Mustasukkaisuus puolison exästä

Anonyymi

Nyt on paha kun kärsin ja kärvistelen aviopuolison exään liittyvistä asioista, pelkään että hän oli rakkaampi kuin mitä minä olen hänelle vaikka ei oikeastaan ole syytä..toivoisin että hän saisi verbaalisesti minua autettua ja voisin tuntea olevani hänelle tässä tilanteessa se

Onko hyviä neuvoja......

14

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulla välillä vähän sama olo. Vaikeahan siitä on eroon päästä. Olen yrittänyt miettiä että on erilaista rakkautta. On intohimoista rakkautta ja on kiintymystä osoittavaa, toisen parasta ajattelevaa rakkautta.
      Minä sorrun miettimään välillä mitä kaikkea kivaa ja ihanaa puoliso on saanut kokea exänsä kanssa eikä meillä ole mahdollista samaan. Heillä on yhteisiä lapsia, meillä ei tule koskaan olemaan. Mutta niin on hienoja kokemuksia minullakin exäni kanssa ja yhteisiä lapsia. Nykyisessä suhteessa meillä ei ole mitään mikä sitoisi tai pitäisi yhdessä, mitään muuta kuin rakkaus ja halu olla toisen kanssa. Ei ole tavoitetta löytää miestä, joka olisi sopiva lasten isäksi, ei ole tarve hankkia omakotitaloa ja matkustaa kerran vuodessa ulkomaille. Ollaan vaan yhdessä koska haluamme olla yhdessä.

• Anonyymi

Eiköhän se niin ole jos haluaisi exänsä ei sinun kanssa olisi. Jos olisi ollut niin hieno suhde ja rakkaus niin yrittäisi kyllä edelleen exänsä eikä tunnepuolen takia pystyisi olemaan kanssasi.

• Anonyymi

On hyvä neuvo:
      Miehesi menneisyys ennen sinua on hänen asiansa. Et voi vaatia miestäsi tekemään listaa eksänsä hyvistä ja huonoista puolista, etkä miehen tunteista eksäänsä kohtaan heidän parisuhteensa aikana. Jokaisella ihmisellä on oma menneisyytensä, on rakkaita ihmisiä, on ongelmia, vaikeuksia, ikäviäkin asioita.

On julmaa ja myös säälittävää, jos pakotat miehesi vertailemaan entistä elämäänsä ja teidän yhteistä aikaa keskenään. Vain epävarma, sairas ihminen pakottaa rakkaansa tuollaisiin vertailuihin ja vakuutteluihin paremmuudesta.

Ja tässä tulee se neuvo: Lopeta mielikuvitus-elämä. Elä reaaliaikaa, tätä päivää, nauti siitä mitä teillä on, anna miehesi elää parisuhdettanne sinun kanssasi ilman jatkuvaa vertailua aikaisempaan.

• Anonyymi

Järki sanoo että menneisyys on poissa, mutta jotakin häikkää tunnepuolella josta haluan parantua.

• Anonyymi

Luulen että se seuraa sinua aina niin pitkään, kun jatkat hänen kanssaan.
        Voi olla väärässäkin tietenkin.
        Jos joku asia muuttuu ongelmaksi ja pahaksi sellaiseksi, on siitä parempi päästä eroon.
        En usko, että tunteesi on väärä, sillä se rakentuu pienistä asioista jatkuvasti.
        Jos et pysty elämään tuossa tilanteessa ( se voi voimistua tai laantua) niin hyppää pois.
        Kukaan muu ei pidä sinusta huolta kun sinä itse. Olet omien valintojesi summa.

• Anonyymi

No eihn tuo kauhean kummallista ole. Ei miehetkään halua, että naisella olisi ollut kymmenittäin seksikumppaneita ennen itseä. Pohjimmiltaan kyse samasta asiasta.

• Anonyymi

Häh, missä kohtaa aloituksessa puhutaan kymmenistä seksikumppaneista? Siinähän lukee .... aviopuolison eksästä... siis yksikössä.. eksästä!

Aloittajalle vinkkinä, aviopuolisosi ei pysty sinua verbaalisesti auttamaan eikä vakuuttamaan rakkaudestaan. Etkä sinä voi vaatia häntä vertailemaan teitä kahta keskenään.
        Mitä enemmän kerjäät rakkautta, sitä vähemmän pitkässä juoksussa sitä tulet saamaan.
        Joko uskot yhdellä kerralla mitä aviopuolisosi sinulle sanoo, tai kärvistelet mustasukkaisena ja kylvät pahaa oloa parisuhteeseenne ja etäännytät puolisosi itsestäsi pikkuhiljaa.
        Valinta on sinun.

• Anonyymi

Niinpä kun niitä exiä on paljon ja sitten vielä yhden yön juttuja...:(

• Anonyymi

Minusta se johtuu siitä, että ihmisten pitäisi löytää hyvä tyytyväisyys siitä perheparisuhteestaan ja pitää siitä kiinni. Tietynläinen merkityksettömyys ilman yhteistä perhettä on se asia, mikä saa tuntemaan riittämättömyyttä. Nuoruuttaan ja tyhmänhullutta ei saa takaisin, mutta senkin voi ryöstää omilta lapsiltaan yrittämällä elää sen uudestaan.

• Anonyymi

Ei sun kannata olla mustasukkaimen jos mies ei asiaa tuo esiin. Jos miehesi ei tosiaan jauha eksästään unohda sinäkin se on mennyttä. Mustasukkaisuus on on tunne joka tulee suhteen epävarmuudesta.Puhukaa se auttaa. Puhu itsesi kanssa myös, miks tunnen niku tunnet.

Mulla oli eksä jonka eksälle en tosiaan koskaan ollut mustasukkainen, suhteemme aikana eksäni puhui hänestä aina sitä tätä kuinka ihana, mukava ja kiva tämä oli 😅 ja haikaili perään, kertoa asioita jotka eivät minulle kuulu. Jos sellasta suhteessasi run. Tuhlasin itse omaa aikaani siinä. Opin siitä paljon! Mun juuret vahvistu kuitenkin. Itkin, sattui sitten nousin päätin ja lähdin. Universumilla on aina sinulle parempaa tarjottavaa, täytyy osata vaan vaatia. Ole ja elä 💕

• Anonyymi

Tuohan ihan idioottimaista kehua exän erinomaisuutta, ei sitä kukaan jaksa kuunnella.

• Anonyymi

Huvittaa...mustasukkaisuus ...kyllä on huonoissa kantimissa parisuhde.
        20v erosta. Lapsen juhlat, vanhemieni hautajaiset ym. asioita exä ollut mukana. Ei oo tullut seksi mieleen. Kummallakin on oma elämä, jota kunnioitetaan.

• Anonyymi

Mustasukkaisuuteen voi vaikuttaa elämän suuret traumat, pettymys, hylkäämisen kokemus jotka silpovat sydäntä, niistä paraneminen voi olla prosessi joka kestää ja kestää, toivottavasti ei riko uutta onnea ja suhdetta.

• Anonyymi

Mulla samantapainen tilanne. Mietin oonko liian herkkä / mustasukkainen suhteeseen, kun suututtaa ja satuttaa miehen puheet exästä. Kertoilee asioita jotka ei minulle kuulu esim. exän uuden suhteen kuvioista, joita lasten kautta on kysellyt... Omaavat pitkän yhteisen historian, että olen koittanut ymmärtää ymmärtämistä päästyäni, mutta nyt vain tuntuu, että lopullinen raja on tulossa vastaan. Koskaan ei puhu meistä me-muodossa. Yhteishenki puuttuu... Exästä kyllä jaksaa jauhaa, miten HE olivat ja tekivät.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      4
      3673
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      193
      3589
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      128
      3320
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      71
      3291
    5. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      20
      2176
    6. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      25
      1758
    7. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      31
      1506
    8. Heippa nainen

Tykkään susta niin että halkeen 😘 Kivaa iltaa. t-mies
      Ikävä
      32