lisäravinteita vai ei?

Anonyymi

Isä sanoo ettei lisäravinteita tarvita että ne on turhia ja ruokaa vaan naamaan että sillä kasvaa parhaiten. Se on nuorena ollut joku SM-tason urheilija kuulassa ja nostellut paljon puntteja tai jotain.
Kaveri taas sanoo että ainakin palkkari ja hera pitää olla ja kreatiini ehkä.
Kumpi nyt sit on oikeessa?

4

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kumpikin.
      Jos ei pysty syömään monipuolista ruokaa tarpeeksi paljon niin palkkari ja lisäravinne auttaa.
      Jos ei ruuasta viikko/kk tasolla saa monipuolisesti aminohappoja niin lisällä saa paikattua.
      Eli jos syö vko/kk proteiinin lähteeksi vain kanaa niin se ei riitä, pitäisi tulla kananmunat, kalaa, sikaa, nautaa, pavut.
      Jos kehitystä haluaa niin kcal pitäisi saada, mutta ei liian paljon ja kauan pidä olla plussalla. 8vko plussalla, 2vko /-, 2vko miinusta, 2 /-, 4/8vko plussalla ihan sen mukaan kuinka kevyt ollut alkuun ja paljonko vatsamakkaraa tullut.

• Anonyymi

Varmaan noin on asia mutta on siinäkin kai perää , että kuntoilijat ja bodaajat tankkaavat ihan ylettömästi proteiinia, koska kuvittelevat , että se jotenkin väkisin "suttaantuu lihakseksi"..

Mistähän se bodauslehdistä tuttu maaginen 2,2 g/kg proteiinia oikein on saatu?? - alunperin 1 g/lb jenkkimitoissa. Viitannee "lean mass"- painoon, ei elopainoon???????

Silloinhan se tietäisi 80-kiloiselle hyypiölle n. 180 grammaa prodea päivässä...aikamoista! Runsaasti tulisi myös juoda.

• Anonyymi

Ei tee mitään lisäravinteilla. Aino joka hyötyy on kauppa ja niitä mainostavat bodarit.
      Idiootti panee rahansa tuollaiseen soopaan.

• Anonyymi

Niin tai on itse idiootti kun ei ymmärrä että kaikki asiat ei ole joko/tai.
        Yleensä se on soopaa mikä ei sovi omaan maailmankuvaan.
        Mutta joo, yleensä ne prodelisät toimii kun dietataan. Syystä että kcal on helpompi pitää jiirissä ja keitettyä kanaa ja seitiä ei aina jaksa syödä.
        Toinen hyöty on kun ei vaan terveellistä ruokaa pysty syömään riittävästi. Kcal jää liian alhaisiksi että pysytään rakentamaan uutta lihasmassaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1984
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1730
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1400
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      79
      1375
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      946
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      943
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      892
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      876
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109