Tässä nuorehko nainen ilman miestä

Anonyymi

97

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikka olenkin jo yli kolmenkympin puolivälin niin en huolisi naista jolla on jo lapsia olkoonkin vaikka nuori nainen. Lapseton nainen kelpaa vain, kun itselläkään ei lapsia ole.

      • Lapsettomuutesi varmaan syynä tuohon asenteeseesi.

        Aikuisille joilla on omia lapsia, tuolla asialla ei ole mainittavaa vaikutusta. En kuitenkaan usko että itse voisin ryhtyä suhteeseen yli kolmekymppisen lapsettoman naisen kanssa, noilla voi olla taustalla monenlaisia ongelmia.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Lapsettomuutesi varmaan syynä tuohon asenteeseesi.

        Aikuisille joilla on omia lapsia, tuolla asialla ei ole mainittavaa vaikutusta. En kuitenkaan usko että itse voisin ryhtyä suhteeseen yli kolmekymppisen lapsettoman naisen kanssa, noilla voi olla taustalla monenlaisia ongelmia.

        No siinä meni tämän palstan yli kolmekymppisten lapsettomien naisten mahkut, vaikka paria olet koittanut itse jopa vokotella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No siinä meni tämän palstan yli kolmekymppisten lapsettomien naisten mahkut, vaikka paria olet koittanut itse jopa vokotella.

        Vokottelu on mielestäni liian vahva ilmaisu yritykselle päästä tapaamaan.

        Jos tapaamiset olisivat toteutuneet, niin olisiko se johtanut johonkin? Ei välttämättä.

        Tällä hetkellä mulla ei ole muutoinkaan hakua päällä, joten kommenttini oli lähinnä teoreettinen.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Lapsettomuutesi varmaan syynä tuohon asenteeseesi.

        Aikuisille joilla on omia lapsia, tuolla asialla ei ole mainittavaa vaikutusta. En kuitenkaan usko että itse voisin ryhtyä suhteeseen yli kolmekymppisen lapsettoman naisen kanssa, noilla voi olla taustalla monenlaisia ongelmia.

        Hohhoijjaa. Kyllä on taas ahdasmielistä. Ei se nykyään ole mikään ihme jos ei tuon ikäisillä lapsia ole. Ei se ole merkki msitään ongelmista.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Lapsettomuutesi varmaan syynä tuohon asenteeseesi.

        Aikuisille joilla on omia lapsia, tuolla asialla ei ole mainittavaa vaikutusta. En kuitenkaan usko että itse voisin ryhtyä suhteeseen yli kolmekymppisen lapsettoman naisen kanssa, noilla voi olla taustalla monenlaisia ongelmia.

        No eipä moni lapseton nainenkaan huoli miestä jolla on lapsia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijjaa. Kyllä on taas ahdasmielistä. Ei se nykyään ole mikään ihme jos ei tuon ikäisillä lapsia ole. Ei se ole merkki msitään ongelmista.

        Korostan että puhun vain omasta näkemyksestäni, en tiedä laajemmin miesten mielipiteistä.

        Olen vanhempaa sukupolvea, ja minun nuoruudessani lasten saaminen kuului kiinteänä osana ihmisen normaalia "elämäntarinaa". Ammatti, työ, parisuhde, lapset...elämän katsottiin koostuvan noista peruselementeistä.

        Olen varmasti vanhanaikainen, mutta kyllä minä ajattelen että lapseton yli kolmekymppinen nainen on vailla elämän suurinta täyttymystä. Mielestäni lapsettomuus on tragedia ja epäonnistuminen ihmisen elämän merkityksellisimmällä osa-alueella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No eipä moni lapseton nainenkaan huoli miestä jolla on lapsia.

        Tuossa ei lie häviäviä osapuolia.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Korostan että puhun vain omasta näkemyksestäni, en tiedä laajemmin miesten mielipiteistä.

        Olen vanhempaa sukupolvea, ja minun nuoruudessani lasten saaminen kuului kiinteänä osana ihmisen normaalia "elämäntarinaa". Ammatti, työ, parisuhde, lapset...elämän katsottiin koostuvan noista peruselementeistä.

        Olen varmasti vanhanaikainen, mutta kyllä minä ajattelen että lapseton yli kolmekymppinen nainen on vailla elämän suurinta täyttymystä. Mielestäni lapsettomuus on tragedia ja epäonnistuminen ihmisen elämän merkityksellisimmällä osa-alueella.

        Haluatko äitienpäivänä jollekulle pahan olon sanomalla noin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siinä meni tämän palstan yli kolmekymppisten lapsettomien naisten mahkut, vaikka paria olet koittanut itse jopa vokotella.

        Etkö tajua, että se on käänteispsykologiaa Tursolta?


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Tuossa ei lie häviäviä osapuolia.

        Häviävä osapuoli voisi olla kuin näkymätön ihminen, näkymätön mies. Tai näkymätön nainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haluatko äitienpäivänä jollekulle pahan olon sanomalla noin?

        Ei kenenkään ole tarvis loukkaantua minun mielipiteistäni, nehän ovat vain minun mielipiteitäni. Jokaisella on omat näkemyksensä, ja se meille kaikille suotakoon.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Korostan että puhun vain omasta näkemyksestäni, en tiedä laajemmin miesten mielipiteistä.

        Olen vanhempaa sukupolvea, ja minun nuoruudessani lasten saaminen kuului kiinteänä osana ihmisen normaalia "elämäntarinaa". Ammatti, työ, parisuhde, lapset...elämän katsottiin koostuvan noista peruselementeistä.

        Olen varmasti vanhanaikainen, mutta kyllä minä ajattelen että lapseton yli kolmekymppinen nainen on vailla elämän suurinta täyttymystä. Mielestäni lapsettomuus on tragedia ja epäonnistuminen ihmisen elämän merkityksellisimmällä osa-alueella.

        Tragedia elämässä on se jossei elä kuten sydän sanoo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Häviävä osapuoli voisi olla kuin näkymätön ihminen, näkymätön mies. Tai näkymätön nainen.

        Tuosta en ole tietoinen.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Korostan että puhun vain omasta näkemyksestäni, en tiedä laajemmin miesten mielipiteistä.

        Olen vanhempaa sukupolvea, ja minun nuoruudessani lasten saaminen kuului kiinteänä osana ihmisen normaalia "elämäntarinaa". Ammatti, työ, parisuhde, lapset...elämän katsottiin koostuvan noista peruselementeistä.

        Olen varmasti vanhanaikainen, mutta kyllä minä ajattelen että lapseton yli kolmekymppinen nainen on vailla elämän suurinta täyttymystä. Mielestäni lapsettomuus on tragedia ja epäonnistuminen ihmisen elämän merkityksellisimmällä osa-alueella.

        "Ammatti, työ, parisuhde, lapset...elämän katsottiin koostuvan noista peruselementeistä."

        Kuulostaa tylsältä.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Ei kenenkään ole tarvis loukkaantua minun mielipiteistäni, nehän ovat vain minun mielipiteitäni. Jokaisella on omat näkemyksensä, ja se meille kaikille suotakoon.

        Sinun mielipiteesi ovat usein niin typeriä, että oksat pois.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Ei kenenkään ole tarvis loukkaantua minun mielipiteistäni, nehän ovat vain minun mielipiteitäni. Jokaisella on omat näkemyksensä, ja se meille kaikille suotakoon.

        Tragedia ja epäonnistuminen.

        Jotain lukijaa se saattaa silti viiltää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun mielipiteesi ovat usein niin typeriä, että oksat pois.

        Ehkä tänään vähän huonosti valittu mielipide tosiaan. Monelle kun äitienpäivä voi tahattomastikin olla se vuoden kipein päivä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tragedia elämässä on se jossei elä kuten sydän sanoo.

        Ymmärrän pointtisi, mutta semikonservatiivina ajattelen että on asioita jotka yhteisö määrittelee yksilön elämään kuuluvaksi. Mielestäni tässä on kyse kulttuurista osana yhteisön arvojen ja asenteiden määrittelyssä. Yksilö vain leimautuu (tai leimataan) yhteisöönsä.

        Liian liberaali arvomaailma ei pysty tarjoamaan ihmisille mahdollisuutta identifioitua mihinkään hahmotettavaan yhteisöön ja yksilö kokee osattomuutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tänään vähän huonosti valittu mielipide tosiaan. Monelle kun äitienpäivä voi tahattomastikin olla se vuoden kipein päivä.

        Voisiko se "viiltäminen" johtua siitä että viillon kohde kokee itse epäonnistuneensa?


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Lapsettomuutesi varmaan syynä tuohon asenteeseesi.

        Aikuisille joilla on omia lapsia, tuolla asialla ei ole mainittavaa vaikutusta. En kuitenkaan usko että itse voisin ryhtyä suhteeseen yli kolmekymppisen lapsettoman naisen kanssa, noilla voi olla taustalla monenlaisia ongelmia.

        En tiedä mutta lapsia hankkimattomien naisten äo:n on todettu olevan korkeampi.Jännä.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Ymmärrän pointtisi, mutta semikonservatiivina ajattelen että on asioita jotka yhteisö määrittelee yksilön elämään kuuluvaksi. Mielestäni tässä on kyse kulttuurista osana yhteisön arvojen ja asenteiden määrittelyssä. Yksilö vain leimautuu (tai leimataan) yhteisöönsä.

        Liian liberaali arvomaailma ei pysty tarjoamaan ihmisille mahdollisuutta identifioitua mihinkään hahmotettavaan yhteisöön ja yksilö kokee osattomuutta.

        Osattomuus voi kyllä olla oikea sana..

        Mutta toisaalta lapsettomia ja yksineläjiäkin alkaa olla todella paljon jos lukuja katsoo. Se voidaan nykypäivänä oikeastaan laskea jo hyvinkin normaaliksi.

        Suunta on entisajasta muuttunut.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Voisiko se "viiltäminen" johtua siitä että viillon kohde kokee itse epäonnistuneensa?

        Viiltäminen tulee siitä jos lasta ei ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mutta lapsia hankkimattomien naisten äo:n on todettu olevan korkeampi.Jännä.

        Onkohan myös teennäisyyttä ja pinnallisuutta mitattu? Mielestäni vanhempi lapseton daami on tyhjä kuori.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Voisiko se "viiltäminen" johtua siitä että viillon kohde kokee itse epäonnistuneensa?

        ....ja joku siitä sitten vielä kylmästi muistuttaa, että se on epäonnistuminen ja tragedia vaikka ihminen sen varmasti itsekin tietää. Toisen sanomana se on tuplasti pahemman kuuloinen.

        Mutta ehkä se olikin kommentin tarkoitus eli satuttaa äitienpäivänä.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Onkohan myös teennäisyyttä ja pinnallisuutta mitattu? Mielestäni vanhempi lapseton daami on tyhjä kuori.

        Eikö hänen elämällään ole mitään tarkoitusta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osattomuus voi kyllä olla oikea sana..

        Mutta toisaalta lapsettomia ja yksineläjiäkin alkaa olla todella paljon jos lukuja katsoo. Se voidaan nykypäivänä oikeastaan laskea jo hyvinkin normaaliksi.

        Suunta on entisajasta muuttunut.

        Lapsettomuutta on ollut maailman sivu. Se ei ole kuitenkaan mielestäni päällimmäinen tavoite, eikä sitä pitäisi sellaisena esittääkään.

        Asioiden vallitseva laita ei ole välttämättä aina autuaaksi tekevä tilanne.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Onkohan myös teennäisyyttä ja pinnallisuutta mitattu? Mielestäni vanhempi lapseton daami on tyhjä kuori.

        ÄO on tässä mittarissa se tärkeä.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Onkohan myös teennäisyyttä ja pinnallisuutta mitattu? Mielestäni vanhempi lapseton daami on tyhjä kuori.

        Panostavat yleensä uraan. Se voi antaa paljon.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Lapsettomuutta on ollut maailman sivu. Se ei ole kuitenkaan mielestäni päällimmäinen tavoite, eikä sitä pitäisi sellaisena esittääkään.

        Asioiden vallitseva laita ei ole välttämättä aina autuaaksi tekevä tilanne.

        Maapallo ylikansoittuu. On hyvä vähän hillitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Panostavat yleensä uraan. Se voi antaa paljon.

        Kaikenlaisia tarvitaan. Lapsellisia ja lapsettomia. Ympäristö pysyy tasapainossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ....ja joku siitä sitten vielä kylmästi muistuttaa, että se on epäonnistuminen ja tragedia vaikka ihminen sen varmasti itsekin tietää. Toisen sanomana se on tuplasti pahemman kuuloinen.

        Mutta ehkä se olikin kommentin tarkoitus eli satuttaa äitienpäivänä.

        Minun mielestäni omien pettymysten kieltäminen on itsepetosta, enkä tue sellaista.

        Lapsettomuus on tragedia, ja sen kieltäminen on toinen tragedia. Minulla on tuttavapiirissä naisia jotka ovat lapsettomia vastoin tahtoaan, ja olemme keskustelleet aiheesta. Asian kanssa voi oppia elämään ilman tuskaa, mutta mielestäni se vaatii asian kohtaamisen ja tunnustamisen.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Korostan että puhun vain omasta näkemyksestäni, en tiedä laajemmin miesten mielipiteistä.

        Olen vanhempaa sukupolvea, ja minun nuoruudessani lasten saaminen kuului kiinteänä osana ihmisen normaalia "elämäntarinaa". Ammatti, työ, parisuhde, lapset...elämän katsottiin koostuvan noista peruselementeistä.

        Olen varmasti vanhanaikainen, mutta kyllä minä ajattelen että lapseton yli kolmekymppinen nainen on vailla elämän suurinta täyttymystä. Mielestäni lapsettomuus on tragedia ja epäonnistuminen ihmisen elämän merkityksellisimmällä osa-alueella.

        Turvallisempaa jättää hankimatta, mies voi häipyä koska vaan. Lapset tarvitsee ehjän perheen. Tutkimuksissa yksinhuoltajien lasten on todettu pärjäävän muita lapsia huonommin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viiltäminen tulee siitä jos lasta ei ole.

        Tuossa myönnät hyvin suoraan ettei lapsettomuus ole välttämättä tavoiteltu olotila.

        Mielestäni asian kanssa voi elää hyvin täyttä elämää, ei vain tarvitse itsepetostella sillä ettei kaipaisi lapsia.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Minun mielestäni omien pettymysten kieltäminen on itsepetosta, enkä tue sellaista.

        Lapsettomuus on tragedia, ja sen kieltäminen on toinen tragedia. Minulla on tuttavapiirissä naisia jotka ovat lapsettomia vastoin tahtoaan, ja olemme keskustelleet aiheesta. Asian kanssa voi oppia elämään ilman tuskaa, mutta mielestäni se vaatii asian kohtaamisen ja tunnustamisen.

        Mistä sinä tiedät kuka täällä lukijoista ei olisi sitä jo kohdannut ja tunnustanut? Tökerö liikkeellelähtökanta ja alkaa nyt mölisemään siitä.

        Tarkoituksesi on vain satuttaa tahallisesti äitienpäivänä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö hänen elämällään ole mitään tarkoitusta?

        Kaikilla on tehtävänsä ja tarkoituksensa.

        Jos lapsettomuus ahdistaa, niin sen tunnustamisella on oma arvonsa. Se auttaa käsittelemään trauman, kieltäminen kun estää haavan paranemisen.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Tuossa myönnät hyvin suoraan ettei lapsettomuus ole välttämättä tavoiteltu olotila.

        Mielestäni asian kanssa voi elää hyvin täyttä elämää, ei vain tarvitse itsepetostella sillä ettei kaipaisi lapsia.

        Kuka epäilikään ettei sitä voi myöntää?

        Korrektia ei ole se, että siitä toinen sanoo, että lapsettomuus on epäonnistuminen ja siitä oli kanssasi puhe.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ....ja joku siitä sitten vielä kylmästi muistuttaa, että se on epäonnistuminen ja tragedia vaikka ihminen sen varmasti itsekin tietää. Toisen sanomana se on tuplasti pahemman kuuloinen.

        Mutta ehkä se olikin kommentin tarkoitus eli satuttaa äitienpäivänä.

        Mie olen aikalailla samoilla linjoilla Turson kanssa tuossa
        "Ammatti, työ, parisuhde, lapset...elämän katsottiin koostuvan noista peruselementeistä."

        Nuo ovat sellaisia asioita, jotka vievät paljon aikaa elämästä ja tarjoavat vastuuta itsestä, läheisistä. Nimenomaan tuo vastuunkantaminen tuo mielestäni merkitystä yksilön elämään, jota nykypäivänä onnen tavoittelu ei voi tuoda. Onnen ja onnellisen elämän tavoittelu on ainaista kilpajuoksua eteenpäin, sillä ihmisen aivokemia on sellainen että tavoiteltavaa kohdetta lähestyessä tulee se suurin mielihyvän ja onnistumisen tunne. Ei niinkään siitä kun on sen saavuttanut. Ja vaikka saavuttaisikin, niin hetkellisen hyvänolon tunteen jälkeen tulee "pohjaton" olo ja pitää keksiä uusi kohde jota kohti kulkea.

        "[...]on asioita jotka yhteisö määrittelee yksilön elämään kuuluvaksi. Mielestäni tässä on kyse kulttuurista osana yhteisön arvojen ja asenteiden määrittelyssä. Yksilö vain leimautuu (tai leimataan) yhteisöönsä.

        Liian liberaali arvomaailma ei pysty tarjoamaan ihmisille mahdollisuutta identifioitua mihinkään hahmotettavaan yhteisöön ja yksilö kokee osattomuutta."

        "[...]joku siitä sitten vielä kylmästi muistuttaa, että se on epäonnistuminen ja tragedia vaikka ihminen sen varmasti itsekin tietää. "

        Mitä tulee tähän, niin tuo on juu totta. Mutta mielestäni tuon saa jo aikaan tämä itse päivä, jolloin hehkutetaan ja muistetaan äitejä. Yhtälailla tämän päivän muistaminen tuo ne ikävät asiat pintaan.
        Ja samalla lailla isänpäivänä "kirpaisee" niitä jotka eivät ole syystä taikka toisesta isiä.

        Ja kyllä. Miekin tunnen kirpaisun itsessäni äitienpäivänä siitä että jälkikasvua ei ole miulle siunaantunut.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Kaikilla on tehtävänsä ja tarkoituksensa.

        Jos lapsettomuus ahdistaa, niin sen tunnustamisella on oma arvonsa. Se auttaa käsittelemään trauman, kieltäminen kun estää haavan paranemisen.

        Traumoja ei korjata sillä, että sanotaan toisen olevan pelkkä tyhjä kuori.

        Mietipäs vähän. Oletko oikeasti yli 18-vuotias ja aikuinen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ÄO on tässä mittarissa se tärkeä.

        ÄO on varmasti tärkeää, mutta en laske sen autuaaksi tekevään voimaan.

        On todettu, että opiskelu lisää älykkyysosamäärää. Tuo viittaa mielestäni siihen, ettei älykkyysosamäärä mittaa yksinomaan ihmisen sisäsyntyistä kapasiteettia vaan sitä voidaan lisätä "keinotekoisesti".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Traumoja ei korjata sillä, että sanotaan toisen olevan pelkkä tyhjä kuori.

        Mietipäs vähän. Oletko oikeasti yli 18-vuotias ja aikuinen?

        En tue itsepetostelua.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        ÄO on varmasti tärkeää, mutta en laske sen autuaaksi tekevään voimaan.

        On todettu, että opiskelu lisää älykkyysosamäärää. Tuo viittaa mielestäni siihen, ettei älykkyysosamäärä mittaa yksinomaan ihmisen sisäsyntyistä kapasiteettia vaan sitä voidaan lisätä "keinotekoisesti".

        Totta, opiskelu nostaa äo:ta. Ihminen saa tietyn potentiaalin syntymässä ja itsestä riippuu miten äly kehittyy. Tarvitaan opiskelua, virikkeitä, oikeanlaista ravintoa jne.


      • Anonyymi
        pete_pjn kirjoitti:

        Mie olen aikalailla samoilla linjoilla Turson kanssa tuossa
        "Ammatti, työ, parisuhde, lapset...elämän katsottiin koostuvan noista peruselementeistä."

        Nuo ovat sellaisia asioita, jotka vievät paljon aikaa elämästä ja tarjoavat vastuuta itsestä, läheisistä. Nimenomaan tuo vastuunkantaminen tuo mielestäni merkitystä yksilön elämään, jota nykypäivänä onnen tavoittelu ei voi tuoda. Onnen ja onnellisen elämän tavoittelu on ainaista kilpajuoksua eteenpäin, sillä ihmisen aivokemia on sellainen että tavoiteltavaa kohdetta lähestyessä tulee se suurin mielihyvän ja onnistumisen tunne. Ei niinkään siitä kun on sen saavuttanut. Ja vaikka saavuttaisikin, niin hetkellisen hyvänolon tunteen jälkeen tulee "pohjaton" olo ja pitää keksiä uusi kohde jota kohti kulkea.

        "[...]on asioita jotka yhteisö määrittelee yksilön elämään kuuluvaksi. Mielestäni tässä on kyse kulttuurista osana yhteisön arvojen ja asenteiden määrittelyssä. Yksilö vain leimautuu (tai leimataan) yhteisöönsä.

        Liian liberaali arvomaailma ei pysty tarjoamaan ihmisille mahdollisuutta identifioitua mihinkään hahmotettavaan yhteisöön ja yksilö kokee osattomuutta."

        "[...]joku siitä sitten vielä kylmästi muistuttaa, että se on epäonnistuminen ja tragedia vaikka ihminen sen varmasti itsekin tietää. "

        Mitä tulee tähän, niin tuo on juu totta. Mutta mielestäni tuon saa jo aikaan tämä itse päivä, jolloin hehkutetaan ja muistetaan äitejä. Yhtälailla tämän päivän muistaminen tuo ne ikävät asiat pintaan.
        Ja samalla lailla isänpäivänä "kirpaisee" niitä jotka eivät ole syystä taikka toisesta isiä.

        Ja kyllä. Miekin tunnen kirpaisun itsessäni äitienpäivänä siitä että jälkikasvua ei ole miulle siunaantunut.

        Itse olen helpottunut ettei ole lapsia, tällaisessa maailmassa. Ja pahempaan menee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta, opiskelu nostaa äo:ta. Ihminen saa tietyn potentiaalin syntymässä ja itsestä riippuu miten äly kehittyy. Tarvitaan opiskelua, virikkeitä, oikeanlaista ravintoa jne.

        On aika itsestäänselvää, että naiset jotka ovat tinkineet opiskulusta ja/tai muusta urakehityksestä lasten takia, eivät pärjää ÄO-testeissä ihan yhtä hyvin kuin naiset jotka ovat koko ajan kehittäneet taitoja joita noissa testeissä mitataan.

        Lapsettomissa naisissa on kuitenkin usein piirteitä jotka eivät viehätä minua. Se on jotakin onttoutta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen helpottunut ettei ole lapsia, tällaisessa maailmassa. Ja pahempaan menee.

        Lapsia ei kannata tehdä tänne kärsimään. Maailma on kova. Siinä mielessä synnyttämätön nainen on itsessään hyvä äiti. On ajateltu syntymätöntä lasta rakkaudella. Ei itsekkäästi, että lapsi pitää olla.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        En tue itsepetostelua.

        Käytöstavat pitää silti muistaa.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Onkohan myös teennäisyyttä ja pinnallisuutta mitattu? Mielestäni vanhempi lapseton daami on tyhjä kuori.

        Koitat nyt kääntää Pönttikseltä saamasi pakit kovasti itsellesi voitoksi. Ei vakuuta yhtään :)

        xLIner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen helpottunut ettei ole lapsia, tällaisessa maailmassa. Ja pahempaan menee.

        Ihan mielenkiinnosta, milloin olisi hyvä aika sitten jälkikasvua saattaa maailmaan? Kun kerran "tällainen maailma on ja pahempaabn mänee?"

        Mielestäni nykyaika on poikkeuksellisen rauhallinen verrattuna aiempaan aikaan. Tosin sen voipi sanoa, että n.2005 vuoden jälkeen ei ole enää sellaista optimismia ja eteenpäin tarmokkaasti mänemistä, mitä tuossa vuosituhannen vaihteessa oli havaittavissa.

        Muutosta on tullut jonkin verran poliittisessa kentässä silleen että oikeisto on siirtynyt hiukan oikealle ja vasemmisto on ottanut roiman harppauksen vasemmalle, joten vastakkain asettelu siinä mielessä on lisääntynyt.

        Toisaalta maailman pankin tilastojen mukaan maailman laajuisesti 2000 luvulla äärimmäinen köyhyys on saatu puolitettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen helpottunut ettei ole lapsia, tällaisessa maailmassa. Ja pahempaan menee.

        Ennen yhteiskunta olikin rakentunut niin, että lasten saanti oli tuettu monella perhe- ja sukukerroksella ja myös työnteko oli oikeaa työtä.Nyt maailman rakenteet ovat niin, että synnyttäjien keski-ikä nousee mikä johtuu valtiorakenteista ja koko ihmisinfrasta ja mahdollisuuksista ylipäätään ehjin perheisiin.


      • Anonyymi
        pete_pjn kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta, milloin olisi hyvä aika sitten jälkikasvua saattaa maailmaan? Kun kerran "tällainen maailma on ja pahempaabn mänee?"

        Mielestäni nykyaika on poikkeuksellisen rauhallinen verrattuna aiempaan aikaan. Tosin sen voipi sanoa, että n.2005 vuoden jälkeen ei ole enää sellaista optimismia ja eteenpäin tarmokkaasti mänemistä, mitä tuossa vuosituhannen vaihteessa oli havaittavissa.

        Muutosta on tullut jonkin verran poliittisessa kentässä silleen että oikeisto on siirtynyt hiukan oikealle ja vasemmisto on ottanut roiman harppauksen vasemmalle, joten vastakkain asettelu siinä mielessä on lisääntynyt.

        Toisaalta maailman pankin tilastojen mukaan maailman laajuisesti 2000 luvulla äärimmäinen köyhyys on saatu puolitettua.

        Ihmisten pahoinvointi on kasvanut. Lapset ja nuorisokaan ei voi enää hyvin.

        Mennyttä maailmaa ei saa enää takaisin, jolloin ydin perheet, isovanhemmat tukena ja yhteiskunta ei ollut vielä läpivuorokautta valveilla ja sähköisessä kohinassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koitat nyt kääntää Pönttikseltä saamasi pakit kovasti itsellesi voitoksi. Ei vakuuta yhtään :)

        xLIner

        Taisit löytää villakoiran ytimen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisten pahoinvointi on kasvanut. Lapset ja nuorisokaan ei voi enää hyvin.

        Mennyttä maailmaa ei saa enää takaisin, jolloin ydin perheet, isovanhemmat tukena ja yhteiskunta ei ollut vielä läpivuorokautta valveilla ja sähköisessä kohinassa.

        "Ihmisten pahoinvointi on kasvanut."

        Tämän kyllä allekirjoitan.
        Tosin miun mielestä tuo on osittain seurausta siitä, että ollan mänty liberaalimpaan suuntaan ja poppoo on ulalla siitä mitä elämällään tekee ja minkä suunnan ottaa. Kun on niin paljon vaihtoehtoja ja mahdollisia polkuja joita kulkea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koitat nyt kääntää Pönttikseltä saamasi pakit kovasti itsellesi voitoksi. Ei vakuuta yhtään :)

        xLIner

        Sotketkohan nyt palstailun ja todellisuuden?


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Tuossa myönnät hyvin suoraan ettei lapsettomuus ole välttämättä tavoiteltu olotila.

        Mielestäni asian kanssa voi elää hyvin täyttä elämää, ei vain tarvitse itsepetostella sillä ettei kaipaisi lapsia.

        Haluaisitko itse vielä lapsia? Kuulostat kovin lapsirakkaalta.


      • Anonyymi
        pete_pjn kirjoitti:

        "Ihmisten pahoinvointi on kasvanut."

        Tämän kyllä allekirjoitan.
        Tosin miun mielestä tuo on osittain seurausta siitä, että ollan mänty liberaalimpaan suuntaan ja poppoo on ulalla siitä mitä elämällään tekee ja minkä suunnan ottaa. Kun on niin paljon vaihtoehtoja ja mahdollisia polkuja joita kulkea.

        Mutta miten sitä suuntausta enää estää?

        Se on paha juttu, totta.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Sotketkohan nyt palstailun ja todellisuuden?

        Puhut siihen sävyyn, koska tiedät ettei mm. Pönttiksellä ole lapsia ja kuuluu 30 ikäluokkaan.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        On aika itsestäänselvää, että naiset jotka ovat tinkineet opiskulusta ja/tai muusta urakehityksestä lasten takia, eivät pärjää ÄO-testeissä ihan yhtä hyvin kuin naiset jotka ovat koko ajan kehittäneet taitoja joita noissa testeissä mitataan.

        Lapsettomissa naisissa on kuitenkin usein piirteitä jotka eivät viehätä minua. Se on jotakin onttoutta...

        Ei vakuuttavaa, koska olet aloittanut Pönttiksen mustamaalauksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ennen yhteiskunta olikin rakentunut niin, että lasten saanti oli tuettu monella perhe- ja sukukerroksella ja myös työnteko oli oikeaa työtä.Nyt maailman rakenteet ovat niin, että synnyttäjien keski-ikä nousee mikä johtuu valtiorakenteista ja koko ihmisinfrasta ja mahdollisuuksista ylipäätään ehjin perheisiin.

        "Ennen yhteiskunta olikin rakentunut niin, että lasten saanti oli tuettu monella perhe- ja sukukerroksella ja myös työnteko oli oikeaa työtä.Nyt maailman rakenteet ovat niin, että synnyttäjien keski-ikä nousee mikä johtuu valtiorakenteista ja koko ihmisinfrasta ja mahdollisuuksista ylipäätään ehjin perheisiin."

        Nuo perhe- ja sukukerrokset murenivat siinä kohtaa kun ihmiset alkoivat liikkumaan työn perässä vieraille paikkakunnille. Perheen ja suvun tuottama "perusturva" mureni.

        Lapsettomuus on osaltaan kiinni myös taloudellisesta epävarmuudesta, mutta toisaalta myös asenneilmaston muutoksesta. Ihmiset eivät luota kykyynsä pärjätä taloudellisesti jälkikasvun kanssa, ja toisaalta koetaan myös että lasten tuoma vastuu kaventaa yksilön mahdollisuuksia "nauttia" omasta elämästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, opiskelu nostaa äo:ta. Ihminen saa tietyn potentiaalin syntymässä ja itsestä riippuu miten äly kehittyy. Tarvitaan opiskelua, virikkeitä, oikeanlaista ravintoa jne.

        Äo mitataan vain niiltä jotka vapaaehtoisesti testiin menevät, ei siis kaikilta ihmisiltä.
        Mitä veikkaisit, kumpi menee pääasiassa testiin, perhe-elämää viettävä äiti vai opiskeleva uraohjus jolla tavoitteet korkealla?
        Äidit voisivat älykkyydessään päihittää uraohjukset 100-0 mutta äo hömppä ei vaan kiinnosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisitko itse vielä lapsia? Kuulostat kovin lapsirakkaalta.

        Ei lapsiluvun lisääminen ole päämäärä, mutta en sano etteikö tuo voisi vielä tulla eteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei vakuuttavaa, koska olet aloittanut Pönttiksen mustamaalauksen.

        Pönttis on fiktiivinen palstahahmo.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Ei lapsiluvun lisääminen ole päämäärä, mutta en sano etteikö tuo voisi vielä tulla eteen.

        Olisiko se ikäsi puolesta realistista?


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Pönttis on fiktiivinen palstahahmo.

        Josta sinä olet liian kiinnostunut. Pönttis yritetään näillä kirjoituksilla kaivaa esille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko se ikäsi puolesta realistista?

        Olen 49 v, joten olisi se mahdollista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Josta sinä olet liian kiinnostunut. Pönttis yritetään näillä kirjoituksilla kaivaa esille.

        Sinä nostit Pönttiksen keskustelun aiheeksi, en minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äo mitataan vain niiltä jotka vapaaehtoisesti testiin menevät, ei siis kaikilta ihmisiltä.
        Mitä veikkaisit, kumpi menee pääasiassa testiin, perhe-elämää viettävä äiti vai opiskeleva uraohjus jolla tavoitteet korkealla?
        Äidit voisivat älykkyydessään päihittää uraohjukset 100-0 mutta äo hömppä ei vaan kiinnosta.

        https://www.dailymail.co.uk/femail/article-2384787/Too-clever-mother-The-maternal-urge-decreases-QUARTER-15-extra-IQ-points.html

        Tuossa tutkimus.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        "Ennen yhteiskunta olikin rakentunut niin, että lasten saanti oli tuettu monella perhe- ja sukukerroksella ja myös työnteko oli oikeaa työtä.Nyt maailman rakenteet ovat niin, että synnyttäjien keski-ikä nousee mikä johtuu valtiorakenteista ja koko ihmisinfrasta ja mahdollisuuksista ylipäätään ehjin perheisiin."

        Nuo perhe- ja sukukerrokset murenivat siinä kohtaa kun ihmiset alkoivat liikkumaan työn perässä vieraille paikkakunnille. Perheen ja suvun tuottama "perusturva" mureni.

        Lapsettomuus on osaltaan kiinni myös taloudellisesta epävarmuudesta, mutta toisaalta myös asenneilmaston muutoksesta. Ihmiset eivät luota kykyynsä pärjätä taloudellisesti jälkikasvun kanssa, ja toisaalta koetaan myös että lasten tuoma vastuu kaventaa yksilön mahdollisuuksia "nauttia" omasta elämästä.

        En uskalla hankkia lapsia juurikaan siksi ettei isästä voi mennä takuisiin, että se rinnalla lopun iän pysyy sekä se pelko, että riittääkö rahat todella lapseen? Onko töitä, onko kotia jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En uskalla hankkia lapsia juurikaan siksi ettei isästä voi mennä takuisiin, että se rinnalla lopun iän pysyy sekä se pelko, että riittääkö rahat todella lapseen? Onko töitä, onko kotia jne.

        Ei mulla olis vara eikä sukua turvana...


      • Anonyymi kirjoitti:

        En uskalla hankkia lapsia juurikaan siksi ettei isästä voi mennä takuisiin, että se rinnalla lopun iän pysyy sekä se pelko, että riittääkö rahat todella lapseen? Onko töitä, onko kotia jne.

        Moni nainen kärsii siitä kun ei löydä rinnalleen miestä johon voisi luottaa.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Moni nainen kärsii siitä kun ei löydä rinnalleen miestä johon voisi luottaa.

        Aamen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aamen.

        Sitten on luku sinänsä, arvioivatko naiset taloudellisten resurssien tarpeen liikaa yläkanttiin.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Sinä nostit Pönttiksen keskustelun aiheeksi, en minä.

        Minä paljastin sun motiivisi, ei tuo nimetön anonyymi.

        xLiner


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Sitten on luku sinänsä, arvioivatko naiset taloudellisten resurssien tarpeen liikaa yläkanttiin.

        Lapsi vie paljon rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En uskalla hankkia lapsia juurikaan siksi ettei isästä voi mennä takuisiin, että se rinnalla lopun iän pysyy sekä se pelko, että riittääkö rahat todella lapseen? Onko töitä, onko kotia jne.

        Melko paljon jää kokematta jos huomisessa kaikki on pelättävää. Millähän reseptillä vanhempasi ovat sinut maailmaan saattaneet?


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Olen 49 v, joten olisi se mahdollista.

        Et sä nyt kolmea vuotta perätysten voi olla 49 vuotias.

        xL


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melko paljon jää kokematta jos huomisessa kaikki on pelättävää. Millähän reseptillä vanhempasi ovat sinut maailmaan saattaneet?

        Mutta mulla ei ole rahaa ja varaa lapseen. Jouduttais katuojaan molemmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maapallo ylikansoittuu. On hyvä vähän hillitä.

        Suomalaiset naiset on olleet kahdeksatta vuotta peräjälkeen polvilumpiot yhdessä, joten meikäläisten piikissä tuo ylikansoitus ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melko paljon jää kokematta jos huomisessa kaikki on pelättävää. Millähän reseptillä vanhempasi ovat sinut maailmaan saattaneet?

        Kyllä siinä varmaan oli Burgundin pataa ollut ja ehkä punaviintä, hillosipulia ja herkkusientä..muusta en tarkemmin kysellyt :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset naiset on olleet kahdeksatta vuotta peräjälkeen polvilumpiot yhdessä, joten meikäläisten piikissä tuo ylikansoitus ei ole.

        Abrakadabra! Hyväääää!

        Edes yksi asia, mistä ei voi syyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sä nyt kolmea vuotta perätysten voi olla 49 vuotias.

        xL

        *tyrsk*

        Me muut vanhetaan hiukka nopeammin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lapsi vie paljon rahaa.

        Pidä rahapussi piilossa.

        Lapset kyllä maksavat vähän, mutta ei hirveästi.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Moni nainen kärsii siitä kun ei löydä rinnalleen miestä johon voisi luottaa.

        Sellaista miestä ei sinunkaan vaimosi löynnyt. Vieraissa hyppäsit minkä kerkesit ennen avioeroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsia ei kannata tehdä tänne kärsimään. Maailma on kova. Siinä mielessä synnyttämätön nainen on itsessään hyvä äiti. On ajateltu syntymätöntä lasta rakkaudella. Ei itsekkäästi, että lapsi pitää olla.

        Täysin samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Korostan että puhun vain omasta näkemyksestäni, en tiedä laajemmin miesten mielipiteistä.

        Olen vanhempaa sukupolvea, ja minun nuoruudessani lasten saaminen kuului kiinteänä osana ihmisen normaalia "elämäntarinaa". Ammatti, työ, parisuhde, lapset...elämän katsottiin koostuvan noista peruselementeistä.

        Olen varmasti vanhanaikainen, mutta kyllä minä ajattelen että lapseton yli kolmekymppinen nainen on vailla elämän suurinta täyttymystä. Mielestäni lapsettomuus on tragedia ja epäonnistuminen ihmisen elämän merkityksellisimmällä osa-alueella.

        Omasta mielestä lapset vaan ei ole kaiken sen huolen ja rahanmenon arvoisia.


    • Anonyymi

      Varmaan painaa yli 100kg.

      • Kantaa ylpeästi kilonsa.


      • Anonyymi

        Hintelä ätmi rusentuisi tuollaisen elopainon alla, eikä kukaan tulisi apuun, kun ätmi vinkuisi häsissään tukevan tädin alla.


    • Anonyymi

      Joku paska tuotakin on papnnut

      • Anonyymi

        Kuka haluaisi panna tuollaista naista mutta välimerkitön on kai käynyt panemassa, tuohan on välimerkittömän ihannenainen.


    • Vaikkei mulla mitään sinkkuäitejä vastaan olekaan, niin tuon näköistä en huolisi.

      • Anonyymi

        Tuonnäköiset naiset ovat kokemukseni mukaan yleensä persuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuonnäköiset naiset ovat kokemukseni mukaan yleensä persuja

        Pelottaisi tuolainen löllykkä nainen, jos vielä tulisi väkisin syliin istumaan, niin rusentuisi alle.


    • Anonyymi

      Ahaa, tässä taas on panostettu jonkun ihmisen haukkumiseen.
      Onneksi en ajattele että muiden tulisi olla samassa kunnossa mitä itse olen. Voisin tietysti olla sellainen joka ihmettelee jos jollain ihmisellä lihakset eivät heijastu ihon läpi. Ihmettelisin miten helvetin rasvaisia ne ovat ja yök. No joo, en ajattele noin kuin vain itsestäni. En tykkää rasvasta omasta kropassani mutta naisen kropassa sallin sen olemassa oleminen. Jokainen nainen kansaa kehoansa itse, mikä vitun ääliö olisin jos kertoisin millainen hänen tulisi olla?! Päättäköön itse, niin teen minäkin.
      Tuo nainen on ollut kovilla ja nuutunut olo johtuu kolmen lapsen kasvattamisesta. Yksikään täällä itseään miehenä pitävä tampio ei olisi edes selvinnyt tuollaisesta urakasta ja vielä haukkuvat naisen ulkonäköä. Te olisitte jo haudassa jos olisitte kokeneet saman. Nainen voi laihduttaa ja muuttaa ulkomuotoaan heti kun hänellä on siihen aikaa ja tarvittavia resursseja. Nyt tuo nainen ei edes ajattele omaa ulkonäköään koska on paljon tärkeämpääkin tekemistä. Joillakin ei ole muuta tekemistä kun ihailla itseään, kun muuta ei ole.

      AsianVierestä

      • Anonyymi

        Onko tuo sun tytär? Mistä tiedät vaikka lapset olisivat isoäidillään harva se päivä.
        Tuo nainen ei tuosta laihdu vaikka olisi miten aikaa.


    • Anonyymi

      Onneksi en ole lapsia tehnyt enkä tee. En ymmärrä miten kukaan voi haluta pilata elämänsä niiden hankinnalla. Jotenkin säälittääkin se elämä kun joitakin tuttuja seuraa. Elämä pilalla.

      • Anonyymi

        tarkoitit varmaan ettet ole synnyttänyt lapsia


    • Anonyymi

      Siinähän on oikein kivanoloinen nainen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7150
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2184
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1429
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1143
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1127
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      330
      1015
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      863
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      845
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe