuiset. Toki erokin koskee mutta se mahdollistaa kuitenkin asioiden elpymisen terveelle pohjalle.

    • Kolmikonkeskelläkin

      Tuo kaksoiselämän viettäminen on loukkaavaa niin puolisolle kuin sille kakkoselle. Kun "kärähtää" on valheet sitä suurempia. Kuinka törkeästi ihmiset luulevat ettei muut tiedä. Jos tuo kakkonen tietää toisen olevan varatun eikö olisi reilumpaa ensi saada ero aikaan kuin leikkkiä salaista ihanaa ymmärtäjää toiselle. Sekin että omat lapset kuulevat kylillä ennen puolisoa on loukkaavaa. Eikö varatut sokeasti rakastuneena tule ajatelleeksi perhettään? Se taas kuinka kauan kakkonen manipuloi toista kunnes saa sen eroamaan? Silläpä minä käräytin kun näin mitä touhusivat. Kiinni jäivät. Pitäisi osata ajatella että pieni piiri pyörii. Tiedän etteivät tule koskaan yhteen menemään vaikka eroaisi. Todella typerää touhua. Hävettää niiden puolesta.

    • Anonyymi

      voi v...u tuota parisuhde paskaa! oletko mies vai hiiri? potkaise lunttu pihalle!

    • Anonyymi

      Kiitos kaikille vastauksista. Nämä ovat ikäviä ja vaikeita asioita. Tiedän kyllä ettei ihminen ole täydellinen ja haluaa löytää sisältöä elämäänsä...milloin harrastuksille tai vaikkapa uskonnolla..jotkut jopa luulevat kaiken oleellisen löytyvän päihteistä taikka nyt sitten pettämisestä. Rakastan edelleen vaimoani. Hän on hyvä ihminen. Tosin käyttäytynyt helkkarin typerästi monta vuotta, vamehdellen ja pettäen. Tiedän senkin etten voi olla kukaan muu kuin oma itseni ja enkä voi kilpailla jonkun salarakkaan kanssa kuka antaa vaan itsestään ne parhaat puolet pari kertaa viikossa. Olen yrittänyt paljon. Puhua kauniisti, rakastaa ja huomioida. Vaikeaa se on kun tuntee itsensä huonoksi sekä vastenmieliseksi ihmiseksi. Mutta näillä mennään. ..en halua vaan kuunnella mielipiteitä..Kiitos näille jo vastanneille

      • Anonyymi

        Lopussa oli kirjoitusvirhe...en siis halua kuulla SÄÄLIÄ vaan lähinnä rakentavia mielipiteitä...sori :)


      • Anonyymi

        Tiedoksi sinulle: Hyvä ihminen ei valehtele ja petä puolisoaan vuosia!


      • Anonyymi

        Tiedoksi sinulle, että 75% ihmisistä on heikkoja pettäjiä. Suurin osa ei sitä vaan saa selville, koska ihminen on luotu valehtelemaan. Sinäkin ajattelet olevasi joku prinsessa, jota joku rakastaisi ja malttaisi olla panematta muita seksikkäämpiä 100%:sti. Tosi säälittävää, kun oikea suhde on joku 15 promillea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedoksi sinulle, että 75% ihmisistä on heikkoja pettäjiä. Suurin osa ei sitä vaan saa selville, koska ihminen on luotu valehtelemaan. Sinäkin ajattelet olevasi joku prinsessa, jota joku rakastaisi ja malttaisi olla panematta muita seksikkäämpiä 100%:sti. Tosi säälittävää, kun oikea suhde on joku 15 promillea.

        En kuvittele olevani prinsessa. Ilmeisesti sinussa ja minussa on sellainen ero, että minä en kykene valehtelemaan edes pienissä jutuissa niitä valkoisia valheitakaan kenellekään, joten eipä onnistuisi minulta pettäminen, koska se olisi niin täysin vastoin minun omaatuntoani.

        Seison yhä mielipiteeni takana; hyvä ihminen ei petä eikä valehtele vuosia puolisolleen.
        Olen lopettanut kolme ystävyyssuhdetta kun olen kuullut heidän pettäneen puolisoaan. Jos ihminen ei kykene olemaan rehellinen edes sille kaikkein rakkaimmalle tyypille elämässään, niin ei hän kykene olemaan rehellinen ystävyyssuhteissakaan.


    • Anonyymi

      Säälillä sinun tapauksessa ei ole mitään virkaa.
      Toiminnalla sen sijaan on. Valtavasti rakastamasi nainen on heittänyt sioille sinulle kuuluvan luottamuksensa. Hän harkiten on tuhonnut yhteenkuuluvaisuutenne välittämättä lainkaa onko se oikein.

      Voit ja saat rakastaa tuota ihanaa oliota niin paljon kunnes muutut siniseksi, mutta lastenne takia, laske se menemään. Sinun laillinen velvollisuutesi on luoda itsellesi ja lapsillesi turvainen ja luottamusta herättävä koti, koti jossa voit ohjata heistä yhteiskuntaa rakentavia yksiloitä.

      Tuon valehtelevan hu....an läsnäolo ei tee kodistanne ideaalista kotia lapsillenne eikä sinulle. Uskottele itsellesi aivan mitä haluat (raaaaaakkautta jne.) mutta ala toimimaan puhdistaaksesi kodin vain sinulle ja lapsillesi.

      Niin, tietenkin jos provoilet vain - on aika putsata korviesi väli!

    • Anonyymi

      En proivlie. Olen niin loppu siihen miksi parisuhdetta kutsutaan. Me teimme puolison kanssa silloin listoja miten muuttiuisimme ihmisinä hänen pettämisensä jälkeen.. ...minä lupasin lopettaa tupakoinnin, alkoholin sekä etsiä meille yhteistä aikaa..näyttää että välitän....Hän taasen lupasi olla minulle kiltti ja kohtelias...ei muuta

      • Anonyymi

        Toimit siis rahoittajana, ei ihme että nainen ei ota eroa. Susta ei välitä pätkääkään, siksi käy vieraissa.


      • Anonyymi

        Lupauksien suunnasta päätellen vaimosi syyllistää sinua omasta pettämisestään ja valehtelemisesta. Luuletko tosiaan, että rakastaminen on kiinni tupakoinnista tai normaalista alkoholin käytöstä. Olet antanut kaikki valttikortit vaimollesi, mikä oli virhe. Vaimosi pitäisi olla itse varpaillaan, eikä päin vastoin kyykyttää sinua. Vaimosi ei vaikuta olevan edes pahoillaan, mistä voisi valitettavasti päätellä ettei hän välitä sinusta tai tunteistasi.

        Olen ollut itse petetty vaimo samassa tilanteessa ja käyttäytynyt kuten sinä. Se oli aivan turhaa kärsimystä, nyt jonkun vuoden jälkeen valheet ovat taas alkaneet ja miehelläni on uusi toinen nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lupauksien suunnasta päätellen vaimosi syyllistää sinua omasta pettämisestään ja valehtelemisesta. Luuletko tosiaan, että rakastaminen on kiinni tupakoinnista tai normaalista alkoholin käytöstä. Olet antanut kaikki valttikortit vaimollesi, mikä oli virhe. Vaimosi pitäisi olla itse varpaillaan, eikä päin vastoin kyykyttää sinua. Vaimosi ei vaikuta olevan edes pahoillaan, mistä voisi valitettavasti päätellä ettei hän välitä sinusta tai tunteistasi.

        Olen ollut itse petetty vaimo samassa tilanteessa ja käyttäytynyt kuten sinä. Se oli aivan turhaa kärsimystä, nyt jonkun vuoden jälkeen valheet ovat taas alkaneet ja miehelläni on uusi toinen nainen.

        Juoppo on aina juoppo, vaikkei enää joisikaan, koska sille tulee viinan tilalle joku muu "riippuvuus".

        Työkaveripiirissä oli kaksi lähes alkoholistia, ottivat perskännit joka viikonloppu ja kaljan tissuttelua viikolla loiventamaan viikonlopun krapulaa. Toinen tuli uskoon ja siitä tuli niin sietämätön että kaikki sen ympäriltä kaikkosivat heti kun se tuli huoneeseen.
        Toisesta tuli aivan helvetin pilkuntarkka pikkusielu jolla oli aivan mitätön tressin sietokyky. aina nyppimässä ja nälvimässä meitä muita, mikään ei ollut hyvin. Vaikka olisi aurinko paistanut pilvettömältä taivaalta niin se jätkä näki pelkkää mustaa paskaa ja ongelmaa ympärillään.

        Joten ota vain ap sitä viinaa ja anna akkasi naiskennella missä haluaa. Olet luultavasti muulle ympäristöllesi, siis muille kuin vaimollesi ja lapsillesi, miellyttävämpi ihminen juoppona kuin selvinpäin.


    • Minä olen nussinut pitkään yhtä varattua akkaa ja pettänyt omaani siinä samassa. Tuo nainen on juoppo ja siksi se on helppo pano. Kannattaisi ukkonsa jättää se pian, sillä ei tuo opi muuta kuin viinan ja vieraan lemmen.

    • Anonyymi

      Uskomattomia idiootteja miehiä jotka hyysää huora-akkojaan.

      Eka kerrasta heti pihalle, ja kunnon kosto samalla, vaikkapa vuoden pari kerätä rahaa pankin tallelokeroon.
      ps kenen lapsia luulet elättäväsi?

      Kaikki tekosyyt on vain niitä ja kertoo että ukko on täydellinen luuseri.

      Itse heitin horatsun heti eka kerralla pihalle ja oli elämäni ehdottomati paras teko.
      Itsetunto nousu 100% ja oma arvontunto myös, tuo myös karismaa ja itseluottamusta, helppo löytää uusi parempi..

    • Anonyymi

      Jätä pettävä vaimo ota selkäranka esiin

    • Anonyymi

      Ulkoruokintaan, pitää sinua pellenä

    • Anonyymi

      Jos ne omat vaimot sanoo rakastavansa se on paska puhetta jolla peitellään uskottomuutta ja sitä et mitään ei tapahdu. Munkin vaimo ihastui työkaveriinsa, oli helppoa kun mies sinkku, miehen kämpille tottakai kutemaan, en tiedä enkä edes enää välitä montako kertaa vaimo panetti itseään miehen luona, vaatetuksesta päätellen oli antoisaa ainakin miehellä, En sano että yhtään olisi harmittanut itse riisua niitä vaatteita vaimon päältä.

      • Anonyymi

        Lisäys vielä, vaimo lopetti suhteen mutta koville otti ja aikaa vei, kävi miehen luona selvittelemässä tilannetta ja varmaan panivat samalla kun oli vielä tilaisuus.


    • Anonyymi

      Mene roikkumaan naru päähän sirottuna

    • Anonyymi

      Hyvä että vaimokulta kelpaa muillekin, vieraissa käynnin jälkeen seksi on paljon kiihottavampaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe