minkä kanssa syötte silliä

Anonyymi

niin laittakaa vinkkejä perunaa ja silliä ja sopii leivänkin päälle

24

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      vai syöttekö suoraan purkista kun vinkkejä ei tule

    • Uusi peruna ja voi. Kyllä sitä kerran-kaksi (kolme) kesässä pitää saada.

      Muuten harvemmin.

      • Anonyymi

        ja sopii siihen vielä vaikka tapolan lenkkiä ja voi pois ja maistuu aina mutta kesällä se on kesän tuoja ja hyvää ja helppoa ja nopeaa ruokaa eli keittää vain perunat ja a vot


      • Anonyymi kirjoitti:

        ja sopii siihen vielä vaikka tapolan lenkkiä ja voi pois ja maistuu aina mutta kesällä se on kesän tuoja ja hyvää ja helppoa ja nopeaa ruokaa eli keittää vain perunat ja a vot

        Kyllä voita pitää olla. Makkarat hevon kuuseen.

        No jos yhden makkaran kesällä ...


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Kyllä voita pitää olla. Makkarat hevon kuuseen.

        No jos yhden makkaran kesällä ...

        no kai sinä syöt makkaraa perunaa ja silliä ja ehkä joku salaattikin siihen mutta salaatti ei pakollinen mutta voin voi jättää pois


      • Anonyymi kirjoitti:

        no kai sinä syöt makkaraa perunaa ja silliä ja ehkä joku salaattikin siihen mutta salaatti ei pakollinen mutta voin voi jättää pois

        Syön toki. Mutta en mielellään samaan aikaan. Silli ja makkara riitelee toistensa kanssa, maussa. Ja siitä liiallisesta suolan määrästä tulee mulle huono olo.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Syön toki. Mutta en mielellään samaan aikaan. Silli ja makkara riitelee toistensa kanssa, maussa. Ja siitä liiallisesta suolan määrästä tulee mulle huono olo.

        maistas joskus keität perunaa ja vaikka kylmiltään tapolan lenkkiä ja viipaloit sen ja silliä ja otat perunaa makkaran ja sillin palasen ja sano sen jälkeen hyvää on niin maista ja oet eri mieltä sen jälkeen mutta jos huono olo tulee niin lopetat syömisen ja syöt jotain muuta vaikka muussia ja silakkapihvejä tai mistä tykkäät mutta uskon kun maistat jäät koukkuun perunaan ja silliin ja makkaraan


      • Anonyymi kirjoitti:

        maistas joskus keität perunaa ja vaikka kylmiltään tapolan lenkkiä ja viipaloit sen ja silliä ja otat perunaa makkaran ja sillin palasen ja sano sen jälkeen hyvää on niin maista ja oet eri mieltä sen jälkeen mutta jos huono olo tulee niin lopetat syömisen ja syöt jotain muuta vaikka muussia ja silakkapihvejä tai mistä tykkäät mutta uskon kun maistat jäät koukkuun perunaan ja silliin ja makkaraan

        Olen koukussa perunaan, silliin ja voihin. Yhdessä. Tuliko tämä nyt selväksi?

        (ja jos tapolaa ostetaan, se on vain sitä joka syödään puolukkahillon kanssa)

        Silakkapihvi ja muusi kuulostaa siltä, että sitä pitää valmistaa ihan lähipäivinä.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Olen koukussa perunaan, silliin ja voihin. Yhdessä. Tuliko tämä nyt selväksi?

        (ja jos tapolaa ostetaan, se on vain sitä joka syödään puolukkahillon kanssa)

        Silakkapihvi ja muusi kuulostaa siltä, että sitä pitää valmistaa ihan lähipäivinä.

        ei nyt puhe tapolan mustasta makkarasta vaan tapolan lenkkimakkarasta ja ole kiltti ja sovitaanko että huomenna keität perunan kaksi ja ostat tapolan lenkkiä ja silliä ja maistat eli tee siivuja makkarasta ja syöt perunan makkaran ja sillin ja illalla sanot maistuiko vai ei mutta veikkaan että tiistaina teet kunnon satsin sitä


      • Anonyymi kirjoitti:

        ei nyt puhe tapolan mustasta makkarasta vaan tapolan lenkkimakkarasta ja ole kiltti ja sovitaanko että huomenna keität perunan kaksi ja ostat tapolan lenkkiä ja silliä ja maistat eli tee siivuja makkarasta ja syöt perunan makkaran ja sillin ja illalla sanot maistuiko vai ei mutta veikkaan että tiistaina teet kunnon satsin sitä

        Mulla on huomiseksi ruoka, kiitos vain ehdotuksesta.

        Minä en osta tapolan lenkkiä. Jos ostan lenkkiä, se on hk:n sininen ja se kärvennetään nuotiolla tai takassa. Grillimakkara grillissä.

        Ja peruna-silli vasta kesäkuussa. Tai no, ulkolaisia uusia perunoita saa jo toukokuussa.

        Tämä on kuule tarkka juttu. Tää mun ruokkiminen siis.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Mulla on huomiseksi ruoka, kiitos vain ehdotuksesta.

        Minä en osta tapolan lenkkiä. Jos ostan lenkkiä, se on hk:n sininen ja se kärvennetään nuotiolla tai takassa. Grillimakkara grillissä.

        Ja peruna-silli vasta kesäkuussa. Tai no, ulkolaisia uusia perunoita saa jo toukokuussa.

        Tämä on kuule tarkka juttu. Tää mun ruokkiminen siis.

        maista joskus toiste tai teet perunan ja palan tapolaa ja silliä ja voi olla vanhojakin perunoita mutta se on herkkuruokaa ja jos tunnettais toisemme niin tekisin joku päivä sitä ja saisit maistaa mutta tee sinä ja maista ja sano sitten piditkö vai et ja sen helpompaa ruokaa ei ole eli keität vain perunat


      • Anonyymi kirjoitti:

        maista joskus toiste tai teet perunan ja palan tapolaa ja silliä ja voi olla vanhojakin perunoita mutta se on herkkuruokaa ja jos tunnettais toisemme niin tekisin joku päivä sitä ja saisit maistaa mutta tee sinä ja maista ja sano sitten piditkö vai et ja sen helpompaa ruokaa ei ole eli keität vain perunat

        No maistan joskus. Ihan sun mieliks :)


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        No maistan joskus. Ihan sun mieliks :)

        ja sano sitten kun olet maistanut eli piditkö vai et mutta veikkaan kun maistat ja joudut toteamaan oli se anonyymi oikeassa


      • Anonyymi kirjoitti:

        ja sano sitten kun olet maistanut eli piditkö vai et mutta veikkaan kun maistat ja joudut toteamaan oli se anonyymi oikeassa

        No tietysti kerron. Mutta älä hoppuile vielä.


    • Anonyymi

      On se nätisti tarjolla ihan piirakan päällä. File - sillifile.

    • Anonyymi

      Haarukan, joskus sormin.

    • Ennen söin silliä perheeni kanssa, nykyään eri seurassa.

    • Anonyymi

      Uusia perunoita, tilliä ja voita. Lisäksi keitettyjä kananmunia. Leipää ja voita seuraksi.

      Näin minä syön sillini. Muulloin en silliä syö, paitsi uusien perunoiden aikaan pari kertaa kesässä. Eikä mitään sinappi- tai tomaattimaustettua roskaa, vaan tavallista tai lasimestarin silliä.

      • Anonyymi

        Uudet perunat kuten ruotsalaisetkin sanovat "pikkuperunat", amerikkalaiset sanovat "pieceofcake".

        Pikkuperunat kuin "vauvaporkkanat"... "baby carrots" sitten herkkuja.... minkähänlaista sinappisilliä ehkä itse ottaisin palan "vauvaperunan" päälle.

        Anteeksi lainausmerkkejä, laitoin koska, sanontoja, piti eroitella asioita.


    • Anonyymi

      Makkaravihannesten ja oluen.

    • Anonyymi

      Keitetyn kananmunan ja tillin kera ruisleivän päällä, nam.

    • Anonyymi

      Olisi tuollainenkin jonkun väärinkäsitys jos sanoisi että syö vauvoja lempiruokina, tarkoittikin sitten porkkanoita, pikkuporkkanoita "baby carrots" :D Tai pikkuperunoitakin :D

      Asia käsitetty täysin väärin sitten :D

    • Anonyymi

      Mutta sillit on hyvät kullakin.

    • Anonyymi

      Ei oo terveen ihmisen ruokaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1676
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1391
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      849
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      186
      743
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe