Kahdella ongella, siis mä vahdin niitä ja hihkuin apua, kun itse en pärjännyt siinä hommassa omillani.
Ei mun kalastamisesta oikein mitään olisi tullut, jos ei broidi ois koko ajan auttanut minua.
Joka tapuksessa sain 4 isoa, yli kilon painoista kalaa, ja niitä n.½- kg kokoisiakin ihan riittävästi.
Nolottaa, koska en perannut ainuttakaan kalaa itse ja kuitenkin otin itselleni kalaa... mutt kyllä siika oli syötilläkin hyvin. Broidilla oli kyllä itselläänkin riittävästi kalaa, ihan omiksi tarpeikseen kuulemma.
Taisi broidi viedä ihan piristykseksi minut merelle, kun vähän alamaissa tuo henkinen kantti on taas mulla ollut viimeaikoina.
Huomenna on jo graavi siikaa mulla aamuleivälläni, kuten varmaan vanhemmillanikin. Pakastimeen laitettiin loput kalat, siellä on mistä ottaa kun tulee taas tarvis.
trollikka
Paatti vesillä, ja olin veljen kanssa kalastamassa tänään merellä... siikaa.
101
<50
Vastaukset
No mistäs sulla mieli maassa? Saikkua vielä?
Ja kevät osaa masentaa myös...
Mä koitan saada naisen ja sen veljen puumetsään. Niillä on kummallakin hiukka sellainen raskas talvi takana ja mäkin aattelin, että sellainen yhdessä touhuilu vois tehdä gutaa. :o)
Tekis jotain polttopuita vaikka jonkinverran ja keittelis nokipannukahvit, sekä vetelis makkaraa, niin johan siinä mieli virkistyy. :o)Tee sinä niitä puita ja anna muiden istuskella rauhassa nokipannun äärellä niin ehkä se tosiaan onnistuu, "onpa mukavaa kun saa tässä istua kun toiset rehkii" :D
Harmaaritari kirjoitti:
Tee sinä niitä puita ja anna muiden istuskella rauhassa nokipannun äärellä niin ehkä se tosiaan onnistuu, "onpa mukavaa kun saa tässä istua kun toiset rehkii" :D
No mä voinkin riehua itse metsätöissä. Oli tänäänkin mukava antaa sahan soida muutama tunti. Pari tankillista päryyttelin, kuin kiimassa. :oD
Noi pari muuta kyllä touhuilee fyysisesti ihan kovasti, että ehkä se ei heille olekaan mikään työntekotapaus, mutta mä taas nautin kun saan tehdä jotain kunnon hommaa. Vaikka se vie mehut taatusti, sitä on sitten saunan jälkeen varsinkin ihan oikeasti fyysisesti väsynyt ja se tuo hyvän olon ainakin mulle. Vaikka sit oiskin pari päivää ihan puolirampa. :oD- Anonyymi
trolllikka on mennyt antamaan lovea atm-avokilleen ja se kaduttaa.
"Taisi broidi viedä ihan piristykseksi minut merelle, kun vähän alamaissa tuo henkinen kantti on taas mulla ollut viimeaikoina."
No taisi se broidi vähän onnistuakin siinä piristyksessä :)- Anonyymi
No mistäs sulla mieli maassa? Saikkua vielä?
Joo on saikkua. Ja mulla meni suhde karikolle, mä en ole kodinhoitaja; joka väistää vasemmalle silloin kun en ole tarpeellinen. Mä kyllä varoitin pelleilemästä kanssani.
Avokki meni hakemaan exänsä pois sairaalasta, kun yksin sieltä ei kuulemma saanut poistua.
Pojat menivät myös katsomaan samalla vauvaa, pikkusiskoaan. Puolilta päivin lähtivät ja illalla sain viestin ett pojat olivat nukahtaneet olohuoneen sohvalle, exä nukkui kuulemma makkarissa vauvan kanssa.
Avokkini ei kuulemma raskinut herättää ketään, vaan jäi myös siksi yöksi sinne nukkumaan... sain textiviestin ett mene vaan nukkumaan.
Mä vaihdoin kaikki petivaatteet sängyistä ja laitoin myös pyyheliinat pyykkiin.Peskööt itse pyykkinsä, sängyt on nyt sijattu puhtaiksi. Kokosin tavarani asunnosta ja soitin taxikuskin hakemaan minut.
En laittanut textaria hänelle; jätin avaimet ja sormuksen keittiön pöydälle, viestillä ett tämä oli nyt tässä. Pidä huolta rakkaistasi... tällä hetkellä meillä ei ole enää mitään puhuttavaa!
trollikka.Olin jo menossa nukkumaan mutta laitan tähän vielä aika korjaa & ihan oikein teit & nyt tiedät millaista on uusperhekuviossa & löydät varmasti vielä semmoisenkin joka on oikeasti vapaa.
No mitäpä tuohon sanoisi? Paska juttu, jokatapauksessa... Ja ymmärrän sun fiilikset täysin....
Mä taisin sulle joskus tuumia, että ukon pitäis selvittää itsensä sieltä puun ja kuoren välistä pois...Ottaa se oma elämä ja elää sitä, eikä mennä sen exän mukaan, kun se on exä... Ja lapset on lapsia... Mutta ilmeisestikään ei äijällä ole tarpeeksi älyä tehdä selväksi itselleen asioita....
Mutta mä veikkaan, ettei tässä sun ole taivuttava ja ymmärrettävä enempää. Ei kaikkea tartte sietää.Kunhan et saisi tuosta mitään karmeaa kiukkua mukaasi... vaan ehkä näet maailman ihan jeesmestana... Ei se kaikenlainen mukavuuskaan ihmisissä ole hyvä asia, vaan joskus on osattava pitää joku linja elämässään. Ei se sunkaan linjaus helppoa ollut.... :o/
Jaksuja kuitenkin....kyllä se kesä tulee vielä. :o)- Anonyymi
Olisin tehnyt samoin, häipynyt heti.
Uusperhekuviossa tuollainen on harvinaista. Aivan varmasti olisi löytynyt joku muukin ihminen hakemaan pois laitokselta kuin ex-mies. - Anonyymi
Dissi kirjoitti:
No mitäpä tuohon sanoisi? Paska juttu, jokatapauksessa... Ja ymmärrän sun fiilikset täysin....
Mä taisin sulle joskus tuumia, että ukon pitäis selvittää itsensä sieltä puun ja kuoren välistä pois...Ottaa se oma elämä ja elää sitä, eikä mennä sen exän mukaan, kun se on exä... Ja lapset on lapsia... Mutta ilmeisestikään ei äijällä ole tarpeeksi älyä tehdä selväksi itselleen asioita....
Mutta mä veikkaan, ettei tässä sun ole taivuttava ja ymmärrettävä enempää. Ei kaikkea tartte sietää.Kunhan et saisi tuosta mitään karmeaa kiukkua mukaasi... vaan ehkä näet maailman ihan jeesmestana... Ei se kaikenlainen mukavuuskaan ihmisissä ole hyvä asia, vaan joskus on osattava pitää joku linja elämässään. Ei se sunkaan linjaus helppoa ollut.... :o/
Jaksuja kuitenkin....kyllä se kesä tulee vielä. :o)"Mutta mä veikkaan, ettei tässä sun ole taivuttava ja ymmärrettävä enempää. Ei kaikkea tartte sietää. Kunhan et saisi tuosta mitään karmeaa kiukkua mukaasi... vaan ehkä näet maailman ihan jeesmestana... Ei se kaikenlainen mukavuuskaan ihmisissä ole hyvä asia, vaan joskus on osattava pitää joku linja elämässään. "
Mikä ihmeen "kiukku"... tuskin se olisi kantava voima, pitemmän päälle.
Mä teen ihan omanlaiseni elämän itselleni... ja muksuilleni, joita kyllä hankin ainakin kaksi.
Mihin mä sitä miestä tarvitsen... kyllä mä jonkin sortin "palkinto sonnin" jostain tuurilla onnistun löytymään.
Yhdeksi viikonlopuksi... jos hyvin käy! Eikä sitä miestä tarvitse edes huomioidasen pidenpään, kun tuskin kyselee satunnaisen seksikumppanin perään.
Sopivasti samppanjaa, kyllä se siitä... ja johonkin pohjoisen tuppukylään, vanhusten taloon keittäjäksi, odotus ajaksi töihin. Palailen joskus muksun kanssa tänne takaisin ja kerron eläneeni romanssin, joka on jo kuihtunut pois. Saa sen elämän järjestettyä ihan omin avuinkin... ainakin nyt on tunnelmat sellaiset; etten yhtään lisää pettymyksiä miehien taholta enää huolisi.
Tattilasagnea pyysin keittiöstä tuomaan mulle pöytään ja nyt menen syömään... lohturuokaa!
trollikka;... selkääni vaan käännän vastatuuleen! Anonyymi kirjoitti:
"Mutta mä veikkaan, ettei tässä sun ole taivuttava ja ymmärrettävä enempää. Ei kaikkea tartte sietää. Kunhan et saisi tuosta mitään karmeaa kiukkua mukaasi... vaan ehkä näet maailman ihan jeesmestana... Ei se kaikenlainen mukavuuskaan ihmisissä ole hyvä asia, vaan joskus on osattava pitää joku linja elämässään. "
Mä teen ihan omanlaiseni elämän itselleni... ja muksuilleni, joita kyllä hankin ainakin kaksi.
Mihin mä sitä miestä tarvitsen... kyllä mä jonkin sortin "palkinto sonnin" jostain tuurilla onnistun löytymään.
Yhdeksi viikonlopuksi... jos hyvin käy! Eikä sitä miestä tarvitse edes huomioidasen pidenpään, kun tuskin kyselee satunnaisen seksikumppanin perään.
Sopivasti samppanjaa, kyllä se siitä... ja johonkin pohjoisen tuppukylään, vanhusten taloon keittäjäksi, odotus ajaksi töihin. Palailen joskus muksun kanssa tänne takaisin ja kerron eläneeni romanssin, joka on jo kuihtunut pois. Saa sen elämän järjestettyä ihan omin avuinkin... ainakin nyt on tunnelmat sellaiset; etten yhtään lisää pettymyksiä miehien taholta enää huolisi.
Tattilasagnea pyysin keittiöstä tuomaan mulle pöytään ja nyt menen syömään... lohturuokaa!
trollikka;... selkääni vaan käännän vastatuuleen!Elämä on semmoinen pettymysten sarja. Välillä sitten taas tuulee menosuuntaan.
Sulla on nyt taas suunnitelma, miten kaiken pitää tapahtua. Mutta kaikkea ei voi suunnitella valmiiksi.Anonyymi kirjoitti:
"Mutta mä veikkaan, ettei tässä sun ole taivuttava ja ymmärrettävä enempää. Ei kaikkea tartte sietää. Kunhan et saisi tuosta mitään karmeaa kiukkua mukaasi... vaan ehkä näet maailman ihan jeesmestana... Ei se kaikenlainen mukavuuskaan ihmisissä ole hyvä asia, vaan joskus on osattava pitää joku linja elämässään. "
trollikka;... selkääni vaan käännän vastatuuleen!Tuota just... 🙄
Mä näen itseni toisaalta tuona höperönä ukkona, joka tekee noin jotain sellaista vastaan, mihin säkin uskot.... perinne tai jotain mitä pitäis olla.... ei itseä vastaan. Tiedän, koska olen niin tehnyt. En siis juuri noin kuin tuo mies, mutta kuitenkin....🙄
Toivoisinkin enemmän, ettet jatkais kierrettä.... kuuntelet itseäs enempi ja uskot itsees. 😊👌
Kyllä sä noi toivees toteutat ja löydät siihen sellaisen miehen, jolla on baletti kasassa. 😊
Mä käyn nyt pesulla. On jo kattila lämmennyt. 😬 Aamumpana yritin samaa, mutta olikin syöttöhäiriö pelletissä. Nyt uusiks tirsojen jälkeen. Koneellinen pyykkiä koneesta pois ja kolmas tilalle. Yhden jo ripustin. Sit syömään jotain ja illalla taas yövuoroon. 😳- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Olin jo menossa nukkumaan mutta laitan tähän vielä aika korjaa & ihan oikein teit & nyt tiedät millaista on uusperhekuviossa & löydät varmasti vielä semmoisenkin joka on oikeasti vapaa.
No, just joo....! "mutta laitan tähän vielä aika korjaa & ihan oikein teit & nyt tiedät millaista on uusperhekuviossa & löydät varmasti vielä semmoisenkin joka on oikeasti vapaa."
-Kas perhanaa, mulla on taipumus löytää juuri näitä... oikeesti vapaita miehiä, yks toisensa perään.
Miesten sopii tehdä omien halujensa mukaan, huomaan. Mutt naisten ei sovi edes pudottaa heitä jo alku metreillä pois kuvioista, vaan pitäis sietää kaikki kuviot äijien taholta? Onks vähän sovinnista?
Jos mä elän ja elätän itseni ja lapseni, pyytämättä mitään, oletetulta isältä. Häiritsemättä siis urospuolisen elämää, ihan omissa oloissani lasteni kanssa olla möllöttelen. Mulla on sukulaiseni taatusti turvanani, tarvittaessa. Ei pitäisi olla ongelmia silloin kenelläkään!
trollikka... mietin vaan ! Anonyymi kirjoitti:
No, just joo....! "mutta laitan tähän vielä aika korjaa & ihan oikein teit & nyt tiedät millaista on uusperhekuviossa & löydät varmasti vielä semmoisenkin joka on oikeasti vapaa."
-Kas perhanaa, mulla on taipumus löytää juuri näitä... oikeesti vapaita miehiä, yks toisensa perään.
Miesten sopii tehdä omien halujensa mukaan, huomaan. Mutt naisten ei sovi edes pudottaa heitä jo alku metreillä pois kuvioista, vaan pitäis sietää kaikki kuviot äijien taholta? Onks vähän sovinnista?
Jos mä elän ja elätän itseni ja lapseni, pyytämättä mitään, oletetulta isältä. Häiritsemättä siis urospuolisen elämää, ihan omissa oloissani lasteni kanssa olla möllöttelen. Mulla on sukulaiseni taatusti turvanani, tarvittaessa. Ei pitäisi olla ongelmia silloin kenelläkään!
trollikka... mietin vaan !Mitäs minä nyt taas tein? Luulin kannustavani ja olevani sun puolella tuossa asiassa mutta näytät ottaneen taas väärin selkeän viestin. No joskushan muistaakseni sua "varoitin" kun oli niitä merkkejä tuossa teidän suhteessa, stalkkaamalla sut nappasi ja se sopimuksentekokännäily, syntyi vaikutelma että sua ja sun tunteita ei oteta ihan tosissaan, no nyt olet sen sitten hoksannut itsekin.
"Kas perhanaa, mulla on taipumus löytää juuri näitä... oikeesti vapaita miehiä, yks toisensa perään."
No niin näköjään onkin, kannattaisko koettaa ihan lapsettomia sinkkumiehiä etsiä välistä? semmoisia k&k tyyppisiä joilla ei entiset naissuhteet ole isona taakkana?
"Miesten sopii tehdä omien halujensa mukaan, huomaan. Mutt naisten ei sovi edes pudottaa heitä jo alku metreillä pois kuvioista, vaan pitäis sietää kaikki kuviot äijien taholta? Onks vähän sovinnista?"
Missä kohtaa olen miehiä puolustanut? just samoilla linjoilla olin ja jo tosiaan kuten mainitsin niin aiemminkin jo vähän koetin varoittaa syntyneen vaikutelman vuoksi mutten toki kovin jyrkästi kun itse olit niin varman tuntuinen valinnastasi.
Joo, ei siinä mitään, jos noin teet mitä ylempänä kerroit niin ei mulla siihen ole mitään negatiivista sanottavaa, toki olisi mukavampi ja helpompi jos muksun/muksuja teet jonkun hyvän miehen kanssa mutta jos semmoista ei vaan löydy niin kyllä kai sä yksinkin hanskaisit homman, siitä olen aikalailla varma että kyllä susta hyvä äiti tulee, oli se perhemuoto sitten mikä tahansa. Äläkä nyt tässäkin ala taas näkemään mitään negaatiota kun sellaista ei ole :)Anonyymi kirjoitti:
trollikka... mietin vaan !Trollikkaaa...
Luulisin että Diksu on tuossa tarkoittanut ettet jatkaisi negatiivista kierrettä, eli: kantamalla murheita ja "kostamalla" jo valmiiksi miehille, joille et anna mahdollisuutta. Vain siksi ettet tulisi satutetuksi. Vaikka alitajunnasi kostat vain muiden aiheuttamaa mielipahaa.
Miksi naista kehoitetaan välttämään vastaavanlaista käytöstä, ei välttämättä perustu sovinismiin.
Yksi: älä satuta itseäsi. Älä muutu sellaiseksi panssaroiduksi kivihirviöksi, joka ei tunne mitään. Joka vaan ottaa, ei anna itsestään.
Toinen: lapset ovat elämänlahja. Niin mainio ja osaava kuin oletkin tekemään vaikka mitä elämässäsi - uskon että teet mitä vain kun päätät sen - ja sinulla on vielä sukulaisesi tukenasi, ei silti sinulla ole oikeutta viedä lapsiltasi isäänsä. Koska näin hän tulee ajattelemaan joka tapauksessa. Missä oma isä oli silloin, kun kaverit pelasivat isiensä kanssa jalkapalloa? Missä isi oli silloin, kun olisin halunnut jutella? Miksei isä lohduttanut?
Ajattele omaa isäsuhdettasi: eikö äitisi kuitenkin lahjoittanut sinulle ja sisaruksillesi ihanan isän, johon sinulla on hyvät ja rakastavat välit?
Olet pettynyt nyt. Älä kuitenkaan pettymyksen anna tulla elämän väliin. Ethän?
*ottaa pikkuisen trollikan sylkkyyn ja silittää tukan taakse ja suukottaa otsaa*
*itke nyt. Joskus vielä on parempi päivä. Ehkei huomenna, ehkei ylihuomennakaan, mutta se on silti monta kertaa parempi kuin tämä päivä*- Anonyymi
elisakettu kirjoitti:
Trollikkaaa...
Luulisin että Diksu on tuossa tarkoittanut ettet jatkaisi negatiivista kierrettä, eli: kantamalla murheita ja "kostamalla" jo valmiiksi miehille, joille et anna mahdollisuutta. Vain siksi ettet tulisi satutetuksi. Vaikka alitajunnasi kostat vain muiden aiheuttamaa mielipahaa.
Miksi naista kehoitetaan välttämään vastaavanlaista käytöstä, ei välttämättä perustu sovinismiin.
Yksi: älä satuta itseäsi. Älä muutu sellaiseksi panssaroiduksi kivihirviöksi, joka ei tunne mitään. Joka vaan ottaa, ei anna itsestään.
Toinen: lapset ovat elämänlahja. Niin mainio ja osaava kuin oletkin tekemään vaikka mitä elämässäsi - uskon että teet mitä vain kun päätät sen - ja sinulla on vielä sukulaisesi tukenasi, ei silti sinulla ole oikeutta viedä lapsiltasi isäänsä. Koska näin hän tulee ajattelemaan joka tapauksessa. Missä oma isä oli silloin, kun kaverit pelasivat isiensä kanssa jalkapalloa? Missä isi oli silloin, kun olisin halunnut jutella? Miksei isä lohduttanut?
Ajattele omaa isäsuhdettasi: eikö äitisi kuitenkin lahjoittanut sinulle ja sisaruksillesi ihanan isän, johon sinulla on hyvät ja rakastavat välit?
*ottaa pikkuisen trollikan sylkkyyn ja silittää tukan taakse ja suukottaa otsaa*
*itke nyt. Joskus vielä on parempi päivä. Ehkei huomenna, ehkei ylihuomennakaan, mutta se on silti monta kertaa parempi kuin tämä päivä*"Ajattele omaa isäsuhdettasi: eikö äitisi kuitenkin lahjoittanut sinulle ja sisaruksillesi ihanan isän, johon sinulla on hyvät ja rakastavat välit"
Vitun sairas ajatus jossa mies esineellistetään hyvin voimakkaasti?
Sairasta!
AsianVierestä Anonyymi kirjoitti:
"Ajattele omaa isäsuhdettasi: eikö äitisi kuitenkin lahjoittanut sinulle ja sisaruksillesi ihanan isän, johon sinulla on hyvät ja rakastavat välit"
Sairasta!
AsianVierestäPerustele.
Anonyymi kirjoitti:
"Ajattele omaa isäsuhdettasi: eikö äitisi kuitenkin lahjoittanut sinulle ja sisaruksillesi ihanan isän, johon sinulla on hyvät ja rakastavat välit"
Sairasta!
AsianVierestäTässähän on päästy feministisen yhteiskunnan yhden peruskysymyksen äärelle: onko miehellä mitään arvoa edes isänä vai ei?
elisakettu kirjoitti:
Trollikkaaa...
*itke nyt. Joskus vielä on parempi päivä. Ehkei huomenna, ehkei ylihuomennakaan, mutta se on silti monta kertaa parempi kuin tämä päivä*Veit sanat suusta. Minäkin ymmärrän trollikan harmituksen, mutta toivoisin, että hän pääsisi tästä yli ilman katkeruutta ja nousisi tästä entistä ehompana kohtaamaan noi kaikki haaveisiin liittyvät haasteet. :o)
Trollikkakin tietää varmasti, että vaikka sen faija on välillä mitä on ja ärhentelee, niin silti se se on Trollikallekin tärkeä mies elämässä. Ja onhan noi broiditkin... kyllä niitä hyviä miehiä täällä on, kunhan ne oppii tunnistamaan ja vieläpä vähän avautumaan, että siellä on takana se välittävä ihminen. :o)
Mä kävin tänään palauttaa puolitutulle lainaksi ottamani "perämoottorin kuulokkeet", millä voi laittaa koneeseen jäähytysvettä letkulla. Oon pitänyt sitä vähän huliviliveikkona ja sitä se kyllä onkin... sen kaveri toi sille kaksi tyttöä pihaan lisää. Toiselle iski ikävä isää ja itku tuli. Piti mennä auton taa piiloon....mutta tämä isi-ihminen itsekin tunnisti tilanteen ja otti nyyhkivän tytön kainaloon, supatti sille jotain ja lähtivät yhdessä kiikkumaan...suitsait, noin vaan. :o) Kyllä mulle tuli niin hyvä mieli... Kyllä meissä miehissä osaa olla huomaavaisuutta paljon. :o)Dissi kirjoitti:
Veit sanat suusta. Minäkin ymmärrän trollikan harmituksen, mutta toivoisin, että hän pääsisi tästä yli ilman katkeruutta ja nousisi tästä entistä ehompana kohtaamaan noi kaikki haaveisiin liittyvät haasteet. :o)
Trollikkakin tietää varmasti, että vaikka sen faija on välillä mitä on ja ärhentelee, niin silti se se on Trollikallekin tärkeä mies elämässä. Ja onhan noi broiditkin... kyllä niitä hyviä miehiä täällä on, kunhan ne oppii tunnistamaan ja vieläpä vähän avautumaan, että siellä on takana se välittävä ihminen. :o)
Mä kävin tänään palauttaa puolitutulle lainaksi ottamani "perämoottorin kuulokkeet", millä voi laittaa koneeseen jäähytysvettä letkulla. Oon pitänyt sitä vähän huliviliveikkona ja sitä se kyllä onkin... sen kaveri toi sille kaksi tyttöä pihaan lisää. Toiselle iski ikävä isää ja itku tuli. Piti mennä auton taa piiloon....mutta tämä isi-ihminen itsekin tunnisti tilanteen ja otti nyyhkivän tytön kainaloon, supatti sille jotain ja lähtivät yhdessä kiikkumaan...suitsait, noin vaan. :o) Kyllä mulle tuli niin hyvä mieli... Kyllä meissä miehissä osaa olla huomaavaisuutta paljon. :o)Katkeruudella tehdään vaan hallaa. Itselle, ympäristölle ja jälkipolville.
Kun pari eroaa toisistaan, niin syynähän on yleensä ettei pari halua viettää parisuhteessa elämää toistensa kanssa?
Fiksut ihmiset ymmärtävät tämän. Ja jatkavat sitä elämää siten kuin haluavatkin: ilman sitä parisuhdetta, joka ei toiminut. Mutta kaikki muu ympärillä voi toimia kuin ennenkin.
Tiedän perheitä, joissa nainen järjestää asiat niin, ettei isä pääse osallistumaan lastensa elämään. Tiedän perheitä, joissa mies järjestää asiat niin, ettei äiti pääse osallistumaan lastensa elämään.
Eikä kysymyksessä ole millään muotoa vahingoittava suhde. Kyse on vain siitä oman egon tärkeysjärjestyksestä," kun minua on loukattu, en anna anteeksi, en anna periksi...."
Minusta on lasten perustuslaillinen oikeus edelleen saada viettää aikaa molempien vanhempiensa kanssa. On karmeaa, kun joku vanhempi päättää, ettei hän voi tehdä niin.
Puhumattakaan siitä syövästä, minkä vanhempi katkeruudellaan istuttaa lapseen taistellessaan toista vanhempaa vastaan.elisakettu kirjoitti:
Katkeruudella tehdään vaan hallaa. Itselle, ympäristölle ja jälkipolville.
Kun pari eroaa toisistaan, niin syynähän on yleensä ettei pari halua viettää parisuhteessa elämää toistensa kanssa?
Fiksut ihmiset ymmärtävät tämän. Ja jatkavat sitä elämää siten kuin haluavatkin: ilman sitä parisuhdetta, joka ei toiminut. Mutta kaikki muu ympärillä voi toimia kuin ennenkin.
Tiedän perheitä, joissa nainen järjestää asiat niin, ettei isä pääse osallistumaan lastensa elämään. Tiedän perheitä, joissa mies järjestää asiat niin, ettei äiti pääse osallistumaan lastensa elämään.
Eikä kysymyksessä ole millään muotoa vahingoittava suhde. Kyse on vain siitä oman egon tärkeysjärjestyksestä," kun minua on loukattu, en anna anteeksi, en anna periksi...."
Minusta on lasten perustuslaillinen oikeus edelleen saada viettää aikaa molempien vanhempiensa kanssa. On karmeaa, kun joku vanhempi päättää, ettei hän voi tehdä niin.
Puhumattakaan siitä syövästä, minkä vanhempi katkeruudellaan istuttaa lapseen taistellessaan toista vanhempaa vastaan.No minusta ehkä kaikista eniten noissa yllämainitsemissa mahdollisuuksissa lapset kärsii eniten, mutta minusta jopa eniten sen jälkeen kärsivät ovat isovanhemmat. Lapsenlapset ovat monelle niin tärkeitä ja toinen kumppani voi olla todella julma toisen vanhempia kohtaan, tai jopa omiaan, ettei lapset ja isovanhemmat pääse vaalimaan suhteitaan. Siihen ei lakikaan mitään oikein voi... :o/
Ego on paska homma.... :o( Ego...minuus... ja toisaalta se minuus voi olla ihan muuta, mitä me edes oletetaan.... Minusta se onkin silloin kaukana siitä mitä oikeasti ihminen on, jos se puskee jokakohdassa vaikeuttamaan kaikenlaisia vuorovaikutussuhteita... :o/Dissi kirjoitti:
No minusta ehkä kaikista eniten noissa yllämainitsemissa mahdollisuuksissa lapset kärsii eniten, mutta minusta jopa eniten sen jälkeen kärsivät ovat isovanhemmat. Lapsenlapset ovat monelle niin tärkeitä ja toinen kumppani voi olla todella julma toisen vanhempia kohtaan, tai jopa omiaan, ettei lapset ja isovanhemmat pääse vaalimaan suhteitaan. Siihen ei lakikaan mitään oikein voi... :o/
Ego on paska homma.... :o( Ego...minuus... ja toisaalta se minuus voi olla ihan muuta, mitä me edes oletetaan.... Minusta se onkin silloin kaukana siitä mitä oikeasti ihminen on, jos se puskee jokakohdassa vaikeuttamaan kaikenlaisia vuorovaikutussuhteita... :o/Joo. Pettyneinä vain vain se minuus tulee kärjistettynä esiin. Loukattuna, satutettuna. Joka oikeuttaa mielestään oman oikeuden ottamista käsiinsä. Ihminen ei oikein havannoi omaa narsistisuuttaan.
Se on silti inhimillistä.
Mitä tulee suvun menettämiseen siinä sen puuttuvan vanhemman lisäksi on ne isovanhemmat. Jotka voisvat omalla tavallaan kasvattaa lasta omilla näkemyksilään ja elämänkokemuksillaan. Samoin perhettä täydentävät tädit, sedät, lukuisat serkut ja monet muut.
Miksi haluaismme kukaan lapselta riistää tätä mahdollisuutta?
Ei varmasti kukaan, jos kykenisi katsomaan asiaa muun kuin oman egon kannalta. Miten sitten ihmistä voi neuvoa sen verran lempeästi, että hän oppisi katsomaan sen muun kannalta?elisakettu kirjoitti:
Joo. Pettyneinä vain vain se minuus tulee kärjistettynä esiin. Loukattuna, satutettuna. Joka oikeuttaa mielestään oman oikeuden ottamista käsiinsä. Ihminen ei oikein havannoi omaa narsistisuuttaan.
Mitä tulee suvun menettämiseen siinä sen puuttuvan vanhemman lisäksi on ne isovanhemmat. Jotka voisvat omalla tavallaan kasvattaa lasta omilla näkemyksilään ja elämänkokemuksillaan. Samoin perhettä täydentävät tädit, sedät, lukuisat serkut ja monet muut.
Ei varmasti kukaan, jos kykenisi katsomaan asiaa muun kuin oman egon kannalta. Miten sitten ihmistä voi neuvoa sen verran lempeästi, että hän oppisi katsomaan sen muun kannalta?No kaikessa minusta huokuu itsensä huomioiminen ja kuunteleminen. Kuka osaakaan paremmin kuunnella meidän tunteita, kun me itse? Ei se oikeasti ole itsekästä.... Se vaan tuntuu monesta sellaiselle.... mutta kun me huomataan itsemme ja hyväksytään tarpeita ja sanoitetaan niitä itsellekin, on ne helpompi sanoittaa muille läheisille ja ihmisille, kenen kanssa joudutaan juttuun elämässä.
Tuo sisällä oleva ego puskee läpi aina kriiseissä ja kovissa tunnetiloissa, mutta ei se ole turha juttu... sille pitää vaan antaa huomiota. Kun se saa huomion, se rauhottuu ja alkaa nähdä asioita toisin....toistenkin kannalta. Mutta kun sen saa itse huomioitua, voi siitä pitää huoltakin. Ilmoittaa asioista suoraan ja ei antaa kaiken vaan tapahtua... Sehän meissä ihmisissä on jännää, että me tupataan sallia muilta asioita, mutta ei aina sallita sitä itselle... viha ja negatiiviset tunteet ovat kuin mörkö, mitä ei voi tulla tunteneeksi... sitten joskus ne läikkyy yli, kun niitä ei saa kokea mitenkään.
Siis vastaus on.... itsestä kaikki vastaukset löytyy. :oDDissi kirjoitti:
No kaikessa minusta huokuu itsensä huomioiminen ja kuunteleminen. Kuka osaakaan paremmin kuunnella meidän tunteita, kun me itse? Ei se oikeasti ole itsekästä.... Se vaan tuntuu monesta sellaiselle.... mutta kun me huomataan itsemme ja hyväksytään tarpeita ja sanoitetaan niitä itsellekin, on ne helpompi sanoittaa muille läheisille ja ihmisille, kenen kanssa joudutaan juttuun elämässä.
Tuo sisällä oleva ego puskee läpi aina kriiseissä ja kovissa tunnetiloissa, mutta ei se ole turha juttu... sille pitää vaan antaa huomiota. Kun se saa huomion, se rauhottuu ja alkaa nähdä asioita toisin....toistenkin kannalta. Mutta kun sen saa itse huomioitua, voi siitä pitää huoltakin. Ilmoittaa asioista suoraan ja ei antaa kaiken vaan tapahtua... Sehän meissä ihmisissä on jännää, että me tupataan sallia muilta asioita, mutta ei aina sallita sitä itselle... viha ja negatiiviset tunteet ovat kuin mörkö, mitä ei voi tulla tunteneeksi... sitten joskus ne läikkyy yli, kun niitä ei saa kokea mitenkään.
Siis vastaus on.... itsestä kaikki vastaukset löytyy. :oD*ole lempeä itsellesi, ole sitten lempeä toisille ja ole sitä vielä kerran itsellesi*
?
-egon huoltoa by ek-elisakettu kirjoitti:
Joo. Pettyneinä vain vain se minuus tulee kärjistettynä esiin. Loukattuna, satutettuna. Joka oikeuttaa mielestään oman oikeuden ottamista käsiinsä. Ihminen ei oikein havannoi omaa narsistisuuttaan.
Ei varmasti kukaan, jos kykenisi katsomaan asiaa muun kuin oman egon kannalta. Miten sitten ihmistä voi neuvoa sen verran lempeästi, että hän oppisi katsomaan sen muun kannalta?Minusta te nyt turhan paljon tässä moralisoitte oletettua tulevaisuuden tapahtumaa joka on vain ilmoille heitetty mahdollisuus. Mutta jos se sellaisena toteutuisikin luulisin että se olisi silti lapselle/lapsille ihan hemmtin paljon parempi ympäristö elää ja olla kuin moni muu ja epäilenpä ettei siinä olisi myöskään pulaa miehistä(kään) roolimalleina ja apukasvattajina. Ei tuomita, jos minä kykenen olemaan avarakatseisen suvaitsevainen tässä(kin) asiassa eikä teee tiukkaakaan niin pitäisi teidän palstan liberaalienkin siihen kyetä.
elisakettu kirjoitti:
*ole lempeä itsellesi, ole sitten lempeä toisille ja ole sitä vielä kerran itsellesi*
?
-egon huoltoa by ek-Kopsasitko tuon tienylitysohjeesta ja muokkasit? :oD
Harmaaritari kirjoitti:
Minusta te nyt turhan paljon tässä moralisoitte oletettua tulevaisuuden tapahtumaa joka on vain ilmoille heitetty mahdollisuus. Mutta jos se sellaisena toteutuisikin luulisin että se olisi silti lapselle/lapsille ihan hemmtin paljon parempi ympäristö elää ja olla kuin moni muu ja epäilenpä ettei siinä olisi myöskään pulaa miehistä(kään) roolimalleina ja apukasvattajina. Ei tuomita, jos minä kykenen olemaan avarakatseisen suvaitsevainen tässä(kin) asiassa eikä teee tiukkaakaan niin pitäisi teidän palstan liberaalienkin siihen kyetä.
Ritsku, kai sinä nyt ymmärrät että keskustellaan Dissin kanssa yleisellä tasolla tässä? Ongema mikä tuli mieleen paisui vähän. Ei tällä ole tekemistä yksittäisten henkilöiden kanssa, eikä tässä kukaan halua sormella ketään osoitella. En usko että Diksukaan.
Jos haluaisin osoittaa sormella, ne mainitsemani tietyt perheet olisivat oiva kohde. Ei mahdolliset sellaiset.
Mutta mukava kuulla että olet avarakatseinen. Lapsi kun EI yleensä saa valita. Mutta jos näet sen että moni hyötyisi niistä apukasvattajista ja muista roolimalleista.Dissi kirjoitti:
Kopsasitko tuon tienylitysohjeesta ja muokkasit? :oD
Haist pers.
Eiku mie kirjoittelin niitä joskus kivi ja keppi. En tosin tielaitokselle.
Onhan ne hieman lapsenuskoisia mutta jos se auttaa toivon säilyttämisessä pienenä hetkenä, niin ei niistä kovasti vahinkoakaan (kai) ole.elisakettu kirjoitti:
Ritsku, kai sinä nyt ymmärrät että keskustellaan Dissin kanssa yleisellä tasolla tässä? Ongema mikä tuli mieleen paisui vähän. Ei tällä ole tekemistä yksittäisten henkilöiden kanssa, eikä tässä kukaan halua sormella ketään osoitella. En usko että Diksukaan.
Jos haluaisin osoittaa sormella, ne mainitsemani tietyt perheet olisivat oiva kohde. Ei mahdolliset sellaiset.
Mutta mukava kuulla että olet avarakatseinen. Lapsi kun EI yleensä saa valita. Mutta jos näet sen että moni hyötyisi niistä apukasvattajista ja muista roolimalleista.Juu, kyllä ymmärrän että ihan yleisesti siinä jaarittelitte mutta huomautin vaan. Ihan vaan siksi jottei synny väärinkäsityksiä kun trollikka joskus tuntuu ottavan aika henkilökohtaisesti ja pahimman kautta ihan hyvääkin tarkoittavat jutut, ainakin minun :D, niin ihan siksi ja sain juuri haluamani vastauksen sulta :)
Harmaaritari kirjoitti:
Juu, kyllä ymmärrän että ihan yleisesti siinä jaarittelitte mutta huomautin vaan. Ihan vaan siksi jottei synny väärinkäsityksiä kun trollikka joskus tuntuu ottavan aika henkilökohtaisesti ja pahimman kautta ihan hyvääkin tarkoittavat jutut, ainakin minun :D, niin ihan siksi ja sain juuri haluamani vastauksen sulta :)
No kyllä sinä minut tunnet, senkin höhlä :)
Ja tuntee trollikkakin. Molemmat. Hiukka kiihtyy aina välillä, mutta hän on sellainen pieni terhakka terrieri :) Urhoollinen Pikku Hiawatha.elisakettu kirjoitti:
Haist pers.
Eiku mie kirjoittelin niitä joskus kivi ja keppi. En tosin tielaitokselle.
Onhan ne hieman lapsenuskoisia mutta jos se auttaa toivon säilyttämisessä pienenä hetkenä, niin ei niistä kovasti vahinkoakaan (kai) ole.Kuullostaa ihan mainioille... :o)
Kettusen Ellun seleviämisopit osa 1. :oD
(Ei auta vapunjälkeiseen krapulaan, tai humalatilaan)- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Juu, kyllä ymmärrän että ihan yleisesti siinä jaarittelitte mutta huomautin vaan. Ihan vaan siksi jottei synny väärinkäsityksiä kun trollikka joskus tuntuu ottavan aika henkilökohtaisesti ja pahimman kautta ihan hyvääkin tarkoittavat jutut, ainakin minun :D, niin ihan siksi ja sain juuri haluamani vastauksen sulta :)
Tästä puuttuu enää persvako kurttukäsi ja maailmanparantajat oy ab.
Dissi kirjoitti:
Kuullostaa ihan mainioille... :o)
Kettusen Ellun seleviämisopit osa 1. :oD
(Ei auta vapunjälkeiseen krapulaan, tai humalatilaan)Mitä?
Onhan mulla ohje vapunjälkeiseen krapulaankiin (tai vappupäivänjälkeiseen....).
Kukaan ei ole vielä älynnyt kysyä niitä. No, harva hoksaa, että palstamami saattaa tietää jotain sellaista, mitä nuoret eivät vielä tiedä ;)
(voin vinkata sen, ettei tuo yllämainittu ohje päde humalaan. Mutta moraaliseen krapulaan senkin edestä ; ))Anonyymi kirjoitti:
Niin. Missähän he luimistelevat?
Vappupatsaan takana piilosilla vissiin.elisakettu kirjoitti:
Mitä?
Onhan mulla ohje vapunjälkeiseen krapulaankiin (tai vappupäivänjälkeiseen....).
Kukaan ei ole vielä älynnyt kysyä niitä. No, harva hoksaa, että palstamami saattaa tietää jotain sellaista, mitä nuoret eivät vielä tiedä ;)
(voin vinkata sen, ettei tuo yllämainittu ohje päde humalaan. Mutta moraaliseen krapulaan senkin edestä ; ))No mikäs ois krapulaan mamin vinkki? Elä ota liikaa? Muikku joka annoksen välissä? Silliä aamuks ja hampaat pestään shamppakaljalla? :oD
elisakettu kirjoitti:
Niin. Missähän he luimistelevat?
Vappupatsaan takana piilosilla vissiin.Niin, tänne vaan kaikki... Vanha viidakon sanonta pätee yhä!
Kyllä sopuli sialle antaa! :oDDissi kirjoitti:
No mikäs ois krapulaan mamin vinkki? Elä ota liikaa? Muikku joka annoksen välissä? Silliä aamuks ja hampaat pestään shamppakaljalla? :oD
Mun pitäis järjestää krapula ensin, jotta osaan kertoa. Tänään ja huomenna en ainakaan osaa.
Mutta kukapa nyt ei kokemusta viisaampana neuvojaan tyrkyttäisi? :-DAnonyymi kirjoitti:
Hep! Piti käydä pesulla, ensin pestä kurttukäsi ( likasella käellä ei voi pestä) sitten sillä puhtaalla käellä pesin sen persvaon ja sitte taas piti pestä se kurttukäsi. Koska likasella käellä ei voi kirjottaa!😌
Ja maalimanparantajat oy ab on varmaanki jo synnyttämässä...niih.HortenMarket kirjoitti:
Hep! Piti käydä pesulla, ensin pestä kurttukäsi ( likasella käellä ei voi pestä) sitten sillä puhtaalla käellä pesin sen persvaon ja sitte taas piti pestä se kurttukäsi. Koska likasella käellä ei voi kirjottaa!😌
Ja maalimanparantajat oy ab on varmaanki jo synnyttämässä...niih.Heihou hai! Give me to fife!
Voijaan tälläkin orkesterilla jo tehdä vaikka mitä. :oDHortenMarket kirjoitti:
Ja maalimanparantajat oy ab on varmaanki jo synnyttämässä...niih."pestä käellä..."
*kurppa ja käki ne yhteen soppii, huomenna viijään pussauskoppiin...."elisakettu kirjoitti:
Mun pitäis järjestää krapula ensin, jotta osaan kertoa. Tänään ja huomenna en ainakaan osaa.
Mutta kukapa nyt ei kokemusta viisaampana neuvojaan tyrkyttäisi? :-DAattele.... Yleisen palstahyvinvoinnin eteen vetäsisit nyt kunnon rutut, sit ei kun testaamaan, millä se kunnon krapula lähtee.... Ja senhän tunnistaa kuulemma siitä, että meinaa sanoa, ettei enää ikinä juo enää. :oD
elisakettu kirjoitti:
"pestä käellä..."
*kurppa ja käki ne yhteen soppii, huomenna viijään pussauskoppiin...."Hortenssia on eläinrääkkääjä... käkiä käyttää pesuhommiin!!!! ANJA TULE APUUN! :oD
Dissi kirjoitti:
Heihou hai! Give me to fife!
Voijaan tälläkin orkesterilla jo tehdä vaikka mitä. :oDFife on kansainvälinen kissaliittojen kattojärjestö. 🤣
Fiven saat, oota mä kaivan kuvettani..💶😉
Varsinainen dallapee orkka!!Dissi kirjoitti:
Aattele.... Yleisen palstahyvinvoinnin eteen vetäsisit nyt kunnon rutut, sit ei kun testaamaan, millä se kunnon krapula lähtee.... Ja senhän tunnistaa kuulemma siitä, että meinaa sanoa, ettei enää ikinä juo enää. :oD
Mulla ei vapunjälkeistä krapulaa ole kai ollut kotvilleen. Menee useempi juhlapäivä ihmisiä kytistellessä.
Mutta kerrotaan kun tulee vastaan. Kyllä se tänä kesänä vissiin kuitenkin tulee.elisakettu kirjoitti:
"pestä käellä..."
*kurppa ja käki ne yhteen soppii, huomenna viijään pussauskoppiin...."Heh, käki parka parkuen pistettiin pesten, mutta puhasta tuli. Se omp pääasia!! 🤣
HortenMarket kirjoitti:
Fife on kansainvälinen kissaliittojen kattojärjestö. 🤣
Fiven saat, oota mä kaivan kuvettani..💶😉
Varsinainen dallapee orkka!!Tästä ei orkka parane... vaikka kyllä tää sellainen kokoonpano on, että tähän tempautuu muutkin mukaan. 😁💪
Dissi kirjoitti:
Hortenssia on eläinrääkkääjä... käkiä käyttää pesuhommiin!!!! ANJA TULE APUUN! :oD
Selvää hyväksikäyttöä.
Mutta toisaalta, ihmisoikeustuomioistuin ei voi oikein puuttuakaan tuohon. Eikä eläintensuojelujärjestö.Dissi kirjoitti:
Hortenssia on eläinrääkkääjä... käkiä käyttää pesuhommiin!!!! ANJA TULE APUUN! :oD
Me Pääkköset emme tällaista menoa sulata! 😋
HortenMarket kirjoitti:
Me Pääkköset emme tällaista menoa sulata! 😋
Joo, se oli hauska biisi... Se joku torvisoitin oli hyvä lisä siinä. :o)
elisakettu kirjoitti:
Mulla ei vapunjälkeistä krapulaa ole kai ollut kotvilleen. Menee useempi juhlapäivä ihmisiä kytistellessä.
Mutta kerrotaan kun tulee vastaan. Kyllä se tänä kesänä vissiin kuitenkin tulee.No oiskin hauska nähdä sut rökälehtämässä äiänkäkenä jossain ja sormi pystyssä sössöttäen noita elämänparannusohjeita. :oD
Dissi kirjoitti:
Tästä ei orkka parane... vaikka kyllä tää sellainen kokoonpano on, että tähän tempautuu muutkin mukaan. 😁💪
Mitä mä oon kattellut väki lakoo alta pois, kuin syksyinen vilja kaatosateella. Niin hyvä!😳😜
Tämmönen pikavisiitti, herkeän hetkeks höpisemään..munkit sokeroitava ja syötävä!🤤
Pitää ajatella antautua makunautintojen vietäväks...elisakettu kirjoitti:
Selvää hyväksikäyttöä.
Mutta toisaalta, ihmisoikeustuomioistuin ei voi oikein puuttuakaan tuohon. Eikä eläintensuojelujärjestö.Hortensian touhuissa ei katsella millä hinkutetaan penska puhtaaks, kun vauhtia on sen verta. :oD
Mitäs käki käikälehtää siinä hollilla? Oma vika....ottas vastuunsa. :oDelisakettu kirjoitti:
Selvää hyväksikäyttöä.
Mutta toisaalta, ihmisoikeustuomioistuin ei voi oikein puuttuakaan tuohon. Eikä eläintensuojelujärjestö.Toisaalta käelläkin on nyt kerrottavaa muillekkii, yhen kokemuksen rikkaampana..😇
HortenMarket kirjoitti:
Heh, käki parka parkuen pistettiin pesten, mutta puhasta tuli. Se omp pääasia!! 🤣
Ja puhtaaseen käen pesään vie lintusen tie....
Dissi kirjoitti:
Hortensian touhuissa ei katsella millä hinkutetaan penska puhtaaks, kun vauhtia on sen verta. :oD
Mitäs käki käikälehtää siinä hollilla? Oma vika....ottas vastuunsa. :oDPenska?!?! Emmä penskan pessy, ko omani!!😮
Dissi kirjoitti:
No oiskin hauska nähdä sut rökälehtämässä äiänkäkenä jossain ja sormi pystyssä sössöttäen noita elämänparannusohjeita. :oD
Voi hyvä jmala. Rukoile ettet koskaan näe sitä.
HortenMarket kirjoitti:
Mitä mä oon kattellut väki lakoo alta pois, kuin syksyinen vilja kaatosateella. Niin hyvä!😳😜
Tämmönen pikavisiitti, herkeän hetkeks höpisemään..munkit sokeroitava ja syötävä!🤤
Pitää ajatella antautua makunautintojen vietäväks...Ai siltäkö susta tuntuu? Minusta täällä on aina tullut ja mennyt porukkaa...
No pikavisiittikin käypi... heti saat kälkätystä ja hyvää meininkiä aikaiseksi. :o)
Epäilyttävää keskittyä nauttimaan munkista??? :oD Et kai ole Heinävedellä? ;oDelisakettu kirjoitti:
Ja puhtaaseen käen pesään vie lintusen tie....
En tiiä nii, mihkä lienet lenteli. Sukkelaan se ainaki ikkunaluukusta ulos sujahti..😊
Taisi olla kiirus jonnekkii...HortenMarket kirjoitti:
Toisaalta käelläkin on nyt kerrottavaa muillekkii, yhen kokemuksen rikkaampana..😇
Miten susta käki tuli kalju? :oD
Ette jätkät arvaa.... Aattelin kukkua siinä ihan rauhassa, niin tuli yks nainen, tempas oksalta ja käytti mua pesusienenä! :oDDissi kirjoitti:
Ai siltäkö susta tuntuu? Minusta täällä on aina tullut ja mennyt porukkaa...
No pikavisiittikin käypi... heti saat kälkätystä ja hyvää meininkiä aikaiseksi. :o)
Epäilyttävää keskittyä nauttimaan munkista??? :oD Et kai ole Heinävedellä? ;oDEhkäpä ne antaa vaan hyvää hyvyyttään meille estradi tilaa, vaikka eihän meillä oo ennenkään ollu tapana kysellä. Laittaa vaan pelit ja vehkeet etteen ja alkaa huuattaa.😃
Heinävedeltä on kuulemma munkit kaikki loppu, joudun tyytymään paikallisiin.😋HortenMarket kirjoitti:
En tiiä nii, mihkä lienet lenteli. Sukkelaan se ainaki ikkunaluukusta ulos sujahti..😊
Taisi olla kiirus jonnekkii...Meni vissiin tapaamaan meidän naakkaa.
Aikamoista kälätystä.elisakettu kirjoitti:
Voi hyvä jmala. Rukoile ettet koskaan näe sitä.
No luultavasti oisin itse ihan samassa kunnossa kohta. :oD
Mulla ois ainakin yhdet pippalot tässä ens kuun loppupuolella, missä varmaan menee alkomaholia jonkin verran. Naiseni täyttää pyöreitä. Siinä saattaa mennä aikaa, kun on orkat ja pelit... Oikeastaan onkin aikas kiva juhlistaa taas jotain. :o)Dissi kirjoitti:
Miten susta käki tuli kalju? :oD
Ette jätkät arvaa.... Aattelin kukkua siinä ihan rauhassa, niin tuli yks nainen, tempas oksalta ja käytti mua pesusienenä! :oDNii vähän sienenäkin ja noku kutittiki samalla niin raavinki oikeen ponnekkaasti samalla..nokka oli ummessa. Mutta eipähän laula kaikille heti perille päästyvään!😃👍
HortenMarket kirjoitti:
Ehkäpä ne antaa vaan hyvää hyvyyttään meille estradi tilaa, vaikka eihän meillä oo ennenkään ollu tapana kysellä. Laittaa vaan pelit ja vehkeet etteen ja alkaa huuattaa.😃
Heinävedeltä on kuulemma munkit kaikki loppu, joudun tyytymään paikallisiin.😋No ei tässä tosiaan jää tilaa hissukoille.... se on menoa silloin kun räyhäryhmä pääsee vauhtiin. :oD
Jaa... se voi olla, että tämä on niitten heppujen kiireisintä aikaa. :oDDissi kirjoitti:
Mulla ois ainakin yhdet pippalot tässä ens kuun loppupuolella, missä varmaan menee alkomaholia jonkin verran. Naiseni täyttää pyöreitä. Siinä saattaa mennä aikaa, kun on orkat ja pelit... Oikeastaan onkin aikas kiva juhlistaa taas jotain. :o)Onneksi olkoon naisellesi, jos täyttää pyöreitä! Huomenna ei varmaa ole työpäivä niin kuin "Horten Marketilla". Vai mistä mihin olet töissä?
Hyvät vaput!Dissi kirjoitti:
Mulla ois ainakin yhdet pippalot tässä ens kuun loppupuolella, missä varmaan menee alkomaholia jonkin verran. Naiseni täyttää pyöreitä. Siinä saattaa mennä aikaa, kun on orkat ja pelit... Oikeastaan onkin aikas kiva juhlistaa taas jotain. :o)No teidän ohi ajelen taas ensi viikolla. Ja lähiaikoina usein muutenkin.
Tuun sormi pystyssä kuokkimaan :)elisakettu kirjoitti:
Meni vissiin tapaamaan meidän naakkaa.
Aikamoista kälätystä.Luulen, että se on teidän naakka joka mölyää..sillä tää käki oli nokka visusti ummessa käsittelyn perästä..
Voihan olla, että naapurin viskisiepotkin lyöttäyty mukaan, ainakin meidän viereisellä talolla hiljeni mukavasti.HortenMarket kirjoitti:
Nii vähän sienenäkin ja noku kutittiki samalla niin raavinki oikeen ponnekkaasti samalla..nokka oli ummessa. Mutta eipähän laula kaikille heti perille päästyvään!😃👍
No jospa niitten perimään jäisi sellainen tieto, että tuo talo kannattaa väistää.... Että siellä ei hyvä heilu jos menee kukkuilemaan pihalle. :oD
elisakettu kirjoitti:
No teidän ohi ajelen taas ensi viikolla. Ja lähiaikoina usein muutenkin.
Tuun sormi pystyssä kuokkimaan :)Ai sinäkin asut Savossa niin kuin Dissi? Mitäs vappuun kuuluu?
Faith.Hope.Love kirjoitti:
Onneksi olkoon naisellesi, jos täyttää pyöreitä! Huomenna ei varmaa ole työpäivä niin kuin "Horten Marketilla". Vai mistä mihin olet töissä?
Hyvät vaput!Yön olen töissä, eli seitsämään aamulla asti...
vaput sinnekin.Faith.Hope.Love kirjoitti:
Onneksi olkoon naisellesi, jos täyttää pyöreitä! Huomenna ei varmaa ole työpäivä niin kuin "Horten Marketilla". Vai mistä mihin olet töissä?
Hyvät vaput!Horten menee ikäihmisten juhlia siivoomaan. Silläpä sillä, on aika liueta jotta jaksaa herätä.😃
Hyvää vappua toverit!!😃👍elisakettu kirjoitti:
No teidän ohi ajelen taas ensi viikolla. Ja lähiaikoina usein muutenkin.
Tuun sormi pystyssä kuokkimaan :)No mikä jottei.. Eiköhän sinne sekaan mahdu. On siellä sellaiset tilat, että sopii suurempikin jengi. :oD
Ota sormesi ja tule tokkiinsa. :oDHortenMarket kirjoitti:
Horten menee ikäihmisten juhlia siivoomaan. Silläpä sillä, on aika liueta jotta jaksaa herätä.😃
Hyvää vappua toverit!!😃👍Hyvää vappua töissä! Tuskin sitä koko päivää töissä olet, joten nauti loppupäivästä! :)
HortenMarket kirjoitti:
Horten menee ikäihmisten juhlia siivoomaan. Silläpä sillä, on aika liueta jotta jaksaa herätä.😃
Hyvää vappua toverit!!😃👍Hyvää vappua sinnekin...
Loppuun kaikki mukaan kaks eka säkeistöö....köhöm....yks, kaks ja yks kaks kol...
"1. Työn orjat, sorron yöstä nouskaa,
maan ääriin kuuluu kutsumus.
Nyt ryskyin murtuu pakkovalta,
tää on viime ponnistus.
Pohja vanhan järjestelmän horjuu.
Orjajoukko taistohon!
Alas lyökää koko vanha maailma,
ja valta teidän silloin on!
Tää on viimeinen taisto,
rintamaamme yhtykää!
niin huomispäivänä kansat
on veljet keskenään!
2. Ei muuta johtajaa, ei luojaa
kuin kansa kaikkivaltias.
Se yhteisonnen säätää, suojaa,
se on turva tarmokas.
Eestä leivän, hengen, kunniamme
yössä sorron, turmion,
kukin painakaamme palkeitamme,
kun käymme työhön, taistohon."
Eläköön työväki! Eläköön, eläköön, eläköön!!! :oDHortenMarket kirjoitti:
Luulen, että se on teidän naakka joka mölyää..sillä tää käki oli nokka visusti ummessa käsittelyn perästä..
Voihan olla, että naapurin viskisiepotkin lyöttäyty mukaan, ainakin meidän viereisellä talolla hiljeni mukavasti.Meidän talolla ei ole nyt viskisieppoja. Ne saapuvat vasta ensi viikolla.
Naakka on tietysti v*ttuuksissaan, kun piippu on verkotettu kiinni. Sillä meuhkaa.
Sun lintuhoidon oppaassa onkin näpsäkkä käsittelyohje möykkääville rastaille.Faith.Hope.Love kirjoitti:
Ai sinäkin asut Savossa niin kuin Dissi? Mitäs vappuun kuuluu?
En asu. Toisinaan vaan tieliikenteessä päin siellä.
Kiitos kysymästä. Vappuaattoon kuuluu rauhallinen koti(palsta)ilta. Huomenna metsästämään. Ja sitten iltaselle on suunniteltu terassinpesua ja rentoa seurustelua.
Toivottavasti olet nauttinut keväästä.elisakettu kirjoitti:
En asu. Toisinaan vaan tieliikenteessä päin siellä.
Kiitos kysymästä. Vappuaattoon kuuluu rauhallinen koti(palsta)ilta. Huomenna metsästämään. Ja sitten iltaselle on suunniteltu terassinpesua ja rentoa seurustelua.
Toivottavasti olet nauttinut keväästä.elisakettu: "Toivottavasti olet nauttinut keväästä."
Valitettavasti 28.3. kaatusin ja loukkasin jalkani. Se turposi ja on vieläkin turvonnut. Se on varjostanut kevättäni. Ilmat ovat olleet siedettäviä lähiaikoina, mutta turvonnut jalka! :( Toivottavasti sinä olet saanut olla terveenä?
Hyvät vaput!HortenMarket kirjoitti:
Penska?!?! Emmä penskan pessy, ko omani!!😮
No ei se niin tarkkaa ole... :oD
Faith.Hope.Love kirjoitti:
elisakettu: "Toivottavasti olet nauttinut keväästä."
Valitettavasti 28.3. kaatusin ja loukkasin jalkani. Se turposi ja on vieläkin turvonnut. Se on varjostanut kevättäni. Ilmat ovat olleet siedettäviä lähiaikoina, mutta turvonnut jalka! :( Toivottavasti sinä olet saanut olla terveenä?
Hyvät vaput!Toivottavasti olet tutkituttanut kunnolla jalkasi? Toivomma, että kuntoutuu hyvin.
Kiitos, olen ollut terveenä. Raskas talvi oli, mutta alkaa helpottaa. Elämä voittaa :)
Hyvää vappua FHL.elisakettu kirjoitti:
Toivottavasti olet tutkituttanut kunnolla jalkasi? Toivomma, että kuntoutuu hyvin.
Kiitos, olen ollut terveenä. Raskas talvi oli, mutta alkaa helpottaa. Elämä voittaa :)
Hyvää vappua FHL.elisakettu: "Toivottavasti olet tutkituttanut kunnolla jalkasi? Toivomma, että kuntoutuu hyvin."
Turvotus on laskemassa. Lääkärin mukaan se ilmeisesti kuntoutuu. Kävelen ihan normaalisti, sillä ei ole röntgenin mukaan luita poikki. Yksi lääkäri meinasi siihen tähystyleikkausta, mutta toinen pelkäsi tulehtumisriskiä ja katsoi sen parantuvan.
Hyvää vappua myös sinne!- Anonyymi
elisakettu kirjoitti:
Trollikkaaa...
*itke nyt. Joskus vielä on parempi päivä. Ehkei huomenna, ehkei ylihuomennakaan, mutta se on silti monta kertaa parempi kuin tämä päivä*Joo, ymmärsin kyllä... teidän kaikkien tarkoitus perät. Mä nyt vaan sain raivarin ja purin kiukkuani sanoiksi. Ei ollut tarkoitus ampua ketään... helpottaa vaan joskus päästellä pahaa oloa näinkin!
Hauskaa Vappua kaikille!
Ritari nyt pääsee aina mun kiukkuni kohteeksi... ja on alkanut jo tottua varmaan siihen, eikä näytä ylättyneen siitä enää... sen enempää!
terveisin; trollikka
trollikka Anonyymi kirjoitti:
Joo, ymmärsin kyllä... teidän kaikkien tarkoitus perät. Mä nyt vaan sain raivarin ja purin kiukkuani sanoiksi. Ei ollut tarkoitus ampua ketään... helpottaa vaan joskus päästellä pahaa oloa näinkin!
Hauskaa Vappua kaikille!
Ritari nyt pääsee aina mun kiukkuni kohteeksi... ja on alkanut jo tottua varmaan siihen, eikä näytä ylättyneen siitä enää... sen enempää!
terveisin; trollikka
trollikkaHyvä vaan jos jonnekin saat puhistua pahaa mieltä.
Ellukin tuossa tuumi, että on vaan hyvä, että olet pippurin eläväinen ja pysyt sellaisena, etkä arpeudu umpeen. 😊
Hyvää vappua sullekin ja toivottavasti taas kohta pääset touhuamaan entiseen malliin kaikkea. Siitä sä pidät. 😊💪
- Anonyymi
savusiikaa, tai sitten hiillostamalla tulee varmasti hyvää _:D
Tulin just kalasta. Sain jotain tusinan verran haukia , yks yli 4 kg ja lopu 2--3,5 kg välisssä
- Anonyymi
Katsoin että joo kalastaminen on hyvää jos saa saalista mutta musiilkkikin tuohon kun ostin tuosta koko tuotannon: https://www.youtube.com/watch?v=w6kPKMKQAco
Iloinen mieli tulee jos saa syötävää saalista sitten ja niitä valmistaa sitten oman mielen mukaan. - Anonyymi
Aloitin siian kalastuksen jo maaliskuun puolessa välissä ja lopetin viikko sitten kun tuli liian lämmintä. Sain 35 siikaa reilun kuukauden aikana ja pakastimessa on siika fileitä pitkäksi aikaa.
Pilkillä kävin viime talvena pari kertaa ja kesällä Tenolle lohia pyytämään.
- Anonyymi
Mun isoin kala on 140 kg tonnikala. Oon saanut myös turskan 34 kg, ne oli ulkomaan reissuilta. Suomesta saa pienempää kalaa 11 kg lohi torniojoesta sain. Kesällä pyydän ahvenia ruuaksi itelle.
- Anonyymi
Minun isoin kala on 1400kiloinen tonnikala mikä olikin jo iltalehtien uutisissa ja sillä olivat valjaatkin päällä, maitovalas norjan rannikolta.
Anonyymi kirjoitti:
Minun isoin kala on 1400kiloinen tonnikala mikä olikin jo iltalehtien uutisissa ja sillä olivat valjaatkin päällä, maitovalas norjan rannikolta.
Mä en oo vieläkään saanut sitä isointa kalaa, jonka net worth of $60 million dollars, koukut on ollu vesillä jo vuosia..muttei ole napannu. 🐋🐳
Näyttää sille, ettei se mun verkkoihin tuu takertumaan..- Anonyymi
Kalastaminen on jännityksenkin takia aika hauskaa että mikähän sieltä nyt tulee :D
Jos on ylisuojelevia kavereita jotka tuovat väkisinkin jotain synteettistä kokaiinia puudutusaineeksi... sitten on seuraavanakin aamuna puuduksissa kokonaan toinen puoli vartaloa, mutta saa kyllä levättyä hyvin sitten :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli maitovalas eikä niitä saa virvelillä. Tonnikaloja saa uudesta seelannista melko helposti kun vuokraa aluksen ja aluksessa on aina miehistö ja ne vie kalastuspaikoille.
- Anonyymi
Mutta niin jos oikeasti isoja kaloja haluaa saada.. pitäisi olla moottorillinen uisteluvene vähintään 10 vapaa pystyssä, jos ei tiedä missä kalat ovat.
- Anonyymi
Tonnikaloja etsitään kaikuluotainten kanssa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta niin jos oikeasti isoja kaloja haluaa saada.. pitäisi olla moottorillinen uisteluvene vähintään 10 vapaa pystyssä, jos ei tiedä missä kalat ovat.
Mä ongin vaan naisia, vavan pituus 20cm mutta hyvin sillä saa kauempaakin.
- Anonyymi
Mukavaahan silti jos tulee hyviä kaloja :)
- Anonyymi
Kerrassaan huvittavaa olisi jos kannabis laillistettaisiin ja samantein kokaiinikin :D
- Mutta kun kokaiini on sitten taas hieman korkeampaa juttua, mutta noh 2 samalla sitten eduskuntaan 2 samalla kertaa :D - Anonyymi
"Mun isoin kala on 140 kg tonnikala. Oon saanut myös turskan 34 kg, ne oli ulkomaan reissuilta."
Nyt kyllä huijaat, takuulla sait ne Suomessa ongittua.
- Anonyymi
Kalastaminen ja onkiminen on tietysti hauskaa sinänsä kun voi jännittää tuleekohan mitään saalista, mutta niin jos on moottoriveneet ja paljon rullavapoja, se on erilaista vähän sitten...
Oikeasti on hauskaa yrittää ottaa kaloja, mitä tulee saaliiksi sitten onkiessakin, oma jännityksensä on tuollaisessakin.- Anonyymi
jatkan hieman niin.. Phantom on aika hyvä sellainen jämerämpi vapa isoihin kaloihin jos uistelee ja kalastelee, tietystikin hyrräkelalla.
Mutta niin on hyvää jos tulee kaloja jo onkiessakin :D - Anonyymi
niin jotkut tuollaiset kuituiset phantom-merkkiset vavat sitten uistellessakin, kestävät jos joku tiikerihaikin hyökkää kiinni :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .573195Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472911Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242729Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541827- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101091Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193991Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26830- 44829
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101822