Pietarikin oli hetken aikaa "kukkahattutäti"

Anonyymi

Kun Jeesus alkoi puhumaan ristin kuolemastaan opetuslapsilleen, Pietari kauhistui sellaista kauheaa puhetta.
Markus on tilanteen tallettanut.
Mark 8:31-33
"Ja hän alkoi opettaa heille, että Ihmisen Pojan piti kärsimän paljon ja joutuman vanhinten ja ylipappien ja kirjanoppineiden hyljittäväksi ja tuleman tapetuksi, ja kolmen päivän perästä nouseman ylös.
Ja tämän hän puhui peittelemättä. Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi häntä nuhtelemaan.
( kukkahattuefekti ! , minun lisäys, huom! )

Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiinsa ja nuhteli Pietaria sanoen: "Mene pois minun edestäni, saatana, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten."

23

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima."
      1 Kor 1:18

• Anonyymi

Taisi se palvelustyttö oli kukkahattupäässä. kun Pietari Jeesuksen kielsi?

Ja heti puhkesi katkeraan itkuun, kun muisti Jeesuksen sanat:

"Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa."

Saatana sai Pietarista itselleen "lottovoiton", jolla rakensi hänelle suuren kirkon ja listasi Pietarin Rooman ensimmäiseksi paaviksi.

• Anonyymi

Kun Pyhä Henki kirkasti opetuslapsille Jeesuksen ristin kuoleman, niin VASTA SILLOIN he ymmärsivät, mistä on kysymys. Niin se on tänäkin päivänä!

• Anonyymi

Aamen! Ilman Pyhän Hengen vaikutusta ihmisillä pysyy peitto pään päällä.

• Anonyymi

"me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,"

• Anonyymi

Mutta Teuvolle tiedoksi ettet voi Kristuksen veren voimalle mitään!

• Anonyymi

Niinpä! Turhaa on Teuvonkaan potkia tutkainta vastaan!

• Höpöhöpö.

Tuo satujeesus ja kaikki hänen suuhunsa pantu on satua, joka on kirjoitettu vuosikymmeniä hänen väitetyn kuolemansa jälkeen.

Epäjumalan kolmasosasta on kyse.

• Anonyymi

Sinä puhut niin kuin epäuskoinen ihminen puhuu.

• Anonyymi

Hyvin kiteytetty!

• Anonyymi

Kova homma sulla muuttaa Jumala puheillasi epäjumalaksi. No, jos et mitään muuta epätoivoista keksi, niin en estäkään. Saatathan sinä saada siitä hiukan lohduketta, muuten niin turhaan elämääsi.

• Anonyymi kirjoitti:

Kova homma sulla muuttaa Jumala puheillasi epäjumalaksi. No, jos et mitään muuta epätoivoista keksi, niin en estäkään. Saatathan sinä saada siitä hiukan lohduketta, muuten niin turhaan elämääsi.

Olet ymmärtänyt kokonaan väärin.

1. Uskonharhainen esittää väitteen jumalasta.
        2.Uskonharhaton vaatii todisteita kohdan 1. väitteelle.
        3. Uskonharhainen ei pysty todisteita antamaan, vaan siirtää laillasi maalitolppia.
        4. Joshtopäätös on selvääkin selvempi jopa umpitunnelissa: uskonharhainen palvoo epäjumalaa.

Näitä epäjumalia on ihminen luonut tuhansittain ja suurin osa on jo hylätty. Oma epäjumalasi on matkalla kohti unholaa, sille et voi mitään, ellet manaa häntä olevaiseksi ja toteuta siten kohdan 2. vaatimuksen.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Olet ymmärtänyt kokonaan väärin.

1. Uskonharhainen esittää väitteen jumalasta.
        2.Uskonharhaton vaatii todisteita kohdan 1. väitteelle.
        3. Uskonharhainen ei pysty todisteita antamaan, vaan siirtää laillasi maalitolppia.
        4. Joshtopäätös on selvääkin selvempi jopa umpitunnelissa: uskonharhainen palvoo epäjumalaa.

Näitä epäjumalia on ihminen luonut tuhansittain ja suurin osa on jo hylätty. Oma epäjumalasi on matkalla kohti unholaa, sille et voi mitään, ellet manaa häntä olevaiseksi ja toteuta siten kohdan 2. vaatimuksen.

Jeesus elää, sanoitpa sinä siihen mitä vaan.

• Anonyymi

En ole elämässäni tavoitellut minkään tieteenalan Nobelia, mutta minulla on valtava lahja ja aarre, usko Jeesukseen, jota ilman en todennäköisesti eläisi, sillä nuorempana minulla kulki elämä sen verran kehnosti, itsemurhataipumuksineni ja orastavana alkoholismina.
        Olen onnellinen siitä, ettei minun tarvitse elää ilman Jumala toivotonta ja turhaa elämää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole elämässäni tavoitellut minkään tieteenalan Nobelia, mutta minulla on valtava lahja ja aarre, usko Jeesukseen, jota ilman en todennäköisesti eläisi, sillä nuorempana minulla kulki elämä sen verran kehnosti, itsemurhataipumuksineni ja orastavana alkoholismina.
        Olen onnellinen siitä, ettei minun tarvitse elää ilman Jumala toivotonta ja turhaa elämää.

Siis: ilman Jumalaa...

• Anonyymi kirjoitti:

Pääsemme tässä uskonharhan perimmäiseen pimeään komeroon.

Uskonharhaisen minäminäminä ajatus on niin vahva, että hän ansaitsee mielikuvitustaivaspaikan vaikkapa sitten seuraamalla epäjumalaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aamen!

"Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi."
        Psalmi 73:28

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Pääsemme tässä uskonharhan perimmäiseen pimeään komeroon.

Uskonharhaisen minäminäminä ajatus on niin vahva, että hän ansaitsee mielikuvitustaivaspaikan vaikkapa sitten seuraamalla epäjumalaa.

Ei ole siinä mitään pimeää, että Jeesus on minua armahtanut. Päinvastoin, kaikki on kirkasta ja loistavaa.
        Jeesus tekee yksilötasolla pelastavaa työtään niiden elämässä, jotka häneltä sitä pyytävät.

• Anonyymi

Jos minusta puhut, niin nyt kyllä puhuit hyvin paksua valhetta. En ole sanallakaan juopoista pahaa sanonut. Ymmärrän kyllä, että kun nimimerkit ovat hävinneet kokonaan ja kaikki on niputettu anonyymeiksi, niin erehtymisen vaara on suuri, mutta en todellakaan ole juopoista halveksivasti puhunut. Ole varovainen noissa lausunnoissasi.

• Anonyymi

???
        Luuletko tosiaankin, että minä teiltä jotain pisteitä (!) keräilisin?
        Eihän teikäläisiltä voi kohtuudella odottaa kuin herjaa, solvaa ja valheita, sekä vääristelyä. Niitä onkin tullut ihan omiksi tarpeiksi.

• Anonyymi kirjoitti:

???
        Luuletko tosiaankin, että minä teiltä jotain pisteitä (!) keräilisin?
        Eihän teikäläisiltä voi kohtuudella odottaa kuin herjaa, solvaa ja valheita, sekä vääristelyä. Niitä onkin tullut ihan omiksi tarpeiksi.

Olet sen ansainnut jumalvalheesi takia.

Nyt vimmaisella polvirukouksella anomaan lisää järkeä ja todisteita epäjumalasi muuttamiseen ihan aikuisten oikeaksi hammaskeijuksi!

• Anonyymi

KR 1933/-38 ilm 22:11-21
      Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä,
      ja joka on saastainen,
      saastukoon edelleen,
      ja joka on vanhurskas,
      tehköön edelleen vanhurskautta,
      ja joka on pyhä,
      pyhittyköön edelleen.

Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.

Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.

Autuaat ne,
      jotka pesevät vaatteensa,
      että heillä olisi valta syödä elämän puusta
      ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!

Ulkopuolella ovat koirat
      ja velhot
      ja huorintekijät
      ja murhaajat
      ja epäjumalanpalvelijat
      ja kaikki,
      jotka valhetta rakastavat
      ja tekevät.

Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."

Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.

Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;

ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian." Amen, tule, Herra Jeesus!

Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.

• Anonyymi

Pietarista voimme sitten lukea, hänen myöhemmistä vaiheistaan, että tämä kukkahattutätihorjahdus oli vain väliaikainen nyrjähdys!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      137
      2227
    2. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      58
      1285
    3. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1167
    4. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1137
    5. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      1049
    6. Martina ja jalkapalloilija2

Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      1048
    7. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      122
      998
    8. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      94
      989
    9. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      975
    10. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      972
    Aihe