Diesel kuolee

Anonyymi

Kääkättäjien kääkätys ei auta mitään. Kaikkein suurimmilla markkinoilla diesel on kuolemassa, vaikka tuotantolinjat ovatkin vielä käynnissä, ja alati harvenevaa ostajajoukkoa yritetään vielä pitää uskossaan vahvoina markkinoinnin eri keinoin. Suomalaiset kääkättäjät eivät tajua että asia ratkaistaan muualla kuin Suomessa, eikä kääkättäjien mielipiteillä ole tässä mitään väliä.

Kääkättäjät lähinnä tekevät itsestään naurettavia typerillä kommenteillaan. Samaa ankeaa muutosvastarintaista kääkätystä kuultiin kun kuvaputkitelevisiot ja hehkulamput tulivat tiensä päähän. Eikä kääkätys silloinkaan muuttanut yhtään mitään.

9

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä sinun mielipiteesi on ihan tyhjää huutelua ja täysin merkityksetöntä.

      • Anonyymi

        Älä kääkättäjä edes aloita. Dieselien myynti on romahtanut jo, ja sama tahti jatkuu. Autotehtaat kertovat luopuvansa niiden valmistamisesta, kuluttajat kertovat etteivät aio enää ostaa niitä. Onko teille kääkättäjille ylivoimaisen vaikea tajuta faktoja? Sillä ei ole mitään väliä mitä mieltä joku on eri käyttövoimista, dieselin lähestyvä kuolema on vain fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä kääkättäjä edes aloita. Dieselien myynti on romahtanut jo, ja sama tahti jatkuu. Autotehtaat kertovat luopuvansa niiden valmistamisesta, kuluttajat kertovat etteivät aio enää ostaa niitä. Onko teille kääkättäjille ylivoimaisen vaikea tajuta faktoja? Sillä ei ole mitään väliä mitä mieltä joku on eri käyttövoimista, dieselin lähestyvä kuolema on vain fakta.

        Höpsistä vaan sinulle ja sinun epätoivoinen ja vuosikausia jatkunut toiveajattelumääkimisellesi. Diesel ei ole häviämässä mihinkään, päinvastoin.

        Mikään ei näytä siltä, että pitkäaikainen toiveesi toteutuisi niin kauan kuin mineraaliöljypohjaisilla polttoaineilla kulkevia polttomoottoriautoja valmistetaan, . Ei mikään. Se, että diesel on poistunut pikkuautoista ja vähän isompienkin merkkien halvemmista karvalakkimalleista, ei osoita yhtikäs mitään muuta kuin sen, että näistä se on poistunut tai poistumassa.
        Halpisauto ei voi olla halpisauto, jos siinä on kalliimpi ja moderni moottori, koska halpisauton vahvuus on se, että se on halpahintaisempi kuin laatuautomalli. Vaikka merkki olisikin sama. Siksi niissä on tyydyttävä yksinkertaisempaan vanhahtavaan ja suurikulutuksisiin suuripäästöisempään bensamoottoriin.

        Ympäristösyyt ja myös osaltaan sekin, että raakaöljyn mahdollinen kallistumisriski puoltavat vähäpäästöisempiä ja vähäkulutuksempia dieselautoja tulee varmasti vielä näkymään entistä enemmän autokannassa.
        Ja bensa-auto on satavarma häviäjä tässä. Sehän on sitä jo nytkin isommissa ja laatuautoissa, vain bensamoottoriset pikkuautot ja jokamieshalpismallit ovat voittajia omassa sarjassaan.

        Kyse on siitä kuinka nopeasti öljypohjaisten polttoaineiden korvaavat onnistuvat valtaamaan markkinat. Ne korvaavat ensimmäisenä tietysti eniten päästöjä tuottavat ja eniten kuluttavat eli bensa-autot. Viimeinen maaöljypohjaisella polttoaineella kulkeva auto joskus kaukana tukevaisuudessa on aivan varmasti dieselauto. Siitä ei ole epäilystäkään, vaikka kuinka kääkätät edelleen epätoivossasi vuosien ajan epätoivoisen toiveesi puolesta. Näin tapahtuu, vaikka verotuksella edelleen tuettaisiin nykymallin mukaan bensa-autoja. Tosin ei tarvitse olla kovin hyvä ennustaja, jos ennustaa veropäätöstenkin vähitellen muuttuvan vähempipäästöisten autojen suosimiseen.

        Nythän esim Suomessa käyttövoimaveroa peritään kaikilta muilta paitsi bensa-autoilta. Se on suoraa tukea saastuttavammille bensa-autoille. Tässä ei ole kovin suurta järkeä ympäristönäkökulmasta katsottuna. Tämä tulee varmasti muuttumaan jossain vaiheessa Suomessakin.


    • Anonyymi

      Raskasliikenne ja laivat kulkevat vielä 200 vuoden päästä naftalla eli ei polttomoottorit mihinkään katoa pariin sataan vuoteen ellei tule jotain täysin uutta halpaa käyttövoimaa tilalle. Vielä ei ole olemassa.Ainoa mikä voitaisiin kyllä kieltää heti on dieselhenkilöautot niitä ei kukaan tarvitse missään päin maailmaa. Ja todennäköisesti jo tällä vaalikaudella niiden käyttövoimaveroihin tulee roimat korotukset. Pakut ja raskasliikenne ei saa lisäverolappuja.

    • Anonyymi

      Ei diesel kuole, Kaikki muut polttomoottorit on kokonaan dieseleitä ja niitä muuten riittää, poislukien pienkoneet. Tärkein polttoaine ja moottorit yhteiskunnille.

      Autoistakin todella suuri osuus.

      Tulevaisuudessa bensa voi kadota sähkön ja kaasun tieltä jonka luulen tapahtuvan.

      Bensamoottori tarvitsee käyttää enemmän litroja samaan työhön, enemmän CO2 päästöjä ja kalliimpaa käyttöä koska litrasta joutuu maksamaan.

    • Anonyymi

      Miksi kuolisi diesel?
      Mielellään näiltä äyhöttöjiltä kuulisi sanan kaksi perusteeksi kuin vai että joutaa pois ja saastuttaa, no sekin syyksi on jo vähentynyt ja kuvaputki telkkariin verraten aika kehnoa; parempi ostetaan aina ja kaikessa niin telkkareissa kuin autoissa eli edelleen dieselit ovat meillä pitkien etäisyyksien maassa aika tarpeellinen ja vähemmän ajaville sitten se 1.0 l moottorillinen bensiinimoottori auto ja aika harva tarvitsee arkiajossa lainkaan oikeasti yli 3,0 l moottoria oli siten bensa tai diesel, että ne voisi oikeasti verottaa historiaan vaikka sellaisen museoautossa omistankin.......

    • Anonyymi

      voima tehdään dieselillä bensalla pestään pensselit sähköllä vispataan kerma. Mietippä poju kun miehet puhuu asiaa.

    • Anonyymi

      aika monta kiisselihömppelia puolustamassa epätoivoista kantaansa :D

    • Anonyymi

      Dieseleiden osuus Suomen autokannasta on noussut jo 30 vuotta putkeen. Ja sama trendi jatkuu tulevaisuudessakin. Sen takaa edulliset käytetyt dieselit naapurimaissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe