Miesten näkemystä jos sais

Anonyymi

Olen ollut mieheni kanssa, voi sanoa että, vuosia yhdessä. Tasainen "hyvä parisuhde" tähän asti (pääosin ollut näin), kunnes viime parin vuoden aikana hänen sukunsa on onnistunut loukkaamaan minua todella pahoin ja yritin ensin niellä sen kuin koira kiltisti. Mies "myöntänyt" jotenkin että "typeriä" juttuja niiltä, jotka loukanneet mua, mutta ilmeisesti mun pitää olla vaan "jees jees" ja hymyillä kiltisti/kauniisti - vaikuttaa siltä. Minun pitää olla nöyrä, kiltti ja minusta siis "urpo" suorastaan (koen näin). Et mietin onko ne kommentit ym hänestä vain typeryyttä eikä loukkauksia.. vai mitä ihmettä (?)

Niin ongelma on se, että olen loukkaantunut miehen perheen "jutuista" (esim ikävää kommenttia ym muuta). Ja olen pyytänyt/yrittänyt toivoa/pyytää ymmärrystä ja tukea mieheltäni. En saa sitä. Vaan sen sijaan pelkkää ns tuomitsemista/syyttämistä (ei sano välttämättä mutta näen sen ilman sanomista miehestä).

Haluaisin hänen lähelleen ja kaipaan miestäni valtavasti ja läheisyyttä juuri hänen kanssa! Hänen.
Olen yrittänyt jättää ongelma-aiheen "sivuun", joka siis on molempia sitten kaivanut (ja sattuu siis nyt molempiin) ja keskittyä mieheen hyvällä ja häntä huomioiden. Se on tuonut rauhaa taloon, mutta se asia/ ongelma (on osunut siis molempiin) ei ole kadonnut vaikka sen pistäisi "sivuun"(eikä siitä siis puhuttaisi) ja mies ei "päästä minua lähelleen" vaan pitää minut ns. loitolla, vaikka saisinkin jonkun halauksen häneltä ja jollain ihmeen kaupalla olla kainalossa edes tai jotain vastaavaa pientä.

Koen etten kestä torjumista. Se on karmeaa. Hänen perhe loukkaa minua. En olisi saanut siitä ilmeisesti loukkaantua ja kertoa tunteistani, koska rangaistuksena nähtävästi hän epää minulta rakkauden/läheisyyden/intiimin yhdessä olon(siis parisuhteen. Olemme naimisissa!). Kuin karmea rangaistus siitä, että hänen perhe loukkasi minua. Ihme logiikkaa ja kuvio.

Mitä minä en ymmärrä tässä? Onko jotain ajatusta, ideaa? Miehiltä nimenomaan toivoisin niitä ajatuksia. Haluan tätä miestä nimittäin enkä jaksa torjumista. Se on karmeaa.

Terv
Nainen ymmällään

10

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hänen sukunsa luulee että käytät miestäsi hyväksi ja viet tai elät hänen kustannuksellaan. Otappa porukka puhutteluun ja kysy suoraan mistä kiikastaa.Miehesi on kahden tulen välissä eikä halua luopua kummastakaan.Sanonta että suku on pahin pitää hyvin paikkansa,on nimittäin kokemusta. Kyllä keskustelu auttaa jos ei korota ääntään vaan rauhallisesti keskustelee. Miehen luonne on vähän tämmöinen ettei mielellään halua loukata tai ottaa kantaa riitatilanteissa.Toivotan onnea yritykselle,aina se selventää jotain. Jos ei mene nappiin niin sitten jotain muuta muttei mykkäkoulua,se on ajan tuhlausta.

• Anonyymi

Kiitos vastauksesta! Ymmärrän mitä pohdit..
        (Juurikin ajatukset/näkemykset kiinnostaa, koska haluan "avartaa kuvaa" mitä näen jos se vaikka auttaisi.)

• Anonyymi

Lopeta pohtiminen ja asiasta jauhaminen. Olet loukkaantunut mutta aiotko kieriskellä tuossa tunteessa loputtomiin?

Haloo, ala elämään!

• Anonyymi

Kiitos vastauksesta. Elämää ei kannata ohittaa. Siitä olen samaa mieltä kyllä. En voi mitenkään olla tuosta "eri kannalla". Täytyy ainakin itse tehdä mitä voi, jos ei muu auta itseään siinä unohtamatta. Ja se pätee/toimii kai monessa asiassa, että itse voi vaikuttaa edes johonkin jos toinen ei tee mitään tai korjaa kurssia tms..

• Anonyymi

Anna miehesi mennä yksin sukuaan tapaamaan. Sinun ei ole pakko hänen sukuaan nähdä eikä kuulla juoruja.

Jos tästä tulee sinun ja miehesi välille liian kova kahnaus, teidän on parasta erota.

Sinä et voi sanella miehesi elämää eikä hän sinun.

• Anonyymi

Kiitos vastauksesta. Tuo on ollut pohdinnan alla myös tuo, että mies käy tapaamassa (on joskus ollutkin joitain kertoja näin, ennen kuin isommat ongelmat alkoi, että hän kävi ilman minua). Ja näin se varmaan on, että jos molemmat ei löydä tyytyväisyyttä niin sitten on mietittävä mitä haluaa ns elämältään. Vaikka itsellä on hyvät ajatukset/tavoite, niin yksin niitä ei pysty toteuttamaan. Mies luulee etten halua olla hänen perheensä kanssa, vaikka haluan meidän molempien vuoksi edes muodollista kanssakäymistä joskus. Mies kokee sen tärkeänä siis ja kyllä olisin valmis siihen, jos ei ole niin, että minua saa loukata välittämättä siitä. Mutta siis kiitos ajatuksista. Vain kuulemalla ajatuksia voi kai avartaa myös omia..

• Anonyymi

Vähän tuntuu siltä, et onko sinun ja miehesi suvun välillä minkälainen luottamus suhde? Jollei ole niin jutustelukaan ei ole kovin normaalia, voi olla liian varovaista ja jännitteellistä samalla voi tuntua, ettet ole läsnä puhuessasi heille, joka heijastaa kaikkeen epävarmuutta? Ihmiset voivat käyttäytyä tilanteissa silloin varautuneesti.

Kaikki tällaiset voi ruokkia loukkaavaan käytökseen, jos ei löydy muuta ulospääsyä tilanteesta? Näistä voi olla vaikea puhua tai ottaa puheeksikaan, jollei luoteta toiseen riittävästi? Ehkä miehesikin pelkää ottaa asioita esille, jollei ole varma kuinka reakoit heidän näkemykseen sinusta?

• Anonyymi

Kiitos vastauksesta.. oikein hyvä pointti minusta. Tuo voi olla mahdollista. Jos on jo valmiiksi epävarmuutta/epäluottamusta vaikkakin olisi turhaa sellaista, niin se voi olla maaperänä vähän haastavaa. Yritän ainakin ottaa rauhassa ettei tule uusia 'törmäyksiä' sen mitä omalta osaltani kykenen. Muuhun ei pystykään kun muut vastaa itsestään.

• Minä voisin olla tuo miehesi. Ex vaimoni kohdalla oli niin, etteivät vanhempani tykänneet hänestä ja minä en kunnolla puolustanut. Ongelmana oli, että välillä vanhempani olivat mielestäni oikeassa, mutta rauhan säilyttämieksi yritin luovia asiassa koittaen olla loukkaamatt kummankaan tunteita.

Otetaanpa vaikkapa esimerkki ns temmaten tuulesta. Jos vaikkapa vanhemmat haluavat tehdä testamentin, joka sulkee pois puolison oikeuden perintöön mahdollisen avioeron tullessa.

Ko tilanne voi tuntua puolisosta hyvin loukkaavalta, mutta oikeasti on vain järkevää varsinkin, jos vanhemmat haluavat esim maatilan tai mökin pysyvän jakamattomana omassa suvussa. Mies/Nainen taas tietää, että loukatulle puolisolle voi asia olla suuri epäluottamuksen osoitus.

• Anonyymi

Eiks se sukkuun naiminen ole jo liian vanhanaikaista. Mitäs semmosten kanssa viitsii olla jotka ei edes arvosta heidän sukulaisensa puolisoa. Ja aina ei ole kysymys omaisuudesta. Onhan niitä sellasiakin miehiä jotka ei pidä yhteyttä sukuunsa ku harvoin, mutta sukulaiset väkisin tuppaa ovenrakoon vedoten verisukulaisuuteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      129
      950
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe