Minipillerit yli 40 vuotiaalle?

Olen yli 40 ja hieman on ylipainoa sekä verenpainelääkitys ollut jo kauan (sukurasite). Nuorempana kokeilin useaa yhdistelmäpilleriä ja mikään ei sopinut. Ehkäisynä on siis ollut kondomi. Mies on nyt täysin kypsä siihen ja kehittänyt siitä itselleen ongelman (ei seiso). Minua taas kondomi ei ole haitannut ollenkaan. Mies oli jo vasektomiajonossa, mutta saikin yllättäen sellaisen sairaskohtauksen, että sen takia vasektomia siirtyy hamaan tulevaisuuteen (vähintään vuoden eteenpäin ennen kuin tilannetta katsotaan uudelleen).

Mietin tässä nyt sitten itse minipillereitä. Tiedän että hormonikierukka olisi myös vaihtoehto, mutta en halua mitään ylimääräistä itseni sisään ja tietysti menin lukemaan vielä kokemuksia miten sen laitto sattuu (olen synnyttämätön). Onko kokemuksia minipillereiden aloittamisesta yli 40 vuotiaana? Edellisestä pillerikokeilusta (yhdistelmä) lienee n. 10 vuotta aikaa.
3180
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Tuon ikäiselle naiselle riittää ehkäisyksi keskeytetty yhdyntä ja vähän katsoo ettei nyt ovulaation aikana pane...Sulla on ehkä teoriassa kerra pari mahdollista raskautua vuoden aikana vaikka yrittäisit sitä..Ihan turhaa mutustella pillereitä.

Äänestä

Mikä muka sukurasitus toi kohonnut verenpaineesi on, kun itsekin kerrot ylipainostasi? Ylipaino se verenpainettasi nostaa, eikä mikään omituinen "sukurasitus".- Se on niin helppo vältellä omaa vastuutaan elintasosairauksista vetoamalla kaikenmaailman ".sukurasituksiin ja geeneihin". Varmaan väität ylipainosikin johtuvan huonoista geeneistä?

Äänestä
  • No mullapa ei ole ylipainoa, mutta verenpainelääkitys on. Liikun ja syön terveellisesti. Olen 41. Serkulla sama vaiva, normaalipainoinen, serkku tosin sai verenpainelääkityksen jo 32 vuotiaana. Ihan turha siis väittää, että ylipaino on aina syynä kohonneeseen verenpaineeseen.

    Minipillereiden sopivuudesta aloittajalle on parasta keskustella gynen kanssa.

    Äänestä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta


Anonyymi kirjoitti:

Olen yli 40 ja hieman on ylipainoa sekä verenpainelääkitys ollut jo kauan (sukurasite). Nuorempana kokeilin useaa yhdistelmäpilleriä ja mikään ei sopinut. Ehkäisynä on siis ollut kondomi. Mies on nyt täysin kypsä siihen ja kehittänyt siitä itselleen ongelman (ei seiso). Minua taas kondomi ei ole haitannut ollenkaan. Mies oli jo vasektomiajonossa, mutta saikin yllättäen sellaisen sairaskohtauksen, että sen takia vasektomia siirtyy hamaan tulevaisuuteen (vähintään vuoden eteenpäin ennen kuin tilannetta katsotaan uudelleen).

Mietin tässä nyt sitten itse minipillereitä. Tiedän että hormonikierukka olisi myös vaihtoehto, mutta en halua mitään ylimääräistä itseni sisään ja tietysti menin lukemaan vielä kokemuksia miten sen laitto sattuu (olen synnyttämätön). Onko kokemuksia minipillereiden aloittamisesta yli 40 vuotiaana? Edellisestä pillerikokeilusta (yhdistelmä) lienee n. 10 vuotta aikaa.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu