Suomi on sitoutunut Pariisin sopimuksessa rajoittamaan maapallon lämpötilan nousemisen 1,5 asteeseen. Tästä syystä metsien hakkuumäärät on saatava Suomessa laskusuuntaan ja niiden sitoman hiilen määrä kasvuun.
Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, ettei käytöstä poistuvien tehtaiden tilalle rakenneta enää uusia. Tämä estää myös Kemin sellutehtaan uudistamisen.
Pariisin rauhansopimus estää Kemin sellutehtaan
18
<50
Vastaukset
- Anonyymi
EU tulee puuttumaan rankalla kädellä Suomen hiilinielujen "raiskauksiin". Suomi käytännössä romuttaa näillä uusilla metsätehtailla koko Pariisin ilmastosopimuksen.
- Anonyymi
Olet oikeassa vain siinä että olet elänyt koko elämäsi muiden maksamilla veroilla, joten olet kaiken paskan alku.
- Anonyymi
EU:lta jo noottia tulossa...
- Anonyymi
Juu Suomi estää mapallon lämpenemisen 1.5 asteeseen, se on nyt Maapallon tulevaisuus Suomalaisten käsissä, kyllä me ollaan sitten maailman paras kansa ja koko maailman napa.
- Anonyymi
Juu, muut maat voivat rajoittaa metsähakkuita. Rajoitukset eivät koske meitä. Suomessa voidaan poikkeusluvalla hakata niin paljon kuin sielu sietää ja sietäähän se...
- Anonyymi
Suomalaisten on keskimääräistä suurempina saastuttajina myös vähennettävä saastuttamista enemmän. Toki pahempiakin maita on, mutta ei se tarkoita sitä etteikö suomalaisten pitäisi parantaa tapojaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, muut maat voivat rajoittaa metsähakkuita. Rajoitukset eivät koske meitä. Suomessa voidaan poikkeusluvalla hakata niin paljon kuin sielu sietää ja sietäähän se...
Voihan ne väkirikkaat miljardin ja satojen miljoonien asukkaiden maat yrittää Suomen esimerkkiä noudattaen rajoittaa metsähakkuitaan, mutta jos väestö kasvaa sadoilla miljoonilla asukkailla lyhyessä ajassa, niin tarvitaan lisää peltoja ja samalla lisää metsähakkuita, joilla pelloilla viljellä ruokaa räjähdysmäisesti lisääntyvälle väestölle. Suomi ei siis vieläkään ole suurvalta maailman mittakaavassa, sillä Suomessa asuu vain 5,5 miljoonaa asukasta maailman noin 8 miljardista asukkaasta.
- Anonyymi
Vai estää Pariisin rauhansopimus Kemin sellutehtaan. Eikös tuo sopimus solmittu ihan muissa asioissa vuonna 1947 ?
- Anonyymi
Kyllä niin oli.
Sopimuksessa ei puhuttu metsien rauhoittamisesta mitään.
- Anonyymi
Minä olen huomannut että Suomi on yksi maailman huonoimmista maista jalkapallossa.
Se johtuu siitä kun persuperheissä ei lapset saa harrastaa urheilua ollenkaan, vaan pitää astella Teuvo Hakkaraisen jalan jäljissä. - Anonyymi
Jalkapallo ei kuulu asiaan, mutta onpa merkillistä, että Suomessa on puolueena todellinen Suomen vihollinen, Vihreät. Menkööt Afrikkaan savea valamaan, ellei oikeat työt Suomessa kiinnosta, eikä Suomen talous.
- Anonyymi
Pariisissa on sodittu koko päivä ja jatkuu yhä.
https://www.youtube.com/watch?v=Vzl6m_2_YH8 - Anonyymi
Metsä Groupille ei liene mikään ongelma rakentaa tehdas Haaparantaan. Ruotsalaiset ovat sivistyneitä ihmisiä, joten tuskin he vastustavat tehtaan rakentamista.
Siis tehdas joen toiselle puolen ja ilmasto-ongelma on ratkaistu. Suomi voi hyvin sitoutua 1,5 asteeseen ja työntekijät voivat muuttaa Ruotsin puolelle, jossa voivat ostaa uuden Volvo V90 autoverottomanna. Se on suoraa nettotuloa.- Anonyymi
Ruotsalaisten hiilijalanjälki on muutenkin puolta pienempi kuin suomalaisten. Mielummin siis saastuttava paskalaitos Ruotsiin kuin Suomeen.
- Anonyymi
Meillä insinööri Juha Sipilä on laskenut että Kemin uudelle tehtaalle puuta riittää varmana.
En menis luottamaan ylioppilaspohjalla olevan Pekka Haaviston laskelmiin, että puu ei muka millään riitä. Pitäisi Haavistonkin opiskella ensin, ja puhua vasta sitten. - Anonyymi
Kuulemma havumetsät ovat huonompia hiilinieluja kuin sademetsät.
Indonesian sademetsiä pitää suojella. - Anonyymi
Kemin "sellutehdas" on tyhjä lupaus, pelkkä veroparatiisikupla, kuten oli Uudenkaupungin autotehdas. Alibi jolla veroparatisijoittajat, koettavat nyt juonia, Sdp:n ottamaan porvareita hallitukseen.
https://www.theguardian.com/world/2019/may/01/clashes-may-day-protesters-march-cities-across-europe-paris
Robotit ja automatiikka, sekä rasismikortilla tuotava, ulkomainen halpatyövoima, hoitavat "sellutehtaan". Yksikään suomalainen työtön, ei tule työpaikkoja näkemään, kupla se on ja vieläpä ilmastonmuutoksen torjunnan kannalta, iso floppi.
Aito, vahva perusturva, eli aito demokratia ja oikeusvaltio, työllistää itsessään Pohjoismaissa, joissa ei pidetä, oman maan kansalaisia orjina, kuten Suomessa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3103069Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka632370- 1262072
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3502051Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271743- 671409
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661357
- 701303
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl811268