Miten pitäisi elää, jotta seuraisi Raamattua ja luterilaisen kirkon oppia?
Raamattu ja kirkon opin seuraaminen?
92
60
Vastaukset
Itse sain tänään jonkinlaisen uskonnollisen heräämisen - alan elämään todeksi sitä, että Jeesus on Jumalan Poika ja Vapahtaja. Samalla alan todella lukemaan Raamattua, luterilaisen kirkon katekismusta ja lepohetkinä iltapäivinä en pelaa tietokoneella enää ollenkaan vaan kuuntelen sängyssä leväten silmät kiinni Raamattua.
Mielessäni on nyt kysymys - miten pitäisi elää, jotta seuraisi elämässään Raamattua ja luterilaisen kirkon oppia? Itse lähden siitä, että minun pitää todella seurata Jeesusta ja ottaa oma ristini - ja hylätä kokonaan esimerkiksi tietokoneella pelaaminen ja joskus ravintolassa alkoholin vähäinen juominen. Miten seurata Raamattua ja kirkon oppia?Tärkeintä on pukeutua Hänen (Jeesuksen) luonteeseen joka päivä (esim. Hänen rakkauteensa). Eämällämme on tarkoitus.
(lähde: https://www.youtube.com/watch?v=5ha6FLKbij0)Yksi_usko kirjoitti:
Tärkeintä on pukeutua Hänen (Jeesuksen) luonteeseen joka päivä (esim. Hänen rakkauteensa). Eämällämme on tarkoitus.
(lähde: https://www.youtube.com/watch?v=5ha6FLKbij0)korjaus: elämällämme...
Yksi_usko kirjoitti:
Tärkeintä on pukeutua Hänen (Jeesuksen) luonteeseen joka päivä (esim. Hänen rakkauteensa). Eämällämme on tarkoitus.
(lähde: https://www.youtube.com/watch?v=5ha6FLKbij0)Yksi_usko: "Tärkeintä on pukeutua Hänen (Jeesuksen) luonteeseen joka päivä (esim. Hänen rakkauteensa). Elämällämme on tarkoitus."
En oikein ymmärtänyt sanojen tarkoitusta "pukeutua Hänen luonteeseen" - mitä tuo oikein tarkoittaa?Faith.Hope.Love kirjoitti:
Yksi_usko: "Tärkeintä on pukeutua Hänen (Jeesuksen) luonteeseen joka päivä (esim. Hänen rakkauteensa). Elämällämme on tarkoitus."
En oikein ymmärtänyt sanojen tarkoitusta "pukeutua Hänen luonteeseen" - mitä tuo oikein tarkoittaa?Rakkautta ja anteeksiantamusta. Näitä kaikkia positiivisia asioita, joista Jeesus opetti.
Yksi_usko kirjoitti:
Rakkautta ja anteeksiantamusta. Näitä kaikkia positiivisia asioita, joista Jeesus opetti.
Esim. Jos joku sanoo sinulle jotain loukkaavaa, niin mieti ennen kuin vastaat. Rukoile, että Jumala voisit Jumalan avulla antaa anteeksi. Jos vastaat samalla tavalla, niin pahoitat toisen mielen. Tämä ei ole Jeesuksen opetuksen tarkoitus. Me voimme Jeesuksen avulla olla pahojen ajatusten yläpuolella. Voimme elää Jumalan tahdon mukaista elämää yhdessä Jumalan kanssa.
Yksi_usko kirjoitti:
Esim. Jos joku sanoo sinulle jotain loukkaavaa, niin mieti ennen kuin vastaat. Rukoile, että Jumala voisit Jumalan avulla antaa anteeksi. Jos vastaat samalla tavalla, niin pahoitat toisen mielen. Tämä ei ole Jeesuksen opetuksen tarkoitus. Me voimme Jeesuksen avulla olla pahojen ajatusten yläpuolella. Voimme elää Jumalan tahdon mukaista elämää yhdessä Jumalan kanssa.
>Rukoile, että Jumala voisit Jumalan avulla antaa anteeksi.
Siis... täh? 😮RepeRuutikallo kirjoitti:
>Rukoile, että Jumala voisit Jumalan avulla antaa anteeksi.
Siis... täh? 😮Ensimmäinen Jumala-nimi oli liikaa. 🤣
Hyvää vappua! 🎈- Anonyymi
Kaikki minkä ihminen alkaa on syntiä Fait H. Kun olet täynnä syntiä tunnet ettet voi pelastaa itseäsi, tunnusta syntisi Jumalalle ja rukoile että saisit uskon päästäksesi elämään Herran tahdon tiellä.
Yksi_usko kirjoitti:
Rakkautta ja anteeksiantamusta. Näitä kaikkia positiivisia asioita, joista Jeesus opetti.
Sinä et taida olla kaukana Jeesuksesta ja Jumalasta, kun tuon oivallat? Kiitos, kun kerroit muillekin.
- Anonyymi
Mikään uskonsuunta ei seuraa Raamattua, ja hyvä niin. Sitäpaitsi Raamarun kirjakokoelma on opillisesti niin ristiriitainen, ettei "Raamatun seuraaminen" ole edes mahdollista. Uskonsuunnat seuraavat omia valikoituja jakeitaan ja omia tulkintojaan niistä. Kuvittelevat sen oppjnsa "Jumalan Sanaksi" , vaikka se on niiden ihmisten oma sana.
Noinkin voi tulkita. Itseasiassa sanomasi taitaa olla lähellä uskontotiedettä. Itse uskon kumminkin Jeesukseen vapahtajana ja otan tässä vaiheessa todesta Raamatun. Olen lukenut sen läpi ja kuunnellut Uuden Testamentin ties kuinka monta kertaa. Tiedostan sen, että se on ristiriitainen laitos ja en voi seurata VT:n kuolemantuomioita. Homoja ei voi esimerkiksi kivittää kuoliaaksi, vaikka VT niin ohjeistaa. Rehellisesti sanoen pelkään, että uskoni pettää Raamatun tarkkaan läpikäymiseen ja ensisyksynä sivuaineena aloitettuihin teologianopintoihin.
Tietysti kaikki voi olla turhaa - Raamatun lukeminen ja tietokonepelaamisen uskonnnollisten näkemysten takia poisjättäminen - sillä en uskokaan tarpeeksi Jumalan silmissä. En pääsekään Taivaseen ja Jeesus ei tunnusta minua omakseen. Mutta nyt uskon.
Onko muilla näkemyksiä aiheesta? Tuo aikaisempi vastaus oli kirjoitettu hyvin uskontotieteen näkökulmasta?Raamattu ei ole ristiriitainen kokonaisuus, mutta on muistettava, että vain Pyhä Henki voi kirkastaa Raamattua, niin että sitä ymmärrämme.
Faith.Hope.Love kirjoitti:
Noinkin voi tulkita. Itseasiassa sanomasi taitaa olla lähellä uskontotiedettä. Itse uskon kumminkin Jeesukseen vapahtajana ja otan tässä vaiheessa todesta Raamatun. Olen lukenut sen läpi ja kuunnellut Uuden Testamentin ties kuinka monta kertaa. Tiedostan sen, että se on ristiriitainen laitos ja en voi seurata VT:n kuolemantuomioita. Homoja ei voi esimerkiksi kivittää kuoliaaksi, vaikka VT niin ohjeistaa. Rehellisesti sanoen pelkään, että uskoni pettää Raamatun tarkkaan läpikäymiseen ja ensisyksynä sivuaineena aloitettuihin teologianopintoihin.
Tietysti kaikki voi olla turhaa - Raamatun lukeminen ja tietokonepelaamisen uskonnnollisten näkemysten takia poisjättäminen - sillä en uskokaan tarpeeksi Jumalan silmissä. En pääsekään Taivaseen ja Jeesus ei tunnusta minua omakseen. Mutta nyt uskon.
Onko muilla näkemyksiä aiheesta? Tuo aikaisempi vastaus oli kirjoitettu hyvin uskontotieteen näkökulmasta?Tooraa ei annettu pakanoille, joten miksi sinä kivittäisit ketään? Tooran opetus on: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi. Näinhän Jeesuskin opetti Tooraa.
- Anonyymi
Yksi_usko kirjoitti:
Tooraa ei annettu pakanoille, joten miksi sinä kivittäisit ketään? Tooran opetus on: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi. Näinhän Jeesuskin opetti Tooraa.
Ja tässä meille uusi raamatun pilkkaaja voihan p.
- Anonyymi
Niin, juuri SINÄ olet pilkkaaja.
- Anonyymi
Onko muilla näkemyksiä aiheesta? Tuo aikaisempi vastaus oli kirjoitettu hyvin uskontotieteen näkökulmasta?<<<Itse uskon kumminkin Jeesukseen vapahtajana ja otan tässä vaiheessa todesta Raamatun.<<<
Ja sitten:
<<<En pääsekään Taivaseen ja Jeesus ei tunnusta minua omakseen. Mutta nyt uskon.<<<
Joudut ensimmäisenä ratkaisemaan tämän ristiriidan - Jeesus sanoo, että taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme, ja uskonnonkin mukaan ollaan vain matkalla maan alle kuoleman jälkeen siunattuna, jonka jälkeen odotetaan Jeesuksen paluuta ja fyysistä ylösnousemusta.
Taivasta ei ole kuoleman jälkeen sen enempää Jeesuksen sanojen mukaan kuin uskonnon opinkaan mukaan. Mahtaako sellainen löytyä sitten jostakin Raamatusta - en tiedä. Anonyymi kirjoitti:
Ja tässä meille uusi raamatun pilkkaaja voihan p.
<<raamatun pilkkaaja>>
Miten niin Raamatun pilkkaaja? Jos kirjoitin, että Tooraa ei annettu pakanoille, niin se ei ole omaa keksintöäni. Tätä opettaa rabbi Joseph Shulam. Meille riittää se, että rakastamme Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseämme.
(lähde: https://www.youtube.com/watch?v=2GhYgLCIj5Y)Anonyymi kirjoitti:
<<<Itse uskon kumminkin Jeesukseen vapahtajana ja otan tässä vaiheessa todesta Raamatun.<<<
Ja sitten:
<<<En pääsekään Taivaseen ja Jeesus ei tunnusta minua omakseen. Mutta nyt uskon.<<<
Joudut ensimmäisenä ratkaisemaan tämän ristiriidan - Jeesus sanoo, että taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme, ja uskonnonkin mukaan ollaan vain matkalla maan alle kuoleman jälkeen siunattuna, jonka jälkeen odotetaan Jeesuksen paluuta ja fyysistä ylösnousemusta.
Taivasta ei ole kuoleman jälkeen sen enempää Jeesuksen sanojen mukaan kuin uskonnon opinkaan mukaan. Mahtaako sellainen löytyä sitten jostakin Raamatusta - en tiedä.Tottakai taivas on. Tämän maailmanajan loputtua luodaan uudet taivaat ja uusi maa 🤓
usko.vainen kirjoitti:
Tottakai taivas on. Tämän maailmanajan loputtua luodaan uudet taivaat ja uusi maa 🤓
Tarkennusta sanoisi, ei wikipediasta vaan muualta netistä.
"Kysymys: Mitkä ovat uusi taivas ja uusi maa?
Vastaus: Monilla on väärä mielikuva siitä, millainen taivas todella on. Ilmestyskirjan luvut 21 ja 22 antavat meille yksityiskohtaisen kuvauksen uudesta taivaasta ja uudesta maasta. Lopun ajan tapahtumien jälkeen nykyinen taivas ja maa katoavat ja ne korvataan uudella taivaalla ja uudella maalla. Uskovien iankaikkinen asuinpaikka on uusi maa. Uusi maa on se "taivas", jossa me vietämme iankaikkisuuden. Kyseisessä uudessa maassa sijaitsee uusi Jerusalem, taivaallinen kaupunki. Siellä uudessa maassa ovat helmiportit ja kultaiset kadut.
Taivas – uusi maa – on fyysinen paikka, jossa me asumme kirkastetussa ruumiissamme (1. Kor. 15:35-58). Se näkemys, että taivas on "pilvien päällä", on epäraamatullinen. Myös näkemys, että me "leijailemme henkiolentoina taivaassa" on vastoin Raamattua. Uskovien taivas on oleva uusi ja täydellinen planeetta, jossa me asumme. Uusi maa on vapaa synnistä, pahuudesta, sairaudesta, kärsimyksestä ja kuolemasta. Se on todennäköisesti samantapainen nykyisen maamme kanssa, ehkäpä jopa sen uusi luomus ilman synnin kirousta.
Entäpä sitten uusi taivas? On tärkeää muistaa, että muinaisten ihmisten mielessä "taivas" tarkoitti sekä ilmakehää, ulkoavaruutta ja Jumalan asuinsijaa. Niinpä Ilm. 21:1 viitatessa uuteen taivaaseen, on kyseessä todennäköisesti koko maailmankaikkeuden uudelleen luominen – uusi maa, uusi ilmakehä ja uusi ulkoavaruus. Näyttää jopa siltä, että Jumala luo oman taivaansakin uudelleen, hän ikään kuin antaa maailmankaikkeudelle "uuden alun" sekä fyysisesti että hengellisesti. Onko meillä pääsy uuteen taivaaseen iankaikkisuudessa? Mahdollisesti, mutta meidän on odotettava saadaksemme se tietää. Lisätköön Jumalan Sana ymmärrystämme taivaasta."
https://www.gotquestions.org/Suomi/uusi-taivas-uusi-maa.htmlFaith.Hope.Love kirjoitti:
Tarkennusta sanoisi, ei wikipediasta vaan muualta netistä.
"Kysymys: Mitkä ovat uusi taivas ja uusi maa?
Vastaus: Monilla on väärä mielikuva siitä, millainen taivas todella on. Ilmestyskirjan luvut 21 ja 22 antavat meille yksityiskohtaisen kuvauksen uudesta taivaasta ja uudesta maasta. Lopun ajan tapahtumien jälkeen nykyinen taivas ja maa katoavat ja ne korvataan uudella taivaalla ja uudella maalla. Uskovien iankaikkinen asuinpaikka on uusi maa. Uusi maa on se "taivas", jossa me vietämme iankaikkisuuden. Kyseisessä uudessa maassa sijaitsee uusi Jerusalem, taivaallinen kaupunki. Siellä uudessa maassa ovat helmiportit ja kultaiset kadut.
Taivas – uusi maa – on fyysinen paikka, jossa me asumme kirkastetussa ruumiissamme (1. Kor. 15:35-58). Se näkemys, että taivas on "pilvien päällä", on epäraamatullinen. Myös näkemys, että me "leijailemme henkiolentoina taivaassa" on vastoin Raamattua. Uskovien taivas on oleva uusi ja täydellinen planeetta, jossa me asumme. Uusi maa on vapaa synnistä, pahuudesta, sairaudesta, kärsimyksestä ja kuolemasta. Se on todennäköisesti samantapainen nykyisen maamme kanssa, ehkäpä jopa sen uusi luomus ilman synnin kirousta.
Entäpä sitten uusi taivas? On tärkeää muistaa, että muinaisten ihmisten mielessä "taivas" tarkoitti sekä ilmakehää, ulkoavaruutta ja Jumalan asuinsijaa. Niinpä Ilm. 21:1 viitatessa uuteen taivaaseen, on kyseessä todennäköisesti koko maailmankaikkeuden uudelleen luominen – uusi maa, uusi ilmakehä ja uusi ulkoavaruus. Näyttää jopa siltä, että Jumala luo oman taivaansakin uudelleen, hän ikään kuin antaa maailmankaikkeudelle "uuden alun" sekä fyysisesti että hengellisesti. Onko meillä pääsy uuteen taivaaseen iankaikkisuudessa? Mahdollisesti, mutta meidän on odotettava saadaksemme se tietää. Lisätköön Jumalan Sana ymmärrystämme taivaasta."
https://www.gotquestions.org/Suomi/uusi-taivas-uusi-maa.htmlJos sinulla ei ole mitään omaa sanottavaa älä postaile minulle wikiäsi 😂
usko.vainen kirjoitti:
Jos sinulla ei ole mitään omaa sanottavaa älä postaile minulle wikiäsi 😂
Minä sanoin, että se ei ollut wikipediaa ja sitä paitsi jollenkin muulle ihan aiheellinen. Sinä puhut Uudesta Maasta ja Taivaasta - minä laitoin muille selvityksen.
Minä sanoin, että se ei ollut wikipediaa ja sitä paitsi jollenkin muulle ihan aiheellinen. Sinä puhut Uudesta Maasta ja Taivaasta - minä laitoin muille selvityksen.
Ihan sama mistä postaat. Ihmettelen, että sinä olisit kirjoittanut kirjan kun et juuri muuhun pysyty kuin postaamaan muiden kirjoituksia 🤔
usko.vainen kirjoitti:
Ihan sama mistä postaat. Ihmettelen, että sinä olisit kirjoittanut kirjan kun et juuri muuhun pysyty kuin postaamaan muiden kirjoituksia 🤔
Taidan jättää luterilaisuus palstan, kun täällä pottuillaan jonkun toimesta ja haukutaan "hölmöksi". Ilmeisesti et kaipaa seuraani, joten jätän kirjoittelun täällä väliin. Kiitoksia hetken seurasta.
Taidan jättää luterilaisuus palstan, kun täällä pottuillaan jonkun toimesta ja haukutaan "hölmöksi". Ilmeisesti et kaipaa seuraani, joten jätän kirjoittelun täällä väliin. Kiitoksia hetken seurasta.
Toki voit ottaa paijasi pois leikistä jos et kestä totuutta 🤓
- Anonyymi
Hei, miksihän joku luulee, että häntä varten laitetaan tekstiä - olen ihan mielenkiinnolla lukenut kirjoituksiasi, älä anna tuollaisen huutelun häiritä, jota tästä sivusta seurannut ei myöskään ymmärrä sellaisen motiivia. Onhan täällä muitakin lukemassa kuin tuo yksi nimimerkki ja aina on kiva, jos joku laittaa - kuten sinä - tietoa, on se sitten poimittu mistä tahansa, täällä on ihan riittävästi pelkkiä mielipidekirjoituksia.
- Anonyymi
usko.vainen kirjoitti:
Et sinä ole mitään totuutta muiden puolesta sanonut. Mikä tällaisen motiivi on? Olen mielenkiinnolla lukenut hänen kirjoituksiaan. Ei kaikki ole vain sinulle tarkoitettua, jonka voit hyväksyä tai hylätä.
- Anonyymi
Yksi_usko kirjoitti:
<<raamatun pilkkaaja>>
Miten niin Raamatun pilkkaaja? Jos kirjoitin, että Tooraa ei annettu pakanoille, niin se ei ole omaa keksintöäni. Tätä opettaa rabbi Joseph Shulam. Meille riittää se, että rakastamme Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseämme.
(lähde: https://www.youtube.com/watch?v=2GhYgLCIj5Y)Jeesus käski lukemaan raamattua eli vanhaa testamenttia joten älä sano että se kuuluu vain juutalaisille.
usko.vainen kirjoitti:
Sinä se et ole kovin kohtelias kirjoittaja. Ei ne "ate" kirjoittajat täysin olleet vailla todellisuuspohjaa arvostelessasi sinua. Minä hölmö menin puolustamaan sinua, mutta näyttää siltä, että nämä "ateistit" olivat osin oikeassa.
Anonyymi kirjoitti:
Hei, miksihän joku luulee, että häntä varten laitetaan tekstiä - olen ihan mielenkiinnolla lukenut kirjoituksiasi, älä anna tuollaisen huutelun häiritä, jota tästä sivusta seurannut ei myöskään ymmärrä sellaisen motiivia. Onhan täällä muitakin lukemassa kuin tuo yksi nimimerkki ja aina on kiva, jos joku laittaa - kuten sinä - tietoa, on se sitten poimittu mistä tahansa, täällä on ihan riittävästi pelkkiä mielipidekirjoituksia.
Alunperin minä etsin tietoa siitä Uudesta Taivaasta ja Maasta. Sitten kun löysin jotain tietoa niin tarjosin kaikille näkyville.
Sinä se et ole kovin kohtelias kirjoittaja. Ei ne "ate" kirjoittajat täysin olleet vailla todellisuuspohjaa arvostelessasi sinua. Minä hölmö menin puolustamaan sinua, mutta näyttää siltä, että nämä "ateistit" olivat osin oikeassa.
No, nyt sinä ainakin olet lapsellinen 😂 analysoi omaa tuotostasi tällä palstalla. 90% on muiden tekstien postausta, hyvin epätyypillistä sille joka väittää kirjoittaneensa kirjankin.
usko.vainen kirjoitti:
No, nyt sinä ainakin olet lapsellinen 😂 analysoi omaa tuotostasi tällä palstalla. 90% on muiden tekstien postausta, hyvin epätyypillistä sille joka väittää kirjoittaneensa kirjankin.
Saat anteeksi, mutta enää en tänne tule kirjoittelemaan aloitan kirjoittaman toista romaani ensi kesällä. Se on parempi harrastus kuin täällä kirjoitella. Näkemiin!
Saat anteeksi, mutta enää en tänne tule kirjoittelemaan aloitan kirjoittaman toista romaani ensi kesällä. Se on parempi harrastus kuin täällä kirjoitella. Näkemiin!
Missäs se ensimmäinen on luettavissa 🤔❓
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus käski lukemaan raamattua eli vanhaa testamenttia joten älä sano että se kuuluu vain juutalaisille.
<<Jeesus käski lukemaan raamattua eli vanhaa testamenttia joten älä sano että se kuuluu vain juutalaisille. >>
Jeesus käski uskomaan Häneen. Jeesus lähetti myös Pyhän Hengen, jonka kautta Jumala asuu jokaisen uskovan sydämessä ja ohjaa oikeaan. Jeesus tuli juutalaisia varten ja juutalaisten piti opettaa sanaa pakanoille. Apostolit veivätkin evankeliumia pakanoille ja perustivat uusia seurakuntia. Nykyäänkin Messiaaniset juutalaiset ovat mielestäni parhaita evankeliumin julistajia. Raamatun lukeminen on mielestäni tärkeää - sekä Uuden- että Vanhan testamentin lukeminen. Itse tarvitsen Messiaanisten juutalaisten opetusta Raamatussa. En sitä muuten ymmärrä läheskään niin syvällisesti itse lukien.
- Anonyymi
Jos puhutaan henkisyydestä yleisellä tasolla,niin usko on henkisyyden alin taso.Pitää pyrkiä tietoisuuden korkeammille tasoille.
Anonyymi: "Jos puhutaan henkisyydestä yleisellä tasolla,niin usko on henkisyyden alin taso.Pitää pyrkiä tietoisuuden korkeammille tasoille."
Mitäs buddhalaisuutta tämä on? Vai tarkasteletko asiaa ilman uskontoja tai buddhalaista uskontofilosofiaa?- Anonyymi
Anonyymi: "Jos puhutaan henkisyydestä yleisellä tasolla,niin usko on henkisyyden alin taso.Pitää pyrkiä tietoisuuden korkeammille tasoille."
Mitäs buddhalaisuutta tämä on? Vai tarkasteletko asiaa ilman uskontoja tai buddhalaista uskontofilosofiaa?Tarkastelen asiaa lähinnä sitoutumatta mihinkään tiettyyn uskontoon, esim. buddhalaisuuden koen jotenkin vieraaksi.
Anonyymi kirjoitti:
Tarkastelen asiaa lähinnä sitoutumatta mihinkään tiettyyn uskontoon, esim. buddhalaisuuden koen jotenkin vieraaksi.
Katsoin parhaimmillaan Tottenham-Ajax. Ottelu oli Lontoossa. Kahdeksannes korkeimmalla sarjatasolla Lontoossa pelataan Lontoon paikallisarjaa Englannissa. Kuvittellaan se, että usko on henkisyydessä kahdeksannes korkein taso. Sitä ylempänä on jossain Englannissa "jalkapallossa" seitsemän tasoa. Lisäksi vielä ylempänä on vielä Mestarien liiga. Mitä ne uskoa ylempänä olevaa tietoisuuden tasoa henkisyydessä oikein - voitko sanoa? Mikä on sitten se henkisyyden taso, joka vastaa Mestarien liigaa? Liikuvatko sillä tasolla vain jotkut huipputiedemiehet ja filosofit?
- Anonyymi
Katsoin parhaimmillaan Tottenham-Ajax. Ottelu oli Lontoossa. Kahdeksannes korkeimmalla sarjatasolla Lontoossa pelataan Lontoon paikallisarjaa Englannissa. Kuvittellaan se, että usko on henkisyydessä kahdeksannes korkein taso. Sitä ylempänä on jossain Englannissa "jalkapallossa" seitsemän tasoa. Lisäksi vielä ylempänä on vielä Mestarien liiga. Mitä ne uskoa ylempänä olevaa tietoisuuden tasoa henkisyydessä oikein - voitko sanoa? Mikä on sitten se henkisyyden taso, joka vastaa Mestarien liigaa? Liikuvatko sillä tasolla vain jotkut huipputiedemiehet ja filosofit?
Käsitän asian uskon mielentilasta rehellisyyden mielentilaan siirtymisenä.Täysin rehellisenä oleminen kaikessa,sekä itselle että muita kohtaan nostaa henkisyydessä korkeammalle.
En osaa sanoa sinulle mestaritasolle siirtymisestä mutta omatuntomme on tässä hyvä mittari.
Jos lipsumme rehellisenä olemisesta, tunnemme itse sen oitis. Anonyymi (30.4.2019 23:39): "Jos puhutaan henkisyydestä yleisellä tasolla,niin usko on henkisyyden alin taso. Pitää pyrkiä tietoisuuden korkeammille tasoille."
Muuten tanskalainen filosofi Kierkegaard ajatteli 1800-luvulla aivan eri tavalla kuin sinä. Usko onkin korkein taso, ei alin taso. Heidi Liehu on tehnyt siitä aiheesta väitöskirjan, joka on kyllä englanniksi, mutta olen lukenut sen vuosia sitten. Kierkegaard ei tullut vastauksena mieleen, mutta monet näkevät uskonnollisuuden ja suhteen Jumalaan kaikkein korkeimpana mitä vaan voi olla?
" Kierkegaard jakoi ihmisen elämän kolmeen eri tasoon. Ensimmäinen ja alin oli esteettinen elämä, jossa ihminen toimii ainoastaan mielihalujensa ja aistiensa mukaan ilman moraalisia velvoitteita. Mikään aistit ylittävä kokemus ei ole ensimmäisessä elämäntasossa elävälle ihmiselle merkityksellistä. Kuitenkaan tämä taso ei tuo tyydytystä, vaan luo Kierkegaardin mukaan vain kyynisyyttä. Siksi ihmisen tuleekin kehittyä toisen tason eettiseen näkemykseen.
Toisena tasona oli moraalinen elämä. Siinä ihmisen elämään vaikuttavat rajoittamattomien mielihalujen lisäksi myös moraaliset sidokset, kuten velvollisuudet ystäviä ja perheitä kohtaan. On selvää, että nämä sidokset rajoittavat omaa elämää ja eksistentiaalista valinnanvapautta. Yksilöllisyys kärsii, joten korkeimpaan eettiseen tasoon on vielä matkaa.
Lopulta päästään kolmannelle ja Kierkegaardin mielestä lopulliselle ja korkeimmalle tasolle. Tässä uskonnollisessa elämässä ihminen heittä kaikki moraaliset sidoksensa pois harteiltaan ja turvaa normien tai järkensä sijaan pelkkään uskoon. Päätösten on oltava omia, eivätkä mitkään yhteiskunnalliset tai sosiaaliset odotukset saa haitata."
http://www.nysalor.net/kirja/filosofia/kierkegaard.html- Anonyymi
Oletteko ihan varmoja, että asiat ovat niin monimutkaisia, että niitä pystyy ja täytyy etsiä itsen ulkopuolelta nimekkäiden 1800-luvulla eläneiden filosofien sanoista?
<<Yksi säiteorian kehittäjistä Michio Kaku kertoo, että "Olen päätellyt, että olemme maailmassa, jonka säännöt ja lait ovat älyn luomia ” ja jatkaa ”Uskokaa minua, kaikki, mitä kutsumme sattumaksi tänään, ei enää ole järkevää. Minulle on selvää, että meillä on sellainen suunnitelma, jota ohjaavat säännöt, jotka ylimaallinen äly on luonut eikä mikään sattuma".<<
Kirkon opin seuraamisesta kysyn, että riittävätkö siinä uskontunnustus, sunnuntaina kirkossa käyminen ja luterilaisen Katekismuksen lukeminen? Tarvitaanko jotain muuta ja enemmän?
Yksi_usko kirjoitti:
Veikkaan, että riittää oikein hyvin. Kumpaa haluat seurata?
Siis kirkon opetusta ja Jeesuksen opetuksia siltä osin, kun ne ovat linjassa kirkon opetuksen kanssa vai Jeesuksen opetusta ja kirkon opetusta siltä osin, kun se on linjassa Jeesuksen opetuksen kanssa.
- Anonyymi
Yksi_usko kirjoitti:
Siis kirkon opetusta ja Jeesuksen opetuksia siltä osin, kun ne ovat linjassa kirkon opetuksen kanssa vai Jeesuksen opetusta ja kirkon opetusta siltä osin, kun se on linjassa Jeesuksen opetuksen kanssa.
Raamattu riittää hyvin ja katekismus tiivistää sen sanoman ansiokkaasti.
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu riittää hyvin ja katekismus tiivistää sen sanoman ansiokkaasti.
Kaivoin rippikoulukatekismukseni ja tarkistin. Parempi on kuitenkin jättää katekismus hyllyyn ja lukea vain Raamattua. Katekismusta on liikaa typistetty. Saattaa tulla vain turhaa sekaannusta joissakin asioissa. Minun päätä kylläkään katekismus ei sekoita, sillä pääpaino on Raamatulla.
Miksi esim. käskyjä ei ole voitu ottaa katekismukseen suoraan Raamatusta (2. Moos. 20:1-17)?- Anonyymi
Kysy joltain papilta, miksi kirkko ITSE ei seuraa omaa oppiaan ja Raamattua.
Anonyymi kirjoitti:
Kysy joltain papilta, miksi kirkko ITSE ei seuraa omaa oppiaan ja Raamattua.
Ihmiset ja papit eivät ole täydellisiä. Täydellinen ei ole kuin Jumala Taivaassa. Kyllä se kirkko minusta pääsääntöisesti seuraa oppiaan ja Raamattua, vaikka homojen vihkimisessä jotkut liberaalit papit ovat vastoin Raamatun homojen tuomitsemista. Kaikki ei ole niin yksinkertaista?
- Anonyymi
Ihmiset ja papit eivät ole täydellisiä. Täydellinen ei ole kuin Jumala Taivaassa. Kyllä se kirkko minusta pääsääntöisesti seuraa oppiaan ja Raamattua, vaikka homojen vihkimisessä jotkut liberaalit papit ovat vastoin Raamatun homojen tuomitsemista. Kaikki ei ole niin yksinkertaista?
Jos papit tietoisesti opettavat Raamatun ja oman oppinsa vastaisesti kyse ei ole epätäydellisyysesta vaan tahallisesta eksyttämisestä.
Anonyymi kirjoitti:
Jos papit tietoisesti opettavat Raamatun ja oman oppinsa vastaisesti kyse ei ole epätäydellisyysesta vaan tahallisesta eksyttämisestä.
Papit tekevät työtänsä. Nyt kun Raamattu avautuu silmiemme edessä Messiaanisten juutalaisten toimesta, niin eri kirkkojen opetuksissa löytyy myös opetusta, jota voi sanoa Raamatunvastaiseksi. Kirkkokunnat eivät pysty muuttumaan niin nopeasti, jos uutta totuutta paljastuu. On kuitenkin hyvä, että on kirkkoja ja papit opettavat edelleenkin evankeliumia. Vaikka todellisia evankeliumin julistajia ovat tänä päivänä juuri Messiaaniset juutalaiset.
- Anonyymi
Tarvitaan Jumalan vaikuttama usko ja mistä ja miten sinä löytäisit sen?
- Anonyymi
<<<Messiaaninen juutalaisuus on vakiintunut nimike vapaakirkolliselle liikkeelle, joka yhdistää opissaan ja jumalanpalveluselämässään juutalaista traditiota kristilliseen teologiaan.
Alkukirkon ajoista asti on juutalaisia kääntynyt kristinuskoon. Messiaaniseksi juutalaisuudeksi kutsuttu juutalais-kristillinen liike alkoi muodostua kuitenkin vasta 1800-luvulla englanninkielisessä maailmassa luoden pohjan nykyajan messiaanisille liikkeille.
Kaikki kristinuskoa tunnustavat juutalaiset eivät suinkaan samastu messiaaniseen juutalaisuuteen, eivätkä kaikki messiaaniset juutalaiset samastu historialliseen kristinuskoon. Nimitystä "juutalaiskristitty" käytetään tavallisesti perinteisten kristillisten kirkkojen piirissä uskoaan harjoittavasta syntyperäisestä juutalaisesta, kun messiaanisilla juutalaisilla tarkoitetaan synagogassa kokoontuvia ja juutalaista kalenteria ja juutalaisia tapoja noudattavia Jeesukseen uskovia, olivatpa nämä etnisesti juutalaisia tai eivät. Termejä käytetään kuitenkin osin epäselvästi rinnakkain kun tarkoitetaan yleisesti Jeesukseen uskovia juutalaisia.[1]
Messiaanisen liikkeen kannattajien lukumäärä oli vuonna 1998 noin 250 000 ympäri maailman. Se on kasvanut voimakkaasti varsinkin Yhdysvalloissa.<<<
Lähde: wikipedia
Ei ota kyllä selvää, että mistä tässä on kyse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<<Messiaaninen juutalaisuus on vakiintunut nimike vapaakirkolliselle liikkeelle, joka yhdistää opissaan ja jumalanpalveluselämässään juutalaista traditiota kristilliseen teologiaan.
Alkukirkon ajoista asti on juutalaisia kääntynyt kristinuskoon. Messiaaniseksi juutalaisuudeksi kutsuttu juutalais-kristillinen liike alkoi muodostua kuitenkin vasta 1800-luvulla englanninkielisessä maailmassa luoden pohjan nykyajan messiaanisille liikkeille.
Kaikki kristinuskoa tunnustavat juutalaiset eivät suinkaan samastu messiaaniseen juutalaisuuteen, eivätkä kaikki messiaaniset juutalaiset samastu historialliseen kristinuskoon. Nimitystä "juutalaiskristitty" käytetään tavallisesti perinteisten kristillisten kirkkojen piirissä uskoaan harjoittavasta syntyperäisestä juutalaisesta, kun messiaanisilla juutalaisilla tarkoitetaan synagogassa kokoontuvia ja juutalaista kalenteria ja juutalaisia tapoja noudattavia Jeesukseen uskovia, olivatpa nämä etnisesti juutalaisia tai eivät. Termejä käytetään kuitenkin osin epäselvästi rinnakkain kun tarkoitetaan yleisesti Jeesukseen uskovia juutalaisia.[1]
Messiaanisen liikkeen kannattajien lukumäärä oli vuonna 1998 noin 250 000 ympäri maailman. Se on kasvanut voimakkaasti varsinkin Yhdysvalloissa.<<<
Ei ota kyllä selvää, että mistä tässä on kyse.Katolinen kirkko alkoi vainota juutalaisia koska eivät kääntyneet katolilaisiski. Siitä alkoi antisemitismi.
Anonyymi kirjoitti:
Ei ota kyllä selvää, että mistä tässä on kyse.Käsite on varsin sekava tänä päivänä. Lisää sekoittaa se, että esim. suosikkirabbini, Baruch Korman on juutalainen rabbi, joka uskoo Jeesukseen, mutta hän ei ole kuitenkaan messiaaninen juutalainen.
Anonyymi kirjoitti:
Ei ota kyllä selvää, että mistä tässä on kyse.<<Messiaanisen liikkeen kannattajien lukumäärä oli vuonna 1998 noin 250 000 ympäri maailman. Se on kasvanut voimakkaasti varsinkin Yhdysvalloissa.>>
Messiaaninen liike kasvaa vauhdilla joka paikassa ja määrää on mahdotonta arvioida tänä päivänä. Luku on huomattavasti suurempi nykyään.Yksi_usko kirjoitti:
<<Messiaanisen liikkeen kannattajien lukumäärä oli vuonna 1998 noin 250 000 ympäri maailman. Se on kasvanut voimakkaasti varsinkin Yhdysvalloissa.>>
Messiaaninen liike kasvaa vauhdilla joka paikassa ja määrää on mahdotonta arvioida tänä päivänä. Luku on huomattavasti suurempi nykyään.Ikävää on se, että nyt kun Jeesukseen uskovat juutalaiset ja kristityt julistavat yhdessä iankaikkista evankeliumia, niin myös piru on lähtenyt liikkeelle. Antiseminismi on lisääntynyt maailmalla.
- Anonyymi
Yksi_usko kirjoitti:
Papit tekevät työtänsä. Nyt kun Raamattu avautuu silmiemme edessä Messiaanisten juutalaisten toimesta, niin eri kirkkojen opetuksissa löytyy myös opetusta, jota voi sanoa Raamatunvastaiseksi. Kirkkokunnat eivät pysty muuttumaan niin nopeasti, jos uutta totuutta paljastuu. On kuitenkin hyvä, että on kirkkoja ja papit opettavat edelleenkin evankeliumia. Vaikka todellisia evankeliumin julistajia ovat tänä päivänä juuri Messiaaniset juutalaiset.
Yksi_usko: "On kuitenkin hyvä, että on kirkkoja ja papit opettavat edelleenkin evankeliumia. Vaikka todellisia evankeliumin julistajia ovat tänä päivänä juuri Messiaaniset juutalaiset."
Mitä tarkoitat? Onko kirkoilla ja papeilla erilainen evankeliumi (ilosanoma Jeesuksesta) kuin messiaanisilla juutalaisilla? Epäilen, että messiaanisten opetukset tekevät suuremman vaikutuksen jo ennestään uskovaisiin kuin uskosta osattomiin luterilaisissa maissa.
Vaikka uskoo Jaakobin jälkeläisten olevan valittu kansa, raamatun sanan mukaan, alkaa silti tökkiä tuo messiaanisten palvonta. Tulee vastareaktio kun liikaa tuputetaan.
- Anonyymi
Fait.Hope.Love.
Moikka.
.Onpa raikas tuulahdus lukea kirjoitustasi.
En ole Jumala,en Poika,enkä Pyhä Henki,mutta toivon,että HE minussa toimivat.
Minä koen riittäväksi uskontunnustuksen,siinähän on kaikki sanottu.
Jos sinä mietit näitä asioita,on se fakta juttu,että Jumala puhuu sinulle.
Jos haluat seurata Jeesusta,niinkuin teet,Hän on siinä vierelläsi,voit tehdä ihan mitä vaan,jos kysyt itseltäsi;voisinko mennä tai tehdä tätä Jeesuksen kanssa.
Niin minulle on sanottu kun kipuilin samojen asioitten kanssa.
Olen ns.alatien kristillisyyden kulkija.Se tarkoittaa,että mieluimmin menen *kammiooni*ja suljen oveni ja rukoilen siellä,sellainen kohtakin Raamatussa on.
ARMO on suurinta,mitä on.
Kristuksen kuoleman tähden saat joka päivä anteeksi töppäykset,joita ilman ei kukaan ihminen osaa elää.
Hyväksi pyrkimisessä tulee usein fariseukseksi..ja Jeesus oli aika radikaali.
Käy ostamassa tai tilaa muutama hyvä DVD esim. JEESUS niminen filmi,missä Hän lopussa juoksee lasten kanssa farkkupusakka päällä.
Mahtava filmi,en nyt muista kuka upea näyttelijä siinä on pääroolissa. Sen saa varmaan jostain Kristillisestä kirjakupasta.
Luterilaisuus on sitä latteampaa ja turvallisempaa Jeesuksen läheisyyttä minulle ainakin,ylistys olkoon niitten,jotka sen sellaisena kokevat.
Usko on se,mitä ei voi selittää kenellekään.
Se on.
Sinut on valittu ja myös kutsuttu.
Usko ainoastaan.
Vertaukset ja Jeesuksen hienot lauseet,joskus tyrmäävän kuuloisetkin,todistavat Jeesuksen viisaudesta ja armosta jo poika-ikäisenä.
Etsiydy seurakuntaan ,ihan ev.lut.oman tuntuisen ja ikäisen porukan joukkoon.
Usko ainoastaan (vaikka välillä heikottaa) ja käy sanan kuulossa,se riittää ja siinä kasvaa.Terveisin :Ihan tavallinen Jeesuksen oppilas. :) Ps.Joka ilta voit uskoa kaikki sen päivän synnit,menneet ja tulevat anteeksi annetuiksi. Sen takia HÄN kuoli.Anonyymi: "ARMO on suurinta,mitä on. Kristuksen kuoleman tähden saat joka päivä anteeksi töppäykset,joita ilman ei kukaan ihminen osaa elää. Hyväksi pyrkimisessä tulee usein fariseukseksi..ja Jeesus oli aika radikaali."
Joo, armosta Taivaaseen päästään - Ei fariseuksen tavalla suorittamalla uskoa. YKSIN ARMOSTA USKON KAUTTA. Esimerkiksi eilen aikomani tietokoneella pelaamisen lopettamisella ja ahkeralla Raamatun kuuntelemisella ei Taivaaseen pääse, mutta jätän sen pelaamisen, jotta olisi aikaa tehdä jotain järkempää. Otan ristini ja seuraan Jeesusta.
Kiitos tekstistäsi, sillä siinä oli monta mielenkiintoista ajatusta. Jumalan siunausta vappupäivääsi ja loppuviikkoon!Faith.Hope.Love kirjoitti:
Anonyymi: "ARMO on suurinta,mitä on. Kristuksen kuoleman tähden saat joka päivä anteeksi töppäykset,joita ilman ei kukaan ihminen osaa elää. Hyväksi pyrkimisessä tulee usein fariseukseksi..ja Jeesus oli aika radikaali."
Joo, armosta Taivaaseen päästään - Ei fariseuksen tavalla suorittamalla uskoa. YKSIN ARMOSTA USKON KAUTTA. Esimerkiksi eilen aikomani tietokoneella pelaamisen lopettamisella ja ahkeralla Raamatun kuuntelemisella ei Taivaaseen pääse, mutta jätän sen pelaamisen, jotta olisi aikaa tehdä jotain järkempää. Otan ristini ja seuraan Jeesusta.
Kiitos tekstistäsi, sillä siinä oli monta mielenkiintoista ajatusta. Jumalan siunausta vappupäivääsi ja loppuviikkoon!<<Hyväksi pyrkimisessä tulee usein fariseukseksi..ja Jeesus oli aika radikaali>>
Muistutan, että juuri Jeesus oli fariseus. Tosin hän oli hyvä fariseus, joka osasi opettaa täsmälleen Raamatun opin ja hengen mukaisesti.- Anonyymi
Mistä sinä voit sanoa että Fait.Hope on valittu? Kutsuttu hän kyllä on, mutta katsotaan milloin Jumalan tekona usko syntyy Fait. Hopeen. Sanon myös että Jumalan sanalla on helppo tuomita eli arvostella maailman filosofeja ja muita Jumalaa pilkkaavia idiootteja. Fait.Hope on saanut paljon p. kommenteissa, joten se pieni alkoholin määrä ei auta poistamaan vääriä kommentteja. Mahtanee mies tai miehenpuolikas olla sekaisin?
- Anonyymi
Yksi_usko kirjoitti:
<<Hyväksi pyrkimisessä tulee usein fariseukseksi..ja Jeesus oli aika radikaali>>
Muistutan, että juuri Jeesus oli fariseus. Tosin hän oli hyvä fariseus, joka osasi opettaa täsmälleen Raamatun opin ja hengen mukaisesti.Mikähän matkaleena sinä oikein olet? Taidat liikkua fariseusten kyydissä " toorat "housuissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän matkaleena sinä oikein olet? Taidat liikkua fariseusten kyydissä " toorat "housuissa?
Jos et osaa keskustella asiasta jätä kirjoittajat rauhaan.
- Anonyymi
Mitäpä jos antaisi Jumalan räjäyttää tajunnan valtavan rakkauden ja armon kautta. Anomalla Jeesusta Herraksi ihan polvillaan ja pyytämällä Jeesusta sovittamaan synnit, ihminen kytkeytyy pysyvään armon virtaan, jossa kaikki menneet, nykyiset ja tulevat synnit on anteeksiannettu. Raamatun sana on ydinase, joka saa perkeleen polvilleen, opiskele se. Suosittelen markkinoilla olevaa kommentaariraamattua. Miksi turvautua maallisen maailman feikkeihin, kun tarjoaa on raakaa tosikauraa!
"Suosittelen markkinoilla olevaa kommentaariraamattua."
Minkälainen on kommentaariraamattu ja kuinka paljon ne maksavat? Minulla on tällä hetkellä rahapula ja ei ole oikein rahaa investoida uuteen Raamattuun.
"Raamatun sana on ydinase, joka saa perkeleen polvilleen, opiskele se."
Sitä on tarkoitus opiskella ja ottaa Jeesuksen sovitustyö todesta.
Kiitos viestistäsi ja Jumalan siunaamaa vappua sinulle!- Anonyymi
Kätevää. Voi ja saa tehdä ihan mitä mieleen juolahtaa kun kaikki on valmiiksi annettu anteeksi. Ilmankos uskonnolliset yhteisöt vetävät pedofiilejä, rahanahneita huijarisaarnaajia ja -parantajia ym. roskasakkia.
Anonyymi kirjoitti:
Kätevää. Voi ja saa tehdä ihan mitä mieleen juolahtaa kun kaikki on valmiiksi annettu anteeksi. Ilmankos uskonnolliset yhteisöt vetävät pedofiilejä, rahanahneita huijarisaarnaajia ja -parantajia ym. roskasakkia.
Anteeksi saa vain syntinsä, jos uskoo ja sillon pelastuu. Esimerkiksi entinen rikollinen voi löytää Jumalan ja saada vaikka murhansa anteeksi uskon kautta. Mutta jos hän ei todella usko Jeesukseen - hän ei saa anteeksi. Toisaalta uskoontulon jälkeen sen entisen murhamiehen pitäisi ottaa uusi kurssi ja seurata Jeesusta jättäen entisen syntisen elämän jälkeensä. Usko sinapinsiemenen verran siirtää vuoria ja vankilakundikin voi muuttua uskon myötä toisenlaiseksi. Yhteiskunta ei kylläkään annan yleensä hänelle anteeksi ennen kuin hän sovittanut tekonsa istumalla riittävästi vankilassa.
- Anonyymi
Räjäyttele sinä vain niitä hajupommejasi, Sanot: Anomalla Jeesusta Herraksi ihan polvillaan ja pyytämällä Jeesusta sovittamaan synnit.... Etkö tiedä etkä usko että Jeesus on 2000 vuotta sitten sovittanut syntimme. Älä johdata fait hopea kuivaan erämaahan kanssasi.
- Anonyymi
Pitäisi uskoa ja elää kuten raamattu käskee.
- Anonyymi
sage8 kirjoitti:
Eli kivittää pienestäkin rikkeestä lähimmäisiään. Siitähän joutuu vankilaan jos kivi osuu.
Ei voi olla totta!!! Eikö sinulla vieläkään on ymmärrystä mikä ero VT:lla ja UT:lla on vaikka olet jauhanut tuota soopaasi täällä ainakin kymmenen vuotta ja sinua on korjattu ?!
Anonyymi (1.5.2019 14:14): "Pitäisi uskoa ja elää kuten raamattu käskee."
Joku yhteisö eristäytyi muista ja yritti elää kirjaimellisesti Raamatun mukaan. Ei oikein onnnistunut, sillä kaikki Raamatun ohjeet eivät ole niin vain sovellettavisssa silloiseen nykyaikaan. VT:ssä on paljon kuolemantuomiota ja juutalaisia käytäntöjä, joita ei voi soveltaa nykyaikaan. Sinäänsä ajatus on hyvä, mutta käytäntö vähän ongelmallinen?- Anonyymi
Anonyymi (1.5.2019 14:14): "Pitäisi uskoa ja elää kuten raamattu käskee."
Joku yhteisö eristäytyi muista ja yritti elää kirjaimellisesti Raamatun mukaan. Ei oikein onnnistunut, sillä kaikki Raamatun ohjeet eivät ole niin vain sovellettavisssa silloiseen nykyaikaan. VT:ssä on paljon kuolemantuomiota ja juutalaisia käytäntöjä, joita ei voi soveltaa nykyaikaan. Sinäänsä ajatus on hyvä, mutta käytäntö vähän ongelmallinen?Jeesus käski omansa mennä maailmaan julistamaan evankeliumia eikä eristäytymään siitä.
- Anonyymi
Miten voi esim. ujo ihminen menna maailmaan ja julistaa evankeliumia kun ei saa suustaan sanaakaan paniikkihäiriön takia?
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus käski omansa mennä maailmaan julistamaan evankeliumia eikä eristäytymään siitä.
Pitää paikkansa se, että tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni tai jotain sinne päin. Mutta jossain yrittivät luoda eristäytymällä ihanneyhteisöä, jossa noudatettaisiin Raamattua kirjaimellisesti. Ei onnistunut niin kuin monet vastaavat yhteisöt. Lähinnä Amishit ovat jotenkin Yhdysvalloissa onnistuneet vai ovatko he?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten voi esim. ujo ihminen menna maailmaan ja julistaa evankeliumia kun ei saa suustaan sanaakaan paniikkihäiriön takia?
Tuskin sitä nyt sinulta vaaditaankaan, mutta ota tämä rukoukseesi ja kyllä ajan mittaan suukin avautuu kertomaan ihmisille pelastuksesta. Samoin paniikkihäiriöt ovat tuttuja, mutta ne ovat ajallisia joista pääsee irti mutta ei omin voimin. Varo niitä jotka sanovat tee niin tee tuota, ja lopuksi sanovat että sinulla ei ole uskoa tarpeeksi, jättäen sinut yksin.
sage8 kirjoitti:
Eli kivittää pienestäkin rikkeestä lähimmäisiään. Siitähän joutuu vankilaan jos kivi osuu.
Tooraa ei annettu pakanoille, joten emme kivitä ketään. Meidän tulee (myös Tooran hengen mukaankin) rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseä. Jeesus osasi täydellisesti opettaa Tooraa. Meille riittää, kun otamme opiksemme Jeesuksen opetuksen. Tooran todellinen henki on rakkaus.
(lähde: https://www.youtube.com/watch?v=2GhYgLCIj5Y)Anonyymi kirjoitti:
<<Miten voi esim. ujo ihminen menna maailmaan ja julistaa evankeliumia>>
Ujokin voi julistaa evankeliumia elämällä Jeesuksen opetuksen mukaan. Rakastamalla lähimmäistä niin kuin itseään ja Jumalaa yli kaiken. Oma esimerkki on erinomaista evankeliumin julistamista.Yksi_usko kirjoitti:
<<Miten voi esim. ujo ihminen menna maailmaan ja julistaa evankeliumia>>
Ujokin voi julistaa evankeliumia elämällä Jeesuksen opetuksen mukaan. Rakastamalla lähimmäistä niin kuin itseään ja Jumalaa yli kaiken. Oma esimerkki on erinomaista evankeliumin julistamista.Jeesus käski myös opetuslapiaan odottamaan, että saivat voiman lähteä julistamaan 🤓
usko.vainen kirjoitti:
Jeesus käski myös opetuslapiaan odottamaan, että saivat voiman lähteä julistamaan 🤓
Niin. Meillä on erilaisia Hengen lahjoja, olemmehan itsekin erilaisia.
usko.vainen kirjoitti:
Jeesus käski myös opetuslapiaan odottamaan, että saivat voiman lähteä julistamaan 🤓
Miten tärkeitä ovat ne, jotka ovat ottaneet sydämelleen rukoilemisen.
Yksi_usko kirjoitti:
Miten tärkeitä ovat ne, jotka ovat ottaneet sydämelleen rukoilemisen.
Rukoilla voi aina ja joka paikassa 🙏
- Anonyymi
Faith.Hope.Love
Moikka,taas.
Jotenkin tunnen,että tunnet Isoa Kirjaa ja Jeesuksen työtä ja rakkautta enemmän kuin annat ymmärtää. Keskustelua syntyy asiasta ,joka on monilla vain jossain mummomummon merkintä rippikouluvihossa.
Sananlaskut monen kannattaa kaivaa Raamatusta.
Hieno juttu,että olet avannut keskustelun. Terv.' Ihan tavallinen Jeesuksen oppilas',eli jota joku *matkaleenaksi * kutsui. Ps.Jumala loi myös huumorintajun,jonka tarkoitus ei ole loukata. :)"Sananlaskut monen kannattaa kaivaa Raamatusta."
Niitä olen lukenut ja yhden laittanut joulukuussa 2017 profiilini, kun aloitin tällä nimimerkillä.
Minä, viisaus, viihdyn älyn seurassa,
harkinta ja tieto ovat kumppanini.
Sananlaskut, Raamattu
- Anonyymi
Shalom,Usko,Toivo,Rakkaus. DVD.n JEESUS ,pääroolin näyttelijä oli Jeremy Sisto ! Iloista Vappua.t . ns.*matkaleena* :D
Hyviä kysymyksiä. Itse näkisin että rukous ja sen Raamatun lukeminen ja tutkiminen auttaa ymmärtämään kuinka elää kristittynä tässä moniarvoisessa maailmassa. Itse koen että myös itsensä armahtaminen on tärkeää, me uskovaisetkin olemme vajavaisia kaukana täydellisyydestä.
Lukiessani tänään hengellistä kirjallisuutta, itseäni havahdutti Vanhan Testamentin miikan kirjan selkeä ohje:" Sinulle, ihminen, on ilmoitettu, mikä on hyvää. Vain tätä Herra sinulta odottaa: tee sitä mikä on oikein, osoita rakkautta ja hyvyyttä ja vaella valvoen, Jumalaasi kuunnellen." (Miika 6:8). Siinäpä se on oleellinen sanottu erittäin hyvin ja tiivistetysti.juhani1965: "Itse koen että myös itsensä armahtaminen on tärkeää, me uskovaisetkin olemme vajavaisia kaukana täydellisyydestä."
Kiitos mielenkiintoisesta vastauksesta. Mitä se armahtaminen on tai siis mitä sinä sillä tarkoitat?
Mahdollisesti en enää huomenna vastaile kirjoituksiin, sillä suutuin vähän usko.vainen kirjoittajaan ja toisaalta viime yönä nukkuminen alkoi vasta klo 0.30. Syy siihen, että aloitin tämän aiheen kello 23.00 ja sen jälkeen innolla odotin ensimmäisiä kirjoituksia. Minulla ei ole oikein vara noin myöhäiseen rytmiin ja täällä kirjoitteluun, miksi taidan lopetella ainakin kuukausien ajaksi. Juhannuksen jälkeen olen lomalla ja ilmeisesti silloin saan tehdä, mitä huvittaa - vaikka kirjoitella tänne.- Anonyymi
juhani1965: "Itse koen että myös itsensä armahtaminen on tärkeää, me uskovaisetkin olemme vajavaisia kaukana täydellisyydestä."
Kiitos mielenkiintoisesta vastauksesta. Mitä se armahtaminen on tai siis mitä sinä sillä tarkoitat?
Mahdollisesti en enää huomenna vastaile kirjoituksiin, sillä suutuin vähän usko.vainen kirjoittajaan ja toisaalta viime yönä nukkuminen alkoi vasta klo 0.30. Syy siihen, että aloitin tämän aiheen kello 23.00 ja sen jälkeen innolla odotin ensimmäisiä kirjoituksia. Minulla ei ole oikein vara noin myöhäiseen rytmiin ja täällä kirjoitteluun, miksi taidan lopetella ainakin kuukausien ajaksi. Juhannuksen jälkeen olen lomalla ja ilmeisesti silloin saan tehdä, mitä huvittaa - vaikka kirjoitella tänne.Mikä sen kirjasi nimi on mistä sitä saa tilata?
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sen kirjasi nimi on mistä sitä saa tilata?
Ei sitä saa tänne sanoa, sillä paljastaisi henkilöllisyyden ja rikkoisi sääntöjä. Sitä paitsi mainostaminen on myös kielletty.
Hyvää päivän jatkoa ja nähdään sitten juhannuksen aikoihin?Faith.Hope.Love kirjoitti:
juhani1965: "Itse koen että myös itsensä armahtaminen on tärkeää, me uskovaisetkin olemme vajavaisia kaukana täydellisyydestä."
Mahdollisesti en enää huomenna vastaile kirjoituksiin, sillä suutuin vähän usko.vainen kirjoittajaan ja toisaalta viime yönä nukkuminen alkoi vasta klo 0.30. Syy siihen, että aloitin tämän aiheen kello 23.00 ja sen jälkeen innolla odotin ensimmäisiä kirjoituksia. Minulla ei ole oikein vara noin myöhäiseen rytmiin ja täällä kirjoitteluun, miksi taidan lopetella ainakin kuukausien ajaksi. Juhannuksen jälkeen olen lomalla ja ilmeisesti silloin saan tehdä, mitä huvittaa - vaikka kirjoitella tänne.Itsensä armahtaminen on mielestäni sitä että tunnustaa ja ymmärtää oman vajavaisuuden ihmisenä. Kun teet parhaasi se riittää myös Jumalalle, loppu on sitten sitä Jumalan armoa johon voi turvata täydestä sydämestä ja mielestä.
Jos pidät taukoa täältä, toivotan sinulle hyvää ja siunattua kevään jatkua.juhani1965 kirjoitti:
Itsensä armahtaminen on mielestäni sitä että tunnustaa ja ymmärtää oman vajavaisuuden ihmisenä. Kun teet parhaasi se riittää myös Jumalalle, loppu on sitten sitä Jumalan armoa johon voi turvata täydestä sydämestä ja mielestä.
Jos pidät taukoa täältä, toivotan sinulle hyvää ja siunattua kevään jatkua.juhani1965: "Itsensä armahtaminen on mielestäni sitä että tunnustaa ja ymmärtää oman vajavaisuuden ihmisenä. Kun teet parhaasi se riittää myös Jumalalle, loppu on sitten sitä Jumalan armoa johon voi turvata täydestä sydämestä ja mielestä.
Jos pidät taukoa täältä, toivotan sinulle hyvää ja siunattua kevään jatkua."
Kiitos mietteistäsi. Ne olivat mielestäni hyviä. Vaihdoin nimimerkkiä ja tuo Faith.Hope.Love on suljettu. Huomenna perjantaina siitä häviää kuva ja sinisyys.
Pidän tauko täältä enemmänkin. Kirjoittelen sitten joskus anonyyminä täällä juhannuksen tienoilla, mutta en ilmeisesti palaa tänne, kun täällä on joukossa joitain tosi epäystävällisiä kirjoittajia, kuten juuri sinun yläpuolellasi kirjoittaja: Anonyymi (1.5.2019 21:04): "Valehtelet! Kukaan ei kustantanut tekelettäsi. Olet vähälahjainen toope! "
Kun ylläpito suostunut poistamaan tuollaista tekstiä niin minä poistin oman nickini ja nimimerkillisen läsnäoloni "luterilaisuus" osastolta. Tämä oli vain vastaus sinulle ja poikeus tapaus. Oli kiva nähdä ja törmätä. Jumalan siunausta toukokuuhusi.kiva.nähdä kirjoitti:
juhani1965: "Itsensä armahtaminen on mielestäni sitä että tunnustaa ja ymmärtää oman vajavaisuuden ihmisenä. Kun teet parhaasi se riittää myös Jumalalle, loppu on sitten sitä Jumalan armoa johon voi turvata täydestä sydämestä ja mielestä.
Jos pidät taukoa täältä, toivotan sinulle hyvää ja siunattua kevään jatkua."
Kiitos mietteistäsi. Ne olivat mielestäni hyviä. Vaihdoin nimimerkkiä ja tuo Faith.Hope.Love on suljettu. Huomenna perjantaina siitä häviää kuva ja sinisyys.
Pidän tauko täältä enemmänkin. Kirjoittelen sitten joskus anonyyminä täällä juhannuksen tienoilla, mutta en ilmeisesti palaa tänne, kun täällä on joukossa joitain tosi epäystävällisiä kirjoittajia, kuten juuri sinun yläpuolellasi kirjoittaja: Anonyymi (1.5.2019 21:04): "Valehtelet! Kukaan ei kustantanut tekelettäsi. Olet vähälahjainen toope! "
Kun ylläpito suostunut poistamaan tuollaista tekstiä niin minä poistin oman nickini ja nimimerkillisen läsnäoloni "luterilaisuus" osastolta. Tämä oli vain vastaus sinulle ja poikeus tapaus. Oli kiva nähdä ja törmätä. Jumalan siunausta toukokuuhusi.Faith.Hope.Lovelle semmoisia terkkuja näin sivusta seuranneelta, että oli positiivinen esimerkki asiallisesta kirjoittelusta se nimimerkki. Täällä on muutamia uskovia, joilla on palstan tasoa nostava anti, ja FHL oli sellainen. Jatkon kannalta toivotan semmoista, että älköön antako uskossa toisia neuvovien räyhä.väisten päästä ihon alle. Ne yrittävät sitä kaikin keinoin kyllä, mutta sen kun tajuaa niin on vapaa semmoisesta. Toivotan FHL:lle hyvää toukokuuta ja muutakin jatkoa. Hymyilköön elämä hälle.
Terveisin ei-uskova palstalainen
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082485
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo401634Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1411286Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2931086Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3141036Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe561012Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen22975- 55926
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S19814Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58783