Minipillerit yli 40 vuotiaalle?

Anonyymi

Olen yli 40 ja hieman on ylipainoa sekä verenpainelääkitys ollut jo kauan (sukurasite). Nuorempana kokeilin useaa yhdistelmäpilleriä ja mikään ei sopinut. Ehkäisynä on siis ollut kondomi. Mies on nyt täysin kypsä siihen ja kehittänyt siitä itselleen ongelman (ei seiso). Minua taas kondomi ei ole haitannut ollenkaan. Mies oli jo vasektomiajonossa, mutta saikin yllättäen sellaisen sairaskohtauksen, että sen takia vasektomia siirtyy hamaan tulevaisuuteen (vähintään vuoden eteenpäin ennen kuin tilannetta katsotaan uudelleen).

Mietin tässä nyt sitten itse minipillereitä. Tiedän että hormonikierukka olisi myös vaihtoehto, mutta en halua mitään ylimääräistä itseni sisään ja tietysti menin lukemaan vielä kokemuksia miten sen laitto sattuu (olen synnyttämätön). Onko kokemuksia minipillereiden aloittamisesta yli 40 vuotiaana? Edellisestä pillerikokeilusta (yhdistelmä) lienee n. 10 vuotta aikaa.

3

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuon ikäiselle naiselle riittää ehkäisyksi keskeytetty yhdyntä ja vähän katsoo ettei nyt ovulaation aikana pane...Sulla on ehkä teoriassa kerra pari mahdollista raskautua vuoden aikana vaikka yrittäisit sitä..Ihan turhaa mutustella pillereitä.

• Anonyymi

Mikä muka sukurasitus toi kohonnut verenpaineesi on, kun itsekin kerrot ylipainostasi? Ylipaino se verenpainettasi nostaa, eikä mikään omituinen "sukurasitus".- Se on niin helppo vältellä omaa vastuutaan elintasosairauksista vetoamalla kaikenmaailman ".sukurasituksiin ja geeneihin". Varmaan väität ylipainosikin johtuvan huonoista geeneistä?

• Anonyymi

No mullapa ei ole ylipainoa, mutta verenpainelääkitys on. Liikun ja syön terveellisesti. Olen 41. Serkulla sama vaiva, normaalipainoinen, serkku tosin sai verenpainelääkityksen jo 32 vuotiaana. Ihan turha siis väittää, että ylipaino on aina syynä kohonneeseen verenpaineeseen.

Minipillereiden sopivuudesta aloittajalle on parasta keskustella gynen kanssa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe