Risolidin vaihto Opamoxeihin, kokemuksia ?

15 vuotta 25 mg 1 per vrk Risolideja. Nyt Risolidin valmistus on loppunut. Minulla vaihdettiin 15 mg per vrk, mikä ei riittänyt. Nostettiin 30 mg per vrk. Diagnosoitu paniikkihäiriö nuorena. Nyt olen keski-ikäinen.
( Älkää pliis tulko kirjoittamaan, että Opamox 15 mg on mieto lääke ja esittämään omaa lääkelistaa : Tämä on minun kokemus ko. asiasta )

Risolidin kanssa ei juuri ollut ongelmaa. Pystyi olemaan 2 vrk ilmankin. Nyt kun vaihdettiin Opamoxeihin, ongelmat alkoivat.

Tuli neurologisia ongelmia - paljon! Kävely vaikeutui. Zombimainen olo ihan ajatuksissakin ja näkökyky heikkeni. Naama turvoksissa. Vatsa sekaisin toistuvasti. Korvat sirisevät aivan järkyttävästi ja kaikki kuuluu olevan pistävää ääntä -jopa tämä naputtelu tietsikalle. Tasapaino ja reflexit sekä koordinaatiokyky aivan sekaisin. Olen sairaslomalla ja lähes petipotilas. Hyi kamala mikä lääke ! Otan Opamoxia paniikkihäiriöön, mutta nyt näyttää siltä, että menetän kävelykykyni. Neurologisia tutkimuksia on tehty hyvin paljon : Mitään ei löydy. Onko muilla samaa kokemusta ?

3

237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • " Minulla vaihdettiin 15 mg per vrk, mikä ei riittänyt. Nostettiin 30 mg per vrk. Diagnosoitu paniikkihäiriö " Lisään sen verran, että siis tuo on Opamoxeja, mikä annos nykyään.

• Anonyymi

Jaan kokemuksesi. Myös pitkään Risolidin käyttäjä samalla annoksella. Kun tuon maahantuonti loppui viime kesänä, piti alkaa vierottautuminen. Vaihdoin Diapamiin ja aloitin 10 mg. Nyt olen yhdessä milligrammassa. Korvien sirinä on ollut pahin vieroitusoire. Lihaskireydet ja unettomuus myös. Korvat sirisevät ja suhisevat edelleen. Tuo sinun sirinä ei johdu Opamoxista vaan se on vieroitusoire Risolidista. Opa on niin paljon mieto bentso ja lyhytvaikutteinen, ettei peitä noita viekkareita.

• Anonyymi

" Korvien sirinä on ollut pahin vieroitusoire. " Kuinkahan kauan kestää... ? HUh HUH! Nyt ollut jo 2 kk. Lisäksi minulta ei onnistu kävely joskus. Se yksinkertaisesti pysähtyy ja meno muuttuu aivan pökkelöiseksi.

Kiropraktikko sanoi, että sympaattinen ja parasympaattinen hermosto sekaisin. No tehdä sitten mitä ?

Tällä hetkellä neurologiset oireet jatkuvat, ja 15 mg jo 3 krt per päivä. Niinpä sain psyykepropleemapaperit, kun kävely ei onistu ja korvissa soi pirusti :( T. Aloittaja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      34
      1982
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      177
      1934
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      392
      1822
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      216
      1258
    5. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      92
      1133
    6. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      34
      990
    7. Unohdettu parannuksen kaste

Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?
      Kaste
      693
      935
    8. Oletko ollut *ittupää

Siinäpä se kysymys eli oletko ollut *ittupää hänelle? Miksi?
      Ikävä
      95
      775
    9. Kiantama oy

Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.
      Suomussalmi
      15
      708
    10. Haluaisin nähdä ja tavata sinut mies

Vielä tässä elämässä.
      Ikävä
      32
      694
    Aihe