ENEllä oon

Yritin kovasti vastata tuohon yhteen aloitukseen, mutta siitä poistetaan viestit.
Mulla on nyt toinen päivä menossa nutrausta.
Ylipainoa ei hirveästi ole, mutta parempi olo olisi, jos tästä saisi reilut viisi kiloa pois.
Ihan sama mulle, onko se nestettä vai mitä. Pakko vaan saada oloa keveämmäksi.

Ois kiva saada tsemppikaveri.

142

1316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen nutrauspäivä illassa ja nyt alkoi nälkä vaivata. Kumma, ettei aiemmin. Ihan kohtuullinen olo ollut.
      Yritän nukkua, mutta vatsa kurisee.
      Aloituspäivänä en tajunnut käydä vaa'alla. Tänä aamuna paino oli 71 kg.
      Saapa nähdä, miten mulle tässä käy! Tietysti toivon, että saisin yön nukuttua, enkä antaisi nälälle periksi.
      Noin kolmen tunnin välein olen syönyt jauheista tehdyn pirtelön. Yhteensä viisi pirtelöä per päivä.

      Tuosta on poistettu viestejä, jossa joku kävi haukkumassa nutraamisen ja mainostamassa omaa dieettiään. Ilmeisesti se oli joku hiilihydraatiton.

      Itse nyt kuitenkin kokeilen, onnistuisiko mulla tämä nutraus. Tuttavapiirissä nähnyt, että tämä toimii hyvin, jos on tarkoitus pudottaa painoa nopeasti ja on ollut hyvä aloitus pitempiaikaiseenkin elämäntaparemonttiin.

    • Hyvää huomenta!
      Päivä 3 ja vaakalukema 70.4 ja untakin tuli kuutisen tuntia. Nälkä oli hävinnyt unen aikana.
      Ensiksi ajattelin siirtää ekaa pussia päivemmälle, mutta ajattelin, että ehkä parempi kuitenkin syödä aamupala, kun yleensäkin aamupalan syön.
      Tein suklaapirtelön illalla valmiiksi jääkaappiin ja se on yön aikana paksuuntunut ja itseasiassa asiassa maistuukin ihan hyvältä kahvin kanssa.
      Sain naapurilta kassillisen erilaisia pirtelöpusseja. Tuttava oli pudottanut painoa näillä yli kymmenen kiloa ja siirtynyt sitten johonkin muuhun ruokavalioon. Hänellä oli jäänyt näitä VLCD-pusseja ja antoi ne mulle, jos haluaisin kokeilla.
      Näkyi olevan monia makuja ja muutakin merkkiä kuin Nutrilett. Täytyy tänään tutkia tarkemmin.
      Sama nutrauksen haukkuja oli yölläkin jaksanut käydä! (Kirjattuna näkyy tekstin alku, vaikka ylläpito oli poistanut viestin.)
      Sellaiset terveiset hänelle, että ei tarvi vaivautua. Tämä ENED on nyt se, millä yritän painoani pudottaa.
      Facebookissa olisi näitä nutrausryhmiä, mutta jotenkin minua ahdistaa ajatus, että kaikki FB-kaverit saisi tietää, että nutrailen. Enkä nykyään enää muutenkaan kovin paljon käy Facessa. Varmaan sekin, että koen liian noloksi, jos tämä ei mulla onnistukaan, kun jo eilen illalla käväisi lopettaminen mielessä.
      Onneksi jaksoin jatkaa :)

      • Ei vekusta kannata välittää. Hänen mukaansa ENE:llä ei voi laihtua kun niissä ei ole laardia ja voita joista hänen dieettinsä koostuu.

        Itse taas lomaksi ENE:lle ja 5 kg pois.


      • Hei!

        Mukava, kun joku muukin kommentoi!
        Tämä V näyttää olevan ihan vakituinen sananjulistaja täällä.
        Varmaankin parasta jättää huomioimatta.


      • Pyrähdys kirjoitti:

        Hei!

        Mukava, kun joku muukin kommentoi!
        Tämä V näyttää olevan ihan vakituinen sananjulistaja täällä.
        Varmaankin parasta jättää huomioimatta.

        10 vuotta ja 100 000 viestiä joista suurin osa poistettu. Mulla ainakin ENE toimii ja se on liksi vaivaton ja edullinen. Ensi viikonlopusta alkaen nutrausta viikonloput kasviskeittoja ja sitten kesälomalla koko loma.


      • Näköjään ihmisillä on erilaisia harrastuksia :)

        Mulla tämä on nyt vielä ihan ilmaista, kun sain näitä korvikepusseja. Näytti aika paljolta ja makuja on vaikka mitä. Oli Allevo-merkkisiäkin. Ja keittoja.
        Suklaapirtelöllä olin aloittamassa, jotain 20 euroa oli laatikko, että yllättävän edullista.


      • Pyrähdys kirjoitti:

        Näköjään ihmisillä on erilaisia harrastuksia :)

        Mulla tämä on nyt vielä ihan ilmaista, kun sain näitä korvikepusseja. Näytti aika paljolta ja makuja on vaikka mitä. Oli Allevo-merkkisiäkin. Ja keittoja.
        Suklaapirtelöllä olin aloittamassa, jotain 20 euroa oli laatikko, että yllättävän edullista.

        Joo ja noita saa myös isoissa pusseissa johonkin 15 € pussi ja tuo riittää viikoksi.


      • hvp27 kirjoitti:

        Joo ja noita saa myös isoissa pusseissa johonkin 15 € pussi ja tuo riittää viikoksi.

        Nuo, mitä ostin, on tuollaisia pienempiä pusseja laatikossa.
        Nuo saadut on samankokoisia yhden annoksen pusseja.


    • Huomenta taas!

      Päivä 4 menossa. Just nyt olo on ihan ok.
      Eilen iltapäivällä alkoi nälkä vaivata ja oli ihan heikko olo, että hyvä oli aloittaa, kun ei ollut mitään isompia hommia.
      Kahvinjuontia täytyy ilmeisesti vähentää niin, että juon vain aamuisin. Tuntui, että kahvi huononsi oloa, vaikka yleensä sillä on saanut nälkää siirrettyä.

      Tuli niin kiire lähtö, että en ehtinyt vaa'alla käymään. En oikein tiedä, että tarviiko sitä joka aamu käydäkään?

      Minä täällä itsekseni höpöttelen ja toivon, että tänne löytyisi joku muukin nutraaja.
      Kovasti odotan myös, että hellittäisi näläntunne. Kuulema tämä alku onkin kitumista, mutta alle viikossa pitäisi helpottaa.
      Ketoosiinhan tämä ENEkin kai perustuu, mutta ei rasvaan.
      Ajattelin, että tämä olisi siinä mielessä mulle sopiva, että ei tarvitse erikseen syödä vitamiineja.

      • Kannattaa muuten mitata myös vatsanympärys.

        Mulla on proteiinijauhepussi työpöydällä ja käytän sitä jos ei ehdi syömään tai jos on nälkä ennen kuin lähden kotiin.


      • Anonyymi

        Minäkin nutraan mutta olen facebookin ryhmässä.Tsemppiä sinulle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin nutraan mutta olen facebookin ryhmässä.Tsemppiä sinulle.

        Hei!
        Minäkin sitä Facea mietin, kun vähän yksinäistä täällä höpistä.
        Tsemppiä sulle myös.


      • Pyrähdys kirjoitti:

        Hei!
        Minäkin sitä Facea mietin, kun vähän yksinäistä täällä höpistä.
        Tsemppiä sulle myös.

        Kannattaa mennä sinne Faceen, täällä on aika vähän porukkaa ja suurin osa niistä on fanaattisia sianrasvakarppaajia.


    • Huomenta!

      Päivä 5 ja vaakalukema 70.
      Eilen ei ollut enää varsinaisesti nälkä, mutta jotain hyvää olisi haluttanut syödä.

      Liittyneekö tähän, mutta heräsin jo ennen kolmea ja nyt ärsyttää.
      Vaihdevuodet vaivaa, kun eihän tuo painokaan tipu. Ukko onkin lähtenyt jo mökille karkuun.

      Yöllä mietin, että mitähän sekoitusta syötiin joskus 80-90-luvulla tyttökaverin kanssa, kun piti raskauskiloja saada pois.
      Muistelen, että siihen laitettiin keräkaalia, tonnikalaa vedessä ja keitettyä kananmunaa. Enimmäkseen tuota kaalta. Mutta mikähän siinä oli makuna? Suolakurkku? Tomaatti?

      Vapaat meni tähän nutrauksen alkamiseen, mutta nyt töihin.
      Tsemppiä kaikille painonpudottajille!

      • Keitothan ovat oikein hyvää painonhallintaruokaa. Erilaisia kasviksia ja vähän lihaa. Vähärasvainen jauheliha tai broileri painekattilaan ja painekattila keiton jälkeen jääkaappiin niin rasvan voi kuoria pois helposti. Sitten vaan kasviksia ja ehkä muutama peruna sekaan makua pehmentämään.

        Itse keitän/paistan kilon jauhelihaa tai kaksi pakettia broilerin koipireisiä kerralla ja pistän pakkaseen annoksina. Sitten vaan kasviksia mukaan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Keitothan ovat oikein hyvää painonhallintaruokaa. Erilaisia kasviksia ja vähän lihaa. Vähärasvainen jauheliha tai broileri painekattilaan ja painekattila keiton jälkeen jääkaappiin niin rasvan voi kuoria pois helposti. Sitten vaan kasviksia ja ehkä muutama peruna sekaan makua pehmentämään.

        Itse keitän/paistan kilon jauhelihaa tai kaksi pakettia broilerin koipireisiä kerralla ja pistän pakkaseen annoksina. Sitten vaan kasviksia mukaan.

        Hyi hemmetti miten tympäisevän yksipuolista syötävää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyi hemmetti miten tympäisevän yksipuolista syötävää.

        Ei ole. Niitä kasviksia kun on hyvin monenlaisia eikä tarkoitus tietysti ole elää pelmästään keitoilla. Itseltä unohtui paput keittojen proteiininlähteenä. Syön kyllä joskus siskonmakkarakeittoakin.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ei ole. Niitä kasviksia kun on hyvin monenlaisia eikä tarkoitus tietysti ole elää pelmästään keitoilla. Itseltä unohtui paput keittojen proteiininlähteenä. Syön kyllä joskus siskonmakkarakeittoakin.

        Juu, ei kai tuo sellaiselle ole tympeää, joka tyytyy noin vähään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei kai tuo sellaiselle ole tympeää, joka tyytyy noin vähään.

        ? keitot ovat oikean hyvän makuisia. Esimerkiksi sinkonmakkara-papukeitto, papukeitto, tomaattikeitto, sienikeitto jne.. Itse vaan teen ne puolivalmiiksi eli lopuksi sekaan vain kasvikset ja perunat ja "mausteet". Kurpitsakeitto on valmista paitsi vesi, hapankerma ja pekonimurut. Jälkimmäisiä luonnollisesti vähän.

        Mikäs itsestäsi on hyvää ja kevyttä ruokaa? Pitää olla myös helposti valmistettavaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        ? keitot ovat oikean hyvän makuisia. Esimerkiksi sinkonmakkara-papukeitto, papukeitto, tomaattikeitto, sienikeitto jne.. Itse vaan teen ne puolivalmiiksi eli lopuksi sekaan vain kasvikset ja perunat ja "mausteet". Kurpitsakeitto on valmista paitsi vesi, hapankerma ja pekonimurut. Jälkimmäisiä luonnollisesti vähän.

        Mikäs itsestäsi on hyvää ja kevyttä ruokaa? Pitää olla myös helposti valmistettavaa.

        Ihana pihvi maustevoilla. Nam.


      • hvp27 kirjoitti:

        ? keitot ovat oikean hyvän makuisia. Esimerkiksi sinkonmakkara-papukeitto, papukeitto, tomaattikeitto, sienikeitto jne.. Itse vaan teen ne puolivalmiiksi eli lopuksi sekaan vain kasvikset ja perunat ja "mausteet". Kurpitsakeitto on valmista paitsi vesi, hapankerma ja pekonimurut. Jälkimmäisiä luonnollisesti vähän.

        Mikäs itsestäsi on hyvää ja kevyttä ruokaa? Pitää olla myös helposti valmistettavaa.

        Tuota kaalijuttua mietin, kun siinä on kunnolla pureksittavaa. Se hammastyö varmaan oli yhtenä ideana.

        Meilläkin tehdään keittoja. Ihan tavallisia. Omat suosikit on kasvissose- ja pinaattikeitto. Broiler-linssikeitto on myös yllättävän hyvää. Kaaliruuat on hyviä.
        Uuniruokia tulee talvella tehtyä, kun ne on helppoja. Sosekeittoja on näppärä pakastaa.
        Painekattila on jäänyt vähälle käytölle, mutta siinä tosiaan saa ruuan vaivattomasti, jos sitä tottuu käyttämään.
        Punaista lihaa en nykyään enää syö juuri ollenkaan, riistaa joskus. Kala on mieluisinta, mutta broileria on paremmin saatavilla.

        Ollut tässä muutama kuukausi turhan rankkaa ja siinä alkoi unettomuuskin vaivata ja siihen lääkkeet, joissa ihan yleinen sivuvaikutus painonnousu.
        Tuntuu, että mulle olisi tärkeä saada ruoka-ajat taas säännölliseksi.

        Muttamutta...

        Hyvää vapunaattoa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihana pihvi maustevoilla. Nam.

        Epäilemöttö karppaajalle 300 g pihvi ja 50 g maustevoita ilman vihanneksia on täydellistä ruokaa vaan tuo on varsin yksipuolista. Hivenravinteitakaan ei tule paljoa mutta energiaa 900 kcal. Punaista lihaa kylläkin suositellaan vain 500g viikossa.


      • Pyrähdys kirjoitti:

        Tuota kaalijuttua mietin, kun siinä on kunnolla pureksittavaa. Se hammastyö varmaan oli yhtenä ideana.

        Meilläkin tehdään keittoja. Ihan tavallisia. Omat suosikit on kasvissose- ja pinaattikeitto. Broiler-linssikeitto on myös yllättävän hyvää. Kaaliruuat on hyviä.
        Uuniruokia tulee talvella tehtyä, kun ne on helppoja. Sosekeittoja on näppärä pakastaa.
        Painekattila on jäänyt vähälle käytölle, mutta siinä tosiaan saa ruuan vaivattomasti, jos sitä tottuu käyttämään.
        Punaista lihaa en nykyään enää syö juuri ollenkaan, riistaa joskus. Kala on mieluisinta, mutta broileria on paremmin saatavilla.

        Ollut tässä muutama kuukausi turhan rankkaa ja siinä alkoi unettomuuskin vaivata ja siihen lääkkeet, joissa ihan yleinen sivuvaikutus painonnousu.
        Tuntuu, että mulle olisi tärkeä saada ruoka-ajat taas säännölliseksi.

        Muttamutta...

        Hyvää vapunaattoa!

        Ylipäätänsä kasvikset ovat kannatettavia ja vaikka lisää hieman juustoa ym. niin ei mennä kauheasti metsään. Esimerkiksi kukkakaalikeitto on oikein hyvää ja muitakin löytyy.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Epäilemöttö karppaajalle 300 g pihvi ja 50 g maustevoita ilman vihanneksia on täydellistä ruokaa vaan tuo on varsin yksipuolista. Hivenravinteitakaan ei tule paljoa mutta energiaa 900 kcal. Punaista lihaa kylläkin suositellaan vain 500g viikossa.

        Heh heh menikö taas liioittelun puolelle?


      • Maustevoihan vaan pilaa kunnon pihvin :)

        Raejuusto sopii kasvissosekeittoihin, kun laittaa sen annokseen siinä vaiheessa, kun alkaa syömään.

        Nyt lähtee testiin peruna-purjokeitto pussista.


      • Pyrähdys kirjoitti:

        Maustevoihan vaan pilaa kunnon pihvin :)

        Raejuusto sopii kasvissosekeittoihin, kun laittaa sen annokseen siinä vaiheessa, kun alkaa syömään.

        Nyt lähtee testiin peruna-purjokeitto pussista.

        Itsekään en pidä maustevoista. Lomalle voisi kyllä ostaa kilon tms. naudan sisäpaistia ja tehdä niistä lehtipihvejä.

        Tuorejuustotkin toimivat keitoissa oikein hyvin.


      • hvp27 kirjoitti:

        Itsekään en pidä maustevoista. Lomalle voisi kyllä ostaa kilon tms. naudan sisäpaistia ja tehdä niistä lehtipihvejä.

        Tuorejuustotkin toimivat keitoissa oikein hyvin.

        Minä oon tässä iän myötä alkanut vältellä punaista lihaa. Ehdoton en sen suhteen ole, mutta melko vähälle on jäänyt.


      • Pyrähdys kirjoitti:

        Minä oon tässä iän myötä alkanut vältellä punaista lihaa. Ehdoton en sen suhteen ole, mutta melko vähälle on jäänyt.

        Sama juttu. Tuo 1 kg kuukaudessa on aika sopiva määrä ja pihvi on aika nopea laittaa. Muuten ei punaista lihaa kesälomalla varmaan kulukaan.


    • Tervehdys taas!

      Päivä 6 ja vaakalukema 69 kg. Olo on hyvä. Yön sain nukuttua. Nälkä ei enää vaivaa.
      Mittanauhaa en ole käyttänyt, mutta tuntuu, että vaatteet kuristaa hieman vähemmän kuin aiemmin.

      Eilen söin korvikepatukan kahdessa osassa ja maissikeksin ja kaksi pussia jäi väliin. Vissyä meni aika paljon päivän mittaan.
      Patukka oli vaan hätävarana. Tarkoitus on olla näillä liemillä. Patukassa on melkein tuplasti energiaa pussiin verrattuna!
      Joka paikassa kaloreita ja hiilareita. Minusta Novellen makuvesi on todella hyvää, mutta en ollut ajatellutkaan, että siinäkin on jo desissä yli 4 g hiilareita. Oli jo pullo kädessä, mutta jätin juomatta. Kun energiantarve on melko pieni, niin sitähän saa jo tuollaisilla painon nousemaan. On se tarkkaa.
      Kun enää ei ole nälkä niin alkoi ruoka-ajat lipsua. Täytyy heti korjata asia.

      Mukavat Vapunjatkot!

    • Moikka, minä en ole varsinaisesti nutraaja, sillä laihdutan pääsääntöisesti "syö vähemmän, liiku enemmän"-periaatteella, mutta otan välillä satunnaisia ENE-päiviä mukaan vauhdittamaan painonpudotusta. Olen tiputtanut jo 18 kg viime syksystä, ja nyt kun normaalipainon ylärajalle on enää pari kiloa matkaa, niin painonpudotus on hidastunut. Joten välillä koitan päästä yli tasannevaiheista nutraamalla.

      Sain kaveriltani Cambridge-tuotteita, sillä hän liittyyi talvella Cambridge-ohjelmaan, muttei sitten jaksanutkaan noudattaa sitä. Noiden pussien lisäksi mulla on siis Nutrilettin suklaapirtelöitä, joita otan yleensä aamu- ja iltapalaksi, ja sitten joku suolainen Cambridge-pussi lounaaksi ja päivälliseksi. Tätä teen noin kerran kahdessa viikossa, muuten syön vähäkalorista kotiruokaa ja paljon kasviksia. Ihana fiilis, kun paino putoaa ja liikunta maistuu! :)

      Hyvää kesänodotusta teille kaikille! :)

      • Mukava, että kerroit tarinaasi.
        Kommentoin paremmalla ajalla lisää.


    • Itselläkin tuli perjantaista ene-päivä kun en ehtinyt syömään. Voi brandy nousta hattuun, suunitelmissa 2 paukkua.

    • Anonyymi

      Hei!

      Päivä 9 ja toinen viikko menossa. Vaakalukema 70,4!
      Vähän on pettynyt olo, kun ei tuo paino mitenkään ihmeellisesti laske. Ei ole kyllä nälkäkään.

      Torstaina söin munkkia siman kanssa. En olisi halunnut, kun ei ne edes ole hyviä yhdessä. Olisin joutunut sanomaan, että olen dieetillä, ajattelin päästä helpommalla.

      On tämä vähän väsyttävää. Onneksi en enempää ole harhautunut.

      Kävelylenkille koetan ehtiä joka toinen päivä. Tulee kevään myötä muutenkin oltua ulkona enemmän.

      Ilmeisesti pitäisi vettä juoda enemmän.
      Nyt olen jotenkin tympääntynyt tähän hommaan. Yritän kuitenkin jatkaa vielä. Tässä kuitenkin se hyvää, että tottuu olemaan ilman jokapäiväistä makeaa.

      Tsemppiä kaikille painonpudottajille!
      Terkuin Nimim Pyrähdys

    • Anonyymi

      Mä oon alottamassa huomenna nutrauksen, voisin tulla tänne sun kanssa kirjottelemaan. :) Lähtöpaino on mulla jotain 96kg, katon huomenna tarkemman lukeman. Tarkotus olis nyt mennä 3vko täysnutrauksella ja sit 2vko osanutrauksella ja sen jälkeen normaalilla ruokavaliolla jonkun aikaa. Ja sit taas alusta niin kauan että saavutan mun tavoitepainon 57kg.

      Iso urakka mulla edessä mutta jostakin se on aloitettava! :) Oon tässä nyt pikkuhiljaa saanut vuoden alusta pudotettua ruokavaliolla 6kg (paino oli korkeimmillaan 102kg) mut kaipaan nyt vähän nopeempaa etenemistä niin otan nutrauksen avuks.

      -Sini

    • Anonyymi

      Mä alotin tänään nutrauksen. Oon ajatellut täysnutrata 3 vkoa. Kiva jos on muitakin aloittamassa. Mun paino oli aamulla 107.9, ajattelin käydä aluksi joka aamu puntarissa niin tuo lisää motivaatiota.

      -Sannu

    • Huomenta!

      Päivä 10. Ja vaakalukema 69.

      Onpa kiva, kun tänne on tullut muitakin täysnutraajia.

      Itsehän lipsahtelin taas eilen :/
      Näköjään mulla kertyilee tuota nestettä ja eilen lähti nesteitä tuon reilun kilon. Tuntui, että pissalla tuli tavattua tosi tiuhaan.

      Hieman yksinäistä nysväystä ollut tässä, kun ei muita täysnutraajia ole ollut täällä.

      Toivottavasti saisin itsekin uutta puhtia. Nyt meinannut olla hieman luovuttamisen makua.

      Tsemppiä kaikille!

    • Anonyymi

      Huomenta kaikille!

      Mulla alko nyt 1. nutrauspäivä ja alotuspaino oli 96,2kg. Voisin taulukoida noi mun painot aina tähän viestiin niin pysyy paremmin kärryillä minkä verran tippuu.

      Päivä 1: 96,2kg

      Hienosti sulla Pyrähdys lähti nyt toi paino alaspäin, mulla tekee usein samaa et jonkun aikaa jumittaa ja sit tippuu enemmän kerralla. Älä vielä luovuta vaan jatka sinnikkäästi kun oot päässyt jo näin hyvään alkuun ja ne alun oireet on varmasti jo takanapäin! :) Mites Sannulla meni eka nutrauspäivä?

      Mä tiedän jo valmiiks että mulle tulee noi illat oleen vaikeita, päivät menee ihan mukavasti ja helposti nutraten mut illalla iskee sit nälkä ja mieliteot. Mut aion nyt vaan sinnitellä pahimman yli niin kyllä tää tästä. Tällä kertaa aion onnistua! :)

      - Sini

      • Oli muutama eka päivä hankalat olot. Heikkoa ja nälkäkin kurni.
        En ole ollut tiukasti pelkästään pusseissa, joten ei ole elimistö mennyt ketoosiin.

        Tsemppiä rutistukseen!


    • Anonyymi

      Moikka!

      Yllättävän hyvin meni eilinen 1. päivä. Illalla vatsa kurni mutta join sitten vettä paljon, se vähän auttoi.
      Mä laitan kanssa mun painot joka päivä niin helppo seurata.
      Sini, paljon tsemppiä ensimmäiseen päivään, älä luovuta vaikka nälkä vaivaa. Muutama päivä niin helpottaa!
      Pyrähdykselle myös tsemppiä paljon!

      Päivä 1: 107.9
      Päivä 2: 106.8

      • Anonyymi

        Johan on "mukavaa" laihdutusta vatsa kurnien nälästä.


      • Anonyymi

        Totta puhut, ensimmäiset päivät on "mukavia". Muutaman päivän päästä kun kroppa on ketoosissa niin näläntunne poistuu. Sitten onkin helppoa.
        -Sannu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta puhut, ensimmäiset päivät on "mukavia". Muutaman päivän päästä kun kroppa on ketoosissa niin näläntunne poistuu. Sitten onkin helppoa.
        -Sannu

        Eiköhän olisi mukavampaa syödä kunnon ruokaa, eikä tuollaisia pussijuttuja ja olla nälissään.


      • Anonyymi

        Etkö kykene hillitsemään ruoan määrää, jota syöt?


      • Hei!

        Siellä lähtee paino vauhdilla!

        Nyt yritän muistaa juoda vettä ihan kunnolla. Välillä jotenkin jää...

        Ja nuo "eksyneet suunsoittajat" löysi taas tänne.
        Kumma, kun joitain vaivaa toisten tapa pudottaa painoa!

        Tsemppiä myös sulle!


      • Anonyymi
        Pyrähdys kirjoitti:

        Hei!

        Siellä lähtee paino vauhdilla!

        Nyt yritän muistaa juoda vettä ihan kunnolla. Välillä jotenkin jää...

        Ja nuo "eksyneet suunsoittajat" löysi taas tänne.
        Kumma, kun joitain vaivaa toisten tapa pudottaa painoa!

        Tsemppiä myös sulle!

        Laihduttaakin voi kiusaamatta itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihduttaakin voi kiusaamatta itseään.

        Näin on, mutta jotkut kokevat, että laihduttaessa on myös kärsittävä.


      • Anonyymi

        Pyrähdys: Antaa toisten länkyttää :D

        Ootko muuten liittynyt fb:n ryhmään: Nutrilett pudottajat, siellä on hyvä tsemppi ja kaikki pusseilee. Liityin itse äsken :)

        -Sannu


      • Anonyymi

        Mä oon siellä fb-ryhmässä ja hyvä meininki siellä, mukava lueskella sieltäkin muitten onnistumisia ja saada tsemppiä omaan urakkaan :)

        Kannattaa tosiaan jättää ihan omaan arvoonsa noi kommentoinnit, jokanen laihduttaa omalla tavallaan.

        - Sini


    • Anonyymi

      Äskeisen kirjoitti Sannu :)

    • Tuli vietettyä liikaakin aikaa Facessa, joten käyn nykyään melko harvoin.
      Näkeekö kaverit Facessa, että on nutrausryhmässä? Mulla ahdistaa ajatus, että kamut tietäisivät. Joo, vähän outo oon :D

      Olin jo luovuttamassa tätä hommaa, kun aloin lipsua ja tuntuu, että ei tämä painokaan niin vauhdilla putoa.
      Kun tänne tuli muitakin, sai uutta intoa jatkaa.

      Syöttekö te vaan Nutrilettia vai onko käytössä muitakin merkkejä? Itse sain näitä kaverilta ja on ollut eri makuja Nutrilettia ja Allevoa. Ne jauhot, mitkä itse pitää mitata, jätän väliin. Näillä valmispusseilla asia pysyy yksinkertaisena.

      Nyt on mietinnässä, että mistähän näitä pusseja kannattaisi ostaa lisää? Mistä te ostatte?

      Nutrilettin suklaa ja mustikka on tuntuneet menevän parhaiten, keitoista kasviskeitto ja Allevon peruna-sipulikeitto.

      Tokmannin nettikaupassa näyttäisi olevan isoja laatikoita samaan hintaan kuin muualla nuo 15 pussin laatikot. Allevoa ei ole niin helposti saatavilla. Ehkä Nutrilettien makukin on parempi.

      Mulle sopii tuo, että syön keittojakin. Kuvittelen syöväni oikeaa ruokaa. Ainakin yksi keitto päivässä, ellei kaksikin.

      Ennen Vappua poika tuli käymään ja lähtivät isänsä kanssa mökille. Ei ole tarvinnut kotona muiden syömistä katsella. Vaikka ei se muuallakaan haittaa, jos ei aleta tyrkyttää. Siksi en ole oikein kenelläkään puhunut, että yritän pudottaa painoa. Pari tyttökaveria nyt tietää ja toinen aloitti hillittömän syömisen tiputukseen. "Eihän sinun tarvi laihduttaa. Ethän sinä ole lihava. Mitä se nyt yksi pullapala haittaa..."

      Miesväki tulee illalla, mutta he kyllä antavat olla rauhassa. Vaikka ei mieskään välttämättä ymmärrä, mutta ei ole asiasta kuittailut.

      Jos tästä viitisen kiloa saisi pois, olisin normaalipainon ylärajoilla. Eihän tämä paljoa ole, mutta helposti tuli ja tiukassa tuntuu olevan.

      Päivät tuntuu menevän helpommin, mutta illalla alkaa mieliteot vaivata ja tuntuu, että jotain pitäisi napostella. Jotain sallittua rouskuteltavaa pitäisi keksiä, kun ei tuosta tavasta niin helposti pääse.

      Makea ei ole enää mielessä koko ajan. Jännä juttu, kun tavallisesti pitää olla tarkkana, että ei epähuomiossa syö vaikka suklaata.

    • Anonyymi

      Mä oon syönyt pelkkää Nutrilettia, lempparit on suklaa ja vadelmapirtelö sekä kasviskeitto. Oon ostanut Tokmannilta kun sieltä tosiaan saa noita pirtelöitä 19,90e/25kpl, sama hinta on myymälässä kun netissäkin.

      Ei näy siellä facessa kavereille että oot siinä ryhmässä, en mäkään haluais et muut tietää mun olevan siellä :D

      Mä aion syödä 4kpl pirtelöitä ja 1kpl keittoo päivässä ja työpäivinä sit korvaan yhen pirtelön puolikkaalla patukalla. Noita patukoitakin on tosi edullisesti Tokmannilla, 4,90e/4kpl mut ainakin ite saan olla tosi tarkkana niitten kanssa kun ne on ihan liian hyvänmakusia.

      Jos jotain pureskeltavaa kaipaa niin kurkku vois varmaan olla ihan hyvä vaihtoehto? Kasviksethan on sallittuja mut ite ainakin tässä vaiheessa vielä pidättäydyn niistä, kun itellä laukasis ainakin enemmän syömishimoja. Mut ehkä sit jossain vaiheessa kun oon vähän pidemmällä tässä urakassa.

      Tää eka päivä on menny suht helposti ja hetki sit söin päivän neljännen nutriannoksen eli yks viä iltapalaks. Aion rytmittää mun syömiset: klo 9, klo 12, klo 15, klo 18 ja klo 21 eli 3h välein.

      - Sini

    • Anonyymi

      Joo, vaan ryhmän jäsenet näkevät ketä ryhmään kuuluu. Jos sun joku kaveri on ryhmässä niin se näkee kyllä. En mä itsekään haluaisi että kaikki kaverit tietäisi :)

      Mä oon myös käyttänyt vaan Nutrilett- pusseja; kana- ja kasviskeittoja ja suklaa- ja mustikkapirtelöitä. Noihin keittoihin mä oon lisänny, chiliä, sipulia, valkosipulia tai muita mausteita niin ei rupee sama maku tökkimään niin helposti.
      Mä oon aikaisemmin pitkään nutraillut, painoin pahimmillaan 129kiloa.
      Oon kyllä miettinyt että vois kokeilla jotain muitakin tuotteita, jaksaa paremmin ilman kyllästymistä.

      Mä käytän pelkkiä pusseja, en uskalla syödä muuta. Mulle helpompaa ettei sorru ylimääräisiin.
      Tuolla toisessa ryhmässä monet täysnutraajat syö päivittäin myös 500g kasviksia ja 100g proteiinia. Lisäksi lusikallisen öljyä. Voithan sä kokeilla noitakin :). Täytyy jossain vaiheessa lisätä itsekin noita diettiin. Ainakin 3vkoa aion olla nyt pelkillä pusseilla, jos kaikki menee helposti niin sitten pidempäänkin.

      Älä Pyrähdys luovuta, tsempataan toisiamme!

      Mulla Sini sama rytmi, toimii parhaiten mullakin. Hyvä että sulla on menny hyvin, vettä vaan sitten kun iltanälkä kiusaa.

      Mulla on ollu tähän mennessä superhelppo päivä, eii ollu yhtään näläntunnetta (vielä!!!)

      -Sannu

      -Sannu

      • Parasta on minunkin pysytellä erossa patukoista ja pysytellä pusseissa.

        Tsemppiä!


    • Anonyymi

      Huomenta!

      Ekan päivän jälkeen paino 95,4kg eli -800g, jee. Eilinen ilta oli vähän hankala niinkun veikkasinkin ja uskoisin että tänä iltana tulee ihan samat haasteet eteen, mutta aion sinnitellä! :)

      Päivä 1: 96,2kg
      Päivä 2: 95,4kg (-0,8kg)

      Tsemppiä kaikille!

      - Sini

    • Mäkin lähden nutraamaan mökille pariksi viikoksi kun vaihdoin lomarahat vapaaksi.

    • Anonyymi

      Hyvä Sini!!

      Mulla pudotusta eilisestä -400g eli
      Päivä 1: 107.9
      Päivä2: 106.8 (-1.1kg)
      Päivä3: 106.4 (-1.5kg)

      Tsemppiä meille!!

      -Sannu

    • Anonyymi

      Miten sulla Pyrähdys mennyt? :)

      -Sannu

    • Anonyymi

      Huomenta kaikille!
      Miten teillä mennyt? Mä oon vielä pysynyt ruodussa. Näläntunne rupeaa häviämään jo eli pahimmat ensimmäiset päivät takana.
      Mulla pudotusta eilisestä -700g eli
      Päivä 1: 107.9
      Päivä2: 106.8 (-1.1kg)
      Päivä3: 106.4 (-1.5kg)
      Päivä4: 105.7 (-2.2kg)

      -Sannu

    • Päivä 12 ja 68.8.

      Heräsin edellisyönä kuumeeseen. Eilispäivän vain lojuin kotona. Ja retkahdinkin. Söin laatikollisen patukoita. Ne on aivan liian hyvänmakuisia!

      Uusi päivä. Pakko kai vaan aloittaa uudestaan. Ainakin yrittää. Toivottavasti ei tule ne alun heikotukset.

      Kuume tuli ja meni. Olo on muuten vaan kehno.

      Nyt tarvitsisin tahdonvoimaa. Koko ajan tuntuu, että miten tätä jaksaa.

      Mulla nuo vaakalukematkin on mitä sattuu. Ei mikään selkeä käyrä alaspäin. Vähän kuvittelin, että paino lähtisi vauhdilla alaspäin. Samaan tyyliin kuin Sannulla! Eipä ole lähtenyt!

      Oli kai joku ajatus, että olisin vaikka pari viikkoa nutrannut, mutta ei kyllä riitä mihinkään.
      Meinasin ensiksi, että punnitsen joka päivä, mutta ei kai minun kannata, jos se vaan masentaa!

      Pakkohan se on painon alkaa pudota jossain vaiheessa, jos menee pelkillä pusseilla!

      Nuo patukat on mulle tosi petollisia. Neljästä patukasta tuli jo melkein 1000 kaloria. Eikä niillä edes nälkä lähde.
      Tavallisesti oon syönyt niitä muun ruuan lisäksi ikäänkuin karkkina.

      Mulla on vielä ihan huojuva olo. Kuume tuli ja meni, mutta pää on kipeä ja silmissä vilisee.

      Jospa tästä jotenkin...

      Joko hpv27 aloitti?

      Tsemppiä vaan kaikille!

      • Ei, lomaa toukokuun loppupuolisko.


      • Niin. En ole tänne edes kaikkia. Vaakalukemia laittanut.
        Käyn vaa'alla aamulla aamupissan jälkeen, ennen aamupalaa. Pitää yrittää saada pienin lukema :D


      • Anonyymi

        Minä olen laihtunut aivan itsestään,kun aloin pyöräilemään joka päivä 3,5-4 tuntia,ei ole ollut yhtään nälkä,ja on saanut syödä hyvin hyvää ruokaa.Nyt paino pysynyt samassa,mutta rasva sulanut vyötärön ympäriltä.Paino pysyy saman,kun rasvapaino muuttuu lihaspainoksi.

        Olokin on ollut koko ajan erittäin hyvä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen laihtunut aivan itsestään,kun aloin pyöräilemään joka päivä 3,5-4 tuntia,ei ole ollut yhtään nälkä,ja on saanut syödä hyvin hyvää ruokaa.Nyt paino pysynyt samassa,mutta rasva sulanut vyötärön ympäriltä.Paino pysyy saman,kun rasvapaino muuttuu lihaspainoksi.

        Olokin on ollut koko ajan erittäin hyvä.

        Kaikilla ei ole aikaa pyöräillä koko päivää.
        Olet väärässä ketjussa.


      • hvp27 kirjoitti:

        Ei, lomaa toukokuun loppupuolisko.

        Yhtäaikaa.

        Ja pöljiä taas liikkeellä. Väärissä ketjuissa.

        Miten minusta tuntuu, että oon lukenut tuota pyöräilyjuttua useammastakin ketjusta? Ja olikohan, että on pyöräillyt jo vuosikausia :D


      • Anonyymi
        Pyrähdys kirjoitti:

        Kaikilla ei ole aikaa pyöräillä koko päivää.
        Olet väärässä ketjussa.

        Vuorokaudessa on 24 tuntia
        Kannattaa käyttää siitä 4 tuntia liikkumiseen,sehän aika menee helposti sängyllä makaamiseen,tai tietokoneella istumiseen.

        Pitää käyttää JÄRKEÄ,rasva palaa nimenomaan pitkäkestoisessa liikunnassa.


      • Anonyymi
        Pyrähdys kirjoitti:

        Yhtäaikaa.

        Ja pöljiä taas liikkeellä. Väärissä ketjuissa.

        Miten minusta tuntuu, että oon lukenut tuota pyöräilyjuttua useammastakin ketjusta? Ja olikohan, että on pyöräillyt jo vuosikausia :D

        https://www.youtube.com/watch?v=j7jbKljuNvA&t=422s kannattaa liikkua,niin saa syödä paljon enemmän ruokaa.
        Pynnösen kalorinkulutus on päivässä vähintään 5000 kal,ei tarvitse tyytyä kahteen pikkupullaan,voi aivan hyvin syödä kolmekkin.


    • Anonyymi

      Huomenta!

      Tosi hienosti sulla Sannu lähtenyt paino putoomaan ja hyvä että alkaa helpottaan jo! :)

      Mulle tuli eilen sitten jo retkahdus, samanlainen kun sulla Pyrähdys! Menin ostaan niitä patukoita Tokmannilta ja meni sitten kaikki 4kpl illalla..

      Mä oon monta kertaa koittanu tätä nutrausta mutta en meinaa millään päästä alkua pidemmälle, vaan aina oon viimeistään viidentenä päivänä sortunut, nyt jo heti tokana... Mä aattelin nyt vaihtaa taktiikkaa ja alkaa 5:2-dieetille missä oon sit 2pv/vko nutreilla (to ja su), se yks päivä menee kyllä helposti.

      Paino siis ei kuiteskaan eilisestä noussut mutta ei tippunutkaan, eli sama 95,4kg kun eilenkin.

      - Sini

      • Nuo patukat on tosi petollisia!
        En osta niitä enää kotiin. Ei haittaa, jos joskus vaikka kaupungilla ollessa ostaa, jos ei jostain syystä ole pussieväät mukana.

        Jos syön patukoita näitten liemien lisänä, olen koko ajan retkahdusvaarassa. Jotenkin ne ylläpitää makeanhimoa.
        Ja olen heikkona herkkuihin muutenkin.

        Jotenkin ajattelen, että nutraus olisi siksi helppo, että ei tarvitsisi miettiä mitä syö.

        Pakko tänään vääntyä kaupan hevi-hyllylle. On niin iso retkahdusvaara!
        Pelottaa, että tuleeko nyt eilisen takia kaikki ne aloitusvaivat!

        Jotain kunnon asennetta pitäisi tähän touhuun nyt saada. Luovuttamisen tunnelma härnää koko ajan.

        Mutta tsemppiä! Tyyli vapaa!


      • Pyrähdys kirjoitti:

        Nuo patukat on tosi petollisia!
        En osta niitä enää kotiin. Ei haittaa, jos joskus vaikka kaupungilla ollessa ostaa, jos ei jostain syystä ole pussieväät mukana.

        Jos syön patukoita näitten liemien lisänä, olen koko ajan retkahdusvaarassa. Jotenkin ne ylläpitää makeanhimoa.
        Ja olen heikkona herkkuihin muutenkin.

        Jotenkin ajattelen, että nutraus olisi siksi helppo, että ei tarvitsisi miettiä mitä syö.

        Pakko tänään vääntyä kaupan hevi-hyllylle. On niin iso retkahdusvaara!
        Pelottaa, että tuleeko nyt eilisen takia kaikki ne aloitusvaivat!

        Jotain kunnon asennetta pitäisi tähän touhuun nyt saada. Luovuttamisen tunnelma härnää koko ajan.

        Mutta tsemppiä! Tyyli vapaa!

        Kannattaa pitää vedellä täytettyä shakeria mukana kaupungilla ja sotkea jauhe sekaan. Musta nuo patukat on pahoja niin retkahdusvaaraa mulla ei ole.


    • Anonyymi

      Mä kattelen netistä laihduttaneiden ennen ja jälkeen kuvia, antaa motivaatiota :D

      Älkää tytöt luovuttako, ensimmäiset päivät kun sinnittelette niin sitten on jo helppoa!

      Tai mä en tiedä oonko vähän sadomasokisti kun oon vähän nauttinutkin siitä kun vatsa on kurninut!?? :O

      -Sannu

    • Anonyymi

      Ja mun mielestä noi provot saa länkyttää rauhassa, ne nauttivat siitä jos niille vastailee ja saavat lisää vettä myllyyn. :D

      -Sannu

      • Joo. Varsinkin karppaajat ovat kovia provoilemaan.


    • Huomenta!

      Päivä 13 lukema 68.8.

      Pitäisi varmaan olla ihan tyytyväinen, että paino on nyt kuitenkin menossa alaspäin.
      Ei tuo repsahduskaan pilannut juttua.

      Tsemppiä kaikille! Jatketaan!

    • Anonyymi

      Mä luovutin nyt ton täysnutrauksen suhteen mutta aion edelleen toteuttaa sitä 5:2 tyyliä to ja su eli huomenna olis sitten nutrauspäivä taas edessä! :)

      Paljon tsemppiä kaikille nutraukseen! Mä tuun tänne sit päivitteleen jatkossa vaan noilta mun nutrauspäiviltä kuulumisia.

      - Sini

      • Anonyymi

        Tulit järkiisi tuollaisesta pussiruokadieetistä. Hyvä sinä.


    • Anonyymi

      Huomenta!
      Hyvä Pyrähdys, kyllä se siitä lähtee. Katoin sun painoa, voi mä odotan sitä päivää kun itellä näyttää noin vähän.
      Mulla alkoi eilen menkat ja vähän turvonnut olo vatsassa. Joku sanoi että kun pääsi ketoosiin niin alkoi menkat, ehkä joillain käy niin koska ei mulla vielä olis pitänyt alkaa. Eilisestä lähti -100g.
      Mulla on nälkä hävinnyt kokonaan, väkisin vedin pirtelön äsken. Nyt alkaa helpot ajat.. Täytyy vaan muistaa ottaa ne kaikki 5pssia päivässä.
      Tsemppiä tähän päivään!!
      Miten Sinillä ja muilla menee?

      Päivä 1: 107.9
      Päivä2: 106.8 (-1.1kg)
      Päivä3: 106.4 (-1.5kg)
      Päivä4: 105.7 (-2.2kg)
      Päivä5: 105.6 (2.3kg)

      -Sannu

    • Anonyymi

      Päivä 1: 107.9
      Päivä2: 106.8 (-1.1kg)
      Päivä3: 106.4 (-1.5kg)
      Päivä4: 105.7 (-2.2kg)
      Päivä5: 105.6 (2.3kg)
      Päivä6: 104.9 (-3.0kg)

      Tsemppiä kaikille!

      -Sannu

    • Itselläkin ene-viikonloppu tulossa eli kiinteää ruokaa vielä perjantai-iltana ja sitten uudestaan sunnuntai-iltana.

    • Anonyymi

      Moi. Minäkin lukemassa juttujanne. Täysnutrausta nyt 17 pv. Ihme kyllä mitään ei tee mieli. Syöminen on vaan kivaa ajanvietettä, nyt on sellaista luppo-olemista, jos joku tajuu, mitä tarkoitan. Ajatus ehkä vähän hidastunut, joten panostan ateriat työpäivälle, muuten pärjää vähemmällä. Mun ongelma on, että mitä tän täysnutrauksen jälkeen? Alan niin helposti säätää, mut jatkaa pitäis. Kauanko tällä saa olla? t.ninnuliina

      • Hei!

        Itse ajattelin, että olisin vain tämän pari viikkoa. Mutta eipä nyt tunnu siltä, että haluaisin lopettaa, kun viimeinkin alkaa sujua.

        Ei kai tässä mitään, vaikka jatkaakin, jos on pudotettavaa. Mulla kyllä on. Viisi kiloa oli tavoite ja se on normaalipainon ylärajoilla.
        Jos ei terveydessä ole mitään erityistä, niin eihän tälle pitäisi mitään estettä olla.

        Luulen, että mun tuttu oli kolmisen kuukautta. Eikä ole lihonut takaisin korkojen kera! Kun niinhän tästä aina varoitellaan!

        Itse yritän tässä samalla laittaa nukkumisia järjestykseen. Säännöllistää elämää. Ei vaan haluaisi uskoa, mutta koko ajan tärkeämpää on pitää kiinni ateriarytmeistä ja riittävästä unesta ja liikkuakin jonkun verran.

        Mulla tää nutraus on hyvä, kun herkut jää. Tämän jälkeenkin pitäisi pysyä erossa päivän pullasta.


    • Anonyymi

      Mulla on nyt viikko takana ja saldo -3.7kg.
      Kiva ninnuliina että oot tullut tänne!

      Mulla on ihan samanlainen fiilis kun sulla. Pusseilu on nyt helppoa kun syö vaan ne viisi pussia päivässä. Sitten kun rupeaa lisäämään ruokaa niin täytyy olla tarkkana. Tarkoitushan on sitten siirtyä pikkuhiljaa normaaliin ruokavalioon. Ensin korvataan 1 tai 2 ateriaa ruoalla ja loput pusseja jne. Mulla on ohjeita sitten kun haluat aloittaa syömisen myös.

      Suositeltu aika pusseilla on 3vkoa jos ei ole lääkärin tarkkailussa. Mä ajattelin että meen varmaan käymään lääkärillä että saisin vetää näin 10vkoa. Mulla pudotettavaa kuitenkin niin paljon.

      Kivaa lauantaita kaikille! Mä lähden tytön kanssa uimahalliin :D

      -Sannu

    • Huomenta!
      Päivä 15 ja 68,4. Kolmas viikko lähti käyntiin.

      Monenlaisia päiviä ollu. Mulla tuntuu olevan kunnon nestekeräyspäiviä. Silloin ei vaaka kiinnosta. Tulee vaan paha mieli.
      Aiemmin ajattelin, että olen syönyt liikaa suolaa tai jotain. Mutta hormonihommiahan nämä on.
      Mulla ei enää menkkoja ole, mutta hormoniheittoja enemmänkin.

      Yritän vaan mennä näillä pirtelöillä ja ajattelen, että onhan se painon pakko pudota.

      Torstaina olin jalkojen päällä koko päivän. On myös jumppapäivä. Perjantaina olinkin ihan turvoksissa. En ole edes ihan varma, mitä vaaka näytti. Saattoi alkaa seiskalla. Täytyy yrittää muistaa, että vaaka ei kerro kaikkea. Eikä yksi päivä.

      Sannulla on tasainen laskusuunta! Tsemppiä vaan kovasti.

      • Oli kylläkin 68.6.
        Mietin vaan, että -2.4 kg ois kahden viikon saldo!
        Onhan se hyvä!


    • Anonyymi

      Ihanaa, että löysin teidät. Sulla Pyrähdys alkaa jo komeasti kutosella. hyvin vedät, joten loppuun asti vaan. Mä olen tuumaillut kanssa, että hormonit heittelee painoa eniten. Näin kevennyksen aikaan aiheuttaa kyllä harmaita hiuksia ja motivaatioon kolhuja. Sekin varmaan on totta, että painossa on tasannevaiheita, johon paino mielellään jää. Tosi pätevää epätieteellistä pohdintaa :)

      Hienosti menee sullakin Sannu. Mäkin olen aloittajut korkeammista lukemista. Painoin 96, josta tiputtelin ensin maltilla 3 kiloa. Nyt sitten on tippunut nutrauksella 6-7 kiloa. Heittelee paino, jotenen osaa tarkasti sanoa. Ensi viikollla taas punnaan.

      Mitä mieltä olette... uskaltaakohan jatkaa vielä neljännen viikon vai pitäiskö lisätä esim yksi pussi tai vaikka salaatti lounaalle. Pelkään eniten sitä säätämistä... mä olen niin hyvä vakuuttaan itselleni, miksi pitää vähän ottaa sitä sun tätä. Henkisesti en taida olla valmis lopettaan tätä.
      ninnuliina

      • Anonyymi

        Minustakin on mahtavaa, että tänne on tullut muitakin! On tämä välillä niin yksinäistä puurtamista.
        Facebookiin ryhmiin ei haluta mennä. Tuttu, joka on nutraamalla laihduttanut, ei halua enää kuulla aiheesta. Kuulema jauhot pölisee korvissa.

        Mullakin alkoi kolmas viikko. Oliko sulla lopuillaan? Mulla on kyllä sellainen tunne, että jatkan ihan rauhassa nutrausta niin kauan kuin onnistuu. Kun ei tässä ole mitään huonoja olojakaan ollut. Mulla kyllä mieliteot vaivaa ajoittain.
        Olen ajatellut, että sitten, kun alkaa mieliteot tosissaan rassata, alan syödä vaikka yhden oikean aterian kevytversiona.
        Tämä mun tuttu kyllä minut sai vakuutettua, että viidessä pussissa on kaikki tarvittava, jos ei raskasta liikuntaa harrasta.

        Aloittaminen oli mulle vaikea osuus! Ensinnäkään mikään päivä ei tuntunut sopivalta aloittamiseen. Aina oli olevinaan jotain, minkä takia ei voi aloittaa. Enkä ois ensimmäisinä päivinä jaksanut töissä käydä. Kyllä sen verran oli nälkä. Heikotti ja oli omituisia oloja.

        Onko sulla vointi ihan hyvä? Siitähän se paljon riippuu, että voiko jatkaa. Kun nyt ei kysymys ole siitä, että jossain alipainon rajoilla keikkuisi.
        Minkälaista sulla oli aloitus? Itseäni pitää ruodussa, kun mietin sitä, että en ehkä saisi aloitettua uudestaan.
        Mullehan kävi pientä retkahdusta, mutta palasin ruotuun heti, kun ajattelin, että luovuttamisen jälkeen en ehkä jaksa alkaa uudestaan.

        -Pyrähdys (en jaksanut kirjautua)


    • Anonyymi

      Onneksi Pyrähdys pari pientä repsahdusta ei vaikuta mitään. Unohtaa sen ja jatkaa vain eteenpäin. Mä olen varmaan alunperin lihonutkin sen takia, että aloitan laihdutuskuurin maanantaina, huomenna, ens vuonna tai joskus. Sitä ennen olen sitten syönyt kaikkea mahdollista ja oikein ahtanut itteeni, kun en sitten kuurilla saa... Kuuri on sitten kestänyt pari päivää, mutta eimole todellakaan riittänyt tasaamaan edes sitä mässäilyä ennen. Voiko ihminen tosiaan olla niin tyhmä.

      Mulla ekana päivänä teki tiukkaa, kun löysin kassistani pussin tuoreita lakuja. Annoin ne miehelle ja sen jälkeen ei ole mielitekoja tullut. Tosin olen ollut itselleni armollinen. Jäin yksiltä synttäreiltä pois, kun oli helpompi tie kuin selittää, miks en syö siellä mitään. Mä ihmettelen sitä, ettei mun tee mitään mieli, ei ole paha ole eikä mitään. Ja mä olen elä,ässäni laihduttanut, eikä koskaan ole ollut tällaista. Nyt lienee kuun asento, hormonit, mieli ja muu jossain zen-tilassa, joten ehkä tää on mun once in the life time tilaisuus. Kai mä siis jatkan 4 viikonkin. Se alkaa ens ke. Ainut on väsymys j ajatuksen hitaus, joka vaivaa... mut sen kns pystyy elämään. Vieraille voi laittaa joita oireita myös allergian piikkiin.
      ninnuliina

      • Anonyymi

        Hei, Ninnuliina!

        Minusta kuulostaa, että sulla haluttaa jatkaa. Eikä oikein estettäkään ole.
        On mullakin tämä päivä ollut jotenkin hidas. En osaa selittää. No, en löydä tavaroita ja kaikki tuntuu vaivalloiselta. Oon syyttänyt outoa säätä.
        Ja kun tajusin, että mulla on paino noussut ja nousee vaan niin olo oli koko ajan surkea. Mulla tuli tää viisi kiloa tosi lyhyessä ajassa. Saattoi tulla enemmänkin. Ja niin tyhmä on, että huomaa, mutta ei siinä nousuvaiheessa ymmärrä tehdä mitään. Söin vaan lisää, että tällaista tämä nyt on vaihdevuosien kanssa, että sitä vaan lihoo. Sitten syttyi joku valo, että eihän kaikki liho. Yritin jättää kastikkeet pois ja vähentää makeaa. Se on kuitenkin hidasta laihduttamista. Että sopii mulle sitten ehkä paremmin, kun tasapainoittelee painon kanssa.
        Mulle tuttu antoi ylijääneitä nutrausjuttuja niin sitten en viitsinyt enää siirtää aloitusta.
        Minusta tuntuu, että minun nutraus on tässä. Että ei minusta ole toista kertaa aloittamaan tätä, että paras nyt jatkaa vaan, jos ei tule mitään ongelmia terveyden kanssa.

        Sullahan on tosi hyvin pudonnut paino. Kymmenen kiloa! Jos tähtien asennotkin on kohdillaan niin anna painon pudota :)

        Tällaista nyt tämä minun siivoaminen. Hidasta. Istahtelen nettiin tuon tuostakin. En kuitenkaan mussuta suklaata ajankuluksi, mikä sekin voisi olla vaihtoehto.

        Tsemppiä sulle ja tietysti muillekin!

        Pyrähdys


      • perustuu ketoosiin ja ketoosissa häviää nälkä.

        Kannattaa tosissaan nutrauksen jälkeen jatkaa kevyesti ja ehdotan runsasta kasvisten lisäämistä. Jos ongelmana on makea niin ainakaan mitään makeaa ei kannata varastoida.


    • Anonyymi

      Hyvä kuulla pyrähdys, että joku toinenkin käy hieman hitaalla. Kai aivot tykkäis sokerista. Oot oikeassa siinä, et heti pitäis puuttua, kun paino lähtee nousuun, mut jotenkin ei aina vaan tajua/jaksa/viitti/huomaa. Tsemppiä sullekin, loistavasti menee.

      Oot oikeassa hvp27, parasta jättää makeat kauppaan ja pois ruokavaliosta. Sellainen karppaustyylinen ruokavalio voisi olla hyvä tän jälkeen... kun ei ole hiilareita, ei ole sokereita.

      Mietin, ku Sannu lähti eilen uimahalliin, että voisi mennä joku öäivä itekin. Oon vaan palellut, mutta kun kauhoo kauheeta vauhtia, niin kyllä siinä jiki tulee...kunhan ensin pääsee sinne altaaseen!
      ninnuliina

      • Anonyymi

        Varmaan mahtuu mukaan, kun eihän tänne kommentoi kuin kolme-neljä eri henkilöä.


      • Tervetuloa!
        Hyvä vaan, jos on porukkaa, pysyy ketju hengissä.


    • Anonyymi

      Paino sama kuin eilen. Päivätkin jo menee sekaisin, mutta kolmas viikko kuitenkin menossa.
      Ja aion kyllä jatkaa niin kauan kuin tähtien asennot on suotuisat. Ei haittaa, vaikka kävisin hitaalla. Tämä, mistä Ninnuliinan kanssa puhuttiin.

      Äitienpäivän juhlin ilman herkkuja. Käy se näinkin. Ei tuo ukko ookaan kuurosokea, vaikka siltä se välillä vaikuttaa. Paketissa ei ollutkaan paituli, vaikka sillä se taas uhkaili. Meillä on tapana muistaa puolisoa (omien vanhempien lisäksi) äitien- ja isänpäivänä, vaikkei ollakaan toistemme vanhempia. Mutta ollaan lastemme vanhempia, vaikka lapsetkin jo aikuisia. Monethan ajattelee, että riittää, kun lapset muistaa. Lapsilta on tullut kortit jo viikolla.

      Nyt keittoa syömään. Tai juomallahan se menee. Syökö joku näitä keittoja lusikalla? Oisko nämä tarkoitettu lusikalla syötäväksi?

      Pyrähdys, joka taas unohti kirjautua

    • Päivä 18 ja nyt lukema se 68.4.

      Miten muilla on viikko lähtenyt?

    • Anonyymi

      Mulla 10. pvä ja paino 103.7 eli pudotusta 4.2kg. Oon ihan tyytyväinen :)

      Tsemppiä kaikille!

      -Sannu

    • Päivää!

      Päivä on 19 ja vaa'alla en aamulla käynyt.
      Tuli vähän retkuiltua eilisillalla.
      Eilen oli raskas päivä töissä. Illalla en jaksanut kotona mitään. Teeveetä tuijotin ja nakertin samalla purkillisen maissikeksiä. Ne ei edes maistu hyviltä! Enkä siihen lopettanut. Söin vielä jonkin proteiinipatukan, joka oli tosi pieni ja pahanmakuinen, mutta kaloreita siinä oli yhtä paljon kuin tavallisessa suklaassa.
      Kaikki syömisen pitäisi piilottaa, ettei päädy minun käsiin!
      Maissikakut olen itse jättänyt sohvan viereen joskus kolme viikkoa sitten. Tuon palautuspatukan oli poika jättänyt, kun on nyt ollut täällä ja mökillä käymässä. Pojan mulla on nuo pirtelöpurkitkin. Sillä oli joskus, kun vielä asui kotona, proteiinijauheita valtavia purkkeja ja pieniä säkkejä, kun välillä aina innostui salihommista.

      Nyt on mieli vähän alakuloinen, kun ihmettelen, että mikä minuun meni. Mutta kiltisti olen tänään aloittanut pirtelöillä. Päätä on särkenyt koko aamupäivän. Onko syömisestä vai siitä, että jotenkin huonosti nukuin ja liian aikaisin piti nousta.

      Sannulla putoaa paino, hyvä! Ninnuliina? Sini? Meniköhän Sini sinne FB-ryhmään? Tervetuloa Cherry-76!
      Ja onhan tämä minunkin pyrähdys tässä jatkunut, vaikka väliin takkuaa.

      Tsemppiä kaikille!

    • Anonyymi

      Töihin menossa iltavuoroon suklaapirtelöt mukana. Päivän paino oli 103.1 mutta onhan mulla mistä pudottaa. Yhteispudotus 10 päivässä on 4.8kg. 11. päivä nyt menossa.
      Mulle ensimmäiset kolme päivää oli vaikeita mutta kun ne sinnittelin niin olo helpotti. Nyt vedän väkisin ne 5 pussia päivässä kun ei millään maistuisi -> ketoosi!
      Yritän keretä kirjoittelemaan vähän enemmän taas tässä.

      -Sannu

    • Mulla päivä 19 ja vaa'assa 69.
      En tiedä, onko tuo siitä syömisestä. Vai onko tämä näitä hormoniturvotuksia. Mulle ei ehkä oo hyvä käydä vaa'alla näin usein.

      Eilinen oli taas hankala. Oli olevinaan nälkäkin. Henkisesti ainakin vaikutti se repsuminen. Vaikka ei siinä kaloreita niin hirveästi tullut. Vaikuttaa vieläkin, vaikka pitäisi vaan keskittyä tähän hetkeen, ei tehtyyn mokaan.

      Sannulla hyvä vauhti! Cherry-76, nyt lähtee uudella puhdilla.

      Mulla on nyt vähän väkisinyrittämistä. Tuntuu olevan todella lujassa nämä kilot. Vaikka pakostakin paino putoaa, kun pysyy dieetissä.

      Tsemppiä kaikille!

    • Anonyymi

      Wau... Lisää vaan porukkaa. Tervetuloa cherry76. Sannulla mennyt aivan mahtavasti. Ollaan naiset itsellemme armollisia... Emme voi vaikuttaa eiliseen, niin repsahdus oli varmaan se mitä tarvittiin pitämään aineenvaihdunta kondiksessa.
      😀
      Mulla on 22 päivä menossa. En ole koskaan pysynyt näin tiukasti dieetissä. Silti vain 1vk aikana 0.9kg lähti... Onneksi kyllä sekin läskiprosentista. Josko tulevalla viikolla enemmän. Nyt lähtenyt 7.5kg. Tsemppiä jokaiselle. ninnuliina

    • Anonyymi

      12 päivän tilanne; paino 102.5. Yhteispudotus 5.4 kg.

      - Sannu

    • Anonyymi

      Hyva sannu, mahtava tiputus!

      Tsempatkaa please jotenkin mut jatkamaan. Toi 0,9kg viikossa oli niin karvas. Eilen jo mietin, että lopetan. Onneksi en tiedä, miten jatkaisin, joten nutraus 23pv menee, kun en muutakaan osaa. Jospa tämä vk olisi parempi? Eihän se paino voi koko ajan kovasti tippua...menis lihaksesta... *selittelee itselleen*
      ninnuliina

    • Anonyymi

      Ninnuliina, tsemppiä ja älä vielä luovuta! Välillä voi tulla huonompia viikkoja ja varsinkin naisilla hormonitoiminta vaikuttaa tosi paljon noihin vaakalukemiin, ehkäpä ens viikolla sitten isompi pudotus tiedossa! :) Kannattaa silti alkaa miettimään jatkoakin, eli miten sitten aikoo nutrauksen jälkeen syödä. Mun on ainakin pakko tehdä ihan konkreettinen suunnitelma mitä syön ja mihin aikaan, tai muuten leviää ihan käsiin ja varmasti nousis paino takasin.

      Mulla on nyt tolla 5:2 menetelmälläkin laskenut paino vähän, mutta taidan nyt koittaa silti ottaa muutaman nutrauspäivän putkeen, vaikka tän loppuviikon. Tänään paino oli aamulla 93,9kg (alotus 96,2kg) eli -2,3kg/11pv, pääasia että menee alaspäin. Kohta pääseekin sitten alle 90kg toivottavasti, ainakin nutraamalla pitäis päästä suht nopeesti :) Katotaan kauanko jaksan nutrailla tällä kertaa, alotan nyt tänään kesken päivän (aamupala ja lounas syöty normaalisti).

      - Sini

    • Anonyymi

      Kiitos Sini. Täytyy tosiaan miettiä jo jatkoa hiljalleen... asettaa päivä, jolloin ooprttaa tai alkaa siirtymään ja sit mihin. Sull on kyllä osanutraus toiminut loistavasti. Meillä on aika samat lähtökilot ;)

      Mjn masennusta vähän jelppasi se, et aamipaino oli -100g. Alaspäin siis mennään...iltapainot heittelee niin palkon, mut siitä silti otan sen viikkotuloksen.

    • Mulla alkaisi huomenna neljäs viikko.
      Tällä viikolla olen lipsunut useampana päivänä. Ei mitään hirveätä mässäilyä, mutta ei näiden pussien lisäksi kestäisi mitään syödä.
      En ole punninnut, kun tiedän ilman vaakaakin, että paino ei ainakaan pudonnut ole.
      Kun näkee, että lukema pienenee, niin siitä saa intoa jatkaa. Ja sama toisinpäin.

      Nyt tässä yritän tosissani ryhdistäytyä ja saada kiinni siitä, miten kivalta tuntui, kun paino lähti laskemaan.
      Jos illalla on väsynyt eikä jaksa mitään niin siinä sitten alkaa jotain napsia. Ja ajatus pyörii vaan syömisessä.

      Ei tämä kyllä helppoa ole. Hatunnostot teille, joilla tämä onnistuu!

    • Huomenta!
      Päivä 23 ja vaakalukema 68. Lähtee neljäs viikko. Takana 3 viikkoa ja 3 kiloa.

      Kyllä helpottaa, kun kuitenkin on paino pudonnut! Eilen kävin jumpassa. Siellä puhuttiin laihdutuksesta. Kyllä se tuntui olevan vähän joka konstilla ja elintapamuutoksilla alun jälkeen puoli kiloa-kilo per viikko.
      Ja tällainen nutraaminen on siellä hyvin paheksuttua. Ainoa siellä, joka on nutrannut, on tämä keneltä sain nämä aloituspussit. Eikä ole heti lihonut takaisin. Sitä tuolla jaksaa kaikki jankuttaa, että tämä on aivan turhaa, kun kuitenkin heti lihoo tuplana takaisin. Kuitenkin kaikki, jotka oli siinä juttelemassa, oli kuitenkin kokeillut nutraamista vaikka yhden päivän. Aika hiljaa olin omista nutraamisista.

      Mutta joo. Heti on parempi fiilis kun lukema oli pienempi!
      Itse oon menossa nyt gynekologille. Ja iltapäivällä vasta töihin. Gyne ei nutraamisista mitään sano. Luultavasti kuitenkin muistuttaa, että olen jonkin verran ylipainoinen ja olisi hyvä pudottaa painoa. Sen se aina sanoo.

      Tsemppiä viikonloppuun!

    • Huomenta!
      Päivä 23 ja paino 68. Ja eilinen meni hyvin pusseilla. Ei tarvinnut koko ajan miettiä.

    • Maanantaita!

      Töppäsin tämän viikonloppuna pahanpäiväisesti. Lähdettiin mökille ja jätin dieetin saman tien.
      Nyt mietin, että mitä tekisin. Jatkanko? Lopetanko? Aloitanko alusta? En ole päättänyt mitään niin tämä päivä on nyt alkanut pusseilla. Että onko tämä nyt päivä 1vai ei mikään!

      Miettinyt sitäkin, että ei mulla ole paino pudonnut mitenkään erityisen nopeasti. Kai sen vajaan kilon viikossa saa tippumaan kevyellä ruokavaliollakin? Paitsi, että syön suht kevyesti tavallisestikin ja silti paino päässyt nousemaan.

      Ehkä mulle ei sovi tuo vaa'alla pomppinen, kun se, että jos paino ei olekaan pudonnut laskee mielialaa. Toisaalta, jos on pudonnut, niin siitä sitten saa puhtia. Mutta useammin laskee kuin nostaa.
      Älyttömän pettynyt olo, vaikka jatkoin pitempään kuin aioin. Ei vaan ollut mitenkään hallittu lopetus. Ja on mulla pieniä lipsumisia ollut useastikin.
      Jos nyt heti yrittäisi tästä aloitella uudestaan. Pahasti epäilen, että tästä pidemmän tauon jälkeen on turha enää yrittääkään. Pusseja olisi jäljellä vaikka kuinka paljon!

      Miten muilla?

    • Itsellä alkanut normaalisti eli on hiukan nälkä. Syön pussien lisäksi sitten myös salaatin päivittäin.

      Repsahduksia tulee ja menee. Toisaalta suositeltavampaa on nutrata se 3 viikkoa kerrallaan. Kyllä sitä rasvaa on palanut, se vaan ei välttämättä näy vyötäröllä.

    • Iltaa!

      Oon tässä miettinyt asioita.
      En ole kokonaan luopunut nutrauksesta. Närästyksen takia tämä päivä on mennyt pirtelöillä. Jospa tämä tästä vielä lähtisi.

      Tuota vaa'allakäyntitouhua järjestelen mulle sopivammaksi. Turha kai mun on käydä sellaisina aamuina vaa'alla, kun olo on tönkkö ja turvonnut, kun huono lukema mulla niin herkästi aiheuttaa mielipahaa. Alussa ajattelin, että painon nopea putoaminen motivoisi hyvin, mutta kun ei se niin putoakaan.
      Jos syö pirtelöitä niin kyllä se paino kuitenkin putoaa, vaikken sitä kyttäisi puntarilla. Ja jos kilonkin viikossa putoaa, se on hyvä.
      Jos nyt luovutan, en ole yhtään varma, että enää toiste olisin tätä alkamassa.

      Ja täällä vähän oppinut sitäkin, että ei lipsumiset ja repsahtamiset ole niin kauhean vakavaa.
      Ja jos ei täysnutraus onnistu niin osanutrauskin on hyvä vaihtoehto.

      • Juuri näin.


      • Anonyymi

        Ihana kirjoitus. Armelias, rennompi ja kuitenkin motivoitunut. Hyvin teillä on mennyt hvp, cherry ja pyrähdys!

        Mä päätin nutraukseni päivään 24. Olo oli täysin väsynyt, sydän pamppaili ja nukuin ihan hullusti, kun tilaisuus, niin jop 12-14,5h unia, menin 7 illalla nukkuun. En uskaltanut enää jatkaa. Mitään ei tehnyt mieli, eikä nälkä ollut, mutta menetin tehot. En tiedä teinkö jotain väärin. Painoa tippui 8 kiloa nutrauksellä 3,5vk.

        Lopetettuani söin normaalisti ja herkuttelinkin 3 päivää. Tuli 2,5kg painoa. Luulen, että pari kiloa oli jo sitä, että nesteet palautu. Sit mietin, että -5,5 kg tiputusta edelleen, että voin mokata kaiken tai käyttää tilanteen hyväkseni. Aloin laskemaan paikkareiden pisteitä. Nyt tippunut kilo niillä, joten suunta on oikea. Ihanaa, et saa syödä ja periaatteessa, mitä vaan, mut kohtuudeella. Ja mitä parasta energiat ovat palautuneet, se on ihan parasta. Mut ilman nutrausta en olisi tässä kohden.
        ninnuliina


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihana kirjoitus. Armelias, rennompi ja kuitenkin motivoitunut. Hyvin teillä on mennyt hvp, cherry ja pyrähdys!

        Mä päätin nutraukseni päivään 24. Olo oli täysin väsynyt, sydän pamppaili ja nukuin ihan hullusti, kun tilaisuus, niin jop 12-14,5h unia, menin 7 illalla nukkuun. En uskaltanut enää jatkaa. Mitään ei tehnyt mieli, eikä nälkä ollut, mutta menetin tehot. En tiedä teinkö jotain väärin. Painoa tippui 8 kiloa nutrauksellä 3,5vk.

        Lopetettuani söin normaalisti ja herkuttelinkin 3 päivää. Tuli 2,5kg painoa. Luulen, että pari kiloa oli jo sitä, että nesteet palautu. Sit mietin, että -5,5 kg tiputusta edelleen, että voin mokata kaiken tai käyttää tilanteen hyväkseni. Aloin laskemaan paikkareiden pisteitä. Nyt tippunut kilo niillä, joten suunta on oikea. Ihanaa, et saa syödä ja periaatteessa, mitä vaan, mut kohtuudeella. Ja mitä parasta energiat ovat palautuneet, se on ihan parasta. Mut ilman nutrausta en olisi tässä kohden.
        ninnuliina

        Tuo 2.5 kg on ihan puhtaasti nestettä. Ihmisessä on noin 2 kg vettä sitoutuneena glykogeeniin eli lihastärkkelykseen ja tuo poistuu nutrattaessa. Lisäksi kun nutriletit ovat vähäsuolaisia niin sekin vähentää nestettä.

        Tuollainen 4 viikkoa on ihan hyvä aika nutrata ja siitä sitten kevyelle dieetille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihana kirjoitus. Armelias, rennompi ja kuitenkin motivoitunut. Hyvin teillä on mennyt hvp, cherry ja pyrähdys!

        Mä päätin nutraukseni päivään 24. Olo oli täysin väsynyt, sydän pamppaili ja nukuin ihan hullusti, kun tilaisuus, niin jop 12-14,5h unia, menin 7 illalla nukkuun. En uskaltanut enää jatkaa. Mitään ei tehnyt mieli, eikä nälkä ollut, mutta menetin tehot. En tiedä teinkö jotain väärin. Painoa tippui 8 kiloa nutrauksellä 3,5vk.

        Lopetettuani söin normaalisti ja herkuttelinkin 3 päivää. Tuli 2,5kg painoa. Luulen, että pari kiloa oli jo sitä, että nesteet palautu. Sit mietin, että -5,5 kg tiputusta edelleen, että voin mokata kaiken tai käyttää tilanteen hyväkseni. Aloin laskemaan paikkareiden pisteitä. Nyt tippunut kilo niillä, joten suunta on oikea. Ihanaa, et saa syödä ja periaatteessa, mitä vaan, mut kohtuudeella. Ja mitä parasta energiat ovat palautuneet, se on ihan parasta. Mut ilman nutrausta en olisi tässä kohden.
        ninnuliina

        Hyvä, ninnuliina! Tosi järkevää on osata myös lopettaa, kun huomaa, että jokin ei toimi enää. Ja tulos sulla on oikein hyvä.
        Parasta mennä terveys edellä.

        Just äskein mietinkin, että missä olet. Samoin Sini ja Sannu olivat mielessä.

        Minun oli pakko miettiä tätä uusiksi, koska ei voi antaa tämän vaikuttaa niin paljon mielialaan. Ja varsinkin, että laskee mielialaa.
        Kummasti nutraus toi esiin minusta suorittajan ja perfektionistin, että on pakko onnistua ja kerralla. Ja lipsuminen on katastrofi.

        Eilen rapisuttelin riisikakkua, mutta kun sen teki luvan kanssa, se jäi siihen yhteen. Ei tarvinnut epähuomiossa vetää paketillista, muka itseltäänkin salaa.
        Meillä tulee olemaan lähipäivinä kananfileleikettä ja aion syödä, jos siltä tuntuu. Kiinnittää huomiota määrään, kun nyt vatsa täyttyy vähemmälläkin.

        Mulla ei nämä uniongelmat johdu nutraamisesta. On muut syyt, joita ei hetkessä ratkaista.

        Mulle nämä pussit tuntuu sopivan niin käytän näitä jatkossakin ainakin jonkin aikaa.

        Armelias oli juurikin oikea sana! En oo muitakaan kohtaan ankara, miksi itseltä odottaisin täydellistä suoritusta.

        Armoa ja tsemppiä!


    • Eka päivä 67.4.
      Ei ole ollenkaan paha. Mutta tänään ei myöskään ollut mitenkään turvonnut olo.
      Ei olisi pitkä matka 65 kiloon, mutta viimekesäiset vaatteet kiristää vielä pahasti.
      Vetäjä perui just torstain jumpan ja sitten onkin helatorstai, että se on seuraavan kerran syksyllä. Hyvä vaan.

    • Päivä 2 ja 67.2.
      Olo ihan ok. Paitsi väsymys vaivaa, mutta yritän sietää tätä, koska nyt oon sitä mieltä, että käyttämäni unilääke tekee tosi oudon olon.

    • Tässä ketjussa on tosi mukavaa porukkaa, kun mahtuu monenlaiset painonpudottajat!
      Ei olla mitään dieettiuskovaisia. Eikä kukaan tyrkytä omaa tapaansa muille. Tyyli on vapaa ja täällä saa jakaa omia kokemuksia.

      Vähän pitkä tämä ketju alkaa olla. Tai mulla ainakin on vähän hankala puhelimella löytää kaikkia viestejä.
      Hyvä, että on porukkaa! Mutta oisko ideaa aloittaa uutta ketjua? Vai onko tämä vain mulla hankaluutena?

      • Aloita vaan uusi ketju ja siirrytään sinne. Huomenna kaupunkiin ja lauantaina tiedossa dieettirike kun käyn kavereilla ja tarjolla on ruokaa. Mökille vasta maanantaina ja syönen jotain myös silloin.


    • Laitoin uuden ketjun tuonne: ENE / VLCD/ LCD / 5:2 / yms Tsemppiketju jatkuu

      Huomasin sen haittapuolen, että länkyttäjät saattaa taas innostua. Mutta ne ilmeisesti rauhoittuu, kun ylläpito poistaa pahimmat ja itse ei vaan vastaa niille mitään.

      • Siellä olikin jo ensimmäinen anonyymi käynyt avautumassa :D Nyt pitää vaan malttaa mielensä. Nuo ei ansaitse mitään huomiota.
        Tietäisipä sekin vaan, kuinka raskasta voi tosissaan olla mäkinen maasto kulkea, kun tottunut valmiisiin teihin! Mutta ukko painatti menemään, kun muutenkin tottunut metsässä kulkemaan ja sekin ihmetteli, että miten minä niin hyydyn. Sille kyllä huusinkin, että että se ei oo sama asia yhtäkkiä lähteä kuin se että toinen siellä kulkee. Ja siellä sekin, että koko ajan saa varoa, että mihin sitä astuu, että kaadu ja katko luitansa. Että ei silläkään onnistu kaikki ne asiat, mitkä minulta sujuu kuin luonnostaan.


    Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe