Olen muutaman kerran sairastanut ruokamyrkytyksen elämäni aikana, mutta viimeisimmän jälkeen n. vuosi sitten ei vatsa ole ollut normaali. Sairastan aika usein kaikenmaailman 'vatsapöpöt' joilloin olen yleensä kuralla pari päivää, on huono olo mutta en aina oksenna, ja mahaa kramppaa ja sattuu. Vuosia sitten saatu IBS diagnoosi myös.
Olin sairaalassakin outojen vatsakipujen kanssa, mutta syytä ei selvinnyt. Olin juuri lopettanut antibioottikuurin, joilloin vatsaa alkaa polttaa. Alavatsaa enemmänkin, ja se poltto levisi myös nivusiin /reisiin. Sain sairaalassa vahvoja särkylääkkeitä ja se auttoi jonkin aikaa. Nyt viimeisen vatsapöpön jälkeen, jonka sairastin n. viikko sitten maha turpoilee, on kokoajan täysi olo (tätä on jatkunut aika kauan, nälän tunne heikentynyt huomattamasti. ) mahassa, röyhtäilen, kaasutan, uloste ei ole vetelää vaan ollut mielestäni normaali taas. Kylkiin pistelee, alavatsa kipristelee ja lievästi polttelee. Myös reisiin sattuu hiukan. Peräaukkoa on kutittanut jonkin aikaa, ja kävin viemässä ulostenäytteet. Myös heliko tarkastetaan. Vielä ei tuloksia. Sairaalassa otettiin pari kk sitten monenmoiset kokeet mm. vatsan CT, röngtenit, alapään tutkimukset, tulehdusarvot ei koskaan korkealla, raudanpuutos ainoa mikä kokeista näkyy. Joskus myös vatsantähystys tehty eikä mitään vakavaa löytynyt. Olen nyt jättänyt vehnät pois ja aijon jättää maidonkin, kokeilleksani jos olen herkkä vaikka sille. Sillä eilen söin aikamoisen määrän maitotuotteita kerralla: jugurttia, jäätelöä ,juustoa, päivää ennen jätti ison mukillisen pirtelöä ja myös jugurttia. Polte tuntuu välillä myös rinnan alueella. En ymmärrä mitä tämä voi olla. Pikkuhiljaa alkaa tympimään ja mietin jo onko mulla sittenkin joku vakava suolistosairaus tai loinen???? :-o En ole mielestäni syönyt liian rasvaista / sellaista ruokaa mikä aiheuttaisi tälläisia vatsavaivoja. Helppiä!
Loisia vai ei loisia???? Help mitä tämä on!?
3
116
Vastaukset
- Anonyymi
Luulosairauteen ei ole keksitty vielä lääkettä.
- Anonyymi
Tässä nyt ei mistään luulosairaudesta ole kyse.
- Anonyymi
Epämääräisiä elämää haittaavia vatsaoireita on kauhea kärsiä ja niitten syitä on melko vaikea joskus selvittää. Tutkimus tutkimukselta voi sulkea pois erilaisia sairauksia.
Onko sinulle tehty gastroskopia ? Mahan tähystys. Siitä selviäisi onko refluksitauti,
kun rinnassa alkaa polttaa se on joskus merkki siitä.
Refluksitaudissa mahahapot pääsevät nousemaan ruokatorveen.
Mahan kuuluu kestää mahan suolahappoja, mutta ruokatorvi ei kestä,
ruokatorvi ärtyy, se tuntuu polttona rinnassa.
Sinulla on kipuja myös alavatsassa, refluksi ei yleensä alavatsaan aiheuta vaivoja.
Helico voisi olla mahdollinen. Sen oireet tuntuivat ainakin minulla joka paikassa.
Vatsassa ja suolistossa. Onneksi sinulle selviää kohta, onko sinulla se.
Minulla oli parikymmentä vuotta kamalia vaivoja helicosta.
Joinakin päivinä en saanut syödyksi mitään.
Syytä ei vuosiin löytynyt, koska helico-bakteeri tunnistettiin vasta 1990-luvun puolivälissä,
jolloin se minullakin todettiin.
Sain siihen kolmen lääkkeen häätöhoidon, joka auttoi heti kuurin loputtua.
Minulle tyrkytettiin noin 30 vuotta IBS-diagnoosia, kun ei lääkäreillä ollut mielenkiintoa tutkia
kun eivät uskoneet kuinka pahoja vaivani olivat.
Kun viisi vuotta sitten tehtiin kolonoskopia (paksunsuolen tähystys)
lääkäri sanoi, ettei täällä (suolistossa) ole merkkiäkään IBS:stä.
IBS-diagnoosi annetaan liian helposti erilaisiin vatsavaivoihin
kun ei haluta antaa lähetettä tutkimuksiin.
Terveydenhuollon kustannuksia pitää säästää niin paljon kuin mahdollista.
Koska saat seuraavat tuloksesi ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää362161Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten642002Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211930HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363871663Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031631Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241464Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821082Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53967- 73895
- 27889