Isä sanoo ettei lisäravinteita tarvita että ne on turhia ja ruokaa vaan naamaan että sillä kasvaa parhaiten. Se on nuorena ollut joku SM-tason urheilija kuulassa ja nostellut paljon puntteja tai jotain.
Kaveri taas sanoo että ainakin palkkari ja hera pitää olla ja kreatiini ehkä.
Kumpi nyt sit on oikeessa?
lisäravinteita vai ei?
4
127
Vastaukset
- Anonyymi
Kumpikin.
Jos ei pysty syömään monipuolista ruokaa tarpeeksi paljon niin palkkari ja lisäravinne auttaa.
Jos ei ruuasta viikko/kk tasolla saa monipuolisesti aminohappoja niin lisällä saa paikattua.
Eli jos syö vko/kk proteiinin lähteeksi vain kanaa niin se ei riitä, pitäisi tulla kananmunat, kalaa, sikaa, nautaa, pavut.
Jos kehitystä haluaa niin kcal pitäisi saada, mutta ei liian paljon ja kauan pidä olla plussalla. 8vko plussalla, 2vko /-, 2vko miinusta, 2 /-, 4/8vko plussalla ihan sen mukaan kuinka kevyt ollut alkuun ja paljonko vatsamakkaraa tullut.- Anonyymi
Varmaan noin on asia mutta on siinäkin kai perää , että kuntoilijat ja bodaajat tankkaavat ihan ylettömästi proteiinia, koska kuvittelevat , että se jotenkin väkisin "suttaantuu lihakseksi"..
Mistähän se bodauslehdistä tuttu maaginen 2,2 g/kg proteiinia oikein on saatu?? - alunperin 1 g/lb jenkkimitoissa. Viitannee "lean mass"- painoon, ei elopainoon???????
Silloinhan se tietäisi 80-kiloiselle hyypiölle n. 180 grammaa prodea päivässä...aikamoista! Runsaasti tulisi myös juoda.
- Anonyymi
Ei tee mitään lisäravinteilla. Aino joka hyötyy on kauppa ja niitä mainostavat bodarit.
Idiootti panee rahansa tuollaiseen soopaan.- Anonyymi
Niin tai on itse idiootti kun ei ymmärrä että kaikki asiat ei ole joko/tai.
Yleensä se on soopaa mikä ei sovi omaan maailmankuvaan.
Mutta joo, yleensä ne prodelisät toimii kun dietataan. Syystä että kcal on helpompi pitää jiirissä ja keitettyä kanaa ja seitiä ei aina jaksa syödä.
Toinen hyöty on kun ei vaan terveellistä ruokaa pysty syömään riittävästi. Kcal jää liian alhaisiksi että pysytään rakentamaan uutta lihasmassaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271984
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001730Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy571400Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?791375Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311038Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47946Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51943Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44892- 73876
- 109873