Minipillerit yli 40 vuotiaalle?

Anonyymi

Olen yli 40 ja hieman on ylipainoa sekä verenpainelääkitys ollut jo kauan (sukurasite). Nuorempana kokeilin useaa yhdistelmäpilleriä ja mikään ei sopinut. Ehkäisynä on siis ollut kondomi. Mies on nyt täysin kypsä siihen ja kehittänyt siitä itselleen ongelman (ei seiso). Minua taas kondomi ei ole haitannut ollenkaan. Mies oli jo vasektomiajonossa, mutta saikin yllättäen sellaisen sairaskohtauksen, että sen takia vasektomia siirtyy hamaan tulevaisuuteen (vähintään vuoden eteenpäin ennen kuin tilannetta katsotaan uudelleen).

Mietin tässä nyt sitten itse minipillereitä. Tiedän että hormonikierukka olisi myös vaihtoehto, mutta en halua mitään ylimääräistä itseni sisään ja tietysti menin lukemaan vielä kokemuksia miten sen laitto sattuu (olen synnyttämätön). Onko kokemuksia minipillereiden aloittamisesta yli 40 vuotiaana? Edellisestä pillerikokeilusta (yhdistelmä) lienee n. 10 vuotta aikaa.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuon ikäiselle naiselle riittää ehkäisyksi keskeytetty yhdyntä ja vähän katsoo ettei nyt ovulaation aikana pane...Sulla on ehkä teoriassa kerra pari mahdollista raskautua vuoden aikana vaikka yrittäisit sitä..Ihan turhaa mutustella pillereitä.

    • Anonyymi

      Mikä muka sukurasitus toi kohonnut verenpaineesi on, kun itsekin kerrot ylipainostasi? Ylipaino se verenpainettasi nostaa, eikä mikään omituinen "sukurasitus".- Se on niin helppo vältellä omaa vastuutaan elintasosairauksista vetoamalla kaikenmaailman ".sukurasituksiin ja geeneihin". Varmaan väität ylipainosikin johtuvan huonoista geeneistä?

      • Anonyymi

        No mullapa ei ole ylipainoa, mutta verenpainelääkitys on. Liikun ja syön terveellisesti. Olen 41. Serkulla sama vaiva, normaalipainoinen, serkku tosin sai verenpainelääkityksen jo 32 vuotiaana. Ihan turha siis väittää, että ylipaino on aina syynä kohonneeseen verenpaineeseen.

        Minipillereiden sopivuudesta aloittajalle on parasta keskustella gynen kanssa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      106
      1874
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      7
      1461
    3. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1447
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1429
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      148
      1372
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      95
      1290
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1287
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1219
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1097
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1088
    Aihe