Petri Paavolan opetusta on arvioitu kriittisesti

Anonyymi

Petri Paavolan opetusta Jumalan olemuksesta on arvioitu tässä videossa laajasti ja kriittisesti. Paavolan opetus on lähellä Jehovan todistajien käsitystä ja eräs mies käy läpi sitä, mikä on Paavolan opetuksessa väärin. Hän näyttää olevan hyvin huolissaan Paavolan eksymyksestä ja toivoo, että Paavola tekisi parannuksen.

https://www.youtube.com/watch?v=4FsXdBOtjeQ

48

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Petri Paavola on omaksunut Jehovan todistajien oppeja ja yrittää syöttää niitä lusikalla helluntailaisille ja luterilaisille. Paavola sanoo, että Jeesus on Jumala, mutta ei ole Isä. Hän myös sanoo ristiriitaisesti oman opetuksensa kanssa, että Jumala on kolmiyhteinen, mutta kun hän alkaa selittämään asiasta, niin hän jakaa Jumalan Isään ja Poikaan, kuten tekevät Jehovan todistajat. Tähän asiaan on kiinnittänyt huomiota myös se mies, joka puhuu aloituksessa viitatulla YouTube videolla.

Raamatun mukaan Isä ja Poika ovat yhtä. Jeesus on Isä Jumala, joten Paavola eksyttää väärällä opetuksellaan.

"Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas." (Jes 9:6)

"Minä ja Isä olemme yhtä." (Joh 10:30)

"Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!" Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" (Joh 20:27,28)

Paavolan kierot jutut sen kun jatkuvat. Hän opettaa väärin, ettei kasteessa saa syntejä anteeksi eikä kastevesi pese syntejä pois. Tämä on jyrkästi ristiriidassa Raamatun kanssa. Paavola antaa kierosti laaditun tekosyyn luterilaisille, ettei heidän tarvitse ottaa uskovien upotuskastetta, vaikka Jeesus sitä edellyttää pelastuksen ehtona.

"Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." (Mark 16:15,16)

"Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Ap.t 2:38)

"Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'" (Ap.t 22:16)

• Petri Paavolalla on mielen alueen haasteita. Pitää ymmärtää.

• Anonyymi

Ja tässä ketjussa on nähtävillä toraistien kierot jutut ja sydämen pahuus.

• Anonyymi

Olen lukenut Paavolan opetusta jumaluudesta ja hämmästynyt,
      sillä hän todella opettaa väärin ja ristiririitaisesti. Mutta ei se
      ole ollenkaan harvinaista, että uskovat eivät käsitä, että
      Jumala on Herra Jeesus Kristus, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.
      Ihmisenä Hän on Jumalan ja Ihmisen Poika. Iankaikkisuudessa
      Hän on Herra Jumala, Kaikkivaltias joka ONJumala, OLI ihminen
      ja ON TULEVA hallitsemaan ikuisesti. Jumala hallitsee ja on Kuningas
      ikuisesti. Tämä Jumala on Herra Jeesus Kristus.

Kenelläkään ihmisellä ei ole suurempaa Jumalaa vastassa,
      Jeesus Kristus on Herra. Paavalin teologian mukaan Jumala
      on Herra ja Jeesus on Herra ja meillä on ainoastaan yksi Herra
      ja yksi Jumala.

Jumala on Sana ja Henki.
      Sana on Henki.
      Jeesus on Sana ja Henki.

Olen kirjoittanut aiheesta kolmessa tekstissä.
      Kolminaisuusaiheiset tekstit käsittelevät tietenkin aihetta.
      Mutta myös "Missä Jumala on?" tekstini käsittelee tätä aihetta.
      https://www.jumala-kanssamme.se/440034901

• Anonyymi

Tämä ei ole ainoa Paavolan emämunaus. Toinen on Paavolan salaliittoteoria siitä, ettei temppeli ollut Moorian vuoren harjalla vaan etelärinteellä.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Petri Paavolalla on todella paisunut ego. Hän tekee jo englanninkielisiä videoita ja haastaa ulkomaalaisia kuuluisia henkilöitä omalla harhaopillaan. Tämä on käsittämätöntä.

• Anonyymi

Paavola tuottaa lukuisia videoita ja saarnoja ja nettiartikkeleita siitä, ettei Jerusalemin temppeli ollut vuoren huipulla, eikä ota vastaan mitään korjaavaa palautetta, vaan jatkaa väärän tiedon levittämistä ymmärtämättä asiasta sen enempää. Paavola on väärässä. Ei pidä uskoa kaiken maailman nettitrolleja ja sensaatiohakuisia eksyttäjiä.

Paavolan teoria siitä, että temppeli ei olisi ollut temppelivuoren päällä romuttuu arkeologisten löydösten kautta. Temppelivuoren huipulta on löytynyt temppeliin kuulunut varoituskyltti, joka on tutkijoiden mukaan ollut alkuperäisellä paikalla. On paljon muitakin vastaavia löydöksiä.

https://www.timesofisrael.com/ancient-temple-mount-warning-stone-is-closest-thing-we-have-to-the-temple/

Paavola väittää, että Herodeksen linnake olisi ollut vuoren korkeimmalla paikalla ja temppeli alarinteessä. Se antaa väärän kuvan asiasta. Herodes rakensi linnakkeen temppelin muuriin kiinni sen pohjoispuolelle, joka tunnetaan myös nimellä Antonian linnake. Temppeli ja Anatonian linnake olivat temppelivuoren päällä kummatkin.

Paavolan väitteellä ei ole perustaa. Jerusalemissa ei sijainnut kokonaista legioonaa Jeesuksen päivin. Legio X Fretensis oli sijoitettu tuona-aikana Syyriaan ja saapui Jerusalemiin vasta vuonna 73. Lisäksi Pontius Pilatus piti majaa Herodeksen palatsissa vastapäätä temppeliä, eikä piskuisessa Antonian linnoituksessa. Prefektin virallinen hallintopaikka oli kuitenkin edelleen Kesarea Juudean rannikolla. Toki kymmenennen legioonan lisäksi oli III Gallica, VI Ferrata ja XII Fulminata, mutta nämäkin kolme olivat Legio X Fretensiksen tavoin Syyriassa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Antonia_Fortress

Raamattu kertoo temppelin sijainnin. Se oli jebusilaiselta Araunalta ostettu pelto. Viljaa ei voi viljellä jyrkällä vuoren rinteellä, joten Daavidin kaupunki Moorian vuoren etelä-rinteellä on poissuljettu. Moorian vuoren laella on suuri tasainen alue, jossa voi muokata maata ja viljellä. Israelissa ei viljelty vuoren rinteillä, vaan ne olivat lampaiden ketoina. Laaksoissa ja muilla tasaisilla paikoilla olevat alueet olivat viljapeltoina.

2 Aik 3:1 Salomo alkoi rakentaa Herran temppeliä Jerusalemiin isänsä Daavidin määräämälle paikalle, jebusilaisen Araunan puimatantereelle Morian vuorelle, missä Herra oli ilmestynyt Daavidille.

Temppelivuoren etelärinne on liian jyrkkä ja ahdas, jotta sinne voisi rakentaa temppeli. Rinteen juurella on Gehenan laakso, jonka on tasaista maata ja teoriassa temppeli voitaisiin sinne rakentaa, mutta sekin alue on liian ahdas. Gehenan laaksossa oli kaatopaikka, jossa poltettiin roskia, joten temppeli ei tietenkään ole voinut olla palavien roskien vieressä.

Temppeli ei ollut Daavidin kaupungissa vuoren etelärinteellä, kuten Paavola virheellisesti väittä vaan vuoren huipulla, mikä on myös tiedemiesten konsensus. Tämä historian tutkimuksen selvittämä totuus ei mihinkään muutu: https://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Jerusalem_(70_CE)

Paavolan opetusta asiasta voi luonnehtia sensaatiohakuiseksi humpuukiksi, jonka esittämät väitteet ovat ristiriidassa historian tutkimuksen ja myös Raamatun kanssa.

• Anonyymi

Kenenkään pelastus eikä usko Jeesukseen katoa, vaikka erehtyisi temppelin paikasta. Sem nsijaa koko toraistiet vouhottaminen temmpelistä Jumalan asumuksena on täyttä harhaoppia ja eksytystä ja toraistien opit johtavat kadotukseen ja pimeyteen. Koko tooraoppi on emämunaus ja aivot narikkaa-vouhotus.

• Anonyymi

Ilmestyskirja on Uudessa testamentissa ja se kertoo lopun ajan JUMALAN temppelistä, jossa rukoilevat vanhurskaat uskovat.

Ilm 11:1 Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat. [Hes. 40:5]
        2 Temppelin ulompaa esipihaa älä kuitenkaan lue mukaan, jätä se mittaamatta, sillä se on annettu vieraiden kansojen haltuun. Ne polkevat pyhää kaupunkia neljänkymmenenkahden kuukauden ajan. [Dan. 7:25, Dan. 12:7; Luuk. 21:24]

Sinä olet lähtenyt Paavolan kelkkaan herjaamaan JUMALAN temppeliä kuin Saatana. Temppeli on todellakin Jumalan asumus, koska niin lukee Raamatussa. Sinä et tätä niele, koska sinä olet Saatanasta.

Otat esille aika ajoin se, että Jumalan temppeliin menee antikristus mutta vain 3,5 vuodeksi. Kyllä sinne on ennenkin mennyt kaikenlaiset vastustajat, mutta sekin lukee Raamatussa, että Herra Jeesus palatessaan takaisin maan päälle valtaa oman temppelinsä takaisin antikristukselta ja ottaa sen itselleen valtaistuimensa sijaksi.

Ilm 19:11 Minä näin taivaan avoinna: näin valkoisen hevosen ja sen selässä miehen. Hän on uskollinen ja totuudellinen, hän tuomitsee ja taistelee vanhurskaasti.
        12 Hänen silmänsä olivat kuin tulen liekit, hänellä oli päässään monta kruunua, ja häneen oli kirjoitettu nimi, jota ei tunne kukaan muu kuin hän itse.
        13 Hänellä oli pukunaan vereen kastettu viitta, ja hänen nimensä on Jumalan Sana. [Jes. 63:2,3 | Joh. 1:1]
        14 Hänen jäljessään tulivat taivaan sotajoukot, valkoisilla hevosilla ratsastavat soturit, joiden puku oli hohtavan valkeaa pellavaa.

Sak 14:3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]
        4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
        5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.

Hes 43:2 Ja minä näin: Idästä saapui Israelin Jumalan kirkkaus. Sen ääni oli kuin suurten vesien pauhu, ja Herran kirkkaus sai maan hohtamaan.
        3 Näky, jonka minä näin, oli samanlainen kuin se, minkä olin aikaisemmin nähnyt, se oli niin kuin se, minkä näin, kun Herra tuli hävittämään kaupunkia, niin kuin se, minkä olin Kebarjoen rannalla nähnyt. Minä heittäydyin maahan kasvoilleni. [Hes. 1:1]
        4 Herran kirkkaus meni temppeliin portista, joka on itää kohti.
        5 Henki nosti minut maasta ja vei minut sisempään esipihaan, ja minä näin, että Herran kirkkaus täytti temppelin. [1. Kun. 8:10]
        6 Joku puhutteli minua, ja minä kuulin sen äänen tulevan temppelistä -- mies seisoi yhä minun vieressäni.
        7 Ääni sanoi minulle: "Ihminen, tämä on minun valtaistuimeni sija ja koroke minun jalkojeni alla. Täällä minä olen asuva Israelin kansan keskellä ikuisesti.

Ylipappi Jeshua, joka on käännetty Joosua, oli ennusmerkki Daavidin Juurivestasta Jeshuasta eli Jeesuksesta, joka rakentaa Jerusalemiin itselleen temppelin ja johon Herra Jeesus menee sekä kuninkaana että ylipappina. Kaukaa tulee Herran temppelin rakentajat ja lopun ajoilla tämä Hesekielin kirjan ennustama temppeli rakennetaan Herra Jeesusta varten.

Sak 6:11 ja ota vastaan hopea ja kulta, tee kruunu ja pane se ylimmäisen papin Joosuan, Joosadakin pojan, päähän
        12 ja sano hänelle näin: "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin.
        13 Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on vallitseva niitten molempien välillä.
        14 Ja kruunu on oleva muistona Herran temppelissä Helemistä ja Tobiasta ja Jedajasta ja Sefanjan pojan suosiollisuudesta.
        15 Ja kaukana asuvaiset tulevat ja rakentavat Herran temppeliä.

Jes 2:2 Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne.
        3 Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana".
        4 Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.

Jes 66:23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.

• Anonyymi

1Joh.5:7 Biblia Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yhtä ovat. 1Joh.5:8 Biblia Ja kolme ovat jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

• Anonyymi

Olen kuullut, että Petri Paavola tekee yhteistyötä kastaja Weijo Lindroosin kanssa? Onko totta?
      Kastajan puhe:
      http://Jeesus-on-Herra.com/kaste/

Opettaako Petri Paavola nykyään samoin W.L.n kanssa kasteelle menemisen välttämättömyyttä?

• Anonyymi

Petri Paavola tekee yhteistyötä Weijo Lindroosin kanssa, jonka seurakunnassa Turun kristillinen toimintakeskus Paavola opettaa aika ajoin. Heillä on ollut yhteisiä tilaisuuksia myös Tampereella. Paavola julkaisee YouTubessa opetuksiaan, niin siellä on myös Turun kristillisessä toimintakeskuksessa kuvattuja Paavolan opetuksia.

Kerran kuuliin eräältä, että Lindroos sanonut Paavolan opettava oikein. Minä hämmästyin tätä todella paljon, koska Paavolan artikkeleissa ja videoissa on todella paljon asiavirheitä sekä suoranaista eksytystä. Weijo Lindroos ei ole myöskään luotettava paimen.

Petri Paavola opettaa, ettei kaste pese syntejä pois. Paavola opettaa myös Jehovan todistajien oppeja Jumalana olemuksesta. Kannattaa olla varovainen, ettei lankea kaiken maailman eksyttäjien kelkkaan mukaan.

Kasteessa saa synnit anteeksi, kun uskoo Jeesukseen Kristukseen ja tekee parannuksen. Kaste pesee synnit pois, koska kaste annetaan vain uskoon tulleille. Paavola ei opeta näin. Kavahtakaa paavolalaisuutta.

Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Ap.t 22:16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.' [Luuk. 24:47 ]

• Anonyymi

Paavola opettaa, ettei kasteessa saa syntejä anteeksi, joten kaste ei ole hänen mielestä välttämätöntä. Kaste liittyisi jotenkin epämääräisesti pelkkään hyvään omaantuntoon.

Paavola kumartaa yhtä aikaa sekä luterilaisia että helluntailaisia, jotka ovat hänen tukijoitaan. Kun yrittää sekoittaa kaksi ihan erilaista kasteoppia keskenään, niin siitähän tulee sekasikiö ja harhaoppi. Sellaista Paavola tekee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavola opettaa, ettei kasteessa saa syntejä anteeksi, joten kaste ei ole hänen mielestä välttämätöntä. Kaste liittyisi jotenkin epämääräisesti pelkkään hyvään omaantuntoon.

Paavola kumartaa yhtä aikaa sekä luterilaisia että helluntailaisia, jotka ovat hänen tukijoitaan. Kun yrittää sekoittaa kaksi ihan erilaista kasteoppia keskenään, niin siitähän tulee sekasikiö ja harhaoppi. Sellaista Paavola tekee.

1. Piet. 3:21

Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

Vesi siis EI pese syntejä pois, siihen riittää vain Kristuksen kallis sovintoveri !

Matt. 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

Vesi siis "kuvana" pelastaa, eli vesi kuvastaa uskovan parannuksen tekoa hänen uskonelämässään !

Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä PARANNUKSEEN !

Parannuksen teko uudessa liitossa tapahtuu näin:

1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

Ei enää siis vesikasteella, joka oli vain vanhan liiton "kuva ja varjo" !

Muuten jos vesikaste tarvittaisiin parannuksen tekoon, meidän uudessa liitossa tulisi käydä yhä uudestaan ja uudestaan vanhaan liittoon kulluvalla eli vanhan liiton aikaisella vesikasteella !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. Piet. 3:21

Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

Vesi siis EI pese syntejä pois, siihen riittää vain Kristuksen kallis sovintoveri !

Matt. 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

Vesi siis "kuvana" pelastaa, eli vesi kuvastaa uskovan parannuksen tekoa hänen uskonelämässään !

Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä PARANNUKSEEN !

Parannuksen teko uudessa liitossa tapahtuu näin:

1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

Ei enää siis vesikasteella, joka oli vain vanhan liiton "kuva ja varjo" !

Muuten jos vesikaste tarvittaisiin parannuksen tekoon, meidän uudessa liitossa tulisi käydä yhä uudestaan ja uudestaan vanhaan liittoon kulluvalla eli vanhan liiton aikaisella vesikasteella !

>>>Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
        Vesi siis EI pese syntejä pois, siihen riittää vain Kristuksen kallis sovintoveri !<<<

Puhut puuta heinää. Kenelläkään ei voi olla hyvää omaatuntoa synneistä, jos niitä ei ole saanut anteeksi. Raamatun ilmoituksen mukaan kastevesi pesee synnit pois. Koska kaste annetaan vain uskoville, niin tietenkin armahtajana on se, jonka nimeen kaste otetaan eli Herra Jeesus Kristus. Kastevesi on Kristuksen sovintoveren vertaus.

Ap.t 22:16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.' [Luuk. 24:47 ]

1 Joh 5:6 Hän, Jeesus Kristus, on tullut veden ja veren kautta -- ei ainoastaan veden, vaan veden ja veren. Ja Henki on todistaja, sillä Henki on totuus. 7 Todistajia on näin kolme: 8 Henki, vesi ja veri, ja nämä kolme todistavat yhtäpitävästi.

Kaste on Jeesuksen käsky, mitä ilman ei ole syntien pesemistä puhtaaksi. Jos joku laiminlyön uskovien upotuskasteen, niin hän ei saa syntejään anteeksi.

Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Ristiryöväri pelastui, koska Jeesus ei ollut vielä antanut tätä kastekäskyä, mutta käskyn jälkeen ei ole pelastusta, jos ei noudata Jeesuksen kastekäskyä.

Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

• Anonyymi kirjoitti:

>>>Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
        Vesi siis EI pese syntejä pois, siihen riittää vain Kristuksen kallis sovintoveri !<<<

Puhut puuta heinää. Kenelläkään ei voi olla hyvää omaatuntoa synneistä, jos niitä ei ole saanut anteeksi. Raamatun ilmoituksen mukaan kastevesi pesee synnit pois. Koska kaste annetaan vain uskoville, niin tietenkin armahtajana on se, jonka nimeen kaste otetaan eli Herra Jeesus Kristus. Kastevesi on Kristuksen sovintoveren vertaus.

1 Joh 5:6 Hän, Jeesus Kristus, on tullut veden ja veren kautta -- ei ainoastaan veden, vaan veden ja veren. Ja Henki on todistaja, sillä Henki on totuus. 7 Todistajia on näin kolme: 8 Henki, vesi ja veri, ja nämä kolme todistavat yhtäpitävästi.

Kaste on Jeesuksen käsky, mitä ilman ei ole syntien pesemistä puhtaaksi. Jos joku laiminlyön uskovien upotuskasteen, niin hän ei saa syntejään anteeksi.

Ristiryöväri pelastui, koska Jeesus ei ollut vielä antanut tätä kastekäskyä, mutta käskyn jälkeen ei ole pelastusta, jos ei noudata Jeesuksen kastekäskyä.

Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Lahko paskaa.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Paavola tuottaa lukuisia videoita ja saarnoja ja nettiartikkeleita siitä, ettei Jerusalemin temppeli ollut vuoren huipulla, eikä ota vastaan mitään korjaavaa palautetta, vaan jatkaa väärän tiedon levittämistä ymmärtämättä asiasta sen enempää. Paavola on väärässä. Ei pidä uskoa kaiken maailman nettitrolleja ja sensaatiohakuisia eksyttäjiä.

Paavolan teoria siitä, että temppeli ei olisi ollut temppelivuoren päällä romuttuu arkeologisten löydösten kautta. Temppelivuoren huipulta on löytynyt temppeliin kuulunut varoituskyltti, joka on tutkijoiden mukaan ollut alkuperäisellä paikalla. On paljon muitakin vastaavia löydöksiä.

https://www.timesofisrael.com/ancient-temple-mount-warning-stone-is-closest-thing-we-have-to-the-temple/

Paavola väittää, että Herodeksen linna olisi ollut vuoren korkeimmalla paikalla ja temppeli alarinteessä. Se antaa väärän kuvan asiasta. Herodes rakensi linnakkeen temppelin muuriin kiinni sen pohjoispuolelle, joka tunnetaan myös nimellä Antonian linnake, joka oli hyvin pieni. Temppeli ja Anatonian linnake olivat temppelivuoren päällä kummatkin.

Paavolan väitteellä ei ole perustaa. Jeesuksen aikana Jerusalemin temppelivuoren laella ei ollut kokonaista Rooman armeijan legioonaa eli noin 6000 sotilasta. Legio X Fretensis oli sijoitettu tuona-aikana Syyriaan ja saapui Jerusalemiin vasta vuonna 73. Lisäksi Pontius Pilatus piti majaa Herodeksen palatsissa vastapäätä temppeliä, eikä piskuisessa Antonian linnoituksessa. Prefektin virallinen hallintopaikka oli kuitenkin edelleen Kesarea Juudean rannikolla. Toki kymmenennen legioonan lisäksi oli III Gallica, VI Ferrata ja XII Fulminata, mutta nämäkin kolme olivat Legio X Fretensiksen tavoin Syyriassa.

Raamattu kertoo temppelin sijainnin. Se oli jebusilaiselta Araunalta ostettu pelto. Viljaa ei voi viljellä jyrkällä vuoren rinteellä, joten Daavidin kaupunki Moorian vuoren etelä-rinteellä on poissuljettu. Moorian vuoren laella on suuri tasainen alue, jossa voi muokata maata ja viljellä. Israelissa ei viljelty vuoren rinteillä, vaan ne olivat lampaiden ketoina. Laaksoissa ja muilla tasaisilla paikoilla olevat alueet olivat viljapeltoina.

2 Aik 3:1 Salomo alkoi rakentaa Herran temppeliä Jerusalemiin isänsä Daavidin määräämälle paikalle, jebusilaisen Araunan puimatantereelle Morian vuorelle, missä Herra oli ilmestynyt Daavidille.

Temppelivuoren etelärinne on liian jyrkkä ja ahdas, jotta sinne voisi rakentaa temppeli. Rinteen juurella on Gehenan laakso, jonka on tasaista maata ja teoriassa temppeli voitaisiin sinne rakentaa, mutta sekin alue on liian ahdas. Gehenan laaksossa oli kaatopaikka, jossa poltettiin roskia, joten temppeli ei tietenkään ole voinut olla palavien roskien vieressä.

Temppeli ei ollut Daavidin kaupungissa vuoren etelärinteellä, kuten Paavola virheellisesti väittä vaan vuoren huipulla, mikä on myös tiedemiesten konsensus. Tämä historian tutkimuksen selvittämä totuus ei mihinkään muutu: https://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Jerusalem_(70_CE)

Paavolan opetusta asiasta voi luonnehtia sensaatiohakuiseksi humpuukiksi, jonka esittämät väitteet ovat ristiriidassa historian tutkimuksen ja myös Raamatun kanssa.

• Anonyymi

1Joh.2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi. Joh.13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen tehnyt. 1Piet.2:21

• Anonyymi

Kaste ei pelasta ketään iankaikkiseen elämään. Uudessa Liitossa on muutakin pelastumista pelastumista kuin vain pelastuminen ikuiselta kadotukselta.
      Pietari kirjoitti: "kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee. "rakkaani, paetkaa epäjumalanpalvelusta", "paetkaa haureutta".
      Pietari jatkaa: "Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea".
      Kaste on yksi ja tärkeä askel, jossa jo uskoon tullut, tekee valitsemisensa lujaksi.
      Vanhan liiton kirjoituksen ja tapahtumat ovat esikuva ja varjo Uudesta liitosta.
      Paavali opetti: Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä.
      Ennen meren läpi kulkemista israelilaiset olivat pelastuneet karitsan veren kautta esikoisten surmaajalta ja lähteet Egyptistä Tämä on kuva uskoon tulosta. Pilvi on kuva Pyhästä Hengestä. Punaisen meren läpi kulkeminen on taasen kuva vesikasteesta. Israelilaiset pakenivat Egyptin orjuutta ja epäjumalia.

• Anonyymi

Ilman uskovien upotuskastetta Herra Jeesuksen Kristuksen nimessä ei ole pelastusta uuden liiton aikana kastekäskyn antamisen jälkeen, koska niin on Jeesus määrännyt.

Ei Paavalille turhaan sanottu, että älä vitkastele vaan mene kasteelle pesemään synnit pois Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä. Tämä on välttämätöntä, jotta voi saada synnit anteeksi.

Monelle eksyttäjälle on tullut kiero maneeri, ettei kaste pelasta vaan Jeesus. Tämä on suorastaan Raamatun vääristelemistä. Jeesus käski ottaa kasteen, joten kaste ei ole irti uskosta. Kaste annetaan uskoville, joten tietenkin Herra Jeesus Kristus on pelastaja, mutta Jeesus on määrännyt kasteen jokaiselle kristitylle pakolliseksi, jotta voi saada synnit anteeksi. Joka puhuu tätä totuutta vastaan, hän palvelee Saatanaa.

• Anonyymi

paskanjauhaja ei osaa lukea yksinkertaista lausetta. "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen". Voisitko kertoa kuka joutuu kadotukseen:
      Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
      Mikä on tuo nimi, jossa on pelastus?

• Anonyymi

Raamatullinen kaste annetaan vain uskoville. Jos ei usko niin joutuu kadotukseen oli kastettu tai ei. Samalla voi sanoa myös sen, että jos uskoon tullut laiminlyö upotuskasteen, niin hän ei saa syntejään anteeksi. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Ilman uskovien upotuskastetta ei ole syntien anteeksiantoa. Tässä tämä asia lukee ihan selvästi:

Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. 16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

• Anonyymi

Musti.Hintikka, sinulla on todella törkeää kielenkäyttöä. Sinä et ole Jumalan palvelija vaan teet työtä Paholaisen hyväksi.

• Peräsmies puhhuu askaa.

• Anonyymi

Oletko koskaan katsonut peiliin ja tutkinut omaa hengellistä tilannettasi? Sinussa on selvästi riivaaja, kun kirjoittelet näin törkeitä kommentteja.

• Anonyymi

Onpa ihmeellistä, miten Paholainen raivoaa nyt vanhurskasta upotuskastetta vastaan. Helluntailaisten keskuuteen on tullut todella törkeää vanhurskaiden ihmisten panettelua ja kasteen herjaamista. Taitaa Paholainen olla hermostunut, kun helluntaiseurakunnissa annetaan uskovien upotuskaste.

Jokainen ihminen on vastuussa omasta uskosta. Jokainen järkevä ihminen osaa lukea Raamatusta, että pitää ottaa upotuskaste. Tämän totuuden pilkkaaminen ei saa järkeviä ihmisiä empimään ottaa upotuskaste.

Mutta se näyttää olevan valitettavasti totta, että kirkon keskellä istuu piru, joka yrittää estää seurakuntalaiset ottamasta raamatullisen uskovien upotuskasteen. Jos joku lainaa Raamattua, niin demonivallassa oleva henkilö vastaa jollakin todella törkeällä kommentilla Raamattua vastaan.

• Anonyymi

Jeesus itse sanoi: Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
      Sen sijaa paskanjauhaja vänkää, että Jeesus kraanavesi on tie Isän luokse. Niin kumpi valehtelee Jeesus vai paskanjauhaja?

• Anonyymi

Älä pilkkaa kastevettä kraanavedeksi. Vesikaste on Jeesuksen käsky. Ilman uskovien upotuskastetta ei ole osallisuutta Kristuksen armosta.

Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. 16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

• Jeesus tietääkseni rukoili Isää ,joka on taivaassa ja kehoitti myös näin tekemään eli siinä ei ole mitään väärää ja toiseksi ,että poika ja isä ovat yhtä johtuu siitä ,että He/Hän on Henki eli isä ja Poika on samaa Henkeä .
      Eli ihan oikein menee jos paavola noin opettaa .

• Anonyymi

Jumlaton, sinähän tunnustit, ettet ole uudesti syntynyt. Niin miksi riehut täällä ja mitä sinä teidät Jumalan valtakunnasta? Sinä huutelet olemattomia sieltä pimeydestäsi: "Älä pilkkaa kastevettä kraanavedeksi."
      Kun jumalattomat alkavat opettaa Raamattua, niin meno todella pimeää. Kastevesi on joko kraanavettä tai sitten luonnonvettä, eikä tämän maailman vesissä oli mitään pelastavaa. Sanoohan Pietari:
      "tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne".

• Anonyymi

Raamatullinen kaste annetaan vain uskoville. Ilman uskovien upotuskastetta ei ole syntien anteeksisaamista, eikä tietenkään uudestisyntymistä eikä pelastusta Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Tämä asia lukee ihan selvästi näissä jakeissa:

• Anonyymi

Toistat samaa valhetta. Sanassa on selvästi sanottu:
      "hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi."
      Näetkö, Jumala ei puhu yhtään mitään sinun oppisi mukaisesti, ei ole lain käskyjä eikä kastetta. Vaan Pietari sanoi: "te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta." Näetkö, Sana ei puhu mitään kasteen pelastavasta voimasta eikä yhtään mitään lain pelastavasta voimasta?
      Sana varoittaa, sinua jumalatonta: Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi.

• Anonyymi

Sinä vääristelet Raamattua kuin Saatana. Uskovien upotuskaste on asetettu sen ehdoksi, että voi saada synnit anteeksi ja päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Jokainen järkevä ihminen sen ymmärtää näistä jakeista.

Mitä tulee lain noudattamiseen, niin Jeesus sanoi, ettei edes sellainen uskova, joka sanoo Jeesukselle "Herra, Herra" ja vieläpä on tehnyt Jeesuksen nimessä voimatekoja, pelastu, jos hän on kieltänyt lain ja elänyt laittomuudessa. On todella typerää sivuuttaa näitä Herran Jeesuksen ja muiden sanoja.

Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10]

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Hep 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
        27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.
        28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.

Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

• Anonyymi

Jokainen järkevä ihminen, mutta et sinä toraisti, sillä seuraat aivot narikkaa-oppia, ymmärtää sen mitä Sanaan on kirjoitettu: "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Sinä siis näet harhoja. Missä tuossa Sanan kohdassa puhutaan Mooseksen laista? Entä kuka tuomitaan kadotukseen? Onko kaste ehtona?

• Anonyymi

Jos sinä et pysty ymmärtämään kirjoitettua tekstiä, niin sinua ei voi auttaa. Laitetaan uudestaan yleisön vuoksi, koska kyseenalaistat Raamattua kuin Saatana.

Uskovien upotuskaste on asetettu sen ehdoksi, että voi saada synnit anteeksi ja päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Jokainen järkevä ihminen sen ymmärtää näistä jakeista.

Mitä tulee lain noudattamiseen, niin Jeesus sanoi, ettei edes sellainen uskova, joka sanoo Jeesukselle "Herra, Herra" ja vieläpä on tehnyt Jeesuksen nimessä voimatekoja, pelastu, jos hän on kieltänyt lain ja elänyt laittomuudessa. On todella typerää sivuuttaa näitä Herran Jeesuksen ja muiden sanoja.

Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10]

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Hep 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
        27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.
        28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.

Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Jumalaton toorauskova asettaa omia ehtoja pelastumiselle. Sanassa on kirjoitettu: "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja".
      Mutta toraistit valheellisesti lisää pelastukseen omiaan: pitää käydä kasteella, pitää noudattaa Moosesta, tosin pitää käydä kysymässä heidän saatanan synagoogasta mitä kaikkia lain käskyjä täytyy noudattaa, sillä eihän Sana ilmoita kaikkea, vaan toraisteille on annettu taivasten valtakunnan oven vartijan toimi.

• Anonyymi

Raamatussa on ehdot pelastukselle. Sinä et ota niitä kuuleviin korviisi ja yritä vääristellä Raamattua siten, ettei tarvitse noudattaa Jumalan käskyjä eikä tehdä parannusta. Sinä olet Saatanan kätyri, joka olet tullut someen pilkkaamaan Jumalan vanhurskasta Sanaa.

Juud 1:Teidän joukkoonne on näet luikerrellut ihmisiä, joista jo kauan on ollut tuomio kirjoitettuna. Nämä jumalattomat kääntävät meidän Jumalamme armon riettaudeksi

2 Kor 11:13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
        15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.

Paholainenkin uskoo Jeesukseen ja pelkää Jumalaa, mutta ei pelastu, koska ei noudattanut Jumalan käskyjä. Sinä olet samanlainen Paholaisen sanansaattaja. Puhut koko ajan pyhää ja vanhurskasta lakia vastaan, jota noudatti Herramme Jeesus Kristus ja käski muidenkin sitä noudattaa. Sinä et alistu noudattamaan lakia, koska sinä olet Saatanasta.

Jaak 2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. [Mark. 1:24]
        20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Room 8:7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. [Matt. 12:34; Room. 5:10; Kol. 1:21; Jaak. 4:4]
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.

1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
        ----
        7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. [1. Joh. 2:29]
        8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot. [Joh. 8:44]
        9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. [Joh. 1:13 ]
        10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta,

• Anonyymi

Toraisti julistaa islamia, eli alistumista.

• Anonyymi

Kommenttisi osoittaa, että sinä olet tullut tänne vain pilkkaamaan Raamattua ja vanhurskautta. Sinussa on riivaajahenki, mitä sinä et pysty tiedostamaan tai sitten tiedät olevasi Saatanan palvoja. Sinä pystyt valehtelemaan ilman omantunnon tuskia, mikä kertoo miten saastunut ja paatunut sinun sydämesi on.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Paavola väittää, että Herodeksen linna olisi ollut vuoren korkeimmalla paikalla ja temppeli alarinteessä. Se antaa väärän kuvan asiasta. Herodes rakensi linnakkeen temppelin muuriin kiinni sen pohjoispuolelle, joka tunnetaan nimellä Antonian linnake, joka oli hyvin pieni. Temppeli ja Anatonian linnake olivat temppelivuoren päällä kummatkin.

Paavolan väitteellä ei ole perustaa. Jeesuksen aikana Jerusalemin temppelivuoren laella ei ollut kokonaista Rooman armeijan legioonaa eli noin 6000 sotilasta, eikä sellaista mitenkään mahdu Anatonian pieneen linnakkeeseen. Legio X Fretensis oli sijoitettu tuona-aikana Syyriaan ja saapui Jerusalemiin vasta vuonna 73. Lisäksi Pontius Pilatus piti majaa Herodeksen palatsissa vastapäätä temppeliä, eikä piskuisessa Antonian linnoituksessa. Prefektin virallinen hallintopaikka oli kuitenkin edelleen Kesarea Juudean rannikolla. Toki kymmenennen legioonan lisäksi oli III Gallica, VI Ferrata ja XII Fulminata, mutta nämäkin kolme olivat Legio X Fretensiksen tavoin Syyriassa.

• Anonyymi

Oletko sinä toraisti nyt varmasti noudattanut kaikkia käskyjä? Vaahtoat riivaajista. Oletko ajanut ulos riivaajia, vai oletko laimin lyönnyt tämänkin käskyn.
      Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Entä onko paljonkin sairaita parantunut 'evankeliumisi' kautta? Ovatko sokeat saaneet näkönsä?

• Anonyymi

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      147
      3181
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2603
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      51
      2571
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      240
      2238
    5. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      482
      2059
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      110
      1901
    7. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      252
      1875
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1724
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1637
    10. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      111
      1508
    Aihe