Aadamin löperyys johti kielletyn omenan syöntiin

Anonyymi

Usein syytellään Eevaa omenavarkaudesta. Eeva oli kuitenkin kuullut vain Aadamin kautta ettei tietystä omenapuusta saa syödä. Eeva sai siis toisen käden tietoa, ei suoraan Jumalalta. Tieto menee paremmin perille kun se annetaan suoraan eikä välikätten kautta.

Aadamista oli tehty perheenpää, joten hänen olisi pitänyt pitää parempaa huolta perheestään ja siitä että perheen elämä menee Jumalan tahdon mukaan.

MUTTA kun Eeva oli ottanut omenan - Aadamin vastustamatta - kerrotaan että Aadamkin söi.

Kun taas syyttelette Eevaa niin muistakaa myös tätä löperöä perheenpäätä!

19

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Saattoi se hedelmä olla joku muukin kuin omena. En tiedä minkä takia usein mielletään tuo kielletty hedelmä juuri omenaksi, kun Raamatussakin puhutaan vain hedelmästä.

• Anonyymi

Omena on niitä harvoja hedelmiä, jotka ovat tuttuja kaikelle kansalle ympäri maailmaa.

Banaanin tunsi keskiajalla vain äärimmäisen harva eurooppalainen.

• Anonyymi

1Moos.1:29 Ja Jumala sanoi: Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä, ja kaikki puut, jossa on siementä tekevä hedelmä; olkoon ne teille ravinnoksi. 1Moos.9:3

• Anonyymi

Kuka oileasti jaksaa arjessa pohtia Eevan tai Adamin osallisuutta ompun syöntiin?

Minä en enää lähde tuohon keskusteluun mukaan.

Syyllisiä voi etsiä hamaan tulevaisuuteen mutta onko se hedelmällistä ja rakentavaa?

Myös kysymys naisen sielusta on hedelmätön, koska jokatapauksessa nainen pelastuu ottaessaan vastaan pelastuksen aivan kuten mieskin.

Ei ole rakentavaa yrittää aiheuttaa hajaannusta ja sekaannusta.
      Evankeliumi kuuluu kaikille ja armonvirrat ovat avoimet. Jeesus tuli syntisiä varten niin miehiä ja naisia varten. Me olemme kaikki Jumalan kirkkautta vailla.

• Anonyymi

Etkös tuossa juuri osallistunut keskusteluun?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkös tuossa juuri osallistunut keskusteluun?

En. Näsäviisastelija.

• Anonyymi

2Moos.32:33 Mutta Herra vastasi Moosekselle: Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani.

• Anonyymi

1Moos.2:16 Biblia (1776) Ja Herra käski ihmistä, ja sanoi: syö vapaasi kaikkinaisista puista Paradisissa. Siis ihmistä, eikä ihmisiä.

• Anonyymi

Toorapastori taas silppuamassa Raamattua. Se, että kykenee silppuamaan Jumalan Sanaa, ei tee kenestäkään Jeesuksen seuraajaa, vaan jumalaton pysyy jumalattomana.

• Anonyymi

2Moos.19:19 Ja pasunan ääni koveni kovenemistaan. Mooses puhui, ja Jumala vastasi hänelle jylinällä. Kirjoitetaan: pasuunan. 1Sam.7:10 Sillä kun Samuelin uhratessa polttouhria filistealaiset lähestyivät käydäkseen taisteluun Israelia vastaan, niin sinä päivänä Herra jylisi kovalla ukkosen jylinällä filistealaisia vastaan ja saattoi heidät hämminkiin, niin että Israel voitti heidät.

• Anonyymi

Toorapastorin ääni on suden ääni.

• Anonyymi

Adamilla ei ollut määräysvaltaa ennen syntiinlankeemusta Eevaan nähden. Vasta syntiinlankeemukseen jälkeen Adam asetettiin vallitsemaan Eevaa.

• Anonyymi

"Vasta syntiinlankeemukseen jälkeen Adam asetettiin vallitsemaan Eevaa."

Useimmista miehistä ei ole hallitsemaan Eevoja. Se kun vaatii näet ihmissuhdetaitoja. Loppujen lopuksi siinä käy niin, että mies teeskentelee olevansa naisen pää, mutta nainen sitä kääntää.

Patriarkallisissa yhteiskunnissa miesten ja naisten väliset suhteet perustuvat lähes aina teeskentelyyn. Länsimaissa on lakattu teeskentelemästä, mutta kaikkien miesten psyyke ei tahdo kestää totuutta. Siksi pyörät kitisevät.

• Anonyymi

1Moos.2:23 Biblia. Niin sanoi Adam: tämä on nyt luu minun luistani, ja liha minun lihastani: se pitää kutsuttaman miehiseksi, sillä hän on otettu miehestä.

• Tätä lepsuteoriaa kuulee ja itse olen toista mieltä asiasta .Saatana käytti juuri sitä hetkeä kun eeva on ollut hetken yksin .Vaikka raamatussa sanottaisiin ,että he kulkivat rinnatusten eli olivat yhdessä kun tutkivat paratiisia niin oliko koko ajan .Jos molemmat olisi olleet yhdessä koko ajan niin he olisivat olleet lähes siamilaiset kaksoset ja raamatun tekstissä varmaan lukisi ,että saatana huijasi molempia siis käärme puhui molemmille jne .
      Nyt kuitenkin naisen kautta tuli tuo lankeemus ja mies joutui kantamaan tietysti vastuun sillä mieshän on ensimmäinen eli Jumalan kuva ja nainen on ns aleneva polvi.
      Jos adam ja eva söivät jotain paratiisissa niin esim tuskin he kävivät käsi kädessä esim tarpeillaan yms yms ja aika hankalaa olisi pyyhkiä tai muuta käsi kädessä eli kyllä varmaan niitä tilaisuuksia oli käärmeellä eli saatanalla kertoa JUURI naiselle sille heikommalle astialle sille tunneperäiselle .Se on varmasti jo silloin ollut naisessa se naisellisuus.
      Mies kuitenkin järjestyksen mukaan kantoi vastuun ja itsekkin meni uskomaan naisen vaikutusta.

• Anonyymi

Luther kirjoitti: "Eeva eksytettiin, mutta Adam teki tietoisen valinnan."

Eeva oli siis hölmöläinen, joka ei ymmärtänyt asiaa täysin ja Käärme / Saatana hyväksikäytti hänen epävarmuuttaan ja toisaalta uteliaisuuttaan. Mutta kun Aadam huomasi tapahtuneen, hänen olisi ehdottomasti pitänyt kieltäytyä itse haukkaamasta omenaa. Mutta Aadamkin oli viaton ja hölmö: kuunteli syntiinlangennutta Eevaa ja tämä taatusti itkien vaati, että Aadam ei saa hylätä häntä ja ettei omenassa oikeastaan ole mitään pahaa, hän ymmärtää jo paljon asioita, joista ei ennen tiennyt mitään ja...

Ja Aadam tietoisesti toimi Jumalan käskyä ja varoitusta vastaan. Sitten kun Jumala kulki Eedenissä ja huuteli heitä, nämä jo lymyilivät pusikossa etsien palmunlehviä hameiksi.

• Anonyymi

"JUURI naiselle sille heikommalle astialle sille tunneperäiselle .Se on varmasti jo silloin ollut naisessa se naisellisuus.

Minussa ei ole - Luojan kiitos - ollut koskaan sellaista "naisellisuutta", joka estäisi minua hallitsemasta tunteitani ja tekemästä vaikeita päätöksiä. Se ei tarkoita, että olisin tunteeton. Elävässä elämässä olen kuitenkin huomannut, että monet miehet ovat paljon tunneperäisempiä kuin naiset.

• Anonyymi

Tasapainon vuoksi on hyvä olla sekä tunnetta että järkeä. Avioliitossakin on hyvä että on olemassa molemmat edustettuina kuin myös kasvatuksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3076
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2493
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2492
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      239
      2161
    5. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      246
      1771
    6. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      462
      1730
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      101
      1719
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1614
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1567
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      22
      1384
    Aihe