Olen väsynyt

taunopalo

Moi,

Meidän parisuhde on mennyt viime aikoina todella kieroon. Ymmärrän ja en ymmärrä, että miksi. Se, mistä kaikki alkoi, on mulle hämärän peitossa. Jossain vaiheessa kuitenkin meidän suhde on mennyt kieroon. Pari viimeistä kuukautta suhteemme on ollut käytännössä sitä, että yhteinen aika me lähinnä lojutaan tekemättä mitään. Tyttöystävä vastaa aina kaikkiin ehdotuksiin "en tiiä" tai "ihan sama". Ärsyyntyy kaikesta oikeastaan ilman mitään järkevää syytä. Lähes aina olen huuli pyöreänä, että mistä nyt tuli riita.

Sitten riidellään. Hetken aikaa pystyn olemaan hillitty, mutta tyttöystävän tapa riidellä on todella vittumainen. Lisää ärsyttävä ja todella passiivisaggressiivinen. Meillä menee usein monta tuntia riitaan ja mun mielestä vielä ihan hukkaan. Päivät menee vain riidellessä ja tyttöystävän oikkuja tyynnytellessä. Riita on ohi ja hetken päästä alkaa itsesäälin ja anelun vuoro. Hän on aidosti tottakai pahoillaan omasta käytöksestään, mutta sitten alkaa kysely "Rakastathan mua vielä?", "Ethän jätä mua?", "Ethän petä?", "Eihän sulla oo ketään muuta?", "Oothan aivan varma meistä", "Eihän erota?" .... ei jaksa tällasta enää! Ei, en ole varma meistä. Miten voisin olla tässä tilanteessa? Silti en ole lähtenyt säätämään kenenkään muun kanssa yhtään mitään. En edes uskalla olla naispuolisten kavereideni kanssa tekemisissä, ettei toinen sais syytä kuvitella mitään. Rakastan häntä kyllä. Hänellä on vaikeaa ja elämä sekaisin. Yritän silti parhaani. Mutta silti.

Oon aivan rättiväsyny näihin turhiin riitoihin ja ärsyttäviin kyselyihin. Oon ite niin väsynyt, että en tietenkään enää osaa ja jaksa rakastaa häntä samalla lailla kuin aiemmin, vaikka haluaisin. Tartten lomaa! Ja sanoinkin sen hänelle, että tartten yhden viikonlopun edes, että voisin olla omien kavereideni kanssa, että ei tarttis riidellä ja vastailla kaiken maailman kyselyihin. Tästä se pillastu ja valitti, että kuinka ei kenellekään kelpaa, että kun oma poikakaverikaan ei halua olla hänen kanssaan. Eiiiiiiiiiiiiiiii! Miten toisen voi saada ymmärtämään, että mää en jaksa koko aikaa pitää huolta aikuisesta lapsesta?! Mitä tässä voi tehä? Ei hän oo aina ollut tuollainen. Nyt joulun alla alkoi joku ihme vaihe ja tää ei lopu. Kyseessä kuitenkin 25v aikuinen ihminen. Mitä tässä voi tehä?

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lataaakku

      Lähde viikonloppu reissulle kavereiden kanssa, olethan aikuinen ihminen.

      • taunopalo

        Akun lataamista tarttis. Tyttöystävä raivostu, kun yritin tästä sanoa hänelle. Hänen mielestään, jos parisuhteessa tarttee lomaa tyttöystävästä eli akun lataamista niin sillon ei kannata olla parisuhteessa. Hän ei ymmärrä sitä, että pitkässä parisuhteessa ei kukaan jaksa olla toisen kanssa jokaista viikonloppua. Että jokainen tarttee sitä omaa aikaa ja omia menoja. Ja varsinkin nyt sitä kaipaan, kun suhe on viime aikoina ollut niin negatiivisten asioiden täyttämä ja ratkaisua ei näy. Rakastan ja välitän hänestä, mutta juuri nyt en vain jaksa. Olo alkaa olla liian paha.


    • Jahvettg

      Tähän tullaan kun 58 vuotias mies etsii kavereilleen näyttääkseen 30v böönan ja sit lopulta tajuu itsekin, vaikka lähipiiri nauranut jo pitkään, ettei se ole se elämän tarkoitus.

    • Karll

      Hommaa taitaa hankaloittaa vielä miehen masennuslääkitys ja majailu kyseisen böönan huushollissa, sekä miehen tarkoitus löytää elättäjää.

    • itekseenriitelee

      Tyttöystävä vaan riitelee ja vastaa sun.kysymyksiin ihan sama tai en tiiä.

    • tegee

      Tyttöystävälläsi on mielenterveysongelma, joka ei parane itsestään. Tärkeää olisi, että eläisit omaa elämääsi. Tapailisit nais- ja miespuolisia kavereita - keskittyisit elämään. Voit kertoa kauniisti suoraan, ettet jaksa riidellä.

      Yhteinen aika jolloin vain lojutaan kuulostaa todella ikävältä. Riitely samoin. Oletko kysellyt mikä tyttöystävääsi oikeasti vaivaa? Ei normaalia hänen käytöksensä.

      • jkjkjkjk

        Ai jos parisuhteessa on ongelmia esim. kommunikoinnissa, niin tyttöystävä on mielisairas. Kyllä nää vastaukset on jotenkin hullun kirjoittamia.


      • tyts
        jkjkjkjk kirjoitti:

        Ai jos parisuhteessa on ongelmia esim. kommunikoinnissa, niin tyttöystävä on mielisairas. Kyllä nää vastaukset on jotenkin hullun kirjoittamia.

        Ap.n suhteessa ei tosiaan ole vikaa ainoastaan kommunikoinnissa ym. vaan tyttöystävän käytös on hyvin epätervettä (ei välttämättä täysin mielisairasta). Koska näin on, ei normaali kommunikaatio hänen kanssaan onnistu. On selvää, että kun toinen käyttäytyy hullusti, myös parisuhde menee kieroon.

        Seuraavat esimerkit, ap.n kertomat eivät ole normaalia tervettä käytöstä:
        - Tyttöystävä vastaa aina kaikkiin ehdotuksiin "en tiiä" tai "ihan sama".
        - Ärsyyntyy kaikesta oikeastaan ilman mitään järkevää syytä.
        - Sitten riidellään. Hetken aikaa pystyn olemaan hillitty, mutta tyttöystävän tapa riidellä on todella vittumainen. Lisää ärsyttävä ja todella passiivisaggressiivinen.
        - Päivät menee vain riidellessä ja tyttöystävän oikkuja tyynnytellessä.

        "Hän on aidosti tottakai pahoillaan omasta käytöksestään, mutta sitten alkaa kysely "Rakastathan mua vielä?", "Ethän jätä mua?", "Ethän petä?", "Eihän sulla oo ketään muuta?", "Oothan aivan varma meistä", "Eihän erota?" .... ei jaksa tällasta enää! ....."

        Tässä kohtaa ap erehtyy. Tyttöystävän käytöstä ei ohjaile oikeasti kukaan muu kuin hän itse. Oma huono ja älytön käytös ei vain tupsahda usein taivaalta. Ainoastaan tyttöystävä voi lopettaa tällaisen suhteelle haitallisen toiminnan. Ko. käytös johtaa pidemmän päälle täysin varmasti eroon. Aivan helvetillisen suhteen ap on valinnut. Tyttöystävä roikkuu ap.ssä ja kiukuttelee. Jos ap tuntee vielä rakkautta, se on oikeasti riippuvuutta. Tyttöystävän käytöksessäkään ei ole minkäänlaista rakkautta ap.tä kohtaan. Ainoastaan w-mäistä ja huonoa käytöstä. Arvostuskin puuttuu kokonaan.


      • Anonyymi

        Komppaan mitä jkjkjkjk kirjoitti.

        Parisuhteessa tärkein suhde on suhde omaan itseensä. Ja jos ei oikein tule itsensä kanssa toimeen, niin miten voi luulla toisen osaavan sen. Nyt on tytön oma minäkuva vahvasti vääristynyt, eikä ennusta mitään hyvää jatkolle.

        Et voi mitenkään ratkaista hänen mielensä kiemuroita, jos hän ei niitä itsekään hallitse. Täysin tekemätön paikka. Näkisin kaksi vaihtoehtoa: 1.) alistut hänen mielivaltaan 2.) Teet asialle jotain. Ohjaa hänet terapeutille tai laitat hopeat jakoon hyvissä ajoin ENNEN kuin olette tilanteessa missä pitää jakaa myös lapsia.

        Sitten asiat ovatkin jo selkeästi hankalampia hoitaa nätisti.


    • No tähänhän on ihan yksinkertainen kokeiltu ratkaisu. Pistä poikki, ota ero, lähde kävelemään, tee bänät. Sillä se elämä helpottuu.

      Jos nyt kuitenkin haluat jatkaa, niin pidä rajasi. Nythän sinä olet nössykkämies, jota hän saa kohdella ja manipuloida miten haluaa, ja hänen kunnioitus sinua kohtaan yhä vähenee.

      Jos siis haluat yhä jatkaa, niin lähdet sinne viikonloppureissulle kavereiden kanssa ja otat vastaan sen paskamyrskyn mikä siitä seuraa ja teet saman uudestaan. Pahinta mitä voi tapahtua on ero, mutta sehän saattaa seurata muutenkin.

      Jos hän on yhtäkkiä muuttunut tuollaiseksi, on kai käytöksen muuttumiseen jokin syy. Ehkä hän on pettänyt sinua tai ehkä jokin muu asia vaivaa.

    • ansaikonen1

      Sinun tyttöystävällä on vaikeaa ja hän ei ole oikein oma itsensä. Oletkohan hieman malttamaton ja et anna tyttöystäväsi rauhassa mietiskellä mikä on pielessä. Ajattelet että sinun asiat on huonosti vaikka kuvauksesi perusteella ne onkin tyttöystävälläsi. Rauhoitu ja pyydä tyttöystävääsi selvittämään mikä hänellä on. Anna aikaa. Jos nyt juokset parisuhdeongelmaa pakoon, löydät sen varmasti edestäsi.
      Ei kannata kuvitella, että parisuhteessa olisi aina hyvä aika. Itsetunto kolhuja tulee kaikille välillä monestakin suunnasta. Vika ei todennäköisesti ole sinussa.
      Toisaalta jos pystyt rauhallisesti ja asiallisesti kertomaan tyttöystävällesi olevasi huolissaan hänestä ja haluaisit hänen ymmärtävän, et joskus yksin oleminen selvittää paljon asioita. Eli pieni välimatka ja sen jälkeen asioista vakavasti puhuminen olisi paikallaan.

    • Naisen käytös on useimmiten miehen käytöksen peilikuva. Femiini energia vaatii maskuliinista energiaa toimiakseen.

      Kysy itseltäsi oletko sama henkilö kenet naisesi tapasi? Olisiko jotain mitä voisit itse tehdä omassa toiminassasi mikä lisäisi naisen mielenkiintoa?

    • Anonyymi

      Ap:n tarina tuntuu niin tutulta; olin itse juuri tyttöystäväsi kaltainen nuorena neitinä. Kiukuttelin, olin mustasukkainen, ärsyttävä jne. ja tarvitsin kokoajan vakuuttelua, että olen kaunis, haluttava, ihana... Silloinen poikaystäväni jaksoi minua yllättävän pitkään (olisi ehkä jaksanut pitempäänkin), mutta itse jätin hänet lopulta noin 5 vuoden seurustelun jälkeen, kun en enää kestänyt itse itseäni.

      Villihkön sinkkukauden jälkeen löysin nykyisen mieheni, joka on saanut sai minut oppimaan, että kumpikin tarvitsemme omaa elämää yhteisen ajan lisäksi. Ja että suhteemme ei katkea erikseen vietettyihin viikonloppuihin ja kiukuttelutkin hän sai katkeamaan hyvällä huumorilla.

      Nykyisin olen jo lähes 50v ja tosiaan edelleen onnellisesti naimisissa tämän mieheni kanssa. Osaan nauttia yksinolosta ja kiukuttelut/mustasukkaisuus ovat jääneet lähes kokonaan. Kaikkeen tähän tarvittiin vain hyvän itsetunnon omaava, vahvatahtoinen mies, joka osasi käsitellä minua ja sai minut luottamaan itse itseeni.

    • Anonyymi

      Kuulostaa pahalta tuo ap:n tilanne ja tyttöystävänsä ikävältä. Sen mitä kuitenkin ite tähän ikään mennessä oon oppinut on se, että en sen enempää voi ottaa kantaa asianosaiset tietää tilanteen paremmin. Meillä on nyt kuultunä mitä apn tyttöystävä tekee, mutta mitä ap tekee, miten kommunikoi ym?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      371
      3282
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      146
      1292
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1188
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      140
      1038
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      833
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      762
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      709
    Aihe