Ketipinor ja painjaisunet

Itse olen syönyt Ketipinoria nukkumiseen jo melkein 16 vuotta.
Näen pahoja painajaisia ja hoitajat ovat useamman kerran sanoneet,että luultavasti johtuu tuosta lääkkeestä,että pitäisikö se vaihtaa.No minä en välitä,minä haluan nukkua.Ketipinor ja siihen oheen rauhoittavat ovat olleet minun turvani .Ennen en koskaan tiennyt saanko nukuttua, apua en saanut.Unettomuuttani ei edes otettu vakavasti vaan tuntuivat arvelevan,että valehtelen unettomuudestani.
Kirjoitin yhden painajaisuneni yhteen toiseen kirjoitukseen ja se poistettiin.Se loukkasi minua,että en saanut kertoa unestani.
Tässä siis esimerkki Ketipinor- painajais-unestani:
Näin unta,että olin ydinaseen eli ohjuksen mukana matkalla vieraaseen maahan ja lähettäjä unohti painaa nappia kohdatessani vieraan maan ilmatilan niin räjähdin palasiksi ja putosin kemiallisesti syövyttävään liuokseen ja liukenin kivuliaasti ja hitaasti liuokseen ja odotin ,että pääsen pois,kun aivoni tuhoutuvat lopullisesti liuotessaan.
Sitten aivojani ei saatukaan tuhottua liuoksella ja jouduin materiaaliksi linjalle,jossa minusta eli ihmisjätteestä prosessoitiin vaippoja.Tämä järkytti minua,että ihmiset olivat vaan materiaalia mm. vaippoihin.Tällä linjalla toiset ihmiset eli ihmisjätteet yrittivät kiirehtiä linjan läpi,jotta he säilyisivät edes puolikkaina zombieina ja he ilmestyivät yleisten paikkojen vessasta varoittamaan ihmisiä,mutta ihmiset vaan kiljuivat ja juoksivat kauhuissaan,eivätkä tajunneet mistä nämä puolipeilizombiet varoittavat,koska ne örisivät vaan peilistä.

Lopulta jouduin linjalle,jossa minusta tehtiin säilykekeittoa mukamas 300 ssa asteessa eivätkä aivoni kuolleet siihenkään.
Heräsin tosi masentuneena ja mietin miten näen näitä painajaisia ja miten ihmisen osa oikeasti voi olla tosi karu.
Tai eläimen:(
Anteeksi,että kirjoitan unestani,se voi järkyttää.
Haluan silti syödä Ketipinoria unettomuuteen,koska sillä nukun.
En näe aina painajaisia.Joskus on maailmojen sota ja kaikki mahdolliset liikenneonnettemuudet ja avaruussodat,mutta joskus näen unta ,että joku poika vaikka ala-asteella olikin rakastunut muhun;) Aina ei voi voittaa,useimmiten painjaisia ja pahempaa laatua.
Näen siis tosi paljon unia joka yö,joten erilaisia kertyy ja niin todellisen oloisia,että tuntuu koko kropassa ja mielessä.

27

1358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Millä annostuksella syöt ketipinoria?
      Itsellä 25-50mg iltasin, ei painajaisia, mut ei oikein toi annos nukutakkaan.

    • Anonyymi

      Suosittelen tuota hoitajan neuvoa lääkevaihtoa koskien kuuntelemaan ja terapiaa myös hyvä miettiä. Tiedän mitä psyykelääke painajaiset on. Pahimmillaan yöstä toiseen jatkuvia kauhuleffoja.

      Minulla ei nyt lääkkeitä ja nukun tosi hyvin. Tärkeintä oppia tuntemaan huolia ja pelkoja itsessä sekä ympärillä. Minulle oli tähän paras apu terapiasta.

      • Anonyymi

        Siis hoitjat aikoinaan sanoivat noi,että Ketipinor ei ehkä sovi minulle. Minä siis syön nimenomaan nukkumisen takia lääkkeitä joten lääkkeen vaihtaminen ei onnistu. Ei ole hoitosuhdetta ja jos pyydän lähetteen,saan ajan lääkärille,joka haluaa määrätä ison määrän neuroleptiä ja uskoo minulla olevan paha skitsofrenia. Kyseinen lääkäri halusi nostaa Ketipinorit 600 mgaan.Minulla meni 100 mg päivällä ja 200 mg illalla ja tämä oli naurettava annostus Ketipinoria,koska jouduin ottamaan herättyäni heti lisää Ketipinoria 100 mg ja sitten tuli taas huono väsynyt ja super nälkäinen olo. Tämä lääkitys minulla oli vuoteen 2016 asti.
        Sitten tapahtui vaikka mitä,mutta nyttemmin olen itse löytänyt ,että 200 mg illalla auttaa nukkumaan 30 mg opamoxia. Uskoisin,että pystyn vähentämään itse Ketipinoria. Alan heräilemään aikaisemmin aamulla ja urheilen paljon niin vähitellen saisin laskettua Ketipinor annostusta.En vaan tiedä jaksanko,kun kuitenkin lääkärien ja hoitajien mielestä ansaitsisin käytöksestä vaan moitteita vaikka se vaatisi minulta todellista panpostamista ja jaksamista.Tavallaan haluaisin vaan kuolla...
        En näe aina painajaisia ,näen tosi vaihtelevia unia.En pysty niitä kontrolloimaan vaikka joskus koen syyllisyyttä,että minulla ei ole oikeutta nähdä näitä unia.Olen aina nähnyt tosi todentuntuisia unia ja ne ovat osa minua .Ollut aina.Siksi Ketipinor unet ovat tavallaan osa minua ,oikeasti.
        Minulle yritettiin pakottaa Leponex lääkeettä.Silloin en nähnyt lainkaan unia ja yöllä kuola valui ja ihoni voi huonosti,enemmän aknea .Yskin koko yön ,heräilin koko ajan ja aamulla koin,että en ollut saanut yhtään lepoa ja ensimmäinen ajatukseni aamulla oli itsemurha.Lääkäri sairaalassa kirjasi,että on yskää ja kuolaa,mutta se ei kuulemma haittaa minua??Sairaalassa en pystynyt puolustautumaan ,hoitoni pysyi pakkohoitona viimeiseen hoidossa olopäivääni asti. Olin siis panttivankina ja mitään mielipiteitäni en saanut sanoa. En anna anteeksi heidän toimintaansa ikinä eivätkä ole pyytäneetkään anteeksi.?Ketipinorilla ensimmäinen ajatukseni on,että en jaksa nousta,antakaa kahvia ja kahvi auttaa.


    • Anonyymi

      200 mg ketipinoria illalla
      Lääkäri halusi minun syövän tämän 200 mg n lisäksi 400 mg pitkävaikutteista Ketipinoria. Mutta en syö ,koska en sairasta skitsofreniaa.
      Hoitaja toki neuvoo ja reumalääkäriklin sanoi minulle,että sinun lääkkeet voi psykiatri vaihtaa,mutta siellä psykiatrisella on vaan koulukiusaajia töissä.

    • Anonyymi

      Hoitoni lopetettiin,koska hoitajani sanoi minulle,että minä en tule heiltä pidemmän ajan hoitoa saamaan,että minä saan olla potilaana vaan jotain pari kuukautta.Psykiatri kirjasi,että minä en halua hoitoa!Minä siis en kehdannut vaatia hoitajalta hoitoa,kun hoitaja teki selväksi ,että minä en saa hoitoa.Eikö psykiatri tiennyt muka,että hoitja sanoo ,että minulle ei hoitoa.Psykiatri kirjoitti loppulausuntoon,että minä haluan lopettaa hoidon. Minulle kerrottiin heti alusta asti psykiatrisella poliklinkikalla,että minä en saa hoitoa kuin jotain 2-3 kuukautta.
      ja näin kävikin.

    • Anonyymi

      Ehkä mun pitäisi pyytää terveyskeskuksesta lähetettä ,että saisin keskustella ns. psykiatrin kanssa Ketiponor lääkityksestä,että miksi hän halusi minun syövän sitä 600 mg ,kun 200 mg kin tuntuu olevan liikaa.Vai voiko se johtaa hyödylliseen kanssakäymiseen,että kyseenalaistaa psykiatrin haluaman lääkemäärän, eli 600 mg ,joka on tuplat siitä mitä söin noin12-13 vuotta eli yhteensä 300 mg ( 200 mg illalla ja herättyäni 100 mg,järki hoi).
      Psykiatri tosiaan sanoi,että hän uskoo minulla sairauden vaan pahenevan ja pahenevan ,että kuulemma koko ajan tulee vaikeammaksi välttää tämä skitsofrenia psykoosi.Minulla ei ole psykoosi oireita lainkaan ,kun olen vähentänyt määrän 200 mgaan ja siihen tarvin 30 mg opamoxia kylkeen. En ole hullu.Katson TV stä Z Nationia ,netflixisistä Chambersia ,ei hetkauta mua,ihan tylsää,en ole tyhmä vaikka lääkäri nauroi minua, en vaan oikeasti ole,siis olen nerd tyyppinen ihminen,mutta näytän oikeasti tyhmältä.Ihmiset rakastaa nauraa mua ja pitää mua tyhmänä.
      Tosiaan jos olsin psykiatrin haluamat 600 mg tai 400 mg ketipinoria syönyt niin varmaan olisikin vaikeaa ja olisinkin harhainen.Minä en voi syödä tuollaista määrää ketipinoria.

    • Anonyymi

      Minulla ei ole mitään psykoosi oireita.Ainoa sekava olo on,kun heräilen yöllä niin kuluu tovin,että tokenen ketipinorista.Silloinkin tajuan kyllä,mitä on meneillään,että havaitsen ketipinor pöhnän ja hölmön olon yöllä . En tee mitään vaan makaan sängyssä ja hetken päästä ketipinor pöhnä menee ohi.

    • Anonyymi

      Anyways, tämä alkaa käydä vähän vanhaksi,että minulla ei ole mitään psykiatrista hoitoa. Tämä ei ole kauhean pätevä hoitomuoto,että kirjoittelen turhautumiani perjantai ja/tai lauantai illalla siideriä juotuani suomi 24 lle.
      Voi olla,että en hoitoa tarvikaan,mutta tämä tosiaan alkaa käydä vanhaksi. Tarvitsisin tosiaan näppäimistön alkolukolla. Helpottaisi kummasti. Joskus kirjoitan "päiväkirjaa" ,kun olen juonut,mutta se teksti vasta kauheaa onkin,kun ei ole minkään näköista suodatinta,kun kyseessä on vaan oma päiväkirja.
      Voihan Aku Ankka ;)

      • Anonyymi

        Niin miten tämä sun juominen tähän ketipinor keskusteluun liittyy?


      • Anonyymi

        Liittyy siten ,että olen pienessä hiprakassa kirjoittanut aloitustekstinkin,jossa kerroin painajaisunistani.
        Joten tätäkään ketjua ei olisi ,jos en olisi juonut alkoholia. Miten juomiseni liittyy ketipinor keskusteluun? Ei mitenkään. Varsinkaan MINUN juomiseni ei liity,mutta ...
        Toki voisi keskustella Ketipinorista ja juomisesta ,jos haluaa. Ei se kyllä liity painajaisuniini mitenkään.
        Uskoisin tosi monen neuroleptejä syövän ihmisen myös juovan silloin tällöin alkoholia ,vaikka lääkäri neuvoisikin aina olemaan yhdistämättä neuroleptejä ja alkoholia.
        Toisaalta ei kai lääkäri kenellekään suosittele alkoholia?
        Ketipinor keskusteluun varmasti voi liiittyä myös alkoholi ,ihan senkin takia,että kannattaa varoa Ketipinorin kanssa ,jos on juonut. Jättää ottamatta tai ottaa vähemmän tai harkita tilanteen ja tarpeen mukaan voiko lääkkeen ottaa.Itselläni toimii hyvin itsearviointi .


    • Anonyymi

      Mietinkin lähinnä tänne kirjoittavien ihmisten tarvetta saada ammattiapua.Ja sitä moniko teksti on kirjoitettu humalassa? Olisi kiinnostavaa tietää prosenttimäärä. Nythän en siis ole kännissä,että nyt menee ihan tyhmyyden ja provosoitumisen piikkiin.
      On kuitenkin hyvä,että tänne voi kirjoittaa tai miten sen nyt ottaa ,kun tekstejä poistetaan niin oudoin perustein.

    • Anonyymi

      Pitäis ehkä tuo Aku Ankka tekstikin poistaa,että ei Aku Ankan nimeä turhaan mainittaisi;) sisältää henkilökohtaisia tietoja selvästi. No ei,en nyt provosoidu enempää , I ll be back next friday.Unfortunately:/

    • Anonyymi

      Minulla yhä tämä ongelma, eli otan 200 mg tavallista Ketipinoria ja 30 mg opamoxia klo 22.00. ja syön iltaplaa(useimmiten maitorahkaa ja marjoja ja jogurttia) ja luen kirjaa 2 tuntia klo 22.00 klo 24.00. asti.Lukisn kauemmankin,mutta miheni nukahtaa ja noin klo 24.00. luovutan ja lähden pesemään hampaat ja sen jälkeen yritän nukkua.Rukoilen jotain ruokouksia vähän ja alan sen jälkeen yrittän ajatteleen mukavia tms.
      Mietin vaan,kun lääkäri ja hoitaja nauroivat minulle viimeksi,että ei se opamox auta nukkumaan ja sairaalaan kun jouduin eivät opamoxia antaneet lainkaan vaikka minulla on sitä mennyt 30 mg vuodesta 2003 asti nukkumiseen.Sairalaassa syöttivät väkisin aamulla yhden temestan päivällä yhden temestan ja illalla 2 temestaa.Kyllä siihen nukahdinkin vissiin siihen kahteen temestaan nopsaan.
      Pitäisikö minun nyt pyytää konsultaatiota psykiatrilta,jos ja kun hän nauroi,että opamox ei auta,että pitäiskö mulla olla paremmat unilääkkeet??Mietin vaan?Siis mulla on tuo oma systeemi ja oma rutiini ,mutta psykiatri nauroi ja hoitaja nauroi,että opamox ei auta nukkumaan.Joopa joo,no kyllähän mä koen itse tekeväni iso työn siinä nukkumisessa,että olisko parempaa sitten antaa?niin ei tarvis nauraa?

    • Anonyymi

      Ruamalla asun ja sukunimeni nykyään alkaa v llä:)jos olen sun kanssa seurusetellut niin kiinnostaa tosi paljon kuka olet,en nyt nimiä ehdottele kuitenkaan

    • Anonyymi

      Seurustelua ei varmaan ole montakaan ollut

    • Anonyymi

      Mulla on lapsiakin jo 2 kappaletta omasta ja mieheltä

    • Anonyymi

      Narkkarina sinun kannattaa mennä katkolle.

      • Anonyymi

        Että kun syö lääkärin määrämät lääkkeet ,on narkkari.Tämä selvä.


    • Anonyymi

      Antille kelpasi kuitenkin minun antamat lausunnot,joista luotiin lääkityksellinen ADHD-häiriö diagnoosi! Miten se Antti minun kommenttien valossa tekee ADHD diagnoosin? jos minut leimaa,että koko ajan vaan sairaammaksi tulen?
      Vaikka tosiaan ,niinhän se menee ,että neurolepteillä ihminen sairastuu enemmän koko ajan .No kiva,että minun lausunnoilla tehdään diagnooseja vaikka minua pidetään ihan vajaana.

    • Anonyymi

      On tuo aika järkyttävää lukea minkälaisia määriä lääkkeitä syötetään. Ja vielä nykyäänkin, olen luullut että ajat olisivat muuttuneet tai muuttaneet noita käytäntöjä. Muistan -90-luvun alkupuolen kun silloin lääkittiin raskaammalla kädellä.
      Ei ole ihme että porukat eivät toivu tai parane kun pidetään lääkkeillä äly ämpärissä.
      On se niin väärin.

      • Anonyymi

        Illalla nappasin puoli Imovannea ja puoli Opamox 15mg. kylläpä nukutti hyvin pitkästä aikaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Illalla nappasin puoli Imovannea ja puoli Opamox 15mg. kylläpä nukutti hyvin pitkästä aikaa!

        Hyvä juttu. Uni on tärkeää. Jos ei se muuten tule ni sitten nappeja naamaan.
        Koita saada ens yökin nukuttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä juttu. Uni on tärkeää. Jos ei se muuten tule ni sitten nappeja naamaan.
        Koita saada ens yökin nukuttua.

        Vai äly ämpärissä? Itse olen älykäs ja hyvät unet korostavat tätä.Lisäksi en ole jäänyt paitsi mistään. Joten what s the point ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai äly ämpärissä? Itse olen älykäs ja hyvät unet korostavat tätä.Lisäksi en ole jäänyt paitsi mistään. Joten what s the point ?

        Kateus ,kateus ,se on pahasta,heti ollaan kateellisia,ehkä on syytäkin olla kateellinen,ehkä mulla onkin enemmän,siinäpäs kärvistelette!


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe