Viime vuonna uutisoitiin Idols-stara Kristiina Braskin uskoontulosta. Pitäneekö paikkansa, että Kristiina kuuluu uuskarismaattiseen helluntailaiseen liikkeeseen, Kuopion Tukikohta-seurakuntaan?
Kristiina Brask helluntailainen?
7
116
Vastaukset
- Anonyymi
Hän on luterilainen.
- Anonyymi
Braskin viimeisin haastattelu luettavaksi: (https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/2b36b0cd-0c2f-4399-8b3d-a4b0f07c681d)
- Anonyymi
Niin kuin raikas lähdevesi oli hänen haastattelu tämän ummehtuneen uskonnollisuuden rinnalla.Miten hän rukoilee Jumalan johdatusta elämäänsä ja myöskin tehdä niin kuin Jumsla haluaa.
Ei sillä ole loppujen lopuksi merkitystä mihin seurakuntaan kuuluu. Artikkelin mukaan Kristiina on uskossa. Hieno juttu!
- Anonyymi
Toi "stara" on savon slangia. Stadissa "stara" on aina tarkoittanut vanhaa miestä. Ven. vanha: staarii, staaraja. Jopa kaksinkertaisesti nimettynä, esim. "se on yks vanha stara" eli = on yksi vanha mies.
Kun 1980-luvulla alkoi laajempi maaltamuutto Helsinkiin, savolaiset ymmärsivät slangisanat vääriin. "Tähti" ei ole engl. "star" ("stara") vaan "tsärna", tulee ruotsista.
Helsingin vanha slangi perustuu ruotsin ja venäjän kieleen, ei englantiin.
Maalta ja maahan muutto on paljon vahingoittanut vanhaa suomenkieltä ja slangia. Tämä on ollut ruotsalaisten tarkoituskin: laaja-alainen suomalaisuuden turmeleminen ja hävitystyö.Ja miten paljon englanti ja some vahingoittaa kieliä ja murteita. Sanoilla ja käsitteillä on valtakielessäkin eroavuuksia maan eri alueilla. Suokainen, tuima, riski. Jossain Suomea riski on nopea liikkeissään ja toisella puolen se on iso lihava. Rikoo on riskillä ruma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724394Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013850Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513140
- 402618
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222322- 231986
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151742Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351715