Palkkaero...

16

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Naisille alle tonnin palkka jos seurustelevat. Miesten rahoilla ne kuitenkin elävät.

    • Meilläki pitäs tehdä palkkaus tutkimus..

      Verrataan insinöörien ja siivoojien palkkoja..


      Samassa laitoksessa ovat töissä. :D

      Mutta inssit on miehiä ja siivoojat on naisia..


      Sitten ruikutetaan kun miehet saa enemmän palkkaa..

      • nii, ja ne siivoojat varmaan tekevät enemmän töitä,
        inssit vaan kaivelee muniaan ja kyylää siivoojien perseitä

        :D


      • m.wurst kirjoitti:

        nii, ja ne siivoojat varmaan tekevät enemmän töitä,
        inssit vaan kaivelee muniaan ja kyylää siivoojien perseitä

        :D

        Tai ovat vaan yhtenä/kahtena päivänä viikossa paikan päällä. :D

        Muuten työt hoidetaan kotoa etänä. :D


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Tai ovat vaan yhtenä/kahtena päivänä viikossa paikan päällä. :D

        Muuten työt hoidetaan kotoa etänä. :D

        kumman työt, inssin vai siivoojan? :D


      • m.wurst kirjoitti:

        kumman työt, inssin vai siivoojan? :D

        Inssin..


        Kyllähän me tiedetään että vaikka marjojen poimiminen on kovaa hommaa... Mutta ei siitä kunnon liksaa saa.


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Inssin..


        Kyllähän me tiedetään että vaikka marjojen poimiminen on kovaa hommaa... Mutta ei siitä kunnon liksaa saa.

        leikillänihän minä..

        tiiän kyllä kokemuksesta et siivooja ei vie töitä kotiin :)


    • Yliopistoissa on paljon naisia... Vissiin enempi kuin miehiä..


      Mutta kun tarkemmin kattoo mitä ne opiskelee niin huomaa että naisilla ei kiinnosta alat joista saa enempi liksaa..

      Naisilla kiinnostaa vittupää-tutkinnot ja pimppitutkimukset.

      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä suurin syy on juuri tarkoittamasi alavalinnat.
        https://kauppakamari.fi/2016/08/17/naisen-euro-edelleenkaan-miehen-euro/

        Tiedän, että naisia on insinööreinä ja johtajina sekä miehiä sairaanhoitajina ja pankkivirkailijoina, mutta silti on edelleen parannettavaa kohdassa "sama palkka samasta työstä".

        Naisille ja miehille ei ole erikseen palkkaus tasoa..


        Nais insinööri vs mies insinööri..


        Vaikka kummatkin tekee periaatteessa samaa työtä niin jommalla kummalla saattaa olla palkan tasoa nostavia tekijöitä..

        Enemmän tunteja, työ-lisiä, kokemus, erikoiskoulutus jne..


        Naisilla ei tunnetusti tee mieli tinkiä lomista/vapaa-ajasta.
        Miehet tekee paskemmatkin hommat ja tekee myös enemmän ylitöitä.


        Ei täällä ammattiliitto Suomessa voi mennä säätämään palkkojen kanssa niinkuin jossain kehitysmaassa.


        Näistä asioista puhuminen ei hyödytä mitään..

        Naisten palkkaa pitäs nostaa korkeammalle kuin miesten palkkaa että päässään tasoihin.


      • Ja jotku ihmiset on kateellisia kun kokenut työntekijä kiskottaa parempaa palkkaa..


        Ovat sitten kuitenkin iloisia kun heille itelle koittaa se päivä milloin palkkaa nostetaan.


        Semmonen porkkana kepin päässä. :D


    • Anonyymi

      Onpas kunnissa huonot palkat sekä miehille että naisille. Sitä se verorahoilla nysväily teettää..

    • Anonyymi

      Naiset panee jännämiehiä joten eivät ansaitse parempaa palkkaa.

    • Anonyymi

      Näissä klikkiuutusissa sekoitetaan kokonaisansiot, tuntipalkka ja eri tehtävät keskenään. Ansioerot johtuvat pääasiassa eri työtehtävistä ja henkilön kokonaistyöajan määrästä. Jos vertaillaan tietyn tehtävän palkkaa tehtyä työtuntia kohden, erot sukupuolten välilä ovat pienet. Niissä tutkimuksissa, joitka olen nähnyt, max 4 %. Tästä kun vielä vertaillaan yhtä pitkän työkokemuksen omaavia, niin ero on vielä pienempi.

    • Anonyymi

      Ainakaan IT-alalla ei tuo palkkaero pidä lainkaan paikkaansa. IT-alalla naisia jopa palkataan helpommin kuin miehiä töihin ja pääsevät helpommin parempipalkkaiseen työhön kuin miehet. Itse olen IT-tradenomi ja olen huonopalkkaisessa IT-alan töissä. Tiedän naisen, joka on pelkkä datanomi ja jo kun tulin töihin, niin hän oli jo hyvässä asemassa työpaikallani. Sitten hän pääsi yhdessä vaiheessa tosta noin vaan parempaan firmaan töihin. Itse olen asiallisesti hakenut vuosia parempiin IT-alan duuneihin paremmalla koulutuksellani, mutta ei pääse...joku naamaraja tai mikä lie...kauniita naisia palkkaavat ja heillä ei tarvitse olla edes koviakaan näyttöjä ja työ napsahtaa. Sitten meillä oli täällä pitkään eräs nainen töissä, joka teki aina työnsä huonosti ja joskus jätti työnsä tekemättä. Mitään rangaistuksia ei siitä saanut ja usein minä jouduin ilman mitään korvauksia korjata/tehdä hänen duuninsa. Näin sitä miehen pitää tehdä kun naiset eivät tee...ja se nainen oli sellainen saliprinsessa, niin luuli varmaan, että siksi ei joudu tekemään. Ärsyttävää. Miehenä teet ja kun yrität tehdä mahdollisimman hyvin, niin pienistäkin "mokista" ja joskus ei edes mokista, tulee haukut. Ja naisia lellitään. Todella mukavaa! Ei ole kivaa olla mies töissä ja varsinkin jos on koulutettu mies vs. koulutettu nainen, niin naista arvostetaan aina enemmän! Varsinkin kun on ätmi, niin ei saa mitään arvostusta. Ätmin ainut järkevä vaihtoehto olisikin perustaa oma yritys, näköjään.

    • Anonyymi

      Palkalla pitää tulla toimeen. Kaikki eivät voi saada samaa palkkaa eikä tasa-arvo tule koskaan toteutumaan koska naiset on heikkoja eivätkä uskalla vastustaa järjestelmää, saavat aina huonompaa palkkaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe