suomen vanhat TDI autot

Anonyymi

Päästöjä voidaan vähentää jälkikäteen
Saksan autoliitto ADAC on arvioinut, että vanhojen dieselautojen päästöjä pystytään suitsimaan jälkikäteen tehtävin teknisin muutostöin, mutta se tulee kalliiksi. ADACin arvion mukaan muutostyöt yhtä Euro5-dieselautoa kohti ovat 1 400–3 300 euroa.

Näiden muutostöiden ansiosta haitallisten päästöjen määrä voidaan arviolta vähentää jopa 70 prosenttia. Terveydelle haitallisimpia ovat pienhiukkas- ja typpidioksidipäästöt.

Iso kysymys jälkikäteisiin muutostöihin liittyen on, kauanko kestää, että asennustyöt saadaan läpivietyä valtavalle määrälle autoja.

Yli 19 miljoonan jäsenen ADAC on Euroopan suurin autonkäyttäjien etujärjestö ja Autoliiton sisarjärjestö.
ote moottori lehdestä

12

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onneksi ei ole edes nuita euro5 romuja. Paskovat loukut ja egr:t ei kiinnosta.

    • Anonyymi

      Taitaa olla saksalaisten tuttuja yrityksiä pitää pää pinnalla edes puheissa. Itse tappoivat dieselin ja ovat nyt takamatkalla kehityksessä.

    • Anonyymi

      Ei auta verotus pitää huolen oli vähä päästöinen tai ei kommarit haluaa yhteis autoiluun kaikki autoilee samalla laina autolla niin kuin Alepa pyörillä konsanaan ja kansa homoista lepsoihin taputtaa vihreitä käsiään on täällä sen verta itioottia kansaa että onnistuu varmasti...

      • Anonyymi

        Setaaniluvun taso on keskeisintä,biodieseleissä.
        Valtiolle ja köyhemmälle kansalle biodiesel on viisain ympäristöteko.
        Ei tartte tuhlata verovaroja sätikäisiin.
        Kierrätys on paras ilmastoteko, nyt voidaan vanhemmallakin autolla ajaa
        avaruutta säästäen.
        Biodiesel mahdollistaa vanhempien dieselien käytön vuosikymmeniksi.
        Eihän niillä vanhoilla pajon kilometrejä kerry, mutta turha niitä on paalata.


    • Anonyymi

      Se on ihan sama vaikka se auto kulkisi sadan kääpiön työntämänä, valtio tarvitsee jokatapauksessa saman rahan kun mitä se saa tällähetkellä polttomoottori autojen liikenteestä. Sähköautoilijat luulee että niiden ei tarvii koskaan maksaa autoilusta, siinä vaiheessa kun kanta on suurimmaksi osaksi uudistunut nekin pannaan samalle verolle kun bensa ja diesel autot olivat.

      • Anonyymi

        Dieseliä, joka liikkuu biodieselillä,
        verotetaan nyt aivan mielettömästi


      • Anonyymi

        Viisi syytä ostaa käytetty auto:

        1. Käytetty auto on taloudellinen järkivalinta, sillä uuden auton hinta tippuu reilusti heti, kun sen ajaa autokaupasta kotiin.

        2. Käytettyjen auton hintoja on helpompi vertailla, ja hyvin pidettynä niiden arvo säilyy hyvin.

        3. Käytetty auto on myös ekologinen valinta, maailmassa on paljon hyviä käytettyjä autoja, miksi tilata uutta?

        4. Käytettyyn autoon saa hyviä lisäpalveluja, jotka mahdollistavat huolettomat kilometrit ilman yllättäviä huolto- tai korjauskustannuksia.

        5. Käytetyn auton voi ostaa myös ilman käsirahaa, jos luottotiedot ovat kunnossa ja työpaikka löytyy.


    • Anonyymi

      Kerran koettu vuoden ikäisenä ostettu. Ei kiitos enää. Varmuus ja takuut, kiitos.

    • Anonyymi

      Helpointa ja halvinta on vaihtaa polttoaineeksi uusiutuva diesel kuten Nesteen MY. Se tiputtaa päästöjä heti. Hinta ei ole bensaa korkeampi mutta kulutus per 100 km selvästi alempi kuin bensalla. Tosin lainsäätäjä vaatii autosta dieselveron ja polttoaineesta polttoaineveron. Ne kun poistaisi, niin maailma pelastuisi paljon halvemmalla per vähennetty päästökilo kuin sähköautoilla.

      Uusiutuva diesel sitäpaitsi on aivan eri asia kuin biodiesel. Biodiesel on koostumukseltaan ja ominaisuuksiltaan 1. sukupolvea oleva esteri. 1. sukupolvea niin kuin vaikka jo romutetut NMT-puhelimet.

      Uusituva diesel on parafiininen 2. sukupolven tuote, ratkaiseva tekninen sukupolviero niin kuin GSM-kännykkään.

      • Anonyymi

        Usan Nascarkin ja LeMansin 24-tunnin ajot ajetaan nykyään dieselillä, kun sen hyötysuhde on ylivoimainen.
        Pieni besaturbo etanolilla on myös järkevä valinta
        biodieselin lisäksi.
        Nuy suurituloisia autetaan 3000 e sätkäkoneen hankinnassa.
        Köyhempi ei koskaan osta mitään uutta autoa, hän kierrättää OK.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näin kun katsoit salaa ja

      Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

      Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

      Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

      Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

      No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

      jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

      Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

      Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

      Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

      Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe