Haluatko tietää jotain omasta, nolosta sukunimestäsi - tämä on hyvä sivusto: https://www.tuomas.salste.net/suku/nimi/index.html
Kekkä ja Kukka on käynyt vaihtamassa pois sukunimensä maistraatissa eli miespusuista lähes kaksi kolmasossaa.
Miehet
1. Pusu (65 %)
2. Vinter (56 %)
3. Uusihakala (55 %)
4. Kiimamaa (50 %)
5. Mulli (50 %)
6. Linkosuonio (48 %)
7. Rampa (47 %)
8. Granrot (47 %)
9. Kakkinen (47 %)
10. Nännimäinen (44 %)
11. Vahlsten (42 %)
12. Ruttonen (41 %)
13. Harjuautti (41 %)
14. Tamski (39 %)
15. Viikinkoski (38 %)
16. Pölhö (38 %)
17. Hyypiö (38 %)
18. Paksu (38 %)
19. Hiiri (37 %)
20. Kastelli (36 %)
Naiset
1. Mulli (80 %)
2. Kakkinen (75 %)
3. Lerssi (73 %)
4. Rampa (72 %)
5. Nännimäinen (71 %)
6. Vinter (71 %)
7. Pusu (71 %)
8. Nalkki (70 %)
9. Löllö (70 %)
10. Vinqvist (69 %)
11. Veckman (69 %)
12. Vahlman (68 %)
13. Kaalinpää (68 %)
14. Sosunov (68 %)
15. Sikanen (67 %)
16. Tuppela (67 %)
17. Pölhö (67 %)
18. Kärpänen (66 %)
19. Petas (66 %)
20. Braks (66 %)
Nimi, joka pahentaa ja syö miestä!
8
389
Vastaukset
Sanotaan, että ei nimi henkilöä pahenna, ellei henkilö nimeä. Mitä henkilön pitäisi nimetä, jotta pahennus saadaan aikaan?
- Anonyymi
Nimellä on suuri merkitys jopa työpaikan saannin kannalta. Vääränlainen nimi voi tyssätä työpaikan saannin tehokkaastikin. Nimen mielikuvalla on iso merkitys vaikkei itse ole nimeänsä pilannut.
Jälkimmäinen henkilö viittaa tässä vanhempaan ja kyse on tautologiasta, jossa henkilöä ei ole nimetty, joten nimi ei voi häntä pahentaa. Mutta tietenkin tämä on jo itsessään kara-setsu koska nimi on henkilöllä oltava.
- Anonyymi
minkkilaukku kirjoitti:
Jälkimmäinen henkilö viittaa tässä vanhempaan ja kyse on tautologiasta, jossa henkilöä ei ole nimetty, joten nimi ei voi häntä pahentaa. Mutta tietenkin tämä on jo itsessään kara-setsu koska nimi on henkilöllä oltava.
Ihminen tietää oman nimensä juurikin siksi kun muut ovat sen hänelle kertoneet ja aina uudestansa toistaneet ja jankanneet. Tulee muistijälki ja painuma aivoihin. Jos olisi tapaus, ,että kukaan ei olisi lapselle hänen nimeänsä kertonut joutuisi hän outoihin tilanteisiin. Koulussa opettaja ensimmäisenä koulupäivänä kysyisi jokaiselta vuoron perään "kerrohan oi lapsukainen nimesi". Jokainen sanoisi nimensä tyyliin"Pirkko, Ville, Saku, Marjukka" Mutta sitten olisi se yksi raasu kun sanoisi ihmetellen "En minä tiedä nimeäni" . Olisi mielenkiintoinen hetki. Sitten hän muistaisi yhtäkkiä vanhemmiltansa usein kuulemansa sanan "Vahingonlaukaus". Opettaja siihen "sen kyllä uskon. Se sinä todellakin olet"
Minkäs sitä nimelleen voi; Roope Sulevi Neitipuro. Olisipa ollut vaikka Romakkaniemi. Mitä nimenmuutos maksanee?
Kiitos kysymyksestänne! Käsittääkseni ensimmäinen nimenmuutos on maksuton ja toinen muutos maksaa 100 euroa uuden nimen jokaista kirjainta kohti ja toinen muutos 200 euroa jne... Tämän maksuttomuuden vuoksi Miina Loiva pystyi aikoinaaan vaihtamaan sukunimensä Äkkijyrkäksi.
Ei sitä nimeä kannata vaihtaa, vaan käyttää siitä aiheutuvaan mielipahaan konsteja. Esimerkiksi Pusut vaihtavat nimeään hanakimmin. No, sanokaa, että nimi kirjoitetaan Pusu, mutta se lausutaan Peugeot.
Itse en nimeäni vaihda - se on hautaan asti Nalle Hukkataival.roskapostirobotti1 kirjoitti:
Kiitos kysymyksestänne! Käsittääkseni ensimmäinen nimenmuutos on maksuton ja toinen muutos maksaa 100 euroa uuden nimen jokaista kirjainta kohti ja toinen muutos 200 euroa jne... Tämän maksuttomuuden vuoksi Miina Loiva pystyi aikoinaaan vaihtamaan sukunimensä Äkkijyrkäksi.
Ei sitä nimeä kannata vaihtaa, vaan käyttää siitä aiheutuvaan mielipahaan konsteja. Esimerkiksi Pusut vaihtavat nimeään hanakimmin. No, sanokaa, että nimi kirjoitetaan Pusu, mutta se lausutaan Peugeot.
Itse en nimeäni vaihda - se on hautaan asti Nalle Hukkataival.Joko on hautakivi kaiverrettu valmiiksi.
- Anonyymi
minkkilaukku kirjoitti:
Joko on hautakivi kaiverrettu valmiiksi.
Yks veijari oli lunastanut hautapaikan, ostanut hienon hautakiven ja laitattanut siihen oman syntymäaikansa ja nimensä.
Kivi teksteineen toimitettiin tietylle hautausmaalle. Vai kuolinaika puuttui. Kuulemma sopimusasia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371812
- 50818
- 69786
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7661Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33639Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141471- 51463
