Seurakunnat ovat usein naisvoittoisia ja jäsenissä on paljon eronneita. Harvoin näkyy kokouksissa vaimoja ja miehiä yhdessä aviopareina vaikka nainen on uskossa.
Puolet avioliitoista päättyy eroon. Suomen eronneisuusluku on ollut Euroopan Unionin korkeimpien joukossa 2000-luvulla.
Mistä johtuu?
- Lihalla palvellaan synnin lakia (Room. 7:25)
- Ei tehdä Jumalan tahdon mukaan
- Raamattua ei hyväksytä Jumalan sanana
- Jumalan kehoituksia ei haluta noudattaa (vrt. Eeva syntiinlankeemuksessa joka houkutteli Aatamin)
- siveellisen käytöksen ja pukeutumisen laiminlyönti
- huorinteko
- feminismikristillisyyden eksytys
>>> Herää!<<< Suomessa on EU:ssa eniten avioeroja.
Nyt naiset voisi nousta barrikaadeille ja näyttää kaapin paikan tekemällä parannuksen.
Miehille esimerkiksi!
Tästä hyötyy molemmat, mies ja nainen.
Esimerkillinen uskova nainen
33
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Koko luomakunta huokaa ja on synnytystuskissa.
Kaikki eivät olleet kuuliaisia Jumalan sanalle.
Joka Häneen uskoo se ei häpeään joudu.
Älkää mukautuko tämän maailmanajan mukaan vaan tutkikaa mikä on Jumalan tahto. - Anonyymi
Peratkaa pois vanha hapatus.
Ettekö tiedä,
että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? - Anonyymi
Tarvitaan vahvempaa ruokaa ja selkeää täsmäpuhetta.
Aatamilla ja Eevalla olivat eri roolit syntiinlankeemuksessa.
Minulle on epäselvää mikä on Srk:n johtajan ja saarnaajan rooli tässä syntisessä Suomen Siionissa?
Johtajien vastuu Jumalalle ja seurakuntalaisille?
Nimim.
- apostolien ja Jeesuksen seuraaja - - Anonyymi
Haluaisin tulla uskoon ja pelastua, on jonkinlainen käsitys miehen ja naisen asemasta, ja tiedän ainakin perusasiat kristinuskosta. Voisiko joku rukoilla sieluni puolesta? Terveisin Päivi jyväskylästä, 29 v
- Anonyymi
Hei Päivi
Kiitos Jumalalle. Jeesus kutsuu ja rakastaa Sinua juuri sellaisena Päivi.
Jeesus on kuollut sinun syntiesi takia.
Hän on voittanut ylösnousemuksessa synnin, kuoleman ja pahan vallan elämässäsi, olet Taivaan Isälle rakas Päivi.
Rukoilen puolestasi Päivi että Vapahtajasi Jeesus tulisi sydämeesi ja muuttaisi elämäsi ja Pyhä Henki uudestisynnyttäisi Sinut. Taivaan Isän varjelusta elämääsi.
Siunaan Sinua Päivi ja kaikkia läheisiäsi.
Voit lähestyä Jumalaa myös Isämeidän rukouksella. Se on Jeesuksen opettama.
- ketjun aloittaja - - Anonyymi
Jeesuksen nimessä ja veressä Sinun syntisi Päivi ovat anteeksiannetut.
Herra siunatkoon teitä ja varjelkoon teitä.
Herra kirkastakoon kasvonsa teille ja olkoon
teille armollinen. Herra kääntäköön kasvonsa
teidän puoleenne ja antakoon teille rauhan.
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Aamen.
- ketjun aloittaja - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei Päivi
Kiitos Jumalalle. Jeesus kutsuu ja rakastaa Sinua juuri sellaisena Päivi.
Jeesus on kuollut sinun syntiesi takia.
Hän on voittanut ylösnousemuksessa synnin, kuoleman ja pahan vallan elämässäsi, olet Taivaan Isälle rakas Päivi.
Rukoilen puolestasi Päivi että Vapahtajasi Jeesus tulisi sydämeesi ja muuttaisi elämäsi ja Pyhä Henki uudestisynnyttäisi Sinut. Taivaan Isän varjelusta elämääsi.
Siunaan Sinua Päivi ja kaikkia läheisiäsi.
Voit lähestyä Jumalaa myös Isämeidän rukouksella. Se on Jeesuksen opettama.
- ketjun aloittaja -Rukoilen itse päivittäin itseni puolesta ym asioiden, haluan uskoa siihen että pelastuisin 'joka tulee minun tyköni sitä minä en heitä pois', eli Jeesuksen sanoja lainaten jokainen on tervetullut ja jokaiselle annetaan mahdollisuus
Kiitän sinua ketjun aloittaja, Ystävällisin terveisin Päivi, Jyväskylä Yksi helluntalaisten suurimmista eksytyksistä on oppi syntien anteeksiannosta. Ollaan heti valmiita antamaan kaikki maailman synnit anteeksi edes tietämättä, mitä ne ovat. Ikään kuin Herran edessä olisi pitkä liukuhihha, jonkä päälle heitetään nämä synnit ja Herra leimaa ne automaattina kaikki hyväksytyiksi eli anteeksi annetuiksi.
Todellisuudessa anteeksianto ei ole itsestäänselvyys, kuten helluntalaiset harhaopeissaan hypettävät. Taivas ei ole vertauskuva kommunistisesta yhteiskunnasta, jossa kaikki on ilmaista ja kaikkien saatavilla ja jonne kaikki halukkaat pääsevät. Kannattaa varoa sellaisia seurakuntia, joissa levitetään mm. tätä harhaoppia.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rukoilen itse päivittäin itseni puolesta ym asioiden, haluan uskoa siihen että pelastuisin 'joka tulee minun tyköni sitä minä en heitä pois', eli Jeesuksen sanoja lainaten jokainen on tervetullut ja jokaiselle annetaan mahdollisuus
Kiitän sinua ketjun aloittaja, Ystävällisin terveisin Päivi, JyväskyläJumalan rauhaa Päiville
Vain Jumala voi antaa rauhan mitä maailma ei voi antaa.
Jeesus ei heitä Sinua pois.
Kaikki jotka avuksi huutavat Herraa....
Koen että Sinulla on nöyrä mieli ja saat uskoa Jeesuksen lupaukseen
"nöyrille minä annan Armon".
Täällä on monenlaista "Henkeä" liikkeellä, valitettavasti.
Varjele rakas Jeesus Päivi kaikelta pahalta ja niiden hyökkäyksiltä.
Jos haluat kasvaa uskossa niin anna Jumalan puhua Sanansa kautta henkilökohtaisesti.
Evankeliumeissa ja Roomalaiskirjeessä löytyy ELÄVÄÄ USKOA, uskollesi tulee päämäärä SIELUN PELASTUS.
Muistan Sinua rukouksin.
Siunaavin Terveisin
- ketjun aloittaja -
Ps. En ole helluntailainen koska tunnen sen liian hyvin - Anonyymi
Tiedän kanssa että täällä palstalla on niitä raatelevia susia.... Kiitän sinua ketjun aloittaja, vaikutat tekstin perusteella sydämelliseltä ja rauhaa rakastavalta, tahdon uskoa että pelastun, toki parannettavaa elämästä aina löytyy.... Hyvää vappua sinulle, Ystävällisin terveisin Päivi jyväskylästä
- Anonyymi
ME olemme hänen (Jeesuksen) ruuminsa jäseniä.
Tämä salaisuus on suuri, minä (Paavali) tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.
Vaimo kunnioittakoon miestänsä ja mies rakastakoon vaimoaan tekee seurakunnasta ja perheestä kristillisen. Jumalan tahto toteutuu. - Anonyymi
Aatamin ja Eevan jälkeläisille
Aatamilla ja Eevalla on eri roolit:
1. Syntiinlankeemuksessa
2. Kotona perhe-elämässä
3. Seurakunnassa
Jeesuskin on surullinen nykymenosta. - Anonyymi
Vasta luin aiheesta. Suomessa vuosittain eroaa 13 000- 14 000 avioparia.
- Anonyymi
Olisiko syynä että Suomessa on laiminlyöty kristilliset periaatteet?
Kuka oikeasti kasvaattaa lapsemme?
Uskovat näyttävät huonoa esimerkkiä.
Jos miehet kokevat, että sieluton tai tarkemmin sanottuna "ei-elävän sielun omaava"nainen on niin suuri häiriötekijä seurakunnan kokouksissa, niin pitäisikö miesten perustaa vain miehille tarkoitettuja seurakuntia? Siellä ne voisivat kaikessa rauhassa keskittyä olennaiseen ym. Naiset puolestaan kävisivät vain ns. naisten seurakunnissa.
- Anonyymi
hah hah ja haha
minä se olen jonka sanoja pyrit vääntämään!
no sama se.
"niin pitäisikö miesten perustaa vain miehille tarkoitettuja seurakuntia? Siellä ne voisivat kaikessa rauhassa keskittyä olennaiseen ym."
"Naiset puolestaan kävisivät vain ns. naisten seurakunnissa."
ei ole mitäään naisten seurakuntaa, jos TUTKIT ja tahdot saada tietää, miten Jumala määrittelee seurakunnan ja sen virat niin Moosekselle se on ilmoitettu ja jopa NÄYTETTY taivaassa olevat OIKEAT, "jutut", toki tiedät että Jeesus on NYT siellä oikeassa KaikkenPyhimässä, tekemässä, Ylipapin virkaa, KUTEN MOOSES opettaa.
no sama se.
"niin pitäisikö miesten perustaa vain miehille tarkoitettuja seurakuntia? Siellä ne voisivat kaikessa rauhassa keskittyä olennaiseen ym."
Alussa oli näin!
ja Jumalan voimalliset teot olivat joka päivä mukana!
ja jos oikein muistan, toki voit muistuttaa jos olen väärässä, niin siellä ei ollut alkuseurakunnassa naisilla tilaa muuten kuin "keittiössä".
Jos olen väärässä voit antaa sen paikan :)
Joten, Jumalan tarkoitus on ollut ja on edelleen että mies palvelee Jumalaa seurakunnassa ja sitten virkojen kautta mitä lie ja minne ne vie, ja nainen palvelee miestä kotonaan ja on hiljaa..
se oli ja on, Jumalan "käsky".
ja lisää kahvia. Anonyymi kirjoitti:
hah hah ja haha
minä se olen jonka sanoja pyrit vääntämään!
no sama se.
"Naiset puolestaan kävisivät vain ns. naisten seurakunnissa."
ei ole mitäään naisten seurakuntaa, jos TUTKIT ja tahdot saada tietää, miten Jumala määrittelee seurakunnan ja sen virat niin Moosekselle se on ilmoitettu ja jopa NÄYTETTY taivaassa olevat OIKEAT, "jutut", toki tiedät että Jeesus on NYT siellä oikeassa KaikkenPyhimässä, tekemässä, Ylipapin virkaa, KUTEN MOOSES opettaa.
no sama se.
Alussa oli näin!
ja Jumalan voimalliset teot olivat joka päivä mukana!
ja jos oikein muistan, toki voit muistuttaa jos olen väärässä, niin siellä ei ollut alkuseurakunnassa naisilla tilaa muuten kuin "keittiössä".
Jos olen väärässä voit antaa sen paikan :)
Joten, Jumalan tarkoitus on ollut ja on edelleen että mies palvelee Jumalaa seurakunnassa ja sitten virkojen kautta mitä lie ja minne ne vie, ja nainen palvelee miestä kotonaan ja on hiljaa..
se oli ja on, Jumalan "käsky".
ja lisää kahvia.En tanssi susien kanssa.
Se tapahtuu usein niin että uskomattoman parin puolisoista vaimo tulee uskoon mutta mies ei tule. Naiset käyvät yksin seurakunnassa. Moni mies eroaa myöhemmin ja on miehet kuolevat aikaisemmin.
- Anonyymi
Se ei ole tervehenkinen seurakunta jos sen enemmistö koostuu eronneista naisista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei ole tervehenkinen seurakunta jos sen enemmistö koostuu eronneista naisista.
Kun Jumala MÄÄRÄSI ja opetti Moosesesta kuinka seurakunta tulee "järjestää", niin:
seurakunnassa ei ollut yhtään naista?
Jos olen tulkinut väärin toki sen voit OSOITTAA!
se että naiset voivat ja saavat käydä Herran huoneessa ei tarkoita että ovat seurakunta, eli sen palvelijoita virkojen ja toimien tahi muunkaan toimen puolesta.
Kävihän Jeesus, siellä missä syntiset juhlivat, missä juopotellan aj syöpötelään!
Matt. 9:
10 Ja kun hän aterioi hänen kodissaan, niin katso, tuli monta publikaania ja syntistä, ja he aterioivat Jeesuksen ja hänen opetuslastensa kanssa.
11 Ja kun fariseukset sen näkivät, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Miksi teidän opettajanne syö publikaanien ja syntisten kanssa?"
Luuk 7
33 Sillä Johannes Kastaja on tullut, ei syö leipää eikä juo viiniä, ja te sanotte: 'Hänessä on riivaaja'.
34 Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!'
35 Ja viisaus on kaikkien lastensa puolelta oikeaksi näytetty."
Nyt kun Jeesus kävi siellä, oliko Jeesus Liittynyt ja osa sitä juoppo laumaa?
sisi naiset voivat olla ja käydä seurakunnassa vai itse, heillä ei ole osaan sen toimintaa.
se että on eronnut ei ole syntiä, ja he ovat terve tulleita seurakuntaa.
eli saurakuntassa ei ole naisia, itse seurakunnan viroissa ja toimissa, mutta se paikka jota kutsutaan seurakunnaksi, siellä heitä on.
se ettää apostolien teoissa on selvää, niin KODEISSA kokoontui seurakunta.
joten ei Paavali häätänyt naisia pois omasta kodista, mutta ei sallinut heidän PUHUA!
joten LUKEKAA ITSE JUMALAN SANAA!
Vanha testamentti eli Vanha liitto, eli Raamattu, sen alku osa on MEILLE OPIKSI ja sieltä voimme saada toiminta malleja!
Tilanne on todella huono suomessa .Itsekkin kun olen opettanut niin ne karmeimmat synninpuolustajat on löytynyt naisista valitettavasti.Se on omituista ,että ei tajuta sitä ,että syntejään ei pidä puolustaa vaan tunnustaa ja hylätä ja tehdä parannusta ja siinä anoa voimaa Jumalalta voittaa tuo synti.Se on sitä taistelua ja kilvoittelua ja hyvää sellaista .
- Anonyymi
Nyt puhut puppua. Usein miehet jättävät perheensä ja nainen saa yksin ponnistella lastensa kanssa. Nainen on usein lasten kanssa kotona, kun mies viipottaa poikamiehenä. Tietenkin on toisinkin päin, mutta tosiasia on se mitä kirjoitin. Molemmilla on vastuu elämästään Jumalan edessä.
Mitä tarkoitat synninpuolustamisella.
Ja Eedenissä nainen petettiin ja Aadam teki tietoisesti syntiä. Anonyymi kirjoitti:
Nyt puhut puppua. Usein miehet jättävät perheensä ja nainen saa yksin ponnistella lastensa kanssa. Nainen on usein lasten kanssa kotona, kun mies viipottaa poikamiehenä. Tietenkin on toisinkin päin, mutta tosiasia on se mitä kirjoitin. Molemmilla on vastuu elämästään Jumalan edessä.
Mitä tarkoitat synninpuolustamisella.
Ja Eedenissä nainen petettiin ja Aadam teki tietoisesti syntiä.Sen ,minkä kirjoitin sen kirjoitin ja naiset pettää jo enemmän ja jättää.Naisten käytös on muuttunut hyvinkin radikaalisti ja siinä on tuhon avaimet lähes kaikkeen.
Naisissa on niitä synninpuolustajia ,jotka vänkää ja vänkää .Oikein petollisia tapauksia kun oikein vääryydessään ovat pitkälle päässeet.Ihan kokemuksesta ja tiedosta kirjoitan .Kirjoitan myös tiedon sanoista ,josta sain kirjoittaa eli naiset ,jotka ovat tuoneet tuhon ja tästä asiasta olen kohta 10v kirjoittanut.
Toki on niitä kunniallisia naisiakin ja nehän on todella hienoja naisia ,mutta hupeneva luonnonvara.Valitettavasti.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Sen ,minkä kirjoitin sen kirjoitin ja naiset pettää jo enemmän ja jättää.Naisten käytös on muuttunut hyvinkin radikaalisti ja siinä on tuhon avaimet lähes kaikkeen.
Naisissa on niitä synninpuolustajia ,jotka vänkää ja vänkää .Oikein petollisia tapauksia kun oikein vääryydessään ovat pitkälle päässeet.Ihan kokemuksesta ja tiedosta kirjoitan .Kirjoitan myös tiedon sanoista ,josta sain kirjoittaa eli naiset ,jotka ovat tuoneet tuhon ja tästä asiasta olen kohta 10v kirjoittanut.
Toki on niitä kunniallisia naisiakin ja nehän on todella hienoja naisia ,mutta hupeneva luonnonvara.Valitettavasti.Ei tarvi pettää. Oma uskovainen ukkoni on niin kova panemaan.
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvi pettää. Oma uskovainen ukkoni on niin kova panemaan.
No sellainen tilanne on hyvä kun ja jos molemmat hoitaa hommat ,kuten pitää .Siinä se mielikin virkistyy ..ja kuntokin kohenee.
- Anonyymi
Suomeen tulisi todellinen uskonpuhdistus seurakuntiin jos parannuksenteko aloitettaisiin ensin naisista ja seurakunnan johdosta.
Seuraavaksi miehetkin tekisivät joukolla parannusta.
En jaksa uskoa että naisista löytyy parannussaarnaajia.
Kuinka puhdistavaa ja tervettä tämä olisi.
Eklesiassa, ylöstemmattujen joukossa ei ole tahraa ja ryppyä.
Mitä mieltä olette?- Anonyymi
Olen sitä mieltä, että parannuksen teon ulkoistaminen naisille, on harhaoppia ja vastenmielistä.
Seurakunnissa on aina ollut enemmän naisia kuin miehiä siksi, että naiset kääntyvät helpommin Jumalan puoleen kuin miehet. Naiset myös ottavat uskonasiat tosissaan. He haluavat kasvaa Kristuksen tuntemisessa, ja päästä eroon asioista, jotka siinä estävät.
Näillä palstoilla taas kirjoittelee epäkypsiä miehiä, jotka eivät seurakuntayhteydessä pärjää. Herran työhön osallistuva nainen on heille pyhäinhäväistys, koska hänet koetaan kilpailijaksi. Onko näillä miehillä aitoa huolta evankeliumin leviämisestä? Epäilen, sillä he ovat ottaneet elämäntehtäväkseen repiä niitä, jotka jotain yrittävät jotain Jumalan valtakunnan eteen tehdä. - Anonyymi
Kun tämä tapahtuu, miesten kiusaukset vähenevät 99% !!
joten olkaa kärsivällisiä, sillä
minä tulen pian.
- Anonyymi
Kyllä kai se on nykyään niin että uskovainen nainen menee naimisiin aivan uskomattoman miehen kanssa. Semmosia tosi jännämiehiä kun seurakunnasta ei löydy, tai sitten ne ovat jo naimisissa.
Sitten nämä naiset perustavat raamattupiirejä keskenään, joissa kokoontuvat. Jännämiehen kanssa tehdään lapsia, ja rakennetaan kotia. Mies on tyytyväinen kun tietää vaimon käyvän naisten seuroissa eikä vieraissa.- Anonyymi
Samoin on et uskovainen mies voi olla naimisissa ei uskovan naisen kanssa, jumala siunaa aina miehen ja naisen avioliiton. Hyvin on mennyt niilläkin kun taas saattaa olla uskovainen pariskunta joilla riitaa, vieraissa käydään jne.
Mut joo otan kantaa: yleensä uskovainen nainen on ei uskovaisen miehen kanssa naimisissa joskus saattaa käydä niin et mieskin tulee uskoon avioliiton aikana - Anonyymi
Mitä jännää uskottomassa ukossa o?
Onko sillä äänekkäämmät paukut? - Anonyymi
"Semmosia tosi jännämiehiä kun seurakunnasta ei löydy, tai sitten ne ovat jo naimisissa."
Nainen ei etsi jännämiestä, vaan vastuullista miestä joka on suurin piirtein samalla älyllisellä ja henkisellä tasolla. Usko ei nimittäin riitä avioliiton perustaksi, ellei synkkaa myös muilla elämän alueilla.
Minusta on luonnollista, että kumppaniehdokkaita tapaa helpommin muualla kuin seurakunnissa. Seurakunnan ulkopuolella ihmiset tapaavat useimmiten kaltaisiaan. Ja samoista asioista kiinnostuneisiin tutustuu helposti esim. opiskelun tai työn kautta. Seurakunnat ovat taas sekalaisia yhteisöjä, joissa tapaa ihmisiä hyvinkin erilaisista taustoista.
Uskomaton puoliso selittyy kuitenkin useimmiten sillä, että nainen on tullut uskoon avioliiton solmimisen jälkeen, mutta mies ei. Sellaistakin sattuu, että puoliso luopuu uskosta.
HELL akat vois panna lihat vituun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453076- 1082493
- 502492
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2392161Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2461771Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4621730- 1011719
Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91614Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151567R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi221384