Olen muuttamassa kultani kanssa parin kuukauden päästä yhteen. Olemme molemmat innoissamme ja odotukset ovat korkealla..... onhan se niin ihanaa kun saa herätä oman kultansa kainalosta joka aamu :) Haluaisinkin kuulla muiden kokemuksia ja tuntemuksia siitä miltä tuntuu muuttaa yhteen rakkaansa kanssa...? Onko alkuaika ollut ihanaa? Ja miten on löydetty arjessa se yhteinen sävel esim. kotitöissä?
miltä tuntuu yhteen muuttaminen kullan kanssa?
10
1645
Vastaukset
- väljähtynyt
Nauti tämän hetken elämästä ainakin seksin saralla. Yhteen muuton myötä naimisesta tulee arkea.
- Lady82
Olen samaa mieltä edellisen vastanneen kanssa. Aluksi on oikein ihanaa asua yhdessä ja seksi ja kaikki on niinkuin pilvien päällä tanssisi! Muru sitä ja rakkaani mitä! Mä oon ainakin nyt viiden vuoden yhteiselon jälkeen täynnä tätä yhdessä asumista! Päivästä toiseen samanlaista...missä jännitys? Seikkalu? Seksi? Rakkauden- ja hellyydenosoitukset? Mitä tapahtui sille ihanalle parisuhteelle joka meillä vielä pari vuotta sitten oli?
En halua lannistaa sua ja sun odottavia fiiliksiä, mutta jos ootte vasta tavanneet, niin kannattaa tutustua siihen kultaasi hieman tarkemmin. Ottaa esimerkiksi selvää tekeekö hän kotitöitä...meillä on sellainen meininki, että mies on sitä mieltä, että kotityöt on naisen homma.JEP. Se muutti mun kanssa yhteen suoraan äitinsä helmoista, joten ei osaa laittaa ruokaa, siivota, pitää kotia järjestyksessä...Se vaan jättää jälkeensä roskaa ja sotkua! Sitten mä sanon, että eikö se voisi ystävällisesti vaikka tiskata, niin se ilmoittaa, että "tiskaa sä, koska tutkimuksen mukaan 80% naisista haluaa hoitaa vapaaehtoisesti kaikki kotityöt". Se oli lukenut jonkun artikkelin lehdestä ja sovelsi sitä meidän elämään ajattelematta, että minä saattaisin kuulua niihin 20%:iin.
Ota siis selvää millainen miehesi on oikeasti. meillä ei yhteistä säveltä ole löytynyt ja nyt olen aika täynnä tätä kaikkea...
Joo alku on ihanaa, mutta ota huomioon, että todellisuus ja arki iskee joskus! - puoli
Edellisistä kirjoittajista poiketen, meillä on oikeesti yhdessä asuminen ollut ihanaa, ihan alusta asti. Kun vaan muistaa aina puhua asiat selviksi, tehdä yhdessä kaikkea kivaa ja antaa toiselle myös omaa aikaa, niin vieläkin tuntuu, että vastahan me muutettin yhteen asumaan :)
Onnea teille roppakaupalla! - Susu
Aluksi jännitti aika paljon, kun asunto oli molemmille vieras ja niin paljon oli tekemistä, että saatiin muutto valmiiksi. Olimme aika hämillämme alussa yhteisessä asunnossa,mutta kyllä se siitä lopulta suttaantui:)
Nyt ollaankin sitten muuttamassa ihan omaan yhteiseen kotiin syyskuun lopulla vuoden yhdessä asumisen jälkeen.
Koko aika on ollut ihanaa, koska teemme paljon asioita yhdessä ja olemme myös hyviä ystäviä sen lisäksi, että olisimme rakastavaisia.
Kotityöt sujuu hyvin, mies tykkää tiskata, minä tehdä ruokaa. Sitten joskus otetaan aikaa yhdessä ja puunataan koko asunto oikein kunnolla. Sekin on oikein hauskaa, kun molemmat innostuu vaihtelemaan huonekalujen paikkoja tai jopa hankkimaan uusia verhoja.Kumpikaan meistä ei ole turhan tarkka siisteyden suhteen, joten ollaan onneksi samalla aaltopituudella tuossa asiassa. Mies on kyllä todella kultainen ja avulias kotiaskareissa:)
Joten onnea vaan uuteen kotiin, kunnioittakaa toisianne ja olkaa toistenne ystävät, siitä se lähtee! - kirppu
Onnea teille! On hienoa muutaa yhteen. Tosin tässä tulee nyt 5 kk yhdessä oman kullan kanssa asuneen mielipide, mutta kelpaa varmaan.
Me päästin ensin hiukan harjoittelemaan yhdessä asumista ja se meni todella hyvin. Kaikki oli helpompaa ja rakkaus kukoisti. Siksi oikea yhteenmuuttaminen myöhemmin ei ollut mikään ongelma. Mieheni tuli asumaan minun asuntooni, kun kämppikseni muutti oman miehensä kanssa yhteen.
Mieheni on ihana: auttaa kaikessa, saa olon turvalliseks ja seksi on melkeinpä parempaa, ku nyt ei oo mun kämppis viereisessä huoneessa kuuntelemassa. Tosin toisen tavat täytyy oppia ja toista täytyy ymmärtää, mut kaikin puolin meillä on mennyt hienosti. Yhteemuutto oli meille ehdottoman oikea päätös.
Ennen muuttoa olimme seurustelleet n. 10 kk. Olin vain aivan varma asiasta, vaikka alunperin meidän pitkin muuttaa vasta vuoden seurustelun jälkeen (ajallisesti muutto olisi sopinut niin), mutta niin ne maailman tuulet kuljettaa;)
Parhaimpia puolia yhteenmuuttossa on juuri se oman kullan kainalossa herääminen! Ei tartte sumplia aikatauluja ja tapaamisia. Oli aina inhaa, ku mies joutu lähtee illal kotiinsa kämppiksen takia. Mulle annettiin selkeä ohje parisuhteeseen: huumoria ja joustamista:)!- in_love
Kiitoksia onnen toivotuksista ja omista kertomuksitanne :) On mukavaa kuulla, että joillakin pareilla sujuu yhteiselo hyvin.... vaikkka tottakai se arki tulee väistämättä jossain kohti vastaan, mutta sen kanssa on vain opittava elämään. Eiköhän se yhteinen sävel löydy ajan kanssa.. Ja nimenomaan olen samaa mieltä tosta, että huumoria pitää löytyä arkeen kuin arkeen! :)
- Hyvä elämä...
...näin yksin asuessa!
Mullon ihana miesystävä,seurusteltu kohta 3 v ja vielä asustellaan omissa kämpissä...ja voin sanoa kokemuksen rintaäänellä et elän elämäni parasta aikaa.
Kummallakin takana kokemusta "ihanasta" avioelämästä 20v per pää :) et siksi kait tässä osataankin edetä näin hitaasti.
Luulen et vasta vuosien päästä lyömme kamat kasaan ja alamme asustella yhdessä.Näin on nyt hyvä,nautimme molemmat tästä ja ah...kun näemme,meillon tosi kiihkeetä yhdessä ;))) - kokemuksella
niin kyllähän yhteiselo sujuu ja on ihan mukavaa...alussa oli ihanaa, mutta yllättävän äkkiä se arki iskee...
kaikista mahtavinta ja ihaninta aikaa oli se kun ei asuttu yhdessä, vaikka melkein joka yö yhdessä oltiinkin...harmittaa kun piti niin äkkiä aloittaa seurustelu niinkin vakavasti että ihan saman katon alle... - *Lover*
Muutettiin yhteen n. vuosi sitten. Oltiin oltu yhdessä reilu puol vuotta. Tiesin, että Hän on Se Oikea, ja yhteenmuuttaminen oli taivaallista! :) Mikään ei ole ihanampaa, kuin herätä rakkaimpansa vierestä joka aamu!
- Nemo
Asuttu on yhdessä jo yli kolme vuotta. Ja Arki on tullut vastaan. Alku oli ihanaa.. päässä humisi kun sain laittaa kullalleni ruokaa.. tai silittää hänen paitansa. Nykyään on pakko. Kaikesta pitää neuvotella..esim. kun ollaan hankkimassa jotain. Oi, niitä sinkku aikoja kun sai tehdä päätökset itse ja itselle. Nykyään tivataan, miten pyyhkeet tulee viikata, kumpi tiskaa, kuka katsoo tv.tä likaa..jne.jne. Kyllä tämä yhdessä asuminen on ainakin minulle ollut suuri kasvunpaikka. Tosin on tässä paljon hyvääkin.. joten yhdessä elellään päivä kerrallaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?5662615Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh671416Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831350- 981327
- 1371228
- 1051128
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1341004- 48910
- 74864
- 47861