Miksi mieheni sisko inhoaa

Anonyymi

Hei

Osaatteko sanoa mahdollisia syitä, jotka aiheuttaa inhoa ja negatiivisuutta minun ja miehen siskon välille?

Koen, että hän inhoaa minua tai jotain ja haluaisi lokeroida negatiivisesti minut (alusta asti ja etsii puutteita varmaan myös).

Onko se pohja jo siinä, että toteutan elämää eri lailla. Hän omallaan. En tekisi kuinka hän tekee, mutta ikinä en ole arvostellut ja minusta hän elää ihan ok ja hyvin omalla tavallaan ..En vain itse eläisi niin vaikka siinä ei ole vikaa vaan ne on valintoja, jotka ihmiset tekee/erilaisia.

Huomaako tämä sisko, että en itse välittäisi samanlaisesta ja kokee sen jotenkin "epäarvostavana" tms millainen hän on valintoineen. Siis kuten sanoin ei niissä mitään vikaa ole ihan todella, mutta toteutan toisin asioita koska haluan erilaista..

Eli siitäkö syntyy esim jo ikävää tunnetta jos hän kokee jotain tunnetta vaikken ikinä ole mitään sanonut/arvostellut.

Ja mitä muita syitä näihin juttuihin voi olla? Ettei oikein tykätä toisesta.

Onko ajatuksia?
Ja
Onko teillä mm esim omia kokemuksia?

18

321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Äidin ja isän valheet... tai ei isän valheet vain äidin valheet minua kohtaan :D

• Anonyymi

Siis joku valehtelee sinustako.. Oma perhekö..
        Inhoan valheita. Inhoan juoruja. Ikävää.
        Juorut on varmaan enemmän arkipäivää ihmisillä/ihmisten keskuudessa jossain määrin, mutta sitten suoranainen valehtelu on jo ihan "peestä"..

• Anonyymi

Kateus. Ja ehkä haluaa omia veljen itselleen. ..

• Anonyymi

Itse olen pitänyt välimatkaa moniin ihmisiin joista en, syystä tai toisesta, välitä ja joista ei koskaan tule minulle minkäänlaisia ystäviä. Silti on aina ollut asialliset välit heihinkin ja yli 30 vuotta olemme mahtuneet samoihin sukujuhliin samaan kahvipöytään. Minun jutut heille päin liikkuu tasolla hyvääpäivääkirvesvartta sun muuta tyhjänpäiväistä. Omista asioistani, enkä esim. lasteni asioista heille puhu koskaan. Jos jotain kysyvät, kuittaan hyvin lyhyesti esim. "ihan hyvin" ja vaihdan puheenaihetta. Kuuntelen sujuvasti jos jotain omia juttujaan minulle kertovat, mutta unohdan ne saman tien, en koskaan oma-aloitteisesti palaa niihin enkä niitä kertoile eteenpäin kenellekään.
      Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän on ristiriitoja elämässä. Olen oppinut luovimaan ihmisten välillä sanomatta yhtään mitään tärkeää. Aina voi kehua, ei ole pakko kielteisen viestinnän kautta mennä.
      Sinä olet negatiivinen miehesi siskoa kohtaan, hän sinua. Suhteenne on tasapainossa, kumpikaan ei tykkää toisistaan. Anna tilaa toiselle, kumpikin elää omaa elämäänsä ja jos/kun tienne silloin tällöin kohtaavat, juttelet yleisistä asioista ja jätät henk.koht. jutut puhumatta.

• Anonyymi

Olisinpa minä toiminut aina juuri noin ja ymmärtänyt tuon.
        Jollain tasolla tuota yritin ja toisaalta pitivät minua ehkä siksi kyllä "ylpeänä" mutta se on heidän murhe..

Jos mulla on oma elämä ni saa olla. Jos he eivät(mieheni sisko kun ei oo ainoa josta näkee) kuitenkaan arvosta, ni mitä se minun elämä sitten niille kuuluu.

Nyt harmittaa että pistin itseni jotenkin luottavaisena likoon tietyllä tavalla, ja näin että olen aikalailla kuin "kuraa" tai ainakin yhdentekevä missään hyvässä mielessä. Näin koen.

Asiavälit toimivat parhaiten tuollaisissa kuvioissa varmaankin yleisesti.

En voi peruuttaa takaisin mutta toivottavasti opin jotain ja harmitus ym hälvenisi ajan mittaan.

Mielestäni tuo on ihan hyvä strategia kun se on tarpeen. Onneksi ystäviä ja muunlaisia ihmissuhteita on muualla sitten jne :)

• Anonyymi

Onko sulla isommat tissit tai ukollas isompi muna...Kateellisia ehkä.

• Anonyymi

No vartalot on erilaiset joo. Tän muistan vieläki, siis ihmetykseni kun miehen sisko harmistui kun minut meikattiin meikkaajan toimesta häihimme. Olin ihan että täh? Kai nyt omana hääpäivänään voi antaa jonkun joka osaa niin tehdä siististi. Olen aika kädetön meikkaamaan vaikka kyllä mä meikkaan joo ..hän varmasti ihan harjoittelee sitä enemmän ku minä ..ei kaikki jaksa ja osaa taituroida..
        Mut tää tuntuu musta hassulta ja hölmöltä.. Mut en ymmärrä mikä siinä oli niin kamalaa että joku muu teki meikit. Tää on vaan niin ärsyttävää..
        Mä luulen et vika on jossain muualla jopa ku tässä.. Tää on vaan oireilua tai jotain..
        Hölmöä

• Anonyymi

Sama täällä, miehen sisko. Tasoa ”hyvää päivää, mitä kuuluu” ei muuta. Epävarman oloinen itsestään, kerran kehuin sisustusta näytti kuin olisi ottanut sen hyökkäyksenä. Negatiivinen ollut aina, laukonut törkeyksiä mieheni läsnä ollessa ja kun ei ole paikalla. Onneksi näemme harvoin.

Elämän kokemukset ja ikä opettaneet keskittymään ihmisiin joiden kanssa on hyvä olla. Onneksi siskoa näkee vain juhlapyhinä.

• Anonyymi

Tekisin samoin (hyvä että teet itse noin!) ..ja teen tästä lähtien. Kyllä..
        :)

• Anonyymi

Ainiin. Mullakin kävi sillai et kehuin sisustusta miehen siskolle(!) ni hän oli kuin olisin sanonut jotain huonoa.. oli tosi ihmeellistä.. moni kun on iloinen ja kiittää ja kertoo ilahtuneena ja saa juttuakin aikaan siitä..

• Anonyymi

Usein nämä miesten siskot on valitettavasti tälläisiä ja naiset toisilleen ns."susia" Minun miehelläni on kaksi siskoa. Toinen, pirullinen ilkeä vanhapiika yh ja toinen, iloisempi ja ystävällinen, naimisissa. Tämä vaikea, monien kanssa riitoihin ajautuva sisko on jäänyt kotomaisemiin. Hieman maalaismaiseen kaupunkiin. Mutta ystävällinen sisko lähti jo nuorena maailmalle. Ehkä nämä asiat vaikuttaa siihenkin. Millaisia ovat veljen vaimoa kohtaan. Vanhapiikasisko on selvästi myös, mustasukkainen molemmista veljistään ja siksi ilkeä molempien veljien vaimoille. Omituista, mutta tälläisiä tyyppejä nyt vaan on, suvuissa joihin joudutaan naimisiin mentyämme. Koetetaan kestää.

• Anonyymi

Niin varmaan on. Tuskin mitään erityisen harvinaista. Ja kyllä nähtävästi susia ja toisaalta kun hyvin käy ni tosi ystäviä toiset naiset taas. Joo, eiköhän sitä vaan et antaa olla ja koittaa kestää.
        Varmaan omat elämät ja valinnat vielä tosiaan heijastelee päälle joo.. ihan mahdollista..
        Jos kumppani on kuitenkin ok ni sen kanssahan sitä yhdessä ollaan..

• Anonyymi

Minun veljelläni oli sellainen vaimo, joka piti itseään aina parempana ihmisenä, kuin miehensä äitiä ja siskoja. Hän oli ainaylimielinen ja teki meille selväksi, että olemme alempaa.kastia, kuin hän ja hänen ystävänsä. Tietysti näin olikin. Olihan hän paremmassa ammatissa. Konttorirotasta kiipesi alallaan ylöspäin jne. Hän myös pyrki määräilemään sukujuhlissa. Mitä siellä tarjotaan jne. Erittäin vallanhaluinen nainen ja monella lailla myös ikäisekseen lapsellinen.Ehkä siksi, että, oli vanhempiensa ainoa lapsi.

• Anonyymi

Tää varmaa kulkee molempiin suuntiin nämä tämmöiset pulmat, ja osa voi olla ja osua oikeaan ja osa voi olla vaan väärinkäsityksiä.. niitä molempia sotkemassa..
        Kaikkien kaa ei juttu kai lähde mut ehkä pitää löytää joku järkevä keino et kaikki saa olla ja elää ok/rauhassa elämäänsä..

• Anonyymi

..Mut mun on kyl lisättävä omasta esimerkkinä.. olen korkeammin koulutettu kuin esim miehen sisko ja appi ja meidän perhe on korkeammin koulutettua. En koskaan ole suhtautunut ylimielisesti tai ylempänä ollen eikä perheeni ja edes aiemmin miettinyt tota kunnes.. On tullut peräti tunne että mun pitää piilottaa omaa elämää ettei se harmita näitä ihmisiä.. mielellään kuulevat kyllä jos joku asia ei oo hyvin (ilmeisesti se helpottaa oloa) mutta heitä tuntuu harmittavan jos on hyvin asiat mulla sitte taas. Eli joku kitka on kai.. ei oo vissiin niin harvinaista tämmöset probleemat..
        Ehkä kukin keskittyy ja voi yrittää keskittyy tekemään niitä omia valintoja ni turha sitte miettiä mitä muut.. eikä harmittais niin paljon..

• Anonyymi

Sama täällä, miehen toinen sisko aivan ihana ja sydämellinen, ollut aina. Kun taas tämä toinen alun alkaenkin jostain syystä ottanut minut silmätikuksi ja laukonut ilkeyksiä. No kertoo enemmän hänestä. Harmi että tämä kiva sisko asuu kauempana joten näemme harvoin kun taas tätä toista siskoa kyllä aivan liian usein.

• Anonyymi

Toivottavasti aloittajassa ei ole samoja piirteitä kuin minun veljeni vaimossa.

Veljeni vaimo valehtelee monissa asioissa, esim. omasta työstään, veljeni palkasta, lastensa koulutodistusten numeroista jne, asioista joissa ei olisi mitään valehtelemista.

Hän myös "varastaa" iäkkäältä anopiltaan, siis minun ja veljeni äidiltä, tavaroita, esim puutarhakoristeita, posliiniesineitä, on vienyt myös muutamia vanhoja valokuvia kehyksissään ja vaihtanut kehysten sisälle omia kuviaan. Varastaminen tapahtuu seuraavasti. Veljeni vaimo ihastelee jotain äidin esinettä ja sanoo äidilleni, että saako hän lainata sitä ja vaikka äitini estelee, niin hän ottaa tavaran itselleen ja sanoo palauttavansa sen vähän myöhemmin. Muistisairas äitini sitten ihmettelee minne esim. hänen lapsuudenkotinsa valokuva on kadonnut.
      Olen kuullut tämän lainauskeskustelun äitini ja veljen vaimon välillä tapahtuvan monta kertaa omin korvin. Jos olen ollut läsnä, olen suoraan sanonut, että älä ota, anna olla, se on äidin. Kun seuraavan kerran menen käymään, tavara on kadonnut ja kun kysyn veljeltäni niin heillähän se on, ja sinne se jää.
      Ei siinä mitään, jos äitini antaisi ne omasta tahdostaan ja veljelleni ei hänen vaimolleen, mutta kun ei anna. Ne viedään äidiltä näennäisesti "lainaan" mutta ilman äidin lupaa. Veljeni on yrittänyt kyllä estellä vaimoaan, mutta kun siitä nousee isompi mekkala, niin antaa periksi.

Olen nyt alkanut pitämään kirjaa äidin tavaroista. Jokainen tavara joka on siirtynyt viimeisen kahden vuoden aikana veljen talouteen, tulee olemaan mukana keskusteluissa äitini perinnön jakovaiheessa.

• Anonyymi

Mun veljen vaimo vei vuosi sitten äidin polkupyörän, vain pariksi päivää lainaan, kun sen omasta oli puhjennut kumi. Siitä on nyt 2 vuotta. Ei sillä, mitä se mulle kuuluu muuten, mutta jos kerran ottaa -lainaan-, niin kai se olisi hyvä myös joskus palauttaa.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1441
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1297
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      136
      1047
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      974
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      897
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      864
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      846
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      54
      832
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      774
    Aihe