Kuusenkävyt

Oletteko huomanneet että metsässä on nyt paljon maahan tippuneita kuusenkäpyjä? Mukavasti risahtavat kun astuu päälle

29

1276

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kannattaisi polkea käpyjä.

• Anonyymi

On, jos jaksat niin kerää ja lahjoita jollekin.

• Kai niillä uunia vois lämmittää, tai grilliä

• Ne on koiran pökäleitä.

Hommaa nyt jo ne lasit!

• On mulla autotallissa suurentavat

• pujotteIija kirjoitti:

On mulla autotallissa suurentavat

Öööö...Ei ne sua autollissa jeesaa, ku pitäis ollä siinä silmien eessä.

Ja nyt on taas kaikkien hyvien ja kunnollisten ihmisten aika mennä nukkumaan..

Muista pestä kenkies pohjat..."kävyistä".

• Wwuwuw kirjoitti:

Öööö...Ei ne sua autollissa jeesaa, ku pitäis ollä siinä silmien eessä.

Ja nyt on taas kaikkien hyvien ja kunnollisten ihmisten aika mennä nukkumaan..

Muista pestä kenkies pohjat..."kävyistä".

Älä hyvä nainen noin aikaisin mene nukkumaan, tuskaisena vaan pyöriskelet sängyssä, kun uni ei tule

• Anonyymi

Eipä tarvii edes mesään mennä. Tontilla harvinaisen paljon kuusenkäpyjä, kun on 3 vanhaa pihakuusta ja pari nuorempaa. Käpyjä ympäri tonttia mm ison pajunkin juurella. Suurin osa nakerrettuja. Pari oravaa ja tikkapariskunta asustaa tontilla, joten niillä on ollut hyvin siemeniä.

• Hyvä käpyvuosi on ollut

• Meillä on oma kuusimetsä tässä tontilla, kuusia piisaa ja mäntyjäkin. Männynkäpyjä oon kerännyt talteen. ☺️

• Laitan käpyjä kukkapurkkeihin, toimii salaojitukseen. ☺️

• HortenMarket kirjoitti:

Laitan käpyjä kukkapurkkeihin, toimii salaojitukseen. ☺️

Siis teetkö purkeista salaojan?

• pujotteIija kirjoitti:

Siis teetkö purkeista salaojan?

Ei vaan kukkapurkkiin/ruukkuun käpyjä kivien ja soran sijasta ja sitten istutusmultaa käpyjen päälle ja kukka tms. istuteetava kasvi multiin kasvamaan. Näin tulee kevyemmäksi ruukut ja toimii siinä missä sorakin. Kävyt kestää hyvin. 😋

• HortenMarket
        HortenMarket kirjoitti:

Ei vaan kukkapurkkiin/ruukkuun käpyjä kivien ja soran sijasta ja sitten istutusmultaa käpyjen päälle ja kukka tms. istuteetava kasvi multiin kasvamaan. Näin tulee kevyemmäksi ruukut ja toimii siinä missä sorakin. Kävyt kestää hyvin. 😋

Kesäkukat tällä periaatteella tänäkin kesänä ruukkuihin. Oon kuullut, että risuja ja lehtiäkin jotkut laittavat ruukun pohjalle.

Tomaatinkinnkasvatan niin, että multaa ruukkuun noin ja tomaattiviipale missä siemeniä tai jopa kokonainen kirsikkatomaatti multiin. On siitä taimi tullut.☺️

Ahaa, luulin että teet pitkulaisista ja pyöreistä kukkapurkeista salaojan :D

• pujotteIija kirjoitti:

Ahaa, luulin että teet pitkulaisista ja pyöreistä kukkapurkeista salaojan :D

Voisi kai senkin tehdä, tarttisi olla vaan aikalailla kestävää muovia. 🤣

Ettei halkea tai painu kasaan maanpainosta ja roudasta..

Kesäkukat tällä periaatteella tänäkin kesänä ruukkuihin. Oon kuullut, että risuja ja lehtiäkin jotkut laittavat ruukun pohjalle.

Tomaatinkinnkasvatan niin, että multaa ruukkuun noin ja tomaattiviipale missä siemeniä tai jopa kokonainen kirsikkatomaatti multiin. On siitä taimi tullut.☺️

Minä idätin äskettäin kauroja, kaurat kosteaan multaan ja kuivaa multaa päälle, niin itää nopeiten

Voisi kai senkin tehdä, tarttisi olla vaan aikalailla kestävää muovia. 🤣

Ettei halkea tai painu kasaan maanpainosta ja roudasta..

Saviruukuista ehkä saiskin hiekkapatjaan putken, en tiiä miten kauan toimisi.

• pujotteIija kirjoitti:

Minä idätin äskettäin kauroja, kaurat kosteaan multaan ja kuivaa multaa päälle, niin itää nopeiten

Onko sulla viljapeltoa mitä viljelet? ☺️

Onko sulla viljapeltoa mitä viljelet? ☺️

Vehnää ja kauraa. Tarvitko vehnää pullajauhoja varten?

Saviruukuista ehkä saiskin hiekkapatjaan putken, en tiiä miten kauan toimisi.

Mulla on vielä jemmassa vanhoja salaojaputkia, eli tiiliputkia

• pujotteIija kirjoitti:

Vehnää ja kauraa. Tarvitko vehnää pullajauhoja varten?

Heh, kiitos tarjoamisesta mutta en tällä kertaa tartte. Tulee niin vähän käytettyä pullajauhoja, vehnäjauhoja että hyvä ettei vanhene kaupasta ostetutkin. 😃

• pujotteIija kirjoitti:

Mulla on vielä jemmassa vanhoja salaojaputkia, eli tiiliputkia

No niitäpä just mietin, kukkaruukusta olis kehnoa saada putki.😃

No niitäpä just mietin, kukkaruukusta olis kehnoa saada putki.😃

Lyhyen salaojan voi tehdä vaikka kivistä

• pujotteIija kirjoitti:

Lyhyen salaojan voi tehdä vaikka kivistä

Juu, totta. Mun vanhan ok- talon lattian alla kulki kokonainen kivistä tehty salaija järjestelmä.🤣

Olipahan aika homma kerätä kivet pois, niitä oli koko pinta-alalla traktori kärryllinen plus muuta kuten maata ja purua lisänä useampikin kärryllinen.

Mä lähden katselee elokuvaa, isäntä on valjastanut Marvelin leffan ademiin ja huhuilia tuolta, jokos tuut kattomaan leffaa.☺️

Onhan se mentävä, mukavaa toukokuun ekaa iltaa!🤗

Juu, totta. Mun vanhan ok- talon lattian alla kulki kokonainen kivistä tehty salaija järjestelmä.🤣

Olipahan aika homma kerätä kivet pois, niitä oli koko pinta-alalla traktori kärryllinen plus muuta kuten maata ja purua lisänä useampikin kärryllinen.

Mä lähden katselee elokuvaa, isäntä on valjastanut Marvelin leffan ademiin ja huhuilia tuolta, jokos tuut kattomaan leffaa.☺️

Onhan se mentävä, mukavaa toukokuun ekaa iltaa!🤗

Mukavaa illanjatkoa vaan

• Anonyymi

On sitä parempaaki tekemistä kun etxiä käpyjä metsästä. Astuin tänään naista, kokeilkaa tekin joskus.

• Anonyymi

Rits rats rits rats kuului vaan polulla kävellessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      108
      7020
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      93
      5165
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      112
      3416
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3322
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      34
      2468
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1796
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1441
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1392
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1296
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      1064
    Aihe