Diesel kuolee

Anonyymi

Kääkättäjien kääkätys ei auta mitään. Kaikkein suurimmilla markkinoilla diesel on kuolemassa, vaikka tuotantolinjat ovatkin vielä käynnissä, ja alati harvenevaa ostajajoukkoa yritetään vielä pitää uskossaan vahvoina markkinoinnin eri keinoin. Suomalaiset kääkättäjät eivät tajua että asia ratkaistaan muualla kuin Suomessa, eikä kääkättäjien mielipiteillä ole tässä mitään väliä.

Kääkättäjät lähinnä tekevät itsestään naurettavia typerillä kommenteillaan. Samaa ankeaa muutosvastarintaista kääkätystä kuultiin kun kuvaputkitelevisiot ja hehkulamput tulivat tiensä päähän. Eikä kääkätys silloinkaan muuttanut yhtään mitään.

9

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä sinun mielipiteesi on ihan tyhjää huutelua ja täysin merkityksetöntä.

      • Anonyymi

        Älä kääkättäjä edes aloita. Dieselien myynti on romahtanut jo, ja sama tahti jatkuu. Autotehtaat kertovat luopuvansa niiden valmistamisesta, kuluttajat kertovat etteivät aio enää ostaa niitä. Onko teille kääkättäjille ylivoimaisen vaikea tajuta faktoja? Sillä ei ole mitään väliä mitä mieltä joku on eri käyttövoimista, dieselin lähestyvä kuolema on vain fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä kääkättäjä edes aloita. Dieselien myynti on romahtanut jo, ja sama tahti jatkuu. Autotehtaat kertovat luopuvansa niiden valmistamisesta, kuluttajat kertovat etteivät aio enää ostaa niitä. Onko teille kääkättäjille ylivoimaisen vaikea tajuta faktoja? Sillä ei ole mitään väliä mitä mieltä joku on eri käyttövoimista, dieselin lähestyvä kuolema on vain fakta.

        Höpsistä vaan sinulle ja sinun epätoivoinen ja vuosikausia jatkunut toiveajattelumääkimisellesi. Diesel ei ole häviämässä mihinkään, päinvastoin.

        Mikään ei näytä siltä, että pitkäaikainen toiveesi toteutuisi niin kauan kuin mineraaliöljypohjaisilla polttoaineilla kulkevia polttomoottoriautoja valmistetaan, . Ei mikään. Se, että diesel on poistunut pikkuautoista ja vähän isompienkin merkkien halvemmista karvalakkimalleista, ei osoita yhtikäs mitään muuta kuin sen, että näistä se on poistunut tai poistumassa.
        Halpisauto ei voi olla halpisauto, jos siinä on kalliimpi ja moderni moottori, koska halpisauton vahvuus on se, että se on halpahintaisempi kuin laatuautomalli. Vaikka merkki olisikin sama. Siksi niissä on tyydyttävä yksinkertaisempaan vanhahtavaan ja suurikulutuksisiin suuripäästöisempään bensamoottoriin.

        Ympäristösyyt ja myös osaltaan sekin, että raakaöljyn mahdollinen kallistumisriski puoltavat vähäpäästöisempiä ja vähäkulutuksempia dieselautoja tulee varmasti vielä näkymään entistä enemmän autokannassa.
        Ja bensa-auto on satavarma häviäjä tässä. Sehän on sitä jo nytkin isommissa ja laatuautoissa, vain bensamoottoriset pikkuautot ja jokamieshalpismallit ovat voittajia omassa sarjassaan.

        Kyse on siitä kuinka nopeasti öljypohjaisten polttoaineiden korvaavat onnistuvat valtaamaan markkinat. Ne korvaavat ensimmäisenä tietysti eniten päästöjä tuottavat ja eniten kuluttavat eli bensa-autot. Viimeinen maaöljypohjaisella polttoaineella kulkeva auto joskus kaukana tukevaisuudessa on aivan varmasti dieselauto. Siitä ei ole epäilystäkään, vaikka kuinka kääkätät edelleen epätoivossasi vuosien ajan epätoivoisen toiveesi puolesta. Näin tapahtuu, vaikka verotuksella edelleen tuettaisiin nykymallin mukaan bensa-autoja. Tosin ei tarvitse olla kovin hyvä ennustaja, jos ennustaa veropäätöstenkin vähitellen muuttuvan vähempipäästöisten autojen suosimiseen.

        Nythän esim Suomessa käyttövoimaveroa peritään kaikilta muilta paitsi bensa-autoilta. Se on suoraa tukea saastuttavammille bensa-autoille. Tässä ei ole kovin suurta järkeä ympäristönäkökulmasta katsottuna. Tämä tulee varmasti muuttumaan jossain vaiheessa Suomessakin.


    • Anonyymi

      Raskasliikenne ja laivat kulkevat vielä 200 vuoden päästä naftalla eli ei polttomoottorit mihinkään katoa pariin sataan vuoteen ellei tule jotain täysin uutta halpaa käyttövoimaa tilalle. Vielä ei ole olemassa.Ainoa mikä voitaisiin kyllä kieltää heti on dieselhenkilöautot niitä ei kukaan tarvitse missään päin maailmaa. Ja todennäköisesti jo tällä vaalikaudella niiden käyttövoimaveroihin tulee roimat korotukset. Pakut ja raskasliikenne ei saa lisäverolappuja.

    • Anonyymi

      Ei diesel kuole, Kaikki muut polttomoottorit on kokonaan dieseleitä ja niitä muuten riittää, poislukien pienkoneet. Tärkein polttoaine ja moottorit yhteiskunnille.

      Autoistakin todella suuri osuus.

      Tulevaisuudessa bensa voi kadota sähkön ja kaasun tieltä jonka luulen tapahtuvan.

      Bensamoottori tarvitsee käyttää enemmän litroja samaan työhön, enemmän CO2 päästöjä ja kalliimpaa käyttöä koska litrasta joutuu maksamaan.

    • Anonyymi

      Miksi kuolisi diesel?
      Mielellään näiltä äyhöttöjiltä kuulisi sanan kaksi perusteeksi kuin vai että joutaa pois ja saastuttaa, no sekin syyksi on jo vähentynyt ja kuvaputki telkkariin verraten aika kehnoa; parempi ostetaan aina ja kaikessa niin telkkareissa kuin autoissa eli edelleen dieselit ovat meillä pitkien etäisyyksien maassa aika tarpeellinen ja vähemmän ajaville sitten se 1.0 l moottorillinen bensiinimoottori auto ja aika harva tarvitsee arkiajossa lainkaan oikeasti yli 3,0 l moottoria oli siten bensa tai diesel, että ne voisi oikeasti verottaa historiaan vaikka sellaisen museoautossa omistankin.......

    • Anonyymi

      voima tehdään dieselillä bensalla pestään pensselit sähköllä vispataan kerma. Mietippä poju kun miehet puhuu asiaa.

    • Anonyymi

      aika monta kiisselihömppelia puolustamassa epätoivoista kantaansa :D

    • Anonyymi

      Dieseleiden osuus Suomen autokannasta on noussut jo 30 vuotta putkeen. Ja sama trendi jatkuu tulevaisuudessakin. Sen takaa edulliset käytetyt dieselit naapurimaissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe