Onko suhteemme kotitehtävien jako reilu teidän mielestänne?

Surullinen_avomies

Miehenä kirjoitan lyhyesti meistä: 5 vuotta asuttu yhdessä, naiseni ikä 20 ja minun 23.

Kotitehtäväni on mm. imurointi, pölyt, järjestys, WC-tilat, piha, asioinnit ja tietysti fyysisesti raskaat hommat.

Naiselta pyysin vain pyykit ja keittiön (huom. olen hyvä myös keittiössä, mutta nainen ei suostunut mitään muuta tekemään, niin jaettiin kotityöt näin.)

Häiritsevänä ongelmana on kuitenkin se, että joudun jatkuvasti muistuttamaan pyykeistä sekä keittiön siisteydestä. Kirjaimellisesti pyykkikorista kasvaa vuori, keittiön tasot sekä liesi tahmaiset, jääkaappiin unohtuu asioita homehtumaan kuukausiksi, työtasoilta purut suoraan matolle ym. Olen yrittänyt jo seuraavia: näyttänyt esimerkkiä, valmiit puhdistusliinat, helppokäyttöinen roskakori, keskusteluja ja pitempiä vakavia keskusteluja.

Kerran olen todistanut, ettei häntä taida kiinnostaa kotityöt. Pyysin vanhaa pussilakanaa ravistettavaksi ennen pesua karvoista sekä pölyistä parvekkeelle, sillä vaihdoin lakanat meille. Katsoin viereisestä ikkunasta, niin hän vain kävi parvekkeella taittelemassa lakanan. Kiinnijäädessä oli sanaton.

Nyt olen noin viimeisen vuoden vain huokaillut ja kuunnellut selityksiä. Tänään hän kesken keskusteluja myönsi nämä ja sanoi vain: mitä sitten, sinä päätät (suhteesta.)

Hänen äitinsä on aina ollut työtön ja esimerkitön, arvaan tämän kaiken johtuvan siitä.

Rakastan häntä, mutta en tiedä enää jaksanko hoitaa aina kaikkea. Otsikossa kysymys, sillä hän väittää, että keittiössä oleminen on raskasta ja minä en ymmärrä.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huonotrollipeikkopeikku

      Keittiössä oleminen on hänelle raskasta, mutta sä vaikutat kaikenpuolin mukavalta mieheltä, ainakin minun korviin. Leppoisa, huumorintajuinen, joustava, rakastava ja lämmin ihminen.

    • OmaTerveys

      Nainen kuluttaa sinut loppuun. Hän on parisuhteessanne vapaamatkustaja. Sinä teet kaikki työt ja vaikutat muutenkin olevan se aktiivisempi osapuoli. Parempi olisi muuttaa erilleen, muuten oma terveytesi kärsii, ja palat loppuun ja masennut.

    • näio

      Kaksi erilaista ihmistä yhdessä. Joko hyväksyy toisen sellaisena kuin on tai lähtee lätkimään. Ihme jos saa muuttumaan sottapytystä siistiksi.

      • TotuusSattuuQC

        Näin se valitettavasti on. Jos kotitöiden jako on kovin mekaaninen ja "ylhäältä annettu" ei niiden tekeminen ole motivoitunutta vaan pelkkä vaiva. Vasta jos ihmiset tarttuvat luontevasti itse toimeen ja tekevät sen mitä pitää tehdä, asiat alkavat sujua. Nyt kuulostaa siltä että nämä ihmiset ovat aivan erilaisia eikä mitään luontevaa jakoa synny saatika että molemmat tarttuisivat toimeen samalla ripeydellä. Tuosta tuskin tulee pitkällä tähtäimellä mitään jos joku lamppu ei naisen päässä syty aika pian ja hänkin tajua että koti pitää pitää järjestyksessä.


    • Liian nuorena olette muuttaneet yhteen. Nainen olisi tarvinnut ajanjakson omassa taloudessaan. Hän on siis ollut 15 vuotias ,kun olette muuuttaneet yhteen 8-O.

      Ja päin vastoin kuin moni luulee, siitä ei miehen haluttavuus kasva, että tekee kovasti kotitöitä, vaan päin vastoin ja varsinkin kun nalkuttaa siihen päälle.

      Vaikea sanoa, että mikä tuossa olisi oikea ratkaisu. Nainen tuosta tuskin muuksi muuttuu.

      Itse laittaisin naisen kasvamaan ja ottamaan vastuuta itsestä.

    • Anonyymi

      Nyt kuten aina, vakavan keskustelun jälkeen asiat on taas pelanneet hienosti. Pyykkikorikin oli tyhjentynyt työn aikana. En usko, että tämä tulee kestämään kauan, mutta pidän vaikka tällaista blogia itselleni tässä.

      Kummastuttaa eniten, kun hän väittää, että suurin osa tytöistä on hänenlaisensa. Kun ystävät tai työkollegat taas kertovat, että heidän naisensa ihan itsestään tykkää siivota, imuroida, ylipäätänsä ylläpitää kodin siisteyttä, tuntuu siltä, että olen "kirottu". Vielä, kun otan huomioon sen, että en iskenyt sitä kauneinta, juuri sen toivossa, että olisi enemmän "kotiemäntä" tyyppiä, jonka kanssa voisi perustaa perheen.

    • Anonyymi

      Naisen mielipide sinulle: Ei ole mielestäni kotitöiden reilu jako. Lisäksi naisesi kuulostaa harrastavan valkoisia valheita. Kannustaisin sinua luottamaan omiin tuntemuksiisi enemmän kuin avovaimon puheisiin.

    • Jos nainen ei osaa siivota niin nainen vaihtoon. On niitä parempiakin naisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe