Ystävyyden muodostuminen

Anonyymi

Olen kolmekymppinen nainen ja olen etsinyt itselleni ystäviä. Olen kahdessa faceryhmässä ja sitä kautta tutustunut uusiin ihmisiin. Näissä ryhmissä on paljon ihmisiä ja olen laittanut viestiä kiinnostaville. Myös minulle on laitettu viestejä.

Ajattelen, että ystävällä pitäisi olla suurin piirtein samanlainen arvomaailma kuin minulla. Olisi myös hienoa, että ystävä olisi samassa elämäntilanteessa, mutta tämä ei ole yhtä tärkeää. Ystävän etsiminen on vähän samanlaista kuin kumppanin etsiminen. Täytyy laittaa itsensä likoon siitä huolimatta, että pakit ovat mahdolliset. Olen todennut joidenkin uusien tuttavuuksien olevan elämäntavoiltaan niin erilaisia ettei ystävyydestä tulisi mitään. Olen itse vihjaillut uusille tuttavuuksille, että ehkä homma ei toimi, mutta niin ovat myös tehneet osa sellaisista ihmisistä, joiden seurasta olen pitänyt.

Onko muilla vastaavaa ongelmaa? Että tavallaan on itse valikoiva seuran suhteen, mutta niin ovat muutkin. Syitä, miksi en ole enää halunnut olla tekemisissä tuttavuuksien kanssa on mm. se, että toisen ihminen kanssa ei koskaan tule sellainen olo, että olipas kiva nähdä. Tällainen "oli kiva nähdä" -fiilis tulee, kun näen hyviä ystäviäni, ja minua häiritsee jos jonkun uuden tuttavuuden kanssa ei tule tällaista fiilistä, vaikka olisi tavattu jo useamman kerran. Muita syitä, että en halua nähdä tuttavuuksia, on se, jos tuttavuus esim. käyttää runsaasti alkoholia (itse käytän maltillisesti) tai emme ole samalla aaltopituudella muutoin. Arvostan vapaa-aikaani niin paljon, että en halua viettää sitä kenen tahansa kanssa. Pidän paljon myös yksin olosta.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä voisin olla sinun uusi ystävä jos asut lähellä ja mies henkilö kelpaa ystäväksi.

    • Anonyymi

      Hei,hyvin olet ajatuksesi saanut esiin,Ystävyyden muodostumiselle.
      Facebook tätä nykyä tuntuu minusta niin pinnalliselta,voi sieltä kavereita saada,mutta suurin osa on ennestään tuttuja ja heidän kanssaan tulee jutusteltua.Tai soiteltua.
      Suurin osa kavereista on vain siellä,useita viikkoja viestimättä mitään,kuten minäkin.
      Lapsena oli helppo löytää kavereita kun meni pihalle.Se oli siinä. :)
      Minun ystävyyden este on nykyisin se,että suurin osa kavereista,vaikka mukavia ovatkin,käyttävät päihteitä ja muuta pössyttelyä.
      Olen lopettanut polttamisen kun en jaksa olla vanhojen kavereitten kanssa ja en halua kapakkaan,enkä jaksa olla yksin,,enkä pahemmin humaltua ja olla *poissa tästä päivästä*-Pidän kulttuurista,musiikki on minulle tärkeä,nimenomaan sen tekeminen ja kuuleminen.
      Hyvät elokuvat ja kirjallisuus.....olen tavallaan menettänyt nuoruuden ihmettelyn taidon ja usein kuljen tylsänä vaikka viihdyn yksin,en halua olla sitä aina,haluaisin jutella ja matkustaakin joskus jonnekin ,ei kaukomaille,mutta vaikka jonnekin lähemmäs mukavaan paikkaan.
      Etsin aitoja ihmisiä..mutta eivät he kotoa tule hakemaan ja kapakat ei enää todella kiinnosta.
      Olen kohta 35 vuotias poikamies ja ...siinä se sitten onkin.... Olen valmis tutustumaan rehelliseen ihmiseen,jolla on avoimet ajatukset ja reilu ystävyys etsinnässä.Rakastan keskusteluja syvemmistäkin asioista. [email protected] tai [email protected] ..
      Pallo siinä suunnassa...... Kimble

    • Joo, olisi helppoa löytää ystäviä jos kävisi baareissa, niistä aina löysi juttuseuraa ja joskus jopa s-seuraakin. Ei ole helppoa elää eri lailla kuin muut, sosiaalisessa mielessä se on haastavaa. Salilla ei oikein tule juteltua kenenkään kanssa, kai se on vaan kiinni omasta itsestä kun on huono aloitekyky. Ois helppoa jos löytyis kopio musta: samat arvot ja harrastukset ja aina samalla aaltopituudella. Pitää kai oppia arvostamaan enemmän ei-omia juttuja ja yrittää päästä toisten aallonpituudelle.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe