Ulosteensiirto

Katselin tuossa aiemmin ykköseltä tullutta dokkaria, joka käsitteli lihavuutta, en tosin alusta asti nähnyt..

Siinä oli muutama mielenkiintoinen juttu: eräs suolistovaivoista kärsinyt hoikka nainen sai ylipainoiselta lapseltaan ulosteensiirron. Naisen vaivat hävisivät, mutta sen seurauksena hän myös lihoi parissa vuodessa 30 kiloa.

On myös olemassa jokin suolistobakteeri, jonka kantajat ovat poikkeuksetta hoikkia. Esimerkkitapauksena oli kaksoset, joista toinen oli hoikka ja toinen ylipainoinen. Hoikalla kaksosella oli tämä bakteeri.

Näinkö ylipaino-ongelmat saadaan selätettyä? Kakan siirroilla..

https://www.is.fi/terveys/art-2000005470263.html

86

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No bakteerit on kyllä metkoja ömmiäisiä ihmisessä. Siks pitäis välttää vetämästä antibiootteja, kun ne tappaa hyvätkin ja kivat pöpiäiset. 😀

      • Anonyymi

        Metkoja matkoja epsanjasta baanalittainkin kärpäsiä ja viruksiakin?


      • No mulle on annettu tuohon ärtyneen suolen oireyhtymään lääkkeeksi Vi-siblin nimistä jauhetta..Auttaa kyllä..

        Mä luin vähän enemmänkin tuosta ulosteensiirrosta, niin esim yksi ehto luovuttajille on se, että luovuttaja on normaalipainoinen. Jotkut kuulemma duunaa niitä ihan kotona, tietämättä mitä kaikkea muuta siinä samalla saavat. Joskus aiemmin taas luin että vegaanien kakka on parasta..

        Ne toiset aivot..niin.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        No mulle on annettu tuohon ärtyneen suolen oireyhtymään lääkkeeksi Vi-siblin nimistä jauhetta..Auttaa kyllä..

        Mä luin vähän enemmänkin tuosta ulosteensiirrosta, niin esim yksi ehto luovuttajille on se, että luovuttaja on normaalipainoinen. Jotkut kuulemma duunaa niitä ihan kotona, tietämättä mitä kaikkea muuta siinä samalla saavat. Joskus aiemmin taas luin että vegaanien kakka on parasta..

        Ne toiset aivot..niin.

        Vi-Siblin on kuitulisä, jota saa apteekeista ilman reseptiä.

        Ärtyvästä suolesta kärsivien kannattaisi tutustua aiheeseen nimeltä fruktaanit. Sen pohjalta sitten miettiä syömisiään uusiksi ja kokeilla josko auttaa.

        Suolistobakteerien populaatio muuttuu hyvin nopeasti. Siis ravinto muuttaa koostumusta jopa päivän-parin sisällä. Tutkijat puhuvat muna vaiko kana -dilemmasta.

        Tuo ulosteensiirtotutkimus ei ole mikään uusi juttu, ja hiiritutkimuskin on jo kymmenisen vuotta vanha.. Hiiritutkimuksessa muuten käytettiin hiiriä, joiden suolisto oli aluksi steriili, joten tutkimusta ei voi suoraan toistaa ihmisiin.

        Ja uusin tieto ei tue teoriaa, jonka mukaan pelkkä ulosteensiirto olisi ratkaisu ylipainoon. Mutta suolistosairauksiin siirroilla on saatu hyviä tuloksia. varsinkin Crohnin tautiin siirrot ovat tuoneet helpotusta.

        Huomaa kyllä, että et tässäkään asiassa seuraa muuta kuin mitä telkkari tarjoilee :)


    • kakkakapseleilla hoikaks.. :D

      me ollaan joskus puoliskon kans vitsailtu tosta ulosteensiirrosta, ku tuo on sitä tyyppiä joka ei liho,
      ja mulla taas takamus leviää jo suklaalevyn näkemisestä.

      mut jos vaan olis tylsä ja koittais syödä terveellisemmin (toissapäivänä söin mm. voikukan- ja vuohenputkenlehtiä)

      • Anonyymi

        JA "hihhiö" on "hirviö", on avaruusraketteja ja monia erilaisia paketteja, sinisiä ja vihreitä vaarallisiakin ihmisiä.


      • Samaisessa Prisman ohjelmassa oli jotain tietystä geenistä, ns lihavuusgeenistä, joiden omaajat tulevat kylläisiksi suuremmasta ruokamäärästä kuin muut.

        Jostain syystä lihavia ihmisiä on ihan ok haukkua.. tai siltä se vaikuttaa..tosin myös laihoja nimitellään..


      • Anonyymi

        Itse en ainakaan haukkuisi tai mitään pahaa sanoisi toisen ihmisen ulkomuodosta mitenkään, huvittavia kyllä nyt mitä olen kuunnellut näitä jope ruonansuun joka itsekin on pallon muotoinen, huumorimusiikkeja ja kikkaa pitkästä aikaa välillä koska oli aika kaunis nainen.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Samaisessa Prisman ohjelmassa oli jotain tietystä geenistä, ns lihavuusgeenistä, joiden omaajat tulevat kylläisiksi suuremmasta ruokamäärästä kuin muut.

        Jostain syystä lihavia ihmisiä on ihan ok haukkua.. tai siltä se vaikuttaa..tosin myös laihoja nimitellään..

        musta ainaki aiemmin on taas vaikuttanut päinvastaiselta, et laihaa saa sanoa pulkannaruksi ynnä muuksi mut lihavaa ei saa sanoa edes lihavaksi, mut ehkä ajat muuttuu..

        joskus tuli joku vastaavanlainen dokkari missä käsiteltiin enempi ruokateollisuutta ja länsimaisen ihmisen ruokavalion muutosta, siinä kerrottiin mm. et doritos-sipsien maku on laboratoriossa tarkkaan kehitelty niin et siinä on eri makuja sopivassa suhteessa, että niitä syötäisiin enemmän, jos niissä olis makuvivahteita vähemmän nii makuaisti tottuis ja kyllästyis niihin nopeemmin (tjsp. en muista ihan tarkkaan).

        se mitä vähän jäin ihmettelemään tost tän päivän dokkarista, oli ku siinä mainittiin lihomisen syyksi sitäki et pikaruokapaikkoja on niin paljo kodin lähellä..
        nii ei niissä silti ole mikään pakko käydä, vaikka olis kebappila seinänaapurissa.


      • m.wurst kirjoitti:

        musta ainaki aiemmin on taas vaikuttanut päinvastaiselta, et laihaa saa sanoa pulkannaruksi ynnä muuksi mut lihavaa ei saa sanoa edes lihavaksi, mut ehkä ajat muuttuu..

        joskus tuli joku vastaavanlainen dokkari missä käsiteltiin enempi ruokateollisuutta ja länsimaisen ihmisen ruokavalion muutosta, siinä kerrottiin mm. et doritos-sipsien maku on laboratoriossa tarkkaan kehitelty niin et siinä on eri makuja sopivassa suhteessa, että niitä syötäisiin enemmän, jos niissä olis makuvivahteita vähemmän nii makuaisti tottuis ja kyllästyis niihin nopeemmin (tjsp. en muista ihan tarkkaan).

        se mitä vähän jäin ihmettelemään tost tän päivän dokkarista, oli ku siinä mainittiin lihomisen syyksi sitäki et pikaruokapaikkoja on niin paljo kodin lähellä..
        nii ei niissä silti ole mikään pakko käydä, vaikka olis kebappila seinänaapurissa.

        Juu, mä kanssa kiinnitin huomiota siihen pikaruokapaikkajuttuun..Kun mulla tuli mieleen, että kuitenkin kaupunkilaiset ovat keskimäärin hoikempia kuin maaseudulle elävät..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Juu, mä kanssa kiinnitin huomiota siihen pikaruokapaikkajuttuun..Kun mulla tuli mieleen, että kuitenkin kaupunkilaiset ovat keskimäärin hoikempia kuin maaseudulle elävät..

        jos maaseudulla on nii tukevat kotiruuat, ja kaupunkilaishipit syö vaan pavunversoja..? :D

        muistu mieleen lapsuudesta ku käytiin kyläilemässä maatilallisella naapurilla, missä oli emäntä leiponu pullat ja laittanu vielä lapsille kaakaot käsittelemättömästä tilamaidosta ja ai että ku se oli kermaista ja hyvää se kaakao.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Juu, mä kanssa kiinnitin huomiota siihen pikaruokapaikkajuttuun..Kun mulla tuli mieleen, että kuitenkin kaupunkilaiset ovat keskimäärin hoikempia kuin maaseudulle elävät..

        Onko siitä joku tilasto, että kaupunkilaiset on hoikempia, vai onko se vaan mutua?



    • Anonyymi

      Onko nimesi varmasti "taukki", sukunimesi on tulosteen eli ulosteen siirto siis "Faksi" jolle ei käynyt Flaksi? Nimesi onkin siis Taukki Tuloste Faksi.

    • Kiva, nyt pitää kohta nakertaa makkitabletteja ettei tarvi kärsiä masuvaivoista eikä lihoa. 😣


      Joskus tuntuu, että mikään ruoka ei sovi. Kaikesta menee pakki sekaisin, mutta jospa se onkin suoliston pöpöjen aikaansaamaa...hiilarit ehkä ruokkii myös näitä pöpöjä? Hiivaa ainakin..

      • Ärtynyt suoli kiusaa minua. Lepicolista ollut apua.




      • Vihertäjä kirjoitti:

        Pitääpi ottaa kokeiluun.

        Sitä tarttee melkeenpä viikonpäivät kitata, että alkaa tuntua miltään. Tai mulla ainakin meni se viikko, rupes helppaa. On vaan koostumus geelimäisenä vähän äklö..menee veden kanssa hyvin.😌


      • HortenMarket kirjoitti:

        Sitä tarttee melkeenpä viikonpäivät kitata, että alkaa tuntua miltään. Tai mulla ainakin meni se viikko, rupes helppaa. On vaan koostumus geelimäisenä vähän äklö..menee veden kanssa hyvin.😌

        Voikohan sitä vetää yhtäaikaa tuon Lepicolin kanssa?


      • Vihertäjä kirjoitti:

        Voikohan sitä vetää yhtäaikaa tuon Lepicolin kanssa?

        En tiiä niin kannattaako yhtäaikaa, eri ainesosia näkyy olevan mutta kuinka sun vatta sit reagoi...

        Kysäse apteekista onko haittaa, jos yhtäaikaa käyttää. En ehkä käyttäs montaa tuotetta samaan aikaan, tai ainakin kysyn aina miten keskenään vaikuttavat minuun.


      • Vihertäjä kirjoitti:

        Pitääpi ottaa kokeiluun.

        Mä tuolla ylempänä jo Vi-sibliniä kehaisin..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mä tuolla ylempänä jo Vi-sibliniä kehaisin..

        Kokelin sitä joskus, mutta se ei oikein auttanut minua.


      • Vihertäjä kirjoitti:

        Kokelin sitä joskus, mutta se ei oikein auttanut minua.

        Sama mulla, ei auttanut visiblin..


      • HortenMarket kirjoitti:

        Sama mulla, ei auttanut visiblin..

        Lähetään kaikki kolme kakkasiirtoihin..💩


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Lähetään kaikki kolme kakkasiirtoihin..💩

        Heh, hampaanvälit ruskeina...😬

        Voisin kyllä makkikapselin syödäkin, jos se mun elämänilaatua vatsan suhteen helppais. On se niin perkelettä olla vattavaivanenkin..

        Elämä on muuteki yhtä kontrolloimista, elä tee sitä, älä tätä, äläkä syö tota ja juo tätä..muuten tulee mahavaivoja tai migreeni..😟

        Ja ulos kun menee saa yskiä ko hevonen..vihreet limaa irtoo aina välillä..ja posket turvoksissa, silmät siirappiset..😭


      • HortenMarket kirjoitti:

        Heh, hampaanvälit ruskeina...😬

        Voisin kyllä makkikapselin syödäkin, jos se mun elämänilaatua vatsan suhteen helppais. On se niin perkelettä olla vattavaivanenkin..

        Elämä on muuteki yhtä kontrolloimista, elä tee sitä, älä tätä, äläkä syö tota ja juo tätä..muuten tulee mahavaivoja tai migreeni..😟

        Ja ulos kun menee saa yskiä ko hevonen..vihreet limaa irtoo aina välillä..ja posket turvoksissa, silmät siirappiset..😭

        Syön kiukuissani tämmösen ja pahveineen..😵

        https://aijaa.com/AyBbmj


      • HortenMarket kirjoitti:

        Syön kiukuissani tämmösen ja pahveineen..😵

        https://aijaa.com/AyBbmj

        Yyyh....o..o..oonko siiinä kakkarapuja? Yih.


      • HortenMarket kirjoitti:

        Heh, hampaanvälit ruskeina...😬

        Voisin kyllä makkikapselin syödäkin, jos se mun elämänilaatua vatsan suhteen helppais. On se niin perkelettä olla vattavaivanenkin..

        Elämä on muuteki yhtä kontrolloimista, elä tee sitä, älä tätä, äläkä syö tota ja juo tätä..muuten tulee mahavaivoja tai migreeni..😟

        Ja ulos kun menee saa yskiä ko hevonen..vihreet limaa irtoo aina välillä..ja posket turvoksissa, silmät siirappiset..😭

        Kokeile nenäkannua tuohon limaan. Elämäni muuttui sen jälkeen kun aloin huuhtomaan kerran päivässä. Ja ei, se kumpista hörppääminen ei aja samaa asiaa.


      • HortenMarket kirjoitti:

        Heh, hampaanvälit ruskeina...😬

        Voisin kyllä makkikapselin syödäkin, jos se mun elämänilaatua vatsan suhteen helppais. On se niin perkelettä olla vattavaivanenkin..

        Elämä on muuteki yhtä kontrolloimista, elä tee sitä, älä tätä, äläkä syö tota ja juo tätä..muuten tulee mahavaivoja tai migreeni..😟

        Ja ulos kun menee saa yskiä ko hevonen..vihreet limaa irtoo aina välillä..ja posket turvoksissa, silmät siirappiset..😭

        Jooh..kyllä mäkin yhden makkikapselin nappaisin. Sulla taitaa olla aika samantyyppisiä vaivoja kuin mulla, mutta potenssiin kymmenen..


      • Vihertäjä kirjoitti:

        Kokeile nenäkannua tuohon limaan. Elämäni muuttui sen jälkeen kun aloin huuhtomaan kerran päivässä. Ja ei, se kumpista hörppääminen ei aja samaa asiaa.

        Mulla on sellanen oranssi ja nenäsuolaa. On myös semmonen Physiomer nenäsray..uusinta uutta. Kyllä ne helppaa, mutta keuhkojen suhteen tuo ei auta..keuhkoista irtoo sitä limaa ja saa yskiä tosiaan, kun hevonen herättyään.😣


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Jooh..kyllä mäkin yhden makkikapselin nappaisin. Sulla taitaa olla aika samantyyppisiä vaivoja kuin mulla, mutta potenssiin kymmenen..

        Oon kans lueskellut, että sulla, mulla, vihertäjällä, pönttiksellä kellä vielä on samoja vaivoja..oikeen vaivaisten kokoontumisajot täällä.🤣

        Eikä kellekkään loukkauksena, tuntuu vaan että mitä paskemmin menee sitä rajumpaa on huumorikin..😅


      • HortenMarket kirjoitti:

        Mulla on sellanen oranssi ja nenäsuolaa. On myös semmonen Physiomer nenäsray..uusinta uutta. Kyllä ne helppaa, mutta keuhkojen suhteen tuo ei auta..keuhkoista irtoo sitä limaa ja saa yskiä tosiaan, kun hevonen herättyään.😣

        Mikä sun keuhkoissa on? Astmaa?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Yyyh....o..o..oonko siiinä kakkarapuja? Yih.

        Juuu oli siinä muutama kakkarapukin, nam. Nyt ne löllöttää vattassa.😋

        Tullu kauhea himo ahmia salaatteja, sitten ne on yhtä sekasotkua kun vähän kaikkea tekee mieli kahmia kulhoon. Mutta hyvin tuolla jaksaa töissäkin pätkäpäivän heilua, nyt vaan kyllä laiskottelen ja ootan et saan vielä tipan kahvia. Sitten on hyvä juosta taas.😄


      • HortenMarket kirjoitti:

        Oon kans lueskellut, että sulla, mulla, vihertäjällä, pönttiksellä kellä vielä on samoja vaivoja..oikeen vaivaisten kokoontumisajot täällä.🤣

        Eikä kellekkään loukkauksena, tuntuu vaan että mitä paskemmin menee sitä rajumpaa on huumorikin..😅

        Kaikilla tahtoo olla omat vaivansa, mutta Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu ettei niistä puhuta, sillä se on heikkouden merkki.


      • HortenMarket kirjoitti:

        Juuu oli siinä muutama kakkarapukin, nam. Nyt ne löllöttää vattassa.😋

        Tullu kauhea himo ahmia salaatteja, sitten ne on yhtä sekasotkua kun vähän kaikkea tekee mieli kahmia kulhoon. Mutta hyvin tuolla jaksaa töissäkin pätkäpäivän heilua, nyt vaan kyllä laiskottelen ja ootan et saan vielä tipan kahvia. Sitten on hyvä juosta taas.😄

        Minä taas painoin yön duunia ja olen nyt nukkumassa. Huomaatteko 😪


      • HortenMarket
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mikä sun keuhkoissa on? Astmaa?

        Nokun ei ole astmaa lääkärin mielestä, vaan refluksin aiheuttamaa ärsytystä ja kevätflunssaa. Ihme flunssa mikä jatkuu kuukausia..

        Pef puhallus on ok...flunssasena rimaa hipoen..


      • Vihertäjä kirjoitti:

        Minä taas painoin yön duunia ja olen nyt nukkumassa. Huomaatteko 😪

        Nojuu sille näyttää, puhuu unissaan..kirjoittaa korjaan. 🤣

        Ei vaan nyt on mentävä jatkaa, ettei tuu sanomista..on vaan niin vaikee päästä mihkään tiloihin tänää porukkaa jokapuolella ja ei saa häiritä....palataan!!😃👍


      • HortenMarket kirjoitti:

        Oon kans lueskellut, että sulla, mulla, vihertäjällä, pönttiksellä kellä vielä on samoja vaivoja..oikeen vaivaisten kokoontumisajot täällä.🤣

        Eikä kellekkään loukkauksena, tuntuu vaan että mitä paskemmin menee sitä rajumpaa on huumorikin..😅

        Vaikea tuohon keuhkojen limaisuuteen ottaa kantaa kun ei tiedä syytä sen taustalla, mutta oletko kokeillut höyryhengittämistä? Kasvosauna on hyvä aparaatti tähän puuhaan. Kannattaa myös hankkia huoneilman kostuttaja. Kosteus pitää liman juoksevana. Niitä on sellaisia kylmähöyryttäjiäkin (vai miksi niitä kutsutaan), jotka ovat kesällä mukavampia. Väli-meren ilmasto on hyvä keuhkoille. Ilman suolaisuutta voi jäljitellä suolapiipulla (en taaskaan muista oikeaa nimeä) tai huoneilman suolapuhaltimella. Sittenhän lääkäristä on saatavilla myös lääkkeellistä apua liman pitämiseksi juoksevana (Ja kolmannen kerran: en muista lääkkeen nimeä :D).


      • Vihertäjä kirjoitti:

        Vaikea tuohon keuhkojen limaisuuteen ottaa kantaa kun ei tiedä syytä sen taustalla, mutta oletko kokeillut höyryhengittämistä? Kasvosauna on hyvä aparaatti tähän puuhaan. Kannattaa myös hankkia huoneilman kostuttaja. Kosteus pitää liman juoksevana. Niitä on sellaisia kylmähöyryttäjiäkin (vai miksi niitä kutsutaan), jotka ovat kesällä mukavampia. Väli-meren ilmasto on hyvä keuhkoille. Ilman suolaisuutta voi jäljitellä suolapiipulla (en taaskaan muista oikeaa nimeä) tai huoneilman suolapuhaltimella. Sittenhän lääkäristä on saatavilla myös lääkkeellistä apua liman pitämiseksi juoksevana (Ja kolmannen kerran: en muista lääkkeen nimeä :D).

        Niin mielelläni lähtisin sinne espanjaan, välimeren rannalle. Siellä ei ollut kipujakaan mitä suomessa on suuriman aikaa vuodesta. Se oli tosiaan lomaa, kivuistakin.👍

        Fibromyalgia, hengitystiet ja psyyke jo näistä saisi huilia..ja taas juoksen seuraavalle pisteelle.😛



      • Vihertäjä kirjoitti:

        Vaikea tuohon keuhkojen limaisuuteen ottaa kantaa kun ei tiedä syytä sen taustalla, mutta oletko kokeillut höyryhengittämistä? Kasvosauna on hyvä aparaatti tähän puuhaan. Kannattaa myös hankkia huoneilman kostuttaja. Kosteus pitää liman juoksevana. Niitä on sellaisia kylmähöyryttäjiäkin (vai miksi niitä kutsutaan), jotka ovat kesällä mukavampia. Väli-meren ilmasto on hyvä keuhkoille. Ilman suolaisuutta voi jäljitellä suolapiipulla (en taaskaan muista oikeaa nimeä) tai huoneilman suolapuhaltimella. Sittenhän lääkäristä on saatavilla myös lääkkeellistä apua liman pitämiseksi juoksevana (Ja kolmannen kerran: en muista lääkkeen nimeä :D).

        Tuollaisesta ole kuullut, suomalainen tuote..
        https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/WELL-O2-hengitysteiden-hyvinvointiin
        On kyllä aika tyyris.



      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mäkin otin kuvan, kyllä tuli täyteen. Onneks oon himassa, voi ottaa päikkärit.
        https://aijaa.com/wrbT7k

        Pitikö teidän juuri tänään laittaa noita termeellisiä kuvia. Olen TAAS lähdössä synttäreille. Meillä on ollut tapana että synttärisankari järjestää kunnon porsastelu hetken kaikille muille. Olen vatsaa säästänyt koko päivän että napa vetää kaikkea epätermeellistä. Vatsakramppeja siis tiedossa 😬


      • Vihertäjä kirjoitti:

        Pitikö teidän juuri tänään laittaa noita termeellisiä kuvia. Olen TAAS lähdössä synttäreille. Meillä on ollut tapana että synttärisankari järjestää kunnon porsastelu hetken kaikille muille. Olen vatsaa säästänyt koko päivän että napa vetää kaikkea epätermeellistä. Vatsakramppeja siis tiedossa 😬

        Piti tietysti, mä syön melkein joka päivä picadelin sen ison kulhollisen salaattia. En tiedä muuta, kun että kallista..mutta hyvää.🤤

        Wuhwelilla oli makoisa annos.👍

        Kelpais mullekkin.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mäkin otin kuvan, kyllä tuli täyteen. Onneks oon himassa, voi ottaa päikkärit.
        https://aijaa.com/wrbT7k

        Nam!🤤👍


      • HortenMarket kirjoitti:

        Piti tietysti, mä syön melkein joka päivä picadelin sen ison kulhollisen salaattia. En tiedä muuta, kun että kallista..mutta hyvää.🤤

        Wuhwelilla oli makoisa annos.👍

        Kelpais mullekkin.

        Teen aina salaatit itse eväsrasiaan. On halapa ja hyvä. Joskus kun hurjaksi heittäydyn, pilkon jonkun hetelmän sekaan, niin menee ihan namista.


      • Vihertäjä kirjoitti:

        Teen aina salaatit itse eväsrasiaan. On halapa ja hyvä. Joskus kun hurjaksi heittäydyn, pilkon jonkun hetelmän sekaan, niin menee ihan namista.

        Mäkin teen, jos sattuu kotona vielä olemaan. Yleensä vaan kotonakin ne tulee syötyä ennakkoon..ja sitte tulee mieleen aamusta, hetko mitähän söis.

        Osa hakee mäkkäristä evääks hampparit ja perunat, mä haen ton salaatin tai otan kotoa leivät ja puuroa. 🤣

        Mäkkiä en syö vaik se söis mut..


    • Anonyymi

      En kyllä mitään ripulia halua siirrettävän suoleeni.

      • Juu, en mäkään mitään paskaa huolisi peräsuoleeni..🙄


      • Anonyymi

        Tästä on jo pilleriversio kehitetty, mutta ei taida vielä olla markkinoilla.


    • Anonyymi

      Kuulemma tällainen hyvälaatuinen kakka on haluttua tavaraa ja luovuttaja saa satoja euroja kilolta, kun käy kakkaamassa luovutus paikalla.

      • Mustaa kultaa? Siinäpä bisnes jollekkin.


    • Tuon artikkelin otsikko näin aamukahvin aikaan aiheutti sekalaisia ajatuksia. Vai oikein suun kautta. :D

      Mutta joo, tuosta lukenut aikaisemminkin joskus. Aivoihin sidoksissa tuo suolisto jotenkin kanssa, jos lapsena puuttunut joku bakteeri niin vaikuttanut aivojen kehitykseen. Ovatkohan tieteilijät pohtinut muutenkin bakteerin siirtoa. Voisiko sillä keinolla parantaa muitakin tauteja esimerkiksi, siis muita kuin suoliston ongelmia korjata.

      • Onhan noita rokotteita. Siinähän saa pienen määrän kyseistä tautia mitä vastaan rokotetaan..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Onhan noita rokotteita. Siinähän saa pienen määrän kyseistä tautia mitä vastaan rokotetaan..

        Aivan, olinpas taas höpsö. :S En ajatellutkaan tuota. Tarvii varmaankin keittää lisää kahvia.


      • Anonyymi

        Joo rokotteetko sitten taas keskustelun aiheena hahahaah.... vähän kuin meillä kavereiden kesken tulee hauskoja juttuja mieleen puolivahingossakin jossain baarissakin voi mennä helposti keskiolut väärään kurkuun eli keuhkoon jos alkaa naurattamaan joku juttu.


      • Perkule!!!😤

        Äitini syy, jos musta tuli vähän tommonen tai semmonen..mun äiti keitti mun harsoliinat ja jopa vauvan vaatteita, kun olin pieni. Ja pesi lattioita yms. pintoja yhtenään. Sain muksuna jonkun bakteerikuurinkin syötäväksi...

        Kärsin ilmeisesti polvenkorkuisena bakteerien puutteesta?😩


      • HortenMarket kirjoitti:

        Perkule!!!😤

        Äitini syy, jos musta tuli vähän tommonen tai semmonen..mun äiti keitti mun harsoliinat ja jopa vauvan vaatteita, kun olin pieni. Ja pesi lattioita yms. pintoja yhtenään. Sain muksuna jonkun bakteerikuurinkin syötäväksi...

        Kärsin ilmeisesti polvenkorkuisena bakteerien puutteesta?😩

        "Sain muksuna jonkun bakteerikuurinkin syötäväksi..." Ei ole tuommoista vastaan tullut, täytyy myöntää. Auttoiko se hyvinkin?

        Siitä on kanssa spekulointia paljon, jos on liian steriili ympäristö ollut lapsena. Niin ei ole altistunut asioille, eikä siten vastustuskykyä. Allergioihin vissiinkin vaikuttaa aika paljon. Että ei se mudassa ja heinäkasassa remuaminen aina haitaksi ole. :D Pesukoneetkin keksitty niin ei haittaa jos rapa roiskuu.

        Koirankin annoin aina meuhkata maassa, tiesi sitten suihkua niskaan vaan. :P Kerran se tosin kieri syyskelillä löysässä pas**ssa, oli puoli koiraa sitten siinä. Sitä hajun määrää kun hissillä mentiin. Ei muuta kuin pas**sesta pannasta kiinni ja pesulle. Meinasi kyllä oksennus tulla siinä. :D


      • Irvokas kirjoitti:

        "Sain muksuna jonkun bakteerikuurinkin syötäväksi..." Ei ole tuommoista vastaan tullut, täytyy myöntää. Auttoiko se hyvinkin?

        Siitä on kanssa spekulointia paljon, jos on liian steriili ympäristö ollut lapsena. Niin ei ole altistunut asioille, eikä siten vastustuskykyä. Allergioihin vissiinkin vaikuttaa aika paljon. Että ei se mudassa ja heinäkasassa remuaminen aina haitaksi ole. :D Pesukoneetkin keksitty niin ei haittaa jos rapa roiskuu.

        Koirankin annoin aina meuhkata maassa, tiesi sitten suihkua niskaan vaan. :P Kerran se tosin kieri syyskelillä löysässä pas**ssa, oli puoli koiraa sitten siinä. Sitä hajun määrää kun hissillä mentiin. Ei muuta kuin pas**sesta pannasta kiinni ja pesulle. Meinasi kyllä oksennus tulla siinä. :D

        En tiedä miten on tepsinyt, oon ollut niin pieni ettei muistikuvia minkäänlaisia. Vain äidin kertomaa ja neuvolakortissa lukee jotakin epäselvällä tekstillä. Kirjoitettu kuulakärkikynällä kaunoa ja käsiala on vänkyrää..

        Niin, ei liian puhasta saisi olla. Hyvä vähän mättää likaakin suuhun, että tulee vastustuskykyä. Tiiä sitten mutta meillä on suvussa näitä vatsaoireita, kun melkein jo syytin pöpöjä..

        Hyi fyffan...pas.kssa..😲

        Koirilla on kyllä kans mielihalut!!!😷


    • Anonyymi

      Tätä se ilmaston lämpeneminen aiheuttaa, lunta tulee ympäri vuodenkin, nyt ei voi autoilla kesärenkailla pitää olla nastarenkaat alla jos ajelee kesärenkailla isoveli poistaa ajo-oikeutesi loppuvuodeksi vähintäänkin 3 vuodeksi :)

      Miksi ilmaston lämpeneminen aiheuttaa ilmaston viilenemistä, selitä se :)

      • Anonyymi

        Suomen master-chef = erilaisia makuja ja juttuja.... sinappia ketsuppia silliä ja ahventa, muikkkukin vielä suolattuna sitten.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ulosteensiirto onnistuisi ihan kotonakin, kun nainen siirtäisi ulostetta vaan kakkimalla miehen pympyn päällä???


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe