suomen vanhat TDI autot

Anonyymi

Päästöjä voidaan vähentää jälkikäteen
Saksan autoliitto ADAC on arvioinut, että vanhojen dieselautojen päästöjä pystytään suitsimaan jälkikäteen tehtävin teknisin muutostöin, mutta se tulee kalliiksi. ADACin arvion mukaan muutostyöt yhtä Euro5-dieselautoa kohti ovat 1 400–3 300 euroa.

Näiden muutostöiden ansiosta haitallisten päästöjen määrä voidaan arviolta vähentää jopa 70 prosenttia. Terveydelle haitallisimpia ovat pienhiukkas- ja typpidioksidipäästöt.

Iso kysymys jälkikäteisiin muutostöihin liittyen on, kauanko kestää, että asennustyöt saadaan läpivietyä valtavalle määrälle autoja.

Yli 19 miljoonan jäsenen ADAC on Euroopan suurin autonkäyttäjien etujärjestö ja Autoliiton sisarjärjestö.
ote moottori lehdestä

12

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onneksi ei ole edes nuita euro5 romuja. Paskovat loukut ja egr:t ei kiinnosta.

    • Anonyymi

      Taitaa olla saksalaisten tuttuja yrityksiä pitää pää pinnalla edes puheissa. Itse tappoivat dieselin ja ovat nyt takamatkalla kehityksessä.

    • Anonyymi

      Ei auta verotus pitää huolen oli vähä päästöinen tai ei kommarit haluaa yhteis autoiluun kaikki autoilee samalla laina autolla niin kuin Alepa pyörillä konsanaan ja kansa homoista lepsoihin taputtaa vihreitä käsiään on täällä sen verta itioottia kansaa että onnistuu varmasti...

      • Anonyymi

        Setaaniluvun taso on keskeisintä,biodieseleissä.
        Valtiolle ja köyhemmälle kansalle biodiesel on viisain ympäristöteko.
        Ei tartte tuhlata verovaroja sätikäisiin.
        Kierrätys on paras ilmastoteko, nyt voidaan vanhemmallakin autolla ajaa
        avaruutta säästäen.
        Biodiesel mahdollistaa vanhempien dieselien käytön vuosikymmeniksi.
        Eihän niillä vanhoilla pajon kilometrejä kerry, mutta turha niitä on paalata.


    • Anonyymi

      Se on ihan sama vaikka se auto kulkisi sadan kääpiön työntämänä, valtio tarvitsee jokatapauksessa saman rahan kun mitä se saa tällähetkellä polttomoottori autojen liikenteestä. Sähköautoilijat luulee että niiden ei tarvii koskaan maksaa autoilusta, siinä vaiheessa kun kanta on suurimmaksi osaksi uudistunut nekin pannaan samalle verolle kun bensa ja diesel autot olivat.

      • Anonyymi

        Dieseliä, joka liikkuu biodieselillä,
        verotetaan nyt aivan mielettömästi


      • Anonyymi

        Viisi syytä ostaa käytetty auto:

        1. Käytetty auto on taloudellinen järkivalinta, sillä uuden auton hinta tippuu reilusti heti, kun sen ajaa autokaupasta kotiin.

        2. Käytettyjen auton hintoja on helpompi vertailla, ja hyvin pidettynä niiden arvo säilyy hyvin.

        3. Käytetty auto on myös ekologinen valinta, maailmassa on paljon hyviä käytettyjä autoja, miksi tilata uutta?

        4. Käytettyyn autoon saa hyviä lisäpalveluja, jotka mahdollistavat huolettomat kilometrit ilman yllättäviä huolto- tai korjauskustannuksia.

        5. Käytetyn auton voi ostaa myös ilman käsirahaa, jos luottotiedot ovat kunnossa ja työpaikka löytyy.


    • Anonyymi

      Kerran koettu vuoden ikäisenä ostettu. Ei kiitos enää. Varmuus ja takuut, kiitos.

    • Anonyymi

      Helpointa ja halvinta on vaihtaa polttoaineeksi uusiutuva diesel kuten Nesteen MY. Se tiputtaa päästöjä heti. Hinta ei ole bensaa korkeampi mutta kulutus per 100 km selvästi alempi kuin bensalla. Tosin lainsäätäjä vaatii autosta dieselveron ja polttoaineesta polttoaineveron. Ne kun poistaisi, niin maailma pelastuisi paljon halvemmalla per vähennetty päästökilo kuin sähköautoilla.

      Uusiutuva diesel sitäpaitsi on aivan eri asia kuin biodiesel. Biodiesel on koostumukseltaan ja ominaisuuksiltaan 1. sukupolvea oleva esteri. 1. sukupolvea niin kuin vaikka jo romutetut NMT-puhelimet.

      Uusituva diesel on parafiininen 2. sukupolven tuote, ratkaiseva tekninen sukupolviero niin kuin GSM-kännykkään.

      • Anonyymi

        Usan Nascarkin ja LeMansin 24-tunnin ajot ajetaan nykyään dieselillä, kun sen hyötysuhde on ylivoimainen.
        Pieni besaturbo etanolilla on myös järkevä valinta
        biodieselin lisäksi.
        Nuy suurituloisia autetaan 3000 e sätkäkoneen hankinnassa.
        Köyhempi ei koskaan osta mitään uutta autoa, hän kierrättää OK.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      80
      5304
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      73
      4697
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      131
      4650
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      364
      2057
    5. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      94
      1680
    6. 98
      1595
    7. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      257
      1496
    8. 349
      1197
    9. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      57
      1012
    10. Kadutko mitään?

      Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      200
      1001
    Aihe